mboost-dp1

Rydning af ungdomshuset er startet

Gå til bund
Gravatar #251 - sKIDROw
7. mar. 2007 15:12
Gaab hvor er det uinspirerende, al den snak om disse anarkisters rettigheder.

Hvor var nørrebroborgernes rettigheder, til en fredelig bydel henne forleden?.

Politiet havde givet en meget simpel ordre. Bliv væk. En så simpel ordre, burde ikke være så svær at forstå. Når lov og orden skulle genoprettes, forstår jeg godt at de var nød til at gennemføre en generelt anfoldelse af alle som ikke forstår at holde sig væk. Altså fjerne folk fra gaden. Så må dommeren afgøre resten.

Politiet skyldte samfundet en ting, og kun en ting i den situation. At skabe ro i gaden og ordnede forhold igen. Hvis det resulterer i, at folk som ikke forstår at holde sig væk, ryger med ind er så beklageligt. Men de havde annonceret, at folk skulle forlade gaden, eller blive anholdt.

#223 calvin

Synes du det er helt okay at 10% bliver anholdt på et mega løst grundlag? Hvad hvis det var dig?.

Jeg evner at overholde politiets anvisninger, så det bliver aldrig et problem heldigvis.

Så i tv, at der var en gut der boede et sted på Nørrebro og var på vej hjem fra fest der blev anholdt og fik 1000 kroner i bøde, og det er bare synd.. Synes du det er okay?

Hvor mange måder kan bliv væk forstås?.
Oersonligt havde jeg nok blot valgt, at overnatte ude til dagen efter.

Kan godt se det sjove i det, men tror jeg ikke jeg kunne, hvis jeg på samme dag var blevet smadret til pulver af nogle idiotpansere, lige i det tilfælde burde de nok have vist lidt mere hensyn, synes du ikke også det?

Gale katte får revet skind, som man siger.
Opfør jer ordentligt, så gør politiet ikke noget.

#226 calvin

Man skal sq ikke være bange for de idioter der kaster med brosten, jeg ville sq ikke holdes inde bare fordi de ikke kan finde ud af at demonstrere..

Så beder du jo også selv om, at blive taget med dem.

Og i øvrigt skal man da ud og vise sin utilfredshed og ikke bare blive inde fordi politiet siger det, fuck dem.

At vise sin utilfredshed er ens demokratiske ret, sålænge man ikke bryder loven i samme omgang. Når demonstrationer bryder ud i vold og anarki, så forlader alle med hjerne området, og lader politiet passe deres arbejde.

#232 calvin

Hvis man er veganer er det jo ikke kun kødet einstein, men også mælk, ost, æg, måske sukker (hvis det er bleget med dyreknogler) og en masse andre ting og så vidt jeg ved, er disse ting også i McDs 'burgere'.

Politiet har pligt til, at ernære folk i deres varetægt. Men det er ikke nogen restaurant. Hvis folk har sære idéer, kan det aldrig blive politiets problem. Sålænge de levere noget, som er nærende.

du har nok ret, men når man lige har været i kamp med de folk man henter mad til, og det 'tilfældigvis' var McD ville jeg nok også føle mig hånet..

Ærgeligt. :P
Gravatar #252 - fidomuh
7. mar. 2007 15:13

En god politiker er en politiker som holder fast i sine standpunkter indtil det er bevist han tager fejl, eller folket fortaeller ham at han tager fejl .. :)

Hvorfor skulle politikerne acceptere en flok snot-forkaelede moeg-terroristers _KRAV_, naar disse mennesker ikke engang vil acceptere gaeldende ejendomsret? For slet ikke at tale om deres egne ORD..?

Men politikerne skyder sådan set sig selv i fødderne, for så længe konflikten ikke er løst, fungere den bare som en rekrutteringsmagnet til ungdomsmiljøets fordel.

Jeg kender _INGEN_ med bare lidt jord i hovedet som reelt ville stoette ungdomshuset som det var.. Og da slet ikke efter disse optrin..

De fortjener en tur med kniplen og en tur i brummen, og det faar de forhaabentligt allesammen.. :)
Gravatar #253 - Spiderboy
7. mar. 2007 15:17
Helhjertet enig med dig.

Sålænge de levere noget, som er nærende.

Man kan så diskutere hvor nærende McD-mad er... ;-)
Gravatar #254 - Spiderboy
7. mar. 2007 15:20
Jeg kender _INGEN_ med bare lidt jord i hovedet som reelt ville stoette ungdomshuset som det var.. Og da slet ikke efter disse optrin..

Jeg kender nogle stykker, som støttede Ungdomshuset indtil optøjerne. Bagefter støttede de det ikke mere.
Gravatar #255 - sKIDROw
7. mar. 2007 15:21
#253 Spiderboy

Ifølge en artikel jeg så for noget tid siden, var McDonalds mad mere nærende end plejehjemsfodder... ;)

Ved så ikke hvilken af delene, det siger mest om... :P
Gravatar #256 - fidomuh
7. mar. 2007 15:32

Det er fordi plejehjem ofte serverer suppe og weird groed :D

Exactly..

JEg stoetter ideen om et ungdomshus, men ikke et selvstyret et, og ikke et hvor de unge kan samles og planlaegge terror - eller saelge stoffer.. :D
Gravatar #257 - Cloud02
7. mar. 2007 15:38
Jeg havde ikke rigtigt nogen indstilling til Ungdomshuset indtil Højesteret stadfæstede dommen om at Faderhuset har ejendoms- og brugsretten til huset og de unge derfor skulle ud.

I øvrigt så har jeg intet imod et ungdomshus og for min skyld må det gerne være selvstyrende. I så fald skal bare ikke være finansieret af mine penge. (læs: betalt af kommunen)
Gravatar #258 - sKIDROw
7. mar. 2007 15:43
Selvfinansierende = Selvstyrende.

Offentligt finansieret betyder at det offentlige har ansvaret for hvad der foregår, hvilket naturligvis gør at de må kontrollere og bestemme blot en smule... ;)
Gravatar #259 - mat
7. mar. 2007 15:54

Opfør jer ordentligt, så gør politiet ikke noget.

Medmindre man opholder sig på gaden. Så bliver man tilsyneladende taget med uanset.

Så beder du jo også selv om, at blive taget med dem.

I en politistat risikerer man at blive taget med, for at være på gaden.

Når demonstrationer bryder ud i vold og anarki, så forlader alle med hjerne området, og lader politiet passe deres arbejde.

Medmindre man bor der.

Politiet har pligt til, at ernære folk i deres varetægt. Men det er ikke nogen restaurant. Hvis folk har sære idéer, kan det aldrig blive politiets problem.

Er en ideologi kun en "sær ide" sKIDROw? Politiet ved udemærket godt at de fleste autonome afskyr McD, så hvorfor pisse på dem?
Gravatar #260 - fidomuh
7. mar. 2007 16:02

Medmindre man opholder sig på gaden. Så bliver man tilsyneladende taget med uanset.

