mboost-dp1
Trækker dansk politi tjenestepistolen for hurtigt?
JEg maa sige at jeg har meget svaert ved at tage jeres argumenter serioest.
I ved godt at det er ulovligt at forsoege at forhindre politiets arbejde, ikke?
I ved godt at blot ved at snakke til politiet, kan det opfattes som forsoeg paa at goere dem uopmaerksomme, eller direkte forhindre dem i at goere deres arbejde?
Derfor reagerer de staerkt hvis de foeler personen muligvis vil forsoege at tilbageholde politiet hvis der sker "noget"...
En anden aarsag kan vaere at pga. de voldsomme demonstrationer omhandlende ungeren, vaelger politiet ikke at tage nogen chancer.
Helt aerligt, saa har diverse aktivister og voldelige demonstratoerer selv en skyld i at det er kommet saa langt ud.
#Chewy
De klip ser ret voldsomme ud, men jeg kan helt aerligt ikke have ondt af manden.
I den slags situationer, som hurtigt kan udvikle sig, er det ikke sikkert han er "nok" pacificeret til at politiet kan lade ham vaere og springe til hvis der sker "noget"..
Knippelsuppen er lidt overdrevet, men personen er reelt set skyldig i vold mod tjenestemand i funktion, udover dette ser det ud som om han vrider sig ret kraftigt da de faar ham ned.. Et knippelslag kan snildt vaere en markering om at "nu stopper du"..
Et godt raad vil vaere at lade vaere med at citere modkraft.dk...
Deres artikler er serioest farvede ifht. aktivister og lignende.
Det er meget sjaeldent at jeg har laest en artikel derinde hvor de rent faktisk har overvejet politiets handlinger mere end "voldspsykopater allesammen!!11!!1!!", lidt ligesom themuss goer.. :)
Den der kan jeg ikke tage serioest.
Har du selv set videoklippet?
Den foerste med kvaelertaget er lidt "ekstrem", men resten ser imo helt fine ud.
Har du lagt maerke til stemningen imellem disse "demonstranter"? Lagde du maerke til at de ikke ville gaa tilbage ? At de ikke ville gaa tilbage over broen?
Lagde du maerke til at ham der roeg i benlaas, forsoegte at presse sig forbi politiet?
Ioevrigt bliver ham der hives ud "kvaelertag", blot lagt ned hurtigt..
"Du maa ikke vaere her!" "Men jeg er jo pressen!!!11!!" ... *skub vaek* ..
Hvad er det virkelig du ikke forstaar? PRessen har ikke nogen specielle rettigheder. De skal goere som politiet befaler, saadan er loven.
I ved godt at det er ulovligt at forsoege at forhindre politiets arbejde, ikke?
I ved godt at blot ved at snakke til politiet, kan det opfattes som forsoeg paa at goere dem uopmaerksomme, eller direkte forhindre dem i at goere deres arbejde?
Derfor reagerer de staerkt hvis de foeler personen muligvis vil forsoege at tilbageholde politiet hvis der sker "noget"...
En anden aarsag kan vaere at pga. de voldsomme demonstrationer omhandlende ungeren, vaelger politiet ikke at tage nogen chancer.
Helt aerligt, saa har diverse aktivister og voldelige demonstratoerer selv en skyld i at det er kommet saa langt ud.
#Chewy
De klip ser ret voldsomme ud, men jeg kan helt aerligt ikke have ondt af manden.
I den slags situationer, som hurtigt kan udvikle sig, er det ikke sikkert han er "nok" pacificeret til at politiet kan lade ham vaere og springe til hvis der sker "noget"..
Knippelsuppen er lidt overdrevet, men personen er reelt set skyldig i vold mod tjenestemand i funktion, udover dette ser det ud som om han vrider sig ret kraftigt da de faar ham ned.. Et knippelslag kan snildt vaere en markering om at "nu stopper du"..
Det er meget sjaeldent at jeg har laest en artikel derinde hvor de rent faktisk har overvejet politiets handlinger mere end "voldspsykopater allesammen!!11!!1!!", lidt ligesom themuss goer.. :)
Den der kan jeg ikke tage serioest.
Har du selv set videoklippet?
Den foerste med kvaelertaget er lidt "ekstrem", men resten ser imo helt fine ud.
Har du lagt maerke til stemningen imellem disse "demonstranter"? Lagde du maerke til at de ikke ville gaa tilbage ? At de ikke ville gaa tilbage over broen?
Lagde du maerke til at ham der roeg i benlaas, forsoegte at presse sig forbi politiet?
Ioevrigt bliver ham der hives ud "kvaelertag", blot lagt ned hurtigt..
Hvad er det virkelig du ikke forstaar? PRessen har ikke nogen specielle rettigheder. De skal goere som politiet befaler, saadan er loven.
Altså jeg ved ikke hvorfor du mener at den tackling der bliver foretaget omkring 00:18 på noget plan kan være en ordentlig måde at foretage en anholdelse på
http://ekstrabladet.tv/article298811.ece
Prøv lige at se den igen. 00:18
Desuden er der intet til hinder for at pressen filmer en anholdelse så længe den ikke går i vejen for dem der foretager den... Kan du se nogen som helst grund til at skubbe til pressen og tale til dem på den måde... Læg evt. mærke til den onde stemning og skulen som betjenten har gang i lige inden manden siger han skal slappe af overfor pressen i det der presseklip.avi.
det er ham der siger "Ka du komme vææææk mand!"
