mboost-dp1

Rydning af ungdomshuset er startet

Gå til bund
Gravatar #1 - Ghostbuster
1. mar. 2007 06:59
Så er det nu det sker.
TV2 News
Gravatar #2 - drbravo
1. mar. 2007 07:07
Heldigvis har jeg fri - jeg behøver næsten ikke offentlig transport i dag.. :s

Men hey - lad os håbe at nogen af dem faktisk tænker så langt at der hverken bliver smidt molotovs eller sådan noget..
Gravatar #3 - holmen
1. mar. 2007 07:21
Skulle til at poste de nu, men Ghostbuster var hurtigere.
Men det bliver nyheden bestemnt ikke dårligere af. Gad vide om der bliver optøjer i løbet af dagen?
Det fryder mig meget at de har brugt deres små tynde autonome arme til at bære alle de brosten der op, og nu ikke kommer til at smide dem ned. Haha, hvor har de godt godt af det.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
1. mar. 2007 08:16
hørte i radioen at politiets indsatsstyrke var blevet sat af med helikopter på taget og at politiet brugte 2 vandkanoner mod dem som sad foran...

men kommer faderhuset til at betale for politiets lønninger og sådan?
Gravatar #5 - buch
1. mar. 2007 08:17
Nej det gør de ikke.
Gravatar #6 - Cyrack
1. mar. 2007 08:28
MZ: nej, på samme måde som du heller ikke betaler når politiet bruger tid på at opklare et indbrud i dit hjem. :-)
Gravatar #7 - xstylar
1. mar. 2007 08:31
men kommer faderhuset til at betale for politiets lønninger og sådan?

Nej, men det burde forældrene til de forkælede møgunger.
Gravatar #8 - holmen
1. mar. 2007 09:00
#7 Eller den fond der ville købe huset af faderhuset. De kunne også erstatte alt det der blev smadret d. 16/12 (mener at det er blevet foreslået herinde før).

Var der ikke også nogen der foreslog at fodboldklubber skulle til at betale for den massive politi indsats der keræves ved højrisiko kampe?
Gravatar #9 - helsinghof
1. mar. 2007 10:58
Dem der har skudt penge i den fond må godt nok føle sig røvrendt...
De unge vil jo slet ikke bruge pengene da de vil have et gratis hus... Advokaten scorer sikkert stort:)
Gravatar #10 - BurningShadow
1. mar. 2007 16:57
Jeg fatter ikke hvorfor de forsøgte at blive kørt ned, men det lykkedes da for den ene af dem.
-link-
Gravatar #11 - <3Thinkpads
1. mar. 2007 17:26
#10:

Uuhh nej, sådan må du ikke sige det. Det er politiet som kører ham ned, det er jo ikke idiotens egen skyld at han vælger at stå foran bilen og kaste med sten.

Ryd lortet og lav en legeplads til byens børn.
Gravatar #12 - MiniatureZeus
1. mar. 2007 18:05
tjek dr1 og tv2... rimelig vildt derinde :S godt man bor i køge :D
Gravatar #13 - calvin
1. mar. 2007 18:20
Antivold er vejen frem, men min støtte er 100% bag ungdomshuset! Politikerne er til grin og politiet er som altid nogle fucking svin.
Gravatar #14 - trylleklovn
1. mar. 2007 18:22
#13 Objektivt.
Gravatar #15 - helsinghof
1. mar. 2007 18:46
Fuck hvor er de bare onde de politifolk!

Det er da helt klart deres skyld at aktivisterne sætter ild i gaden!
Gravatar #16 - Spiderboy
1. mar. 2007 19:16
Ej, hvor er jeg bare træt af de autonome. Uanset hvor god en sag de end måtte have, kan jeg simpelthen ikke have noget tilovers for dem, når de ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt.
Gravatar #17 - themuss
1. mar. 2007 19:23
Jeg håber fandme, hele byen brænder ned. Død over pamperne og Lenes stormtropper.
Gravatar #18 - xstylar
1. mar. 2007 19:24

Smut nu ned på ungeren. Nåh nej, den har I jo ikke mere :)
Gravatar #19 - übermench
1. mar. 2007 20:14
Det er et par efterladte boreplatforme i Nordsøen: det er da et perfekt nyt ungdomshus - hvad de unge burde få gratis.
Gravatar #20 - XERXES
1. mar. 2007 20:37
Jeg så faktisk nogle autonome idag, der gik og solgte hus forbi!
Gravatar #21 - themuss
1. mar. 2007 21:26
LOL #20, den var fandme ringe :)
Gravatar #22 - holmen
1. mar. 2007 23:06
Hvad med ham tyskeren der kom til skade? hvad var det lige han fik i hovedet?
Gravatar #23 - sKIDROw
1. mar. 2007 23:12
#22 holmen