Medmindre man opholder sig paa gaden naar politiet SPECIFIKT _HAR_ VARSLET at man _BLIVER ANHOLDT_ hvis man ikke smutter.. Om du smutter hjem eller til maanen er de nok paent ligeglade med ..

I en politistat risikerer man at blive taget med, for at være på gaden.

Det goer du ogsaa i danmark hvis politiet har bedt dig forlade omraadet, og samtidigt advaret dig om at du bliver anholdt hvis du ikke forlader omraadet...

Medmindre man bor der.

Saa gaar folk med bare lidt hjerne op i sin lejlighed fremfor at blive nede hvor man har faaet afvide at man bliver anholdt hvis man ikke gaar hjem ......?

Er en ideologi kun en "sær ide" sKIDROw? Politiet ved udemærket godt at de fleste autonome afskyr McD, så hvorfor pisse på dem?

En ideologi er ikke noget politiet skal tage hensyn til, EVER..

Og hvorfor skal de autonome havde special behandling blot fordi de er autonome?
Kan jeg saa ogsaa forlange millionboef, fordi jeg aldrig spiser andet.. OG hvis jeg siger det til dem, saa ved de jo ogsaa godt det.....?

Hvorfor tror du de valgte McD?
Hvem kan ellers levere 500+ burgere paa faa timer?....

JEbus, det er tilladt at taenke selv ...
Gravatar #261 - Spiderboy
7. mar. 2007 16:08
Hmm, ja nu du siger det, kan jeg godt huske, at der var snak om det. Det siger jo så ikke så lidt om plejehjemsfoder.

#257, #258
Lige præcis.

Exactly. Det du skriver, er der mange af dem med politistatsretorikken, som overser.
Gravatar #262 - calvin
7. mar. 2007 16:37
#244 Godt svaret, prøvede længe, men JEG snakkede åbenbart for døve øre..

Hvis man forsøger at komme hjem, efter politiet beder en om at gå, hvad skal man så gøre? Gå rundt i byen indtil alting er i orden igen, og så tage hjem? det er jo for latterligt.

100% politiet vælger McD for at pisse folk af, ingen tvivl om det..

I lyder som Glistrup, og ham der lagerforvalter Peter Rindal.. Mener i ikke at kunst skal støttes af staten? Eller hvordan? Det er kun opera der skal støttes? Ting der falder udenfor skal ingen støtte have. ORDNUNG MUSS SEIN!! Råber i og håner glaspusterne! Måske spytter i på dem? Nej...!! ikke de søde glaspustere, noooo0o0o0o0.
Gravatar #263 - helsinghof
7. mar. 2007 16:42
"Fuck hvor er politiet nogle svin! Ikke nok med de andholder os når vi bruger vores demokratiske ret til at kaste brosten og molotov cocktails på dem, så serverer de fandeme også McDonalds for os i spjældet!!! OG DER VAR INGEN ISTERNINGER I MIN COLA, SOM DESUDEN VAR ALMINDELIG COLA!!!!!!!!!! JEG drikker kun light, og skulle desuden have haft 3 pommes frites sauce med!!!"
Gravatar #264 - fidomuh
7. mar. 2007 16:47

Godt svaret, prøvede længe, men JEG snakkede åbenbart for døve øre..

Du snakker ikke for doeve oere, nok naermere oerer som har hold i virkeligheden og reelt har en forstaaelse for hvorfor folk er blevet anholdt.. Men det cool :)

Hvis man forsøger at komme hjem, efter politiet beder en om at gå, hvad skal man så gøre? Gå rundt i byen indtil alting er i orden igen, og så tage hjem? det er jo for latterligt.

Yeah, for det er nemlig bedre at politiet bare lade alle gaa rundt og braende byen af.. Blot saa _DU_ kan komme hjem naar det passer dig..

Jeg er ked af at sige det, men ved optoejer og lignende saa er der sq visse "svipsere", og jeg er helt sikker paa at 99.9999999999999% af landet er paent ligeglade med at 2 personer ud af 600 er blevet anholdt "uheldigt" .. Ioevrigt saa var der en del som blot blev hevet ind til forklaring, og efter at have afgivet forklaring om at de _IKKE_ havde noget med dette at goere, saa blev de smidt ud igen.. Nogen gange med en boede, men det er nu saadan vores lov siger det skal goeres..

Haha, yeah, selvfoelgelig vaelger de McD for at genere folk.. Det kan jo slet ikke vaere fordi 600+ mennesker er svaere at broedfoede paa faa timer.. De har nemlig 1000 kokke til raadighed som kan lave retter efter hver enkelts oensker ...

I lyder som Glistrup, og ham der lagerforvalter Peter Rindal..

Og du lyder som en oedelagt LP uden indhold.. congrats ...?

Mener i ikke at kunst skal støttes af staten? Eller hvordan?

Kunst? Braek paa vaeggen != kunst...?

Toiletter kastet ned fra taget er ikke kunst .. :)

Det er kun opera der skal støttes? Ting der falder udenfor skal ingen støtte have.

REtard.. JEg kan ikke rigtigt sige andet..

Der er masser af weird og underlige ting som er stoettet af staten.. Anarki er ikke .. Surprise.. Flyt til uganda hvis det ikke passer dig..

ORDNUNG MUSS SEIN!! Råber i og håner glaspusterne! Måske spytter i på dem? Nej...!! ikke de søde glaspustere, noooo0o0o0o0.

Fail fail fail.. Kan ikke rigtigt sige mere til dig.. Du forstaar det ikke, og dte er jeg sq ked af :)
Gravatar #265 - Spiderboy
7. mar. 2007 16:51
Og #244 er blevet svaret på i #246 og #247, hvilket ingen af jer har svaret på. Hvis I er uenige i disse svar, så er I velkomne til at svare på dem.
Gravatar #266 - calvin
7. mar. 2007 17:24
Fordi nogle idioter kaster med brosten skal en person der bor på Nørrebro straffes, det er nemlig rigtig klogt..
Det er heldigvis ikke dig der bestemmer hvad der er kunst, kunne sq ikke holde ud kun at lytte til Britney Spears og Madonna dagen lang.. Hvad er bræk på væggene? Det er HuskMitNavn der har malet en del af graffitien inde i ungern så vidt jeg kunne se, og det kan umuligt kun være mig der synes han er for kewl.

Hvis jeg var en LP, ville jeg være en platin udgivelse og sådan er det bare!!

Så hvis jeg ikke synes det samme som dig, så skal jeg flytte til Uganda? Og de har anarki i Uganda, eller hvordan? 8=o

Jeg forstår det ikke nej, men du forstår det heller ikke, men fuck nu det.. Er bare glad for at jeg ikke er den eneste i dette land der støtter et ungdomshus!
Gravatar #267 - mat
7. mar. 2007 18:34

Yeah, for det er nemlig bedre at politiet bare lade alle gaa rundt og braende byen af.. Blot saa _DU_ kan komme hjem naar det passer dig..

