mboost-dp1

Things that make you go hmm -leg

Gå til bund
Gravatar #8551 - LinguaIgnota
1. apr. 2011 10:15
Protip: Porrefjæset er den dumme ven.
Gravatar #8552 - Mamad (moveax1ret)
1. apr. 2011 10:39

Hvad er det for noget vrøvl? Kan man ikke have en ven man kalder dum?
Der er altså ting der er meget værre end at være dum.....
Gravatar #8553 - wc4
1. apr. 2011 10:47
SlettetBruger (8550) skrev:
Ham du kalder dum har ihvertfald ikke en ven :)

Han mener vel uintelligent frem for dum?
Gravatar #8554 - Slettet Bruger [1254964853]
1. apr. 2011 11:04
moveax1ret (8552) skrev:
Kan man ikke have en ven man kalder dum?

Jo, men ville nok ikke kalde mine venner for venner hvis de kaldte mig dum. ^^
Gravatar #8555 - Mamad (moveax1ret)
1. apr. 2011 11:15
nå, dig om det- vi har alle vores fejl.
Nogle af mine venner er lidt dumme, nogle er nogle smartassess, nogle er kedelige, nogle er piger, nogle stemmer på dansk folkeparti. Vi kan ikke alle være perfekte.
Jeg er da også sikker på at nogle af mine venner kan finde på at sige jeg er lidt af et asshole og en smartass.
Fred være med det- en del af det i at være venner er at man ser ud over ens fejl.
Gravatar #8556 - markjensen
1. apr. 2011 11:16
moveax1ret (8555) skrev:
nogle er piger. Vi kan ikke alle være perfekte.

Hihi
Gravatar #8557 - Slettet Bruger [1254964853]
1. apr. 2011 13:32
moveax1ret (8555) skrev:
Jeg er da også sikker på at nogle af mine venner kan finde på at sige jeg er lidt af et asshole og en smartass.

Men hvis de ikke fortæller dig du er de er det nok ikke de bedste venner vel? ^^ på en konstruktiv måde that is
Gravatar #8558 - wc4
1. apr. 2011 14:00
SlettetBruger, har du da kun perfekte venner?
Gravatar #8559 - LinguaIgnota
1. apr. 2011 14:05
Der kan siges meget grimt om ham der Justin Bieber, men for helvede, hvor han ruller sig i jailbait.
Gravatar #8560 - Daniel-Dane
1. apr. 2011 14:25
Der er nogen, der kan.
Gravatar #8561 - Slettet Bruger [1254964853]
1. apr. 2011 16:03
wc4 (8558) skrev:
SlettetBruger, har du da kun perfekte venner?

Tsk. dunno. Det jeg siger er da at jeg håber, og forventer at dem jeg kalder venner fortæller mig når jeg bevæger mig ud på skråplan.
Gravatar #8562 - Ronson ⅍
1. apr. 2011 19:10
Well, Rene... Du er ude på et skråplan med alt det vegetarpis og femfingercrap.
Gravatar #8563 - LinguaIgnota
1. apr. 2011 19:23
Femfingerfis.
Gravatar #8564 - LinguaIgnota
2. apr. 2011 08:25
Dude, sick. Man er da rimelig dårlig til det der abort, hvis ungen kan skrige, når den kommer ud?
Nu har jeg ikke gidet at undersøge, hvad årsagerne til sådan en "sen abort" kan være, men det lyder ikke umiddelbart som en særlig god idé.
Gravatar #8565 - Dreadnought
2. apr. 2011 08:35
Bæstet skal da bare dø ved kølle.
Gravatar #8566 - fjols
2. apr. 2011 08:47
#8564: Nu har jeg ikke lige overskud til at læse linket af personlige årsager, men på hvad du skriver går jeg ud fra der menes at aborten er sat i gang.
En abort er jo bare at sætte fødslen i gang, så hvis fosteret er gammelt nok til at skrige når man gør det, så skriger de.
En sen abort må man kun foretage efter uge 12 hvis der er noget galt med barnet/fosteret, f.eks. hvis man kan se det bliver svært handicappet (det kunne være mongol eller hippie osv.).

