mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
IT-ekspert Yvossen (26188) skrev:Kærestens søster
http://b.vimeocdn.com/ts/444/719/444719005_640.jpg
Jeg har lige fået en gul diagnoselampe i min bil, og fandt så ud af det er noget lys det er galt med.
I mine baglygter er der to pærer i hver side og den i bagruden. Normalt lyser én i hver side svagt, og ved bremsning lyser begge to + midten kraftigt.
Meen.. Lige nu lyser begge i den ene side og én i den anden side kraftigt, og ved bremsning lyser alt (inkl. den i midten) kraftigt som det skal..
Der er IKKE installeret tågelys i bilen...
Det er en Seat Cordoba (Vario) 1,6 fra 2001.
Har lavet en flot tegning:
http://zymes.dk/random/lys.png
Regner med at køre forbi Seat imorgen, men har nogen en idé om hvad der kan være galt?
I mine baglygter er der to pærer i hver side og den i bagruden. Normalt lyser én i hver side svagt, og ved bremsning lyser begge to + midten kraftigt.
Meen.. Lige nu lyser begge i den ene side og én i den anden side kraftigt, og ved bremsning lyser alt (inkl. den i midten) kraftigt som det skal..
Der er IKKE installeret tågelys i bilen...
Det er en Seat Cordoba (Vario) 1,6 fra 2001.
Har lavet en flot tegning:
http://zymes.dk/random/lys.png
Regner med at køre forbi Seat imorgen, men har nogen en idé om hvad der kan være galt?
Så kom jeg til Sønderborg og med mine magiske fingre, så overlever den kære Macbook Air, ser det ud til. Batteriet virker til at være dødt, men computeren starter og kører ellers problemfrit.
Mark "4G" Jensen
Min kæreste står i den situation at hun en gang eller to om ugen har behov for at uploade en større (100-200 Mb) mængde data mens hun er på farten. Pt. har hun en iphone med 3g, og får sjældent mere end 1mbit upload hvilket ikke ligefrem er optimalt.
Vil vi kunne opgradere hendes abonnement til 4g/LTE selvom hendes telefon ikke understøtter det, og så købe et USB-LTE modem ved siden af, så hun bare skal skifte sim-kort de få gange hun skal bruge uploaden?
Min kæreste står i den situation at hun en gang eller to om ugen har behov for at uploade en større (100-200 Mb) mængde data mens hun er på farten. Pt. har hun en iphone med 3g, og får sjældent mere end 1mbit upload hvilket ikke ligefrem er optimalt.
Vil vi kunne opgradere hendes abonnement til 4g/LTE selvom hendes telefon ikke understøtter det, og så købe et USB-LTE modem ved siden af, så hun bare skal skifte sim-kort de få gange hun skal bruge uploaden?
OxxY (26211) skrev:Mark "4G" Jensen
Ja.
Der er tilfældigvis ikke indbygget WWAN i maskinen? Ellers så plejer det ene produkt at være ligeså godt som det andet. Det er jo næsten alt, generisk, rebranded Huawei udstyr.
OxxY (26219) skrev:SlettetBruger (26218) skrev:TDC, Telenor, 3
TDC ja, Telenor kun på bredbånd og 3 nævner det som det eneste sted på deres hjemmeside i en 3 år gammel pressemeddelelse.
jeg har det ved 3 lige nu, men det koster dog 50 kroner ekstra om måneden
Ok, nogne der ved HVOR man kan købe 4g/LTE dongles UDEN også at købe et abonnement? Mine google skills fejler mig totalt idag åbenbart.
Jojo, rolig nu. Det er bare underligt de åbenbart tilbyder det uden overhovedet at skilte med det i deres prisoversigter. Jeg skal nok finde et abonnement der passer.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (26221) skrev:#19
Ring til Telenor så. Jeg har to sim på et abn, hvor det ene er til data.
Jojo, rolig nu. Det er bare underligt de åbenbart tilbyder det uden overhovedet at skilte med det i deres prisoversigter. Jeg skal nok finde et abonnement der passer.
Valg af internetudbyder?
Jeg vil vel gerne have omkring 100mbit men 50 kan gøre det, hvem kan I lide/ikke lide? Det er ganske centralt i kbh men der er ikke fiber :,,,,,,(
Jeg vil vel gerne have omkring 100mbit men 50 kan gøre det, hvem kan I lide/ikke lide? Det er ganske centralt i kbh men der er ikke fiber :,,,,,,(
Zombie Steve Jobs (26226) skrev:Det er ganske centralt i kbh men der er ikke fiber :,,,,,,(
Er det ikke mere reglen end undtagelsen?
"Jeg bor i centrum af [INDSÆT STORBY] og kan derfor ikke få fiber."
Er ganske normalt og samtidig så er denne ganske normal.
"Jeg bor i centrum af Tønder og kan derfor få fiber."
Mark "Crontab" Jensen
Er det muligt i et shell script (/bin/sh) på FreeBSD (Unix-like environment) at tjekke om scriptet findes i crontab og hvis ikke, så tilføje det?
Er det muligt i et shell script (/bin/sh) på FreeBSD (Unix-like environment) at tjekke om scriptet findes i crontab og hvis ikke, så tilføje det?
IT-ekspert Yvossen (26228) skrev:Mark "Crontab" Jensen
Sagtens.
"grep" efter en kendt streng fra scriptet, hvis ikke det returnere noget, så cat "scriptet" >> /crontab-fil
Chewy (26231) skrev:Er det lovligt for en bank, at tage er gebyr for en service de tvinger mig til at have?
SlettetBruger (26232) skrev:De tvinger dig ikke, du kan fint finde en anden bank.
Det de prøver at sige er ja.
Jeg kan i den forbindelse forresten ikke anbefale Bank Nordik i den forbindelse.
Mark Kabelidiot Jensen
1: Hvad bliver de to sorte kabler spændt ud rundt omkring på de danske veje egentligt brugt til?
2: Hvordan fungerer de? Pneumatik? Hydraulik? Strøm? (Hvilket jeg ikke kan se, da de jo ikke er forbundet)
1: Hvad bliver de to sorte kabler spændt ud rundt omkring på de danske veje egentligt brugt til?
2: Hvordan fungerer de? Pneumatik? Hydraulik? Strøm? (Hvilket jeg ikke kan se, da de jo ikke er forbundet)
PHP-Ekspert Thoroughbreed (26235) skrev:1: Hvad bliver de to sorte kabler spændt ud rundt omkring på de danske veje egentligt brugt til?
De tæller trafikanter
Hængerøven (26236) skrev:De tæller trafikanter
Næste spørgsmål skrev:Og hvorfor gør man så det?
Fundet på tilfældig kommunes hjemmeside:
http://www.slagelse.dk/borger/trafik,-veje-og-havn...
http://www.slagelse.dk/media/3001009/Trafiktaellin...
alligevel ret vildt at de har målt en gennemsnitshastighed på 66km/t på en 50-vej.
alligevel ret vildt at de har målt en gennemsnitshastighed på 66km/t på en 50-vej.
Hængerøven (26236) skrev:De tæller trafikanter
Det tænkte jeg nok ... But
- edit -
Link til Slagelse kommune skrev:
Mobile trafiktællinger
Kommunen får ofte henvendelser fra borgere, som er utrygge ved mængden af trafik eller hastigheden, hvor de bor. På disse steder bruges mobile trafiktællere, der via 2 slanger over vejen måler trafikmængde og hastigheder. Tællingen foretages en uge på lokaliteten.
BUT HOW?!
PHP-Ekspert Thoroughbreed (26239) skrev:Hængerøven (26236) skrev:De tæller trafikanter
Det tænkte jeg nok ... Butwhyhow?!
- edit -Link til Slagelse kommune skrev:
Mobile trafiktællinger
Kommunen får ofte henvendelser fra borgere, som er utrygge ved mængden af trafik eller hastigheden, hvor de bor. På disse steder bruges mobile trafiktællere, der via 2 slanger over vejen måler trafikmængde og hastigheder. Tællingen foretages en uge på lokaliteten.
BUT HOW?!
Jeg gætter på pneumatik
http://www.atki.dk/?page_id=165
Der er også produktblad. "Trykslanger".
Der er også produktblad. "Trykslanger".
IT-ekspert Yvossen (26248) skrev:#26247
http://steamcommunity.com/groups/steamuniverse/dis...
Desværre nok lidt vildere end det jeg søger.
Jeg tænker nok bare at en ekstra mus ville være nok så vi en gang i mellem kan sidde med hver vores browser på hver vores skærm...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.