mboost-dp1
Fremtiden med rød regering?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Smiley (48) skrev:At stemme mod DF bare fordi du er faldet for den åndssvage hype der har ligget i medierne de sidste ti år siger mere om dig end om partiet. De har for det meste en fornuftig politik, deres største minus er at de ikke ved hvornår de skal lukke røven og spare os for nogle dumsmarte bemærkninger.
QFT.
snesman (49) skrev:Ja, fuck de er dumme. De har i hvert fald ikke set på undersøgelserne fra Gøteborg, der viser det modsatte af hvad du siger.
Det eneste undersøgelserne viser, mig bekendt, er at der kører færre biler i Stockholm.
Det kan ikke bruges til at modbevise CallOfDutys mening om, at betalingsringen er idioti.
Smiley (48) skrev:At stemme mod DF bare fordi du er faldet for den åndssvage hype der har ligget i medierne de sidste ti år siger mere om dig end om partiet.
Jeg ved ikke med de andre, men jeg stemmer imod DF fordi de kun kan finde ud af lave lort i det hele. Jeg baserer det på personlig erfaring
De har ikke lavet noget der holder banditterne ude, det eneste de har lavet er at holde de folk der gør gavn for DK ude. DF har længe overbevist dig om at de har gjort super meget godt for DK kan jeg høre, desværre stemmer det ikke lige overens med virkeligheden
snesman (49) skrev:
Ja, fuck de er dumme. De har i hvert fald ikke set på undersøgelserne fra Gøteborg, der viser det modsatte af hvad du siger.
Hvorfor spurgte de ikke bare dig?
De har bare glemt, at biler i Sverige ikke koster noget, sammenlignet med her, vi har betalt nok for at få lov til at køre på vejene. Fjern registreringsafgiften, så laver I bare alle de betalingsringe i vil, men nå nej, hvad skal så betale for landet? 90% i skat?
Både London og Stockholm (som du mener) har en væsentlig bedre infrastruktur end København. Derfor fungerer det.snesman (49) skrev:Ja, fuck de er dumme. De har i hvert fald ikke set på undersøgelserne fra Gøteborg, der viser det modsatte af hvad du siger.
Infrastrukturen skal være der før man laver betalingsringen. Ellers er der dømt kaos.
Læg så dertil, som #56 siger, at Sverige og England ikke har de samme hjernedøde afgifter på biler som Danmark har.
Trist at se hvor bitre folk er og hvor hjernevasket i er blevet af blå's skræmmekampangner "rød er ikke økonomisk ansvarlige".
Passer ikke!
Man må huske på det her land er blevet regeret af en rød regering i mange, mange år gennem tiden og jeg synes da at resultatet er blevet udemærket.
Så tag lige en slapper og lad os se hvad der sker.
Passer ikke!
Man må huske på det her land er blevet regeret af en rød regering i mange, mange år gennem tiden og jeg synes da at resultatet er blevet udemærket.
Så tag lige en slapper og lad os se hvad der sker.
#58 Der er da vist ikke nogen, der taler om økonomisk ansvarlighed? De blå har ikke gjort det specielt godt de sidste 10 år, men at klandre dem for en global økonomisk krise kan man ikke.
Steve Jobs (17) skrev:#16 sådan tænker arbejdsløse, der kører på trehjulede cykler.
Eller sådan tænker "udkantsdanskere" der ikke giver en flad fis for om snoppede cafe latte typer skal betale en skilling for at fræse rundt på vejene, i en by hvor der går offentlig transport fra ethvert gadehjørne med 10-15 minutters intervaller..
Nu behøver man ikke være arbejdsløs for at være uden bil, der kan være mange grunde til at man ikke vælger sådanne et transport middel, at man ikke er fedladen og doven kan være en af dem..
#59
Det vil jeg så give dig ret, selvom jeg hælder mest til rød, så tror jeg heller ikke vi direkte kan give blå skylden for alle de problemer der har været.
Men at udholde det hyleri der kommer fra mange af blå bloks tilhænger for tiden, det er sgu nærmest uudholdeligt. Som mange lidt mere neutrale har forsøgt at forklare, så er der ikke den store chance for at Helle og Co får kørt Danmark mere i sænk end hvad det er i forvejen. Tvært imod kunne det jo være, at vi kunne rette lidt op på det.
Men for at det kan lade sig gøre, er rød og blå sgu nødt til at samarbejde på tværs, og hvis de gør det, så tror jeg faktisk godt det kan lade sig gøre at få rettet op på Danmark.
Jeg synes mere problemet er den måde der har været ført valgkamp, Helle har haft travlt med at fodre sine mærkesager, og Lars L. har haft travlt med at trampe på Helle's mærkesager, of fortælle at hans egne mærkesager er meget mere relevante, hvorefter så rød blok har angrebet blå bloks sager, og blå så angriber tilbage.
For det meste har jeg så oplevet de Radikale stå i midten, og forsøge at gyde olie på de oprørte vande, og forsøge at få dem til at snakke bredt samarbejde.
Nu får vi så at se om det lykkedes, eller om Lars og Helle begge er pige sure, og ikke vil samarbejde :)
Det vil jeg så give dig ret, selvom jeg hælder mest til rød, så tror jeg heller ikke vi direkte kan give blå skylden for alle de problemer der har været.
Men at udholde det hyleri der kommer fra mange af blå bloks tilhænger for tiden, det er sgu nærmest uudholdeligt. Som mange lidt mere neutrale har forsøgt at forklare, så er der ikke den store chance for at Helle og Co får kørt Danmark mere i sænk end hvad det er i forvejen. Tvært imod kunne det jo være, at vi kunne rette lidt op på det.
Men for at det kan lade sig gøre, er rød og blå sgu nødt til at samarbejde på tværs, og hvis de gør det, så tror jeg faktisk godt det kan lade sig gøre at få rettet op på Danmark.
