mboost-dp1
Hvem stemmer du på til Folketingsvalget?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Det var ikke for at sige at det var det der skulle til for at jeg ville stemme.
Nej, et universitet tilbød som del af en hemmelig undersøgelse folk at kunne blive vaccineret ( kan ikke huske imod hvad, og kan ikke lige finde det i bogen nu) De sendte så brev rundt til alle på universitetet om at de kunne få den her vaccine gratis, og hvor de kunne få den. Nærmest ingen mødte op.
På næste invitation skrev de hvilke følger og synptomer man kan få af den sygdom man vaccineres for... lidt flere mødte op.
Det næste de gjorde var at tilføje et lille bitte kort med en pil, på trods af at ALLE godt vidste hvor sygeafdelingen var, så var det dette der fik besøgstallet til at eksplodere.
"The tipping point"
..Det var blot en ide til hvordan man kan få flere til at stemme :)Det burde da være det mindste at printe et lille kort bag på stemmesedlen.
Nej, et universitet tilbød som del af en hemmelig undersøgelse folk at kunne blive vaccineret ( kan ikke huske imod hvad, og kan ikke lige finde det i bogen nu) De sendte så brev rundt til alle på universitetet om at de kunne få den her vaccine gratis, og hvor de kunne få den. Nærmest ingen mødte op.
På næste invitation skrev de hvilke følger og synptomer man kan få af den sygdom man vaccineres for... lidt flere mødte op.
Det næste de gjorde var at tilføje et lille bitte kort med en pil, på trods af at ALLE godt vidste hvor sygeafdelingen var, så var det dette der fik besøgstallet til at eksplodere.
"The tipping point"
..Det var blot en ide til hvordan man kan få flere til at stemme :)Det burde da være det mindste at printe et lille kort bag på stemmesedlen.
http://politiken.dk/debat/ECE1384633/har-jeg-raad-...
Læs det her, læs de her røde freaks, med deres røde lortekommentare, I'm beg of you, stem nu for helvede på alt ende end de tarvelige idioter.
Og så kommer Pia det blihr Dyhrer Olsen med udtryk som "Adfærdsregulering" Jamen all hail Gulag og fuck nu jer, forpulede spassere.
Blå blok er en flok tards, men intet imod de røde, jeg defaulter simpelthen til den side, fordi det lort der kommer ud af de røde jo er helt grotesk, enhedslisten vil ekspropriere Mærsk og Lego! WHAFPIUAEHBJPKFADSJHFBAKJHFADNÆF AD
Læs det her, læs de her røde freaks, med deres røde lortekommentare, I'm beg of you, stem nu for helvede på alt ende end de tarvelige idioter.
Kære Kirsten.Du burde flytte din gesheft ud af byen. Det er totalt respekt løst af have en bil forhandler i en storby, tæt på hvor folk bor. At du og din familie er afhængige af bilen får mig til at græde. Fatter du slet ikke at vi er ved at blive kvalt inde i storbyerne. Og så kommer du med dine luxus problemer. Se at få trukket den benzin kanyle ud af armen, din automobil junkie.
Man kan ikke gøre noget for klimaet, uden at det kommer til at koste. Hold op med at pive. Fidusen med en betalingsring er at få folk fra bilen over i den offentlige transport. Alternativt flytte nogle arbejdspladser ud af Kbhs centrum - for hvad laver de egentlig dér? Jeg har i øvrigt svært ved at synes det er synd for folk med råd til TO biler! Jeg klarer mig sgu fint med min cykel
Og så kommer Pia det blihr Dyhrer Olsen med udtryk som "Adfærdsregulering" Jamen all hail Gulag og fuck nu jer, forpulede spassere.
Blå blok er en flok tards, men intet imod de røde, jeg defaulter simpelthen til den side, fordi det lort der kommer ud af de røde jo er helt grotesk, enhedslisten vil ekspropriere Mærsk og Lego! WHAFPIUAEHBJPKFADSJHFBAKJHFADNÆF AD
johanmw (354) skrev:Fordi du ikke gider stemme fordi de nuværende politikere er nogle idioter. En blank stemme viser at du er utilfreds. Ikke at stemme viser enten at du ikke gider systemet - eller at du er doven.
Jeg er ikke utilfreds, jeg gider ikke systemet og er doven :) så åbenbart gør jeg præcis det jeg skal ^^
Steve Jobs (355) skrev:Læs det her, læs de her røde freaks, med deres røde lortekommentare, I'm beg of you, stem nu for helvede på alt ende end de tarvelige idioter.
Folk er fandme idioter.