Hvis nu vi smider hele nørrebro i fængsel, så ville der aldrig være kriminalitet på nørrebro.

At lave en generel "arrestordre" på hele nørrebro er forrykt. Jeg skal da ikke straffes for ikke at gøre andet end at gå på gaden, fordi jeg bor i en bydel i København?

Haha, yeah, selvfoelgelig vaelger de McD for at genere folk.. Det kan jo slet ikke vaere fordi 600+ mennesker er svaere at broedfoede paa faa timer.. De har nemlig 1000 kokke til raadighed som kan lave retter efter hver enkelts oensker ...

Hvis de ikke havde arresteret revl og krat, så havde de ikke haft det problem.

Læg mærke til at indlægget er skrevet uden at svine dig til, det kan tilsyneladende lade sig gøre?
Gravatar #268 - sKIDROw
7. mar. 2007 19:19
#262 calvin

Selv hvis det var tilfældet, kan jeg godt unde politiet lidt underholdning. Mordforsøg er trodsalt mordforsøg...

I lyder som Glistrup, og ham der lagerforvalter Peter Rindal.. Mener i ikke at kunst skal støttes af staten?. Eller hvordan?.

Kunst KAN støttes af staten, men skal ikke nødvendigvis.

Det er kun opera der skal støttes?

Har ingen mening om hvad der skal, blot det er steder som opererer indefor lovgivningen.

Ting der falder udenfor skal ingen støtte have. ORDNUNG MUSS SEIN!! Råber i og håner glaspusterne! Måske spytter i på dem? Nej...!! ikke de søde glaspustere, noooo0o0o0o0.

Steder som falder udenfor loven, skal ihvertfald ikke have en øre. Og særligt ikke steder, som opererer med voldelige midler. Så jeg ville faktisk hellere give støtte til glaspusteren, end de hætteklædte psykopater.

Men grundlæggende mener jeg da, at det og de som kan kan stå på egne ben også skal det.

Fordi nogle idioter kaster med brosten skal en person der bor på Nørrebro straffes, det er nemlig rigtig klogt..

Klogt nej. Men nødvendigt i denne særlige anledning.
Desuden kommer de få uskyldige, jo nok også snart ud. Så vi kan fokusere på at få straffet de resterende psykopater.

Det er heldigvis ikke dig der bestemmer hvad der er kunst....

Det er der sandelig ikke nogen som helst, som skal afgøre andet end den enkelte.

...kunne sq ikke holde ud kun at lytte til Britney Spears og Madonna dagen lang..

Det er vi flere som ikke ville bryde os om.

Er bare glad for at jeg ikke er den eneste i dette land der støtter et ungdomshus!

Jeg støtter alle de kreative og sociale aktiviteter jeg har hørt om, som jeg håber vil fortsætte i en eller anden form.

Men så er der de ting, jeg bestemt ikke har sympati for.

Besættelser af ejendomme.
Hærværk.
Gadeoptøjer.
Overfald på politikere.
Gravatar #269 - Spiderboy
7. mar. 2007 21:11
At lave en generel "arrestordre" på hele nørrebro er forrykt. Jeg skal da ikke straffes for ikke at gøre andet end at gå på gaden, fordi jeg bor i en bydel i København?

Prøv at læse #260. Politiet lavede ikke en generel arrestordre. Politiet beordrede folk til at holde sig væk og advarede om at de kunne blive anholdt. Dette gjorde de som et middel til at få genetableret ro og orden.
Gravatar #270 - Cloud02
7. mar. 2007 21:23
Det er medierne (selvfølgelig) som har fremlagt det at politiet gav "arrestordre" på nørrebrogade og jagtvej, og ikke som det reelt var, hvilket er det du skriver.
Gravatar #271 - Spiderboy
7. mar. 2007 21:37
Så onde er politiet ved de unge fra Ungdomshuset:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/03/07/174347...
Gravatar #272 - Cloud02
7. mar. 2007 21:44
"Nu lover I, at lade være med at smide dem i hovedet på os"

Politimand ved uddelingen af mursten

HAHHAHAHAHA
Gravatar #273 - mat
7. mar. 2007 22:11

Jeg skrev det i citationstegn. Der er tilsyneladende personer, der er blevet anholdt og efterfølgende varetægtsfængslet, uden at have gjort andet end at stå på gaden. Det er ikke iorden.
Gravatar #274 - Spiderboy
7. mar. 2007 22:19
Heller ikke når politiet beordrer at man skal holde sig væk og advarer igen og igen om, at man risikerer at blive anholdt, hvis man bliver?

I sådan en kaotisk situation er det en selvfølge, at politiet vil have svært ved at skelne uromagere med uskyldige, og det er netop derfor de opfordrer folk til at holde sig væk, og netop derfor at det er almindelig sund fornuft at holde sig væk. Sat på spidsen, så er man selv ude om det.

Læs evt. de 2 første afsnit af #234.
Gravatar #275 - calvin
7. mar. 2007 22:29
#268 Godt nok, så er vi ikke helt ved siden af hinanden.. Jeg har heller ingen sympati for vold, heller ikke mod politiet :p. Synes nu den med at besætte Socialdemokraternes hovedkontor synes jeg nu var en god aktion..

"Nu lover I, at lade være med at smide dem i hovedet på os" <-- og det er fandme sjovt :D!

Kan godt se det er kaotisk, men synes stadig politiet er alt for grove, og synes bare det er nedern man er så magtesløs overfor dem, det er en autoritet jeg har et problem med!

#273 Helt fuldstændig enig, slet slet ikke iorden!
Gravatar #276 - mat
7. mar. 2007 22:35

Jeg vil gerne have tiltro til at politiet ikke arresterer folk for andet end at gå på gaden. Det er ikke en begrundet mistanke at "være på nørrebro". Slet ikke når man bagefter, efter at være blevet stillet for en dommer, får en varetægtsfængsling, for at have været på nørrebro, fordi de skal have så mange som muligt igennem systemet, på så kort tid som muligt.

Definér "ragnarok". Man går formentlig ikke på gaden for at hente mad, eller glo, medmindre man er ret overbevist om at det er relativt ufarligt (man bliver så desværre bare arresteret for det).

De har mødt modstand før uden at arrestere alle inden for en radius af to kilometer.
Gravatar #277 - themuss
8. mar. 2007 06:13
Lad os nu se hvad der sker, når de folk, der sidder i varetægt rent faktisk skal for retten.

Jeg tror, I vil blive overraskede over, hvor få, der rent faktisk bliver dømt for noget som helst....

(medmindre vi lever i en bananrepublik)

Den der indsamling, som folk taler om, har jeg aldrig hørt om. Det er fond, der har 15 millioner...

Riskær-fonden var måske også en indsamling fra private?
Gravatar #278 - fidomuh
8. mar. 2007 08:17

Jamen saa kom da med en god ide til hvordan politiet skulle kende den ene brostenssmider fra den anden?

Hvordan skulle de gaette sig til hvem der har vaeret med i det her og hvem der ikke har?