#8566: Ja, det ville være mere humant end at lade det ligge og lide.
Gravatar #8567 - Makey
2. apr. 2011 09:16
Som jeg læser indlæggene så var i altså ikke helt uenige med Hitler som også bekæmpede denne slags vanskabninger. På en måde kan jeg godt forstå ham. Vi kæmper jo imod vores egen races udvikling ved at bevare de elementer som ikke er i stand til at tage vare for sig selv.
Gravatar #8568 - Elskov
2. apr. 2011 09:22
Makey (8567) skrev:
Som jeg læser indlæggene så var i altså ikke helt uenige med Hitler som også bekæmpede denne slags vanskabninger. På en måde kan jeg godt forstå ham. Vi kæmper jo imod vores egen races udvikling ved at bevare de elementer som ikke er i stand til at tage vare for sig selv.

evolution sker gennem misdannelser, så meget kan jeg da huske fra biologi... så vi stopper nærmere vores egen udvikling ved kun at acceptere "rigtige" mennesker.
Gravatar #8569 - Makey
2. apr. 2011 09:25
Jeg skriver også de som ikke kan tage vare for sig selv. Andre mutationer kan som sådan være meget seje og er ikke grund til udryddelse. Problemet er dem hvis udvikling mentalt stopper omkring 5 års alderen, folk der ikke kan kontrollere arme og ben deslige.
Gravatar #8570 - Alrekr
2. apr. 2011 10:02
Jeg blev lige sen-abort-modstander. Hvis de aborterede børn kan ligge alene i dage for at dø, så er der altså noget galt med vores samfund!
Gravatar #8571 - Josso
2. apr. 2011 10:38
Makey (8569) skrev:
Problemet er dem hvis udvikling mentalt stopper omkring 5 års alderen, folk der ikke kan kontrollere arme og ben deslige.

Jeg kan se din pointe, men jeg ville være ked af at miste nogle af de folk, med fysiske og psykiske skader, som bidrager til verdenen.
Verdenen ville være en anelse mere tom, hvis ikke det var for folk som [url= Vujici[/url] ("No arms, no legs, no worries"), Stephen Hawking og Albert Einstein (ikke de bedste eksempler, men de er heller ikke "perfekte mennesker").
Gravatar #8572 - Alrekr
2. apr. 2011 10:41
Alle de WoW-salgstråde der er kommet på det sidste.
Gravatar #8573 - Daniel-Dane
2. apr. 2011 10:44
Alrekr (8570) skrev:
Jeg blev lige sen-abort-modstander. Hvis de aborterede børn kan ligge alene i dage for at dø, så er der altså noget galt med vores samfund!
Det er da rart at læse, at du vil tage imod alle børnene. Et menneske med et så stort hjerte og hjem kunne vi godt bruge nogle flere af. Altså, bogstavelig talt flere af. Jeg regner ikke med, at du får plads til de tusinder af børn, selvom du gerne ville.

Mange af dem vil sikkert være handicappede, men du har aldrig haft noget imod ekstra udfordring.
Gravatar #8574 - Dreadnought
2. apr. 2011 11:14
Elskov (8568) skrev:
evolution sker gennem misdannelser, så meget kan jeg da huske fra biologi... så vi stopper nærmere vores egen udvikling ved kun at acceptere "rigtige" mennesker.

"Survival of the fittest" forsvandt fra menneskets naturlige levemåde, da menneskerettighederne blev foreslået. Siden da er menneskets genmasse kun blevet ringere, fordi man gør hvad man kan for at holde mennesker med hæmmende misdannelser i live, så de får mulighed for at føre disse genfejl videre.
Gravatar #8575 - Alrekr
2. apr. 2011 11:34
Daniel-Dane (8573) skrev:
Det er da rart at læse, at du vil tage imod alle børnene. Et menneske med et så stort hjerte og hjem kunne vi godt bruge nogle flere af. Altså, bogstavelig talt flere af. Jeg regner ikke med, at du får plads til de tusinder af børn, selvom du gerne ville.

Mange af dem vil sikkert være handicappede, men du har aldrig haft noget imod ekstra udfordring.

Så vidt jeg husker fra tidligere, så er det kun forstre over 20 uger, som har mulighed for at leve udenfor livmoderen. Dertil, hvis aborterne skyldes Downs syndrom, så ved man det før 18. uge. Jeg kan ikke se hvorfor aborter skal tillades efter 20. uge.

Jeg siger ikke, at jeg vil have den ekstra udfordring. Konen og jeg er enige om, at vi ikke kan opdrage et barn med Downs syndrom. Ganske simpelt.
Gravatar #8576 - Daniel-Dane
2. apr. 2011 11:45
Jeg skal lige være med: Er du imod, at spædbørnene dræbes (læs: efterlades) ved sen abort, eller synes du bare ikke om, at de ikke bliver dræbt humant?
Gravatar #8577 - Alrekr
2. apr. 2011 12:26
Jeg er imod at børn, som har en chance for at overleve, bliver efterladt til at dø.

Desuden er jeg for eutanasi.
Gravatar #8578 - Daniel-Dane
2. apr. 2011 12:43
Hvem skal tage sig af disse børn, når folk, som er imod det, ikke gider, og staten ikke har midlerne?
Gravatar #8579 - vandfarve
2. apr. 2011 13:41
Daniel-Dane (8578) skrev:
Hvem skal tage sig af disse børn, når folk, som er imod det, ikke gider, og staten ikke har midlerne?

