mboost-dp1

Rydning af ungdomshuset er startet

Gå til bund
Gravatar #51 - calvin
2. mar. 2007 16:39
Det var fordi du skrev det som om at ALLE brugere af ungdomshuset var kriminelle, og det er jo en helt vild generalisering..

Det er jo netop det, hvad med alle de andre subkulture? Hvis det kun handler om penge, og om hvem kommunen siger god for, så bliver det sq en gråt og monotont kulturliv. Man skal hjælpe mangfoldigheden.. kommunen sælger huset de har givet de unge brugsretten til, og det viser jo lidt om kommunen, så derfor ville det være et godt skidt at give de unge et hus, de selv kan forvalte. Jeg synes egentligt jeg er lige på..
Gravatar #52 - calvin
2. mar. 2007 16:43
[url=http://www.ungdomshuset.dk/article.php3?id_article=107[/url]

De fire krav fra ungdomshuset..

Men kampen for et ungdomshus er ikke kun en kamp for en bygning. Det er en kamp for retten til selv at forvalte den bygning, selv sætte rammerne, selv bryde dem og selv tage ansvaret når det går godt, og når det går skidt. Den kamp blev sat i gang i 1981, da den såkaldte Initivgruppe formulerede deres fire krav. En kamp der i alt sin enkelthed gik ud på, at få politikerne til at anerkende behovet for et ungdomshus og at kultur- og ungdomspolitik aldrig må baseres på købekraft.
Gravatar #53 - Spiderboy
2. mar. 2007 16:47
Brugsret er at betragte som et lån. Hvis jeg låner dig en bil, som du kvit og frit kan bruge i over 20 år, så synes jeg et "tak for lån" er mere på plads end at begynde at skabe sig og påstå det var en foræring.

Og jeg forstår vitterligt ikke, at de unge ikke køber et hus. Jeg er medlem af en forening, som er dybt afhængig af at låne lokaler af kommunen. Jeg ville være ovenud lykkelig, hvis vi havde en fond, som kunne købe eller bygge os vores helt egne lokaler, så vi ikke behøvede at låne.
Gravatar #54 - xstylar
2. mar. 2007 16:49

Skal nazisterne også have et gratis klubhus af staten?
Gravatar #55 - calvin
2. mar. 2007 16:52
Hvis de køber et hus, handler det kun om købekraft og det er ikke det denne kamp går ud på..
Gravatar #56 - Spiderboy
2. mar. 2007 16:55
Jeg troede kampen gik ud på at skaffe et ungdomshus, som de unge selv kunne administrere?

Dette ville være let at opfylde, hvis de købte et hus. Så havde de ejendomsretten og kunne dermed bestemme suverænt over huset.

Desuden, kan det ikke være akkurat ligegyldigt, når pengene er samlet ind af støtter og sympatisører?

Man bliver ikke liberalist af at købe fast ejendom.
Gravatar #57 - BurningShadow
2. mar. 2007 16:55

Ved i selv hvad "denne kamp" går ud på?
Gravatar #58 - calvin
2. mar. 2007 16:56
Utroligt I altid skriver mens jeg er ved at svare :D?
Så vidt jeg ved har de har radio Oasen i Greve. Det har ikke noget at gøre med om man er nazist eller ej. Folk der bruger huset er jo heller ikke allesammen autonome, anerkister, kommunister eller lign. Så nej, jeg synes ikke nazisterne som gruppe skal have et hus bare fordi de er nazister.
Gravatar #59 - calvin
2. mar. 2007 16:57
Det er kampen for et ungdomshus.. og der er fire krav..
Gravatar #60 - BurningShadow
2. mar. 2007 17:00

Det har i selv mulighed for at købe. Altså; Kampen er ovre!
Gravatar #61 - xstylar
2. mar. 2007 17:02

Hvad så med et gratis ungdomshus til dem på den yderste højrefløj? Dem som næppe var velkommen på Jagtvej 69.
Gravatar #62 - Spiderboy
2. mar. 2007 17:02
Jeg må indrømme, at jeg kan simpelthen heller ikke se, hvorfor I ikke bare køber et hus, nu hvor I har en fond med en masse millioner til dette ene formål.
Gravatar #63 - calvin
2. mar. 2007 17:04
nnn-gahe..
Gravatar #64 - BurningShadow
2. mar. 2007 17:11
Hey, vil vi ikke have et hus, med god plads, og behagelige net-forbindelser, hvor vi kan feste og nørde for vildt?
Gu' vil vi så!
Men vi er jo spredt udover det meste af landet, så der skal vel være et i Aalborg, Aarhus, Odense, og København...