Sørgeligt at du vil forsvare sådan en afstumpet adfærd, men jeg har hørt man bliver følelseskold og hjernedød af alkoholmisbrug så det er jo nok noget i den retning der gør sig gældende :)
Hvis aktivister opførte sig sådan overfor andre ville jeg sgu ikke forsvare dem....
http://ekstrabladet.tv/article298811.ece
Prøv lige at se den igen. 00:18
Desuden er der intet til hinder for at pressen filmer en anholdelse så længe den ikke går i vejen for dem der foretager den... Kan du se nogen som helst grund til at skubbe til pressen og tale til dem på den måde... Læg evt. mærke til den onde stemning og skulen som betjenten har gang i lige inden manden siger han skal slappe af overfor pressen i det der presseklip.avi.
det er ham der siger "Ka du komme vææææk mand!"
Sørgeligt at du vil forsvare sådan en afstumpet adfærd, men jeg har hørt man bliver følelseskold og hjernedød af alkoholmisbrug så det er jo nok noget i den retning der gør sig gældende :)
Hvis aktivister opførte sig sådan overfor andre ville jeg sgu ikke forsvare dem....
Nu må du altså lige spænde hjelmen. Jeg vil slet ikke begynde at prøve på at snakke nogen som helst fornuft med dig, når du opfører dig på den absurde og latterlige måde. Jeg vil blot informere dig om at du måske skulle gå ud og opleve verden.
Læg evt. mærke til den onde stemning og skulen som betjenten har gang i[...]
Nu må du altså lige spænde hjelmen. Jeg vil slet ikke begynde at prøve på at snakke nogen som helst fornuft med dig, når du opfører dig på den absurde og latterlige måde. Jeg vil blot informere dig om at du måske skulle gå ud og opleve verden.
Nu ved jeg godt at du naeppe har gaaet til, elelr dyrket, amerikansk fodbold.. Men det var eddermame en trist "tackling" det der :)
Han hives hurtigt og effektivt ud af folkemaengden for at sikre at folk ikke "beskytter" ham.. Han laegges op ad en "busk" og de anholder ham derefter..
Ja.
"flyt jer!!" .... Ingen bevaeger sig == vi bevaeger dem for dem..
Det er ikke svaert at forstaa politiets budskab der.
Men han skal ikke tage en "slapper" overfor pressen..
Som du kan se i de mange andre videoer, saa havde pressen frit lov til at kigge med i rigtig mange situationer, hvor det var vurderet de ikke ville gaa i vejen..
Taenk engang, en politimand paa stedet kan beregne hvad der er bedst i situationen?! :O
Soergeligt at du forsvarer folk der reelt forsoeger at slaa andre ihjel.
Soergeligt at du forsvarer folk der stjaeler andres personlige ting, andre som endda kan have hjulpet dem tidligere..
Soergeligt at du forsvaerer folk der udoever haervaerk paa alt og alles ting, uden nogen respekt for nogen andre.
Men de sidste 20 traade herinde siger at det er praecis det du goer?
Har du ioevrigt laest eb.dk idag?
Saa som du nok kan gaette, er ingen af aktivisterne kommet til skade, heller ikke dem som blev tacklet grotesk voldsomt ( fnis ) eller ham som blev kvalt under sin anholdelse.
( Dog vil jeg gaette at eb.dk tager fejl, da jeg ret tydeligt saa en mand i gul troeje med blod i hele fjaeset.. "smaaskrammer" maaske, men det saa ud af lidt mere imo )..
Nu ved jeg godt at du naeppe har gaaet til, elelr dyrket, amerikansk fodbold.. Men det var eddermame en trist "tackling" det der :)
Han hives hurtigt og effektivt ud af folkemaengden for at sikre at folk ikke "beskytter" ham.. Han laegges op ad en "busk" og de anholder ham derefter..
Desuden er der intet til hinder for at pressen filmer en anholdelse så længe den ikke går i vejen for dem der foretager den... Kan du se nogen som helst grund til at skubbe til pressen og tale til dem på den måde...
Ja.
Læg evt. mærke til den onde stemning og skulen som betjenten har gang i lige inden manden siger han skal slappe af overfor pressen i det der presseklip.avi.
Som du kan se i de mange andre videoer, saa havde pressen frit lov til at kigge med i rigtig mange situationer, hvor det var vurderet de ikke ville gaa i vejen..
Taenk engang, en politimand paa stedet kan beregne hvad der er bedst i situationen?! :O
Sørgeligt at du vil forsvare sådan en afstumpet adfærd.
Soergeligt at du forsvarer folk der stjaeler andres personlige ting, andre som endda kan have hjulpet dem tidligere..
Soergeligt at du forsvaerer folk der udoever haervaerk paa alt og alles ting, uden nogen respekt for nogen andre.
Men de sidste 20 traade herinde siger at det er praecis det du goer?
Har du ioevrigt laest eb.dk idag?
Udover et par betjente med enkelte småskader er der ikke meldt nogen tilskadekomne efter de voldsomme sammenstød.
Saa som du nok kan gaette, er ingen af aktivisterne kommet til skade, heller ikke dem som blev tacklet grotesk voldsomt ( fnis ) eller ham som blev kvalt under sin anholdelse.
( Dog vil jeg gaette at eb.dk tager fejl, da jeg ret tydeligt saa en mand i gul troeje med blod i hele fjaeset.. "smaaskrammer" maaske, men det saa ud af lidt mere imo )..
Men de sidste 20 traade herinde siger at det er praecis det du goer?Mon ikke du skulle lade flasken stå og quote mig istedet for at insinuere det.
Hvis du godt ved at det de goer er ulovligt og i strid med fornuften, hvorfor forsvarer du dem saa?Det er en ikke-voldelig manifestation. Det har intet med vold at gøre at stille sig op et sted og nægte at forlade det...
