mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #20751 - Slettet Bruger [3237728890]
11. jun. 2012 11:20
LinguaIgnota (20748) skrev:
Jeg tror heller ikke, at en læge kan hjælpe dig med det du fejler.

Bare en brøkdel af det så er jeg glad.

XorpiZ (20750) skrev:
må det være ret alvorligt, hvis det ikke kan løses med meditation, løb eller lidt salat :o

Det er bare et spørgsmål om mængde :P
Gravatar #20752 - Fjolle
11. jun. 2012 11:27
Sidst jeg var ved vagtlægen kostede det 1500, men da havde jeg ikke sygesikringsbevis :)
Gravatar #20753 - Emil Melgaard
11. jun. 2012 11:36
Addendum til #20734:

Jeg ringede til YouSee Support og selv om hende jeg fik virkede langt mere kompetent end jeg havde regnet med (hun forstod hvad jeg snakkede om), fik jeg at vide at de ikke måtte give de oplysninger over telefonen, men at jeg skulle anmode om det skriftligt. Så det har jeg gjort.

Jeg har dog sidenhen fundet den på 248 MHz.
Gravatar #20754 - Brugernavn
11. jun. 2012 11:46
SlettetBruger (20745) skrev:
Koster det penge at gå til læge?

Hvis du er i sikringsgruppe 2, så ja. Er du udlænding så koster det også.
Gravatar #20755 - Zombie Steve Jobs
11. jun. 2012 11:51
Trådløs lyd uden Sonos?

Jeg er i den heldige eller uheldige situation, at jeg efter 400 års forhold er blevet single og sidder nu i min epic bachelor pad, endelig plads til lyd, nu skal der være noget trådløst, har købt sådan en bluetooth dims, fordi airplay ikke virker med Spotify og jeg er for nærrig til at købe sonos, men den bt-dims er ikke alt for heldig. så, wat do?

ps: er der nogle der ligger inde med en fjernbetjening til thule audio cd og forstærker?
Gravatar #20756 - Jakob Jakobsen
11. jun. 2012 12:19

Du har endelig fået plads til lyd og så vil du have det trådløst?!?
Gravatar #20757 - OxxY
11. jun. 2012 12:28
Zombie Steve Jobs (20755) skrev:
Trådløs lyd uden Sonos?

Jeg er i den heldige eller uheldige situation, at jeg efter 400 års forhold er blevet single og sidder nu i min epic bachelor pad, endelig plads til lyd, nu skal der være noget trådløst, har købt sådan en bluetooth dims, fordi airplay ikke virker med Spotify og jeg er for nærrig til at købe sonos, men den bt-dims er ikke alt for heldig. så, wat do?

ps: er der nogle der ligger inde med en fjernbetjening til thule audio cd og forstærker?

Squeezebox har en spotify (premium) app, hvis det har interesse.

Hvad er der nu galt med trådløst overførsel af data?
Gravatar #20758 - Zombie Steve Jobs
11. jun. 2012 13:01
Jakob Jakobsen (20756) skrev:

Du har endelig fået plads til lyd og så vil du have det trådløst?!?

Det hjælper jo ikke på min problemstilling, vel? Jaja, har da stadig mine cd'er og sikkert bedre lyd end 98,3% af befolkningen (og dig), det er bare pikke upraktisk ret ofte og med mp3'er og så videre er det sgu da ligemeget, om det bliver streamet.

OxxY (20757) skrev:
Zombie Steve Jobs (20755) skrev:
Trådløs lyd uden Sonos?

Squeezebox har en spotify (premium) app, hvis det har interesse.

Hvad er der nu galt med trådløst overførsel af data?

Jeg har spotify premium - så, squeeezebox, bare det er pisse simpelt, så jeg ikke behøver bruge andet end telefon/lapotp til at styre det.
Gravatar #20759 - OxxY
11. jun. 2012 13:14
Medminder du er totalt pc-spasser (hvilket jeg tvivler på =P) så er squeezebox dejlig nemt til at streame musik fra en pc. Der er også stor buffer på så man ikke er totalt ude at skide hvis der er lidt pakketab på netværket, jeg kan når jeg streamer FLAC nå at genstarte min trådløse router uden at squeezeboxen stopper med at spille, eller der kommer unoder i musikken.