Politiets job er at sikre ro og orden.
Hvis du ikke vil anholdes, naar politiet har sagt til dig at du bliver anholdt hvis du ikke flytter dig, saa syntes jeg helt aerligt at du boer flytte dig..

Det kan ikke siges mere klart.. Der staar ioevrigt i loven at politiet har lov til at lave denne manoevre.. Hvis du er utilfreds med dette saa syntes jeg helt serioest at du skal fortaelle os, og resten af danmark, om hvilken bedre metode du har ...

Definér "ragnarok". Man går formentlig ikke på gaden for at hente mad, eller glo, medmindre man er ret overbevist om at det er relativt ufarligt (man bliver så desværre bare arresteret for det).

Men du kan vel se de mange braendende biler? De >100 kampklaedte politimaend som bruger store vogne til at tvinge folk tilbage med?

Kan du virkelig ikke selv taenke dig til at maden maaske nok lige kan vente lidt?
Eller at det nu nok lige var en rigtig god ide at forsoege at mingle med optoejer?

Jeg forstaar vitterligt ikke hvad du mener er galt i det her...

Dem der er blevet anholdt "uretmaessigt" og som "ikke har vaeret med i optoejer" er blevet anholdt paa det grundlag at de ikke har fulgt politiets ordre. ( Ja politiet har lov til at give ordrer i saadan en situation... Igen, loven ... )
HVis de derefter kan overbevise en dommer om at de ikke har vaeret med i det, saa bliver de loesladt.. Men loven giver altsaa stadig staten ret til at give dig en boede for at have opholdt dig et sted, direkte imod politiets ordre.

De har mødt modstand før uden at arrestere alle inden for en radius af to kilometer.

Jeg ved ikke om det bare er fordi du ikke gider laese aviser, eller blot bare ikke tror paa politichefens ord..

Han sagde ordret at det var foerste gang i mange aar at de maatte skyde med taaregas midt paa gaden, i forbindelse med demo'er..
Saa nej, de har ikke "moedt modstand foer" i dette omfang..
Ioevrigt var der blevet fundet flammekastere og andre vaaben hos diverse tilhaengere af ungdomshuset, saa kan du vitterligt ikke forstaa at politiet ikke ville tage nogen chancer ??

Ja? Selvfoelgelig er det klogt.. Det er nemlig politiet som straffer ham.. Det er jo ikke fordi politiet har _LOV_ til at hive enhver ind til afhoering... Hvis folk foeler sig uretmaessigt anholdt, saa er de fuldt ud i stand til at bede om en advokat, samt indgive klage, samt krav om erstatning hvis en dommer giver dem medhold ...

Hvad er problemet? At du ikke kunne se de 20+ braendende biler 2 meter fra dig da du blev anholdt?

Min sympati er ret lav ...

Det er heldigvis ikke dig der bestemmer hvad der er kunst, kunne sq ikke holde ud kun at lytte til Britney Spears og Madonna dagen lang..

Tillykke, men jeg er ked af at sige det, Ungdomshuset var paa ingen maade synonymt med kunst eller musik..

Hvad er bræk på væggene?

Det er saadan noget nice noget der kommer naar man har drukket / spist for meget og ikke gider bevaege sig ud paa et toilet og kaste op ?

Min pointe var at der var billeder derinde fra hvor det mildest talt ikke var saerligt "laekkert" inde i den bygning..

Det er HuskMitNavn der har malet en del af graffitien inde i ungern så vidt jeg kunne se, og det kan umuligt kun være mig der synes han er for kewl.

Grafitti er da helt okay, men svineri, skrald og braek over det hele er ikke okay..

Hvis jeg var en LP, ville jeg være en platin udgivelse og sådan er det bare!!

Platin er ikke en garanti for kvalitet :D

Så hvis jeg ikke synes det samme som dig, så skal jeg flytte til Uganda? Og de har anarki i Uganda, eller hvordan? 8=o

Nej, hvis du er utilfreds med at staten ikke tillader anarki i danmark, saa er du velkommen til at forsoege dig i eksempelvis uganda :)

Jeg forstår det ikke nej, men du forstår det heller ikke, men fuck nu det.. Er bare glad for at jeg ikke er den eneste i dette land der støtter et ungdomshus!

Men vi er mange der stoetter de >200 ungdomshuse som _ER_ i landet.. Det _DU_ stoetter er _IKKE_ et ungdomshus, men et sted hvor der blev organiseret haervaerk, solgt stoffer, taget stoffer, slaaet folk ned, etc etc etc..

Saa vaer venlig at fortaelle mig hvad det er jeg ikke forstaar? JEg er udemaerket klar over hvad ungdomshuset er, og ikke er, det virker mere som om at du har en eller andet utopisk droem om hvad der foregik derinde..

Og du har stadig ikke svaret paa hvad der er galt med de MANGE ANDRE ungdomshuse som er tilraadighed for _UNGE MENNESKER_ .. Og i 90% af alle disse huse har de ogsaa musik lokale, malerlokaler, etc..
Godtnok maa man ikke taeve folk, tage stoffer, drikke sig lam, rive moebler fra hinanden, smadre vaegge... Men det er jo ogsaa fint nok? Eller hvad?

Jeg tror, I vil blive overraskede over, hvor få, der rent faktisk bliver dømt for noget som helst....

WTF er problemet saa??

JEg vil da selv syntes at det er plat hvis ikke 90% af dem bliver doemt for et eller andet :/

(medmindre vi lever i en bananrepublik)

Yeah for det er kun i bananrepubliker man straffer folk som begaar mordforsoeg ... :S

Den der indsamling, som folk taler om, har jeg aldrig hørt om. Det er fond, der har 15 millioner...

Yeah, og denne folk har faaet pengene ind som donationer, gennem indsamlinger, etc..

Dvs det er betalt af "ikke-staten" ...... Skulle pengene vaere spawnet hos dem eller hvad?

Riskær-fonden var måske også en indsamling fra private?

Teoretisk er det delvist en indsamling fra private / aktier og obligationer, samt lidt heldige business aftaler...
Gravatar #279 - holmen
8. mar. 2007 08:28
themuss, tror du at antallet af dømte bliver større eller mindre end antallet af folk der smed brosten og molotovcocktails efter politiet?
Mener du, at alle der har smidt brosten og molotovcocktails efter politiet skal dømmes for det?
Gravatar #280 - mat
8. mar. 2007 08:37

Jamen saa kom da med en god ide til hvordan politiet skulle kende den ene brostenssmider fra den anden?

De skal kende uskyldige fra skyldige, der er ikke tale om to slags "brostenskastere".

Politiets job er at sikre ro og orden.

Men ikke med alle midler man kunne forestille sig, de skyder jo trods alt ikke demonstranterne.

Hvis du ikke vil anholdes, naar politiet har sagt til dig at du bliver anholdt hvis du ikke flytter dig, saa syntes jeg helt aerligt at du boer flytte dig..

