mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
XorpiZ (20800) skrev:De få % der måske vil køre legacy programmer på deres tablet vil også vide hvilke de skal gå efter, når de køber en.
Jeg tvivler rigtigt meget stærkt på at det kun vil gælde legacy programmer, meget meget længe frem i tiden.
XorpiZ (20800) skrev:Der er intet der afholder en fra at skrive en Metro-app i Eclipse, hvis man har den slags masochistiske tendenser.
Det skal jeg ikke kunne sige om man kan. Men det er der nok pænt mange, der får brug for.
Brugernavn (20801) skrev:Jeg tvivler rigtigt meget stærkt på at det kun vil gælde legacy programmer, meget meget længe frem i tiden.
Det tror jeg såmænd ikke. Ligesom 90% af iPad-brugerne (slag på tasken) bruger deres iPad til lidt småspil, Facebook, mail, Youtube og den slags, så vil det samme formentlig gælde for langt de fleste af de brugere, der ikke aner om det er ARM eller x86, der sidder i deres tablet.
Brugernavn (20801) skrev:Det skal jeg ikke kunne sige om man kan. Men det er der nok pænt mange, der får brug for.
Det kan jeg ikke forestille mig.
XorpiZ (20802) skrev:Det tror jeg såmænd ikke. Ligesom 90% af iPad-brugerne (slag på tasken) bruger deres iPad til lidt småspil, Facebook, mail, Youtube og den slags, så vil det samme formentlig gælde for langt de fleste af de brugere, der ikke aner om det er ARM eller x86, der sidder i deres tablet.
Det er så også nemmere at forholde sig til, når OS'et ikke engang ligner til til den stationære udgave og det er en iPad og ikke en MacOS tablet.
XorpiZ (20802) skrev:Det kan jeg ikke forestille mig.
Jeg kender ikke nogen C++ udvikler, der har brugt MS Visual Studio til Windows programmer. Så det kan jeg godt.
Brugernavn (20803) skrev:Det er så også nemmere at forholde sig til, når OS'et ikke engang ligner til til den stationære udgave og det er en iPad og ikke en MacOS tablet.
Uden tvivl. Men det ændrer jo ikke på folks behov på hjemmefronten.
Brugernavn (20803) skrev:Jeg kender ikke nogen C++ udvikler, der har brugt MS Visual Studio til Windows programmer. Så det kan jeg godt.
Men de vil vel næppe udvikle Metro-apps.
Brugernavn (20805) skrev:Nej, og så har du differentieringen.
Ja. Men at gøre det til en ny Betamax/VHS-situation er i mine øjne stærkt overdrevet.
Det svarer jo til at udvikle programmer i .net 4.5 og piske en stemning op, når Windows 2000 ikke understøtter dem :)
Jeg tvivler på det bliver et problem. Men det må tiden jo vise.
XorpiZ (20804) skrev:Uden tvivl. Men det ændrer jo ikke på folks behov på hjemmefronten.
Nej, men jeg tror at det bliver svært for mange at forstå at den ene windows tablet ikke kan det samme som den anden og at de derfor ikke kan skifte deres gamle notebook ud med en ny tablet og regne med at de kan få alle deres programmer med over. Indtil nu har der jo reelt ikke været en windows fragmentering på enheder, der ligner hinanden.
Som sagt, så tvivler jeg på det bliver et problem. Der er jo heller ikke ramaskrig over, at man ikke kan installere de samme apps på sin iPhone 3GS, som man kan på sin iPhone 4S. De eneste der brokker sig, er nørderne og anti-Apple-folket.
Det samme forudser jeg vil blive aktuelt med Windows 8. Det bliver nørderne og anti-MS-brugerne, der vil brokke sig over alt muligt.
Som sagt, så tvivler jeg på det bliver et problem. Der er jo heller ikke ramaskrig over, at man ikke kan installere de samme apps på sin iPhone 3GS, som man kan på sin iPhone 4S. De eneste der brokker sig, er nørderne og anti-Apple-folket.