Hvad vil vi have?
Vi vil vel have et godt stort run, hvor mindst 100 nørder kan nørde for vildt.Et andet rum hvor vi kan feste. Det kan ikke sku i samme rum, for så risikerer vi at skade maskinerne.
En gang i mellem skal vi også sove (et 14-dages party er lang tid, uden at sove), så vi skal have et rum til det, der er placeret sådan at dem der fester ikke vækker dem der sover.
Vi skal have køkken/bad/wc'er nok til alle.
Fik jeg nævnt en ordenlig forbindelse. en 100/100 Mbit må være absolut minimum.

5 af dem, tak!

Er det urimeligt? Nej gu' er det ej, og hvis vi ikke får det, så smadre vi halvdelen af København, for vi er en flok uopdragne møjunger!
Gravatar #65 - calvin
2. mar. 2007 17:13
Jeg føler lidt jeg kører i ring, men fuck nu det.. Sådan er kampen, mange er også glade for Madonna, Britney osv. tjen jeres penge og brug dem på Nike, McD og Madonna cder, man skulle jo nødigt stimuleres alt for meget. det er alt sammen smuk, alle mennesker på denne jord, også jer! Jeg elsker jer selvom jeg aldrig har mødt jer! Jeg vælger og tro på det gode, jeg lader min dør være ulåst, jeg giver penge til folk der har brug for det, jeg tror på det gode! Og sådan er kampen, nu og for evigt, eller indtil det gode vinder, jeg tror på det!

Ps... folk på højrefløjen må da sikkert gerne komme i ugerne, hvis de gerne vil høre koncerter, spise vegansk mad eller lign.
Gravatar #66 - calvin
2. mar. 2007 17:18
Hehe, gad godt se jer gå amok! :D. det ville redde min dag, pas på eller jeg kaster med cola, ha! Kæmp for det! Hvis i tror på det, kan det ske! Og hvis i mangler en ved jeres side, så ring.. Jeg tager mit Black Bloc tøj på og står ved jeres side i solidaritet.
Gravatar #67 - kinaholm
2. mar. 2007 17:25
(og, det #66 siger er jo bare det alle vi andre ved, de er lige glad med hvad de kæmper for, bar' de kæmper)
Gravatar #68 - calvin
2. mar. 2007 17:29
Hvis kampen er værd at kæmpe er det sandt.. Jeg synes det kunne være fedt med noget kommunalt LAN, det var da noget jeg bedre kunne se mine penge gå til end et operahus!

Dix dix dax
Gravatar #69 - Spiderboy
2. mar. 2007 17:36
Hvad er det lige du har så meget imod det operahus? Kunne det tænktes, at der er en del andre mennesker, der faktisk godt kan lide det?

Jeg tror alle gerne vil kæmpe for, hvad de synes er værd at kæmpe for. Men det skal foregå inden for lovens grænser.

Der var en hel masse fredelige demonstranter i går med slogans og blomster og alt muligt, hvilket jeg synes er helt fint. Men dem, som laver optøjer kan jeg simpelthen ikke acceptere! Dem har jeg intet til overs for.
Gravatar #70 - calvin
2. mar. 2007 17:41
Prøv nu at fat.. Jeg er også imod vold! Har sådan set intet mod operahuset, synes bare det er utroligt at folk tolerere et operahus, men har så meget imod et ungdomshus. Og jeg tvivler ikke på at der er nogen der er mega glade for operahuset, synes bare det er hyklerisk at der ikke kan findes penge til et hus til de unge, der er et engangsbeløb, men det er h0w nok at give 20 mil. om året til et operahus.
Gravatar #71 - BurningShadow
2. mar. 2007 17:44

Operahuset er ikke samlingssted for kriminelle aber. Det er ungdomshuset.

Btw, kan du huske rockerloven...?
I skal være glade for at i er blevet behandlet langt bedre!
Gravatar #72 - calvin
2. mar. 2007 17:47
Operahuset er ikke samlingssted for kriminelle aber. Det er ungdomshuset.

Elsker generaliseringer! Eller prøver lige på artosk: I <3333333 generaliseringer.

Operahuset er hjemsted for selskabstømmere, skattesvindlere og andet utøj fra de højere samfundslag!!! Et statement jeg IKKE underbygger, men det gør åbenbart intet i denne diskussion.
Gravatar #73 - Spiderboy
2. mar. 2007 17:58
Det jeg skrev var mere for at tydeliggøre, at jeg netop skelner mellem de voldelige og de ikke-voldelige unge.

Der er masser af penge til et ungdomshus i fonden, øremærket til dette formål. Jeg begriber stadig ikke, hvorfor I ikke vil tage imod det? Så er problemet jo løst.
Gravatar #74 - calvin
2. mar. 2007 18:03
Kan du ikke se, at hvis de køber et hus er det kun et spørgsmål om købekraft?
Gravatar #75 - arne_v
2. mar. 2007 18:08

Hele samfundet i Danmark bygger på at man skal betale for de
ting man vil have.
Gravatar #76 - Spiderboy
2. mar. 2007 18:18
Jamen pengene er jo samlet ind til jer. Det er da ikke mere kapitalistisk end en nødhjælpsindsamling.

