mboost-dp1

Fremtiden med rød regering?


Gå til bund
Gravatar #101 - -N-
19. sep. 2011 15:01
#97

Det havde været en skandale, hvis blå blok ikke havde kunnet betale af den vækst periode vi var inde i.

Arbejdsløsheden og dermed en kæmpe udgiftsbyrde i var rekord lav.

Selv enhedslisten ville have afbetalt i den periode.

Det er skræmmende, at det regering du og andre blå vælgere gerne ville have haft, prioritere at tage lån i udlandet til at gennemføre skattelettelser, og i kalder det økonomisk ansvarlighed? Var det ikke den metode, som bla. har medvirket til usas prise? - Nåja, jamen lad os da gentage successen :-D

Hvad nogle gamle politiker gjorde er måske slet ikke så interessant, selvom blå blok mener det er interessant, hvad der skete i 70'erne. Kom nu vidre.
Gravatar #102 - CallOfDuty
19. sep. 2011 15:42
-N- (101) skrev:
#97

Det er skræmmende, at det regering du og andre blå vælgere gerne ville have haft, prioritere at tage lån i udlandet til at gennemføre skattelettelser, og i kalder det økonomisk ansvarlighed? Var det ikke den metode, som bla. har medvirket til usas prise? - Nåja, jamen lad os da gentage successen :-D

Det er da S og SF der vil forbruge penge der ikke er, men som de tror de kan få ved blandt andet at få flere i jobs (såsom ved at vokse det offentlige), og de vil have vi arbejder 12 minutter længere, selvom det er i strid mod udbud/efterspørgsel. De ER uansvarlige.

De borgerlige vil netop spare, for den da!

Nå, men op i røven med Danmark.
Gravatar #103 - briped
19. sep. 2011 15:53
Clauzii (15) skrev:
Sæt en tidsbegrænsning på, lad os sige 5-20 år, for en betalingsring. I den tid kunne man så bruge nogle/alle pengene i indtægt, til opbygning af et bedre offentligt transport-system, samt et bedre elnet og ladestationer, og dermed støtte en fremtid for el-biler/-busser generelt.

Man kunne også forestille sig at den udvidede Metro måske vil kunne få endnu flere til at vælge offentlig transport. Dog bør man, i dette tilfælde, nok bygge nogle parkeringsanlæg uden for ringen.

Men ringen har først tjent sig selv ind igen i 2025, så det er jo bare ren udgift. Hvor skal pengene komme fra til at udbedre kollektiv trafikken?

Og metroringen er, så vidt jeg husker, først færdig i 2018. S-Tog og regional tog er allerede overbelastet i myldretiden og kører med 10 minutters drift og så lange togsæt det kan lade sig gøre på peronnerne, og folk står stadig op.

Jeg synes ikke det er OK at smide sådan en lort (betalingsring) i hovedet på folk som bare vil passe sig arbejde, uden at give dem nogen som helst mulighed for at alternativ de næste 6+ år.
Gravatar #104 - Brugernavn
19. sep. 2011 15:55
-N- (101) skrev:
Det er skræmmende, at det regering du og andre blå vælgere gerne ville have haft, prioritere at tage lån i udlandet til at gennemføre skattelettelser, og i kalder det økonomisk ansvarlighed?

Ser du, nu er noget af grunden til at den private sektor ikke kan konkurrere med andre lande, netop at vi har så høje skatter at vore lønninger skal være astronomiske. Så at kalde det uforsvarligt lyder useriøst.
Gravatar #105 - Sanity
19. sep. 2011 16:02
Hvis der nu var blevet brugt penge på offentlig transport i stedet for en overflødig motorvej på den jyske hede havde betalingsringen måske været en mere populær idé. Men fuck hvor er jeg træt af at læse og høre om den, der må vel være vigtigere ting!?
Gravatar #106 - assassin2007
19. sep. 2011 16:03
CallOfDuty (94) skrev:
Vi i vesten er ude på et overdrev, det er tydeligt, desværre er der nogen kæmpe socialister der stadig ikke kan indse at problemet ligger globalt, og altså stædigt tror vi er OK her i DK. Vi skal konkurrere med udlandet, det kommer vi aldrig til at kunne fortsætte hvis vi gang på gang udvider det offentlige.


