mboost-dp1
Panse skød 19-årig efter han slog ud efter dem med en stol
Synes også Erling skal spænde hjelmen og slappe af med skyderiet. Vi er ikke super mange mennesker i DK, Erling har næsten dræbt så mange som i UK, og det er sgu børnevold vi har i DK i forhold til der. Selvfølgelig er de alm. betjente ikke bevævnede, så måske det var noget at overveje her. Plus en obligatorisk "psykometrisk"-undersøgelse to gange om året.
Men hey "Slips, skrårem, armbind, brun skjorte og tjenestepistol" må vel lokke nogle sygoer til.
Men hey "Slips, skrårem, armbind, brun skjorte og tjenestepistol" må vel lokke nogle sygoer til.
Hvis det er en fotofælde der har bustet lovovertræderen, så går bøden vidst til den person som har bilen stående i sit navn. I det tilfælde hvor man kører for stærkt og bliver stoppet af en betjent, så er det chaufføren der står for skud. Aldrig ham på bagsædet. Det har jeg ihvertfald aldrig hørt om.
Jeg kan ikke se det retfærdige i at chaufføren IKKE skulle have en bøde for at køre for stærkt. Mener du at folk der er ansatte som chauffører, ikke kan straffes for at køre for stærkt, såfremt de har deres arbejdsgiver i bilen?
Jeg kan ikke se det retfærdige i at chaufføren IKKE skulle have en bøde for at køre for stærkt. Mener du at folk der er ansatte som chauffører, ikke kan straffes for at køre for stærkt, såfremt de har deres arbejdsgiver i bilen?
#104 Nåå. Fordi i det meste af tråden synes du bare at have et stort had til politiet og alle dets gerninger, men nu viser det sig jo at du istedet blot har nogle komplet absurde holdninger til lovgivningen.
Det var da godt vi fik opklaret det :)
Det var da godt vi fik opklaret det :)
HVilket _STADIG_ ikke er passagerens ansvar. Det er foereren er bilen som er ansvarlig for at foere bilen korrekt. Uanset hvem der er passager.
Hvis der var tale om trusler og andet, saa var det noget helt helt andet, men det var der ikke.
Og selv om dette var sagen, saa ville passageren _ALDRIG_ faa en boede for at koere for hurtigt.
Saa ville han blive sigtet for noget helt helt andet.
Misbrug af sit embed ville nok vaere det foerste her.
Uden at have laest dem, saa tvivler jeg paa at politichefen har skrevet i sagsakten at han har beordret chauffoeren til at koere for hurtigt.
Alt i alt saa mener du altsaa at en passager ( i taxa eller firmabil, er irrelevant ) er ansvarligt for at foere bilen korrekt.
Hvis du har taget koerekort saa _VED_ du at dette ikke passer..
Hverken med fotofaelder eller andet.
Det er _ALTID_ foereren af bilen der har ansvaret, det "eneste" ansvar man som ejer har, er at foereren har koerekort og bilen har tilladelse til at koere paa vejene ( dvs forsikring, syn etc .. ).
Det er jo absurd .. Saa hvis nu jeg tager min chef med en tur i en firmabil, saa kan jeg tillade mig at koere 240 paa motorvejen og tromle folk ned? Det er jo hans ansvar? Selvom han paa ingen maade kan stoppe mig eller har nogen indflydelse paa hvor hurtigt bilen koerer ....
Jeg er satme glad for du aldrig bliver politiker :D
Hvilket netop er kernen i det....
Det gjorde han ikke... Han ville være der til tiden. Derfor blev hastighedsgrænsen overtrådt.
HVilket _STADIG_ ikke er passagerens ansvar. Det er foereren er bilen som er ansvarlig for at foere bilen korrekt. Uanset hvem der er passager.
Hvis der var tale om trusler og andet, saa var det noget helt helt andet, men det var der ikke.
Og selv om dette var sagen, saa ville passageren _ALDRIG_ faa en boede for at koere for hurtigt.
Saa ville han blive sigtet for noget helt helt andet.
Misbrug af sit embed ville nok vaere det foerste her.
Det står i sagsakterne hvis man ellers gider at læse dem.
Uden at have laest dem, saa tvivler jeg paa at politichefen har skrevet i sagsakten at han har beordret chauffoeren til at koere for hurtigt.
Alt i alt saa mener du altsaa at en passager ( i taxa eller firmabil, er irrelevant ) er ansvarligt for at foere bilen korrekt.
Hvis du har taget koerekort saa _VED_ du at dette ikke passer..
Hverken med fotofaelder eller andet.