Det samme forudser jeg vil blive aktuelt med Windows 8. Det bliver nørderne og anti-MS-brugerne, der vil brokke sig over alt muligt.
XorpiZ (20808) skrev:Der er jo heller ikke ramaskrig over, at man ikke kan installere de samme apps på sin iPhone 3GS, som man kan på sin iPhone 4S.
Der er ingen der skifter deres iPhone 4S ud med en 3GS, men der vil være mange, der skifter deres laptop ud med en Windows tablet.
Hvis de køber den rigtige slags kan de tage deres programmer med. Køber de den forkerte slags kan de ikke. De ligner hinanden på en prik, også grænsefladen.
Brugernavn (20809) skrev:Der er ingen der skifter deres iPhone 4S ud med en 3GS, men der vil være mange, der skifter deres laptop ud med en Windows tablet.
Og så er vi tilbage ved, at dem der køber en tablet og ikke aner det mindste om dem, også vil være dem, der ikke bruger andet end Youtube, Facebook og mail.
XorpiZ (20810) skrev:Og så er vi tilbage ved, at dem der køber en tablet og ikke aner det mindste om dem, også vil være dem, der ikke bruger andet end Youtube, Facebook og mail.
Så hvis man bruger programmer, udover browseren til facebook, ved man altså noget om operativsystemer?
Interessant.
XorpiZ (20812) skrev:Stråmandsargumenter ftw. Sådan kan man jo også diskutere.
Stråmandsargumenter? Der er da mange af mine venner, der har købt programmer, uden at vide at windows er et operativsystem.
De ved godt at de har købt det til windows.
Den nye tablet kører windows... super :-)
For nu at opsummere:
Den almene dansker bruger sin laptop til disse ting:
Facebook, Youtube, mail, surf, småspil og netbank.
5 af 6 af disse er mulige (og netbank kommer garanteret også) med Metro-apps, uanset om man køber en x86 eller en ARM-tablet. Ligeledes vil man kunne lave sine budgettet i Excel på begge platforme.
Nogle brugere vil så have specifikke ønsker - det kunne være Pixeline, Picasa eller hva ved jeg. Skulle de få lyst til at købe en Windows-tablet, så vil de (som langt de fleste andre ikke-IT-interesserede) gå i Elgiganten og lign. og spørge en ekspedient der, hvilken en de skal vælge, hvis de vil spille Pixeline. Ekspedienten vil så (forhåbentlig) vise dem vej til en x86-tablet, som de kan tage med hjem og hygge sig med.
Skulle folk købe noget forkert hardware, så er de sgu lidt selv ude om det. Det er ikke anderledes end når folk køber en bærbar til 3.000 kr. og tror de kan spille alverdens spil på den.
Ja. Jeg har aldrig givet udtryk for det du skriver, så dine konklusioner må stå for egen regning.
Den almene dansker bruger sin laptop til disse ting:
Facebook, Youtube, mail, surf, småspil og netbank.
5 af 6 af disse er mulige (og netbank kommer garanteret også) med Metro-apps, uanset om man køber en x86 eller en ARM-tablet. Ligeledes vil man kunne lave sine budgettet i Excel på begge platforme.
Nogle brugere vil så have specifikke ønsker - det kunne være Pixeline, Picasa eller hva ved jeg. Skulle de få lyst til at købe en Windows-tablet, så vil de (som langt de fleste andre ikke-IT-interesserede) gå i Elgiganten og lign. og spørge en ekspedient der, hvilken en de skal vælge, hvis de vil spille Pixeline. Ekspedienten vil så (forhåbentlig) vise dem vej til en x86-tablet, som de kan tage med hjem og hygge sig med.
Skulle folk købe noget forkert hardware, så er de sgu lidt selv ude om det. Det er ikke anderledes end når folk køber en bærbar til 3.000 kr. og tror de kan spille alverdens spil på den.