At boligmarkedet er gået fuldstændigt i stå har meget lidt med hvad der sker ude i verden, priserne har bare udviklet sig eksplosivt fordi man fastfrøs ejendomsskatten i 2004, hvilket vil sige at sammen med spekulative lån som feks. afdragsfrie lån så har der ikke været nogen regulering af boligmarkedet og nu hvor vi kommer ind i en periode med lavkonjunktur er der ingen der har råd til at betale de vilde huspriser så derfor kolapser boligmarkedet og kommer først igang igen når priserne har fundet et fornuftigt niveau.


Jeg er delvist enig med dig at skatten på arbejde godt kunne sættes noget ned. Men jeg har en bedre idé til at gøre det end en borgerlig. Jeg ville indføre et vækst betinget beskæftigelsesfradrag og en krise fond.

Desværre kan den først indføres fra næste højkonjunktur fordi de borgerlige har klattet pengene væk på skattelettelser under højkonjunktur(hvilket jeg har skrevet før er imod alt økonomisk fornuft).

Når vi går ind i en periode med højere vækst feks. 2% af BNP eller højere, ligger vi noget af vores overskud i en krise fond.

Når vi så løber ind i en periode med lavkonjunktur feks. et tal der siger 0% af BNP så giver vi alle der arbejder et beskæftigelses fradrag på feks. 5000-10000kr finanseret af pengene i vores krisefond. På dem måde øger vi forbruget og stimulerer væksten i samfundet.

Når så vi igen går ind i en periode med høj vækst på 2% af BNP så fjerner vi dette fradrag så vi bremser forbruget og dermed også prisudviklingerne, inflationen osv.
Pengene vi så mere får i skat ligger vi så igen i krisefonden, og sådan bliver vi ved.

Dette ville være en fornuftig finanspolitik.
Gravatar #107 - Brugernavn
19. sep. 2011 16:04
Sanity (105) skrev:
Hvis der nu var blevet brugt penge på offentlig transport i stedet for en overflødig motorvej på den jyske hede havde betalingsringen måske været en mere populær idé.

Hvilken overflødig motorven? Den folk pendler på mellem Silkeborg og Herning eller den, de pendler på mellem Silkeborg og Århus?
Gravatar #108 - -N-
19. sep. 2011 16:11
#102 Og du tror ikke at VKOs plan er baseret på statistiske sandsynligheder?

For en måneds tid siden havde børsen en artikel om, hvor usandsynligt det er, at VKOs plan holder vand.

S-SF har forøvrigt sagt, at hvis de ikke folk vil arbejde 12min mere, så vil det koste i velfærden, det er vel ansvarligt, hvad skulle det ellers være?

Nej, S-SF vil ikke have flere i arbejde ved at ansætte i det offentlige, hvorfor siger du det igen, når jeg engang har fortalt, at det er lodret forkert?

Desuden har det alle dage været blåblok som har udvidet den offentlige sektor, eller lagt stemmer til det.

S-SF vil have flere i arbejde ved at føre en ekspansiv makroøkonomisk politik, finansieringen af den ekspansive politik sker ved at fremrykke offentlige offentlige investeringer.

Effekt: Man hyre en masse håndværkere osv. til at udføre noget arbejde. Men man ansætter dem ikke, det vil på alle måder være en fejlfortolkning.

Så der bliver smidt offentlige midler ud i samfundet, ja, men det andet er noget af en gradbøjning og forøvrigt vil VKO gøre præcis det samme. Så hvordan i al hulens verden kan du være imod et rødt forslag der er identisk med det blå, som du er enig i?

Hvor er det VKO vil spare? - Og så længe de vil give skattelettelser, ja så skal der altså hentes endnu flere penge, end rød blok skal.

Nu vil VKO til at nedlægge regionerne, de brugte min. 4 mia. på omlægningen, og nu vil de bruge adskellige mia. på en ny og igen fuldstændig udokumenteret omlægning. Den eneste grund til de vil nedlægge regionerne er fordi de er trætte af at høre på Bent Hansen i Region Midt. Det er dælemnde et tamt argument for at brænde den ene milliard af efter den anden. (Både Pia K og Lars L. har et udestående med Bent som ikke kan ligge på noget lille sted)

Vi har lige brugt en over en halv milliard på at bombe et land som aldrig har gjort os noget, men de har råbt røvhul efter USA. Tilgengæld ser vi til mens Isreal efter 60. stadig laver overgreb på palæstinenserne hver mandag formiddag, og har indført et styre som er mere horriblet end apartheid.