Det er _ALTID_ foereren af bilen der har ansvaret, det "eneste" ansvar man som ejer har, er at foereren har koerekort og bilen har tilladelse til at koere paa vejene ( dvs forsikring, syn etc .. ).
Ja det tror jeg faktisk jeg mener.
Herunder at chaufføren ikke er beruset eller påvirket af stoffer under kørslen.
Det er jo absurd .. Saa hvis nu jeg tager min chef med en tur i en firmabil, saa kan jeg tillade mig at koere 240 paa motorvejen og tromle folk ned? Det er jo hans ansvar? Selvom han paa ingen maade kan stoppe mig eller har nogen indflydelse paa hvor hurtigt bilen koerer ....
Jeg er satme glad for du aldrig bliver politiker :D
Selvom han paa ingen maade kan stoppe mig eller har nogen indflydelse paa hvor hurtigt bilen koerer ....Han kan jo lade være med at ansætte dig, hvis du udviser tegn på at få lyst til at køre 240km/t og "tromle folk ned"... Det burde kræve en ret speciel personlighed som man nok bør fange inden man ansætter personen.
Uden at have laest dem, saa tvivler jeg paa at politichefen har skrevet i sagsakten at han har beordret chauffoeren til at koere for hurtigt.Han skulle til møde et sted på Sjælland fra KBH og antal kilometer / tid han havde til rådighed gjorde at hastigheden blev overtrådt. Det vidste rigspolitichefen udemærket, for det har han altså sagt til pressen.
Jeg er satme glad for du aldrig bliver politiker :DJeg er glad for du ikke er analytiker :)
Du må godt begynde at løbe rund i cirkler nu sammen med vore anden gode ven, morgenkaffe.
Så hvis SS-officeren bestemte sig for at slå jøder ihjel, så var det ikke Adolfs ansvar? Hurrah for dårlige analogier.jf. Godwin's lov så har du tabt diskussionen.
Du må godt begynde at løbe rund i cirkler nu sammen med vore anden gode ven, morgenkaffe.
jeg er blevet truet af politiet. dog ikke med pistol.
En kammerat og jeg sad hos mig og drak, og skulle ind til byen. Vi gik ud til busstopstedet, og grinede og drak osv, da der kommer en politi vogn forbi. Var mega stiv, og begyndte at vifte med hofter eller hvor man laver "jeg knepper dig"-bevægelsen og havde max griner på. De kørte videre, men aligevel ikke, for de vendte om, så kom de hen til mig, og spurgte om der var noget galt med mine hofter, jeg svarede self nej osv. var stiv men vidste jeg ikke skulle sige noget dumt. MEn den ene blev ved med at sprøg om hvad jeg havde gang i osv, og truede uden grund med at tage mig med osv, og truede med at stikke mit hoved op i røven på mig. :-/.. blev mega sur, men var stiv og turde ikke gør noget. han truede mig..
se han var et svin..
sikkert nok fordi jeg er sorthåret :)
En kammerat og jeg sad hos mig og drak, og skulle ind til byen. Vi gik ud til busstopstedet, og grinede og drak osv, da der kommer en politi vogn forbi. Var mega stiv, og begyndte at vifte med hofter eller hvor man laver "jeg knepper dig"-bevægelsen og havde max griner på. De kørte videre, men aligevel ikke, for de vendte om, så kom de hen til mig, og spurgte om der var noget galt med mine hofter, jeg svarede self nej osv. var stiv men vidste jeg ikke skulle sige noget dumt. MEn den ene blev ved med at sprøg om hvad jeg havde gang i osv, og truede uden grund med at tage mig med osv, og truede med at stikke mit hoved op i røven på mig. :-/.. blev mega sur, men var stiv og turde ikke gør noget. han truede mig..
se han var et svin..
sikkert nok fordi jeg er sorthåret :)
ja det kunne det også være :D og han skulle da være glad for at nogen ville tage ham :)
ja det kunne det også være :D og han skulle da være glad for at nogen ville tage ham :)
Hvilke tegn er saa dette ?
Og naar han nu har ansat mig, saa skulle han sende mig til psykolog paa daglig basis for at sikre at jeg ikke faar lyst til at koere for staerkt?
Faktum er at loven siger det er foereren af bilen der har ansvaret.
Alt andet ville vaere idiotisk og absurd.
Men saa synes jeg da at du skal laese til psykolog og saa ellers melde dig som "kriminel-spotter" hos politiet hvis du kan laese folks tanker ...
Du har _INGEN_ maade at vide hvorvidt jeg har lyst til at koere folk ned lige den da du sidder bagi bilen..
Men saa kan vi jo sammenligne med taxa'er, naar en taxa chauffoer koerer en person ned, saa skal ejeren af taxa selskabet i faengsel?
Det er stadig ikke politichefens skyld.
Hvis foereren ikke vil have en boede, saa koerer denne ikke for staerkt.
Saadan er loven, tror du mig ikke kan du jo tage koerekort og finde ud af det..
Han kan jo lade være med at ansætte dig, hvis du udviser tegn på at få lyst til at køre 240km/t og "tromle folk ned"...
Hvilke tegn er saa dette ?
Og naar han nu har ansat mig, saa skulle han sende mig til psykolog paa daglig basis for at sikre at jeg ikke faar lyst til at koere for staerkt?
Faktum er at loven siger det er foereren af bilen der har ansvaret.
Alt andet ville vaere idiotisk og absurd.
Det burde kræve en ret speciel personlighed som man nok bør fange inden man ansætter personen.
Men saa synes jeg da at du skal laese til psykolog og saa ellers melde dig som "kriminel-spotter" hos politiet hvis du kan laese folks tanker ...
Du har _INGEN_ maade at vide hvorvidt jeg har lyst til at koere folk ned lige den da du sidder bagi bilen..
Men saa kan vi jo sammenligne med taxa'er, naar en taxa chauffoer koerer en person ned, saa skal ejeren af taxa selskabet i faengsel?
Han skulle til møde et sted på Sjælland fra KBH og antal kilometer / tid han havde til rådighed gjorde at hastigheden blev overtrådt. Det vidste rigspolitichefen udemærket, for det har han altså sagt til pressen.
Det er stadig ikke politichefens skyld.
Hvis foereren ikke vil have en boede, saa koerer denne ikke for staerkt.
Saadan er loven, tror du mig ikke kan du jo tage koerekort og finde ud af det..
Saa maa foereren jo vurdere om han vil arbejde et sted hvor han bliver bedt om at overtraede loven.
Som altid er der ingen tvang, hvis han bliver fyret pga dette saa er jeg _HELT_ sikker paa at hans fagfoerening nok skulle gnide sig i haenderne :)
Hvilket kan modstrides og medmindre politichefen faar andre til at lyve for sig, saa kan han naeppe bevise dette.. Dvs at fagforening faar langt nemmere ved at bevise ( eller sandsynliggoere ) at han er blevet fyret fordi han naegtede at bryde loven.
Men under alle omstaendigheder vil passageren _ALDRIG_ faa en faerdselsboede, hvis der reelt er tale om tvang ( som du jo mener ) saa kan politichefen anmeldes for dette.. _IKKE_ for at vaere passagerer :)
Saa maa foereren jo vurdere om han vil arbejde et sted hvor han bliver bedt om at overtraede loven.
Som altid er der ingen tvang, hvis han bliver fyret pga dette saa er jeg _HELT_ sikker paa at hans fagfoerening nok skulle gnide sig i haenderne :)
Nej der er andre måder at komme ud af en ansættelse: samarbejdsvilje feks.
Hvilket kan modstrides og medmindre politichefen faar andre til at lyve for sig, saa kan han naeppe bevise dette.. Dvs at fagforening faar langt nemmere ved at bevise ( eller sandsynliggoere ) at han er blevet fyret fordi han naegtede at bryde loven.
Men under alle omstaendigheder vil passageren _ALDRIG_ faa en faerdselsboede, hvis der reelt er tale om tvang ( som du jo mener ) saa kan politichefen anmeldes for dette.. _IKKE_ for at vaere passagerer :)
Men under alle omstaendigheder vil passageren _ALDRIG_ faa en faerdselsboedeJeg er ikke sikker på jeg har talt om at jeg ønsker at rigspolitichefen fik en fartbøde. Jeg kan selvfølgelig godt se det fornuftige i at en passager som udgangspunkt ikke hæfter for chaufførens kørsel.
Jeg kan også godt se de fornuftige i at give rigspolitichefen en eller anden form for disciplinær-straf herunder orlov for at presse sine medarbejdere til at køre for stærkt.
(og så er det sådan set underordnet om han direkte har givet ordre til at køre for stærkt eller om hans aftaler var udformet så det ikke var muligt at overholde dem uden at køre for stærkt)
http://ekstrabladet.dk/112/article296882.ece
Så kan "panse" lære at stå og sikre almindelige borgers sikkerhed.
En demonstration i København til fordel for et besat hus i Berlin blev tirsdag aften opløst efter flaskekast mod politiet
Så kan "panse" lære at stå og sikre almindelige borgers sikkerhed.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund