mboost-dp1

Trækker dansk politi tjenestepistolen for hurtigt?

Gå til bund
Gravatar #51 - themuss
13. maj 2007 20:22
Er du virkelig så naiv at du tror de beskytter noget som helst andet end privat ejendom, når der er demo?

Det er jo ikke fordi en demo går frådende amok på uskyldige tilskuere... Medmindre det er en højreorienteret demo seføli.
Gravatar #52 - Cloud02
13. maj 2007 21:00
Nu er det sådan at det er de autonome der smed flasker efter poltiet, som blot var tilskuere på det tidspunkt, DEREFTER blev demonstrationen opløst.

Jeg har rent faktisk ikke set nogle højreorienterede begynde at gå amok mod tilskuere. De plejer rent faktisk at gøre tingene fredeligt, på trods af deres budskab.
Men de autonome derimod, de vælger at gå amok imod de demonstrerende højreorienterede. lave uanmeldte moddemonstrationer osv.
Gravatar #53 - m_abs
13. maj 2007 21:08
Det ville være fedt hvis ekstrabladet ikke skiftede væk fra videoen i det øjeblik der rent faktisk der noget med den hund. Det ser fandeme ikke godt ud med den hund, men det er ikke til at se hvad der rent faktisk sker, fordi de skifter væk hvergang videoklippet når til det punkt hvor hunden når hen til fyren.
Gravatar #54 - themuss
13. maj 2007 21:20
Nu er det sådan at det er de autonome der smed flasker efter poltiet, som blot var tilskuere på det tidspunkt, DEREFTER blev demonstrationen opløst.
Nu er politiet som sådan ikke tilskuere til en demo... De er udstationerede og får løn på det tidspunkt, så de er i allerhøjste grad på arbejde.

Du får måske løn for at være tilskuer til en fodboldkamp?

Og nej politiet var ikke bare tilskuere, de havde ad flere gange lukket demoen inde i små trange områder og skubbet til folk og blandet sig i mængden (det gør tilskuere da ikke?).

Det ville du vide, hvis du havde været med. Enten som panse eller som aktivist.
Gravatar #55 - Chewy
13. maj 2007 21:52
@ Cloud02
http://modkraft.dk/spip.php?page=nyheder-artikel&a...

Demonstration i København
Også i København kom det til uroligheder i forbindelse med en demonstration til støtte for kulturhuset Köpi. Et par hundrede demonstranter samledes kl. 19.30 foran Statens Museum for Kunst på Østerbro.

Demonstranterne havde planlagt at gå til den tyske ambassade i Stockholmsgade, men ved Østerport forhindrede en kæde af biler og politibetjente demonstranterne i at dreje ad Dag Hammerskjolds Allé ud mod Østerbro.

Øjenvidner siger, at enkelte demonstranter forsøgte at klemme sig forbi politikæderne, men uden held. Demonstranterne trak sig herefter tilbage og bevægede sig i stedet ind mod det indre København.

Uro i Sølvgade
I Sølvgade kom det imidlertid til ny uro. Et øjenvidne siger, at demonstranter efter en nedtælling begyndte at løbe hen imod det politi, der fulgte tæt ved demonstrationen. Politiet trak herefter stavene og satte i løb mod demonstranterne, der hurtigt blev spredt.

Ifølge øjenvidnet begyndte politiet at forfølge flere små grupper af demonstranter.

Demonstrationen gik herefter i opløsning, men mange demonstranter mødtes senere i Folkets Park i Stengade på Nørrebro.

Lidt mere uddybende, og lidt mindre farvet end EB...

Jeg har rent faktisk ikke set nogle højreorienterede begynde at gå amok mod tilskuere. De plejer rent faktisk at gøre tingene fredeligt, på trods af deres budskab.
Men de autonome derimod, de vælger at gå amok imod de demonstrerende højreorienterede. lave uanmeldte moddemonstrationer osv.