#104 Nej, det er jo hamrende forkert, der er intet belæg for, at vi skal betale 44 % mere i leveomkostninger, og de kan slet ikke kædes sammen med løn og skattetryk. Vi betaler 44% mere i leveomkostninger, når der kontrolleres for alt du nævner.

Jeg håber da også, at den nye regeringer i høj grad vil sikre konkurrencen. VKO er jo i lommen på Dansk Supermarked, dansk landbrug og bankerne, som er de største syndere når det gælder at plynre danskerne og være årsag til behovet for højre lønninger.

Vores lønningerne er slet ikke så astronomiske, som mange vil gøre det til, ikke når det kommer til industrien.

Mindste lønnen i HK er 14.000 om måneden, det er altså ikke mange penge, heller ikke forhold til resten af den vestlige verden.
Gravatar #109 - Sanity
19. sep. 2011 16:18
Zhadow (107) skrev:
Hvilken overflødig motorven? Den folk pendler på mellem Silkeborg og Herning eller den, de pendler på mellem Silkeborg og Århus?


Ja, de "motorvenner". Nuvel, folk kører på dem, og pendler. Jeg har selv kørt århus - låsby delen adskillige gange, og der er sgu aldrig trafik der berettiger en motorvej. Ok, der var meget trafik da det var en hovedvej, men virkelig sjældent kø. Hvorfor ikke blot gøre det nemmere at bruge offentlig transport der også? Der er allerede tognet fra Herning over Silkeborg til Århus. Hvis der var smidt lidt penge i offentlig transport i stedet, inklusiv en forbedring af tognettet, ville man kunne klare strækningerne hurtigere, grønnere og stadig have penge til overs i forhold til det kæmpeprojekt en motorvej er, desuden er den stadig ikke færdig.

Gravatar #110 - Brugernavn
19. sep. 2011 16:20
#108:
Hvad er det for noget sludder? Hvis du vil bruge f.eks. 20 kroner på en is, skal din arbejdsgiver betale dig 30,77 kr. I USA skal arbejdsgiveren betale dig 23,53. Hvem skal betale forskellen, hvis ikke det er kunden?
Gravatar #111 - Sanity
19. sep. 2011 16:24
Zhadow (110) skrev:
#108:
Hvad er det for noget sludder? Hvis du vil bruge f.eks. 20 kroner på en is, skal din arbejdsgiver betale dig 30,77 kr. I USA skal arbejdsgiveren betale dig 23,53. Hvem skal betale forskellen, hvis ikke det er kunden?



Brrr, du vil gerne have amerikanske tilstande i Danmark!? I USA skal du selv betale når du får isen galt i halsen og får hjerneskade pga. iltmangel. Så kan du selv regne ud hvilken is der er billigst i dit lavpraktiske eksempel.
Jeg har sgu aldrig forstået VKs seen op til USA de sidste 10 år.

[Edit] Ok, isen smelter, blabla.
Gravatar #112 - Brugernavn
19. sep. 2011 16:31
Sanity (111) skrev:
Brrr, du vil gerne have amerikanske tilstande i Danmark!?

Det har jeg ikke sagt, men det betyder meget for konkurrenceevnen.
Du kan jo selv se at vores skat koster noget for den, der køber vores produkt. Og virksomheder går efter billige produkter, fremfor produkter fra lande med velfærd. Derfor har Kina stor success.
Gravatar #113 - Brugernavn
19. sep. 2011 16:33
Sanity (109) skrev:
Ja, de "motorvenner". Nuvel, folk kører på dem, og pendler. Jeg har selv kørt århus - låsby delen adskillige gange, og der er sgu aldrig trafik der berettiger en motorvej.

At du aldrig har kørt der i myldretiden, gør ikke motorvejen uberettiget.
Gravatar #114 - XorpiZ
19. sep. 2011 17:23
#113

Det er vel en typisk københavner-holdning, at motorveje i Jylland er spild af penge. Nææeh, man skal derimod bruge en masse penge på at gøre den offentlige transport i KBH bedre.
Gravatar #115 - Daniel-Dane
19. sep. 2011 17:27
­­
Gravatar #116 - Sanity
19. sep. 2011 17:52
#113
Jeg er oprindeligt fra Silkeborg, så jo, jeg har kørt der i myldretiden. Før og efter motorvejen. Desuden giver mere motorvej og dårligere offentlig transport selvfølgelig flere biler, man skulle helst ændre fortegnene i den ligning.

#114
Motorveje fra lavt befolket område til lavt befolket område ER spild af penge, og det er jo ikke bare en klat asfalt på en mark. Hvis dit job er i en by 50 km væk, så ryk teltpælene op, det er ikke så farligt endda. Men, der kan selvfølgelig være årsager til dette ikke er så nemt, derfor, bedre offentlig transport i stedet for motorveje hvor enkeltpersoner kører i familiens bil nr. 2 til og fra arbejde. Også i jylland. Det er også billigere, noget selv en blå må kunne forstå.
Gravatar #117 - Alrekr
19. sep. 2011 17:56
briped (103) skrev:
S-Tog og regional tog er allerede overbelastet i myldretiden og kører med 10 minutters drift og så lange togsæt det kan lade sig gøre på peronnerne, og folk står stadig op.


Der er et nyt signalanlæg på vej. ERTMS. Det giver højere kapacitet på jernbanen uden at kompromittere sikkerheden - faktisk kan togene komme til at køre hurtigere. Vi har desuden, i Danmark, nogle af de førende eksperter i ERTMS.

Sanity (105) skrev:
Hvis der nu var blevet brugt penge på offentlig transport i stedet for en overflødig motorvej på den jyske hede havde betalingsringen måske været en mere populær idé. Men fuck hvor er jeg træt af at læse og høre om den, der må vel være vigtigere ting!?


Uanset hvilken motorvej, så kan jeg forklare problemet: Når medierne skal undersøge trafikmængden skal de køre fra Aarhus, Odense eller, endnu værre, København. Når de endelig når frem til stedet, så er der ingen biler. Konklusion: Der er ingen biler. Men der er altså morgenpendling, hvor hastigheden kommer ned omkring 90-100 km/t.

-N- (108) skrev:
Vi har lige brugt en over en halv milliard på at bombe et land som aldrig har gjort os noget, men de har råbt røvhul efter USA.


Jeg tror nu mere det har noget at gøre med at Gadaffi myrdede sine egne borgere. Hvorfor FN/NATO ikke har grebet ind overfor Syrien er mig en gåde.
Gravatar #118 - RQvsom
19. sep. 2011 17:56
Det stykke asfalt på den jyske hede bruges også til transport af hvad nu industrien i jylland producerer. Længere transporttid gør varerne dyrere. Det handler om andet end bare pendlere som kunne transporteres med busser.

I dag lærte jeg at private plejehjem får op til 70.000kr mere per beboer end de kommunale, privatisering er skønt...
Gravatar #119 - Sanity
19. sep. 2011 18:17
RQvsom (118) skrev:
Det stykke asfalt på den jyske hede bruges også til transport af hvad nu industrien i jylland producerer. Længere transporttid gør varerne dyrere. Det handler om andet end bare pendlere som kunne transporteres med busser.


Ja, hvad blev der egentlig af godstoge? Og hvorfor er det dyrere at transportere med tog end med lastbil? Igen med den prioritering af motorveje frem for tognet.
Gravatar #120 - Alrekr
19. sep. 2011 18:37
Sanity (119) skrev:
Ja, hvad blev der egentlig af godstoge? Og hvorfor er det dyrere at transportere med tog end med lastbil? Igen med den prioritering af motorveje frem for tognet.


Hvis du vil transportere noget med godstog skal du bruge en lastbil fra produktionssted til stationen. På stationen skal varerne så på toget (om det foregår via low loaders (1, 2, 3), alm. godsvogne eller containere er her ligegyldigt), fragtes med tog og videre til endedestinationen med lastbil igen. Low loaders giver den bedste fleksibilitet så længe vi taler korte afstande. At fragte varer fra f.eks. København til Kolding eller Aarhus på den måde er dumt. Til Aalborg kan det måske betale sig. Tværs igennem Europa er det genialt.
Gravatar #121 - Sanity
19. sep. 2011 18:48
Egentlig utroligt at newz-folket ikke oprigtigt er mere vilde med tog.
Gravatar #122 - Brugernavn
19. sep. 2011 18:49
Hvad snakker du om? Jeg kører i tog to gange dagligt i hverdagene.
Gravatar #123 - Daniel-Dane
19. sep. 2011 18:59
Tæller Metro?
Gravatar #124 - -xero--
19. sep. 2011 20:26
Stemte bare "Gør det en forskel?"... Meget tyder jo på at de kommer til at søge ind på midten.
Gravatar #125 - reluna
19. sep. 2011 21:42
Jeg er træt af den løbende magtkamp mellem regeringerne.

Rød eller Blå, hvis de ikke snart gør noget med den danske økonomi, vækst og styrke konkurrenceevnen. Så ryger vi alle på røven.
Gravatar #126 - smorten
19. sep. 2011 21:56
/ Off Topic:
Er godt træt af at se alle disse politiske debatter på Newz. Hvis jeg vil læse mudderkamp mellem blå og halvrøde individer der tror at de ved en helvedes masse om dansk politik, smutter jeg ind på EB.dk og får mig et godt grin over deres "Nationen" sektion. Det kunne være fedt hvis Newz og dens brugere ville holde sig til hvad de faktisk ved noget om. Bare fordi at folk herinde er bedre til at formulere sig så det lyder velargumenteret end tåberne på EB gør ikke hvad der bliver skrevet klogere.

/ On Topic:
For ikke at blive rated som irrelevant, må jeg hellere gå imod egen kritik, og svare på spørgsmålet. Og gør opmærksom på at det er min bedømmelse, og ønsker ikke at debatere med nogle om den. Danmarks fremtid ser jeg som lys. Og dette på trods af at vi har fået et borgerligt parti med blandt de bærerende partier. Ser en fremtid der står i lighedens og anstændighedens tegn. En fremtid der tager grønne hensyn, og ønsker vækst i de rigtige steder. Bl.a. ikke forurenende erhverv eller ulighed.
Gravatar #127 - Alrekr
19. sep. 2011 21:58
smorten (126) skrev:
For ikke at blive rated som irrelevant, må jeg hellere gå imod egen kritik, og svare på spørgsmålet.


Du læner dig mere op ad en Flamebait. Helt ærligt; sammenligner du os med Nationen!?
Gravatar #128 - XorpiZ
20. sep. 2011 05:08
Haha. Fik vi lige fortalt, at vi skal holde vores kæft, hvorefter han så selv går i gang?

Du er hyklerisk som få, smorten.
Gravatar #129 - Daniel-Dane
20. sep. 2011 05:45
Jeg kunne ikke umiddelbart finde noget sjovt i hans indlæg (på nær hykleriet), men nu ved I, hvad I skal gøre:

http://peecee.dk/uploads/092011/smor-ten.png
Gravatar #130 - Medallish
20. sep. 2011 06:45
reluna (125) skrev:
Jeg er træt af den løbende magtkamp mellem regeringerne.

Rød eller Blå, hvis de ikke snart gør noget med den danske økonomi, vækst og styrke konkurrenceevnen. Så ryger vi alle på røven.
Yep, problemet er hvem vil fremme nogen form for vækst? Jeg håber Rød tør at satse lidt, fordi efter 10 år med en regering der konstant prøvede at skære ned på alt, så var vi ikke mere klar på finanskrisen, mens her i Norge hvor jeg bor havde vi et dårligt år, men idag er der ingen snak om det, krisen var ovre for længe siden her.

Også en ting, folk snakker om betalingsring og dårlig infrastruktur, igen, Oslo, har ikke ligefrem den bedste infrastruktur, og har en registreringsafgift på biler der kan måle sig med den Danske, her fungere betalingsringen(Bomringen) godt, når jeg ta'r toget eller T-banen er det sjældent jeg bliver mere end 5-10 min forsinket når der f.eks er myldretrafik eller dårligt vejr/tekniske problemer, og som regel køre alting til tiden. Det eneste problem de har her mht. trafikken er at der er for mange folk der køre i nogle gamle biler, så ja jeg er ret enig i at DK skulle i det mindste nedsætte registreringsafgiften kraftigt, da nyere biler = bedre sikkerhed som regel.

Er selv lidt mere træt af folks konstant whining, da Venstre vandt for 10 år siden gik jeg ikke på knæ og græd om hvordan DK var doomed.
Gravatar #131 - Magten
20. sep. 2011 06:51
Medallish (130) skrev:
Også en ting, folk snakker om betalingsring og dårlig infrastruktur, igen, Oslo, har ikke ligefrem den bedste infrastruktur
Oslo har så vidt jeg husker haft en fuldt udbygget metro/undergrundsbane i mange år før betalingsringen.

Jeg ved dog ikke hvordan det ser ud med busdriften deroppe.
Gravatar #132 - Zombie Steve Jobs
20. sep. 2011 06:55
Villy og Helle:


Vi skal styrke økonomien

Det gør vi ved at tage penge ud af samfundet

Og så leder vi dem ind i samfundet igen

Og så beskatter vi dem, hver gang de passerer!