Jeg synes mere problemet er den måde der har været ført valgkamp, Helle har haft travlt med at fodre sine mærkesager, og Lars L. har haft travlt med at trampe på Helle's mærkesager, of fortælle at hans egne mærkesager er meget mere relevante, hvorefter så rød blok har angrebet blå bloks sager, og blå så angriber tilbage.
For det meste har jeg så oplevet de Radikale stå i midten, og forsøge at gyde olie på de oprørte vande, og forsøge at få dem til at snakke bredt samarbejde.
Nu får vi så at se om det lykkedes, eller om Lars og Helle begge er pige sure, og ikke vil samarbejde :)
#60 problemet er jo, at dem der fræser rundt i byen ikke skal betale noget, det er dem, der skal ud og ind (dem, der arbejder uden for byen eller kører ind, for at arbejde). Der er jo mennesker, der har mere end en cykelturs længde ud og hjem, og det er de almindelige mennesker, der bliver ramt hårdest. Det er lærere, sygeplejersker, servicefagsmennesker, der ikke har råd til at bo i byen, og derfor bor udenfor, der bliver kneppet i røven. Men ja, kan da se det socialistiske og ordentlige i den idé.
Og i byen? Ja, der fungerer det nogenlunde, men snup du det offentlige fra Hareskov til Rungsted, det tager 55 minutter, de 17 kilometer, i bil? 20 minutter, måske?
Yderligere er der nogen af os, der har brug for en bil, for at kunne udføre vores arbejde. Jeg kører rundt til mine kunder. Jeg har ikke et kontor.
#61 Jeg er også helt vildt glad for den nuværende stauts i regeringen, ikke mere naziblok, nu skal der faktisk samarbejdes, det tror og håber jeg, vi kan få noget godt ud af.
Tror det er godt for alle, hvis Thorning og Løkke arbejder sammen og hopper let over tosserne i DF og Ø :D
Og i byen? Ja, der fungerer det nogenlunde, men snup du det offentlige fra Hareskov til Rungsted, det tager 55 minutter, de 17 kilometer, i bil? 20 minutter, måske?
Yderligere er der nogen af os, der har brug for en bil, for at kunne udføre vores arbejde. Jeg kører rundt til mine kunder. Jeg har ikke et kontor.
#61 Jeg er også helt vildt glad for den nuværende stauts i regeringen, ikke mere naziblok, nu skal der faktisk samarbejdes, det tror og håber jeg, vi kan få noget godt ud af.
Tror det er godt for alle, hvis Thorning og Løkke arbejder sammen og hopper let over tosserne i DF og Ø :D
Steve Jobs (56) skrev:snesman (49) skrev:
Ja, fuck de er dumme. De har i hvert fald ikke set på undersøgelserne fra Gøteborg, der viser det modsatte af hvad du siger.
Hvorfor spurgte de ikke bare dig?
De har bare glemt, at biler i Sverige ikke koster noget, sammenlignet med her, vi har betalt nok for at få lov til at køre på vejene. Fjern registreringsafgiften, så laver I bare alle de betalingsringe i vil, men nå nej, hvad skal så betale for landet? 90% i skat?
Det lyder imo fair, at lægge afgifterne over på forbrug og fx fjerne registreringsafgiften. På den anden side har DK en ret god indtægt fra bilregistrering, som jo oven i købet er en importvare.
#64 I den ombæring vil jeg også gerne satse en bajer på, at vi har afgifter på elbiler i 2015. Om det hedder kirkemulkt eller luksusgodeafgift eller noget andet er vel sådan set ligemeget.
Utroligt at man mener at en regering som har hævet leveomkostningerne og dermed sænket landets konkurence evne ved at stimulerer økonomien under en højkonjunktur via skattelettelser som ifølge alle økonomers lærebøger giver øget inflation, højere priser samt generelt overophedning af økonomien, samt fjernet reguleringsmekanismen af boligmarkedet(ejendomsskatten) i 2004 med sit skattestop hvilket fik priserne på boliger til at eksploderer samt boligmarkedet til at kolapse i det samfundet kommer i lavkonjunktur, er bedst til at styre landets økonomi...
Og samtidigt mener at de røde som sidst de sad på magten og slog Danmarks rekorden i at skabe flest arbejdspladser på kortest tid, er dem som er de økonomisk uansvarlige...
JA uvidende tåber er der masser af i dette samfund...
Og samtidigt mener at de røde som sidst de sad på magten og slog Danmarks rekorden i at skabe flest arbejdspladser på kortest tid, er dem som er de økonomisk uansvarlige...
JA uvidende tåber er der masser af i dette samfund...
#66 Ja, for den globale økonomiske krise er "Venstres" skyld.
Steve Jobs (67) skrev:#66 Ja, for den globale økonomiske krise er "Venstres" skyld.
Har ikke skrevet noget om den globale krise, men meget godt du kan få det ud af mit indlæg, det viser vist meget godt at du netop er en af dem der ikke har forstand på national økonomi.
#68/69
Pointen er, om vi havde haft Mao eller Nixon på regeringsmagten, så var økomomien gået af lort.
Og at kyle flere penge ind i det offentlige, straffe borgerne på pengenpungen er ikke en løsning, som det ser ud nu.
Blå blok gjorde det forkerte, det er ikke lig med, at de røde nu gør det rigtige. Ingen, hverken blå eller rød, kan redde os som det ser ud nu, så herp derp, det er bare et spørgsmål om, hvem der bliver mest uudholdelig, og det tyder på, at rød er de værste pt.
Pointen er, om vi havde haft Mao eller Nixon på regeringsmagten, så var økomomien gået af lort.
Og at kyle flere penge ind i det offentlige, straffe borgerne på pengenpungen er ikke en løsning, som det ser ud nu.
Blå blok gjorde det forkerte, det er ikke lig med, at de røde nu gør det rigtige. Ingen, hverken blå eller rød, kan redde os som det ser ud nu, så herp derp, det er bare et spørgsmål om, hvem der bliver mest uudholdelig, og det tyder på, at rød er de værste pt.