Jeg kan ikke udtale mig om hvor nemt Spotify er, da jeg ikke selv bruger det, jeg ved bare jeg har en Spotify App i mit App gallery.

Jeg bruger primært den fjernbetjening der fulgte med til Duet sættet, men der findes fjernstyrings apps til ihvertfald android og iphone, og et webinterface, men det må du gå på google for at finde mere om :)
Gravatar #20760 - ignuz
11. jun. 2012 13:24
Eftersom det virker som om at #20755 har fået svar tillader jeg mig at lave et tillægsspørgsmål til hans.

Er det muligt at få google music til at virke med squeezebox eller er der andre enheder der understøtter det ordentligt?
Gravatar #20761 - OxxY
11. jun. 2012 13:39
ignuz (20760) skrev:
Eftersom det virker som om at #20755 har fået svar tillader jeg mig at lave et tillægsspørgsmål til hans.

Er det muligt at få google music til at virke med squeezebox eller er der andre enheder der understøtter det ordentligt?

Giver google music mulighed for at bruge det som netværksdrev? I såfald burde det virke. Tror ikke der er en app til det, mener folk brokkede sig over googles API ændrede sig væsentlig ca hver måned og det derfor var umuligt at få ting til at virke ordenligt.

Ellers er der services som http://www.mp3tunes.com/ man kan bruge i stedet.
Gravatar #20762 - wc4
11. jun. 2012 14:30
Er Windows lydstyrke lineær eller logaritmisk? Altså hvis jeg øger lydstyrken fra 10 til 20, fordobler jeg så effekten eller lydstyrken?
Gravatar #20763 - Emil
11. jun. 2012 15:21
Brugernavn (20754) skrev:
Hvis du er i sikringsgruppe 2, så ja. Er du udlænding så koster det også.

Nu har jeg lige læst lidt overfladisk om det her, og jeg kan ikke rigtig fatte det. Hvad fanden er pointen i at skifte til sikringsgruppe 2? Man får lov til at betale 180 kr. for skiftet og skal fremover betale for at gå til lægen?
Gravatar #20764 - Jakob Jakobsen
11. jun. 2012 15:32

Du kan til gengæld gå ind til enhver læge i Danmark og endda gå til speciallæge uden henvisning.
Du får dog det samme tilskud til behandling som personer i gruppe 1.
Gravatar #20765 - Emil
11. jun. 2012 15:34
#20764 > Men hvem har brug for det? Hvis man er utilfreds med sin læge, så kan man jo bare skifte?
Gravatar #20766 - Jakob Jakobsen
11. jun. 2012 15:52

Du har tydeligvist aldrig prøvet at skifte læge :)

Desuden er der mange der ikke har fast bopæl, men lever på vejene. Det ville jo være en ret voldsom ulempe, hvis de lige skal køre 600km for at besøge deres læge, eller vente et par måneder på at få en ny i nærheden, hvis det altså kan lade sig gøre, da de fleste læger har for mange borgere i forvejen.
Gravatar #20767 - Emil
11. jun. 2012 15:59
Jakob Jakobsen (20766) skrev:

Hmm... kun i forbindelse med flytning - men hvori ligger problemet. Du skifter vel bare via din kommunes hjemmeside?

Jeg kan godt se, at for landevejsriddere, turnerende musikere og deslige er det en fordel af at være i gruppe 2. Men jeg tænker bare, at det er da et stort nummer at gøre ud af det for så lille en gruppe mennesker. Så burde alle da bare frit kunne vælge læge?
Gravatar #20768 - LinguaIgnota
11. jun. 2012 16:01
Jakob Jakobsen (20766) skrev:

Det har jeg. Det tog 30 sek. at gøre online.
Gravatar #20769 - XorpiZ
11. jun. 2012 16:06
LinguaIgnota (20768) skrev:

Samme oplevelse her. Det kan ikke gøres meget nemmere.
Gravatar #20770 - Jakob Jakobsen
11. jun. 2012 16:08

Så har du været heldig.

