mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
OxxY (26150) skrev:de unger bruger spotify og youtube. Det er det alle dem der holder i kø på motorvejen hver dag vil høre. Noget ligeyldigt bavl de ikke behøver tænke over eller tage stilling til.
Præcis. Det er ligegyldig easy-listening. Mix det med 2-3 ligegyldige morgen-/eftermiddagsværter, der synes de er åååh så morsomme og du har et hit.
XorpiZ (26151) skrev:Mix det med 2-3 ligegyldige morgen-/eftermiddagsværter, der synes de er åååh så morsomme og du har et hit.
Jeg kan ikke holde ud at høre på værter, der er super friske og griner højt af selv den mindste lille morsomhed. Næh du, giv mig DR P1 eller Radio 24/7 eller min egen musik. Alt andet er bræk.
Hilsen en gammel, sur mand.
Mark "internet" Jensen
Jeg har yousee internet med en lettere skraldet modem/router combi, og jeg tænkte jeg gerne ville have noget lidt bedre router og wifi muligheder.
Jeg slår NAT fra på mit netgear CG3200 og smider en ledning over til min anden router ind i WAN porten. Jeg får så fint en IP og DNS servere tildelt.
Jeg går herefter ind på aktiver.yousee.dk som yousee's guide siger man skal. Og herefter hopper kæden så af. Jeg skal indtaste mit SSID, kanalnummer og ønsker password. Fint nok, men så prøver den at genstarte min netgear router hvorefter jeg stadig har en IP men der er bare minus hul ud til verden.... Eneste mulighed er at slå NAT til igen og aktivere en gang til før der var hul igennem.
Nogen der ved hvordan man får hul ud til verden i bridge mode med Yousee?
Jeg har yousee internet med en lettere skraldet modem/router combi, og jeg tænkte jeg gerne ville have noget lidt bedre router og wifi muligheder.
Jeg slår NAT fra på mit netgear CG3200 og smider en ledning over til min anden router ind i WAN porten. Jeg får så fint en IP og DNS servere tildelt.
Jeg går herefter ind på aktiver.yousee.dk som yousee's guide siger man skal. Og herefter hopper kæden så af. Jeg skal indtaste mit SSID, kanalnummer og ønsker password. Fint nok, men så prøver den at genstarte min netgear router hvorefter jeg stadig har en IP men der er bare minus hul ud til verden.... Eneste mulighed er at slå NAT til igen og aktivere en gang til før der var hul igennem.
Nogen der ved hvordan man får hul ud til verden i bridge mode med Yousee?
...Der savner en PS editor til Surface'en... det er faktisk det eneste jeg mangler for at kunne anbefale den som et arbejdsredskab til mig selv.
...Der er taknemmelig for at mam kan blokke reklamer, selv på RT.
Forkert tråd? :)SlettetBruger (26154) skrev:...Der savner en PS editor til Surface'en... det er faktisk det eneste jeg mangler for at kunne anbefale den som et arbejdsredskab til mig selv.
PS = PowerShell? I så fald er ISE'en der da..
kinaholm (26156) skrev:#53 Jeg vil tro, at du skal aktivere med din routers mac adresse? Evt. prøv at ringe til Yousee.. Det skulle jeg gøre med Stofa, for at køre i bridge mode.
Min erfaring er bare at tekniske spørgsmål ikke lige altid er yousees kop the :) Og hvis man havde den mulighed på deres aktiverings side havde jeg også gjort forsøget, men jeg må vel prøve at give dem et kald hvis der ikke er nogen der har prøvet at få det gjort.
Magten (26155) skrev:Forkert tråd? :)SlettetBruger (26154) skrev:...Der savner en PS editor til Surface'en... det er faktisk det eneste jeg mangler for at kunne anbefale den som et arbejdsredskab til mig selv.
Ja forkert tråd.
Jeg kan sku ikke finde Powershell ISE, ikke i en søgning, og heller ikke som mulighed hvis jeg laver en "Open with" på en PS1.
Hmm.. Var helt sikker på jeg brugte ISE'en da jeg havde en til låns, men kan se jeg nok husker forkert :(SlettetBruger (26158) skrev:Magten (26155) skrev:Forkert tråd? :)SlettetBruger (26154) skrev:...Der savner en PS editor til Surface'en... det er faktisk det eneste jeg mangler for at kunne anbefale den som et arbejdsredskab til mig selv.
Ja forkert tråd.
Jeg kan sku ikke finde Powershell ISE, ikke i en søgning, og heller ikke som mulighed hvis jeg laver en "Open with" på en PS1.
SlettetBruger (26158) skrev:Magten (26155) skrev:Forkert tråd? :)SlettetBruger (26154) skrev:...Der savner en PS editor til Surface'en... det er faktisk det eneste jeg mangler for at kunne anbefale den som et arbejdsredskab til mig selv.
