mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #20601 - Emil
27. maj 2012 15:39
#20600 > Vi nærmer os - desværre skal jeg bruge lige i underkanten af 3 meter :/
Gravatar #20602 - Ronson ⅍
28. maj 2012 14:35
Hvor tit drømmer DD at han er i diverse seancer med en 60 årig mand?
Gravatar #20603 - Daniel-Dane
28. maj 2012 15:35
Havde jeg kun skrevet

Det er så der, at man kalder ham for idiot og omvender samtlige får til rationelle, tænkende mennesker.

ville jeg have fået en flamebait-rating.

Jeg ved, at det kan være svært at fortælle folk, at manden er en idiot, og at man ikke får noget ud af at gøre det til hans seancer, men jeg ville gøre det alligevel.
Gravatar #20604 - Ronson ⅍
28. maj 2012 16:29
Flamebait? For rationalitet og no nonsense på newz?
Næppe.

Godt nok er vi mærkelige, men spiritualitet og religion bryder vi os ikke om.
Gravatar #20605 - Mort
28. maj 2012 16:30
Jeg har intet imod spiritualitet eller religion - Så længe folk ikke prøver at pådutte mig deres syn på verden og de respekterer at mit syn er anderledes.
Gravatar #20606 - apkat
28. maj 2012 22:23
Når man køber ledninger er der tit sådan et stykket metalsnor med plastic om til at holde det foldet sammen. Hvad hedder det og kan man købe det nogen steder for rimelige peng'?
Gravatar #20607 - Dreadnought
28. maj 2012 23:13
Strips, Jeg søgte efter det på gåkle, for et stykke tid siden. Jeg fandt dog ikke et mere præcis navn for dem.
Gravatar #20608 - apkat
28. maj 2012 23:21
Dreadnought (20607) skrev:
Strips, Jeg søgte efter det på gåkle, for et stykke tid siden. Jeg fandt dog ikke et mere præcis navn for dem.

dvs det samme som sådan en fætter her http://www.greenline.dk/produktBillede/Befaestigel... det er hvad jeg ville kalde en strip/kabelbinder.

det er latterligt svært at finde billede på google af ting man ikke ved hvad hedder. men den hvide fætter her: http://i304.photobucket.com/albums/nn174/christgif... eller de her, også hvide http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/455051492/NEW_S_V...
Gravatar #20609 - Manofsciencemanoffaith
29. maj 2012 06:55
apkat (20606) skrev:
Når man køber ledninger er der tit sådan et stykket metalsnor med plastic om til at holde det foldet sammen. Hvad hedder det og kan man købe det nogen steder for rimelige peng'?

Twist ties er det nærmeste jeg kan komme frem til. Poselukker på dansk?
Gravatar #20610 - apkat
29. maj 2012 07:47
Manofsciencemanoffaith (20609) skrev:
Twist ties er det nærmeste jeg kan komme frem til. Poselukker på dansk?

Poselukker er vel mere http://www.daells-bolighus.dk/vis_vare.php?id=7687... men twist tie passer yay. Nogen steder man så kan købe sådan noget..?
Gravatar #20611 - Jakob Jakobsen
29. maj 2012 07:51

I køkkenafdelingen i mange større dagligvarebutikker. De er dog ofte overtrukket af pap og er ikke så gode.
De bedste får du i et havecenter, eller hvis du er heldig, i haveafdelingen i en større dagligvarebutik.
De er ofte grønne og kommer på en rulle med 20 meter, hvor der er indbygget afklipper.

LINK
Gravatar #20612 - apkat
29. maj 2012 08:33
Jakob Jakobsen (20611) skrev:

I køkkenafdelingen i mange større dagligvarebutikker. De er dog ofte overtrukket af pap og er ikke så gode.
De bedste får du i et havecenter, eller hvis du er heldig, i haveafdelingen i en større dagligvarebutik.
De er ofte grønne og kommer på en rulle med 20 meter, hvor der er indbygget afklipper.

LINK

ah, tak!
Gravatar #20613 - drbravo
29. maj 2012 12:11
Mark Jensen skal ud og cykle!

...men han mangler en cykelanhænger. Hvor i københavn kan man leje sådan en?
Gravatar #20614 - OxxY
29. maj 2012 13:33
Elskov (20588) skrev:
OxxY (20584) skrev:
... Her gælder folkesygdommen uopdragenhed adhd ikke, heller ej ordblindhed (selvom de skal have hjælp og ekstra tid til visse ting), og andre undskyldningssygdomme ikke...

