mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #17201 - Brugernavn
14. sep. 2011 04:30
Clauzii (17198) skrev:
Hvorfor hedder 'Vi' ikke DK?

Det ligner en forkortelse for sproget. Engelsk hedder også EN og ikke UK eller GB i listen.
Gravatar #17202 - myplacedk
14. sep. 2011 04:59
Clauzii (17198) skrev:
Hvorfor hedder 'Vi' ikke DK?

Landet "Danmark" forkortes "DK". Sproget "dansk" forkortes "DA".

Det kan virke lidt sært at skille det ad, for i Danmark taler man kun dansk, og dansk tales kun i Danmark. Men hvis det var landenavne man skrev, hvad skulle dem fra Canada så vælge? Canadisk? (De taler engelsk og fransk.)
Gravatar #17203 - NightZtorm
14. sep. 2011 06:33
efter at jeg er begyndt at downloade WinRAR her har jeg ikke fået pop-up, heller ikke når jeg en sjælden gang bruger programmets GUI
Gravatar #17204 - fjols
14. sep. 2011 06:41
MiniatureZeus (17190) skrev:
wtf.

Hvad?

OxxY (17195) skrev:
winrar koster 30€ dvs inden for dit budget http://rarsoft.com/shop2rarlab-whpanda.php?prod=wi...

Tak for det. Jeg havde kun kigget på de danske priser. Det vil jeg bestille.

Mamad (moveax1ret) (17196) skrev:
hvis at du bruger right click extensions til winrar behøver du ikke engang at sige ok til noget som helst.

Så man kan måske sige at det kun er brug af gui menuen der er dækket af at ikke være ok?

Eller måske kan man konkludere at programmøren er lidt ligeglad......

Som sagt er jeg ikke interesseret i at bryde regler, det er der flere grunde til. Uanset om programmøren/firmaet er ligeglade.
Gravatar #17205 - Zombie Steve Jobs
14. sep. 2011 07:19
Danish = DA

Lidt weird at skrive de DK
Gravatar #17206 - Brugernavn
14. sep. 2011 07:28
Steve Jobs (17205) skrev:
Lidt weird at skrive de DK

Genau!
Gravatar #17207 - Qw_freak
14. sep. 2011 08:48
Mark Lyttebøf Jensen

vil gerne vide hvad et enkelt musiknummer koster i DKK på itunes da han ikke endnu har itunes...

numrene der er tale om er:

LMFAO : party rock anthem
Coldplay: every teardrop is a waterfall
Florence and the Machine: Youve got the love
Gravatar #17208 - johanmw
14. sep. 2011 08:52

LMFAO: 10,-
Coldplay: 8-10,- alt efter hvilket album du køber fra. (EP'en med tre numre koster 16,-)
Florence and the Machine: 10,-

Sgu lidt halvdyrt må man sige.
Gravatar #17209 - Qw_freak
14. sep. 2011 08:57
ja okay, det er ikke rigtig billigt,...
Gravatar #17210 - markjensen
14. sep. 2011 13:33
markjensen

Er der et sted hvor man kan se hele Tokyo Game Show?
Gravatar #17211 - markjensen
14. sep. 2011 16:02
Med undertekster, that is
Gravatar #17212 - Ronson ⅍
14. sep. 2011 21:53
Hvorfor kan jeg vælge tv-kanaler a la carte, mens jeg kan blive nødt til at stemme på et parti jeg er 28% enig med? HVA'?!

Med undertekster, that is.
Gravatar #17213 - Brugernavn
14. sep. 2011 21:55
[url= er da godt at der er undertekster...[/url]
Gravatar #17214 - Elskov
15. sep. 2011 04:23
Mark Jensen har kramper

Ja, hvad kan man gøre mod kramper? Og hvorfor får man dem? Jeg synes efterhånden jeg har kramper i benene rimeligt tit, og hold kæft, hvor gør det nas. Tit i forhold til at jeg aldrig plejede at have kramper.

av! help?
Gravatar #17215 - Jakob Jakobsen
15. sep. 2011 04:25

For lidt motion, dårligt blodomløb, forkert sovestilling osv.

Prøv at lave venepumpeøvelser når du sidder stille og når du går i seng.
Gravatar #17216 - Brugernavn
15. sep. 2011 05:32
Elskov (17214) skrev:
Og hvorfor får man dem?

Det kan også betyde at du ikke får salt og væske nok.
Gravatar #17217 - terracide
15. sep. 2011 05:58
Elskov (17214) skrev:
Mark Jensen har kramper

Ja, hvad kan man gøre mod kramper? Og hvorfor får man dem? Jeg synes efterhånden jeg har kramper i benene rimeligt tit, og hold kæft, hvor gør det nas. Tit i forhold til at jeg aldrig plejede at have kramper.

av! help?