Som jeg forstod politiet var det gas....
Men han kunne vist ikke tage det... :P
Gravatar #24 - MiniatureZeus
2. mar. 2007 07:21
#23 hahaha priceless! rofl
Gravatar #25 - Cyrack
2. mar. 2007 08:33
Synes stadig det klip TV2 viste flere gange med fyren der løber mellem en Hollændervogn og en alm. kassvogn er klasse! Fyren kigger efter Hollændervognen og kassevogen kører skråt ind foran ham så han løber direkte ind i den. Smukt!
Gravatar #26 - holmen
2. mar. 2007 08:46
Da demonstranterne pressede politiet baglæns (yeah right) og de fik mere og mere blod på tanden, og de mest aggresive fulgte efter politiet, i den tro at de pressede dem tilbage og så pure ownage sagde det, og 3-5 salatfade afskar dem deres flugtmuligheder og det væltede frem med betjente og anholdte dem. Velorganiseret taktik > pøblens uorganiserede hærværk og stenkast.
Gravatar #27 - trylleklovn
2. mar. 2007 08:48
Fyren kigger efter Hollændervognen og kassevogen kører skråt ind foran ham så han løber direkte ind i den. Smukt!

At du synes det er smukt at mennesker kommer til skade er direkte sygt i min mening. Men jeg tror der findes nogle religiøse fanatikere, der ville være utroligt glade for at hverve dig.
Gravatar #28 - holmen
2. mar. 2007 08:50
Fyren kigger efter Hollændervognen og kassevogen kører skråt ind foran ham så han løber direkte ind i den. Smukt!

At du synes det er smukt at mennesker kommer til skade er direkte sygt i min mening. Men jeg tror der findes nogle religiøse fanatikere, der ville være utroligt glade for at hverve dig.

Kom han til skade? Som jeg så det, så afskar de ham bare vejen så han ikke kunne flygte og derefter anholdte de ham. Tager jeg fejl?
Gravatar #29 - Spiderboy
2. mar. 2007 08:52
Det lyder skønt. Jeg håber flest muligt af ballademagerne blev fanget, for den opførsel er helt og aldeles uacceptabelt.
Gravatar #30 - holmen
2. mar. 2007 12:58
Rettens ord er lov. Det er genialt det her...
Gravatar #31 - calvin
2. mar. 2007 13:45
Grunden til de ville købe huset for 1 krone, er at ellers ville 24 års kamp være forgæves.. Mener i virkeligt ikke at københavn har brug for et selvstyrende ungdomshus? I ser kun de dårlig ting, men hvad med alle de gode ting der foregik i det hus? Suppekøkken og koncerter? Self. skal man ikke stå og kaste sten i hovedet på politiet, det er jeg meget imod. MEN! man skal også vise når man er utilfreds med noget..
Gravatar #32 - ZOPTIKEREN
2. mar. 2007 14:09
#31 De fleste kan nok se mening i at de unge (hvoraf størstedelen jo så ikke er så unge igen, ja kig i tv. Det er skolebørn og voksne mennesker), kan have et hus at boltre sig i. Det kan bare aldrig blive samfundets opgave at betale for anarkisterne og andre af husets brugere kan have et sted de kan udøve wreak havoc på.

De skal indordne sig efter de demokratiske spilleregler, også selvom de er erklærede antidemokrater. Og så må de sgu selv betale for et hus. De har? 17 mio. bobs til at kunne købe et andet vrag i København for. Men nej, det skal være gratis og hedde Jagtvej 69. De er nogle snotforkælede tudeprinsesser, hyklere etc. og skal bare være lykkelige over at danskerne er yderst tolerante og politiet ikke altid tæver til højre og venstre.

Det er virkeligt sørgeligt de ikke kan tænke bare en logisk tanke. Men altså hvem skulle de også have lært det fra. Ham religionsforskeren (far til en af de autonome bøller) fra deadline i går havde ikke ligefrem mange brikker at rykke med.
Gravatar #33 - holmen
2. mar. 2007 14:11
Jeg bryder mig slet ikke om selve ideen bag et ungdomshus. Så nej, kbh. har ikke brug for det hus.
Det var jo samlested for nogle af de mest ekstreme venstre-orienterede. Det kan ikke være til at overse.
Hvis det skal retfærdiggøres at de skal have et hus af kommunen, så skal de ekstreme højre-orienterede også have et klubhus.
Jeg er træt af at høre at de unge ikke har noget andet sted at være. De får det jo til at lyde som om, at hvis de ikke kunne være i ungeren, så er de dømt til at opholde sig på gaden. Hvad er der galt med at være der hjemme? Jeg tror at det de mener er at de ikke har noget andet sted at feste, spille musik, tage stoffer, planlægge demo'er/attentater, arrangere suppekøkkener osv., hvis de ikke har/havde ungeren.