Ja forkert tråd.
ISE er noob-proof, så det er nok derfor du ikke umiddelbart kan finde det.
Men her: http://social.technet.microsoft.com/forums/en-US/5...
Testet og virker :)
Testet i Windows RT?amplificator (26160) skrev:
ISE er noob-proof, så det er nok derfor du ikke umiddelbart kan finde det.
Men her: http://social.technet.microsoft.com/forums/en-US/5...
Testet og virker :)
Det er iøvrigt ikke tilfældet efter Windows 8.1 så vidt jeg husker?
Magten (26163) skrev:Testet i Windows RT?
Det er iøvrigt ikke tilfældet efter Windows 8.1 så vidt jeg husker?
Testet i Windows 8.1 Enterprise, men ikke RT.
..jeg gik ud fra at RT var døende :)
Men SlettetBruger eller en anden med en RT-enhed kan vel afprøve det.
Kan du logge ind på rooteren selv? Da jeg skulle slå CG3000s trådløse fra gik jeg ind i interfacet og slog det fra manuelt. Jeg slog så NAT fra og lod modemmet stå en times tid med strøm og coax ind, men intet ud. Jeg slog så min egen router til, og lod den stå natten over uden at gøre noget (havde forinden sat et SSID og password op som var helt tilfældigt for at undgå aktivitet på det).
Om morgenen gik jeg så ind på dr.dk, hvilket redirectede mig til aktiver.yousee.dk (som forventet). Jeg satte det op som den ville have og ventede de fem minutter/500 sekunder som jeg skulle. Og så var der hul igennem.
Kan du logge ind på rooteren selv? Da jeg skulle slå CG3000s trådløse fra gik jeg ind i interfacet og slog det fra manuelt. Jeg slog så NAT fra og lod modemmet stå en times tid med strøm og coax ind, men intet ud. Jeg slog så min egen router til, og lod den stå natten over uden at gøre noget (havde forinden sat et SSID og password op som var helt tilfældigt for at undgå aktivitet på det).
Om morgenen gik jeg så ind på dr.dk, hvilket redirectede mig til aktiver.yousee.dk (som forventet). Jeg satte det op som den ville have og ventede de fem minutter/500 sekunder som jeg skulle. Og så var der hul igennem.
gramps (26165) skrev:#26153
Problemet er det jeg har sat med fed. Hvad yousee vil have er meget lidt tydeligt. men kan være jeg bare skal prøve igen med mere tålmod.
Hvis det var så simpelt som at finde den i admin tools så havde jeg nok spottet den. Desværre :(
Der er kun remoteAPP som mulighed.
Der er kun remoteAPP som mulighed.
Hvordan slår jeg de irriterende overlay bokse på youtube fra? Jeg har allerede slået annotations fra.
Manofsciencemanoffaith (26168) skrev:Hvordan slår jeg de irriterende overlay bokse på youtube fra? Jeg har allerede slået annotations fra.
Jeg bruger http://www.chromeactions.com/.
Der er mange indstillingsmuligheder.
It will remove all the crap and make sure you always get the highest quality on the videos.
Fx kan den fjerne al overflødig information, stoppe autoplay, sørge for der kun er én youtube afspiller i gang, ad gangen osv.
Fx kan den fjerne al overflødig information, stoppe autoplay, sørge for der kun er én youtube afspiller i gang, ad gangen osv.
Ja, det tror jeg.XorpiZ (26175) skrev:at sms'e/ringe
Og så siger ungen noget med Hay Day. Og så føler jeg mig gammel. Hay Day er noget frækt der hvor jeg kommer fra.
Jeg ved ikke om han kan være lige så meget med i de andre børns spil og gejl med en windows phone? Eller er det ligemeget med Hay Day og Farmville og hvad de nu finder på? For i så fald ville en Windows Phone sikkert være fin.
Hay day er et spil hvor man skal styre en farm..
I hay day kan man købe diamanter som man kan fremskynde ting med osv.
Hayday kan hurtigt komme til at koste et par tusinde i "in-app" purchase
Men jeg kan da kun forestille mig "Kids corner" slår in-app purchase fra?
I hay day kan man købe diamanter som man kan fremskynde ting med osv.
Hayday kan hurtigt komme til at koste et par tusinde i "in-app" purchase
Men jeg kan da kun forestille mig "Kids corner" slår in-app purchase fra?
spillene er umiddelbart kompatible.
Jeg ved, at iOS har gode muligheder for at lukke ned for in-app køb og begrænsninger på content, Android har sikkert noget lignende.
Jeg ved, at iOS har gode muligheder for at lukke ned for in-app køb og begrænsninger på content, Android har sikkert noget lignende.
