mboost-dp1
Panse skød 19-årig efter han slog ud efter dem med en stol
Det er en 49cc, 25 cm :P
Han forsoegte ikke at stikke af.. Rent faktisk havde han slet ikke set de store blaa lys, den hvide bil og egentligt ikke opfattet hvorfor bilen koerte _LIGE_ bag ham ....
Han er ikke saa opmaerksom :D
Jeg stod ioevrigt med min egen pocketbike og rodede med bremser :P
Men problemet er nu mest at den nok doemmes som en 45-knallert, hvilket vil sige samme boede som hvis det var en motorcykel da han ikek har bil-koerekort :)
De tog ioevrigt begge pocketbikes med sig, jeg fik lov at hente min dagen efter da de jo ikke kunne sigte mig for at staa og kigge paa han koerte :D
Det er en 49cc, 25 cm :P
Han forsoegte ikke at stikke af.. Rent faktisk havde han slet ikke set de store blaa lys, den hvide bil og egentligt ikke opfattet hvorfor bilen koerte _LIGE_ bag ham ....
Han er ikke saa opmaerksom :D
Jeg stod ioevrigt med min egen pocketbike og rodede med bremser :P
Men problemet er nu mest at den nok doemmes som en 45-knallert, hvilket vil sige samme boede som hvis det var en motorcykel da han ikek har bil-koerekort :)
De tog ioevrigt begge pocketbikes med sig, jeg fik lov at hente min dagen efter da de jo ikke kunne sigte mig for at staa og kigge paa han koerte :D
45-knallerter må man køre på hvis man har et bilkørekort. Du skal have et decideret motorcykelkørekort for at køre på motorcykel.
Men hvis de anser den for en 45-knallert, så burde bøden vel være den samme som hvis han kørte bil uden kørekort, og det er vidst 5000 kr...
Men hvis de anser den for en 45-knallert, så burde bøden vel være den samme som hvis han kørte bil uden kørekort, og det er vidst 5000 kr...
Han forsoegte ikke at stikke af.. Rent faktisk havde han slet ikke set de store blaa lys, den hvide bil og egentligt ikke opfattet hvorfor bilen koerte _LIGE_ bag ham ....Tror du ikke at det fra betjentenes side kunne virke som om han prøvede at stikke af?
I know, men pt er den til noget "mekaniker" saa de kan "vurdere" om det er det ene eller det andet..
HVis han er heldig saa doemmer de det til en normal 30'er :P
Nej, han koerte hen imod mig, med 5 km/t og det var omkring 30 meter.. Saa nej, det sagde de heller ikke noget om.. Plus at han jo stoppede lige ved siden af mig hvor jeg bare stod og kiggede paa politibilen :)
45-knallerter må man køre på hvis man har et bilkørekort. Du skal have et decideret motorcykelkørekort for at køre på motorcykel.
I know, men pt er den til noget "mekaniker" saa de kan "vurdere" om det er det ene eller det andet..
HVis han er heldig saa doemmer de det til en normal 30'er :P
Tror du ikke at det fra betjentenes side kunne virke som om han prøvede at stikke af?
Nej, han koerte hen imod mig, med 5 km/t og det var omkring 30 meter.. Saa nej, det sagde de heller ikke noget om.. Plus at han jo stoppede lige ved siden af mig hvor jeg bare stod og kiggede paa politibilen :)
På vores skole (en tekniske skole + htx) kommer politiet ca. en gang hver tredje-fjerde uge, med et rullefelt og så bliver der ellers tjekket knallerter! Og efter et par timer, så kører de igen, dog lige med 2-3 knallerter i traileren :P Ret sjovt at se de ellers altid så skide kæphøje mekanikerlærlinge, blive noget kede af det, når deres elskede og meget dyrt tunede knallerter ryger afsted :P
Dog fatter jeg heller ikke hvorfor folk kan være så dumme, at blive ved med at tage deres tunede knallerter med i skole, eller de ikke parkerer dem længere væk?
Dog fatter jeg heller ikke hvorfor folk kan være så dumme, at blive ved med at tage deres tunede knallerter med i skole, eller de ikke parkerer dem længere væk?
Jeg fatter ikke at folk gider at tune en knallert? Bare se på scootergalleri og få en billig griner over folk som smider tun, fælge osv for flere tusind kroner på en KNALLERT!