Jeg gad vide om de rent faktisk mener det, eller om de troller. Desværre tror jeg mest på det første, fordi jeg har mødt den slags folk irl.
Det koster landet dyrt at have sådan nogen.
XorpiZ (358) skrev:Folk er fandme idioter.
Jeg gad vide om de rent faktisk mener det, eller om de troller. Desværre tror jeg mest på det første, fordi jeg har mødt den slags folk irl.
Meh. Folk er altid langt mere rabiate i deres synspunkter når de skriver på nettet. Og langt de fleste danskere er sgu fornuftige nok.
Saxov (360) skrev:Ja, og så mangler du at se en Valgplakat, hvor der står Stem <parti/person> - Jeg går ind for Fivefingers-sko til alle danskere!
Nej dem har jeg et fint forhold til... Hvis der var en der forbød hunde i byen så fik han en stemme :D
Hader valgplakater... Og hvorfor er der hetz imod Bjarne Corydon? snart alle hans plakater er blevet revet itu langs vejene.
XorpiZ (362) skrev:Fordi han er socialdemokrat, vil jeg tro.
Well, han ligner en rocker, og hedder "Corydon" så går det vel...
Lotte Rods valgplakat derimod.. Dem kan vi godt li. Well... ikke at det ligner et facebook profil billede, men hun ser da relativt godt ud med store øjne og frejner. ( ikke irl, der ser hun underlig ud, men det forklare nok hvorfor det kune er halvdelen af hendes fjæs man kan se på plakaterne. )
Sophie L/h/ø/h/ø/h/de!
http://1.bp.blogspot.com/_xC8pnBz_DFk/RyS_p2HL7EI/...
I'd buy that for a dollar!
http://1.bp.blogspot.com/_xC8pnBz_DFk/RyS_p2HL7EI/...
I'd buy that for a dollar!
Før eller efter du kører galt med +150 km/t ? ;)
Hvilket giver masser af motivation til, at starte virksomhed i Danmark. Den bliver nok statsejet i fremtiden!
Edit: Jeg er selv personligt blevet glad for Jakob Ellemann-Jensen fra Odense, den mand har sku noget karisme og alt det der fis som man siger Johannes Schmidt har.
Hvem fanden kan da ikke lide det her!?
Før eller efter du kører galt med +150 km/t ? ;)
Steve Jobs (355) skrev:enhedslisten vil ekspropriere Mærsk og Lego!
Hvilket giver masser af motivation til, at starte virksomhed i Danmark. Den bliver nok statsejet i fremtiden!
Edit: Jeg er selv personligt blevet glad for Jakob Ellemann-Jensen fra Odense, den mand har sku noget karisme og alt det der fis som man siger Johannes Schmidt har.
Hvem fanden kan da ikke lide det her!?
XorpiZ (358) skrev:Folk er fandme idioter.
Jeps, Steve Jobs burde emigerere til Sudan!
Windcape (45) skrev:Neeeej!
Hvis du stemmer blank er der et højere totalt antal stemmer, hvilket betyder at der skal flere stemmer per mandat!
En enkelt stemme kan tippe et mandat fra et parti til et andet, hvilket kan gøre hele udfaldet! OGSÅ selvom den er blank!
Det passer da ikke, hvor har du det fra? En blank stemme tæller som en ugyldig stemme, dvs. den tæller kun til at angive valgdeltagelsen, den kan ikke flytte noget som helst.
el_barto (367) skrev:XorpiZ (358) skrev:Folk er fandme idioter.
Jeps, Steve Jobs burde emigerere til Sudan!
Well, vi kan ikke alle være en flok hippier ,der ikke gider arbejde.
Hvad med at afskaf alt fradrag løbet af de næste f.eks. 3-5 år...
Der bruges jo en fandens masse arbejdstimer på hvert år, hvor skattemedarbejdere i stedet for kunne bruges til andre pressede opgaver i SKAT og andre offentlige sekter. Oveni hatten bliver vi bedre til at styr økominen når man ikke sætter sit budget efter alle de fradrag og optager latterlige lån, som man ikke har råd til – Lån, huspriser osv. vil løbet af årene tilpasse til et niveau som er til at arbejde med.
Med ingen fradrag betyder det også langt mindre snyd med skat både i privat og erhvervs livet, som vi ser tit løbe op i flere millioner eller milliarder danske kroner!
Skatten for alle skulle derefter ligge imellem de 20-30% på ens bruttoindtægt. Det kunne fordeles på størrelse ordren på ens indtægt ved, at dem der tjener mere kan også betale mere, hvor dem næsten ingen indtægt har eller f.eks. er under uddannelse kan jo selvfølgelig ikke bidrage så meget igen.