Steve Jobs (70) skrev:#68/69
Pointen er, om vi havde haft Mao eller Nixon på regeringsmagten, så var økomomien gået af lort.
[..]
Blå blok gjorde det forkerte, det er ikke lig med, at de røde nu gør det rigtige.
Pointen er, at V og C har fremført sig som de mest ansvarlige, selvom de har gjort så mange uansvarlige ting.
V og C fremført sig som ansvarlige!? Jeg må le, de har ført den mest uansvarlige politik der længe er set på Christiansborg, hastebeslutninger og sjuskede love er det eneste de har præsteret. At S-SF så ikke fatter at smadre dem lige i nyren når det sker er så mig uforståeligt, i stedet for at komme med bedre forslag har de gang på gang bare kommet med et dovent modforslag som har været næsten det samme.
Men hvad der er endnu mere utroligt er at venstre har formået at overbevise en stor befolkningsgruppe om at de har ført Danmark rigtig godt igennem krisen når det direkte er deres skyld at vi har haft boligboble og bankkrak på stribe i Danmark. Ovenikøbet har man bare givet bankerne flere penge.
Som jeg også før har givet udtryk for, mener jeg at Radikale og Enhedslisten er de eneste partier der ikke har leflet for medierne og faktisk prøvet at føre deres politik igennem, noget man bør tage hatten af for i disse tider. Og jeg er optimistisk overfor begge partiers inflydelse i en ny regering, jeg håber og beder til at de kan få et samarbejde op at stå i stedet for at agere som DF har gjort de sidste 10 år.
En anden ting, jeg har grinet meget af Tom Gillesbergs valgplakater, men en ting hvor han har fat i den lange ende, er at man skal opdele bankerne. Jeg magter ikke lige at finde et link om det, da deres hjemmeside er lige så elendig og grim som gillesbergs valgplakat.
Men hvad der er endnu mere utroligt er at venstre har formået at overbevise en stor befolkningsgruppe om at de har ført Danmark rigtig godt igennem krisen når det direkte er deres skyld at vi har haft boligboble og bankkrak på stribe i Danmark. Ovenikøbet har man bare givet bankerne flere penge.
Som jeg også før har givet udtryk for, mener jeg at Radikale og Enhedslisten er de eneste partier der ikke har leflet for medierne og faktisk prøvet at føre deres politik igennem, noget man bør tage hatten af for i disse tider. Og jeg er optimistisk overfor begge partiers inflydelse i en ny regering, jeg håber og beder til at de kan få et samarbejde op at stå i stedet for at agere som DF har gjort de sidste 10 år.
En anden ting, jeg har grinet meget af Tom Gillesbergs valgplakater, men en ting hvor han har fat i den lange ende, er at man skal opdele bankerne. Jeg magter ikke lige at finde et link om det, da deres hjemmeside er lige så elendig og grim som gillesbergs valgplakat.
#72 bankerne skal ikke ahve en øre. De skal bare have lov til at dø, deres direktøre landsforvises, bankerneh ar været nogle assholes.
Steve Jobs (62) skrev:#60 problemet er jo, at dem der fræser rundt i byen ikke skal betale noget,
Jeg har også altid taget bus, metro etc da jeg levede i københavn. Selvom jeg havde en bil. Det var for besværligt at skulle finde en parkering til jeg gad tage bilen.
Hvis jeg ser egoistisk på det så ville en betalingsring være en god ide fordi de få gange om året jeg tager til København kunne det være jeg kunne komme frem og parkere. Og så kunne en masse andre end mig ligge en masse flere penge til staten.
Men nu bør man jo ikke stemme på hvad der er bedst for en selv men hvad man mener er bedst for landet.
#74 Jeg kan bare ikke se hvorfor folk skal straffes for at arbejde. Men vi kan da gøre noget af det, som nogle røde tosser på politiken foreslog:
Erhverv ud af byen, hvad skal de dog også derinde, alle de arbejdspladser.
Så er byen i hvert fald tom om dagen...
Erhverv ud af byen, hvad skal de dog også derinde, alle de arbejdspladser.
Så er byen i hvert fald tom om dagen...
#60
A-busserne koerer typisk hver 4-6 minut.
Men det er nok ikke "tids nok" for folk med hastvaerk.
Jeg boer ioevrigt selv i udkanten af storkoebenhavn og pendler med tog hver dag.
Det tager mig ~5 minutter laengere end med bil.
Jeg arbejder paa noerrebro, saa jeg har ikke mulighed for metroen endda. :)
i en by hvor der går offentlig transport fra ethvert gadehjørne med 10-15 minutters intervaller..
A-busserne koerer typisk hver 4-6 minut.
Men det er nok ikke "tids nok" for folk med hastvaerk.
Jeg boer ioevrigt selv i udkanten af storkoebenhavn og pendler med tog hver dag.
Det tager mig ~5 minutter laengere end med bil.
Jeg arbejder paa noerrebro, saa jeg har ikke mulighed for metroen endda. :)
Betalingsring = flere personer der tager bussen
Flere personer der tager bussen = paradis for viruser
Viruser + medier = folk køber spandevis af medicin
Salg af spandevis af medicin = Godt for økonomien? ^^
Flere personer der tager bussen = paradis for viruser
Viruser + medier = folk køber spandevis af medicin
Salg af spandevis af medicin = Godt for økonomien? ^^
Vi skal bare nedlægge københavn og flytte hovedstaden til en by med nyere og bedre infrastruktur... ^^ Store dele af Esbjerg fx er nærmest amerikanske med en 'ternet' infrastruktur.
#75
Saa du synes ogsaa det er forrykt at man skal betale for at parkere i Kbh?
Eller at man ikke bare kan parkere hvorend man lyster? Midt i parken, fx?
Der er en grund til at der kraeves betaling og faktisk er den stoerste motivator at forhindre unoedvendig bilkoersel i midtbyen.