Der er mange steder, hvor det er umuligt at få en læge i nærheden, netop på grund af at lægerne i forvejen har for mange borgere.

En af mine veninder står, efter et halvt år, stadig i kø for at kunne få en læge inden for 50km af hendes bopæl på Lolland.
Kender desuden en del der har haft samme problem, dog ikke hvor det har taget over et halvt år.
Gravatar #20771 - Brugernavn
11. jun. 2012 16:25
Emil (20763) skrev:
Nu har jeg lige læst lidt overfladisk om det her, og jeg kan ikke rigtig fatte det. Hvad fanden er pointen i at skifte til sikringsgruppe 2?

I København kan du enten være i gruppe 1 og komme til læge om 3 uger eller være i gruppe 2 og komme til samme i dag. Ud over det, kan du gå direkte til speciallæger i hvad som helst uden henvisning. Det kan være meget fikst, hvis du har mange skavanker. Det kan også være en fordel hvis du bor forskellige steder i landet i forbindelse med dit arbejde. F.eks. hvis du bor 4 måneder på fyn, 4 måneder på sjælland og 4 måneder i jylland hvert år.
Gravatar #20772 - Brugernavn
11. jun. 2012 16:28

Og du kan gøre det op til 3 gange på et år.
Gravatar #20773 - Caek of Doom
11. jun. 2012 17:58
Det er pissenemt, men det koster penge :(
Gravatar #20774 - Mort
12. jun. 2012 07:37
Caek of Doom (20773) skrev:
Det er pissenemt, men det koster penge :(

Det er kun pissenemt hvis din kommunes webside virker som den skal. Jeg har forsøgt 3 gange, alle gange med det resultat at websiden fejlede. Jeg har også forsøgt at fejlmelde det til kommunen, dog uden resultat - Det virkede jo for dem.
Gravatar #20775 - Manofsciencemanoffaith
12. jun. 2012 08:29
Mort (20774) skrev:
Jeg har også forsøgt at fejlmelde det til kommunen, dog uden resultat - Det virkede jo for dem.

Du skal bare bruge IE6.
Gravatar #20776 - Caek of Doom
12. jun. 2012 10:42
Mort (20774) skrev:
Det er kun pissenemt hvis din kommunes webside virker som den skal.

Well, obviously :p
Gravatar #20777 - Mnc
12. jun. 2012 16:09
Mark POWER ON Jensen

Nogen der kan forklare mig hvordan jeg kan være hurtigere end elektricitet...?
Let me explain...

Når min maskine står i standby kan jeg trykke power ind og slippe den igen, hurtigt nok til at computeren ikke tænder.
Hvis jeg /slowpoke on , og bruger "lang" tid på at holde knappen inde (kvart sekund eller mer' (gæt)) så tænder maskinen fint.
Er der en eller anden standard på spil, evt. noget med at der ikke polles så ofte, eller hvad ved jeg.

No understand. Halp.
Gravatar #20778 - Fjolle
12. jun. 2012 16:30
For at undgå prel skal den være holdt nede i et stykke til før man registrerer at den er trykket ned.
Gravatar #20779 - Jakob Jakobsen
12. jun. 2012 16:33

Der sidder nok en lille fin kondensator der skal lades op, før signalet får lov til at komme videre.
Hvis den ikke sad der og kontakten var halvslidt, kunne resultatet være at computeren fik 47 signaler om at slukke og tænde.
Gravatar #20780 - Mnc
12. jun. 2012 16:58
Ah, det kan jeg egentlig godt huske noget lign. om, fra da jeg rodede med C og microprocessorer, og skulle håndtere undgå at håndtere mange signaler på få millisekunder.
Spank you.

Bare irriterende når man kommer hjem, og kommer gående forbi computeren med en vis hastighed, og skal tænde den på vej på lokum. :D
Gravatar #20781 - Qw_freak
13. jun. 2012 05:59
Mnc (20777) skrev:
Mark POWER ON Jensen

Nogen der kan forklare mig hvordan jeg kan være hurtigere end elektricitet...?
Let me explain...

Når min maskine står i standby kan jeg trykke power ind og slippe den igen, hurtigt nok til at computeren ikke tænder.
Hvis jeg /slowpoke on , og bruger "lang" tid på at holde knappen inde (kvart sekund eller mer' (gæt)) så tænder maskinen fint.
Er der en eller anden standard på spil, evt. noget med at der ikke polles så ofte, eller hvad ved jeg.

No understand. Halp.

Det er fordi der sidder det der hedder en de-bouncer, som sørger for at computerene er sikker på at der er blevet trykket, og at den ikke tror den skal slukke igen når kontakten slipper og slutter ti gange iløbet af et (for et menneske ) tryk..

http://www.labbookpages.co.uk/electronics/debounce...

edit:
@ JJ
jeg er ret sikker på at det er en digital debouncer...
Gravatar #20782 - Jakob Jakobsen
13. jun. 2012 07:39
Qw_freak (20781) skrev:
@ JJ
jeg er ret sikker på at det er en digital debouncer...

Yep :)

Fra dit link:
"There are many different approaches to cleaning up switch bounce. Below is a debouncing circuit. The basic idea is to use a capacitor to filter out any quick changes in the switch signal."
Gravatar #20783 - Zombie Steve Jobs
13. jun. 2012 09:09
Måske er jeg den eneste, men jeg synes det her er det mest absurde jeg længe har læst, fucking Morten Bay.

CPU’en er nok det mest usexede element ved en smartphone, en computer eller en tablet.

Med mindre, man er dedikeret nørd, er det ikke CPU-kraften, der optager én mest, når man skal købe ny forbrugerelektronik. Men nu sker der noget i CPU-verdenen, som alle bør lægge mærke til.

Oprør mod Intel
CPU’en – Central Processing Unit – er hjernen i din smartphone, tablet eller laptop. Det er den, der laver eller koordinerer alle beregningerne og uddelegerer opgaverne til andre dele af maskinen, der giver dig den oplevelse, du får, når du ringer, surfer, taster eller spiller.

Og modsat alle andre dele af elektronikbranchen, så er der kun meget få firmaer, der leverer de CPU’er, der sidder i stort set alle gadgets i dag. Og Intel har ubetinget været kongen. Indtil nu.

LÆS OGSÅ Her er Microsofts nye økosystem

Det er Intels computerhjerner, der sidder i langt de fleste PC’er, der bliver solgt i dag, inklusive Apples populære Mac-computere. Så snart du ser betegnelser som i5 og i7, ved du, at det er Intel, der står bag. Intel har dog haltet en del bagud i forhold til smartphones og tablets, og det er denne udfordring, der nu rammer dem som en boomerang.

Intels største konkurrent på PC-området, AMD, var for få år tilbage langt mere magtfulde, end de er i dag, hvor Intel ikke længere er truet af dem. Derfor er AMD tvunget til at indgå i nye samarbejder, der kan hjælpe dem tilbage i en position, hvor de kan give Intel noget mere modstand.

Og det er netop sket ved stiftelsen af HSA Foundation, som AMD netop har stiftet sammen med en rækker partnere ifølge en pressemeddelelse. HSA står for Heterogeneous System Architecture. Det lyder meget teknisk, og det er det også. Men det er heller ikke det vigtige i historien.

Koalition af Intel-fjender
Det interessante i denne sammenhæng, er at AMD er gået sammen med en af sine rivaler, ARM, i HSA Foundation, i et forsøg på at stække Intels vinger. Og ARM er ikke hvem som helst. Det er nemlig ARM, der er lykkedes med at holde Intel ude af stort set alle mobile enheder.

ARM er den processor-arkitektur, der sidder i de mest populære smartphones og tablets i dag, fra iPhone over iPad til Samsungs Galaxy S-serie og smartphones fra HTC, LG, Sony og Motorola.

LÆS OGSÅ Her er Apples nyheder - både glæderne og skuffelserne

Det vakte stor ballade, da Microsoft sidste år annoncerede, at deres årtier lange samarbejde med Intel nu blev suppleret med et samarbejde med ARM, fordi de gerne ville have Windows 8 over på denne platform. De Windows-tablets, der vil vælte ud på markedet efter sommerferien, kommer mestendels til at være baseret på ARM.

Med andre ord er HSA Foundation et forsøg på at samle alle Intels fjender under én hat, og det betyder to ting for os almindelige dødelige uden den store nørdeeksamen: én god og én dårlig nyhed.

Den gode nyhed er, at hastighederne formodentlig får et nøk opad fra om et par år, når samarbejdet mellem ARM, AMD og de andre for alvor slår igennem. Intel og HSA Foundation kommer til at konkurrere på at gøre vores forbruger-elektronik hurtigere og dermed mere brugervenlig og funktionel.

Den dårlige nyhed er, at de to stridende giganter risikerer at dele markedet mellem sig, hvorefter vi forbrugere står i en VHS/Betamax-agtig situation, når vi skal vælge smartphone, computer eller tablet.

Gravatar #20784 - Brugernavn
13. jun. 2012 09:19
Zombie Steve Jobs (20783) skrev:
Måske er jeg den eneste, men jeg synes det her er det mest absurde jeg længe har læst, fucking Morten Bay.

Zombie Steve Jobs (20783) skrev:
Den dårlige nyhed er, at de to stridende giganter risikerer at dele markedet mellem sig, hvorefter vi forbrugere står i en VHS/Betamax-agtig situation, når vi skal vælge smartphone, computer eller tablet.

Det er da ikke helt løgn. det bliver forvirrende for forbrugere at de apps, de har købt til Windows 8 tabletten ikke virker på deres PC selvom operativsystemet og appsne ser ens ud begge steder. Med mindre MS finder en løsning.
Gravatar #20785 - XorpiZ
13. jun. 2012 09:22
Brugernavn (20784) skrev:
Det er da ikke helt løgn. det bliver forvirrende for forbrugere at de apps, de har købt til Windows 8 tabletten ikke virker på deres PC selvom operativsystemet og appsne ser ens ud begge steder. Med mindre MS finder en løsning.

Det gør de vel netop også, såfremt de køber dem i Marketplace. Metro-apps skulle mig bekendt gerne virke på begge enheder.
Gravatar #20786 - Brugernavn
13. jun. 2012 09:25
XorpiZ (20785) skrev:
Metro-apps skulle mig bekendt gerne virker på begge enheder.

Hvid du kompilerer dine apps til en bestemt arkitektur, kan de ikke køre begge steder. Har MS tænkt sig at begrænse det, så man ikke kan købe apps der bruger maskinkode på Windows Marketplace?

(Mit eksempel gælder jo begge veje.)
Gravatar #20787 - XorpiZ
13. jun. 2012 09:30
Brugernavn (20786) skrev:
Hvid du kompilerer dine apps til en bestemt arkitektur, kan de ikke køre begge steder. Har MS tænkt sig at begrænse det, så man ikke kan købe apps der bruger maskinkode på Windows Marketplace?

Jeg er ikke helt sikker på, hvordan det fungerer.

Men Windows 8 og Windows RT kan køre de samme apps, såfremt der er benyttet WinRT.

Developers can use our tools to create native C/C++ code for maximal performance and flexibility, in addition to the C#, XAML, VB, and HTML5 based tools, to target apps for WOA, so long as their code targets the WinRT API set. Additionally, developers with existing code, whether in C, C++, C#, Visual Basic, or JavaScript, are free to incorporate that code into their apps, so long as it targets the WinRT API set for Windows services. The Windows Store can carry, distribute, and service both the ARM and x86/64 implementations of apps (should there be native code in the app requiring two distributions).
Gravatar #20788 - Brugernavn
13. jun. 2012 09:32
XorpiZ (20787) skrev:
Men Windows 8 og Windows RT kan køre de samme apps, såfremt der er benyttet WinRT.

Ja, men gør de ikke det, opnår du jo potentielt set en fragmentering hvor ARM tablets ikke kan køre Intel apps og omvendt.
Gravatar #20789 - XorpiZ
13. jun. 2012 09:40
Brugernavn (20788) skrev:
Ja, men gør de ikke det, opnår du jo potentielt set en fragmentering hvor ARM tablets ikke kan køre Intel apps og omvendt.

Men hvorfor skulle man ikke gøre det? Uden at have det mindste at have det i, så vil jeg tro, at 99 ud af 100 apps på Windows Store vil være baseret på WinRT-api'erne.
Gravatar #20790 - Brugernavn
13. jun. 2012 09:55
XorpiZ (20789) skrev:
Uden at have det mindste at have det i, så vil jeg tro, at 99 ud af 100 apps på Windows Store vil være baseret på WinRT-api'erne.

Alle eksisterende programmer til Windows er kompileret til Intels chipset. Der vil vel være en del af dem i markedet?

Plus der nok er ret mange firmaer der ikke er villige til at skifte programmeringssprog og udviklingsmiljø til noget, der er kan kompileres/komilere til Windows RT. Laver du f.eks. et C++ applikation kompileres den typisk til chipsettet.
Gravatar #20791 - XorpiZ
13. jun. 2012 10:35
Brugernavn (20790) skrev:
Alle eksisterende programmer til Windows er kompileret til Intels chipset. Der vil vel være en del af dem i markedet?

Men eftersom man kun kan installere apps fra Windows Store på sin Windows RT tablet, så er det problem vel ikke-eksisterende. Især ikke når argumentet var, at folk bliver forvirrede over, at deres tablet-apps ikke virker på PC'en.

Plus der nok er ret mange firmaer der ikke er villige til at skifte programmeringssprog og udviklingsmiljø til noget, der er kan kompileres/komilere til Windows RT.

Man skal hverken skifte programmeringssprog eller udviklingsmiljø, så vidt jeg ved.
Gravatar #20792 - Brugernavn
13. jun. 2012 10:55
XorpiZ (20791) skrev:
Især ikke når argumentet var, at folk bliver forvirrede over, at deres tablet-apps ikke virker på PC'en.

Det var bare et eksempel for at understrege at du ikke kan finde de samme apps begge steder, uanset hvilken vej.
Om du kan kalde det et problem eller ej er op til dig. Men du vil ikke kunne finde de samme apps begge steder.

XorpiZ (20791) skrev:
Man skal hverken skifte programmeringssprog eller udviklingsmiljø, så vidt jeg ved.

Det skal under alle omstændigheder kompileres til det, med mindre det bliver kørt i en virtuel maskine. F.eks. Virtual PC.
Gravatar #20793 - XorpiZ
13. jun. 2012 11:14
Brugernavn (20792) skrev:
Om du kan kalde det et problem eller ej er op til dig. Men du vil ikke kunne finde de samme apps begge steder.

Korrekt.. hvis folk regner med at kunne installere Diablo 3 på deres nyindkøbte ARM-tablet, så bliver de skuffede.

Brugernavn (20792) skrev:
Det skal under alle omstændigheder kompileres til det, med mindre det bliver kørt i en virtuel maskine. F.eks. Virtual PC.

Det klarer udviklingsmiljøet vel for en. Hvis man skriver en C#-app og kun bruger WinRT-api's, så skulle den da gerne fungere uden problemer på både ARM og x86 uden flere kompileringer.

Men det er jeg sikker på, at Windcape kan fortælle mere om, hvis han gider. :)
Gravatar #20794 - Brugernavn
13. jun. 2012 11:34
XorpiZ (20793) skrev:
Korrekt.. hvis folk regner med at kunne installere Diablo 3 på deres nyindkøbte ARM-tablet, så bliver de skuffede.