Har aldrig selv været i konflikt med loven, dermed ikke sagt at jeg aldrig har lavet noget ulovligt :)
Har aldrig selv været i konflikt med loven, dermed ikke sagt at jeg aldrig har lavet noget ulovligt :)
Jeg fatter ikke at folk gider at tune en knallert? Bare se på scootergalleri og få en billig griner over folk som smider tun, fælge osv for flere tusind kroner på en KNALLERT!
Jeg formoder at du ikke case-modder?
Det er ikke sjovt at ligge og køre 30 km/t, så jeg kan da godt forstå at folk vil have dem til at køre hurtigere...
Jeg gad godt vide hvor mange procent, som rent faktisk ikke tuner deres knallert/scooter. Formoder det er under 10% af alle knallert/scooter ejere.
Hvorfor er dette ikke argument nok for at få ændret de komplet absurde fartgrænser for knallerter/scootere?
Er det fordi at de, der bestemmer den slags, ikke kører på knallert/scooter, men kun i ministerbiler, og derfor kun gider hæve fartgrænsen på de motorveje de bruger?
Jeg har btw. aldrig ejet en knallert/scooter.
Hvorfor er dette ikke argument nok for at få ændret de komplet absurde fartgrænser for knallerter/scootere?
Er det fordi at de, der bestemmer den slags, ikke kører på knallert/scooter, men kun i ministerbiler, og derfor kun gider hæve fartgrænsen på de motorveje de bruger?
Jeg har btw. aldrig ejet en knallert/scooter.
Sikkerhed...
Altså, groft sagt, så fuck knallertisterne når de køre galt og dør, men hvad med den uskyldige dreng på 13 år, som stod og spillede bold på det forkerte tidspunkt, og derfor også mistede livet?
30 km/t er da langsomt, men det er også folk som har taget "kørekort" til en potentiel massedødsvåben i 6-7 timer...
Sikkerhed...
Altså, groft sagt, så fuck knallertisterne når de køre galt og dør, men hvad med den uskyldige dreng på 13 år, som stod og spillede bold på det forkerte tidspunkt, og derfor også mistede livet?
30 km/t er da langsomt, men det er også folk som har taget "kørekort" til en potentiel massedødsvåben i 6-7 timer...
#62 Ahva? Hvorfor bliver de så kunstigt sat til at køre langsommere i Danmark, med plombering?
Jeg mener ikke en knallert skal kunne køre 120km/t, men jeg kan altså cykle hurtigere end 30km/t.
Jeg mener ikke en knallert skal kunne køre 120km/t, men jeg kan altså cykle hurtigere end 30km/t.
Kan de fleste, har selv været oppe på meget usikre hastigheder på min cykel.
Der er en bakke i Århus hvor jeg tit har været over de 60km/t, og en enkelt gang tæt på 80km/t.
Det er så ikke noget der kan anbefales, for en enkelt lille fejl i vejbelægningen eller et forkert vindpust, og du kan sige godnat til dette liv.
Hvilke hastigheds begrænsninger gælder egentlig for cykler?
Kan de fleste, har selv været oppe på meget usikre hastigheder på min cykel.
Der er en bakke i Århus hvor jeg tit har været over de 60km/t, og en enkelt gang tæt på 80km/t.
Det er så ikke noget der kan anbefales, for en enkelt lille fejl i vejbelægningen eller et forkert vindpust, og du kan sige godnat til dette liv.
Hvilke hastigheds begrænsninger gælder egentlig for cykler?
mig bekendt er der ikke fartregler for cykler, medmindre du har en eldrevet cykel. Dog gælder mange af de almindelige færdselsregler, blandt andet må du ikke køre på cykel når du er fuld! Eller snakke mobil telefon..
Hmm det ved jeg ikke, men jeg ved at hvis du får frakendt dit kørekort, så er det alle kørekort og beviser og licenser som ryger!!
En af vores venner kørte for hurtigt på motorvejen og mistede så kortet.. Problemet er bare at han selvbetalt pilot! Og det mister han så også, og har måttet låne over 300.000 kr i banken for at tage det igen... rimelig surt.. Desuden blev han jo også fyret fra sit arbejde...
Hmm det ved jeg ikke, men jeg ved at hvis du får frakendt dit kørekort, så er det alle kørekort og beviser og licenser som ryger!!