- Noget som vil komme de erhvervsmaessige koeretoejer kraftigt til gode.
Du faar jo nok en slags "maanedskort" du kan investere i.
Jeg kan bare ikke se hvorfor folk skal straffes for at arbejde.
Saa du synes ogsaa det er forrykt at man skal betale for at parkere i Kbh?
Eller at man ikke bare kan parkere hvorend man lyster? Midt i parken, fx?
Der er en grund til at der kraeves betaling og faktisk er den stoerste motivator at forhindre unoedvendig bilkoersel i midtbyen.
- Noget som vil komme de erhvervsmaessige koeretoejer kraftigt til gode.
Du faar jo nok en slags "maanedskort" du kan investere i.
assassin2007 (66) skrev:Og samtidigt mener at de røde som sidst de sad på magten og slog Danmarks rekorden i at skabe flest arbejdspladser på kortest tid, er dem som er de økonomisk uansvarlige...
JA uvidende tåber er der masser af i dette samfund...
Altså S skaber og vil skabe yderligere offentlige arbejdspladser, og man er en tåbe hvis man tror det er vejen frem for vores land, som i forvejen er proppet med overflødige offentlige arbejdspladser. S og SF tror fandeme de vil tjene på deres offentlige arbejdspladser, det er med i deres budget planlægning, jeg var målløs da Villy stod og forklarede det, imens Helle stod og så på, at de er blevet stemt ind fortæller jo at demokratiet vil have mere og mere, flertallet vil have mere og mere.. det kan ikke fortsætte, derfor mener jeg demokratiet i DK får sit at se til fremover, for de få som betaler gildet gider ikke længere.
Skattelettelser er et krav, vi har verdens højeste skattetryk, og vi befinder os i en global økonomi hvor man nemt kan flytte væk, tro mig at vi vil se et hav af danskere flytte til lande der er bedre for dem, og det er ikke kun klimaet jeg snakker om.
Danskere har siddet og været selvglade i årtier, men det hører formentlig op meget snart, for der kan ikke presses flere penge ud af folk.
Da jeg boede i København gad jeg ikke engang tage bussen, 20kr per stop og så tilbage igen, så 40kr bare for at tage en tur i en parken eller noget, så jeg blev for meget hjemme foran computeren. Da jeg så flyttede til Nordsjælland og tog toget til København.. ja, forsinket forsinket forsinket..
Statten er blevet for omfattende, der er for mange regler, afgifter osv.., det skal simpelthen slankes, det skal kun tage sig af skoler, infrastruktur, læger og dens slags vigtige ting, og så ellers selv lade folk bestemme hvad de ville bruge deres penge på.
Danmark er altså ikke så fedt et sted som det burde have været, vi har spildt pengene.
SlettetBruger (78) skrev:Vi skal bare nedlægge københavn og flytte hovedstaden til en by med nyere og bedre infrastruktur... ^^ Store dele af Esbjerg fx er nærmest amerikanske med en 'ternet' infrastruktur.
Det samme med Fredericia.
Anyways, det bedste ville være at flytte hovedstaden til et sted på den jyske hede. På den måde kan man komme ind i byen uanset hvor man kommer fra, og der er masser af plads til at tænke infrastruktur ala kinesiske spøgelsesbyer.
CallOfDuty (82) skrev:assassin2007 (66) skrev:Og samtidigt mener at de røde som sidst de sad på magten og slog Danmarks rekorden i at skabe flest arbejdspladser på kortest tid, er dem som er de økonomisk uansvarlige...
JA uvidende tåber er der masser af i dette samfund...
Altså S skaber og vil skabe yderligere offentlige arbejdspladser, og man er en tåbe hvis man tror det er vejen frem for vores land, som i forvejen er proppet med overflødige offentlige arbejdspladser. S og SF tror fandeme de vil tjene på deres offentlige arbejdspladser, det er med i deres budget planlægning, jeg var målløs da Villy stod og forklarede det, imens Helle stod og så på, at de er blevet stemt ind fortæller jo at demokratiet vil have mere og mere, flertallet vil have mere og mere.. det kan ikke fortsætte, derfor mener jeg demokratiet i DK får sit at se til fremover, for de få som betaler gildet gider ikke længere.
Skattelettelser er et krav, vi har verdens højeste skattetryk, og vi befinder os i en global økonomi hvor man nemt kan flytte væk, tro mig at vi vil se et hav af danskere flytte til lande der er bedre for dem, og det er ikke kun klimaet jeg snakker om.
Danskere har siddet og været selvglade i årtier, men det hører formentlig op meget snart, for der kan ikke presses flere penge ud af folk.
Da jeg boede i København gad jeg ikke engang tage bussen, 20kr per stop og så tilbage igen, så 40kr bare for at tage en tur i en parken eller noget, så jeg blev for meget hjemme foran computeren. Da jeg så flyttede til Nordsjælland og tog toget til København.. ja, forsinket forsinket forsinket..
Statten er blevet for omfattende, der er for mange regler, afgifter osv.., det skal simpelthen slankes, det skal kun tage sig af skoler, infrastruktur, læger og dens slags vigtige ting, og så ellers selv lade folk bestemme hvad de ville bruge deres penge på.
Danmark er altså ikke så fedt et sted som det burde have været, vi har spildt pengene.
Magen til bræk skal man lede længe efter. Der er lige blevet frigivet en rapport i dag der viser at fordi VKO regeringen har skåret i de offentlige ansatte, så går Danmark glib af 40milliarder, eller hvad der svarer til 2 tilbagetrækningsreformer hvert eneste år, fordi der ikke er nok medarbejdere i skat til at kræve penge ind og gennemgå sager om skattely osv.
Poul Nyrup skabte fra 1998 til 2001 over 200000 arbejdspladser, og nej størstedelen af disse var ikke offentlige, den offentlige vækst fulgte nemlig den generelle vækst i samfundet som også er det mest fornuftige, så hvis du har andet parti farvet sludder du vil dele med os andre så sørg for noget bakke det op med noget fakta.