Jeg håber virkelig at du joker..!
Hvis lige hvad jeg hurtigt kunne finde:
http://ekstrabladet.dk/112/article216929.ece
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2129...
http://ekstrabladet.dk/112/article216966.ece
http://modkraft.dk/spip.php?article314
http://da.wikipedia.org/wiki/Dansk_Front
http://redox.dk/spip.php?article11#bh

Og hvis du har lyst, så kan du jo prøve at oprette en bruger på danskfront.dk og læse nogen af deres "helteberetninger"...
Gravatar #56 - Cloud02
13. maj 2007 22:11
De er tilskurere i den forstand at de har stået passivt til. Så længe de ikke har været aktivt inde, så er de tilskurere, om de får løn eller ikke ændrer ikke ved det.

Vi snakker om højreorienterede der går amok til demostrationer.
Faktum er at Dansk Front mv. kan finde ud af at holde fredelige demonstrationer og holde loven når det kommer til demonstrationer, noget som de autonome super-venstreorienterede ikke kan finde ud af.
At de højre-orienterede så er fucked up når de ikke demonstrerer er en anden ting.

Modkraft.. mindre farvet?!
Modkraft.dk er har en ambition om at være venstrefløjens og de progressive bevægelsers uafhængige internet- portal. [...]
Modkraft.dk er produceret og bliver drevet af Monsun – et medie-kooperativ, der blev stiftet september 2000, med det formål at styrke venstrefløjens medier og medieressourcer.

jeg siger ikke mere.
Modkraft har i øvrigt "glemt" at nævne flaskekast mod politiet.
Her er politikens artikel om det samme: http://politiken.dk/indland/article301177.ece
Gravatar #57 - themuss
14. maj 2007 13:00
Nå cloud02 gider du pege mig i retning af "tilskuer"-politiet her i denne artikel (såvidt jeg kan læse har de været i gang med at rive en bygning ned?)

http://www.bt.dk/article/20070514/KRIMI/705140336/...

- Nedrivningen er slut, og nu mangler vi blot at komme væk med byggeaffaldet, fortalte vicepolitiinspektør Søren Søder fra Københavns Politi klokken 11.15 til Ritzau.
Gravatar #58 - fidomuh
14. maj 2007 13:08

Vaelger du bare kun at laese halvdelen, eller soeger du aktivt efter de nyheder som giver forkerte fakta? :)

Politiet var der som beskyttelse for de haandvaerkere der skulle rive bygningen ned.

Og som din nyhed fint viser, saa var det en god ide ...
Gravatar #59 - themuss
14. maj 2007 13:11
Nej det gør jeg sådan set ikke, men at kalde politi for tilskuere er fandme for tyndt.

Hvor er det, at du læser, at det var håndværkere der stod for nedrivningen?

Det eneste jeg kan læse er:
- Nedrivningen er slut, og nu mangler vi blot at komme væk med byggeaffaldet, fortalte vicepolitiinspektør Søren Søder fra Københavns Politi klokken 11.15 til Ritzau.
Det kan da godt være at ham Søren ikke kan tale dansk, men ehm "VI" betyder altså den gruppe han er en del af... OG eftersom han er vicepolitiinspektør, hvilken gruppe tilhører han så?

Men ehm qoute gerne det sted hvor der står noget med håndværkere og at politiet stod passivt og så til (som tilskuere gør).
Gravatar #60 - fidomuh
14. maj 2007 13:12

Nej det gør jeg sådan set ikke, men at kalde politi for tilskuere er fandme for tyndt.

Tilskuere er de ikke, enig, men passive indtil andet er noedvendigt, var vel det han mente :P

Hvor er det, at du læser, at det var håndværkere der stod for nedrivningen?

Det laeser jeg i min fornuft og paratviden om dansk lovgivning :)

Udover det saa paa fx. Politiken.dk, eb.dk, etc .. :)
Gravatar #61 - themuss
14. maj 2007 13:13
Gider du quote det?

Tilskuere er de ikke, enig, men passive indtil andet er noedvendigt, var vel det han mente :P
Godt så... Og i det tilfælde han henviser til (demoen for Köpi) var politiet IKKE passive... De lukkede demoen af ved flere lejligheder og var inde i mængden og skubbe til folk.
Gravatar #62 - fidomuh
14. maj 2007 13:14

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2987...