XorpiZ (26175) skrev:En billig Windows Phone med Kids Corner? Så kan han selv styre hvilke apps/spil ungen skal have adgang til.
http://i.imgur.com/fI849BW.jpg
gramps (26182) skrev:#26166
Slå trådløst net fra via admin interface, slå NAT fra via admin interface, kobl den anden router til, aktiver.yousee.dk, aktiver det trådløse netværk (det bliver ikke aktiveret når du har slået det fra på modemmet), vent. Så skulle det virke.
Jeg må bare prøve igen :)
Mark "El-bil" Jensen
Da Martin Lidegaard blev Klima- og Energiminister fik han en Tesla Model S. Beholdte han den da han blev Udenrigsminister, eller er det nu Rasmus Helveg Petersen der kører rundt i den?
Da Martin Lidegaard blev Klima- og Energiminister fik han en Tesla Model S. Beholdte han den da han blev Udenrigsminister, eller er det nu Rasmus Helveg Petersen der kører rundt i den?
snesman (26174) skrev:Hvad telefon skal man vælge til en 8 årig?
Hvis det skal være noget smartphoneagtigt noget, og det skal det vel.
https://www.nettalk.dk/telefoner/samsung_galaxy_tr...
Mark "Macbook Water" Jensen
Kærestens søster har spildt vand i hendes Macbook Air fra 2011. Bundkortet er blevet konstateret død. Kan det gå at reparere på den eller er den lige til skraldespanden?
Kærestens søster har spildt vand i hendes Macbook Air fra 2011. Bundkortet er blevet konstateret død. Kan det gå at reparere på den eller er den lige til skraldespanden?
IT-ekspert Yvossen (26188) skrev:Mark "Macbook Water" Jensen
http://www.ifixit.com/Store/Mac/MacBook-Air-11-Inc... ser ud til etnyt board koster 3-400$
Så hvis i ved det er det eneste der er røget kan i nok godt fikse det, men hvis i ikke ved om f.eks. hardisk eller andet også er røget, så er det nok der hvor det ikke længere kan betale sig.
edit: og i er sikre på det er helt dødt?
Evt pil det ud og sprit det af og sæt det sammen igen.
http://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Air+13-Inch+Mi...
OxxY (26189) skrev:edit: og i er sikre på det er helt dødt?
Jeg er ikke sikker på noget som helst, jeg har ikke selv haft mulighed for at kigge på computeren, men det var meldingen fra stedet hvor hun fik kigget på maskinen. Jeg skal heller ikke kunne sige om der er andet der er dødt.
Jeg vil muligvis få mulighed for at kigge på den i morgen.
Alt andet lige er der en del risici forbundet med at udskifte bundkortet hvis det er dødt. Hvis det bagefter viser sig at andet er dødt, ja så skal det også skiftes.
Jeg vil prøve at udføre en STASI på den når jeg får mulighed.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (26190) skrev:#26188
Pris?
7.267,00 kr. ;-)
PHP-Ekspert Thoroughbreed (26192) skrev:Går ud fra at jeg får 90% Newz Rabat?
Hun er ikke på newz, det er måske en fejl, men sådan er det. :-D
IT-ekspert Yvossen (26193) skrev:Hun er ikke på newz, det er måske en fejl, men sådan er det. :-D
Men hvis du er sælgeren? ;)
PHP-Ekspert Thoroughbreed (26194) skrev:Men hvis du er sælgeren? ;)
Det er jeg ikke da jeg ikke er ejeren. Det er ulovligt at sælge ting du ikke ejer, ikke sandt TB? Det kunne du aldrig finde på, vel TB?
IT-ekspert Yvossen (26195) skrev:Det er jeg ikke da jeg ikke er ejeren. Det er ulovligt at sælge ting du ikke ejer, ikke sandt TB? Det kunne du aldrig finde på, vel TB?
Aldrig! Men kunne jo godt være at du var mellemmanden ;)
Får lige at vide i min øresnegl at Mulle også kunne være interesseret i at købe den for den rette pris...
... hun har en mani med ting der har halvspiste æbler på bagsiden
Jeg er slet ikke klar over hvad der skal ske med den endnu. Jeg tager til Sønderborg med kæresten, i morgen, hvor jeg vil fremlægge mulighederne for hende, så skal hun nok snakke med hendes forældre og så tager vi den derfra. Indtil da, så låner hun en rigtig computer.
Jeg er slet ikke klar over hvad der skal ske med den endnu. Jeg tager til Sønderborg med kæresten, i morgen, hvor jeg vil fremlægge mulighederne for hende, så skal hun nok snakke med hendes forældre og så tager vi den derfra. Indtil da, så låner hun en rigtig computer.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (26196) skrev:Aldrig! Men kunne jo godt være at du var mellemmanden ;)
Får lige at vide i min øresnegl at Mulle også kunne være interesseret i at købe den for den rette pris...
... hun har en mani med ting der har halvspiste æbler på bagsiden
Så med det rette klistermærke vil hun købe min gamle pc?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.