Dette fakta kunne feks. være fra Danmarks stattestik, som viser at dem som har fået de højeste skattelettelser de sidste 10år sjovt nok også er dem som har fået de højeste lønstigninger, så der faldt tesen med at det er pga. skattetrykket at vi har en dårlig konkurence evne, hvilket iøvrigt også er noget meget forsimplet sludder.
Jo det er fint, hvis man så bare kunne regne med det i myldretiden. De gange jeg har taget bus/metro/tog igennem byen (Femøren -> Søborg/Lyngby/Ballerup) i myldretiden har det været et helvede uden lige. Propfyldte toge/busser, forsinkelser så store at jeg i mellemtiden kunne have gjort det hurtigere i bil. hele herligheden koster så 36 kr, når man som jeg ikke har mulighed for at rende rundt med et klippekort uden det bliver krøllet og dermed ikke kan bruges.fidomuh (76) skrev:A-busserne koerer typisk hver 4-6 minut.
Men det er nok ikke "tids nok" for folk med hastvaerk.
Tager jeg derimod bilen så kan turen klares på 25 minutter og jeg har fred og ingen der skubber til mig. Tager man udelukkende udgiften til benzin for den tur så koster det knap 14 kr.
Jeg er så en af dem der vil komme til at bo indenfor den planlagte ring, men mit arbejde, min famile og alle mine venner (vandfarve tæller ikke som en ven) vil være udenfor ringen. Arbejdet kan jeg cykle til, så det går nok.. Men familie og venner vil jeg få svært ved enten at få råd til at besøge, eller få tid til pga de lange rejsetider.
Som sagt tidligere: Byg metroen færdig og sørg for busser/toge nok både i og udenfor København, så er en betalingsring en god ting og jeg ville være tilhænger af den.
Magten (85) skrev:Som sagt tidligere: Byg metroen færdig og sørg for busser/toge nok både i og udenfor København, så er en betalingsring en god ting og jeg ville være tilhænger af den.
Så indtil metroen er færdig (15-20 år fra nu), så gør man ingenting for at mindske trafikken i København eller hur?
Synes det er ret morsomt at muligheden "Danmarks undergang" har fået så mange stemmer.
Landet går ikke under fordi der er en mere social regering, og hvis der er nogen der rent faktisk tror det, så skulle de prøve at tage et realitets tjek, og overveje om de er helt raske.
Men igen, hvem fanden har i det hele taget lavet afstemningen, og proppet den mulighed ind?
Det kan da kun være en forsmået hjernedød, der ikke fik det som han ville have det.
Det eneste tidspunkt jeg ville være bange for Danmarks renommé, ikke dets fremtid, ville være en regering med DF som styrende parti.
Det er så heldigvis ikke sket endnu.
Landet går ikke under fordi der er en mere social regering, og hvis der er nogen der rent faktisk tror det, så skulle de prøve at tage et realitets tjek, og overveje om de er helt raske.
Men igen, hvem fanden har i det hele taget lavet afstemningen, og proppet den mulighed ind?
Det kan da kun være en forsmået hjernedød, der ikke fik det som han ville have det.
Det eneste tidspunkt jeg ville være bange for Danmarks renommé, ikke dets fremtid, ville være en regering med DF som styrende parti.
Det er så heldigvis ikke sket endnu.
#54
Hvis man forsøger at se på det sådan nogenlunde objektivt, så underminere undersøgelsen fuldstændig påstanden om, at det er idioti, for hvordan kan noget som løser et givne problem være idioti? - Det giver ingen mening, at der sidder en masse som er sure over, at de nu bliver nødt til at bruge offentlige transportmidler som det er tilfældet i mange andre hovedstæder, det er noget andet, og formentlig mere idioti end betalingsringende i sig selv.
Det må ihvertfald være idioti ikke at kunne indse, at der ikke er plads til den stigende trafik i KBH :-D
#57 Hvad har afgifter på biler med pladsen til biler i KBH at gøre?
Nu har VKO jo gjort hvad de kunne for at undergrave udviklingen af den kollektive trafik, så der går nok lidt endnu før det virker.
#82
Vil de det?
Det er jo lodret forkert. Jeg synes det er sjovt, at VKO folk altid bliver nødt til at lyve/komme med falske udsagn for at deres blok til at fremstå bedre.
Erfaringen siger, at VKO har øget den offentlige sektor mere en den røde blok, det er dokumenteret, og blev det allerede ved valget i 2001, hvor Fogh troede det sammen som dig.
En anden ting, så var rød blok har været bedre til et føre en økonomisk politik som korgirede for udsving ude fra.
Vi vil ikke se ret mange flytte væk, arbejdskraft er ikke mobil, eller næsten ikke. Det peger alt viden om det danske arbejdsmarked på.
Sandheden er også, at hvis du skal have den samme grad af forsikringer på det private marked i andre lande, så vil du opleve større udgifter end det er tilfældet ved den offentlige produktion vi har i Danmark.
At sige vi har et højt skattetryk er et udtryk for manglende indsigt i de produkter vi får for skatten. Man kan ikke bare sammenligne skatteprocenter. Det er som at sige, at i Danmark koster en ko 1.000kr og i tyskland koster en leverpostej 7.95kr.
Undersøgelser har løbende vist, at hvis vi korrigere for den mængde produkter og forsikringer vi får for skattekronerne, så er det ikke nogen dårlig forretning med mindre hussandindkomsten er væsentligt over en million.
Som du kan se #84, så holdte den rødeblok rent faktisk den nulvækst regeringen har kæmpet med, og ikke har kunnet holde.