En af vores venner kørte for hurtigt på motorvejen og mistede så kortet.. Problemet er bare at han selvbetalt pilot! Og det mister han så også, og har måttet låne over 300.000 kr i banken for at tage det igen... rimelig surt.. Desuden blev han jo også fyret fra sit arbejde...
Ville det ikke virke lidt mystisk hvis han fik lov til at flyve ?
"Kaptajn XXX byder velkommen til fligth NNN mod London. Jeg beklager
vi er 20 minutter forsinket, men jeg skulle lige have en Taxi, da
jeg fik taget kørekortet i sidste måned p.g.a. sprit kørsel. Jeg
håber alle får en behagelig flyvetur."
Ville det ikke virke lidt mystisk hvis han fik lov til at flyve ?
"Kaptajn XXX byder velkommen til fligth NNN mod London. Jeg beklager
vi er 20 minutter forsinket, men jeg skulle lige have en Taxi, da
jeg fik taget kørekortet i sidste måned p.g.a. sprit kørsel. Jeg
håber alle får en behagelig flyvetur."
Hastighedsgrænser for biler gælder faktisk også for cykler, at jeg aldrig har set reglet håndhævet er nok en anden sag..
Jo, men det er bare pisse hamrende surt for ham ikke? Først at betale omkring 1.000.000 kr for at få det første gang og så 300.000 kr at generhverve det... Der skal altså flyves nogle ture, før han kan nyde det gode liv igen...
Men ja så må folk sku tænke sig om, og han syntes heller ikke at det er uretfærdigt...
Jo, men det er bare pisse hamrende surt for ham ikke? Først at betale omkring 1.000.000 kr for at få det første gang og så 300.000 kr at generhverve det... Der skal altså flyves nogle ture, før han kan nyde det gode liv igen...
Men ja så må folk sku tænke sig om, og han syntes heller ikke at det er uretfærdigt...
#58Hvem siger det skal være kedeligt? De fleste 16 årige der har taget knallertkørekort synes det er sjovt at køre på knallert, tror jeg. Det syntes jeg selv da jeg var 16. Jeg har dog altid kørt på tunede knallerter, da 30 km/t virkede lidt tamt. Hvis man skal fra en by til en anden, via landeveje, så er det lidt nederen at køre 30.
Hvem siger det skal være sjovt?
Det er jo bare et transportmiddel.
Hvis man alligevel mest kører rundt i geografisk begrænset område, som f.eks. en by, så kan jeg se hvorfor den skal kunne kører 120.
Måske fordi at de ikke er bygget til at køre så hurtigt..Jeg er rimelig sikker på at Puch maxi'en er bygget til at køre 50 km/t og monza / grand prix'en er bygget til 80 og er beregnet til 2 personer, når den kører i hjemlandet og andre lande. I danmark er de blevet droslet ned med andre gearinger, plombering, længere stempler osv... Jeg synes det ville være fint hvis de kunne køre det som de var bygget til. Men der skulle selvfølgelig gælde samme fartgrænser som for bilister, og de skulle udstyres med nummerplader, så de var lettere at fange efter en lovovertrædelse.
#67 Er der endda ikke noget med at man kan få frakendt sit kørekort til bil, hvis man kører meget beruset på cykel?Det har jeg også hørt. Jeg ringede til roskilde polit og spurgte om det var sandt. Den betjent jeg snakkede med sagde at man ville få en bøde for det.
Det ville være lidt lamt, hvis man kunne miste kortet for det, synes jeg, for en cykel kræver ikke noget førebevis. Så skulle man også kunne miste det for at gå beruset rundt, vil jeg mene.
#73 Jeg ved godt chaufføren fik en bøde på 1000,- men at han samtidig skulle være frakendt sit kørekort kender jeg ikke til. Har du et link?
Jeg har et her, der fortæller at der ingen konsekvenser var for rigspolitichefen og at hans chauffør kun fik en bøde og ingen frakendelse af kørekort: http://dr.dk/Regioner/Sjaelland/Nyheder/AlleKommun...
Jeg har et her, der fortæller at der ingen konsekvenser var for rigspolitichefen og at hans chauffør kun fik en bøde og ingen frakendelse af kørekort: http://dr.dk/Regioner/Sjaelland/Nyheder/AlleKommun...