Det er vel lige netop det, Morten Bay mener.

XorpiZ (20793) skrev:
Det klarer udviklingsmiljøet vel for en.

Netop, men:

Plus der nok er ret mange firmaer der ikke er villige til at skifte programmeringssprog og udviklingsmiljø til noget, der er kan kompileres/komilere til Windows RT. Laver du f.eks. et C++ applikation kompileres den typisk til chipsettet.

Med tiden kommer der nok plugins til diverse, men nok ikke lige med det første.
Gravatar #20795 - Fjolle
13. jun. 2012 11:36
Brugernavn (20794) skrev:

Hvor mange folk prøver at installere Diablo3 på deres iPads i dag?
Gravatar #20796 - Brugernavn
13. jun. 2012 11:37
Fjolle (20795) skrev:
Hvor mange folk prøver at installere Diablo3 på deres iPads i dag?

Ingen? Men markedet er ved at ændre sig. I sær når du kører fuld blown windows på tablets.

Det er netop noget af det smarte ved en Windows tablet at du kan køre alle dine Windows programmer på den. Hvis den altså har et Intel chipset.
Gravatar #20797 - XorpiZ
13. jun. 2012 11:45

Det ved jeg ikke. Morten Bay har en lang tradition for at skrive lange smører om ting, han ikke ved noget om.

Hvis han skulle brokke sig over VHS/Betamax problematikken, så skulle det da snarere være, at markedet er delt mellem mange forskellige OS'er (iOS, OSX, Windows, Android og måske Windows Phone). Det er da et langt større "problem".

Med tiden kommer der nok plugins til diverse, men nok ikke lige med det første.

Hvad er det for nogle plugins du tænker på? VS11 kan lave Metro-apps out of the box, uanset om man bruger C++, C#, Visual Basic eller hvad man nu har lyst til.
Gravatar #20798 - Brugernavn
13. jun. 2012 11:51
XorpiZ (20797) skrev:
Det ved jeg ikke. Morten Bay har en lang tradition for at skrive lange smører om ting, han ikke ved noget om.

Det giver jo god mening, det her. Hvis du vil køre Windows programmer fra din Windows tablet, skal du se dig godt for om den har det rigtige chipset eller ej, og jeg kan sagtens forestille mig at det dels ikke bliver særligt tydeligt på pakningerne og dels bliver svært at forstå for almindelige købere.

XorpiZ (20797) skrev:
Hvad er det for nogle plugins du tænker på? VS11 kan lave Metro-apps out of the box, uanset om man bruger C++, C#, Visual Basic eller hvad man nu har lyst til.

Andre udviklingsværktøjer og compilere, som der er en masse af. Det er et fåtal af windowsprogrammerne, der er lavet i .Net. Alle de store suiter er f.eks. ikke.
Gravatar #20799 - Brugernavn
13. jun. 2012 11:56
Her er lidt forskellige udviklingsværktøjer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_integra...

Langt størsteparten kan kompilere til windows. Men alle compilere, der bruges af dem skal kunne kompilere til ARM, og frameworket skal også integreres, hvis de skal kunne lave Windows RT programmer.
Gravatar #20800 - XorpiZ
13. jun. 2012 12:04
Brugernavn (20798) skrev:
Det giver jo god mening, det her.

Det synes jeg ikke. Køber man en Windows-tablet er det for at bruge den som tablet (ligesom folk der køber enhver anden tablet og bruger den som det) og man henter derfor sine apps i den dertil indrettede app store.

De få % der måske vil køre legacy programmer på deres tablet vil også vide hvilke de skal gå efter, når de køber en.

Brugernavn (20798) skrev:
Andre udviklingsværktøjer og compilere, som der er en masse af.

Der er intet der afholder en fra at skrive en Metro-app i Eclipse, hvis man har den slags masochistiske tendenser.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login