Brugernavn (20813) skrev:Stråmandsargumenter?
Ja. Jeg har aldrig givet udtryk for det du skriver, så dine konklusioner må stå for egen regning.
Ikke for at blande mig. Men skal det forståes som at du har noget at tilføje til listen?
Ikke for at blande mig. Men skal det forståes som at du har noget at tilføje til listen?
HrJakobsen (20816) skrev:#20815
For at blande mig, min pointe er bare hvor kommer de ting der fra, er det bare grebet ud af luften hvad folk bruger en computer til?
Jeg tror der er mange mennesker der også bruger tekstbehandlingsprogrammer, har billeder på sin computer og sikkert flere ting jeg ikke kan komme på lige nu.
apkat (20817) skrev:For at blande mig, min pointe er bare hvor kommer de ting der fra, er det bare grebet ud af luften hvad folk bruger en computer til?
Det er rent gætværk baseret på egne erfaringer. Der vil altid være afvigelser, men jeg tror det jeg opremser dækker (mindst) 80% af brugerne.
Jakob Jakobsen (20782) skrev:Qw_freak (20781) skrev:@ JJ
jeg er ret sikker på at det er en digital debouncer...
Yep :)
Fra dit link:
"There are many different approaches to cleaning up switch bounce. Below is a debouncing circuit. The basic idea is to use a capacitor to filter out any quick changes in the switch signal."
Yep, hvis det er en analog debouncer, en switch til et bundkort vil jeg mene er debounced digitalt, enten logisk eller programatisk, da det er billigere...
Mark fatter krans af EM Jensen
Hvis 2 hold står lige efter de næste 3 kampe, hvordan pokker finder man så ud af hvem der skal videre?
Assuming det ikke er 3. og 4. plads der står lige.
Eks. lige nu hvor DK/Portugal står lige med 3/3 mål og 3 point, på 2./3. plads.
http://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Euro_2012_Group_...
Hvis 2 hold står lige efter de næste 3 kampe, hvordan pokker finder man så ud af hvem der skal videre?
Assuming det ikke er 3. og 4. plads der står lige.
Eks. lige nu hvor DK/Portugal står lige med 3/3 mål og 3 point, på 2./3. plads.
http://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Euro_2012_Group_...
#20627 (OxxY)
Man skal godt nok lige vænne sig til, at man ikke bare kan nikke, og så rykker headsettet på plads. Det kan mit Sennheiser PC-151.
Superlux HD-660 er pænt ligeglad, og bliver sidende. :D
Jeg skal skrue noget højere op før jeg får samme lydstyrke som PC-151, på trods af at PC-151 er on-ear.
Dog dræber de støj ret godt. Selv uden musik kan jeg med headset på slet ikke høre museklik. Så i sidste ende må det være et plus. Jeg kan stadig skrue højere op når jeg når til min egen grænse, så der er jo ikke noget at komme efter.
Dog kan min telefon ikke larme nok med dem, men har heller ikke planer om at bruge dem dertil.
Alt i alt, tak. :)
Man skal godt nok lige vænne sig til, at man ikke bare kan nikke, og så rykker headsettet på plads. Det kan mit Sennheiser PC-151.
Superlux HD-660 er pænt ligeglad, og bliver sidende. :D
Jeg skal skrue noget højere op før jeg får samme lydstyrke som PC-151, på trods af at PC-151 er on-ear.
Dog dræber de støj ret godt. Selv uden musik kan jeg med headset på slet ikke høre museklik. Så i sidste ende må det være et plus. Jeg kan stadig skrue højere op når jeg når til min egen grænse, så der er jo ikke noget at komme efter.
Dog kan min telefon ikke larme nok med dem, men har heller ikke planer om at bruge dem dertil.
Alt i alt, tak. :)
Hvad er sandsynligheden for, at to Ruko-nøgler er ens? Sidder med to her til to forskellige bygninger, der er ens.