#119
Tror du nogle virksomheder ville bruge lastbiler i stedet for tog til deres transport, hvis tog var billigere/smartere/hurtigere? Der sidder mennesker og regner på det pis og som #120 giver det ikke den store mening.

Tja, ang. betalingsring: Hvis de kommer med den, vil jeg da nok egentlig gerne betale de penge for at få motorvejen for mig selv. Men sker det? Kommer folk til at hoppe over i den offentlige transport? Tvivler stærkt. Der er mange, det ikke er praktisk for. Inkl. mig.


Gravatar #133 - fidomuh
20. sep. 2011 07:18
#93

Nej. Men det løser ikke problemet med at de er propfyldte. De bliver iøvrigt også forsinkede af netop de mange mennesker der skal klemme sig på hver eneste afgang.


Det bliver loest iogmed at man kan indsaette mere kapacitet, fx :)

Man har jo slet ikke den ekstra kapacitet. Vi snakker jo ikke bare en eller to busser ekstra og så kører København bare derud af.


Det er faktisk taet paa. En eller to strategisk placerede busser vil nok kunne hjaelpe spidspunkterne ret meget.

Derudover saa vil det ikke vaere saa vigtigt at ramme DEN FOERSTE 6A der kommer, hvis den naeste kommer 4-6 minutter efter ;)

Vi snakker mange flere busser og en metro der kan transportere folk hurtigt fra de yderste dele af København til centrum.


Metroen skal udvides, det er jeg helt enig i!
Det ville loese ret mange af de her problemer og nok goere betalingsringen totalt overfloedig, da der saa er mange som gerne vil tage det offentlige frivilligt.

Og toge fra midtsjælland osv som kan håndtere mange flere rejsende til København og omegn.


Det er ikke mit indtryk at udkanten -> Koebenhavn er problemet, men naermere at Storkoebenhavn -> Centrum er et helvede.

Ingen af de dele eksisterer idag. Og kun en af dem kan hurtigt ordnes: Busserne.


Hvilket saa ikke kan lade sig goere, pga den store maengde trafik ;)

6A er nærmest altid forsinket. Tilgengæld kommer der gerne 3-4 af dem lige i røven på hinanden. Forsinkelserne gælder også 69 osv.


69, ja. 6A har jeg taget til tiden hver mandag, onsdag og fredag i fyraftens myldretid, de side ...4 uger?

Ligeledes er togene også meget tit forsinket.


Udover de absurde tider togene har koert paa pga sporarbejdet, saa synes jeg ikke det har vaeret specielt slemt. Linie B og F hver dag.

Og indtil prisen så er kommet ned og vi har fået en infrastruktur der kan bære de mange mennesker, så skal man bare gladeligt betale fllere tusinde kroner om året for at komme til/fra arbejde?
Nej tak.


Nu skal betalingsringen jo foerst laves om 2 aar og planen har hele tiden vaeret at faa prisen ned foerst.
Alt den her whine om gaeld og roed blok skyldes jo netop at de vil investere pengene foer de er tjent ;)

Jeg synes nu ikke nødvendigvis man skulle slippe. Men en fornuftig rabat og evt kæde det sammen med parkeringslicensen som man også betaler indenfor ringen, så ville jeg være mere modtagelig.


Det er faktisk en ret god ide.
Du betaler alligevel for at parkere i hele Kbh (zoneinddelt godtnok), saa man kunne sagtens kaede det sammen :)

Jeg tvivler på vi har en infrastruktur der kan bære det allerede der, men det er så bare spekulationer fra min side :)


Det goer jeg ogsaa, men hey, hvis de faar priserne ned, saa vil der nok vaere ret mange der goer skifter friviligt anyway.
Alene det at det koster dobbelt saa meget i mange tilfaelde, er skraemmende.
Gravatar #134 - Zombie Steve Jobs
20. sep. 2011 07:23
Det er faktisk taet paa. En eller to strategisk placerede busser vil nok kunne hjaelpe spidspunkterne ret meget.
Derudover saa vil det ikke vaere saa vigtigt at ramme DEN FOERSTE 6A der kommer, hvis den naeste kommer 4-6 minutter efter ;)


De kommer i en klump, mega forsinkede, specielt når det regner og alle cyklisterne ikke har taget ordentlig tøj på og derfor vil tage bussen.
Gravatar #135 - Alrekr
20. sep. 2011 07:50
Medallish (130) skrev:
Er selv lidt mere træt af folks konstant whining, da Venstre vandt for 10 år siden gik jeg ikke på knæ og græd om hvordan DK var doomed.


Hverken i 2001, 2005 eller 2007 var der et hylekor som i dag. Jeg tror det skyldes Web 2.0 (facebook, Nationen!, etc.). Det' lårt.
Gravatar #136 - fidomuh
20. sep. 2011 08:07
#134

Nej, de kommer slet ikke.
Men naar vi nu engang har losset alle jer bilister ud af byen, saa der er ikke er massiv trafik paa vejene, saa kommer de nok til tiden.
Og ifoelge Magtens forklaring, saa vil en klump ogsaa vaere fint, ioevrigt.
Gravatar #137 - Zombie Steve Jobs
20. sep. 2011 08:16
#136 Jamen held og lykke, når alle bilisterne flytter ud af byen, københavns kommune vil derefter være den fattigste i Danmark.

Edit: Indførte de betalt parkering i f.eks. de zoner på østerbro, hvor det er gratis og hvor de fleste af Rigshospitalets ansatte parkerer, så kunne de måske hive nogle af de naziguldpenge hjem på den måde. Yderligere kunne de øge betalingen for en times parkering fra en 20'er til en 50'er eller mere. Det begrænser automatisk mængden af biler og koster en brøkdel af en betalingsring, det rammer ikke dem, der er nødt til at have en bil.
Gravatar #138 - snesman
20. sep. 2011 08:25
CallOfDuty (96) skrev:
massen af folk er jo nogle grådige røvhuller, og det er endnu et godt eksempel på hvorfor man skulle rejse ud af landet og være sin egen.


Ja, jeg holder dig ikke tilbage...
Gravatar #139 - fidomuh
20. sep. 2011 08:40
#137

Men ... Det er jo primaert folk der bor i Kbh der gerne vil have ringen? Saa hvem er det der flytter ud ?

Du mangler rimeligt meget belaeg for det der, udover at du saa ikke vil have kunder i Kbh.
Gravatar #140 - snesman
20. sep. 2011 09:02
RQvsom (118) skrev:
I dag lærte jeg at private plejehjem får op til 70.000kr mere per beboer end de kommunale, privatisering er skønt...

Link?




Steve Jobs (137) skrev:
#136 Jamen held og lykke, når alle bilisterne flytter ud af byen, københavns kommune vil derefter være den fattigste i Danmark.

Mon dog.
Gravatar #141 - snesman
20. sep. 2011 09:04
fidomuh (139) skrev:
Det er jo primaert folk der bor i Kbh der gerne vil have ringen?


Og Mark Jensen.
Gravatar #142 - Zombie Steve Jobs
20. sep. 2011 09:12
#139/140, nej, de flytter nok ikke ud, men dem udenfor byen får nok et problem.

Jeg siger igen:
Indførte de betalt parkering i f.eks. de zoner på østerbro, hvor det nu er gratis og hvor de fleste af Rigshospitalets ansatte parkerer, så kunne de måske hive nogle af de naziguldpenge hjem på den måde. Yderligere kunne de øge betalingen for en times parkering fra en 20'er til en 50'er eller mere. Det begrænser automatisk mængden af biler og koster en brøkdel af en betalingsring, det rammer ikke dem, der er nødt til at have en bil.

og det er 350 millioner om året, byen får ind i parkering, udvid zonerne, sæt prisen op, både på årsparkeringstilladelse (der pt er på 600 til 1200-1500? - det er stadig billigt for et år), og timeparkering, så når vi nok hurtigt de 2 milliarder og har kun udgifter til ekstra parkeringsautomater og laminat og ikke underskud de næste 13 år og vi får ikke pisset de mennesker, som de røde fantaster påstår at ville passe på (de lavtlønnede) lige i kæften. Tror du det betyder en skid for dem med 60-70K plus md, der sikkert får dækket udgiften af virksomheden alligevel? Nej, de betyder noget for dem der skal feje dit gulv, tørre dig i røven, give dig en indsprøjtning, undervise dine børn og så videre. Og det er ikke for at være ond ved dig eller genere Pia Olsen Det Blihr Dyhrer , at de ikke bor i byen, det har sandsynligvis noget med huspriser/m2 at gøre og hvor de fleste jobs er. Der er ingen, der synes det er sjovt at sidde i trafikken, men hvis det offentlige transportsystem kunne løfte opgaven, så tror jeg nok de fleste ville sige FUCK OFF til den omkostning det er at have en tarvelig Suzuki Swift.