Det har jeg også hørt. Jeg ringede til roskilde polit og spurgte om det var sandt. Den betjent jeg snakkede med sagde at man ville få en bøde for det.Godt så... Jeg troede man sidestillede alle "køretøjer"...
Det ville være lidt lamt, hvis man kunne miste kortet for det, synes jeg, for en cykel kræver ikke noget førebevis. Så skulle man også kunne miste det for at gå beruset rundt, vil jeg mene
#78 Du skal ikke hænge mig op på det, for han kan jo have taget fejl. Hvis man vil være sikker, så skal man nok selv læse efter i færdselsloven, eller evt. spørge nogle flere betjente. Det betyder ikke det store for mig alligevel PT ejer jeg ikke en cykel...
Når jeg tænker over det, så kan det godt være at jeg spurgte om man kunne miste kortet for at køre beruset op 30 km/t knallert og ikke cykel...
Når jeg tænker over det, så kan det godt være at jeg spurgte om man kunne miste kortet for at køre beruset op 30 km/t knallert og ikke cykel...
Nej.
Man sidestiller langt de fleste motoriserede koeretoejer :)
Ioevrigt har flere betjente fortalt mig at det er en skroene at man mister kortet for at vaere stiv paa cykel.
Skamloest kopieret fra nettet:
kilde: http://www.usenet.dk/oss/dk.videnskab.jura/#5.1
Saa nej, man mister ikke kortet for at cykle naar man er stiv :)
Nej.
Man sidestiller langt de fleste motoriserede koeretoejer :)
Ioevrigt har flere betjente fortalt mig at det er en skroene at man mister kortet for at vaere stiv paa cykel.
Skamloest kopieret fra nettet:
5.1. Kan man blive frakendt kørekortet for at køre beruset på cykel?
Hurtigt svar: Nej.
Hvis politiet vurderer at man "ikke er ædruelig" kan kørekortet inddrages (færdselslovens §60, jf §56 stk 3). Den vurdering kan i princippet tænkes at skyldes at politiet ofte træffer én stangberuset på cykel. Men vurderingen vil ikke have meget at gøre med om man er fuld på cykel eller til fods.
kilde: http://www.usenet.dk/oss/dk.videnskab.jura/#5.1
Saa nej, man mister ikke kortet for at cykle naar man er stiv :)
Mente jeg heller ikke han gjorde, jeg mente ham #69 snakkede om foerte sin bil og blev taget for at koere alt for staerkt.
Chauffoeren fik ikke frakendt sit koerekort, fordi han ikke koerte hurtigt nok til det, iflg. dit link koerte chaufoeren 147 hvor han maatte koere 130, det er ~13% for staerkt man skal koere 60% forstaerkt eller over 160 km/t.
Du maa meget gerne forklare, hvorfor det er taenkvaekkende at en passager (som tilfaeldigvis er rigspolitichefen) i en bil der koerte alt for staerkt ikke fik en boede, mens at #68s ven der foerte sin bil og koerte alt for staerkt og fik frakendt sit koerekort mm.
#73 Jeg ved godt chaufføren fik en bøde på 1000,- men at han samtidig skulle være frakendt sit kørekort kender jeg ikke til. Har du et link?
Mente jeg heller ikke han gjorde, jeg mente ham #69 snakkede om foerte sin bil og blev taget for at koere alt for staerkt.
c_purpose=updatehttp%253Ab.dk
Chauffoeren fik ikke frakendt sit koerekort, fordi han ikke koerte hurtigt nok til det, iflg. dit link koerte chaufoeren 147 hvor han maatte koere 130, det er ~13% for staerkt man skal koere 60% forstaerkt eller over 160 km/t.
Du maa meget gerne forklare, hvorfor det er taenkvaekkende at en passager (som tilfaeldigvis er rigspolitichefen) i en bil der koerte alt for staerkt ikke fik en boede, mens at #68s ven der foerte sin bil og koerte alt for staerkt og fik frakendt sit koerekort mm.
Fordi det var en "panse" ..! "panse" faar jo altid specialbehandling, jeg mener .. Naar nu vi aldrig straffer dem, saa kan vi jo godt straffe dem lidt ekstra ordinaert naar de nu engang kommer lidt i soegelyset .. :)
/sarkasme :P
Det er imo mere tankevaekkende at themuss mener han skulle straffes for noget han ikke har gjort ..