Desuden hvis I køber et hus med de penge I har fået, så er problemet jo løst en gang for alle. Om I får et hus eller køber et hus for penge I har fået må da være lige godt.

Det er jo kulturen og mangfoldigheden det handler om, ikke? Så kan jeg ikke se hvordan finansieringen kan være relevant.

Som jeg nævnte i #53, så er jeg også medlem af en forening, som er afhængig af at låne lokaler af komunen. Jeg ville ønske, at vi havde penge til at kunne købe vores ejet.
Gravatar #77 - calvin
2. mar. 2007 18:19
Ja, men staten støtter også kulturen, og ungdomshuset er da ligeså meget kultur som et operahus er det..
Gravatar #78 - arne_v
2. mar. 2007 18:24

Hvad kommunen skal bruge penge på bestemmes af det byråd som
vi vælger ved demokratisk afstemning hver 4. år.
Gravatar #79 - calvin
2. mar. 2007 18:25
Det er 24 års kamp for at få et selvstyrende ungdomshus, uden pædagoger og chefer og hvis man køber et hus, handler det om købekraft, og det er ikke det, det skal komme ud på.
Jeg synes vi kommer tilbage til det samme igen :]~.
Gravatar #80 - BurningShadow
2. mar. 2007 18:25

Hvad er det for noget "kultur" i har, at byde på?
Det er ikke noget som har været nævnt overvældende meget, så kan du ikke informerer alle os stakkels uvidende tåber om jeres kulturelle tiltag?
Gravatar #81 - calvin
2. mar. 2007 18:28
Og du mener ikke der er brug for et ungdomshus, eller hvordan? Der var tusinde mennesker på gaden igår for at vise at de var utilfredse med at det gamle blev ryddet. Politikerne må vil også acceptere når folk går på gaden.
Gravatar #82 - BurningShadow
2. mar. 2007 18:29

Grunden til i kommer tilbage til det samme igen og igen, er at du nægter at svare på hvorfor det kommer til at handle om købekraft, når det ikke er jeres egne penge, men nogle i har fået. Det vil altid komme til at koste penge.

Løsning #1: I køber et hus for de penge i har fået.
Løsning #2: I får et hus for vores penge.

I begge tilfælde skal der betales for huset. Altså handler det om købekraft, i begge tilfælde (hvis vi bruger dit "argument"). Hvor er forskellen?
Gravatar #83 - Spiderboy
2. mar. 2007 18:29
Ja det gør vi, fordi jeg forstå ikke hvorfor det med købekraften er et problem.

Hvis I køber et hus, har I et selvstyrende ungdomshus uden pædagoger og chefer, nøjagtigt som I ønsker.

Desuden kommer fondens penge fra indsamlinger og tilskud. Så i stedet for at få huset af kommunen, får I det sådan set af en lang række mennesker, som støtter jer. Hvorfor er dette et problem?

Der er ingen klubber og foreninger der får alt muligt foræret. Som jeg har nævnt flere gange, er det normalt, at foreninger kan få lov til at låne lokaler ejet af kommunen. I det lys kan jeg ikke se, hvordan I kan kræve at få et foræret.
Gravatar #84 - calvin
2. mar. 2007 18:32
Jeg har ikke meget kultur at byde på, men det har ungdomshuset. Der er øvelokaler i ungdomshuset, en bar, de holder en masse koncerter, hver onsdag er der klokken 20 folkekøkken og mener også de har et trykkeri af en art.
Gravatar #85 - calvin
2. mar. 2007 18:38

Men kampen for et ungdomshus er ikke kun en kamp for en bygning. Det er en kamp for retten til selv at forvalte den bygning, selv sætte rammerne, selv bryde dem og selv tage ansvaret &#65533; når det går godt, og når det går skidt. Den kamp blev sat i gang i 1981, da den såkaldte Initivgruppe formulerede deres fire krav. En kamp der i alt sin enkelthed gik ud på, at få politikerne til at anerkende behovet for et ungdomshus og at kultur- og ungdomspolitik aldrig må baseres på købekraft.

#83 kan mærke en smule jalousi? Er det fordi S/M klubben ikke tør gå på gaden? I har jo allerede tøjet til det, og gasmaskerne?
Gravatar #86 - xstylar
2. mar. 2007 18:42
calvin:
Hvis alle bare kunne få alt gratis, så ville samfundsøkonomien hurtigt bryde sammen, og alle ville være fattige, men det er måske også det I ønsker, for så er der ingen rige?
Gravatar #87 - calvin
2. mar. 2007 18:49
Jeg har intet mod rige mennesker, hvorfor skulle jeg have det? det giver ingen mening..