Arbejdet gik i gang klokken otte her til morgen, og politiet er mødt talstærkt op for at beskytte de håndværkere, som forestår nedrivningen.

De gik vel ud fra at det var logik at politiet ikke rev noget ned, eftersom det ikke er deres arbejdsfunktion :)
Gravatar #63 - themuss
14. maj 2007 13:16
Arbejdet gik i gang klokken otte her til morgen, og politiet er mødt talstærkt op for at beskytte de håndværkere, som forestår nedrivningen.
Hov hov, jeg troede, de bare var tilskuere?

Beskyttelse betyder at man aktivt tager del noget; handling.

Cloud02 skrev:
LOL
Gravatar #64 - fidomuh
14. maj 2007 13:17

Hov hov, jeg troede, de bare var tilskuere?

Nej, det er ikek mig der paastaar det :)

De er passive, indtil andet er kraevet..

Beskyttelse betyder at man aktivt tager del noget; handling.

Nej, beskyttelse betyder at de er forberedte, men passive indtil nogen "angriber" :)
Gravatar #65 - themuss
14. maj 2007 13:20
Nej jeg ved godt det ikke er dig, der mener, politiet bare er tilskuere. Jeg henvender mig faktisk direkte til cloud02 i #57.
Gravatar #66 - fidomuh
14. maj 2007 13:24

Hehe, han mente nok at de var passive.. Dvs de kiggede bare paa ;)
Gravatar #67 - themuss
14. maj 2007 13:30
Well det kan jeg så sige, at de IKKE gjorde.

De var særdeles aktive, men det regner jeg ikke med jeg kan få cloud02 til at fatte.

Bare det at han vil forsvare de fredelige Dansk Front-drenge siger vist alt.
Gravatar #68 - fidomuh
14. maj 2007 13:31

Altsaa, Dansk Front har jo afholdt flere fredelige demonstrationer, men det er saa ogsaa det eneste gode man kan sige om dem.. :P

Men ud fra dine udtalelser gaetter jeg mig til at du mener politiet "startede" det hele, og ikke folk der kastede ting paa politiet ? :)
Gravatar #69 - themuss
14. maj 2007 13:45
#68 Nej det eneste jeg opponerer mod er at politiet skulle have stået passivt og kigget på demoen (som tilskuere gør).

Og at de autonome gik amok med flaskekast mod "tilskuere".

Politiet var i højeste grad aktive.

Så man kan ikke bare sige "det der skete var at det hele var fredeligt med politiet som tilskuere og så gik aktivisterne amok med flaskekast mod almindelige borgere og tilskuere (politiet)"

Du kan evt. læse indlæg ca #50 hvor Cloud02 forklarer.
Så kan "panse" lære at stå og sikre almindelige borgers sikkerhed.
Gravatar #70 - fidomuh
14. maj 2007 13:51

Ah, well, jeg ved godt at de oftest kaster flasker mod politiet, men de er nu heller ikke blege for at trampe paa folk som har en anden mening end dem :)

Og ud fra min forstaaelse, saa stod politiet bare og var passive indtil andet var kraevet.. Enten pga optrapninger eller direkte vold :)
Gravatar #71 - themuss
14. maj 2007 14:12
Nej det gjorde de ikke.. De lukkede demoen af flere steder og gik i direkte konfrontation med optoget.

Som sagt så skulle man nok have været der.
Gravatar #72 - trylleklovn
14. maj 2007 14:16
#71 Kunne det være fordi de ikke er ansat til at gribe flasker med deres ansigter?
Gravatar #73 - themuss
14. maj 2007 14:19
#72 Det gør dem simpelthen til tilskuere.... Det forstår jeg ikke...

....

Og faktisk er det sjovt du skriver at de ikke er ansat til det der, for det er NETOP hvad de er ansat til...

De er måske heller ikke ansat til at blive skudt på? Eller køre stærk for at fange lovovertrædere?
Gravatar #74 - trylleklovn
14. maj 2007 14:21
#73 Jeg siger ikke de er tilskuere. Jeg siger de gør deres arbejde. Du har endnu ikke sagt noget om hvorvidt disse politimænd forsøgte at stoppe demoen før eller efter at de fik flasker i hovedet.