Rent faktisk er det 100% irrelevant om han har bedt chauffoeren koere for hurtigt, saa er det en helt andet paragraf der er overtraadt, som har absolut intet med politichefens koerekort at goere..
:P
Fordi det var en "panse" ..! "panse" faar jo altid specialbehandling, jeg mener .. Naar nu vi aldrig straffer dem, saa kan vi jo godt straffe dem lidt ekstra ordinaert naar de nu engang kommer lidt i soegelyset .. :)
/sarkasme :P
Det er imo mere tankevaekkende at themuss mener han skulle straffes for noget han ikke har gjort ..
Rent faktisk er det 100% irrelevant om han har bedt chauffoeren koere for hurtigt, saa er det en helt andet paragraf der er overtraadt, som har absolut intet med politichefens koerekort at goere..
:P
Der er åbenbart ikke enighed herinde om at dem, der skal sørge for vi andre overholder loven, selv overholder den til punkt og prikke.
(Jeg er meget foruroliget over jeres holdninger i forhold til den skærpede overvågning)
Det er lidt det der er problemet ved at være i ordensmagten, man skal være et allerhelvedes regelret menneske.
Hvorfor tror i feks at Henriette Kjær blev bedt om at forlade sin stilling da der var rod i hendes mands økonomi?
Det er fordi at man som ansvarlig bør være totalt ren. Panse skal på ingen måde have mere line end os andre, tværtimod skal de overholde reglerne endnu bedre end os andre.
Og hvis de ikke gør, skal der være langt større konsekvenser end for os andre, for de ved, når de overtræder loven.
(Jeg er meget foruroliget over jeres holdninger i forhold til den skærpede overvågning)
Det er lidt det der er problemet ved at være i ordensmagten, man skal være et allerhelvedes regelret menneske.
Hvorfor tror i feks at Henriette Kjær blev bedt om at forlade sin stilling da der var rod i hendes mands økonomi?
Det er fordi at man som ansvarlig bør være totalt ren. Panse skal på ingen måde have mere line end os andre, tværtimod skal de overholde reglerne endnu bedre end os andre.
Og hvis de ikke gør, skal der være langt større konsekvenser end for os andre, for de ved, når de overtræder loven.
Men han overtraadte jo ikke loven ?
Er det bare for at lukke gas ud du skriver en post om ting der reelt set ikke passer?
Enighed faar du aldrig paa et debat fora, at soege det er blot idiotisk, specielt i et frit land ..
Men han overtraadte jo ikke loven ?
Er det bare for at lukke gas ud du skriver en post om ting der reelt set ikke passer?
Der er åbenbart ikke enighed herinde om at dem, der skal sørge for vi andre overholder loven, selv overholder den til punkt og prikke.
Enighed faar du aldrig paa et debat fora, at soege det er blot idiotisk, specielt i et frit land ..
#83 Vi er alle mennesker. En "panse" (hver gang du siger det så kommer der et billede af en 8 årig dreng med talebesvær frem i mit hoved) er et almindeligt menneske, der går på arbejde.
Et arbejde han har fået undervisning i hvordan han skal opføre sig i, og hvis han bare kommer til at udføre dette arbejde på en måde du ikke bryder dig om, så skal han pludselig sagsøges..
Men på trods af at en dommer så har dømt at han handlede korrekt, så vil du stadig mene han er en idiot og har mindre ret til livet bagefter.
Jeg synes det er bekymrende at du vil lægge et handicap på politiet, der kræver at de skal overveje hvorvidt nogle måske ikke vil bryde sig om det, som det gør, istedet for bare at sikre vores og andres sikkerhed.
Et arbejde han har fået undervisning i hvordan han skal opføre sig i, og hvis han bare kommer til at udføre dette arbejde på en måde du ikke bryder dig om, så skal han pludselig sagsøges..
Men på trods af at en dommer så har dømt at han handlede korrekt, så vil du stadig mene han er en idiot og har mindre ret til livet bagefter.
Jeg synes det er bekymrende at du vil lægge et handicap på politiet, der kræver at de skal overveje hvorvidt nogle måske ikke vil bryde sig om det, som det gør, istedet for bare at sikre vores og andres sikkerhed.
Man kan diskutere om rigspolitichefen skulle have bedt sin chauffør om ikke at køre for stærkt, da det nu engang er politiets job at sørge for at folk ikke kører for stærkt (er jeg ved at joine force med tehmuss imod panse? I hope not), men det er ikke sikkert at han var klar over det...