Det hele er en åndssvag principiel sag, drømt op af en flok idealister, der ikke har tænkt sig om. Det er til at brække sig over.
Gravatar #143 - Magten
20. sep. 2011 09:55
Steve Jobs (142) skrev:
(der pt er på 600 til 1200-1500? - det er stadig billigt for et år)
Jeg betaler 600 kr og det er i den billigste zone.
Den er iøvrigt lige steget sidste år, fra 200 kr årligt.
Gravatar #144 - Zombie Steve Jobs
20. sep. 2011 09:57
#143 690 nu, ja, 190 for ikke så længe siden.
Gravatar #145 - Magten
20. sep. 2011 09:58
690? Nå, så huskede jeg forkert :D
Gravatar #146 - Sanity
20. sep. 2011 10:22
Steve Jobs (132) skrev:
#119
Tror du nogle virksomheder ville bruge lastbiler i stedet for tog til deres transport, hvis tog var billigere/smartere/hurtigere? Der sidder mennesker og regner på det pis og som #120 giver det ikke den store mening.


Igen læser du ikke mit indlæg. Det jeg sætter spørgsmålstegn ved er ikke hvorfor de ikke bruger togtransport, men hvorfor det er dyrere end lastbiltransport. Selvfølgelig bruger virksomhederne den billigste løsning. Min mening er så at det skal være billigere for virksomhederne at bruge togtransport. Håber jeg fik det skåret nok ud i pap for dig.

Og i øvrigt synes jeg under ingen omstændigheder de folk der arbejder på riget skal betale for deres parkering, der er sgu ingen grund til at presse flere til at arbejde for de forpulede private hospitaler.
Men helt sikkert, øget p-afgift er også en mulighed, men sgu ikke for hospitalets ansatte, de er pressede nok som det er.
Gravatar #147 - fidomuh
20. sep. 2011 10:50
#146

Og i øvrigt synes jeg under ingen omstændigheder de folk der arbejder på riget skal betale for deres parkering, der er sgu ingen grund til at presse flere til at arbejde for de forpulede private hospitaler.
Men helt sikkert, øget p-afgift er også en mulighed, men sgu ikke for hospitalets ansatte, de er pressede nok som det er.


Hvorfor har de ikke p-pladser til de ansatte? Alt andet er da vildt underligt -.-
Gravatar #148 - Zombie Steve Jobs
20. sep. 2011 10:59
#146 Jamen sådan går det jo, når der skal kradses penge ind til en stat, de pressede bliver ramt, shit sux, sådan må det være og sådan bliver det også med betalingsringen.

Og jo, Rigshospitalet har gratis parkering til deres ansatte, det var i hvert fald tilfældet, men der er ikke nok pladser og det er derfor de parkerer på de gratis pladser på den anden side af Jagtvej, fordi de gratis plads, der tidliger var omkring hospitalet, er blevet til betalingspladser. Fu yeah.
Gravatar #149 - smiley
20. sep. 2011 11:45
#146
Tog er en ufattelig dårlig logistik, for alle andre end massive industrifabrikker som har deres egen togbane og siden de næsten alle er døde, så er der ingen der bruger tog.

Hvordan fanden skulle nogen som helst andre kunne bruge det? Vil du have at en tøjbutik i indre København skal have 40 ansatte til at gå hen på Nørreport station og stå klar til at slæbe alle varerne hen til forretningen manuelt? Det er fuldstændig gak tankegang, lastbiler og varevogne er langt bedre til formålet.

I bedste fald KUNNE man have en station hvor du kunne modtage alle varer og så derfra ville lastbiler eller varevogne slæbe resten ind i byen alligevel. Jeg er rimelig sikker på at det allerede fungerer, men togene kommer så fra andetsteds i Europa.

Så hvad angår betalingsringen, så reducerer den overhovedet ikke antallet af lastbiler, det gør det bare dyrere for alle at drive en forretning.
Gravatar #150 - Sanity
20. sep. 2011 12:30
#149
Jeg tror der bliver blandet et par diskussioner ind i hinanden her... Det med togene er ikke i direkte forbindelse med snakken om betalingsring... Men du er tilgivet, jeg ville sgu heller ikke gide læse alle indlæg.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login