Forsøgte de det, efter de var blevet skudt efter med flasker, så må man da sige at situationen bestemt har skulle kontrolleres.
Gravatar #75 - themuss
14. maj 2007 14:26
Øh jo det har jeg sådan set allerede skrevet et hav af gange. Politiet var særdeles aktive FØR der blev kastet med flasker.

(nu skulle det ihvertfald stå helt klart)
Gravatar #76 - fidomuh
14. maj 2007 14:28

Men _HVORFOR_ lukkede de demoen af?

Hvis du ikke vil komme med aarsagen, saa gaetter jeg mig til at politiet har handlet helt som de skulle :)
Gravatar #77 - themuss
14. maj 2007 14:28
Fordi demoen ikke måtte gå forbi den tyske ambassade. Den blev sendt tilbage mod Nørrebro..

Og efter de sagde det løb der nogle betjente ud af mandskabsvognene og begyndte at skubbe til demonstranter. (altså de løb ind i mængden og skubbede folk)

Du kan jo kigge på den her hvis du tror panse har ædle motiver (slap af en psykopat ham hundeføreren) : http://ekstrabladet.tv/article298590.ece
Gravatar #78 - fidomuh
14. maj 2007 14:44

Fordi demoen ikke måtte gå forbi den tyske ambassade. Den blev sendt tilbage mod Nørrebro..

Hvorfor gik de saa hen imod ambassaden?

Og efter de sagde det løb der nogle betjente ud af mandskabsvognene og begyndte at skubbe til demonstranter. (altså de løb ind i mængden og skubbede folk)

Kan sagtens vaere foregaaet saadan, men jeg tvivler helt aerligt paa det.
Mit gaet er at politiet allerede havde forklaret dette til dem som havde arrangeret demonstrationen og ved at forsoege at gaa forbi ambassaden tog politiet det ikke vildt paent :)

Ah ja, saa en episode som har intet med den naevnte episode at goere, beviser at tidligere episoder har vaeret helt gak-gak?

Det er sq god logik det der :)

( Ja, jeg har set videoen, politiet udtaler til EB at der hoejst sandsynligt vil komme en undersoegelse af episoden.. )

Der er ingen her som paastaar politiet er foelelsesloese robotter.. Den eneste som oensker det er vist dig :)
Gravatar #79 - themuss
14. maj 2007 14:47
Nej jeg tvivler på de er følelsesløse robotter, uintelligente slagsbrødre er vist mere rammende.

Vi fik ikke noget at vide om at demoen ikke måtte gå forbi ambassaden.

Det var først da vi kom derned mod at politiet stoppede os.

men altså nu hvor jeg så forklarer dig hvordan virkeligheden er så vil du stadig ikke acceptere det, flot :)

Kan sagtens vaere foregaaet saadan, men jeg tvivler helt aerligt paa det.
OK.
Gravatar #80 - fidomuh
14. maj 2007 14:58

http://ekstrabladet.dk/112/article296882.ece
I Sølvgade blev der kastet flasker mod politiet, som derefter trak stavene og opløste demonstrationen.

Nej jeg tvivler på de er følelsesløse robotter, uintelligente slagsbrødre er vist mere rammende.

Taenk, det er hvad _ALLE_ jeg kender mener om aktivisterne .. Pudsigt.. :)

Vi fik ikke noget at vide om at demoen ikke måtte gå forbi ambassaden.

Det var først da vi kom derned mod at politiet stoppede os.

Mkay, jeg gik ud fra at ham der meldte demonstration ville faa noget info om hvilke omraader der ikke var tilladte, men dunno :D

men altså nu hvor jeg så forklarer dig hvordan virkeligheden er så vil du stadig ikke acceptere det, flot :)

Altsaa, nu er dit ord langt fra objektivt..
Samt at jeg har absolut ingen grund til at tro dig over diverse medier..
EB giver en anden udlaegning ihvertfald og umiddelbart vil jeg tro dem over dig.