Undskyldningssygdomme?! Det er sgu da dig, der er uopdragen, når du formulerer dig sådan.

Nu har jeg hodlt pc fri pinse så har ikke været her til at vende tilbage før nu, men jeg vil da gerne svare.

Hvis du syntes det er uopdragent så er det fint. Men jeg oplever dagligt at diverse ikke ordenligt undersøgte "sygdomme" bliver brugt som undskylninger for det ene og det andet, både af elever og forældre. Min holdning er at der er nogen der er nødt til at sige at det ikke er i orden, og jeg gør det gerne, også hvis folk så syntes jeg er en uopdragen klaphat.
Gravatar #20615 - Slettet Bruger [3237728890]
29. maj 2012 13:59
Fejldiagnosticering er vel også et reelt problem. Der er ikke ét fiber i min mors (sygeplejerske) krop der er i tvivl om at min lillebror ville ha fået diagnosticeret ADHD hvis en læge kiggede på ham som barn.

Nogen hunde kan udvikle ADHD hvis de ikke bliver udfordret og udmattet som hvalp - mon ikke det samme gælder børn? Jeg ville ikke finde det utroligt at forældre mere og mere parkere deres børn med 3 legoklodser foran tv'et.
Gravatar #20616 - apkat
29. maj 2012 15:51
newz.dk hvor alle er eksperter i alting
Gravatar #20617 - OxxY
29. maj 2012 16:52
apkat (20616) skrev:
newz.dk internettet hvor alle er eksperter i alting

Gravatar #20618 - snesman
29. maj 2012 21:02
OxxY (20614) skrev:
Men jeg oplever dagligt at diverse ikke ordenligt undersøgte "sygdomme" bliver brugt som undskylninger for det ene og det andet, både af elever og forældre. Min holdning er at der er nogen der er nødt til at sige at det ikke er i orden, og jeg gør det gerne, også hvis folk så syntes jeg er en uopdragen klaphat.

Og jeg oplever dagligt folk der siger at børn med ADHD bare er dårligt opdraget. Og at ordblinde bare skal tage sig sammen og gøre sig umage. Du behøves ikke sige det også. Det er der sgu rigeligt med folk der gør.
Gravatar #20619 - Jakob Jakobsen
29. maj 2012 21:15

Problemet er at ADHD er blevet en skraldespand, hvor dovne læger, bare smider de tilfælde de ikke gider give en reel undersøgelse over i.
Så ja, der er en masse med ADHD der har sygdommen, men der er også en masse der er blevet fejldiagnostiseret med ADHD.
Problemet er at medicinen ofte virker på både reelle ADHD-tilfælde og fejldiagnosticerede.
De fejldiagnosticerede, ville dog i mange tilfælde kunne kureres med ordentlig opdragelse, en tilpasset diæt, daglig mental og fysisk udfordring.
Gravatar #20620 - snesman
29. maj 2012 21:25
#19 Det er jeg klar over.

Men problemet jeg beskriver er bestemt også til stede. Det samme gælder i øvrigt for folk med psykiske problemer. (Og der gælder dit eksempel med overdiagnosticering desværre også ofte).

Desuden mener jeg stadig at Oxxy formulerede sig uhensigtsmæssigt stødende, uden derved at opnå større forståelse for sit argument.

Gravatar #20621 - OxxY
29. maj 2012 22:02
snesman (20620) skrev:
Desuden mener jeg stadig at Oxxy formulerede sig uhensigtsmæssigt stødende, uden derved at opnå større forståelse for sit argument.

Tjah, mit problem er at dem der er syge ikke er dem der bruger det som undskylding, jeg kender en person der er diagnosticeret med ordblindhed. Har gået i skole med ham i 12 år og han har en kandidatgrad nu som han klarede sig strålende i. Jeg har ALDRIG hørt ham bruge hans lidelse som en undskyldning for noget som helst.

Dem der bruger det som undskyldning er ofte dem som "jeg har fået at vide engang jeg måske er ordblind".

Eller "vores læge sagde vores barn måske har ADHD", jammen han har et fritidsjob hver weekend han fint kan masse omkring andre mennesker, men han kan ikke lade være med at skabe sig 40 minutter ad gangen i skolen?