Det forudsætter vel at man har hørt det?

Jeg forstaar vitterligt ikke hvad du mener er galt i det her...

At man kan anholdes for at være på gaden hvor man bor.

Saa nej, de har ikke "moedt modstand foer" i dette omfang..

Jo de har.

Tillykke, men jeg er ked af at sige det, Ungdomshuset var paa ingen maade synonymt med kunst eller musik..

Det er det bl.a for en masse, at det ikke er for dig, gør det ikke til sandheden.

Min pointe var at der var billeder derinde fra hvor det mildest talt ikke var saerligt "laekkert" inde i den bygning..

Har du nogensinde set et diskotek eller et koncertsted i fuldt dagslys? Eller før politiet ransager stedet?

Men vi er mange der stoetter de >200 ungdomshuse som _ER_ i landet.. Det _DU_ stoetter er _IKKE_ et ungdomshus, men et sted hvor der blev organiseret haervaerk, solgt stoffer, taget stoffer, slaaet folk ned, etc etc etc..

Man kan sagtens støtte ungdomshuset uden at støtte de ting du nævner - og det er det de fleste, der støtter huset gør.

JEg er udemaerket klar over hvad ungdomshuset er

Det lyder ikke sådan?

Yeah for det er kun i bananrepubliker man straffer folk som begaar mordforsoeg ... :S

Snakker vi ikke om dem, der ikke har gjort andet end at være på nørrebro?
Gravatar #281 - fidomuh
8. mar. 2007 09:05

De skal kende uskyldige fra skyldige, der er ikke tale om to slags "brostenskastere".

Jeps, og naar du har opfundet nogle magiske briller som kan hive de 3 ud af 100+ som har kastet brosten, saa er du nok en rig mand :)

Har du vitterligt ikke set hvilket kaos der var derinde?

Men ikke med alle midler man kunne forestille sig, de skyder jo trods alt ikke demonstranterne.

Teoretisk har politiet faktisk lov til at affyre vaadeskud i saadan en situation.. Vi snakker om reelle mordforsoeg paa politimaend i aktion, saa maa de faktisk forsvare sig med en del mere kraft en de brugte ...

Saa ja, det er jo utroligt at de ikke har givet igen af samme skuffe..

Det forudsætter vel at man har hørt det?

Faktisk ikke.
Og politiet raabte det faktisk flere gange helt op til 1-2 minutter foer de udfoerte diverse andholdelser..

Men du er stadig velkommen til at fortaelle mig hvordan man skal kende den ene demonstrant fra den anden, naar de allesammen har staaet i en 100+ menneskers klump og der er kastet brosten af 90% af dem ...

At man kan anholdes for at være på gaden hvor man bor.

Men det er ikke derfor at de blev anholdt.. At du ikke vil laese aarsagen er dit problem.

Jo de har.

Nej de har ej.

Det er det bl.a for en masse, at det ikke er for dig, gør det ikke til sandheden.

Men, det er det for politiet, for mig, for 99% af alle jeg kender, for staten, for kommunen... Saa jeg vil nu mene at alt det vold, stof-salg, stofmisbrug, og ja generelt haervaerk - overskygger "kunsten" og "kulturen" ... "lidt" .... :)

Synonymt betyder at folk forbinder ungdomshuset med det, og det er mit gaet at langt de faerreste forbinder det med kunst... :)

Man kan sagtens støtte ungdomshuset uden at støtte de ting du nævner - og det er det de fleste, der støtter huset gør.

Hvad er saa problemet med de 100+ ungdomshuse som allerede er der, som jo NETOP ikke har de ting jeg naevner?

Hvorfor er de ikke gode nok?
Eneste minus jeg kan taenke mig til er at folk ikke kan komme paa hver en tid af natten og gaa ind :)

Saa hvorfor stoette lige netop det ungdomshus som laver alle problemerne, hvorfor ikke stoette de "gode" ungdomshuse? :)

Det lyder ikke sådan?

Fordi jeg mener at 20 aars haervaerk, vold, voldelige demonstrationer, stof-salg, stof-misbrug etc, overskygger koncerter med fx bjoerk? :)

Mine prioriteter er saa bare anderledes end dine vil jeg tro :)

Snakker vi ikke om dem, der ikke har gjort andet end at være på nørrebro?

Jo, lige netop dem som ikke har gjort andet end at trodse politiets ordre om at blive vaek eller indendoers .. :)

For lige at slaa det fast, jo jeg synes det er trist at der er nogen "uskyldige" som er roeget med i fangsten, men det er i dette tilfaelde en loesning som jeg hellere vil have, end at koebenhavn braender ned..

Du er maaske uenig? :)
Gravatar #282 - calvin
8. mar. 2007 11:40
I snakker om stoffer? Hvilke stoffer? Tror i der bliver solgt stoffer i ungdomshuset? Der er sikkert nogen der ryger lidt tjald, men der er så vidt jeg ved, ingen stoffer i ungern.. De holdte et rave derinde, men fordi alle tog/var/solgte stoffer, stoppede de med det.. Så jeg tror der er flere drogas på jeres lokale, end der er i ungern.

Og den LP jeg er, er TOOLs Lateralus :p.

Og det med at der ikke er lækkert inde i ungdomshuset, vil jeg give mat ret i, at de fleste diskoteker ligner lort med lort ovenpå i dagslys, og det gør det aldrig flottere at politiet har været der..

Man går på gaden for at vise man er utilfreds, og EN person kaster en sten, så har politiet ret til at skyde vildt ind i flokken? Det lyder satme som bananstat i mine øre..

Og self. skal politiet have beviser på, præcist HVEM der gjorde hvad, ellers kan de sqda ikke dømme folk.

Og nej, jeg synes heller ikke det er fedt, hvis de knækker sig ved siden af en børnehave osv. osv... Men det sker alle steder, hvor folk er fulde, desværre.

Og problemet med at ingen bliver dømt er, at politiet ikke bare skal gå og anholde folk på må og få, det er da latterligt, man har ret til at demonstrere..
Gravatar #283 - holmen
8. mar. 2007 11:56
Var det en lovlig anmeldt demonstration? Det er ihvertfald ikke lovligt at forsøge at slå politifolk ihjel, så når man bliver bedt om at forlade området, ellers vil man blive anholdt, så skal man sgu da forlade området, eller forvente at blive anholdt.
Hvem kan ikke forstå det?

Man går på gaden for at vise man er utilfreds, og EN person kaster en sten, så har politiet ret til at skyde vildt ind i flokken? Det lyder satme som bananstat i mine øre..
Der var flere end én person der smed med brosten og molotov cocktails efter politiet.

Og self. skal politiet have beviser på, præcist HVEM der gjorde hvad, ellers kan de sqda ikke dømme folk.
Politiet skal ikke dømme folk. Det skal en dommer og/eller en jury. Politiet skal stoppe optøjerne (som demonstrationen udviklede sig til) og forsvare sig selv.

Og nej, jeg synes heller ikke det er fedt, hvis de knækker sig ved siden af en børnehave osv. osv... Men det sker alle steder, hvor folk er fulde, desværre.
Det er fåtallet af steder der serverer alkohol og huser koncerter der ligger så tæt op ad børnehaver som ungeren gjorde.

Og problemet med at ingen bliver dømt er, at politiet ikke bare skal gå og anholde folk på må og få, det er da latterligt, man har ret til at demonstrere..
Så længe det er en lovligt anmeldt demonstration, og ingen af de demonstrerende bryder nogle love, som f.eks. de/den lov(e) der forbyder mordforsøg på betjente. De gik ikke og arresterede folk på må og få, de arresterede de folk som ikke forlod området, efter at de var blevet beordret væk af politiet.
Gravatar #284 - fidomuh
8. mar. 2007 12:18

I snakker om stoffer? Hvilke stoffer? Tror i der bliver solgt stoffer i ungdomshuset? Der er sikkert nogen der ryger lidt tjald, men der er så vidt jeg ved, ingen stoffer i ungern.. De holdte et rave derinde, men fordi alle tog/var/solgte stoffer, stoppede de med det.. Så jeg tror der er flere drogas på jeres lokale, end der er i ungern.

Jeg tror ikke du har laest mine tidligere indlaeg, jeg skrev tidligere at jeg _SELV_ har vaeret derinde sammen med en kammerat for at han kunne koebe hash + e-piller..
Mener ogsaa han koebte lidt coke, men er ikke sikker..

Og det er da laenge siden (3 aar ca.), men jeg kender da flere som har koebt hash derinde for nyligt.. Saa.. Er ikke helt med paa hvad du mener.. At der er stoffer paa den lokale pub har intet med ungdomshuset at goere..?

Og den LP jeg er, er TOOLs Lateralus :p.

Men det er stadig daarlig kvalitet, saa dunno hvad din pointe er :D

Og det med at der ikke er lækkert inde i ungdomshuset, vil jeg give mat ret i, at de fleste diskoteker ligner lort med lort ovenpå i dagslys, og det gør det aldrig flottere at politiet har været der..

HVAD KOMMER DET DOG SAGEN VED? ... :)

Faktum er at det er et offentligt ungdomshus ( det var hvad de paastod ihverfald ... ) og hvis jeg endelig skulle faa lyst til at gaa derind, saa ville jeg da forvente en vis kvalitet af rengoering.. Og den kunne de ikke moede.. Et af punkterne i deres "laane aftale" med kommunen var ioevrigt at de ikke maatte oedelaegge gulve og vaegge .. Og hvad har de gjort .. Ja, ik :)

Det lyder i mine oerer som om du ikke kan laese, men det er okay :)

Vaadeskud = op i luften.
Mordforsoeg paa politiet = de maa forsvare sig med passende maengde magt.

I mine oejne giver det dem taet paa retten til at bruge doedelig vold ( selvom loven siger at de ikke maa dette :) ), og det lyder igen som om du ikke har den fjerneste anelse om hvad der er foregaaet... En har kastet sten? Proev at faa 1 person til at lave en _REGN_ af brosten i flere retninger samtidigt.... Vi snakker om >50% har kastet sten, MINIMUM.. :)

Politiet doemmer ikke nogen? Politiet skal bare have en begrundet mistanke om at det er dig, derefter skal beviserne fremlaegges sammen med evt vidneudsagn fra de gaeldende betjente.. Derefter doemmer en DOMMER hvem der har gjort hvad .. KAn godt vaere du ikke kan lide systemet, men det fungerer vaesentligt bedre end din version.. :)

Men det beviser jo netop bare at de ikke selv kunne styre ungeren, dette sker jo netop ikke paa alle de andre ungdomshuse..

Som i stadig ikke har fortalt mig hvad der er galt med.. Det lyder staerkt som om i tror der kun er det her ene ...

Og problemet med at ingen bliver dømt er, at politiet ikke bare skal gå og anholde folk på må og få

Men du kommer bare med en bedre metode til at fjerne optoejerne saa hurtigt, effektiv og med saa faa tilskadekomne, som de har gjort.. Kom nu, du faar en is ... :)

Og de har jo STADIG ikke bare anholdt folk "paa maa og faa" .. JEbus fucking christ, laeser i slet ikke hvad folk skriver?

, det er da latterligt, man har ret til at demonstrere..

DE HAVDE _IKKE_, JEG GENTAGER _IKKE_, OG IGEN _IKKE_, ret til at demonstrere ... :)
At demonstrere kraever en tilladelse fra politiet, som de meget nemt kunne have faaet, men det kunne de jo ikke naa da de jo ikke ville acceptere landets love og blot demonstrede paa maa og faa.. :)

Du lyder stadig som en ridset LP :P
Gravatar #285 - calvin
8. mar. 2007 12:23
Hvor mange personer skal så kaste med brosten, før alle i en demo skal være levende skydeskiver?

Nej, men politiet skal da samle beviser?

Hvad med at politiet anholder folk, fordi de har en sms på deres telefon, er det okay? 'Jeg kender ikke afsenderen'
Gravatar #286 - calvin
8. mar. 2007 12:33
Den med tool var lidt en joke, men fuck nu det, den røg sikkert over hovedet på dig..

Hvis der var 1000 mennesker på gaden, var der ikke 500 mennesker der har kastet med brosten, er vi enige om det?

Ved ikke hvor du plejer at drikke dig fuld, men min erfaring viser, at de klammeste steder altid er de sjoveste.. Hvis man ikke kan se igennem glasset skal det nok blive en god aften.

Politiet skal opføre sig ordenligt, ligesom at i også mener at de demonstrerende skal det.. Politiet er på arbejde, demonstranterne er individer.. Jeg fordømmer alt vold, selv mod politiet :p.
Gravatar #287 - holmen
8. mar. 2007 12:36
Når politiet er i fare må de forsvare sig selv. Det er op til de enkelte betjente at vurdere hvornår de er i fare.
Men en brosten kastet mod en betjent er jo et reelt mordforsøg på en betjent, og folk der truer politiet skal pacificeres.

Var scenariet således, at der var en demo på 500+ mennesker og ÉN smed en brosten, så ville der nok bare gå et par betjente hen og anholde ham.
Var der derimod en demonstration på 200+ mennesker og over halvdelen smed brosten, molotov cocktails og andre mod politiet, så ville politiet formentlig bede folk om at forlade området og advare mod tåregas og anholdelser af folk der ikke forlod området, og derefter bruge tåregas og anholde de tilbageblevne.

Det er meget sjældent at politiet skyder ind i større menneskemængder, her i DK. Så det med at alle er omvandrende skydeskiver, er et urealistisk scenarie imo.
Gravatar #288 - calvin
8. mar. 2007 12:45
Det var også en overdrivelse, men synes stadig politiet var alt for brutale. Har du set nogle af de klip fra news og andre steder? Ved godt man ikke ser hele situationen, men noget af det var ret voldsomt. Vil dog gerne indrømme jeg har store problemer med politiet, så måske er det kun mig der har det sådan..
Gravatar #289 - fidomuh
8. mar. 2007 12:47

Hvor mange personer skal så kaste med brosten, før alle i en demo skal være levende skydeskiver?

Ehm, der er ingen der snakker om at alle skal vaere skydeskiver.. Kun dig faktisk :)

Jeg snakker om vaadeskud = op i luften .. :)

Og nu var det mere et eksempel paa at det faktisk ville vaere "lovligt" for politiet, ikke saa meget fordi jeg syntes det var en god ide.. Syntes blot at politiet kunne have vaeret lidt haardere i den her sag :)

Nej, men politiet skal da samle beviser?

Jada, men ikke noedvendigvis foer de anholder folk.. Begrundet mistanke er rigeligt, samt "du har staaet sammen med 500 i en gruppe hvor der er kastet >1000 brosten, du er anholdt" .. :)

Hvad med at politiet anholder folk, fordi de har en sms på deres telefon, er det okay? 'Jeg kender ikke afsenderen'

Idioti fortjener naesten ikke et svar.. Det er ikke ulovligt at have en SMS.. Det er derimod ulovligt at kaste brosten i ansigtet paa politiet .. :)

Den med tool var lidt en joke, men fuck nu det, den røg sikkert over hovedet på dig..

Den roeg ikke over hovedet, den var bar eikke sjov.. ( Jeg kender ioevrigt ikke bandet :) )

Hvis der var 1000 mennesker på gaden, var der ikke 500 mennesker der har kastet med brosten, er vi enige om det?

Altsaa, saavidt jeg kunne se saa var grupperne ~50-100 mand, og der roeg over 100 brosten ud af grupperne :)

Ved ikke hvor du plejer at drikke dig fuld, men min erfaring viser, at de klammeste steder altid er de sjoveste.. Hvis man ikke kan se igennem glasset skal det nok blive en god aften.

Okay, jamen held og lykke med det saa.. Jeg plejer at tage paa Bryggen.. Et sted som er voldsomt spaekket med stoffer, og underlige personer ... Men selv her kan de finde ud af at toerre braek op paa gulvet.. Toilettet er lidt ulaekkert, ja, men de rengoerer det i det mindste :P

Og her er glassene stadig rene btw ... Alt andet er et brud paa deres tilladelse til at servere alkohol...

Politiet skal opføre sig ordenligt, ligesom at i også mener at de demonstrerende skal det..

Politiet skal opfoere sig passende til at de kan fjerne den opstaaede situation .. Dvs at hvis en skydegal nar faar lyst til at skyde @ random med en AK, saa skal politiet ikke gaa paent hen og spoerge om han "lige vil holde op med det der" ...

Politiet er på arbejde, demonstranterne er individer..

Politiet er embedsmaend i funktion, de repraesenterer staten.. Angriber du dem, angriber du staten og de gaeldende love, ikke individet bag ved.. Og det er derfor de fleste er ligeglade med individet bagved.. Men rent faktisk er der en person inde bagved, som bliver bange, frustreret.. Ja, you name it saa foeler han det nok :)

Demonstranter er netop ikke laengere individer, de er en samlet gruppe.. Hvis 10% af gruppen goer noget ulovligt, saa boer de resterende 90% forsoege at stoppe dette, eller forlade dem som ikke boer vaere en del af demonstrationen.. Og det var jo netop ikke det der skete her..

Her stod de mennesker som ikke kastede brosten og kom med tilraab og verbale angreb mod politiet .. :)

Jeg fordømmer alt vold, selv mod politiet :p.

Det goer jeg naesten ogsaa.. Jeg er dog i den boldgade hvor jeg mener at en vis maengde vold skal moedes med taet paa samme maengde vold, defensiv "vold" saa at sige :)

Og for lige at forklare nogle ting.. Pointen er ikke at 50% har kastet brosten.. Pointen er at >90% har deltaget i noget ulovligt.. Om det saa er haervaerk eller blot demonstrationen ( som er ulovlig i sig selv ), er i forbindelse med en anholdelse ligemeget.. Specielt naar politiet advarer dem om lige netop denne anholdelse..
Gravatar #290 - Saxov
8. mar. 2007 12:55
Det der undre mig, er at hvis der er så stor en del af demonstranterne der er interesseret i en fredelig demonstration, hvorfor laver de så ikke bare en civil tilbageholdelse af de par folk der smider brosten efter politiet, og overdrager dem til politiet sammen med vidne forklaringer.. ?
Så behøves politiet jo slet ikke at smide tåregas ind i mængden.. :)
Gravatar #291 - themuss
8. mar. 2007 13:05
Her en en øjenvidneberetning (jeg kan støtte op om da jeg også var på Sankt Hans torv fredag).

Jeg er sikker på I regner med det er det pure opsind:

http://blog.tv2.dk/vilkat/entry74303.html[quote]Over for mit kontor ligger en cykelforretning. Natten mellem fredag og lørdag blev cykelhandleren i sin butik, da han var bange for, at den kunne blive smadret.

Ganske rigtigt, pludselig fløj der en brosten gennem vinduet. Cykelhandleren løb ud på gaden, hvor den stenkastende unge mand var ved at flygte. Cykelhandleren løb efter ham: Sådan en autonom bølle skulle ikke smadre hans butik. Vreden gav ham kræfter, og det lykkedes ham at fange stenkasteren. Til sin forbavselse opdager cykelhandleren, at han ikke har fat i en ung autonom eller aktivist, men en nynazist!

Der er åbenbart elementer, der i weekenden har benyttet sig af urolighederne til at udøve hærværk, som de ved, at andre, nemlig Ungdomshus-aktivister, vil få skylden for. Meget tankevækkende.

Samme nat er jeg på vej hjem efter at have drukket en øl med en veninde på en af byens eneste røgfri barer i Elmegade på Nørrebro. Vi forlader baren og går via Sankt Hans Torv. Her er der gadefest. Mange hundrede aktivister fester til fordel for Ungdomshuset med musik og dans på torvet.

Pludselig melder politiet i megafoner, at demonstrationen er opløst, og alle skal forlade området. Vi går resolut mod den nærmeste sidegade, for at forlade området. Det samme gør langt de fleste andre på torvet.

Ingen når dog særlig langt, da politiet umiddelbart efter, at de har opløst demonstrationen, skyder store mængder tåregas ind over torvet. Stor forvirring. Folk græder og råber. Jeg kan ikke trække vejret, mine øjne løber i vand. Vi løber mod sidegaderne, for at komme væk.

Men her opdager vi, at alle sidegaderne er spærret af politi og politivogne. Vi forsøger at forklare, at vi bare gerne vil ud, men kampklædte betjente (med gasmasker) skubber os brutalt tilbage på torvet. De, der ikke går hurtigt nok tilbage, får slag med knipler.

Jeg forsøger at få kontakt med en yngre betjent. Han virker angst, men kaster mig så brutalt ind i en mur og råber, at jeg skal gå tilbage, hvilket i praksis betyder tilbage ind i tåregassen. Rundt om mig arresteres folk &#8211; folk som få med sikkerhed ved har kastet sten, eller bare var på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt.

Hvad sker der i vores samfund, når retsstaten sættes ud af spil på denne måde? Hvem vinder ved, at unge mennesker udsættes for politivold? Hvem vinder ved, at der er anholdt 600 unge aktivister &#8211; hvoraf flere sandsynligvis bare var på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt?

Der er anholdt så mange, at der ikke er mere plads i fængslerne; flere unge er derfor anbragt i Sandholmlejren. Hvem har glæde af, at ny-nazister smadrer vinduer med det resultat, at store dele af befolkningen tror, at Ungdomshusets brugere er voldelige?
Gravatar #292 - themuss
8. mar. 2007 13:16
vi tager den lige igen for den er ret vigtig: Til sin forbavselse opdager cykelhandleren, at han ikke har fat i en ung autonom eller aktivist, men en nynazist!

Jeg så dem også på runddelen i forgårs. En stor fed hvid dreng på 15 med sådan noget flamme-jakke på, og hans amfetamin-tynde ven... De blev sure da jeg grinende sagde at DanskFront.dk har svært ved at finde en stabil udbyder. Synes ikke rigtig den side har så stor succes.
Gravatar #293 - fidomuh
8. mar. 2007 13:19

Det lyder ret sandt faktisk :)

Men min pointe er stadig saaledes.. Politiet har varslet at demonstrationer ikke maa afholdes efter rydningen ( dte varslede de i baade tv og radio og paa gaden ), saa selvfoelgelig bliver et potentielt haervaersforsamling opbrudt, haardt og kontant.

Derudover saa har ud vist misset en masse ting..

"Gadefest" == ulovligt. ( uden tilladelse. )
"demonstration" == ulovligt. ( uden tilladelse. )

At disse mennesker saa tidligere har kastet brosten og lignende efter politiet ( ikke de samme, men tilhaengere af samme gruppe ) er jo netop aarsagen til at de var saa haarde og kontante.. Og ja, jeg har da lidt ondt af den paagaeldende fyr, men han burde helt serioest vaere blevet paa vaertshuset efter at politiet begyndte deres aktion ..

Derudover er det jo klart at politiet ikke lader ham gaa igen fra saadan et omraade.. Alle kan jo komme med samme forklaring.. Politiet har jo netop ikke styr paa hvem der kom hvorfra, saa alle ryger med i samme pulje og saa er resten op til dommeren..

Ved godt du er trist over at vores system er saadan, men indtil du finder et system som er bedre, saa er jeg paent ligeglad med dine underlige meninger ;)

( Og nej, jeg mener det saadan at jeg er ligeglad med alle dine pointer, men indtil nu har du ikke suppleret debatten med et eneste brugbart indlaeg.. :) )

Tillykke, sjovt nok har det slaaet mig saadan at Dansk Front _NETOP_ har stoettet ungdomshuset ... Men jeg kan snildt tage fejl.. Dansk Front er saa underlig at det goer helt ondt :D
Gravatar #294 - holmen
8. mar. 2007 13:22
Hvordan kunne han se at det var en nynazist? heilede han eller hvad?
Ikke for at forsvare de små adolfonser, for det skulle da undre mig hvis de ikke udnyttede situationen, men hvordan opdagede cykelhandleren at det var en nynazist og ikke en politi-morder-wannabe?
Gravatar #295 - themuss
8. mar. 2007 13:25
( Og nej, jeg mener det saadan at jeg er ligeglad med alle dine pointer, men indtil nu har du ikke suppleret debatten med et eneste brugbart indlaeg.. :)
Sådan kan man også vælge at se på det. Det er jo heldigvis din ret.

Tillykke, sjovt nok har det slaaet mig saadan at Dansk Front _NETOP_ har stoettet ungdomshuset ... Men jeg kan snildt tage fejl.. Dansk Front er saa underlig at det goer helt ondt :D
Se lige præcis det der er en ikke brugbar pointe.

Når jeg i flere indlæg har stået fast på at det netop IKKE er ungerens brugere, men 2Gere, casuals og "christianitter" , der lavede rav i gaden, så er det en sjov afvisnig af kendsgerningerne.
Gravatar #296 - themuss
8. mar. 2007 13:26
#294 Han har vel råbt "SKRID DIN KLAMME PERKER-ABEKAT!!!!" eller lignende?

Ungerens brugere er anti-racister.
Gravatar #297 - fidomuh
8. mar. 2007 13:29

JEg sagde ikke at de var brugere af huset, blot at jeg har set slogans fra dem stoettede ungdomshuset :)

Men jeg kan sagtens have misforstaaet en indforstaaet joke deri :D

Sådan kan man også vælge at se på det. Det er jo heldigvis din ret.

Hehe, det nu maaske lidt haardt sagt, men I har jo netop ikke svaret paa et eneste af vores spoergsmaal, og i ( calvin mest :P ) bliver ved med at snakke udenom :)

Det er fint at sige at man er utilfreds, men saa maa man sq vaere utilfreds med loven, ikke politiet som blot har fulgt den.. OG ioevrigt faaet ROS af _ALLE_ jeg kender for haandteringen af situationen :)

Ioevrigt var jeg selv paa "Jagtstuen" ( byens billigste fadoel ) ikke langt fra noerrebro i om fredagen, og jeg havde absolut intet problem med at komme rundt omkring..
Gravatar #298 - fidomuh
8. mar. 2007 13:33

Men det ved du jo ikke om han har.. Du tror det bare fordi du gerne vil tro at manden var nynazist og ikke aktivist :)

( Ligesom at vi andre finder det plausibelt at han var aktivist :D )

At ungerens brugere er anti-racister er jo irrelevant :)
Gravatar #299 - holmen
8. mar. 2007 13:35
Alle de, der lavede en fredelig demonstration, var brugere af ungdomshuset. Dem der lavede hærværk og smed brosten efter politiet var nynazister, casuals, 2Gere og "christianitter". Okay, den havde jeg ikke lige fanget.
Var det også nynazister osv. der lavede ballade d. 16 dec?
Gravatar #300 - themuss
8. mar. 2007 13:47
Alle de, der lavede en fredelig demonstration, var brugere af ungdomshuset. Dem der lavede hærværk og smed brosten efter politiet var nynazister, casuals, 2Gere og "christianitter". Okay, den havde jeg ikke lige fanget.
Jeg kan kun sige til dig, at du bør tænke over tingene selv og ikke bare lade dig fodre af medierne.

Men ok dækningen er nok ikke skide objektiv derude vestpå.

Var det også nynazister osv. der lavede ballade d. 16 dec?
Du kan jo begynde med at spørge nogen, der var til demoen istedet for at lytte til Louise Frevert.

Jeg var der ikke selv, så det vil jeg helst ikke udtale mig om.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login