Det vil jeg da gerne forsvare.
Voldelig adfærd forsvarer jeg ikke.
Det er ikke mig der mener det er en voldelig manifestation, det er aabenbart dig der tror det skal vaere det? :)
Forhindring af politiets arbejde har intet med vold at goere..
Modstand har intet med vold at goere..
Ved at naegte at foelge politiets ordrer, forhindrer de politiets arbejde..
Politiet foeler saa at de skal have dem vaek fra omraadet og beder dem gaa tilbage over broen.. Men de naegter == de bliver presset vaek..
Du er helt velkommen til at grave dine egne traade frem..
Indtil videre har jeg kun hoert dig anklage politiet for alt muligt, oftest uden noget at bakke det op med :)
Ioevrigt ville jeg gerne have en kold fra kassen, men den er tom :(
Det er ikke mig der mener det er en voldelig manifestation, det er aabenbart dig der tror det skal vaere det? :)
Forhindring af politiets arbejde har intet med vold at goere..
Modstand har intet med vold at goere..
Ved at naegte at foelge politiets ordrer, forhindrer de politiets arbejde..
Politiet foeler saa at de skal have dem vaek fra omraadet og beder dem gaa tilbage over broen.. Men de naegter == de bliver presset vaek..
Du er helt velkommen til at grave dine egne traade frem..
Indtil videre har jeg kun hoert dig anklage politiet for alt muligt, oftest uden noget at bakke det op med :)
Ioevrigt ville jeg gerne have en kold fra kassen, men den er tom :(
Du er helt velkommen til at grave dine egne traade frem..Dvs. der er sådan set ikke noget at komme efter. Godt så.
Jeg skrev angående de to anholdelser (hvor en bliver lagt ned med kvælertag om halsen og en anden bliver tacklet med armene ud til siden ned i en jordhøj med hovedet først).
Så svarer du
Det du svarer har INTET med virkeligheden at gøre. Det var en ikke-voldelig protest på broen, som jeg også skriver hvortil du svarer:
Øhhhh... Nææææh.... Jeg taler om anholdelser af folk og pludselig kommer du med en moralsk bøvs der INTET har med den situation at gøre. At vi skulle "reelt forsoeger at slaa andre ihjel".
Og så siger du endda at det er mig der opfordrer til vold mod politiet (uden dog at ville quote det på trods af jeg åbenbart har givet udtryk for det massevis af gange).
Så Fidomuh pt. forsvarer du spritbillisme og politivold (det er ikke lovligt at pacifisere en person med kvælertag). Godt gået!
Kvaelertaget hiver ham ud af gruppen, sammen med en haand der hiver ham vaek.
Tacklingen er ikke saerligt voldsom, imo.. Og ser man tilbage paa tidligere demonstrationer kan det snildt have vaeret noedvendigt.
Hvis det viser sig at have vaeret voldsommere end jeg tror, skal jeg da med glaede stoette en sag om politivold ...
Du gav et angreb paa min person, jeg gav et angreb retur.
Det var ikke moentet paa denne debat, men paa dig.
Ligesom dit var moentet paa mig :)
Aaaah, saa brosten i ansigtet er ikke mordforsoeg? Den skal jeg da huske naeste gang en aktivist forsoeger at stjaele min bil ...
Goer jeg det? Taenk, jeg troede blot jeg skrev du forsvarede dem?
der kan man jo bare se :)
Laese kan du heller ikke ..
Du er velkommen til at tage ud til diverse misbrugscentre ( hvor A/T moederne afholdes ) og tage debatten med dem.
Jeg er ret sikker paa de ved en del mere om emnet end dig, og nogen anden her paa newz.dk :)
Jamen saa maa personen jo klage til sin advokat?
Hvis det vurderes til at vaere politivold, saa skal betjenten nok komme for retten..
Ioevrigt vil jeg hellere saettes i forbindelse med politivold, end mordforsoeg.. Saadan er vi jo forskellige :)
Dvs. der er sådan set ikke noget at komme efter. Godt så.
Jeg skrev angående de to anholdelser (hvor en bliver lagt ned med kvælertag om halsen og en anden bliver tacklet med armene ud til siden ned i en jordhøj med hovedet først).
Kvaelertaget hiver ham ud af gruppen, sammen med en haand der hiver ham vaek.
Tacklingen er ikke saerligt voldsom, imo.. Og ser man tilbage paa tidligere demonstrationer kan det snildt have vaeret noedvendigt.
Hvis det viser sig at have vaeret voldsommere end jeg tror, skal jeg da med glaede stoette en sag om politivold ...
Så svarer du
Det du svarer har INTET med virkeligheden at gøre.
Du gav et angreb paa min person, jeg gav et angreb retur.
Det var ikke moentet paa denne debat, men paa dig.
Ligesom dit var moentet paa mig :)
Det var en ikke-voldelig protest på broen, som jeg også skriver hvortil du svarer:
Øhhhh... Nææææh.... Jeg taler om anholdelser af folk og pludselig kommer du med en moralsk bøvs der INTET har med den situation at gøre. At vi skulle "reelt forsoeger at slaa andre ihjel".
Aaaah, saa brosten i ansigtet er ikke mordforsoeg? Den skal jeg da huske naeste gang en aktivist forsoeger at stjaele min bil ...
Og så siger du endda at det er mig der opfordrer til vold mod politiet (uden dog at ville quote det på trods af jeg åbenbart har givet udtryk for det massevis af gange).
Goer jeg det? Taenk, jeg troede blot jeg skrev du forsvarede dem?
der kan man jo bare se :)
Så Fidomuh pt. forsvarer du spritbillisme
Laese kan du heller ikke ..