Det pisser mig af at folk med rigtige problemer skal lide under at dovne idioter ikke kan finde ud af at tage sig sammen. Jeg forventer ikke at rede verden herinde , og føler ikke lige behovet for at stryge folk med hårende, sorry :) Og for at være ærlig, så tror jeg ikke vi havde fået noget diskussion/reflektion hvis jeg havde pakket det hele ind.

Og med det rører jeg ikke det emne mere for denne omgang.
Gravatar #20622 - Systran
29. maj 2012 22:05
Kan man slette iTunes app'en på sin iPhone på en eller anden måde?
Gravatar #20623 - Slettet Bruger [3237728890]
30. maj 2012 06:10
Det ville godt nok være optimistisk at håbe.
Gravatar #20624 - Dreadnought
30. maj 2012 07:51
Systran (20622) skrev:
Kan man slette iTunes app'en på sin iPhone på en eller anden måde?

WAAAHAHHAHAHAHAAA!!!!111etetetet... IMPOSSIBRU!!!
Gravatar #20625 - Qw_freak
30. maj 2012 08:06
kan man ikke hvis man rooter den?
Gravatar #20626 - Mnc
30. maj 2012 16:12
Så kom der en nyhed omhandlende headsets, og folk larmer igen over lydkvalitet... prof. udstyr vs consumer udstyr. :P

Anywho.

Jeg tror at jeg snart bør skifte mit headset ud. Lortet er sgu ved at falde fra hinanden efterhånden. Det er også gammelt.
Men, hvad bør man kigge efter? Det må jo gerne lyde godt uden at koste en bondegård. Fokus må nok blive musik tror jeg. Hvis de kan spille alskens musik til ug med kryds og bolle, og alt det der, så kan de vel for pokker også lige magte lyde i spil.

Men af egentlige ønsker udover nogenlunde lyd, så må det gerne være sådan nogle over-ear nogen... Dem der sidder PÅ øret plejer at irritere mig efter få timer, og det er sgu... irriterende.
Så skal man heller ikke skrue så langt op for at holde støj ude. :) De behøver ikke være decideret isolerende. Med over-ear kommer man vel lidt derhenad automatisk tænker jeg.

Min lillebror har et Siberia headset, og det isolerer rigeligt. Man kan stort set ikke høre hans musik så snart kopperne sidder på hovedet. Så han kan sidde og høre musik i sofaen mens andre stener fjernsyn, uden det forstyrrer.
Men af hvad jeg har hørt, så skulle man kunne få bedre lyd til den slags penge. Jeg fik bare aldrig at vide hvordan/hvad.

HALP.

TL;DR
Hørebøffer:
Over-ear
God til musik

Also, under 1000 kr, helst tættere på en plov.
Also, bruger en tablemic, så gerne hørebøffer uden mic denne gang.
Gravatar #20627 - OxxY
30. maj 2012 16:31
Til prisen får du nok ikke meget bedre end et sæt Superlux HD660 http://www.thomann.de/dk/superlux_hd660.htm
De isolerer godt, er over ear med god plads, er ikke svære at drive så et standard pc lydkort burde fint kunne drive dem. Den eneste anke er at puderne er noget læderimitat i plastik der godt kan blive noget varmt, og ledningen er ikke super lang hvis man har behov for den slags.

Personligt ville jeg skifte puderne med http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt770_ohrpol... som er nogen af de lækreste velour puder man kan få (imho) og de passer glimrende da koppen på DT-770 er magen til koppen på Superlux's 660 (Superlux producerede så vidt jeg ved en overgang Beyer Dynamic bøffer).

Superlux har også nogle andre glimrende semi-åbne modeller 680-681-682 som du med garanti kan finde reviews af på diverse headfi sites, jeg er personligt mest til helt lukkede bøffer så har ikke erfaring med dem. God jagt.
Gravatar #20628 - Mnc
30. maj 2012 18:28
150 Ohm lyder bare af meget.

Hvordan kan man finde ud af (regne sig frem til?) hvor meget ens standard lydkort kan trække, uden at lydstyrken dykker?

Jeg kan finde mit lydkorts 'power output' range, og bøffernes impedans, men jeg skal hjælpes med resten. :D

Sennheiser, eksempelvis, synes ikke at oplyse andet end impedans. Superlux oplyser derimod også (m)Watt.

Jeg aner jo ikke hvad jeg laver.

http://peecee.dk/uploads/052012/audioderp.jpg

Diverse reviews der omtaler HD660 synes også at hentyde, at det er begrænset hvor meget musik de vil være gode til. :S

Jeg lytter til lidt af hvert, så skulle også helst have fat i noget all-round gear.

Jaja, når man begynder at læse reviews fra audiophiles, så kommer alle kravene og bekymringerne. :P
Gravatar #20629 - Qw_freak
30. maj 2012 18:34
@mnc
Hvad er det du prøver at lave? er du bekymret om at dit lydkort ikke kan trække dine nye høretelefoner?
Gravatar #20630 - Mnc
30. maj 2012 18:38
Qw_freak (20629) skrev:
@mnc
Hvad er det du prøver at lave? er du bekymret om at dit lydkort ikke kan trække dine nye høretelefoner?

OxxY foreslog et headset med 150 Ohm, og jeg tænker "det lyder af meget for et alm. onboard lydkort" og "gad vide om man overhovedet vil kunne høre noget".
Gravatar #20631 - Qw_freak
30. maj 2012 18:46
gad vide ved hvilken frekvens de 150 ohm er ved..

hvis det er ved 30kHz, er det jo langt lavere nede i det hørbare område..
Gravatar #20632 - Spiderboy
30. maj 2012 20:04
Jakob Jakobsen (20619) skrev:
De fejldiagnosticerede, ville dog i mange tilfælde kunne kureres med ordentlig opdragelse, en tilpasset diæt, daglig mental og fysisk udfordring.

Alt dette er også meget gavnligt for børn med ægte ADHD (kombineret med deres Ritalin).
Gravatar #20633 - minimuun
30. maj 2012 20:23
Mark Jensen kan ikke finde vej
Min GPS er blevet skør :(
Sidst jeg prøvede at bruge den vidste dette sig:
http://peecee.dk/uploads/052012/IMG_20120530_22145...
Men jeg skal finde vej med den her i weekenden, så kunne godt tænke mig at løse det uden at sende den ind til dem...
Da jeg pluggede den til pc'en hed samtlige mapper noget mystisk a'la: "¤##[][][][][]a&@" osv.. Så foreslog pc'en at scan and fix, og det gjorde jeg så.. Nu hedder enheden ganske vidst også NAVIGON igen.. Men der er ikke noget(synligt) på den.. Når jeg tænder for den viser den samme skærm som før..

Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan gøre?
Kunne jeg evt. hente software til den selv og smide det på?
Gravatar #20634 - Clauzii
30. maj 2012 21:32
Mnc (20630) skrev:
OxxY foreslog et headset med 150 Ohm, og jeg tænker "det lyder af meget for et alm. onboard lydkort" og "gad vide om man overhovedet vil kunne høre noget".

Der skal såmænd nok være saft nok til at smadre ørene. Ellers er det godtnok et dårligt lydkort.
Gravatar #20635 - OxxY
30. maj 2012 22:13
Mnc (20628) skrev:
150 Ohm lyder bare af meget.

Hvordan kan man finde ud af (regne sig frem til?) hvor meget ens standard lydkort kan trække, uden at lydstyrken dykker?

Jeg kan finde mit lydkorts 'power output' range, og bøffernes impedans, men jeg skal hjælpes med resten. :D

Sennheiser, eksempelvis, synes ikke at oplyse andet end impedans. Superlux oplyser derimod også (m)Watt.

Jeg aner jo ikke hvad jeg laver.

http://peecee.dk/uploads/052012/audioderp.jpg

Diverse reviews der omtaler HD660 synes også at hentyde, at det er begrænset hvor meget musik de vil være gode til. :S

Jeg lytter til lidt af hvert, så skulle også helst have fat i noget all-round gear.

Jaja, når man begynder at læse reviews fra audiophiles, så kommer alle kravene og bekymringerne. :P

Jeg har et sæt og min Nokia dumbphone kan sagtens spille dem op. De lyder dog en smule bedre på en lille hovedtelefonforstærker.

og mhs til hvad de er gode til, de har en rimelig dyb fast bas, og et meget bredt stereoperspektiv, og er nogenlunde åbne i toppen. Men det er ER et sæt hørebøffer til 300kr ikke et 1500kr sæt akg, sennheiser et.al :) Hører man udenlukkende skønsang violinkoncerter så er der nok bedre bud, men som en allround bøf der er isolerende så er de super gode. Hvis du slår din gang i Århus er du velkommen til at få et lyt på mine.
Gravatar #20636 - Mnc
31. maj 2012 06:40
OxxY (20635) skrev:
Hvis du slår din gang i Århus er du velkommen til at få et lyt på mine.

~290 km er en lidt for lang gåtur til mig, så der må jeg takke nej. :P
Gravatar #20637 - johanmw
31. maj 2012 07:20
Mnc (20630) skrev:
Qw_freak (20629) skrev:
@mnc

Jeg har et par AKG bøffer hvor der står 600ohm på siden. De kan trækkes af både min macbook, imac og en stationær jeg har stående. Og de kan også spille for højt.
Gravatar #20638 - minimuun
31. maj 2012 08:13
minimuun (20633) skrev:
Mark Jensen kan ikke finde vej
Min GPS er blevet skør :(
Sidst jeg prøvede at bruge den vidste dette sig:
http://peecee.dk/uploads/052012/IMG_20120530_22145...
Men jeg skal finde vej med den her i weekenden, så kunne godt tænke mig at løse det uden at sende den ind til dem...
Da jeg pluggede den til pc'en hed samtlige mapper noget mystisk a'la: "¤##[][][][][]a&@" osv.. Så foreslog pc'en at scan and fix, og det gjorde jeg så.. Nu hedder enheden ganske vidst også NAVIGON igen.. Men der er ikke noget(synligt) på den.. Når jeg tænder for den viser den samme skærm som før..

Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan gøre?
Kunne jeg evt. hente software til den selv og smide det på?

bump
Gravatar #20639 - snesman
31. maj 2012 09:07
Mark Jensen er klæbrig

Hvad er den bedste lim til at reparere sko? Og gerne inden for et rimeligt prisleje...
Gravatar #20640 - Jakob Jakobsen
31. maj 2012 09:10

Kommer an på hvad der skal repareres.
Er det sålen der skal limes på igen, er kontaktlim brugt rigtigt absolut det bedste.
Gravatar #20641 - snesman
31. maj 2012 09:12
Hvor er det gunstigt at købe?
Gravatar #20642 - Slettet Bruger [3237728890]
31. maj 2012 11:10
Hvad synes i mere erfarende net-nørder om vores ny hjemmeside?

http://www.volund.dk/
Gravatar #20643 - snesman
31. maj 2012 11:16
Er der en fornuftig løsning, hvis Iphone-folk gerne vil bruge Java på Iphonen? Det er en veninde der spørger, jeg ved intet om Appleprodukter.
Gravatar #20644 - Clauzii
31. maj 2012 11:37
#20639 og #20640

Casco laver en der er ret velegnet til ca. kr. 40-50,- tuben. Den forbliver elastisk, selv når den er tør, hvilket selvklart er en fordel i blødere fodtøj/såler, og holder temmeligt godt. Kan købes i de fleste velassorterede byggemarkeder og nogle supermarkeder.

Du kan se et datablad her

(Har forøvrigt erfaring med at Dana Kontaktlim ikke er så anvendelig til netop fodtøj, da den bliver hård/glasagtig og derfor ikke giver sig).
Gravatar #20645 - XorpiZ
31. maj 2012 11:38
SlettetBruger (20642) skrev:

Skrifttypen i bunden er pikkegrim:

http://i.imgur.com/MU6cd.jpg
Gravatar #20646 - snesman
31. maj 2012 11:41
SlettetBruger (20642) skrev:

Lol @ navnet: Babcock:) (Eller er det bare mig?)

Gravatar #20647 - XorpiZ
31. maj 2012 11:48
Babcock og Wilcox.. det er fantastisk!
Gravatar #20648 - Slettet Bruger [3237728890]
31. maj 2012 11:51
Dét har i vidst fnist af før ;-) B&W er vores amerikanske moderselskab - der iøvrigt for nyligt vandt en pris for et kompakt, modulært atom-kraftværk.

anyhow.
Gravatar #20649 - snesman
31. maj 2012 12:26
Babcock mindede mig om Humleridderne og deres "Babber gren" fra mine unge dage.

First hit på youtube ved søgning på "Babber gren" er en Ronson video o.0
Gravatar #20650 - snesman
31. maj 2012 12:40
Er det tilladt at komme tilbage til bilen og gen-indstille p-skiven, og dermed forlænge parkeringstiden?

Nej okay, det er det nok ikke, men må man flytte bilen ud og tilbage på samme plads og dermed restarte parkeringstiden?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login