Jeg har ikke sat mig ret meget ind i den sag, med chaufføren fik en bøde, så det er vel fair nok.
Men min erfaring fortæller mig, at hvis du kører i en bil med mange kræfter, så kan man sgu ikke mærke den store forskel på om man kører 130 km/t eller 160-180 km/t, og slet ikke hvis det er en luksus-vogn, hvilket jeg mener politichefens er/var.
Jeg synes at det lyder meget plausibelt at han ikke bemærkede det. Slet ikke hvis han sad småstresset på bagsædet på vej til møde og var i gang med at ordne nogle papirer (ved ikke om det var sådan, eller hvilket sæde han sad på).
Men jeg synes at det er fair at han ikke bliver straffet for at køre for stærkt, for han kørte jo ikke for stærkt.
Jeg synes ikke han skal straffes, for jeg kører sgu også selv for stærkt, en gang imellem, så jeg kan ikke have ondt i røven over det.
Jeg har ikke sat mig ret meget ind i den sag, med chaufføren fik en bøde, så det er vel fair nok.
Men min erfaring fortæller mig, at hvis du kører i en bil med mange kræfter, så kan man sgu ikke mærke den store forskel på om man kører 130 km/t eller 160-180 km/t, og slet ikke hvis det er en luksus-vogn, hvilket jeg mener politichefens er/var.
Jeg synes at det lyder meget plausibelt at han ikke bemærkede det. Slet ikke hvis han sad småstresset på bagsædet på vej til møde og var i gang med at ordne nogle papirer (ved ikke om det var sådan, eller hvilket sæde han sad på).
Men jeg synes at det er fair at han ikke bliver straffet for at køre for stærkt, for han kørte jo ikke for stærkt.
Jeg synes ikke han skal straffes, for jeg kører sgu også selv for stærkt, en gang imellem, så jeg kan ikke have ondt i røven over det.
Han sad paa bagsaedet i en stor luksusvogn.
Det eneste de har bevist er at der er koert >140 km/t ( 147 vist ), hvilket du ikke kan maerke forskel til fra 130 km/t..
Helt aerligt saa kunne han maaske have gaettet sig til det, men i sidste ende er det faktisk ikek hans problem :)
Gad vide om themuss ogsaa ville acceptere end fartboede fordi en taxa koerte for hurtigt med ham i ? :)
Han sad paa bagsaedet i en stor luksusvogn.
Det eneste de har bevist er at der er koert >140 km/t ( 147 vist ), hvilket du ikke kan maerke forskel til fra 130 km/t..
Helt aerligt saa kunne han maaske have gaettet sig til det, men i sidste ende er det faktisk ikek hans problem :)
Gad vide om themuss ogsaa ville acceptere end fartboede fordi en taxa koerte for hurtigt med ham i ? :)
147km/t var det forsigtige skøn fra statsadvokaten (som er politi)...
Ham der optog jagten var oppe over 180km/t flere steder.
Hvis staten gav mig gratis transport, og denne transport ofte kørte hurtigere end hastighedsgrænsen så måtte jeg vel finde mig i at få en bøde eller hvad?
Gad vide om themuss ogsaa ville acceptere end fartboede fordi en taxa koerte for hurtigt med ham i ? :)Det kan jo ikke sammenlignes.
Hvis staten gav mig gratis transport, og denne transport ofte kørte hurtigere end hastighedsgrænsen så måtte jeg vel finde mig i at få en bøde eller hvad?
Selvfoelgelig skal de det, men nu var det jo ikke rigspolitichefen der koerte den bil, saa det er noget fis at fyre af.
Ja, det er meget foruroligende at jeg mener at overvaagning er en kraenkelse af mit privatliv, men jeg mindes ikke lige at have snakket om det i denne traad endnu, saa jeg kan ikke se relevansen.
Det er svaert at bevise fart paa baggrund af videooptagelser uden fartmaaler, specielt hvis kameraet selv er i bevaegelse. 147km/t var hvad man kunne sige med sikkerhed.
Og det har du aabenbart ikke noget problem med, det var jo i en god sags tjeneste.
Det kan det fint, han er passager i bilen ligesom du ville vaere passager i taxaen. Hvis han skulle have en boede for at chauffoeren koerte for staerkt, saa skulle du ogsaa som passager i en taxa.