Jeg bryder mig, som sagt, ikke om ideen med at der skal være et sted, der 100% er kontrolleret af de unge, for "de unge" er et meget løst begreb, når det kommer til hvem der står til ansvar for de ting der sker i huset. Det er jo et lovløst sted egentlig, det bryder jeg mig ikke om.
Jeg ville gerne selv have at der var et sted, hvor jeg kunne komme og drikke og feste og hænge ud, som det nu passede mig. Men det skulle ikke være et sted som ungeren, hvor der jo nærmest herskede lovløshed.

Sådan et sted som jeg kune tænke mig, sådan et får jeg jo ikke bare. Heller ikke selv om jeg laver hærværk og besætter privat ejendom.
Det fik de unge heller ikke tilbage i '82. De besatte huset i 81, og for at få ro, besluttede man at overdrage dem brugsretten engang i '82. De fik ikke huset, de fik lov at bruge det. Det er en vigtig detalje.
De skal være glade for at de har haft det så længe som de har, deres opførsel og ejendomsretten taget i betragtning.
Gravatar #34 - sKIDROw
2. mar. 2007 14:46
#31 calvin

Grunden til de ville købe huset for 1 krone, er at ellers ville 24 års kamp være forgæves..

Kamp, eller skal vi sige hærgekampagne?...

"Giv os vores vilje, eller vi laver ballade..."

Dårlig opførsel skal straffes, ikke belønnes. Skulle det heller ikke i 82...

Mener i virkeligt ikke at københavn har brug for et selvstyrende ungdomshus?.

Flere ting i det spørgsmål.

Alle de kulturelle aktiviteter?. Jo dejligt at høre om.
Hjemsted for autonome ungdomskriminelle?. Ikke på vilkår... Eller jo, er det ikke det vi har fængslerne til?... ;)

I ser kun de dårlig ting, men hvad med alle de gode ting der foregik i det hus? Suppekøkken og koncerter?

Alle disse aktiviteter, kunne have fortsat i et hus, som fonden købte og forærede dem. Men nej, det var jo ikke god nok. Kommunen skulle forære dem det.

Hellere holde fast i kommunistiske idéer, end at få en løsning.

Self. skal man ikke stå og kaste sten i hovedet på politiet, det er jeg meget imod.

Der findes så vidt vides, en masse rimeligt tænkende individer blandt brugerne. Men de er i undertal, blandt rabiate kommunister. Og DE, ikke politikerne bærer ansvaret.

MEN! man skal også vise når man er utilfreds med noget..

Jep. Det er en demokratisk rettighed, og noget de altid har fået lov til. Indtil de begynder at maskere sig, og ty til uorden.
Gravatar #35 - Spiderboy
2. mar. 2007 15:00
Ham religionsforskeren (far til en af de autonome bøller) fra deadline i går havde ikke ligefrem mange brikker at rykke med.

Nej, det havde han godt nok ikke.

Jeg synes det er ret generelt, at de unges forældre er lige så forskruede som de unge selv. Så det er nok derfor de unge autonome ikke har lært hvad "lov og ret" betyder, når forældrene tilsyneladende heller ikke ved det.

Mange af forældrene tuder jo over politibrutalitet, anholdelser og varetægtsfængslinger af deres børn. Enhver ved sine fulde fem ved godt, at det er risikabelt at gå i kamp med politiet. Demonstrationen var opløst af politiet og folk var beordret til at forlade stedet. At man så bliver, må stå for egen regning ifm. knippelsuppe, anholdelse, osv. De anholdte unge ligger som de har redt, og det må forældrene acceptere.

Hørt! Enig i hvert et ord.
Gravatar #36 - mat
2. mar. 2007 15:00

Hjemsted for autonome ungdomskriminelle?

Der findes så vidt vides, en masse rimeligt tænkende individer blandt brugerne. Men de er i undertal, blandt rabiate kommunister.

Har du nogensinde været i ungdomshuset? Der var normalt ret stille og roligt.
Gravatar #37 - calvin
2. mar. 2007 15:34
Hvem er antidemokrater? De brugte alle de demokratiske veje først, men faktum er at politikerne er nogle aber, der gav dem huset i gave, hvorefter de sælger det til en sekt.. Operaen i københavn koster skatteyderne 20 millioner kroner om året, og så kan kommunen ikke give de unge et hus? DET er hyklerisk. Jeg vil tusinde gange hellere sætte fod i et folkets hus, med musik og mad, end et operahus. Hvem er snotforkælede? Er det de frivillige mennesker der arbejder gratis for at stable koncerter og andre kulturelle ting på benene eller er det børn der sidder på et forum og genere folk der gør noget aktivt for andre?