Igen.. Operahus.. Ungdomshus, et fedt.. men der er kun plads til det ene.

Jeg skal ud og kaste med sten mod politiet og ryge hash.. øhm mener, 'til fest' sås boiz
Gravatar #88 - BurningShadow
2. mar. 2007 18:49

Hvad med at svare på mit spørgsmål...
Hvad er forskellen???
Gravatar #89 - xstylar
2. mar. 2007 18:53
Du ved jo godt, hvorfor politikerne opsagde aftalen med ungdomshuset.
Ellers kan jeg referere til #41.
Gravatar #90 - calvin
2. mar. 2007 18:58
#88 >
En kamp der i alt sin enkelthed gik ud på, at få politikerne til at anerkende behovet for et ungdomshus og at kultur- og ungdomspolitik aldrig må baseres på købekraft.

#89 så hvis rige mennesker sniffer coke på toiletterne inde i operahuset, så skal det også lukkes? Brugsaftalen, hvad jeg kender til den, er jo netop ikke hvad de unge vil, der er de 4 krav. Ingen pædagoger, ingen chefer.
Gravatar #91 - BurningShadow
2. mar. 2007 19:01

Jamen så gentager jeg mit spørgsmål...

Løsning #1: I køber et hus for de penge i har fået.
Løsning #2: I får et hus for vores penge.

I begge tilfælde skal der betales for huset. Altså handler det om købekraft, i begge tilfælde (hvis vi bruger dit "argument"). Hvor er forskellen?
I begge tilfælde er der tale om at det ikke er jer, men andre der betaler.
Så... Hvad er forskellen?
Gravatar #92 - xstylar
2. mar. 2007 19:04

Hvis der foregik den slags i operahuset, så ville politiet også få adgang til stedet i modsætning til ungdomshuset.

Og det er fuldstændigt ligemeget, hvordan dem fra ungdomshuset synes det burde være med hensyn til "de 4 krav", for det er brugsaftalen der gælder.
Gravatar #93 - calvin
2. mar. 2007 19:11
anerkende behovet for et ungdomshus og at kultur- og ungdomspolitik aldrig må baseres på købekraft.

Okay? Eller skal jeg prøve på et andet sprog? :D

#92 Ingen pædagoger, ingen chefer, ingen autoriteter.
Gravatar #94 - arne_v
2. mar. 2007 19:12

Byrådet skal acceptere og gør det mig bekendt også fredelige
demonstrationer.

Men de bør ikke gå imod et stort flertal af hundredetusinder
af vælgere fordi et par tusing demonstrerer.
Gravatar #95 - xstylar
2. mar. 2007 19:13
Ingen pædagoger, ingen chefer, ingen autoriteter.

Og det var netop ikke en del af brugsaftalen.
Gravatar #96 - BurningShadow
2. mar. 2007 19:16

Så læs dog hvad jeg skriver. Det vil altid være baseret på købekraft. Jeres. Fondens. Skatteydernes.
Hvad er forskellen??? (for "Jeres" er jo blevet fjernet fra listen)

Hvis du stadig ikke forstår spørgsmålet, så fortæl mig hvilket ord der volder dig problemer.
Gravatar #97 - calvin
2. mar. 2007 19:17
#94 Nej, det er rigtigt, men af hvad jeg kan se, er der der grundlag for et ungdomshus, huset har mange støttere, både unge som gamle.

#95 nej, men det er et af de 4 krav, som er blevet stillet af ungdomshuset på et mandagsmøde..
Gravatar #98 - calvin
2. mar. 2007 19:19
Hvis Fonden går ind og køber et hus, er det fordi huset har penge i ryggen, hvis kommunen og de unge finder en løsning, hvor de unge får et autonomt hus, erkender kommunen at der er brug for et ungdomshus... Og der er det, at kultur og ungdomspolitik aldrig må baseres på købekraft.

Ved ikke hvad jeg skal skrive ellers?
Gravatar #99 - xstylar
2. mar. 2007 19:21
nej, men det er et af de 4 krav, som er blevet stillet af ungdomshuset på et mandagsmøde..

Hvad der besluttes på et mandagsmøde i ungdomshuset er ikke gældende lov.

Og med hensyn til købekraft, så er det stadig baseret på købekraft, hvis det er kommunen/skatteyderne, der betaler.
Gravatar #100 - calvin
2. mar. 2007 19:25
Har jeg heller ikke sagt.. men jeg kan stadig kun sige, hvad jeg ved om ungdomshuset.

Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive, jeg forstod det fint, da jeg læste det på ungdomshuset hjemmeside, men det er åbenbart utroligt svært at forstå..

Fuck man... der var et krøllet hår i min juice, det var nok nedern :(!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login