Er det for meget for langt, at man ikke efterlader mennesker for at lade dem dø en inhuman død?

Desuden har det intet med, hvorvidt "staten har midlerne" eller ej. Der findes en god håndfuld sociale ydelser, programmer m.fl., der ikke har anden eksistensberettigelse end at sikre liv og velfærd for masser af mennesker, der ikke kan tage vare på sig selv.

What the fuck, DD?
Gravatar #8580 - Jakob Jakobsen
2. apr. 2011 13:56
Lingie som barn?
Gravatar #8581 - Daniel-Dane
2. apr. 2011 14:10
vandfarve (8579) skrev:
Er det for meget for langt, at man ikke efterlader mennesker for at lade dem dø en inhuman død?
vandfarve, du formår, som ingen anden, at lægge de grimmeste ord i munden på folk. Lad os slå det fast: Jeg er helt enig i, at de bør dø ved kølle frem for at ligge og dø.
vandfarve (8579) skrev:
Desuden har det intet med, hvorvidt "staten har midlerne" eller ej. Der findes en god håndfuld sociale ydelser, programmer m.fl., der ikke har anden eksistensberettigelse end at sikre liv og velfærd for masser af mennesker, der ikke kan tage vare på sig selv.
Lad os se på nogle tal:
http://da.wikipedia.org/wiki/Provokeret_abort#Abort_i_tal skrev:
I 2006 fik Abortsamrådet 812 ansøgninger om sen abort[30], op fra 729 ansøgninger i 2005[31]. Af de 812 ansøgninger i 2006 fik 754 tilladelse, og 58 afslag. Størstedelen af tilladelserne for sen abort i svangerskabsuge 13 (310) og 14 (159)[30]. Af de 56 afslag ankede 45 afslaget til Abortankenævnet, og 39 fik medhold i deres klage. Flest sene aborter blev bevilliget efter §93, Stk. 1 nr. 3.: "Fare for at arvelige anlæg eller beskadigelse eller sygdom i fostertilstanden vil medføre alvorlige lidelser hos barnet." [32]. Antallet af sene aborter har været svagt stigende de sidste ti år.
Det giver altså 800 ekstra børn om året, og så er der vel og mærke "[fare] for at arvelige anlæg eller beskadigelse eller sygdom i fostertilstanden vil medføre alvorlige lidelser hos barnet."

Vi snakker i værste fald om 800 (svært) handicappede børn, som skal have hjælp hele livet. I bedste fald snakker vi stadig om 800 ekstra børn, som ingen ønsker, og hvor der stadig er et forhøjet antal, som kræver daglig hjælp.
Gravatar #8582 - vandfarve
2. apr. 2011 14:58
#DD

Det besvarer dog ikke essensen af mit indlæg.

I følgende indlæg patroniserer du Alrekr...

Daniel-Dane (8576) skrev:
Jeg skal lige være med: Er du imod, at spædbørnene dræbes (læs: efterlades) ved sen abort, eller synes du bare ikke om, at de ikke bliver dræbt humant?

... mens du i det nedenstående gør nar af en person, der faktisk ønsker noget godt (som i fraværet af noget ondt) for andre.

Daniel-Dane (8573) skrev:

Jeg kan tydeligvis ikke lade være med at antage, at du enten troller hovedløst, eller ikke har lyst til faktisk at handle efter de gældende normsæt.

Ingen bør efterlades til sig selv. Det bør vi kunne blive enige om.

Når du så efterfølgende bruger et invalidt argument om, at staten ikke har råd (det er meningsløst, for staten har altid råd, og det er desuden irrelevant for debatten, for det er ikke et spørgsmål om penge, men humanitet), hvad er det så helt præcist, du prøver at sige?

Prøv nu at komme frem bag dine sarkastiske og nedladende parader og mén noget. Hvad prøver du at sige? At vi bare skal lade børnene dø? At du synes, at det er sjovt, at Alrekr faktisk har en sjæl?
Gravatar #8583 - LinguaIgnota
2. apr. 2011 15:01
Min løsning på problemet ligner meget min løsning på afskaffelsen af atomaffald: Søren Huss, det fede svin.
Gravatar #8584 - vandfarve
2. apr. 2011 15:06
Lingie for Prez 2011
Gravatar #8585 - Daniel-Dane
2. apr. 2011 15:26
Jeg har på intet tidspunkt efter #73 været sarkastisk (i #73 gjorde jeg måske nar, men faktum er, at ingen vil tage sig af alle de ekstra børn, som kommer). Jeg har faktisk forsøgt at debattere. I #76 spørger jeg helt legitimt, hvor problemstillingen ligger (er han imod, at de dræbes eller måden, hvorpå de bliver dræbt?). Han svarer, at han er for dødshjælp. Den er jeg med på.