Som chauffoer af bilen, ja. Det er vel ikke saa underligt.
Selvfoelgelig skal de det, men nu var det jo ikke rigspolitichefen der koerte den bil, saa det er noget fis at fyre af.
Ja, det er meget foruroligende at jeg mener at overvaagning er en kraenkelse af mit privatliv, men jeg mindes ikke lige at have snakket om det i denne traad endnu, saa jeg kan ikke se relevansen.
Det er svaert at bevise fart paa baggrund af videooptagelser uden fartmaaler, specielt hvis kameraet selv er i bevaegelse. 147km/t var hvad man kunne sige med sikkerhed.
Og det har du aabenbart ikke noget problem med, det var jo i en god sags tjeneste.
Det kan jo ikke sammenlignes.
Det kan det fint, han er passager i bilen ligesom du ville vaere passager i taxaen. Hvis han skulle have en boede for at chauffoeren koerte for staerkt, saa skulle du ogsaa som passager i en taxa.
Som chauffoer af bilen, ja. Det er vel ikke saa underligt.
Men saa har de vel smidt dette op som beviser?
Og en dommer har vurderet om det var et accepteret bevis, derefter doemt hvad han mente var passende ?
Men om det er 140 eller 10000 km/t aendrer faktisk ikke paa at det ikke er passagerens skyld at bilen koerer for hurtigt.. :)
Men saa har de vel smidt dette op som beviser?
Og en dommer har vurderet om det var et accepteret bevis, derefter doemt hvad han mente var passende ?
Men om det er 140 eller 10000 km/t aendrer faktisk ikke paa at det ikke er passagerens skyld at bilen koerer for hurtigt.. :)
Såvidt jeg er informeret har man langt større ansvar i og med man kører i firmabil end i taxa, det kan godt være jeg har misforstået noget.
Og hvis chefen på bagsædet siger han skal være et sted inden et klokkeslæt og chaufføren retter hastigheden ind efter det, så ER det altså chefens ansvar at hastigheden ikke bliver overholdt.
Man skal da ikke kun vaske hænder så let. Det er jo chefen/ham der har bilen, der har ansvaret for den.
Måske følte chaufføren sig presset til at køre hurtigt for ikke at misfornøje chefen? Der er tusindvis af grunde til at det er rigspolitichefen der er ansvarlig for køretøjet og ingen grunde til, at det er hans chauffør, der er ansvarlig.
Og hvis chefen på bagsædet siger han skal være et sted inden et klokkeslæt og chaufføren retter hastigheden ind efter det, så ER det altså chefens ansvar at hastigheden ikke bliver overholdt.
Man skal da ikke kun vaske hænder så let. Det er jo chefen/ham der har bilen, der har ansvaret for den.
Måske følte chaufføren sig presset til at køre hurtigt for ikke at misfornøje chefen? Der er tusindvis af grunde til at det er rigspolitichefen der er ansvarlig for køretøjet og ingen grunde til, at det er hans chauffør, der er ansvarlig.
Måske følte chaufføren sig presset til at køre hurtigt for ikke at misfornøje chefen?Hvis min chef manglede penge, og jeg så røvede en bank for at hjælpe ham, så var det vel ikke hans ansvar?
Man skal da ikke kun vaske hænder så let. Det er jo chefen/ham der har bilen, der har ansvaret for den.Så hvis chaufføren bevidst havde mejet en flok mennesker ned, var det så også politichefens ansvar?
Du vil vel ikke mene, at når man er chauffør i en bil, og hyret af andre til at køre, at man ikke kan straffes efter færdselsloven, da der er andre der har hyret dig til at køre og det derfor er deres ansvar?
Hvis min chef manglede penge, og jeg så røvede en bank for at hjælpe ham, så var det vel ikke hans ansvar?Så hvis SS-officeren bestemte sig for at slå jøder ihjel, så var det ikke Adolfs ansvar? Hurrah for dårlige analogier.
Jeg tvivler på chaufføren gør noget som helst for at "hjælpe" sin chef.
Han er til gengæld ansat for at yde den service rigspolitichefen har brug for... Som feks at komme så hurtigt et sted hen at hastighedsgrænsen bliver overtrådt.
Hjælper du tit din chef fordi du er flink? Nej vel....
Man gør et stykke arbejde, man er ansat til at varetage.