Derved er der fast indtægt i statskassen hver år, hvor det er bedre at lave og prioritere et budget ud fra til sygevæsen, skoler, offentlige veje og transport osv…
Bare en tanke... For vi skal jo bridrag for kunne yde – men det kan også blive for meget med for mange afgifter og skatter, som i sidste ende bare skader end det gavner folket.
Er mest til rød pga. velfærd og IT-politik - men er sgu usikker på hvem eller hvad jeg skal stemme på, for alle sammen i dette valg har ikke nogle punkter der løser noget som helst (mudderkasteri hver gang!) - eller hvad fremtiden skal byde på. Måske skulle man se mere til de små partier, for de "store" er bare en flok børn.. Ender sikkert med at jeg stemmer blank på torsdag...
Der bruges jo en fandens masse arbejdstimer på hvert år, hvor skattemedarbejdere i stedet for kunne bruges til andre pressede opgaver i SKAT og andre offentlige sekter. Oveni hatten bliver vi bedre til at styr økominen når man ikke sætter sit budget efter alle de fradrag og optager latterlige lån, som man ikke har råd til – Lån, huspriser osv. vil løbet af årene tilpasse til et niveau som er til at arbejde med.
Med ingen fradrag betyder det også langt mindre snyd med skat både i privat og erhvervs livet, som vi ser tit løbe op i flere millioner eller milliarder danske kroner!
Skatten for alle skulle derefter ligge imellem de 20-30% på ens bruttoindtægt. Det kunne fordeles på størrelse ordren på ens indtægt ved, at dem der tjener mere kan også betale mere, hvor dem næsten ingen indtægt har eller f.eks. er under uddannelse kan jo selvfølgelig ikke bidrage så meget igen.
Derved er der fast indtægt i statskassen hver år, hvor det er bedre at lave og prioritere et budget ud fra til sygevæsen, skoler, offentlige veje og transport osv…
Bare en tanke... For vi skal jo bridrag for kunne yde – men det kan også blive for meget med for mange afgifter og skatter, som i sidste ende bare skader end det gavner folket.
Er mest til rød pga. velfærd og IT-politik - men er sgu usikker på hvem eller hvad jeg skal stemme på, for alle sammen i dette valg har ikke nogle punkter der løser noget som helst (mudderkasteri hver gang!) - eller hvad fremtiden skal byde på. Måske skulle man se mere til de små partier, for de "store" er bare en flok børn.. Ender sikkert med at jeg stemmer blank på torsdag...
Alrekr (375) skrev:FYP.
Du burde i øvrigt tage et kig på Radikale.
Derp? Hvad nyder vi? Udover et nedslidt og overbelastet motorvejsnetværk, dårligt hospitalsvæsen og kummerlige standarder på sygehusene? Synes sgu vi yder nok i det her land, men nydelse må man fanneme selv stå for.
Steve Jobs (376) skrev:Derp? Derp derp derp? Derp derp derp derp derp derp, derp derp derp derp derp derp derp? Derp derp derp derp derp derp derp derp derp derp derp derp derp derp derp derp derp.
Vi skal ikke bidrage for at yde (bidrage ~~ yde), men bidrage for at nyde.
Alrekr (377) skrev:savle savle savle savle savle savle savle teh ajes is meltaing at polls herp stalin derp
Jamen hvad er det lige vi nyder, spørger jeg igen?
SlettetBruger (379) skrev:http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1618630.ece
WTF
Gah, mere afgift på smøger og alkohol, do it now. idioter
Steve Jobs (378) skrev:Jamen hvad er det lige vi nyder, spørger jeg igen?
Jeg siger for helvede ikke at vi nyder noget - jeg rettede den eneste fejl #374 lavede. Hvis du ikke kan læse og forstå noget som simpelt som FYP, så findes der en bogserie i Folkeskolen som hedder Læs og Forstå. Det kunne ske at den ville hjælpe.
Der er nemlig en enorm forskel om man skal bidrage for at yde (som #374 skrev), eller bidrage for at nyde (som parolen ellers lyder).
Det er desuden den siddende regerings ansvar om der er noget at nyde eller ej - især efter 10 år ved magten. Nedslidt motorvejsnet, sundhedsvæsenet er, i yderste konsekvens, et resultat af den førte politik.
Alrekr (381) skrev:Jeg siger for helvede ikke at vi nyder noget - jeg rettede den eneste fejl #374 lavede. Hvis du ikke kan læse og forstå noget som simpelt som FYP, så findes der en bogserie i Folkeskolen som hedder Læs og Forstå. Det kunne ske at den ville hjælpe.