Zombie Steve Jobs (20825) skrev:Hvad er sandsynligheden for, at to Ruko-nøgler er ens? Sidder med to her til to forskellige bygninger, der er ens.
Og det skal lige sige, at begge virker i de "forkerte" låse...
Der er jo ikke et uendeligt antal kombinationer på nøgler. Så der vil være dobbeltgængere hvis nøgletypen er populær nok. Det er i princippet ikke noget problem, da risikoen for at de havner samme sted er meget lav. Men hey! Det har du lige fucket op. ;)
Mnc (20824) skrev:Dog kan min telefon ikke larme nok med dem, men har heller ikke planer om at bruge dem dertil.
Husk nu på, at du skal bruge dine ører mange år endnu.
XorpiZ (20814) skrev:Ja. Jeg har aldrig givet udtryk for det du skriver, så dine konklusioner må stå for egen regning.
XorpiZ (20810) skrev:dem der køber en tablet og ikke aner det mindste om dem, også vil være dem, der ikke bruger andet end Youtube, Facebook og mail.
Det modsatte af det, du skriver der, er hvad jeg argumenterer imod. Det, jeg skrev var ikke et stråmandsargument.
Men jeg gider ikke denne diskussion mere. Det fører ingen vegne, når vi diskutere om hvordan vi diskuterer.
Fair deal - jeg er ikke helt enig i din tolkning af mit indlæg, men mon ikke det går.
Skulle det blive et issue, at folk bliver forvirrede og irriterede over, at de ikke kan installere Picasa og Pixeline på deres ARM-tablet, så skal jeg være den første til at stille mig op med høtyv og kræve Ballmers hoved på et fad.
Skulle det blive et issue, at folk bliver forvirrede og irriterede over, at de ikke kan installere Picasa og Pixeline på deres ARM-tablet, så skal jeg være den første til at stille mig op med høtyv og kræve Ballmers hoved på et fad.
Fjolle (20832) skrev:Er der en nem måde hvor man kun aktiverer ABP (chrome) på et enkelt domæne?
Hvis det kun er til newz vil jeg egentlig anbefale en anden løsning: Custom stylesheet. Det virker kun på newz, men til gengæld uanset hvilken computer og browser du logger på med.
Lav en CSS-fil, med regler som skjuler reklamerne.
Upload den til en webserver.
Peg på den i newz-indstillingerne (Bruger du snes, så husk at tilføje den igen efter urlen.)
Så mangler vi bare CSS-reglerne. Det er vist noget med:
#msbanner, .ad_930x180.robots-nocontent, div[id^="MAX"] {
display: none !important;
}
Jeg gider ikke lige finpudse reglerne lige nu. Jeg bruger lige et stylesheet som fjerner en masse andet også.
myplacedk (20834) skrev:Jeg gider ikke lige finpudse reglerne lige nu.
Faktisk - prøv med: http://myplace.dk/newz.dk-noads.css
Fjerner top-banner, sidebanner, "Nyt fra microsoft" og mega-popup.
Jeg har ikke testet det, så sig endelig til om det virker eller ej.
Zombie Steve Jobs (20827) skrev:Og det skal lige sige, at begge virker i de "forkerte" låse...
Kommer an på hvor gamle de ruko nøgler er, da den første generation var det faktisk ikke muligt at lave nok forskellige kombinationer at der ikke ville være nogen, hvor en anden nøgle også ville kunne passe til.
Er man forresten så Oldschool hvis man ligger inde med en 540 MB IDE - der virker?? Eller en 1.2 GB Fujitsu, 1.6 GB IBM eller 4GB IBM?? Som ALLE virker, men larmer og bruger mere strøm end selv en 'sølle' 40GB Seagate??
Eller en over 20 år gammel 20 MB. Som OGSÅ virker?? (ikke IDE, meeen alligevel)
Eller en over 20 år gammel 20 MB. Som OGSÅ virker?? (ikke IDE, meeen alligevel)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.