For at vide noget om samfundet, så skal man følge med, og lytte til Pia K og Co. er altså ikke at følge med. De siger ofte det modsatte af videnskaben, hvilket er fuldkomment hjernedødt at tror, at en HK'er ved mere om samfundet pr. intuition end folk der har brugt hele livet på at forsket i et emne. Folk ved pr. intuition ikke en skid om noget som helst, så når en politiker siger noget der ikke bunder i en undersøgelse, så er det rent og skær holdninger (= usagligt). Man kan ikke bruge holdninger og intuition til at styre en samfundsøkonomi. Jo hvis man er blåblok, men se hvordan det er gået, VKO har stiftet forbrugsgæld siden 2007, og nu er folk bange for, at det kan blive værre? WTF?!?!?
Hvis man forsøger at se på det sådan nogenlunde objektivt, så underminere undersøgelsen fuldstændig påstanden om, at det er idioti, for hvordan kan noget som løser et givne problem være idioti? - Det giver ingen mening, at der sidder en masse som er sure over, at de nu bliver nødt til at bruge offentlige transportmidler som det er tilfældet i mange andre hovedstæder, det er noget andet, og formentlig mere idioti end betalingsringende i sig selv.
Det må ihvertfald være idioti ikke at kunne indse, at der ikke er plads til den stigende trafik i KBH :-D
#57 Hvad har afgifter på biler med pladsen til biler i KBH at gøre?
Nu har VKO jo gjort hvad de kunne for at undergrave udviklingen af den kollektive trafik, så der går nok lidt endnu før det virker.
#82
Vil de det?
Det er jo lodret forkert. Jeg synes det er sjovt, at VKO folk altid bliver nødt til at lyve/komme med falske udsagn for at deres blok til at fremstå bedre.
Erfaringen siger, at VKO har øget den offentlige sektor mere en den røde blok, det er dokumenteret, og blev det allerede ved valget i 2001, hvor Fogh troede det sammen som dig.
En anden ting, så var rød blok har været bedre til et føre en økonomisk politik som korgirede for udsving ude fra.
Vi vil ikke se ret mange flytte væk, arbejdskraft er ikke mobil, eller næsten ikke. Det peger alt viden om det danske arbejdsmarked på.
Sandheden er også, at hvis du skal have den samme grad af forsikringer på det private marked i andre lande, så vil du opleve større udgifter end det er tilfældet ved den offentlige produktion vi har i Danmark.
At sige vi har et højt skattetryk er et udtryk for manglende indsigt i de produkter vi får for skatten. Man kan ikke bare sammenligne skatteprocenter. Det er som at sige, at i Danmark koster en ko 1.000kr og i tyskland koster en leverpostej 7.95kr.
Undersøgelser har løbende vist, at hvis vi korrigere for den mængde produkter og forsikringer vi får for skattekronerne, så er det ikke nogen dårlig forretning med mindre hussandindkomsten er væsentligt over en million.
Som du kan se #84, så holdte den rødeblok rent faktisk den nulvækst regeringen har kæmpet med, og ikke har kunnet holde.
For at vide noget om samfundet, så skal man følge med, og lytte til Pia K og Co. er altså ikke at følge med. De siger ofte det modsatte af videnskaben, hvilket er fuldkomment hjernedødt at tror, at en HK'er ved mere om samfundet pr. intuition end folk der har brugt hele livet på at forsket i et emne. Folk ved pr. intuition ikke en skid om noget som helst, så når en politiker siger noget der ikke bunder i en undersøgelse, så er det rent og skær holdninger (= usagligt). Man kan ikke bruge holdninger og intuition til at styre en samfundsøkonomi. Jo hvis man er blåblok, men se hvordan det er gået, VKO har stiftet forbrugsgæld siden 2007, og nu er folk bange for, at det kan blive værre? WTF?!?!?
Pas?Alrekr (86) skrev:Så indtil metroen er færdig (15-20 år fra nu), så gør man ingenting for at mindske trafikken i København eller hur?
En betalingsring er bare ikke måden at gøre det på når infrastrukturen ikke er der til at bære alle de ekstra rejsende.
"Se på London og Stockholm" siger de så alle sammen. Yes, og både London og Stockholm havde en infrastruktur der får københavn til at ligne et handicappet foster inden de indførte betalingsring.
Magten (89) skrev:Pas?
En betalingsring er bare ikke måden at gøre det på når infrastrukturen ikke er der til at bære alle de ekstra rejsende.
"Se på London og Stockholm" siger de så alle sammen. Yes, og både London og Stockholm havde en infrastruktur der får københavn til at ligne et handicappet foster inden de indførte betalingsring.
Jeg er enig. Men der kommer til at gå
Så må man vente til den er færdig. At indføre betalingsring før byen er klar til det er for dumt og vil skade betalingsringen voldsomt. Ideen om ringen er jo fin, "se bare på London og Stockholm" :DAlrekr (90) skrev:Jeg er enig. Men der kommer til at gå15-206 år før næste etape af Metroen er færdig - heck, det tog jo et par år for BaneDanmark bare at tilføje to spor fra København H til Dybbølsbro!
#85
Skal jeg virkeligt paapege hvorfor betalingsringen netop vil hjaelpe her? :)
Ja.
Men da vejene er fyldte er der ikke rigtigt mulighed for at indsaette mere kapacitet.
Jeg synes saa det er sjaeldent de reelt er stoerre forsinkelser og det er endda paa trods af at jeg tager fra taastrup til noerrebro dagligt, samt ind til vesterbro hver 2. dag.
Tjah, jeg har proevet bil-alternativet.
Det tog mig over dobbelt-tid, pga trafikken.
Koerer jeg en time senere, tager det cirka 60-65% af tiden.
Hvilket jo saa netop er en grund til at stemme roedt og for betalingsringen. Den skal bruges til at saenke prisen paa offentlig transport ;)
Og lige netop her synes jeg galskaben vises ret fint med betalingsringen.
Det giver ikke nogen mening at skulle betale for at koere ud af ringen, naar man bor indenfor den.
Det er ogsaa planen at ringen foerst kommer i 2013/14 stykker :)
Jo det er fint, hvis man så bare kunne regne med det i myldretiden.
Skal jeg virkeligt paapege hvorfor betalingsringen netop vil hjaelpe her? :)
De gange jeg har taget bus/metro/tog igennem byen (Femøren -> Søborg/Lyngby/Ballerup) i myldretiden har det været et helvede uden lige.
Ja.
Propfyldte toge/busser
Men da vejene er fyldte er der ikke rigtigt mulighed for at indsaette mere kapacitet.
forsinkelser så store
Jeg synes saa det er sjaeldent de reelt er stoerre forsinkelser og det er endda paa trods af at jeg tager fra taastrup til noerrebro dagligt, samt ind til vesterbro hver 2. dag.
at jeg i mellemtiden kunne have gjort det hurtigere i bil.
Tjah, jeg har proevet bil-alternativet.
Det tog mig over dobbelt-tid, pga trafikken.
Koerer jeg en time senere, tager det cirka 60-65% af tiden.
hele herligheden koster så 36 kr, når man som jeg ikke har mulighed for at rende rundt med et klippekort uden det bliver krøllet og dermed ikke kan bruges.
Hvilket jo saa netop er en grund til at stemme roedt og for betalingsringen. Den skal bruges til at saenke prisen paa offentlig transport ;)
Men familie og venner vil jeg få svært ved enten at få råd til at besøge, eller få tid til pga de lange rejsetider.
Og lige netop her synes jeg galskaben vises ret fint med betalingsringen.
Det giver ikke nogen mening at skulle betale for at koere ud af ringen, naar man bor indenfor den.
Som sagt tidligere: Byg metroen færdig og sørg for busser/toge nok både i og udenfor København, så er en betalingsring en god ting og jeg ville være tilhænger af den.
Det er ogsaa planen at ringen foerst kommer i 2013/14 stykker :)
Nej. Men det løser ikke problemet med at de er propfyldte. De bliver iøvrigt også forsinkede af netop de mange mennesker der skal klemme sig på hver eneste afgang.fidomuh (92) skrev:Skal jeg virkeligt paapege hvorfor betalingsringen netop vil hjaelpe her? :)
Man har jo slet ikke den ekstra kapacitet. Vi snakker jo ikke bare en eller to busser ekstra og så kører København bare derud af. Vi snakker mange flere busser og en metro der kan transportere folk hurtigt fra de yderste dele af København til centrum.fidomuh (92) skrev:Men da vejene er fyldte er der ikke rigtigt mulighed for at indsaette mere kapacitet.
Og toge fra midtsjælland osv som kan håndtere mange flere rejsende til København og omegn.
Ingen af de dele eksisterer idag. Og kun en af dem kan hurtigt ordnes: Busserne.
6A er nærmest altid forsinket. Tilgengæld kommer der gerne 3-4 af dem lige i røven på hinanden. Forsinkelserne gælder også 69 osv.fidomuh (92) skrev:Jeg synes saa det er sjaeldent de reelt er stoerre forsinkelser og det er endda paa trods af at jeg tager fra taastrup til noerrebro dagligt, samt ind til vesterbro hver 2. dag.
Ligeledes er togene også meget tit forsinket.
Og indtil prisen så er kommet ned og vi har fået en infrastruktur der kan bære de mange mennesker, så skal man bare gladeligt betale fllere tusinde kroner om året for at komme til/fra arbejde?fidomuh (92) skrev:Hvilket jo saa netop er en grund til at stemme roedt og for betalingsringen. Den skal bruges til at saenke prisen paa offentlig transport ;)
Nej tak.
Jeg synes nu ikke nødvendigvis man skulle slippe. Men en fornuftig rabat og evt kæde det sammen med parkeringslicensen som man også betaler indenfor ringen, så ville jeg være mere modtagelig.fidomuh (92) skrev:Og lige netop her synes jeg galskaben vises ret fint med betalingsringen.
Det giver ikke nogen mening at skulle betale for at koere ud af ringen, naar man bor indenfor den.
Jeg tvivler på vi har en infrastruktur der kan bære det allerede der, men det er så bare spekulationer fra min side :)fidomuh (92) skrev:Det er ogsaa planen at ringen foerst kommer i 2013/14 stykker :)
#84: assassin2007
Hvad angår skatteopkrævning, så må man jo sige i har kringlet den meget godt (Hej Helle!), og da min far blev hevet ind tog det år af beurokratisk fnidder at slippe for dem, fordi de ikke selv kan finde ud af deres for mange regler.
Vi i vesten er ude på et overdrev, det er tydeligt, desværre er der nogen kæmpe socialister der stadig ikke kan indse at problemet ligger globalt, og altså stædigt tror vi er OK her i DK. Vi skal konkurrere med udlandet, det kommer vi aldrig til at kunne fortsætte hvis vi gang på gang udvider det offentlige.
Jeg er dybt skuffet over alle VK regeringer igennem tiden, de skulle have afskaffet endnu flere offentlige arbejdspladser og afgifter.
#88: -N-
Ja, gu fanden vil de det! Villy og Helle vil hyre flere i det offentlige, de siger det skal være med til at holde økonomien oppe, men det giver ikke mening, de har budgetteret med det som en indkomst selvom det er en lønudgift.. altså jeg kan ikke se logikken.
På alle leder og kanter er Danmark med alle dets regler, fagforeninger, mindsteløn og andet pladder et af de dyreste produktionslande overhovedet.
PFFTT! Du skulle bare lige vide. Jeg har arbejdet i flere lande, jeg ved udemærket godt, at vi får alt for lidt i forhold til hvor meget vi betaler!
#92: fidomuh
Så invester da i noget bedre infrastruktur, i stedet for at ligge restriktioner på folket! Man skal sgu kunne bevæge sig frit. Faktisk er jeg socialist hvad det angår, jeg vil have at stort set alt offentlig transport var nærmest gratis. I Hong Kong, Singapore f.eks koster det nærmest ingenting at tage deres højt udviklede og effektive undergrunde. I Danmark har DSB sjoflet i kriminel grad og har fået lov til det i årevis.