Få dig en normal vægt...
Gravatar #17218 - Mnc
15. sep. 2011 06:10
Jakob Jakobsen (17215) skrev:

Vil tro at de alle passer på mig, men jeg får da ~aldrig kramper.

Jeg vil også hælde til #16, da kramper ofte også kan være et tegn på natrium mangel.
Det gamle husråd, at salt skulle hjælpe mod kramper, er derfor korrekt.
Gravatar #17219 - Slettet Bruger [3237728890]
15. sep. 2011 06:10
terracide (17217) skrev:
Elskov (17214) skrev:
Mark Jensen har kramper

av! help?

Få dig en normal vægt...

Hvilken model anbefaler du? OBH?
Gravatar #17220 - Kris
15. sep. 2011 06:30
Mark Jensen i udlandet vil også følge med:

Hvis nu man f.eks. bor i Irland - er det så muligt at streame valgresultaterne fra DR1 eller Tv2?
Gravatar #17221 - drbravo
15. sep. 2011 06:34
Mnc (17218) skrev:
Jakob Jakobsen (17215) skrev:

Vil tro at de alle passer på mig, men jeg får da ~aldrig kramper.

Jeg vil også hælde til #16, da kramper ofte også kan være et tegn på natrium mangel.
Det gamle husråd, at salt skulle hjælpe mod kramper, er derfor korrekt.

Natrium mangel lyder ret usandsynligt i DK. De fleste indtager mange gange mere salt end de burde. Magnesiummangel derimod kan resultere i kramper. Og mentale forstyrrelser, hvilket heller ikke kan udelukkes i dette tilfælde ;)

Det kan for så vidt også være calciummangel, eller en hel række sygdomme der ikke skyldes mangeltilstande. Men det kan i høre om på et andet tidspunkt, for nu skal jeg slagte en rotte.
Gravatar #17222 - Mort
15. sep. 2011 06:35
Kris (17220) skrev:

Hvis nu man f.eks. bor i Irland - er det så muligt at streame valgresultaterne fra DR1 eller Tv2?

Er du ikke den person her på forumet som er bedst egnet til at svare på det spørgsmål ? Hvad sker der hvis du forsøger at streame TV fra en af websiderne ?

Så vidt jeg ved så tillader DR ikke at man streamer deres kanaler, fra udlandet af. Jeg ved ikke med TV2.
Gravatar #17223 - Mnc
15. sep. 2011 06:37
#20 Find en dansk proxy? :P

Evt. få en newz bruger med fiber til at lade dig bruge hans forbindelse, for the day.
Gravatar #17224 - XorpiZ
15. sep. 2011 06:38
terracide (17217) skrev:
Få dig en normal vægt...

Yes, for normal-vægtige mennesker får jo ikke kramper.
Gravatar #17225 - Kris
15. sep. 2011 06:42
Nej nej nej - jeg ved HVORDAN man streamer.

Jeg ville vide om nogen vidste om de rent faktisk ville vise det på deres hjemmesider - og hvis ikke, hvor man så evt. kunne finde det i stedet for.

Det er trods alt tråden til dumme spørgsmål :O
Gravatar #17226 - Ronson ⅍
15. sep. 2011 06:43
Gravatar #17227 - Mnc
15. sep. 2011 06:43
drbravo (17221) skrev:
Natrium mangel lyder ret usandsynligt i DK. De fleste indtager mange gange mere salt end de burde.
At det er usandsynligt betyder ikke at det er umuligt.
Der findes stadig folk, som tilsætter lidt eller intet salt i madlavningen.

Min mor har da for et par mdr siden haft nogle kramper, som hun slap af med ved at spise mere varm mad til aften (hun bruger masser salt når hun laver mad, men ikke hvis hun bare smører sig noget brød).
Gravatar #17228 - snesman
15. sep. 2011 06:53
Kris (17220) skrev:

http://sputnik-dyn.tv2.dk/about/prices/ Nederst til højre. Jeg ved at TV2 Newz er gratis indtil efter valget. Derudover vil jeg anbefale DR2's valgaften.
Gravatar #17229 - Slettet Bruger [3237728890]
15. sep. 2011 07:18
XorpiZ (17224) skrev:
Yes, for normal-vægtige mennesker får jo ikke kramper.

Jeg får kun de kramper jeg selv gir mig (Kan lave krampe i mine fødder på kommando, elsker følelsen)
Men kunne faktisk vældig godt tænke mig at opleve en fuldblods krampe, så jeg ved hvad folk taler om
Gravatar #17230 - Alrekr
15. sep. 2011 07:18
snesman (17228) skrev:
Derudover vil jeg anbefale DR2's valgaften.
Fucking yeah! Også den fede reklame i går! "Se DR2 valgaften med Anders Lund Madsen i morgen!" "... arh, i morgen? Jeg kan ikke den dag" :D
Gravatar #17231 - OxxY
15. sep. 2011 07:24
Valg med Anders L.M.? Haha det tror jeg helt sikkert er værd at se lidt på.
Gravatar #17232 - Alrekr
15. sep. 2011 07:26
OxxY (17231) skrev:
Valg med Anders L.M.? Haha det tror jeg helt sikkert er værd at se lidt på.

Fra kl. 20 - men kun hvis du har betalt din licens!! ;)
Gravatar #17233 - XorpiZ
15. sep. 2011 07:35
SlettetBruger (17229) skrev:
Men kunne faktisk vældig godt tænke mig at opleve en fuldblods krampe, så jeg ved hvad folk taler om

Du skal til at dyrke noget sport så. :) Har du aldrig set folk krampe til fodbold?
Gravatar #17234 - Mamad (moveax1ret)
15. sep. 2011 07:36
Jeg får kun de kramper jeg selv gir mig (Kan lave krampe i mine fødder på kommando, elsker følelsen)

Det minder mig om dengang mamad var ung- nok en 15 år.
Dengang var det utroligt spændende at hive utroligt meget utroligt ofte i pikken,
Så en dag sad jeg på mit værelse- jeg troede jeg var alene hjemme, og havde sat min floppy disk med billeder af cindy crawwford i, og kørte et slideshow i ACDSEE med pikken i hånden- bukserne om anklerne, og med røven i kontorstolen.

Pludseligt mærkeer jeg så det man kan risikere når man sidder og spænder i en dårlig stilling.

Krampe i mit venstre ben- en slem en. Det eneste der kan redde sådan en er at gå på benet man har ondt i.

Så jeg hopper op, skrigende af smerte, med pikken i hånden og prøver at hoppe rundt på mit ene ben med buskerne om anklen.

Pludseligt går døren op- Det er min mor, jeg fryser, og smerten stopper tilsyneladende midlertidligt.

Min mor kigger mig direkte i øjnene, jeg står der med pikken i hånden og ved ikke hvad jeg skal sige.

Hun lukker døren, og vi talte aldrigt om det siden.
Gravatar #17235 - Zombie Steve Jobs
15. sep. 2011 07:36
#17232 vil det sige, at jeg kan få min licens tilbage for al det DDR jeg ikke har benyttet mig af de sidste 8 år?
Gravatar #17236 - Jakob Jakobsen
15. sep. 2011 07:40

Det kan være lettere ubehageligt.

Da jeg var på den anden side af 150kg, fik jeg ofte lægkramper om natten.
Og da jeg, trods min størrelse, faktisk er i rimelig form. er mine lægge ekstremt stærke.
Så når jeg fik krampe, var det eneste jeg kunne gøre, at prøve at få vristen tilbage i normal stilling. Dette var så et problem, selv når jeg stod på en fod og løftede mit skrivebord fra gulvet, kunne jeg ofte ikke sætte nok vægt på foden.
Gravatar #17237 - vandfarve
15. sep. 2011 07:43
Kris (17225) skrev:
Nej nej nej - jeg ved HVORDAN man streamer.

Kris, jeg tror, at du misforstår rådene.

1) Åben en tilfældig video på både TV2's og DR's hjemmeside
2) Svar på spørgsmålet: Virker de?
3) ???
4) Profit!

Basicly, du er den, der bedst kan tjekke, om du kan streame valget ved at åbne deres sider, fordi du sidder i udlandet.
Gravatar #17238 - Fjolle
15. sep. 2011 08:26
Pirat eller snyder..

Er der nogen der ved om Amazon bliver meget sure hvis man snyder med sin addresse så man kan få fat i bøger der ellers kun kan købes i USA? Tænker at der også sker noget med moms-opkrævningerne...
Gravatar #17239 - snesman
15. sep. 2011 08:34
Fjolle (17238) skrev:
Pirat eller snyder..

Er der nogen der ved om Amazon bliver meget sure hvis man snyder med sin addresse så man kan få fat i bøger der ellers kun kan købes i USA? Tænker at der også sker noget med moms-opkrævningerne...

wat

Du vil gøre det hvis de kun bliver lidt sure?

Eller spørger du i virkeligheden om du kan slippe afsted med det uden at blive opdaget?
Gravatar #17240 - Fjolle
15. sep. 2011 08:44
snesman (17239) skrev:
Eller spørger du i virkeligheden om du kan slippe afsted med det uden at blive opdaget?

Narj :P

Alternativet er at jeg får fat i bøgerne på en måde hvor jeg slet ikke betaler noget.
Så jeg ville høre om der var nogen der ved om de bare smider en "Skift venligst til dit rigtige land" skærm op (Som jeg indtil videre er kommet frem til at de gør), eller de kunne finde på at lukke ens konto helt ala steam.
Gravatar #17241 - Elskov
15. sep. 2011 08:49
Mnc (17227) skrev:
At det er usandsynligt betyder ikke at det er umuligt.
Der findes stadig folk, som tilsætter lidt eller intet salt i madlavningen.

Min mor har da for et par mdr siden haft nogle kramper, som hun slap af med ved at spise mere varm mad til aften (hun bruger masser salt når hun laver mad, men ikke hvis hun bare smører sig noget brød).

jeg bruger aldrig salt. Men der er jo salt i så meget andet mad, at jeg stadig tvivler på at det er saltmangel. Det kan sagtens være mangel på så meget andet. Jeg snakkede med min mor (læge) om det, og hun siger jeg skal lave strækøvelser. Og at der ikke skal så meget til for at overanstrenge mine muskler, da jeg jo ikke er i særligt god form.

Jakob Jakobsen (17236) skrev:
Det kan være lettere ubehageligt.

lettere? jeg er normalt ikke pivet mht. smerte, men den krampe jeg havde i nat (begge ben på samme tid), var godt nok mere end lettere ubehagelig :O
Gravatar #17242 - Brugernavn
15. sep. 2011 08:55
Elskov (17241) skrev:
jeg bruger aldrig salt. Men der er jo salt i så meget andet mad, at jeg stadig tvivler på at det er saltmangel.

Det kan være at du har brug for mere end gennemsnittet. Jeg har selv haft problemer med kramper, men de dage, hvor jeg træner hårdt, snupper jeg et ekstra stykke rugbrød, med noget pålæg, jeg ved indeholder salt. Siden, jeg er begyndt på det, har der ikke været problemer. Men der kan jo være andre forklaringer.

Tippet med saltet/væsken har jeg fra en elitecykelrytter.
Gravatar #17243 - Elskov
15. sep. 2011 09:01
hmm.. tror jeg vil til at bruge salt i madlavningen og drikke mere væske.
Gravatar #17244 - Brugernavn
15. sep. 2011 09:03
Elskov (17243) skrev:
drikke mere væske

Det er under alle omstændigheder altid en god ide.
Gravatar #17245 - MiniatureZeus
15. sep. 2011 09:06

Du er uden tvivl det mest spøjse menneske jeg kender.. uden tvivl!
Gravatar #17246 - Kris
15. sep. 2011 09:15
vandfarve (17237) skrev:
Kris, jeg tror, at du misforstår rådene.

1) Åben en tilfældig video på både TV2's og DR's hjemmeside
2) Svar på spørgsmålet: Virker de?
3) ???
4) Profit!

Basicly, du er den, der bedst kan tjekke, om du kan streame valget ved at åbne deres sider, fordi du sidder i udlandet.

Det virker - nogen gange på sputnik. - Men jeg kan ikke finde andre steder som vil streame valgaftenen live. Det var lidt den slags links jeg ledte efter :/
Om det virker eller ej kan altså reddes ved at pille lidt i indstillinger. Men hvis ingen streamer, så kan det jo være lige meget.
Gravatar #17247 - vandfarve
15. sep. 2011 09:18
Kris (17246) skrev:
Det virker - nogen gange på sputnik. - Men jeg kan ikke finde andre steder som vil streame valgaftenen live. Det var lidt den slags links jeg ledte efter :/
Om det virker eller ej kan altså reddes ved at pille lidt i indstillinger. Men hvis ingen streamer, så kan det jo være lige meget.

Vi har samme problem, da hele virksomheden tager til Berlin i aften.

Jeg mener, at vi har sikret os et Sputnit-abonnement og et sted med en rimelig indernetforbindelse. Vi satser derfor, at det virker, og at TV2 streamer igennem Sputnik. Mon ikke? :)
Gravatar #17248 - LinguaIgnota
15. sep. 2011 09:32
MiniatureZeus (17245) skrev:

Du er uden tvivl det mest spøjse menneske jeg kender.. uden tvivl!

... :'(
Gravatar #17249 - Zombie Steve Jobs
15. sep. 2011 09:35
hold da kæft en flok hypokondere. Det er en ren svagbørnskoloni herinde!

Jebus sheebus windowlicking christ!
Gravatar #17250 - Mort
15. sep. 2011 09:43
Zhadow (17244) skrev:
Det er under alle omstændigheder altid en god ide.

Nej, det er ikke under alle omstændigheder en god idé. Det er en god idé, hvis man ikke i forvejen får nok væske.

Jeg kender en som fik at vide af lægerne at hun drak for meget vand, hvilket øgede væskeophobningen i hendes krop, som kun bidragede til at øge hendes overvægt. Hun havde også altid fået at vide at man ikke kunne drikke for meget vand - Men det er altså en skrøne.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login