Du er velkommen til at tage ud til diverse misbrugscentre ( hvor A/T moederne afholdes ) og tage debatten med dem.
Jeg er ret sikker paa de ved en del mere om emnet end dig, og nogen anden her paa newz.dk :)
og politivold (det er ikke lovligt at pacifisere en person med kvælertag). Godt gået!
Jamen saa maa personen jo klage til sin advokat?
Hvis det vurderes til at vaere politivold, saa skal betjenten nok komme for retten..
Ioevrigt vil jeg hellere saettes i forbindelse med politivold, end mordforsoeg.. Saadan er vi jo forskellige :)
Ioevrigt vil jeg hellere saettes i forbindelse med politivold, end mordforsoeg.. Saadan er vi jo forskellige :)Jeg tror der er mange herinde der vil mene at stive mennesker bag et rat = mordforsøg.
(og personligt vil jeg også hellere det første end det andet)
Soergeligt at du forsvarer folk der reelt forsoeger at slaa andre ihjel.Ja for sådan opfører fulde folk bag rattet sig jo SLET ikke.
[...]
Skal vi lave lidt statistik på hvem der er farligst... Ham der drikker når han kører bil eller ham der stiller sig fredeligt op på en bro så politiet ikke kan komme forbi (tihihi).
Du er jo langt værre end dobbelt-moral, vi er helt ude i tiende potens eller noget. ;)
Men forskellen er vel at jeg ikke forsvarer spritbillisme? Jeg giver forklaringer og fortaeller hvad mine oplevelser er ..
Forskellen er vel jeg, ved at saette mig i min bil fuld, indirekte udsaetter andre for fare..
Mens en brosten kastet direkte i ansigtet, direkte er et mordforsoeg?
Det er ikke mig der forsvarer mordforsoeg :)
Jeg tror der er mange herinde der vil mene at stive mennesker bag et rat = mordforsøg.
Men forskellen er vel at jeg ikke forsvarer spritbillisme? Jeg giver forklaringer og fortaeller hvad mine oplevelser er ..
Forskellen er vel jeg, ved at saette mig i min bil fuld, indirekte udsaetter andre for fare..
Mens en brosten kastet direkte i ansigtet, direkte er et mordforsoeg?
Ja for sådan opfører fulde folk bag rattet sig jo SLET ikke.
Det er ikke mig der forsvarer mordforsoeg :)
Du er den eneste som paastaar det har noget med vold at goere, at stille sig paa en bro..
Sagde ham der ikke havde nogen argumenter? :)
Skal vi lave lidt statistik på hvem der er farligst... Ham der drikker når han kører bil eller ham der stiller sig fredeligt op på en bro så politiet ikke kan komme forbi (tihihi).
Du er den eneste som paastaar det har noget med vold at goere, at stille sig paa en bro..
Du er jo langt værre end dobbelt-moral, vi er helt ude i tiende potens eller noget. ;)
Altså jeg skriver om en anholdelse af ikke-voldelige folk på en bro og du svarer :
Det er nu dig selv, der påstår at aktivisterne "reelt forsøger at slå folk ihjel" ... Skal jeg finde indlægget (så kan du lede efter dem hvor jeg opfordrer til politivold og det ovenstående jeg har quoted). Her er de:
Mit er #99 og dit er #107
Gider du ikke forklare mig hvordan du kan have så høj en moral når det kommer til hvad politiet må foretage sig overfor de væmmelige aktivister, mens du undskylder på vegne af spritbilisterne (som rent faktisk dræber en del folk på vejene).
Jeg er rigtig spændt på dit argument (eller det gider vi måske ikke rigtigt rode med?).
Så vil jeg lige afsluttende sige at det er bedre at løbe tør for argumenter end det er at være dobbeltmoralsk.
Det er nu dig selv, der påstår at aktivisterne "reelt forsøger at slå folk ihjel" ... Skal jeg finde indlægget (så kan du lede efter dem hvor jeg opfordrer til politivold og det ovenstående jeg har quoted). Her er de:
Mit er #99 og dit er #107
Gider du ikke forklare mig hvordan du kan have så høj en moral når det kommer til hvad politiet må foretage sig overfor de væmmelige aktivister, mens du undskylder på vegne af spritbilisterne (som rent faktisk dræber en del folk på vejene).
Jeg er rigtig spændt på dit argument (eller det gider vi måske ikke rigtigt rode med?).
Så vil jeg lige afsluttende sige at det er bedre at løbe tør for argumenter end det er at være dobbeltmoralsk.
Som jeg skrev lige ovenover var den moentet paa din generelle holdning ( ihvertfald den du giver tilkende herinde ), og ikke paa lige netop den sag :)
Nej, det var moentet paa tidligere traade.. Intet sted paastaar jeg du opfordrer til politivold, du forsvarer aktivisters angreb paa politiet..
Helt aerligt saa gider jeg ikke debattere dette med dig mere..
Jeg tvivler helt aerligt paa at du overhovedet forstaar hvad det er folk skriver til dig, saa jeg giver op.
Du er velkommen til at poste dine "anti-panse" traade herinde alt det du lyster.. Jeg kan ikke rigtig sige andet end at du goer dig selv til grin ( imo ) hver gang ..