#89 themuss,
Okay, DSB er statsejet. Så hvis du får en gratis tur med DSB (på fx DSB rejs-gratis-dag) og DSB toget kører for hurtigt, så ville du acceptere en bøde selv om du sidder i toget?
Hvis dine forældre beder dig smutte ned til Netto og hente kartofler til aftensmaden, og du skal synde dig så i kan spise kl 19. Så er de ikke ansvarlige for hvis du løber over for rødt, eller stjæler karfoflerne i Netto, vel?
Okay, DSB er statsejet. Så hvis du får en gratis tur med DSB (på fx DSB rejs-gratis-dag) og DSB toget kører for hurtigt, så ville du acceptere en bøde selv om du sidder i toget?
Og hvis chefen på bagsædet siger han skal være et sted inden et klokkeslæt og chaufføren retter hastigheden ind efter det, så ER det altså chefens ansvar at hastigheden ikke bliver overholdt.Det er ikke chefens ansvar at chaufføren kører for hurtigt, hvis chaufføeren vurdere at han ikke kan nå til stedet indenfor den tidsramme han har fået skal han sige det, og så må chefen jo vurdere om han vil finde et andet transportmiddel eller acceptere at komme forsent.
Hvis dine forældre beder dig smutte ned til Netto og hente kartofler til aftensmaden, og du skal synde dig så i kan spise kl 19. Så er de ikke ansvarlige for hvis du løber over for rødt, eller stjæler karfoflerne i Netto, vel?
så må chefen jo vurdere om han vil finde et andet transportmiddel eller acceptere at komme forsent.Hvilket netop er kernen i det....
Det gjorde han ikke... Han ville være der til tiden. Derfor blev hastighedsgrænsen overtrådt.
Det står i sagsakterne hvis man ellers gider at læse dem.
Så hvis SS-officeren bestemte sig for at slå jøder ihjel, så var det ikke Adolfs ansvar? Hurrah for dårlige analogier.Jamen så hurra for din lyst til at straffe folk for noget de ikke har gjort, bare fordi de er "panse"
Han er til gengæld ansat for at yde den service rigspolitichefen har brug for... Som feks at komme så hurtigt et sted hen at hastighedsgrænsen bliver overtrådt.Jeg vil gerne se det stykke i hans ansættelseskontrakt hvor der står at han skal bryde loven for at udføre sit arbejde.
Hjælper du tit din chef fordi du er flink? Nej vel....Det gør jeg da. Det er ikke så tit det sker, men jeg har da ikke noget imod at hjælpe andre, så længe de ikke opfører sig som nogle svin overfor mig og de iøvrigt spørger pænt.
Man gør et stykke arbejde, man er ansat til at varetageDu lyder da godt nok som en alsidig og vellidt medarbejder.
tehmuss's chef: "kunne du ikke blive 5 min længere, så vi kan sende den her ordre afsted i dag?"
tehmuss: "Lol nap, hvad tror du selv? jeg skal kun være her mellem 8:00 og 16:00, så jeg skrider kl. 16:00"
tehmuss's chef: "kunne du ikke blive 5 min længere, så vi kan sende den her ordre afsted i dag?"
tehmuss: "Lol nap, hvad tror du selv? jeg skal kun være her mellem 8:00 og 16:00, så jeg skrider kl. 16:00"
Øhhh ja? Hehehehehehe.... Så må han sgu give blowjobs.
Jeg vil gerne se det stykke i hans ansættelseskontrakt hvor der står at han skal bryde loven for at udføre sit arbejde.Det vil selvfølgelig ikke stå i en korrekt udformet kontrakt.
Det vil være underforstået at chefen bestemmer, herunder at chaufføren sørger for at overholde de aftaler chefen har rundt omkring
(og hvis chefen ikke sørger for at der er tid nok til at komme rundt mellem møderne, så er det altså ikke chaufførens skyld, hvis det kommer til at gå for stærkt).
Sådan var det dengang du var ansat som chauffør for rigspolitichefen eller hvad?
Det vil være underforstået at chefen bestemmer, herunder at chaufføren sørger for at overholde de aftaler chefen har rundt omkring
(og hvis chefen ikke sørger for at der er tid nok til at komme rundt mellem møderne, så er det altså ikke chaufførens skyld, hvis det kommer til at gå for stærkt).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund