mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Man kan ikke drikke for meget vand, hvis man har et passende indtag af salt og mineraler, da kroppen så bare udskiller vandet.
Men hvis man, som 99% af alle danskere, får alt for meget salt, så vil man optage alt for meget væske.
Den mængde salt der er i en enkelt syltet oliven, er nok til at dække en voksen mands daglige behov. Alt ud over dette, er for meget.
Man kan ikke drikke for meget vand, hvis man har et passende indtag af salt og mineraler, da kroppen så bare udskiller vandet.
Men hvis man, som 99% af alle danskere, får alt for meget salt, så vil man optage alt for meget væske.
Den mængde salt der er i en enkelt syltet oliven, er nok til at dække en voksen mands daglige behov. Alt ud over dette, er for meget.
Jakob Jakobsen (17251) skrev:Man kan ikke drikke for meget vand, hvis man har et passende indtag af salt og mineraler, da kroppen så bare udskiller vandet.
Jo, det kan man....
Du lagde ikke mærke til den del hvor jeg skriver "hvis man har et passende indtag af salt og mineraler" ?
Du lagde ikke mærke til den del hvor jeg skriver "hvis man har et passende indtag af salt og mineraler" ?
Man bør generelt holde sig nede omkring 1-2 liter om dagen, alt efter køn og bygning.
Hvis man er håndværker, går meget i træningscenter, eller på anden vis er meget fysisk aktiv, så bør man drikke lidt mere.
På varme dage (yeah right, velkommen til danmark) kan den øgede perspiration også lede til, at man bør drikke lidt mere.
Hvis man er håndværker, går meget i træningscenter, eller på anden vis er meget fysisk aktiv, så bør man drikke lidt mere.
På varme dage (yeah right, velkommen til danmark) kan den øgede perspiration også lede til, at man bør drikke lidt mere.
Mnc (17256) skrev:Man bør generelt holde sig nede omkring 1-2 liter om dagen, alt efter køn og bygning.
Og så kan man prøve at lære at lytte til sin krop! Ofte er den ganske god til at fortælle en hvornår man er tørstig.
P.S. En undskyldning til SlettetBruger for at gå ind på hans område.
Det er yderst sjælden man RIGTIGT mangler væske.
Se det sådan her: Hvis en marathon løber med et 'vandstand' (hydrering?) på 100% løber en marathon uden at drikke vand undervejs, så vil han/hun være dehydreret 2-4% Det er på ingen måde kritisk. og det udballanceres indenfor en halv time hvis man drikker til man ikke er tørstig. (Mild dehydrering starter først efter 5%)
Hvis man ikke er tilfreds med 'drik når du er tøstig' så brug: 'drik når dit pis er andet end blegt'
Tak til (S)Thalion for at være stand-in
Se det sådan her: Hvis en marathon løber med et 'vandstand' (hydrering?) på 100% løber en marathon uden at drikke vand undervejs, så vil han/hun være dehydreret 2-4% Det er på ingen måde kritisk. og det udballanceres indenfor en halv time hvis man drikker til man ikke er tørstig. (Mild dehydrering starter først efter 5%)
Hvis man ikke er tilfreds med 'drik når du er tøstig' så brug: 'drik når dit pis er andet end blegt'
Tak til (S)Thalion for at være stand-in
JesperZ (17259) skrev:Hvad hvis man altid er tørstig?
Kendt sygdom, kan begrænses ved at drikke enorme mængder væske i og op til weekenderne.
Personligt har jeg en målsætning om min. 8 liter Lørdag aften.
Nå for satan, troede det var en joke. Druk er også en semi månedslig ting her.
Som Lingu siger er det et symptom på lavt blodsukker. :D Mangel på Jern har også en effekt på tørst.
Som Lingu siger er det et symptom på lavt blodsukker. :D Mangel på Jern har også en effekt på tørst.
Mort (17264) skrev:Mark Jensen er træt af DSBs høje billetpriser
Hvor stor skal en katapult være for at den kan skyde et styks 100 kg menneske fra København til Aarhus (Hvis vi inkluderer vindmodstand, men ser bort fra blæst) ?
Bare vent - SF har lovet at sænke billetpriserne med 25 %.
Edit: Inden årets udgang.
Alrekr (17267) skrev:markjensen som stemmeberettiget
Man siger, at intet er afgjort før den sidste stemme er talt op - men kan den sidste stemme betyde så meget?
Der var vistnok et valg for snart 100 år siden, hvor der var stemmelighed mellem 2 kandidater i Bornholms valgkreds ligegyldigt hvor mange gange de lavede en omtælling.
De endte med at trække lod.
LinguaIgnota (17262) skrev:Diabetes. Gå til lægen.
Lægen siger jeg ikke har diabetes :)
Lægen siger også han ikke ved hvorfor jeg altid er tørstig.
Så mit spørgsmål forbliver ubesvaret...
roennow (17268) skrev:Som Lingu siger så kan det være diabetes, men det kan også være dine nyrer der er smadret (taler af erfaring) :)
Lægen siger også at alle mine blodprøver viser at lever, nyre osv -tal er fine til perfekte.
JesperZ (17273) skrev:Jeg har et godt spørgsmål... til pewbe... Er det dit mål at rate alle mine indlæg på newz? For jeg har stadig en del neutrale, din dovne hund!
Jeg rater når jeg føler for det :P
Mon ikke jeg ville få mere ud af at besøge en diætist end at prøve at spise alle mulige finurlige ting. Så kan jeg vel finde ud af om jeg mangler noget gennem kosten eller få det afkræftet. Men må godt nok indrømme at jeg sjældent tilsætter salt til maden udover kød. Det burde ikke være nødvendigt heller, afaik, men man kan aldrig vide...
Mort (17264) skrev:Mark Jensen er træt af DSBs høje billetpriser
Hvor stor skal en katapult være for at den kan skyde et styks 100 kg menneske fra København til Aarhus (Hvis vi inkluderer vindmodstand, men ser bort fra blæst) ?
så stor at mennesket der sidder i den vil blive kvast ved den accelleration der skal til.... :)
Ronson (17279) skrev:Hvad skal hele Danmark dog misbruge aftenen på når vi får eValg og resultatet offentliggøres kl. 20:01? Jeg skulle spørge fra MZ.
Forudsat at Anon ikke hacker valget i demokratiets navn, så får vi nok aftenen til at gå med Vild Med Dans og Skjulte Stjerner. Eller bare genudsendelser.
Ronson (17279) skrev:Hvad skal hele Danmark dog misbruge aftenen på når vi får eValg og resultatet offentliggøres kl. 20:01? Jeg skulle spørge fra MZ.
Vi kan sidde og more os over at ReeferMadness har vendt teksten på hovedet.
SlettetBruger (17263) skrev:Mangel på Jern
hehe
JesperZ (17270) skrev:Lægen siger jeg ikke har diabetes :)
Lægen siger også han ikke ved hvorfor jeg altid er tørstig.
Så mit spørgsmål forbliver ubesvaret...roennow (17268) skrev:Som Lingu siger så kan det være diabetes, men det kan også være dine nyrer der er smadret (taler af erfaring) :)
Lægen siger også at alle mine blodprøver viser at lever, nyre osv -tal er fine til perfekte.
Så du går først til lægen, derefter til ekspertisen på Newz. Approved:)
snesman (17288) skrev:Kommer an på udtalen...
"Fuck dig?" :)
Nah, det er jo et slags spørgsmål
?
"Fuck dig" er ikke en forkortelse af "jeg vil gerne fucke dig".
markjensen er pusher
Jeg leder efter en billig (køkken)vægt, som har en præcision på 1 mg. De fås bare ikke så billigt igen! ):
Eller gør de?
Jeg leder efter en billig (køkken)vægt, som har en præcision på 1 mg. De fås bare ikke så billigt igen! ):
Eller gør de?
Jeg har denne http://www.dealextreme.com/p/pocket-precision-digi... *
og den er altså ret upræcis. Fik lejlighed til at prøve den op mod en rigtig laboratorievægt som var korrekt kalibreret og hele molevitten og der svingede min altså med op til 1 gr..
Kommer an på hvad det er du skal bruge den til jo..
*Eller er ikke 100 pct sikker, men den ligner og har de samme specs, og e købt fra dx
og den er altså ret upræcis. Fik lejlighed til at prøve den op mod en rigtig laboratorievægt som var korrekt kalibreret og hele molevitten og der svingede min altså med op til 1 gr..
Kommer an på hvad det er du skal bruge den til jo..
*Eller er ikke 100 pct sikker, men den ligner og har de samme specs, og e købt fra dx
Den er ret stor hvis din vare løber over de 80kr.
På det seneste, er 2/3 af mine bestillinger på over 80kr blevet nuppet i tolden.
På det seneste, er 2/3 af mine bestillinger på over 80kr blevet nuppet i tolden.
Jakob Jakobsen (17297) skrev:#96
+1 på det. Dem under 80 bliver også nuppet og tager mega lang tid før kommer.. (bestiller aldrig over 80kr)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.