Hav en god tirsdag, jeg smutter ned i traeningscenteret ;)
Altså jeg skriver om en anholdelse af ikke-voldelige folk på en bro og du svarer :
Som jeg skrev lige ovenover var den moentet paa din generelle holdning ( ihvertfald den du giver tilkende herinde ), og ikke paa lige netop den sag :)
Det er nu dig selv, der påstår at aktivisterne "reelt forsøger at slå folk ihjel" ... Skal jeg finde indlægget (så kan du lede efter dem hvor jeg opfordrer til politivold og det ovenstående jeg har quoted)
Nej, det var moentet paa tidligere traade.. Intet sted paastaar jeg du opfordrer til politivold, du forsvarer aktivisters angreb paa politiet..
Helt aerligt saa gider jeg ikke debattere dette med dig mere..
Jeg tvivler helt aerligt paa at du overhovedet forstaar hvad det er folk skriver til dig, saa jeg giver op.
Du er velkommen til at poste dine "anti-panse" traade herinde alt det du lyster.. Jeg kan ikke rigtig sige andet end at du goer dig selv til grin ( imo ) hver gang ..
Hav en god tirsdag, jeg smutter ned i traeningscenteret ;)
Som jeg skrev lige ovenover var den moentet paa din generelle holdningDu må da kunne finde nogle quotes hvor jeg opfordrer til
Nu kører du ikke ned til træningscentret vel?
Jeg kan ikke rigtig sige andet end at du goer dig selv til grin ( imo ) hver gang ..Well, jeg overlever nok.
Jeg synes straks der er værre med spritbilister der peger fingre af andre og påstår de andre er ude på at slå sagesløse ihjel.
Specielt ikke når videooptagelser viser at disse folk blot bliver anholdt på en rigtig væmmelig måde af vores politi. Does not compute. Sorry.
Et forsvar er ikke en opfordring..
Hvad kommer det dig ved?
Men jeg peger ikke fingre af andre, min "paastand" kan jo snildt bevises? :)
Paastaar du da at aktivisterne ikke har kastet brosten efter politiet?
Som sagt, hvis folk mener de er behandlet forkert, har de enhver ret til at klage..
Hvis de ikke klager, har de accepteret behandlingen..
Hvis de klager skal jeg da gerne stoette dem i at faa en undersoegelse igang..
Min egen personlige mening om de to anholdelser er at det ikke ser saa voldsomt ud som du goer det til, men jeg kan godt forstaa at folk synes det ser voldsomt ud.
Men medmindre man var der, var det "lidt" svaert at se hvordan personen reelt havde det bagefter..
Den med kniplen, er den eneste som jeg synes ser alt for overdrevet ud :)
Du må da kunne finde nogle quotes hvor jeg opfordrer til
Et forsvar er ikke en opfordring..
Nu kører du ikke ned til træningscentret vel?
Hvad kommer det dig ved?
Well, jeg overlever nok.
Jeg synes straks der er værre med spritbilister der peger fingre af andre og påstår de andre er ude på at slå sagesløse ihjel.
Men jeg peger ikke fingre af andre, min "paastand" kan jo snildt bevises? :)
Paastaar du da at aktivisterne ikke har kastet brosten efter politiet?
Specielt ikke når videooptagelser viser at disse folk blot bliver anholdt på en rigtig væmmelig måde af vores politi. Does not compute. Sorry.
Som sagt, hvis folk mener de er behandlet forkert, har de enhver ret til at klage..
Hvis de ikke klager, har de accepteret behandlingen..
Hvis de klager skal jeg da gerne stoette dem i at faa en undersoegelse igang..
Min egen personlige mening om de to anholdelser er at det ikke ser saa voldsomt ud som du goer det til, men jeg kan godt forstaa at folk synes det ser voldsomt ud.
Men medmindre man var der, var det "lidt" svaert at se hvordan personen reelt havde det bagefter..
Den med kniplen, er den eneste som jeg synes ser alt for overdrevet ud :)
@ Fidomuh
Kan vi ikke hurtigt blive enige om at hvis du slår en person med et våben, som uden de store problemer kan flække en kokosnød, så er der en rimelig sandsynlighed for at han vrider sig på den ene eller anden måde.
Hvis man så giver ham et til for at understrege ens pointe, så er mit bud, at du først for alvor får pacificeret ham når han ikke kan bevæge sig.
Hvis du bruger noget tid på at studere videoklip fra politiets aktioner på Christiania og i forbindelse med Nørrebro og fodboldkampe. Vil du se at politiet yderst sjældent bruger staven til at pacificere anholdte som de allerede har fat i.
Når de allerede har fat i dem er det meget mere effektivt at bruge håndgeb og trykpunkter..
Undtagelsen er så når de er overfor store mængder som enten presser eller bliver presset.
Der har de det med at slå løs og hive folk igennnem deres linie.
Og så når de har med store brød eller yderst agressive personer at gøre.
Den bruges tilgengæld lystigt når de stormer frem.. (specielt under fornævnte Bjarne "Benlås")
Og så lige for en god ordens skyld.
http://www.folketinget.dk/Samling/19971/udvbilag/0...
Så ved en anholdelse skal betjente bruge de mindst indgribende midler. Og det skal foregå så skånsomt som muligt...
Der er 3 betjente i kontakt med ham da de pågriber ham, og en hel del flere da han ligger på jorden og får slag.
Jeg har ærligt talt svært ved at se hvordan kniplen er det mindst indgribende og skånsome..
Derudover, hvis de er nervøse over at situationen hurtigt skal udvikle sig, så er det måske ikke den rigtige taktik at tæske en Christianit til han er pacificeret..
At han har gjort noget ulovligt, det er vi ikke uenige om.
Men om han har fortjent at få tæv til han besvimer. HELL NO!!!
Det fortjener ingen...
Mit råd er så at lade være med at citere EB.
Deres artikler er ret farvede iforhold til stort set alt hvad de skriver..
Som jeg også nævnte tidligere så er Modkraft gode til også at give aktivister/demonstranter skylden, når de fortjener det.
http://modkraft.dk/spip.php?page=nyheder-artikel&a...
Læg mærke til brugen af ordet "angreb". De lægger skylden på aktivisterne....
Og så er der positiv omtale af politiet...
Minus point til aktivister
Hvis den var farvet, havde den nok udeladt at nævne at der var biler imellem...
Aktivister angriber, og politiet svarer igen. Aktivisterne er den agressive part her...
Her burde der ikke være nogen grund til at kommentere..
Ligesom forrige..
Once again. No comments..
Meget neutralt i mine øjne...
Deværre, men journalister [b]har[/] så en lang række specielle rettigheder:
http://politiken.dk/indland/article306273.ece
http://www.journalisten.dk/politiet-alt-meget-pres...
Det kan godt være, men den er stadig ”ulovlig”..
[b]Illegal block in the back:[/] An offensive player pushing a defensive player in the back. [/quote]
Han står med ryggen til betjenten, det må vil kunne defineres som ”defensiv” :-)
@ trylleklovn & fidomuh
Et af problemerne iforhold til journalisterne og politiets samarbejde, er jo netop at politiets måde at behandle dem på er under al kritik...
@ fidomuh
Den kunne være interresant at begynde på, men hvis vi skal ud i en diskussion om anarkistisk eller autonom ideologi, så skal vi nok oprette en ny tråd.
Eller evt. prøv at spørge på [url=http://www.anarcho.dk/anarkiforum]anarkiforum...
Kan vi ikke hurtigt blive enige om at hvis du slår en person med et våben, som uden de store problemer kan flække en kokosnød, så er der en rimelig sandsynlighed for at han vrider sig på den ene eller anden måde.
Hvis man så giver ham et til for at understrege ens pointe, så er mit bud, at du først for alvor får pacificeret ham når han ikke kan bevæge sig.
Hvis du bruger noget tid på at studere videoklip fra politiets aktioner på Christiania og i forbindelse med Nørrebro og fodboldkampe. Vil du se at politiet yderst sjældent bruger staven til at pacificere anholdte som de allerede har fat i.
Når de allerede har fat i dem er det meget mere effektivt at bruge håndgeb og trykpunkter..
Undtagelsen er så når de er overfor store mængder som enten presser eller bliver presset.
Der har de det med at slå løs og hive folk igennnem deres linie.
Og så når de har med store brød eller yderst agressive personer at gøre.
Den bruges tilgengæld lystigt når de stormer frem.. (specielt under fornævnte Bjarne "Benlås")
Og så lige for en god ordens skyld.
http://www.folketinget.dk/Samling/19971/udvbilag/0...
Efter de almindelige principper for politiets lovlige magtanvendelse, herunder bestemmelserne i straffelovens §§ 13 og
14 om nødværge og nødret, er politiets anvendelse af magt betinget af, at situationen efter en konkret vurdering gør den pågældende magtanvendelse nødvendig og forsvarlig. Mere indgribende magtmidler må således kun anvendes, hvor mindre indgribende magtmidler ikke er tilstrækkelige. Desuden må anvendelse af magt ikke stå i misforhold til situationen, den involverede person og det berørte retsgode.
Om magtanvendelse i forbindelse med anholdelser foreskrives direkte i retsplejelovens § 758, at anholdelse skal foretages så skånsomt, som omstændighederne tillader.
Så ved en anholdelse skal betjente bruge de mindst indgribende midler. Og det skal foregå så skånsomt som muligt...
Der er 3 betjente i kontakt med ham da de pågriber ham, og en hel del flere da han ligger på jorden og får slag.
Jeg har ærligt talt svært ved at se hvordan kniplen er det mindst indgribende og skånsome..
Derudover, hvis de er nervøse over at situationen hurtigt skal udvikle sig, så er det måske ikke den rigtige taktik at tæske en Christianit til han er pacificeret..
Det fortjener ingen...
Det er meget sjaeldent at jeg har laest en artikel derinde hvor de rent faktisk har overvejet politiets handlinger mere end "voldspsykopater allesammen!!11!!1!!"
Mit råd er så at lade være med at citere EB.
Deres artikler er ret farvede iforhold til stort set alt hvad de skriver..
Som jeg også nævnte tidligere så er Modkraft gode til også at give aktivister/demonstranter skylden, når de fortjener det.
18:32
Aktivister har efter opløsningen af fællesdemonstrationer bygget barrikader i på Fælledvej. De har angrebet politiet med flasker og sten.
Læg mærke til brugen af ordet "angreb". De lægger skylden på aktivisterne....
23:23
Sørgeoptoget er nået frem til Folkets Park, hvor demonstranterne har fået mulighed for at lægge blomster ved kisterne.
Og så er der positiv omtale af politiet...
21:10
DR’s TV-Avis skønner, at urolighederne efter rydningen af ungdomshuset forløbrigt har kostet skatteyderne 7,4 mio. kr. i tabt arbejdsfortjeneste, lønudgifter til politi, hærværk og oprydning.
Minus point til aktivister
01:15
Demonstranterne er forsamlede på og omkring Nørre Allé. De har bygget barrikader af bl.a. biler og har sat dem i brand.
Hvis den var farvet, havde den nok udeladt at nævne at der var biler imellem...
Kl. 23.33
Politiet har netop gennemført et voldsomt angreb mod indgangen til Christiania. Det sker efter, at demonstranter igen har lavet udfald mod politiet.
Aktivister angriber, og politiet svarer igen. Aktivisterne er den agressive part her...
Kl. 23.55
Situationen er fortsat spændt. Der bliver stadig bygget barrikader i Prinsessegade.
Ved Bådsmandsstræde er et mindre sammenstød i gang. I modsætning til de andre angreb forholder politiet sig her afventende. Ved de andre angreb har politiet besvaret angreb med kraftige modangreb.
Det er demonstranterne, der er offensive. Der lyder kampråb: »Politi, kontrol – skaber mere vold«.
Her burde der ikke være nogen grund til at kommentere..
Kl. 23.59
Politiet rykkede for kort tid siden frem mod demonstranterne i Bådsmandsstræde. De blev mødt af kasteskyts fra demonstranternes side.
En enkelt hollændervogn er kommet i brand, men er igen blevet slukket.
Et minut efter angrebet bakkede politiet igen tilbage og omgrupperede styrkerne.
Politiet har affyret tåregas mod demonstranterne.
Demonstranterne har trukket sig lidt tilbage, men er meget disciplinerede. »Hold linjen«, råber demonstranter til hinanden. Et øjenvidne på stedet kalder demonstranterne »kampklare«.
Ligesom forrige..
Kl. 01.05
Enkelte demonstranter er grebet til hærværk mod bl.a. en telefonboks, muligvis i frustration over at der ikke er så meget at slås for.
Once again. No comments..
Kl. 01.24
Der har netop været nye sammenstød mellem demonstranter og politi omkring Prinsessegade og Bådmandsstræde.
Politiet rykkede frem med biler og blev mødt med stenkast. Politistyrkerne rykker derefter tilbage igen og affyrede tåregas mod demonstranterne.
Demonstranterne kastede til gengæld mindst tre molotovcocktails mod politiet.
Det synes, som om stillingskrigen fortsætter – uden at falde ud til nogen af siderne. Politiet har igen trukket sig tilbage med biler og mandskab.
Meget neutralt i mine øjne...
Deværre, men journalister [b]har[/] så en lang række specielle rettigheder:
http://politiken.dk/indland/article306273.ece
http://www.journalisten.dk/politiet-alt-meget-pres...
Det kan godt være, men den er stadig ”ulovlig”..
[b]Illegal block in the back:[/] An offensive player pushing a defensive player in the back. [/quote]
Han står med ryggen til betjenten, det må vil kunne defineres som ”defensiv” :-)
@ trylleklovn & fidomuh
Læg evt. mærke til den onde stemning og skulen som betjenten har gang i[...]
Læg evt. mærke til den onde stemning og skulen som betjenten har gang i lige inden manden siger han skal slappe af overfor pressen i det der presseklip.avi.
Et af problemerne iforhold til journalisterne og politiets samarbejde, er jo netop at politiets måde at behandle dem på er under al kritik...
@ fidomuh
Civil ulydighed er desvaerre ulovligt.
Ligesom det er forhindring af politiets arbejde, at "presse imod" ..
Hvis du godt ved at det de goer er ulovligt og i strid med fornuften, hvorfor forsvarer du dem saa?
Den kunne være interresant at begynde på, men hvis vi skal ud i en diskussion om anarkistisk eller autonom ideologi, så skal vi nok oprette en ny tråd.
Eller evt. prøv at spørge på [url=http://www.anarcho.dk/anarkiforum]anarkiforum...
.... :O
Den var fandme lang at laese naar jeg sidder her med toemmermaend en torsdag morgen :P
Me 2, det var bare for at give modspil og sige at der hoejst sandsynligt var mere i situationen end man lige tror..
Jeg tror helt aerligt at det er sjaeldent at politiet vaelger at gruppe-taeske random folk :P
Enig, saa jeg ved heller ikke hvorfor de gjorde det.. :P
Helt enig..
Som sagt, det ser voldsomt ud..
Det eneste jeg vil pointere er at situationen godt "kan" have kraevet det, jeg ved ikke hvad der skete 10 sekunder foer kameraet kom paa..
Hvis der reelt er tale om politibrutalitet ( er der jo nok ) saa maa personen jo klage til sin advokat..
Hum, jeg kan ioevrigt godt se at det er en del tid siden jeg har laest modkraft.dk :P
Sidste artikel jeg husker at laese derinde var ret farvet af en mening om at politiet var gaaet amok tilfaeldigt til en fodboldkamp og der havde ingen provokation vaeret.. Men alle andre aviser fortalte ret lystigt om to grupper hooligans som var begyndt at kaste flasker i hovedet paa hinanden :P
Men de skal stadig foelge politiets befalinger..
Hvis politiet i den givne situation foeler at pressen forhindrer dem i at goere deres arbejde, saa skal pressen foelge ordre til punkt og prikke..
Hvis de ikke vil det, saa maa de acceptere at politiet fjerner dem..
Maaden de fjerner dem paa er hurtig og effektiv.. Jeg ved ikke om det er ulovligt, men hvis det er, saa haaber jeg da de faar deres straf for det :)
Ja, men hvis man kigger paa en masse andre klip, saa har pressen haft rimeligt frit lejde i mange tilfaelde..
Saa helt galt kan det jo ikke vaere..
Hvordan det foregik i lige netop dette tilfaelde, er lidt underligt.. Men tbh, de kunne bare have flyttet sig.. :)
.... :O
Den var fandme lang at laese naar jeg sidder her med toemmermaend en torsdag morgen :P
Me 2, det var bare for at give modspil og sige at der hoejst sandsynligt var mere i situationen end man lige tror..
Jeg tror helt aerligt at det er sjaeldent at politiet vaelger at gruppe-taeske random folk :P
Enig, saa jeg ved heller ikke hvorfor de gjorde det.. :P
Det fortjener ingen...
Helt enig..
Som sagt, det ser voldsomt ud..
Det eneste jeg vil pointere er at situationen godt "kan" have kraevet det, jeg ved ikke hvad der skete 10 sekunder foer kameraet kom paa..
Hvis der reelt er tale om politibrutalitet ( er der jo nok ) saa maa personen jo klage til sin advokat..
Hum, jeg kan ioevrigt godt se at det er en del tid siden jeg har laest modkraft.dk :P
Sidste artikel jeg husker at laese derinde var ret farvet af en mening om at politiet var gaaet amok tilfaeldigt til en fodboldkamp og der havde ingen provokation vaeret.. Men alle andre aviser fortalte ret lystigt om to grupper hooligans som var begyndt at kaste flasker i hovedet paa hinanden :P
Deværre, men journalister har[/] så en lang række specielle rettigheder:
Men de skal stadig foelge politiets befalinger..
Hvis politiet i den givne situation foeler at pressen forhindrer dem i at goere deres arbejde, saa skal pressen foelge ordre til punkt og prikke..
Hvis de ikke vil det, saa maa de acceptere at politiet fjerner dem..
Maaden de fjerner dem paa er hurtig og effektiv.. Jeg ved ikke om det er ulovligt, men hvis det er, saa haaber jeg da de faar deres straf for det :)
Ja, men hvis man kigger paa en masse andre klip, saa har pressen haft rimeligt frit lejde i mange tilfaelde..
Saa helt galt kan det jo ikke vaere..
Hvordan det foregik i lige netop dette tilfaelde, er lidt underligt.. Men tbh, de kunne bare have flyttet sig.. :)
http://politiken.dk/indland/article272112.ece
1. marts havde Henrik Poulsen fødselsdag. Det var også dagen, hvor Ungdomshuset blev ryddet, og hvor han blev anholdt og kørt rundt i byen af civile betjente. Han fortæller om knippelslag, tæsk på bagsædet og psykisk terror.
Der er forresten demo i dag folkens.
#126 Hvordan invaliderer det hans argument om at det er noget der sjældent sker, at du hiver en enkelt historie frem om en, der anklager politiet for det?
Konklusionen er at jeg har tillid til vores retsvaesen i alle dets aspekter, men jeg forventer at de fejler hist og pist og i disse tilfaelde forventer jeg at retsvaesnet straffer dem der fejler.
Heh, som sagt, i disse sjaeldne tilfaelde forventer jeg at personen som er blevet forurettet, klager og faar sat en undersoegelse igang :P
Nah, jeg koerte ioevrigt ikke da jeg ikke har bil eller koerekort.. Er lige startet paa kortet igen ( paa mandag :P ) saa har det forhaabentligt snart..
Saa np ;)
Konklusionen er at jeg har tillid til vores retsvaesen i alle dets aspekter, men jeg forventer at de fejler hist og pist og i disse tilfaelde forventer jeg at retsvaesnet straffer dem der fejler.
Heh, som sagt, i disse sjaeldne tilfaelde forventer jeg at personen som er blevet forurettet, klager og faar sat en undersoegelse igang :P
Nah, jeg koerte ioevrigt ikke da jeg ikke har bil eller koerekort.. Er lige startet paa kortet igen ( paa mandag :P ) saa har det forhaabentligt snart..
Saa np ;)
http://politiken.dk/indland/article308277.ece
Ifølge politiken.dk's fotograf på stedet var der mindst en meget hård anholdelse, da politiets civile betjente lynhurtigt skred ind og anholdt en demonstrant.
Betjenten til venstre på billedet herover bruger ifølge øjenvidnet først sin knippel til at slå demonstranten i maven, hvorefter betjenten til højre tager et greb om halsen på demonstranten, og fastholder det i, hvad der vurderes til mindst 30 sekunder, imens den anholdte føres væk.
Godt, vi kan jo ikke have at fårene begynder at stille spørgsmålstegn til autoriteterne?
http://en.wikipedia.org/wiki/First_they_came...
Godt, vi kan jo ikke have at fårene begynder at stille spørgsmålstegn til autoriteterne?
http://en.wikipedia.org/wiki/First_they_came...
Joda, jeg stiller masser af spoergsmaalstegn, men ligesom dig kan jeg ikke goere andet end give min personlige vurdering af situationen.. Og praecis som dig, saa ved jeg at der er flere som er langt bedre kvalificerede til at vurdere situationen :)
Goodie, saa kan det da vaere at han faar lidt stoette i en anklage om politibrutalitet :)
Joda, jeg stiller masser af spoergsmaalstegn, men ligesom dig kan jeg ikke goere andet end give min personlige vurdering af situationen.. Og praecis som dig, saa ved jeg at der er flere som er langt bedre kvalificerede til at vurdere situationen :)
Goodie, saa kan det da vaere at han faar lidt stoette i en anklage om politibrutalitet :)
»Det er så typisk, at I vælger at fokusere på lige det splitsekund, hvor sådan noget sker, når I skriver om en demonstration, hvor flere bliver anholdt for at være i besiddelse af molotovcocktails«, siger polititalsmand Flemming Steen Munch.
http://politiken.dk/fotografier/article308460.ece
Well billedserien taler for sig selv, aktivisten får sparket ud efter den civile og så bliver han pissesur over han falder og EFTER to andre har pacifiseret aktivisten kommer han stormende og tager kvælertag på ham. Sikke en idiot.
Well billedserien taler for sig selv, aktivisten får sparket ud efter den civile og så bliver han pissesur over han falder og EFTER to andre har pacifiseret aktivisten kommer han stormende og tager kvælertag på ham. Sikke en idiot.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund