mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Spørgsmål:
Når man arbejder med relativt store billeder i både PDF og Word, så kan man opleve relativt store lags, der kan være utroligt irriterende. Hvad skyldes det, når billedet måske ikke fylder mere end 5-20 Mbyte?
Come on, det er jo ikke en 486'er, som jeg arbejder med. Vi burde kunne håndtere dem like that.
Når man arbejder med relativt store billeder i både PDF og Word, så kan man opleve relativt store lags, der kan være utroligt irriterende. Hvad skyldes det, når billedet måske ikke fylder mere end 5-20 Mbyte?
Come on, det er jo ikke en 486'er, som jeg arbejder med. Vi burde kunne håndtere dem like that.
#306 Uden at vide det helt præcist ligger problemet nok i det komplekse dokumentformat og at programmet ikke render andet end det den viser.
#309 > Jeg har prøvet at lede lidt rundt, og det ser ikke umiddelbart ud til, at den har et bestemt navn - nogle steder går den dog under betegnelsen "scepter". Nogle historikere mener desuden, at stokken formentlig har tjent et praktisk formål for faraoen, eftersom undersøgelser af hans balsamerede lig har vist, at han formentlig led af skæv ryg eller en anden ryglidelse.
Hold da op, ryglidelse? Manden var kun 21-22 år da han døde så vidt jeg husker.
Men at bære et scepter har jo altid været en form for statussymbol, siden tidernes morgen har store folk benyttet sig af potensforlængere af den ene eller den anden art (så sent jeg som i dag fik jeg en mail vedr. det samme), så mon ikke bare det har været en form af denne.
Moses havde jo også en stok, der havde en vis kraft bag sig. :)
Hold da op, ryglidelse? Manden var kun 21-22 år da han døde så vidt jeg husker.
Men at bære et scepter har jo altid været en form for statussymbol, siden tidernes morgen har store folk benyttet sig af potensforlængere af den ene eller den anden art (så sent jeg som i dag fik jeg en mail vedr. det samme), så mon ikke bare det har været en form af denne.
Moses havde jo også en stok, der havde en vis kraft bag sig. :)
Spørgsmål:
Når jeg lægger mig til at sove efter at have drukket godt igennem en aften i byen, så vågner jeg ofte med helt sindssyge kramper i benene - nærmere betegnet læggen. Efter at have ligget og strukket ud i 2-5 min., så er de typisk gået væk, men jeg kan være halt på benet i flere dage efter, så slemme har kramperne været.
Hvad skyldes disse kramper?
Når jeg lægger mig til at sove efter at have drukket godt igennem en aften i byen, så vågner jeg ofte med helt sindssyge kramper i benene - nærmere betegnet læggen. Efter at have ligget og strukket ud i 2-5 min., så er de typisk gået væk, men jeg kan være halt på benet i flere dage efter, så slemme har kramperne været.
Hvad skyldes disse kramper?
Det har jeg også. Jeg får ustyrlige kramper i lægmusklen, hvis jeg strækker foden i for lang tid ad gangen, og så kræver det typisk en to-tre minutter at få det væk. Sker ikke særlig tit, men det kan jo godt være i en brandert at man ikke har helt styr på, hvordan man spænder i sin krop fra tid til anden..
I er ikke de eneste, det kan gøre herre nas.
Magnesium/kalkmangel og væskemangel kan være skyld i det, derfor en druktur kan fremkalde det. Væsketab kan ske ved f.eks. sved eller diaré. Eller hvis man sveder meget mens man har diaré. Hvis musklerne går i krampe mens man sveder voldsomt imens man har diaré og må have en anden til at rydde/tørre op efter en, fordi synet og duften af ens sved og flydende afføring i én pærevælling er for meget for en, så er det på tide at ringe til ens læge.
Lægmusklerne er en af de muskler der oftest går i krampe.
Magnesium/kalkmangel og væskemangel kan være skyld i det, derfor en druktur kan fremkalde det. Væsketab kan ske ved f.eks. sved eller diaré. Eller hvis man sveder meget mens man har diaré. Hvis musklerne går i krampe mens man sveder voldsomt imens man har diaré og må have en anden til at rydde/tørre op efter en, fordi synet og duften af ens sved og flydende afføring i én pærevælling er for meget for en, så er det på tide at ringe til ens læge.
Lægmusklerne er en af de muskler der oftest går i krampe.
Dreadnought (308) skrev:#306 Uden at vide det helt præcist ligger problemet nok i det komplekse dokumentformat og at programmet ikke render andet end det den viser.
Det minder mig om, at Word 2007 er noget lort. Når man prøver at indsætte en sidefod eller et sidehoved, så kan man sagtens vente op til ét minut (hvilket er utilgiveligt ift. tidligere versioner af Word), fordi Word skal render alle eksemplerne. Hvor svært kan det vært?! Man skal fandme ikke vente på, at sidehovederne genereres. De skal bare komme... For pokker da!
Spørgsmål:
Hvordan snyder man bedst og nemmest i skat?
For noget tid siden, var der en notis i den lokale avis, med at mange studerende var begyndt at snyde i skat og at skat nu var igang med at undersøge det. Jeg forstår dog ikke helt, hvordan en studerende kan snyde i skat, med mindre han/hun arbejder sort. Altså, SU'en bliver jo automatisk registreret af Skat, og hvis man har et fritidsjob, indberetter arbejdspladsen jo oplysninger til Skat, hvis man da ønsker at gøre brug af sit fradrag.
Hvordan snyder man bedst og nemmest i skat?
For noget tid siden, var der en notis i den lokale avis, med at mange studerende var begyndt at snyde i skat og at skat nu var igang med at undersøge det. Jeg forstår dog ikke helt, hvordan en studerende kan snyde i skat, med mindre han/hun arbejder sort. Altså, SU'en bliver jo automatisk registreret af Skat, og hvis man har et fritidsjob, indberetter arbejdspladsen jo oplysninger til Skat, hvis man da ønsker at gøre brug af sit fradrag.
Rumagenten (322) skrev:hvor mange mikrofoner går der på en megafon?
mikrofon = 10^(-3) fon
megafon = 10^6 fon
mikrofoner i en megafon = 10^6 fon / 10^(-3) fon = 10^9
Og undskyld at jeg svarer "seriøst" på noget der nok mest var ment som en joke :)
Se en megafon er BÅDE mikrofon og højtaler. Mikrofonen udgør ca. 1/50 af den samlede megafonvægt.
Altså går der 10^9 / 50 mikrofoner på en megafon, eller med tal: 2.000.000.
I tragten på en standard 20W megafon kan der ligge 6 Shure SM58 mikrofoner. Men med en hulens masse feedback hvis det er dém man bruger sammen med højttaleren i selvsamme.
Man har derved brugt 6x795,- + megafonens pris på at blive døv :D
Altså går der 10^9 / 50 mikrofoner på en megafon, eller med tal: 2.000.000.
I tragten på en standard 20W megafon kan der ligge 6 Shure SM58 mikrofoner. Men med en hulens masse feedback hvis det er dém man bruger sammen med højttaleren i selvsamme.
Man har derved brugt 6x795,- + megafonens pris på at blive døv :D
Det allerbedste, hvis du ikke skal op og spendere en helt utrolig mange penge, skulle vidst være støjisolerende gipsplader som har nogle små firkantede huller indbygget.
Til loftet skulle det vidst sådan nogle plader som man bruger i børneinstitutioner, ved ikke lige hvad de hedder men kan finde ud af det hvis det er...
Det allerbedste, hvis du ikke skal op og spendere en helt utrolig mange penge, skulle vidst være støjisolerende gipsplader som har nogle små firkantede huller indbygget.
Til loftet skulle det vidst sådan nogle plader som man bruger i børneinstitutioner, ved ikke lige hvad de hedder men kan finde ud af det hvis det er...
Spørgsmål A:
Hvem hos Pepsi har fundet på, at lave en Pepsi Max Mojito med mynte og lime?
Spørgsmål B:
Og hvorfor har jeg gidet 15 kr. for den i Netto?
Spørgsmål B:
MiniatureZeus (335) skrev:Spørgsmål A:
Spørgsmål B:
A:
Fordi folk vil købe det
B:
Fordi du ville købe det
#331:
Rockwool i dertil syede stofposer er klart den bedste løsning til en billig penge. Det der dæmper lyd er faktisk mængden/vægten af materiale, og derfor er flamingoplader ikke velegnede. Æggebakker er faktisk ikke bevendt til andet end at splatte lyden rundt. De isolerer ikke særligt godt.
Det vigtigste er at få et evt. vindue lukket til med isolering foran. Her kommer det meste af lyden ud. Og find en ordentlig stak ok tæpperester/kludetæpper el.lign til gulvet. Gerne flere lag! Hvis i så smider lidt tæpper på væggene også, og så hænger nogen af de der rockwoolposer i hjørnerne er i godt kørende for under 1000,-
Rockwool i dertil syede stofposer er klart den bedste løsning til en billig penge. Det der dæmper lyd er faktisk mængden/vægten af materiale, og derfor er flamingoplader ikke velegnede. Æggebakker er faktisk ikke bevendt til andet end at splatte lyden rundt. De isolerer ikke særligt godt.
Det vigtigste er at få et evt. vindue lukket til med isolering foran. Her kommer det meste af lyden ud. Og find en ordentlig stak ok tæpperester/kludetæpper el.lign til gulvet. Gerne flere lag! Hvis i så smider lidt tæpper på væggene også, og så hænger nogen af de der rockwoolposer i hjørnerne er i godt kørende for under 1000,-
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.