#Til alle interreseret:
Jeg hader stort set alle politikere, der er ingen gode visionære eller med bare lidt integritet, de virker som om de bare vil i folketinget og sole sig, de tror det er et realityshow og laver intet. Men ja, jeg syntes bedre om en mindre regering, for det er logik det ikke kan holde til at blive pustet op yderligere.
Hvad angår skatteopkrævning, så må man jo sige i har kringlet den meget godt (Hej Helle!), og da min far blev hevet ind tog det år af beurokratisk fnidder at slippe for dem, fordi de ikke selv kan finde ud af deres for mange regler.
Vi i vesten er ude på et overdrev, det er tydeligt, desværre er der nogen kæmpe socialister der stadig ikke kan indse at problemet ligger globalt, og altså stædigt tror vi er OK her i DK. Vi skal konkurrere med udlandet, det kommer vi aldrig til at kunne fortsætte hvis vi gang på gang udvider det offentlige.
Jeg er dybt skuffet over alle VK regeringer igennem tiden, de skulle have afskaffet endnu flere offentlige arbejdspladser og afgifter.
#88: -N-
Ja, gu fanden vil de det! Villy og Helle vil hyre flere i det offentlige, de siger det skal være med til at holde økonomien oppe, men det giver ikke mening, de har budgetteret med det som en indkomst selvom det er en lønudgift.. altså jeg kan ikke se logikken.
#88 -N- skrev:Sandheden er også, at hvis du skal have den samme grad af forsikringer på det private marked i andre lande, så vil du opleve større udgifter end det er tilfældet ved den offentlige produktion vi har i Danmark.
På alle leder og kanter er Danmark med alle dets regler, fagforeninger, mindsteløn og andet pladder et af de dyreste produktionslande overhovedet.
#88 -N- skrev:At sige vi har et højt skattetryk er et udtryk for manglende indsigt i de produkter vi får for skatten. Man kan ikke bare sammenligne skatteprocenter. Det er som at sige, at i Danmark koster en ko 1.000kr og i tyskland koster en leverpostej 7.95kr.
PFFTT! Du skulle bare lige vide. Jeg har arbejdet i flere lande, jeg ved udemærket godt, at vi får alt for lidt i forhold til hvor meget vi betaler!
#92: fidomuh
Så invester da i noget bedre infrastruktur, i stedet for at ligge restriktioner på folket! Man skal sgu kunne bevæge sig frit. Faktisk er jeg socialist hvad det angår, jeg vil have at stort set alt offentlig transport var nærmest gratis. I Hong Kong, Singapore f.eks koster det nærmest ingenting at tage deres højt udviklede og effektive undergrunde. I Danmark har DSB sjoflet i kriminel grad og har fået lov til det i årevis.
#Til alle interreseret:
Jeg hader stort set alle politikere, der er ingen gode visionære eller med bare lidt integritet, de virker som om de bare vil i folketinget og sole sig, de tror det er et realityshow og laver intet. Men ja, jeg syntes bedre om en mindre regering, for det er logik det ikke kan holde til at blive pustet op yderligere.
CallOfDuty (94) skrev:#88: -N-
Ja, gu fanden vil de det! Villy og Helle vil hyre flere i det offentlige, de siger det skal være med til at holde økonomien oppe, men det giver ikke mening, de har budgetteret med det som en indkomst selvom det er en lønudgift.. altså jeg kan ikke se logikken.
Ét sted vil det give flere penge: Skat. Vi skylder det offentlige over 40 mia. kr. - og det tal har vistnok kun steget under den tidligere regering. Jeg håber at Radikale lever op til deres ord og får ansat 600 flere til indrivelsesafdelingen af Skat.
Alrekr (95) skrev:Ét sted vil det give flere penge: Skat. Vi skylder det offentlige over 40 mia. kr. - og det tal har vistnok kun steget under den tidligere regering. Jeg håber at Radikale lever op til deres ord og får ansat 600 flere til indrivelsesafdelingen af Skat.
Men tror du S vil gå med til det? ;o) Desuden stiger det tal vel altid uanset regering, massen af folk er jo nogle grådige røvhuller, og det er endnu et godt eksempel på hvorfor man skulle rejse ud af landet og være sin egen.
-N- (88) skrev:VKO har stiftet forbrugsgæld siden 2007, og nu er folk bange for, at det kan blive værre? WTF?!?!?
Kan godt være (selv om det nu er fra 2008).
Jeg henviser til:
http://www.nationalbanken.dk/C1256BE2005737D3/side... (side 9)
Samt at vi haft disse regeringer:
1975 - 1982 rød regering (Anker Jørgensen)
1982 - 1993 mellem/blå regering (Poul Schlüter)
1993 - 2001 rød regering (Poul Nyrup)
2001 - 2011 blå regering (2 x Rasmussen)
Prøv at sammenligne regerings type og den offentlige gæld. (hint: det ser ikke godt ud for rød). Jo de fik den lidt ned fra 1997-2000 men det er intet i forhold til hvad blå blok klarede fra 2004-2008. Og i alt den tid hørte vi ikke andet fra rød blok at vi skulle bruge nogle af de mange penge, frem for at skære i gælden. Samt under krisen at vi skulle bruge endnu flere penge.
Havde rød blok derfor haft sin vilje, tror jeg på at gælden havde været 1.000 mia (fordi den ikke var bragt ned, og gjort endnu højre under krisen).
CallOfDuty (96) skrev:Men tror du S vil gå med til det? ;o) Desuden stiger det tal vel altid uanset regering, massen af folk er jo nogle grådige røvhuller, og det er endnu et godt eksempel på hvorfor man skulle rejse ud af landet og være sin egen.
Det tal stiger ikke hvis der er folk til at tage sig af sagerne. Ganske simpelt. Men eftersom de skiftende skatteministre gennem de sidste 10 år har 'effektiviseret' Skat, så der ikke er tid til at inddrive de penge, som borgerne skylder det offentlige.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.