Der er nemlig en enorm forskel om man skal bidrage for at yde (som #374 skrev), eller bidrage for at nyde (som parolen ellers lyder).
Det er desuden den siddende regerings ansvar om der er noget at nyde eller ej - især efter 10 år ved magten. Nedslidt motorvejsnet, sundhedsvæsenet er, i yderste konsekvens, et resultat af den førte politik.
[url=
Inden du kaster om dig med hvor klog og langt over folkeskoleniveau du er, så få styr på bare de mest elementære regler for, hvordan man benytter det skrevne sprog.
Edit: Og den siddende regering er ligeså store spassere. Spørgsmålet er bare, om man vil kneppes i røven af en hvid pik eller en sort pik.
Steve Jobs (382) skrev:Inden du kaster om dig med hvor klog og langt over folkeskoleniveau du er, så få styr på bare de mest elementære regler for, hvordan man benytter det skrevne sprog.
Jeg siger bare, at der findes en serie til 3. klasse (mener jeg at huske - kan ikke huske om vi fortsatte med det derefter) som lærer folkeskoleelever at forstå hvad de læser. Noget, som jeg ikke mener du evnede. Hverken første gang eller anden gang jeg skrev. Du plejer ellers at være fornuftig til at læse hvad der skrives. Bare ikke denne gang.
Hvis du mener at jeg ikke kan udtrykke mig skriftligt, så skal jeg gerne overlevere mit 13-tal i skriftlig dansk, FS10, og mine 12-taller i afsluttende termins- og eksamenskarakter i dansk i gymnasiet til dig. Men jeg tror mere på, at uddannede danskundervisere, fra lærerseminariet og universitetet, er i stand til at vurdere hvorvidt jeg kan udtrykke mig klart på skrift, end en tilfældig bruger af et internetforum.
PS: Hvordan ved du at jeg har smadret i dusinvis af computer ved at savle i dem? :/
Hvad er der galt med det? Partiernes ungdomsforeninger laver ofte sådan nogle happenings. Ja, det er lige på kanten, men det er jo derfor vi har ungdomsforeninger. Personligt synes jeg ikke at det er så vildt, enhver kan jo se hvad meningen er med det. Hvis man ikke kan gennemskue hvad budskabet er, bør man da næsten aflevere sit valgkort tilbage :)
Jeg kan heller ikke se hvorfor ham faderen er så forarget over at blive tilbudt cigaretter når han går sammen med hans døtre. Big fucking whoop
Hvad er der galt med det? Partiernes ungdomsforeninger laver ofte sådan nogle happenings. Ja, det er lige på kanten, men det er jo derfor vi har ungdomsforeninger. Personligt synes jeg ikke at det er så vildt, enhver kan jo se hvad meningen er med det. Hvis man ikke kan gennemskue hvad budskabet er, bør man da næsten aflevere sit valgkort tilbage :)
Jeg kan heller ikke se hvorfor ham faderen er så forarget over at blive tilbudt cigaretter når han går sammen med hans døtre. Big fucking whoop
Det er et af de mest idiotiske forslag, jeg har hørt i dansk politik. Men heldigvis kan det ikke realiseres.
Billy Blaze (384) skrev:Hvad er der galt med det?
Hvad er der galt med dig siden du ikke kan se det forkerte i at et parti uddeler ting der direkte skadelige, og afhængighedsgørene (synonym tak)
Zhadow (387) skrev:Det er et af de mest idiotiske forslag, jeg har hørt i dansk politik. Men heldigvis kan det ikke realiseres.
De kunne lave sådan at dem der ikke bruger sin SU fornuftigt skal betale den tilbage. :D
Jeg ved fx at min søster bare smider pengene ind på en konto fordi hun ingen udgifter har. Latterligt.
Mnc (389) skrev:Afhængighedsskabende?
Spanks. Mit Sønderjyske ordforråd kommer ofte og bider mig bagi ^^
Der er skam ikke noget galt med mig, andet end lidt hovedpine. Hvis vi nu prøver at hæve os over børnehaveniveau, så er der jo så meget som er sundhedsskadeligt. Personligt mener jeg ikke at staten bør sætte grænsen for hvad individet må gøre, så længe det selvfølgelig ikke går udover andre. Jeg kan ikke helt se hvad der er så galt ved at de udleverer cigaretter, bare fordi det er sundhedsskadeligt. Men hvis man fokuserer på det, har man nok ikke helt forstået hvad pointen med happeningen er. De gør det jo ikke for at fiske stemmer, men for at komme med et statement.