Jeg mener dog ikke, at vi skal til at redde de 800 børn om året, hvor en del af dem muligvis ikke bliver andet end (økonomisk) belastning for samfundet samt ikke ville kunne leve et normalt liv.

Men jeg generaliserer helt sikkert, og jeg kigger på det med samfundet i mente og ikke det enkelte individ. Jeg forstår godt, at man synes, at alle skal have ret til at leve (den er jeg med på), men ser man på de tørre tal, vil en lille gruppe normale menneske ikke opveje den større gruppe, som vil belaste samfundet på den ene eller anden måde.

Men hvis du mener, at staten med glæde smider de penge, som det kræver, efter det, så ok.

P.S.
Jeg har med vilje ikke "ment noget" i starten, da jeg skulle være sikker på, hvor han lå, førend vi kunne starte en debat. Det giver god mening at lege "100 % modsat mening", så man kan se, hvor folk ligger (også i forhold til egne holdninger).
Gravatar #8586 - Ronson ⅍
2. apr. 2011 15:43
Nu stopper I fandme med den seriøse debat, det kan sgu da ikke være rigtigt.
Gravatar #8587 - Makey
2. apr. 2011 15:58
Det eneste gode der er kommet ud af handikap er Morten og Peter!

(Var det bedre Ronson?)
Gravatar #8588 - gnаrfsan
2. apr. 2011 16:28
LinguaIgnota (8583) skrev:
Min løsning på problemet ligner meget min løsning på afskaffelsen af atomaffald: Søren Huss, det fede svin.

Danish baby back ribs ftw! (Jeg har tilmed set det på et menukort i staterne...)

Nyfødte børn skal sgu ikke dø, pga. økonomi. Men jeg tror at sagen her er den, at de allerede er døende, når de kommer ud, og ikke står til at redde.
Gravatar #8589 - fjols
2. apr. 2011 22:35
Når de kommer ud er det jo fordi de er provokeret til det og det må de i følge dansk lov jo kun hvis der er noget meget galt med dem i så sen alder.
Hvorfor skulle man forsøge at redde noget man har prøvet at slå ihjel?
Gravatar #8590 - Makey
2. apr. 2011 22:48
fjols (8589) skrev:
Hvorfor skulle man forsøge at redde noget man har prøvet at slå ihjel?

For at slå det ihjel igen?
Gravatar #8591 - vandfarve
3. apr. 2011 12:32
Cillit Mark - og snavset er væk

http://en.wikipedia.org/wiki/Cillit_Bang skrev:
In August 2009 it was revealed that household cleaners such as Cillit Bang and Mr. Muscle have been used to clean plutonium stains at the defunct Dounreay nuclear power station in Caithness, Scotland.

WHAT THE DOUCHE?!
Gravatar #8593 - vandfarve
3. apr. 2011 13:57
Flamebait?

DD, du er fandme et sørgeligt tilfælde, hvis du ikke kan debattere uden at misbruge ratingsystemet.

Har vi lidt selvtillidsproblemer, siden man ikke må stille spørgsmålstegn ved dine handlinger?
Gravatar #8594 - MiniatureZeus
3. apr. 2011 15:21
vandfarve (8591) skrev:
Cillit Mark - og snavset er væk

WHAT THE DOUCHE?!

Spår at Japan bliver det næste store marked for Cillit Bang!
Gravatar #8595 - Ronson ⅍
4. apr. 2011 02:05
Jeg havde lige sat noget video på pause, da jeg på 4chan finder et herligt link som jeg bare må tjekke ud. Then this happens:
http://peecee.dk/uploads/042011/hmm.jpg
Gravatar #8596 - MiniatureZeus
4. apr. 2011 07:09
Ronson (8595) skrev:
Jeg havde lige sat noget video på pause, da jeg på 4chan finder et herligt link som jeg bare må tjekke ud. Then this happens:
http://peecee.dk/uploads/042011/hmm.jpg

nsfw..
Gravatar #8597 - Jakob Jakobsen
4. apr. 2011 17:37
Beware of my trained attack-hamster
Gravatar #8598 - Colapusheren
4. apr. 2011 17:46
Jakob Jakobsen (8597) skrev:

Stakkels dyr ..
Gravatar #8599 - vandfarve
4. apr. 2011 18:28
Jakob Jakobsen (8597) skrev:

Trained?
Gravatar #8600 - Alrekr
4. apr. 2011 19:54
vandfarve (8599) skrev:
Trained?

Is dat a butt in da end?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login