Og når jeg får børn håber jeg inderligt at de står i første række, hvis den slags sker igen. Og jeg ville stå lige ved siden af dem, ikke for at kaste brosten, men for at vise at det ikke er acceptabelt..

..Du kunne være blevet så stor, men alt anderledes og skævt rives op med rod.. - Claus Høxbro
Gravatar #38 - xstylar
2. mar. 2007 15:45
Hvem er antidemokrater? De brugte alle de demokratiske veje først

Fordi man bruger demokratiets veje, så får man ikke nødvendigvis altid sin vilje, og det må man acceptere.

politikerne er nogle aber, der gav dem huset i gave

Politikerne har ikke givet dem huset i gave, men lånt det til dem, fordi man i sin tid bøjede sig for deres vold og trusler.

folk der gør noget aktivt for andre

Som at smadre deres biler og forretninger.
Gravatar #39 - calvin
2. mar. 2007 15:55
Det er sjovt at der er plads til et operahus, men ikke et ungdomshus, det koger altid ned til et spørgsmål, og det er penge.. De unge havde også en god pose penge i ryggen, men vælger at sige nej tak, netop fordi det ellers kun er et spørgsmål om hvor mange penge man kan skaffe, og det er ikke hensigtsmæssigt.
De fik brugsretten til huset og alligevel sælger politikerne huset til en sekt. Sekten kan ligge alle steder, men et ungdomshus hører hjemme på Nørrebro! Jeg er også meget imod at smadre andres ting og forretninger. Hørte også noget om at nogle af de unge knækkede sig over det hele efter fest, det er heller ikke smart, men igen.. Brodne kar i mængden, desuden foregår det samme foran de fleste værtshuse og lign.
Gravatar #40 - BurningShadow
2. mar. 2007 15:59

Hvorfor er det så slemt at de/i skal betale, ligesom alle andre?
Gravatar #41 - xstylar
2. mar. 2007 16:03

Citat:
"De unge brugere overholdt ikke de aftaler, der gav dem brugsretten over huset på Jagtvej"
http://politiken.dk/indland/article215203.ece
Gravatar #42 - calvin
2. mar. 2007 16:11
Ligesom alle andre? Igen.. Hvad med operahuset? 20 millioner kroner..?
Gravatar #43 - calvin
2. mar. 2007 16:16
Internt notat.. "myndighederne altid har adgang til huset i embeds medfør", og at der i huset ikke "må foregå ulovlige forhold og skal holdes fri for enhver form for narkotika, hash, marihuana m.v.". De unge ville jo netop have et hus, der var fri for pædagoger og andre autoriteter.. Og den med narkotika, der er mere narkotika på alle værtshuse rundt omkring, det er forbudt at tage, sælge osv. hård narko i ungern, og det bliver overholdt i forhold til i nattelivet, hvor det er lettere at købe et gram amfetamin end en øl.
Gravatar #44 - BurningShadow
2. mar. 2007 16:19

Der er da ingen der forlanger at i skal betale 20 mio...
Eller er det fordi i vil have operahuset?
Gravatar #45 - calvin
2. mar. 2007 16:21
Det koster skatteyderne 20 mil. om året at have operahuset, hvorfor kan kommunen så ikke finde penge til et ungdomshus?
Gravatar #46 - xstylar
2. mar. 2007 16:26

Måske fordi kommunen ikke ønsker at støtte kriminelle aktiviteter.
Gravatar #47 - calvin
2. mar. 2007 16:29
Altså.. Når rige mennesker snakker om selskabstømning i operaen? eller hvordan?
Gravatar #48 - xstylar
2. mar. 2007 16:31

Har du et link til den sag?
Gravatar #49 - Spiderboy
2. mar. 2007 16:34
Det er ikke ualmindeligt at klubber, foreninger, osv. kan få BRUGSRET til (dvs. låne) kommunale lokaler/bygninger til deres aktiviteter. F.eks. idrætsklubber, der får lov af kommunen til at låne en gymnastiksal på en kommuneskole el.

Hvorfor i alverden skal de unge så absolut have foræret et helt hus af kommunen? Hvad så med alle de andre subkulturer og foreninger og deslige, som også gerne vil have deres egne lokaler. Det er da helt ved siden af.
Gravatar #50 - BurningShadow
2. mar. 2007 16:35

I har penge, så hvorfor vil i ikke købe???
Bare én god grund...?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login