Ham faderen forstår jeg ikke helt, men jeg kan til gengæld godt se det uheldige i at give mindreårige cigaretter hvis de er alene. Men altså, det er jo ikke verdens undergang. Dem som føler sig stødt må godt nok gå i små sko og det er lidt sådan en historie som rigtig nok hører til på Ekstrabladet.
Frank Aaen er uenig! Han har kommet med forslag som erlangt mere idiotiske :D
Der er skam ikke noget galt med mig, andet end lidt hovedpine. Hvis vi nu prøver at hæve os over børnehaveniveau, så er der jo så meget som er sundhedsskadeligt. Personligt mener jeg ikke at staten bør sætte grænsen for hvad individet må gøre, så længe det selvfølgelig ikke går udover andre. Jeg kan ikke helt se hvad der er så galt ved at de udleverer cigaretter, bare fordi det er sundhedsskadeligt. Men hvis man fokuserer på det, har man nok ikke helt forstået hvad pointen med happeningen er. De gør det jo ikke for at fiske stemmer, men for at komme med et statement.
Ham faderen forstår jeg ikke helt, men jeg kan til gengæld godt se det uheldige i at give mindreårige cigaretter hvis de er alene. Men altså, det er jo ikke verdens undergang. Dem som føler sig stødt må godt nok gå i små sko og det er lidt sådan en historie som rigtig nok hører til på Ekstrabladet.
Frank Aaen er uenig! Han har kommet med forslag som erlangt mere idiotiske :D
SlettetBruger (388) skrev:De kunne lave sådan at dem der ikke bruger sin SU fornuftigt skal betale den tilbage. :D
Jeg ved fx at min søster bare smider pengene ind på en konto fordi hun ingen udgifter har. Latterligt.
Ja, det er godt nok latterligt at spare sammen til når man engang får udgifter, i stedet for at bruge alle pengene på lort.
[/sarcasm]
Det latterlige er jo at mange modtager en støtte de slet ikke har brug for. Herunder Porrens søster.Elskov (394) skrev:SlettetBruger (388) skrev:De kunne lave sådan at dem der ikke bruger sin SU fornuftigt skal betale den tilbage. :D
Ja, det er godt nok latterligt at spare sammen til når man engang får udgifter, i stedet for at bruge alle pengene på lort.
[/sarcasm]
Men næh nej "JEG HAR RET TIL!!!" vægter højere end "Der er nok andre måder de her penge kunne bruges bedre".
Elskov (394) skrev:SlettetBruger (388) skrev:De kunne lave sådan at dem der ikke bruger sin SU fornuftigt skal betale den tilbage. :D
[/sarcasm]
Derp, y u no understand? Hvis man ikke har brug for pengene så er der vist ingen grund til at man får dem. Jeg får heller ikke kontanthjælp.
Vi bliver jo kraftedeme opflasket til at modtage i hoved og røv i det her land, lige fra børnechecken.
Magten (395) skrev:Det latterlige er jo at mange modtager en støtte de slet ikke har brug for. Herunder Porrens søster.Elskov (394) skrev:SlettetBruger (388) skrev:De kunne lave sådan at dem der ikke bruger sin SU fornuftigt skal betale den tilbage. :D
[/sarcasm]
Men næh nej "JEG HAR RET TIL!!!" vægter højere end "Der er nok andre måder de her penge kunne bruges bedre".
Skal staten vurderer hvad hver enkelt har brug for i SU, eller skal hver enkelt dansker være moralsk nok til at afvise pengene?
snesman (397) skrev:Magten (395) skrev:Det latterlige er jo at mange modtager en støtte de slet ikke har brug for. Herunder Porrens søster.Elskov (394) skrev:SlettetBruger (388) skrev:De kunne lave sådan at dem der ikke bruger sin SU fornuftigt skal betale den tilbage. :D
[/sarcasm]
Skal staten vurderer hvad hver enkelt har brug for i SU, eller skal hver enkelt dansker være moralsk nok til at afvise pengene?
Hvis forældrene har en indkomst, der når et niveau, hvor man må antage, at de har mulighed for at sørge for lommepenge, så skal der vel for fanden ikke udbetales offentlige midler. Samme med børnechecken.
Der burde IMO være strengere krav for at modtage SU. Hjemmeboende folk burde fx fratages den, eller ihvertfald have den skåret kraftigt ned.snesman (397) skrev:Skal staten vurderer hvad hver enkelt har brug for i SU, eller skal hver enkelt dansker være moralsk nok til at afvise pengene?
Gymnasielever og lignende burde slet ikke have ret til det.
Og for at svare på dit spørgsmål: Nej, staten skal ikke vurdere hver enkelt. Men man kan sagtens stramme op uden at skulle gå ned og vurdere hver enkelt sag.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.