Det kan du jo saa tage som du vil, men dine typiske indlaeg herinde viser langt fra objektivitet og imo mangel paa sund fornuft :)
Gravatar #81 - trylleklovn
14. maj 2007 14:58

Igen er det svært at stole på din udlægning af det når du stadig kalder disse personer for "panse" og stadig benytter eb.dk som kilde.
Gravatar #82 - fidomuh
14. maj 2007 14:59

Ret morsomt at eb.dk er uenig med hans udlaegning saa :P
Gravatar #83 - Cloud02
14. maj 2007 16:12
Dont feed the troll people.
Gravatar #84 - themuss
14. maj 2007 16:30
Hvad med du forklarede tilskuer-fænomenet ift. politiet cloud02?

Du har måske travlt med at fordømme andre der ikke deler dine nazistiske holdninger?

Igen er det svært at stole på din udlægning af det når du stadig kalder disse personer for "panse" og stadig benytter eb.dk som kilde.
Ja det kan jeg godt se... Sikke noget, totalt usagligt vås så da.

Godt at se du ikke selv henviser til EB og skriver panse. NÅRH NEJ det gør du jo.

De største syndere (og mest blinde) bag korset, onward christian warriors.
Gravatar #85 - Cloud02
14. maj 2007 18:20
De er tilskurere i den forstand at de har stået passivt til. Så længe de ikke har været aktivt inde, så er de tilskurere, om de får løn eller ikke ændrer ikke ved det.

tilskuer substantiv <en; -en, -e, -ne>
Synonymer

iagttager
publikum
tilhører
vidne

Dont feed the troll people.
Gravatar #86 - drbravo
14. maj 2007 18:41
http://politiken.dk/indland/article305587.ece

10-12 kampklædte betjente, der stod ved indgangen, blev mål for aktivisternes vrede. Maskerede aktivister kastede med sten og flasker mod dem, hvorefter betjentene måtte flygte med omkring 50 aktivister i hælene.

Politiet svarede igen med tåregas og trak sig ud af området.

FYYYH! Slemme betjente der starter optøjerne ved at lade sig angribe mens de er iagttagere! Men det er da utroligt at de ikke fik skudt flere demonstranter? Ifølge themuss skyder politiet ved alle de chancer de har - men han er jo i sin egen trollverden eller hvad? ;)
Gravatar #87 - Chewy
14. maj 2007 21:02
FYYYH! Slemme betjente der starter optøjerne ved at lade sig angribe mens de er iagttagere! Men det er da utroligt at de ikke fik skudt flere demonstranter? Ifølge themuss skyder politiet ved alle de chancer de har - men han er jo i sin egen trollverden eller hvad? ;)

Mange tak fordi at du er med til at uddybe hvad der egentligt skete.
Var du derude?
Føler du selv at du er i stand til at bedømme situationen fra den anden side af din computerskærm??

For episoder som denne her:
http://infocast.dk/mediamaker_politiken/mediamaker...
kan jo umuligt have noget med det at gøre..

Det kunne jo på ingen måde tænkes at politiet prøvede at fremprovokere sammenstød:
http://tv.sputnik.dk/player/channel/2047307/clip/h... (Knud Folkschacks udtalelser 0:26)

http://modkraft.dk/spip.php?page=nyheder-artikel&a...
Ifølge Modkrafts kilder på stedet opfører en større mængde politifolk sig stærkt provokerende og virker meget konfrontationssøgende.

De går rundt i små grupper på kryds og tværs mellem folk herude, mens de skubber, provokerer og opsøger ballade. Det er sådan en slags rockerstil, hvor det gælder om at nedstirre modstanderen, siger kilden til Modkraft.dk.

Derudover så gør udtalelser som denne det hellere ikke meget bedre:
http://politiken.dk/indland/article305730.ece
Hvorfor bevæger I jer overhovedet ind i Christianias centrum? Kunne man ikke forestille sig, at folk ville falde til ro, hvis I holdt jer ude?

»Det bliver vi da nødt til. Vi bliver bombarderet med alle mulige former for kasteskyts, og der er bål og brand i gaderne«, siger Flemming Steen Munch.

Nå ja. Det er da rigitgt. Der var bål og brand og stenkastende folk i prinsessegade før i rykkede ind. Flot Flemming....

Men kunne I ikke blive på Dyssen, hvor I skal rydde huset i stedet for at bevæge jer omkring på hele Christiania?

»Nej, ikke når folk kaster alt muligt efter os. Kanalen er jo ikke særlig bred. Vi har lige haft en betjent, der måtte på skadestuen, fordi et meget kraftigt kanonslag eksploderede lige ved siden af ham«.

For det første, så er kan det godt være at kanalen ikke er den bredeste, men der skal stadig noget af nogle overarme til at kaste fra den ene bred til den anden. Specielt når man sammenligner hvor meget der skal til for at ramme dem inde på staden..
Der er så mange små sideveje, vinduer, buske etc. så de blev ramt af kasteskyts hver andet minut.
Men var meget sjældent istand til at udpege dem der havde gjort det, grundet de store menneskemængder. Hvilket jo så egentlig gjorde politiets arbejde meget mere besværligt...

Det, blandet med at politiets direkte tilstedeværelse i og omkring Pusherstreet altid har medført konfrontationer i større eller mindre grad. Og det blandet med at de direkte er igang med at rydde en del af CA (en lille del, men der er mange der ser det som starten)..

Alt sammen i mine øjne meget valide argumenter for hvorfor de skulle havde blevet ved Dyssen...

At de så samtidig seriøst havde planlagt at være ude omkring middag. Er ikke bare naivt. Men himmelråbende dumt!!!
http://politiken.dk/indland/article305481.ece
Efter politiets plan skulle rydningen foregå hurtigt og være afsluttet ved middagstid, men på grund af modstanden trækker det ud.

Det tegner i mine øjne et billede af en politistyrke, som enten fuldstændig har mistet virkeligheds fornemmelsen, er dybt inkompetente eller bare meget konfliktsøgende/aggresive...

Her er hvad jeg tror ligger til grund for politiets lille magtdemonstration...
1. Test
De gjorde det for at se hvordan folk ville reagere.
For at finde ud af om folk bare havde det i munden, eller om de bakker ord op med handling.
Og det svar har de så fået.
2. Provokation/Spin
Jeg føler mig overbevist om at der har siddet nogle politikere og tænkt at: Hvis vi kan fremprovokere nogle optøjer, så kan vi overbevise medierne om at det bare er ballademagere uden nogen former for politisk motiv (ligesom de gjorde med Ungern).
Så bliver medierne negativt indstillede (og den vej igennem den brede masse), hvilket gør at der ikke vil være så store "offentlige" protester når de for alvor sætter bulldozerne ind. (der er nok massere af protester, men hvis "mainstream" medierne ignorer dem, er det oftest som om at de aldrig er hændt)...

Og for lige at få det hele på det rene.
Ja. Jeg var ude på CA i dag, tilbragte ca 6 timer derude.
Nej. Jeg har ikke kastet med hverken flasker, sten eller noget lign.
Er erklæret pacifist, og støtter kampen på andre måder...

Til sidst kunne jeg godt tænke mig at stille jer alle et spørgsmål, og det kunne være fedt hvis i alle gad at svare tydeligt.
Er staten til for folkets skyld?
Eller er folket til for statens skyld?
Gravatar #88 - themuss
14. maj 2007 21:07
Hov hov de var jo bare tilskuere Chewy...

Lad os tage cloud02s definition:
tilskuer substantiv <en; -en, -e, -ne>
Synonymer

iagttager
publikum
tilhører
vidne
Yes yes. Virker meget som det de har gjort på Christiania i dag.
Gravatar #89 - trylleklovn
14. maj 2007 21:11
Jeg føler mig overbevist om at der har siddet nogle politikere og tænkt at: Hvis vi kan fremprovokere nogle optøjer, så kan vi overbevise medierne om at det bare er ballademagere uden nogen former for politisk motiv (ligesom de gjorde med Ungern).
Så bliver medierne negativt indstillede (og den vej igennem den brede masse), hvilket gør at der ikke vil være så store "offentlige" protester

Det lyder som absurd konspirationsteori i mine ører.

Desuden har der da været utroligt mange demonstraioner på det sidste?
Gravatar #90 - themuss
14. maj 2007 21:15
Trylleklovn hvad er flamebaiten? Jeg er nysgerrig.

Jeg påpeger bare at de ikke har opført som sig cloud02's definition af tilskuere.

Er det virkelig noget du mener er så væmmeligt det skal have en flamebait-rating?

(eller er det fordi jeg tidligere har skrevet panse?)
Gravatar #91 - trylleklovn
14. maj 2007 21:18
#90 Det må du meget undskylde, det skulle selvfølgelig have været irrelevant.
Gravatar #92 - themuss
14. maj 2007 21:19
Ok, så er jeg meget mere rolig ;)

Men OK at jeg spørger efter din rating anser du for værende irrelevant på trods af du indrømmer at du lavede en fejl.

Interessant.
Gravatar #93 - Chewy
14. maj 2007 21:23
Og lige lidt ekstra.

@Cloud02
Modkraft.. mindre farvet?!

Farvet. Ja...
Mindre farvet en EB. Oh yeah!
Indrømmet, Modkraft ligger et stykke ude på venstrefløjen.
Men det er tilgengæld gode til at have deres facts i orden, og er ikke bange for at skrive negativt om aktivister, hvis det er sådan det er sket.
Modsat EB som direkte tager side, omskriver sandheden eller udelukker facts..

Nu har du kun mit ord for det, men jeg fik det bevidst d. 16/12 og d. 1-4/03.
Jeg var tilstede ved alle de omtalte optøjer (d. 16 midt i det hele groft sagt, med et rigtigt godt udsyn), og d. 1-4 rundt omkring med mit kamera, og så havde jeg to venner som gjorde det samme).
I alle tilfælde kunne jeg om natten tage hjem, tænde for News.
Og se alle de ting jeg lige havde set, men så få at vide et det skete på en helt anden måde.
Så kunne jeg sætte mig til at læse modkraft, og læse øjenvidneberetninger, som passede 90-100% overens med mine egne oplevelser (og videoklip).
Derefter gik turen videre til EB, hvor man oftest kunne læse nogen røverhistorier hvor halvdelen var taget ud af den blå luft...

En sjov lille historie om News.
D. 16 Marts kommer jeg hjem efter en lang aften, og tænder for News.
Der kan jeg se en journalist stå i krydset ved rundelen, med ryggen til jagtvej/ungern. Og fortælle om hvordan det nu er ved at blvie roligt. Og at nogle brugere af Ungdomshuset er begyndt at spille fodbold på vejen uden foran Ungern.
Bag ham kan man så se en 10-12 nydanske knægt på en 10-13 år, rende rundt og spille fodbold..

Billederne er rigtige nok.
Men deres udlægning af hvad man ser, er oftest til grin...
Gravatar #94 - trylleklovn
14. maj 2007 21:31
#92 At jeg svarer på det mener jeg ikke gør dit indlæg mere relevant. Mit svar er derimod lige så irrelevant som denne post.
Gravatar #95 - Spiderboy
14. maj 2007 21:35
Staten er til for folket skyld, og det er derfor vi har et politivæsen til at opretholde lov og orden.

Jeg har godt nok ikke oplevet noget af det på egen hånd, men jeg har svært ved at se hvad der kan retfærdiggøre optøjerne, ikke mindst dem, som vi så ved rydningen af Ungdomshuset. Det er muligt politiet provokerer, men det kan ikke retfærdiggøre vold.

Når det så er sagt, så indrømmer jeg at billederne ser voldsomme ud, men når jeg ikke kan set det samlede billede, har jeg lidt svært ved at sige noget særligt om det. Jeg så jo ikke hvorfor de anholdte fyren, samt om han eller andre har gjort modstand. Det kunne jo godt være taget ud af en sammenhæng.

Edit:
#92 En rating på Newz.dk kan på ingen måde være relevant for debatten.
Gravatar #96 - Chewy
14. maj 2007 21:36
@trylleklovn
Det lyder som absurd konspirationsteori i mine ører.

Desuden har der da været utroligt mange demonstraioner på det sidste?

Der har været sindsygt mange ungerndemoer/events, og det er kun en brøkdel af dem man har hørt noget til..

CA demoer har der også været en god håndfuld af, og den eneste af dem der fik bare middel pressedækning, var i anledningen af den internationale hampedag..
Forestil dig hvis pressen så går hen og bliver negativt indstillet overfor CA..

Med hensyn til konspirationsteori, så kan du nok godt have lidt ret i provokation/spin delen.
Men test delen holder jeg på.
Og du må da give mig ret i at det virker en smule overdrevent at rykke ind på den måde, bare fordi at nogle hjemløse er flyttet ind i et nedbrændt hus.
Specielt når der på mandag kommer afgørelse i fogedsagerne med hensyn til Christianitterne/statens rettigheder omkringområdet på mandag.

Og jeg ved godt at Slots og Ejendomsstyrelsen ikke mener at sagerne har noget med nedrivningen af huset at gøre. Så burde det at de juridiske "eksperter" er uenige på det punkt, være nok til at man udsatte nedrivningen til dommen var fastlagt.
Det plejer at være god stil i den slags sager. Så man er sikker på ikke at rive huset ned, på hvad man senere finder ud af er et ulovligt grundlag..
Gravatar #97 - themuss
14. maj 2007 21:59
Jeg tænkte på om vi ikke skal rykke nogle af diskussionerne i denne tråd til en ny? Feks "politiet (panse) amok på christiania" ;)

Ej vi kan også prøve med "aktivister amok på christiania".

Jeg er forresten helt med på konspirationsholdet

/me finder sin flotte søvfoliehat frem og gemmer sig i busken
Gravatar #98 - Chewy
14. maj 2007 22:31
@spiderboy
Når det så er sagt, så indrømmer jeg at billederne ser voldsomme ud, men når jeg ikke kan set det samlede billede, har jeg lidt svært ved at sige noget særligt om det. Jeg så jo ikke hvorfor de anholdte fyren, samt om han eller andre har gjort modstand. Det kunne jo godt være taget ud af en sammenhæng.

http://tv.sputnik.dk/player/channel/2047307/clip/h...
Omkring 0:16
Klippet er meget kort så hold øjnene åbne..
Han (manden i gul trøje) har stået og råbt af betjentene (orker ikke lige at finde det klip lige nu), han slår på et tidspunkt ud efter en af betjentenes visir(hvad de præcist har sagt til hinanden lige inden ved jeg ikke). Det ser ud som om han falder lidt fremad da han gør det, og virker lidt fuld i sine bevægelser.
Og så er der knippelsuppe, læg mærke til at han faktisk er pacifiseret allerede inden han bliver ramt af kniplen første gang...

At Flemming Steen Munch så har udtalt at han ikke syntes at de har gået ret hårdt til den, det er så bare sørgeligt.. (orker hellere ikke at lede efter det citat lige nu, det har været en lang dag, og er efterhånden godt træt :-)
Gravatar #99 - themuss
14. maj 2007 23:40
http://ekstrabladet.tv/article298811.ece

Der er en der bliver lagt ned med kvælertag omkring 00:08-00:10 i klippet. Man kan høre på en anden deltager at han påstår at fyren i den røde trøje ikke udviser en voldelig adfærd. "Han snakker bare med jer" som han siger.

Så er der en der bliver tacket rimeligt voldsomt selvom han står med armene ud til siden omkring 00:18-00:20. Fandme en vanvittig måde at pacifisere en person på efter min mening.

Helt og aldeles afsporet magtmisbrug efter min mening, men heldigvis er politiet jo bare tilskuere.

Og LUR mig om en betjent ikke har gang i lidt midlertidig benlås omkring 00:45.

At Flemming Steen Munch så har udtalt at han ikke syntes at de har gået ret hårdt til den, det er så bare sørgeligt..
Jeg synes nærmere det er skræmmende.
Gravatar #100 - themuss
15. maj 2007 00:41
http://bzby.dk/presseskub.avi

Flot måde at behandle pressen på... Altså den presse som IKKE er tv2 news og som heller ikke opholder sig 300meter fra begivenhederne.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login