mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #20001 - Brugernavn
27. mar. 2012 20:41
fjols (19992) skrev:
Nogen der kan fortælle mig om denne tablet har nogen åbenlyse fejl?
F.eks. tænker jeg om "Capacitive Screen" er den gode type skærm?

Hold dig fra resistive. Det er dem med et lag plastik oven på skærmen og for det meste kræver stylus.
Gravatar #20002 - kimx
27. mar. 2012 22:04
#Danial-Dane

Jeg gik med vilje ikke ind på om det er fornuftigt eller ej da jeg personligt er ligeglad, bare alle ved hvad man skal forvente.

#Mnc

Selvfølgelig skal man orienterer sig, men i og med at det er ulovligt så vil de fleste orienterer sig på en anden måde da forventningen er at bilister i en bane til højre for dig normalt kører samme eller mindre hastighed som en selv.

Personligt så holder jeg da øje med trafikken når jeg kører, og jeg gør mit bedste for at holde til højre. Og der vil da være situationer hvor det ville have været smart hvis man måtte overhale indenom, men det kræver at alle bilister ved at det vil ske.
Gravatar #20003 - Slettet Bruger [3237728890]
28. mar. 2012 06:07
fjols (19992) skrev:

Når CPU'en hedder "All Winner" så holder man sig væk ^^ du bliver ikke glad for den, Android kørte knap nok fint på Tegra 1 (eller hvad der nu var i transformer 1)
Gravatar #20004 - fjols
28. mar. 2012 06:12
Super. Tak. Tænkte at jeg kunne få en billig Skype maskine, men jeg tror ikke engang den har mikrofon.
Gravatar #20005 - myplacedk
28. mar. 2012 07:38
fjols (19998) skrev:
Ronson (19997) skrev:
Android 2.3 er en fejl til tablet-brug.

Noget du gider uddybe?

Android 2 er til telefoner
Android 3 er til tablets
Android 4 er til telefoner og tablets

Det er et spørgsmål om hvilke skærmstørrelser de er beregnet til.
Gravatar #20006 - Spiderboy
28. mar. 2012 13:21
fjols (19992) skrev:

Der er fordele og ulemper ved begge typer skærme.

Kapacitive skærme kræver hudkontakt for at virke, mens resistive skærme fungerer også med vanter, penne, osv.

Kapacitive skærme reagerer ved den mindste berøring, mens resistive skærme kræver et let tryk.

Hvad er best er i høj grad spørgsmål om smag og behag. Jeg vil råde dig til at opveje fordelene og ulemperne, evt. tage ned i en elektronikbutik og prøve begge typer for at få en fornemmelse af dem.
Gravatar #20007 - Emil
28. mar. 2012 15:24
En router, gerne Cisco, der kan æde op til 1 Gbit internetforbindelse og gerne over 300.000 sessions?
Gravatar #20008 - XorpiZ
28. mar. 2012 15:28
Skal du til at powerseede torrents?
Gravatar #20009 - Danish Dude
28. mar. 2012 15:34
Yeah! #20.000!!!

EDIT: Too late. B~(
Gravatar #20010 - XorpiZ
28. mar. 2012 15:36
Hov, det var sgu da mig, der fik #20000 \o/
Gravatar #20011 - Emil
28. mar. 2012 15:40
#20008 > Netværk til 285 brugere :)
Gravatar #20012 - Brugernavn
28. mar. 2012 16:10
Spiderboy (20006) skrev:
Hvad er best er i høj grad spørgsmål om smag og behag. Jeg vil råde dig til at opveje fordelene og ulemperne, evt. tage ned i en elektronikbutik og prøve begge typer for at få en fornemmelse af dem.

Der er lige et par ting mere. Kapacitive skærme kan se det præcise område, din finger berører. Udfra det, kan de beregne centrum af trykket med højere opløsning end de målepunkterne. Det er resistive skærme ikke præcise nok til, og responsen plejer i det hele taget at være ret dårlig. Også fordi resistive skærme tit sidder på billige produkter, og er lavet billigt.
Gravatar #20013 - Alrekr
29. mar. 2012 13:29
markjensen hjælper mor<3

Min mor skal have en ny computer, og gæt hvem der er i gang med at sætte den op...

Anywho, hvordan er det man får numpad på en computer med Windows 7 til at være aktiv fra opstart af, så man ikke behøver at aktivere selv? Jeg har ledt i BIOS og i indstillinger for tastatur, men kan ikke finde det.
Gravatar #20015 - Slettet Bruger [3237728890]
29. mar. 2012 13:36
regedit->Current user->control panel->Keyboard

Der skal stå "2" i "Initial Keyboard indicators"

regedit->Default->control panel-> Keyboard

Der skal stå "2" i "Initial Keyboard indicators"
Gravatar #20016 - Alrekr
29. mar. 2012 13:41
Det stod rigtigt i Curr. I Default var der så værdien 2147483648. wat
Gravatar #20017 - Slettet Bruger [3237728890]
29. mar. 2012 13:48
Jep, det er den altid.

Hvilket ikke gir mening da den højeste godkendte værdi er 8 hvis jeg ikke husker forkert.
Gravatar #20018 - Alrekr
29. mar. 2012 13:59
Hmm.. Den minder om den værdi Visual Studio giver en int, hvis man ikke assigner en værdi, bortset fra at det er en negativ værdi. Måske er den bare ikke tildelt en værdi?
Gravatar #20019 - Daniel-Dane
29. mar. 2012 14:03
-2147483648 er bunden af en int.
Gravatar #20020 - Alrekr
29. mar. 2012 15:08
Så fik jeg endelig prøvet det efter. Many fanks for hielp.
Gravatar #20021 - Dreadnought
29. mar. 2012 17:49
Jeg har lige hevet min gamle værdiløse Abit AirPace Music op af gemmerne, da jeg mangler en trådløs forbindelse til min stationær. Skidte var jo konfigureret med noget som jeg ikke kunne huske hvad, så jeg måtte installere den medfølgende software. Midt under konfigurationen får jeg så følgende besked:

Abit lorte-taiwan-programmør skrev:
abit Wireless Audio - InstallShield Wizard

The Installation program need to be rebooted before all of the changes will take effect.
[OK]

Gæt hvad der sker når man trykker ok?!?!?!
Gravatar #20022 - Hånter
29. mar. 2012 18:15
Mandeaften!

Fuck year - det er blevet min tur til at holde herrefrokost for 5 venner + undertegnede.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal finde på af aktivitet? Sidst var vi ude og køre gocart, før det en gang paintball - men nu er jeg lidt på bar bund.

Vi er som sagt 5 (den 6. kommer først om aftenen); har i nogle forslag til hvad man kunne lave?

Lokation: Kolding + omegn.

Help me!
Gravatar #20023 - minimuun
29. mar. 2012 18:23
Hånter (20022) skrev:
Mandeaften!

Fuck year - det er blevet min tur til at holde herrefrokost for 5 venner + undertegnede.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal finde på af aktivitet? Sidst var vi ude og køre gocart, før det en gang paintball - men nu er jeg lidt på bar bund.

Vi er som sagt 5 (den 6. kommer først om aftenen); har i nogle forslag til hvad man kunne lave?

Help me!

http://www.dansestudier.dk/Timeplan%20Ballet%20Kol...
Gravatar #20024 - Danish Dude
29. mar. 2012 18:48
Hånter (20022) skrev:
Mandeaften!

Help me!

Jeg starter i morgen med at totalrenovere små 100 kvm af mit hus, så lørdag skal det gamle betongulv brækkes op og køres ud i en container ude på vejen.

Jeg arrangerer noget teambuilding, hvor kombinationen af fysisk arbejde og monotont arbejde hjælper en til at finde sin plads i gruppen.
Jeg kan godt lave en god pris, hvis I er 5 deltagere!
Gravatar #20025 - Dreadnought
29. mar. 2012 18:48
Jeg har noget buskads der skal flishakkes. Jeg skal nok hente jer, og servere spiritus af diverse karakter.
Gravatar #20026 - Danish Dude
29. mar. 2012 18:49
Dreadnought (20025) skrev:
Jeg har noget buskads der skal flishakkes. Jeg skal nok hente jer, og servere spiritus af diverse karakter.

Skruebrækker! B~)
Gravatar #20027 - Daniel-Dane
29. mar. 2012 18:54
Hånter (20022) skrev:
Fuck år - det er blevet min tur til at holde herrefrokost for 5 venner + undertegnede.

Jeg hader at holde fester, som jeg ikke er inviteret til.
Gravatar #20028 - Hånter
29. mar. 2012 19:21
Danish Dude (20024) skrev:
Hånter (20022) skrev:
Mandeaften!

Help me!

Jeg starter i morgen med at totalrenovere små 100 kvm af mit hus, så lørdag skal det gamle betongulv brækkes op og køres ud i en container ude på vejen.

Jeg arrangerer noget teambuilding, hvor kombinationen af fysisk arbejde og monotont arbejde hjælper en til at finde sin plads i gruppen.

Nu har vi efterhånden kendt hinanden i en del år, så gruppen fungerer udemærket.

Jeg tænker lidt mere på noget hjernedødt mande-humor, som bl.a. go-cart osv. :)

Men tak for tilbudet!

Gravatar #20029 - Zombie Steve Jobs
29. mar. 2012 19:29
Hånter (20028) skrev:
Danish Dude (20024) skrev:
Hånter (20022) skrev:
Mandeaften!

Help me!

Nu har vi efterhånden kendt hinanden i en del år, så gruppen fungerer udemærket.

Jeg tænker lidt mere på noget hjernedødt mande-humor, som bl.a. go-cart osv. :)

Men tak for tilbudet!

Hvad med Landrovers Off-Road training-ting? Ligger det ikke i kolding? Ved ikke lige, hvad det koster, men det er da en mandeting, få lov at køre lidt i mudder.

Edit: www.landroverexperience.dk
Gravatar #20030 - markjensen
29. mar. 2012 19:41
Det er vist ikke lige i Kolding eller omegn, men i Skærbæk er der et sted hvor man kan rappelle, klatre og andre lignende ting. Det er pisse fedt.
Gravatar #20031 - Qw_freak
29. mar. 2012 19:57
markjensen (20030) skrev:
Det er vist ikke lige i Kolding eller omegn, men i Skærbæk er der et sted hvor man kan rappelle, klatre og andre lignende ting. Det er pisse fedt.

Hvad ved du om mande-ting, er det ikke dig der er bøsse...?? :D

Gravatar #20032 - markjensen
29. mar. 2012 20:43
Nå jo :(
Gravatar #20033 - Qw_freak
30. mar. 2012 09:36
Desuden er rapelling og klatring ikke en mandeting, men en mulighed for at se veltrænede damer i sjove stillinger... :D
Gravatar #20034 - Alrekr
30. mar. 2012 09:40
markjensen bliver international

Hvor kan man købe et dk-domæne, hvis man bare skal have et domæne?
Gravatar #20036 - Mamad (moveax1ret)
30. mar. 2012 16:43
Hey, jeg ved her er nogle bøsser, piger og metroseksuelle mænd herinde der fordi de er nørder forhåbenligt har en pragmatisk og videnskabelig tilgang til emnet: Hudpleje.

Hvordan kan jeg gøre mest for min hud med mindst muligt besvær?

Jeg kan se produkterne er inddelt i disse kategorier:
Ansigtsvask, ansigts scrub, ansigts creme, ansights maske.
Hvilke kategorier er essentielle?

Jeg er overbevist om at der må være visse noname brands der indeholder de samme gode aktive stoffer som diverse parfumerede mærkevarer, kan i nævne nogen?

Jeg er ikke plaget af bumser, men har en del meget små røde knopper man kan se tæt på i spejlet.

Jeg barberer mig med engangsskrabere, uden barberskum, aftershave etc. - kan at indføre sådan et produkt måske hjælpe mere end et plejende produkt?

Kender i evt. en "getting started with hudpleje for men" guide der ikke er lavet af producenten af hudpleje produkter?

Jeg erindrer at min ekskæreste havde noget hun puttede i hovedet der størknede, og så lignede det at hun skiftede hamp når hun hev det af i strimler.Som en slange der forlader sit gamle skind- lignede noget fra en gyser.
Det så sjovt ud- kan mænd gøre det, og kan det betale sig?

Hun var nu en dejlig pige min ekskæreste,hun var fra thailand, jeg husker hendeisær for at sige at i et forhold der er baseret på ægte kærlighed bør en meget lille penis ikke betyde noget.

Jeg ville dog stadigtvæk ønske hun ikke havde haft en.
Gravatar #20037 - Brugernavn
30. mar. 2012 16:49
Mamad (moveax1ret) (20036) skrev:
En fed creme dagligt? En "scrub" af og til?

Sørg for at få dine a-vitaminer. Hvis du ikke allerede gør det, så kom igang med at æde multivitaminer hver dag.

Køb Nivea Soft og brug det. Du kan købe det i de fleste daligvareforretninger.

Brug babersprit eller aftershave, når du har barberet dig. Brug også skum under barberingen. Det blødgør hårene og virker desinficerende.

Barber altid med hårene.
Gravatar #20038 - Jakob Jakobsen
30. mar. 2012 16:53

Små røde knopper kan nemt skyldes din barbering.

Det værste du kan gøre, er at barbere dig uden baberskum/gel, det giver en masse rifter i huden, som nemt bliver inficerede,

Derefter vil jeg anbefale dig at skrotte engangsskraberen og købe en god Gilette skraber. Der er desværre ikke den store konkurrence på markedet, så Gilette er efter min mening, og flere tests, det eneste der kan anbefales.
Jeg kan desuden anbefale at købe dem online da du nemt kan spare halvdelen af prisen.

Til sidst så er aftershave en rigtig god ting.
For det første afkøler det huden på stedet, hvilket fører til mindre irritation og for det andet, så dræber det en del bakterier så du mindsker risikoen for infektioner.
Gravatar #20039 - Mamad (moveax1ret)
30. mar. 2012 17:05
Jakob Jakobsen (20038) skrev:
Derefter vil jeg anbefale dig at skrotte engangsskraberen og købe en god Gilette skraber.

Jeg har faktisk bedre erfaringer med engangsskrabere- de koster næsten ingenting og jeg synes de klarer sige ligeså godt som diverse dyre skrabere.
Men det kan være fordi jeg ikke har været god til konsekvent at skylle dm af efter brug(skal de tørre bagefter?) det fik jeg at vide efter jeg var gået over til engangsskrabere.
Hvis jeg vil give gilette en chance til hvilken kan du så anbefale?
Hvor længe holder sådan nogle hoveder for dig?
Gravatar #20040 - markjensen
30. mar. 2012 17:09
Jeg fik (og stadig får hvis jeg lader det stå for længe*) røde knopper, men de kommer efterhånden ikke rigtigt mere. Jeg ved ikke om det er de ting jeg bruger, eller om det bare er fordi jeg er blevet ældre eller noget. Men jeg går selv efter ting der er til "sensitive skin", fx kan man få en aftershave fra nivea som er til netop denne hudtype. Den er hvid! Jeg ved ikke om den virker, men det ser sådan ud. OG BRUG ALTID SKUM/GEL!!!!!!!!!

* Fordi det begynder at rive i skægget. Jeg plejer dog så at trimme det før jeg skraber det væk.

Jeg er i øvrigt ingen ekspert overhovedet.
Gravatar #20041 - Jakob Jakobsen
30. mar. 2012 17:13

Jeg skiftede for en måneds tid siden fra Fusion over til Proglide og er fuldt ud tilfreds med den.

Jeg barberer mig normalt kun op til weekenden, så jeg har endnu ikke slidt et hoved op. Et Fusion hoved holder ca. 10 barberinger på mig.

Når jeg barberer mig, har jeg altid 3-4 cm. varmt vand i vasken, som jeg "ryster" hovedet i hver gang jeg har taget en stribe skæg.
Det er rigeligt til at holde hovedet rent.
Jeg tørrer ikke skraberen efter brug, men lægger den bare i den medfølgende holder indtil næste brug.

Fandt lige en omtale af TÆNKs test.
Herer deres mening om engangsskrabere.
Gravatar #20042 - Slettet Bruger [3237728890]
30. mar. 2012 17:16
løste mange af mine hud issues med den Man-scrub dims der fulgte med et old-spice gift-set.

Tidligere ville jeg skalde af i panden, og på og omkring næsen, men med en skrubbetur med den bandit hver eller hver anden morgen så var det problem sku løst.

Det er basicly et net der er bundet sammen til en klump
Gravatar #20043 - markjensen
30. mar. 2012 17:17
Hvis du gerne vil slippe helt for de røde knopper: Køb en barbermaskine og trim det i stedet for at fjerne det helt. Skægstubbe er nice.
Gravatar #20044 - OxxY
30. mar. 2012 17:24
Jeg er super glad for min wilkinson skraber, syntes den er lige så fin som gilette tilgengæld er de billige. Du kan få en intropakke hos efi til 39kr http://www.efi.dk/product.cfm?id=25 Så blir du ihvertald ikke ruineret ved at prøve en skraber.

Jeg sværger dog til Gilettes barbergel uden parfume og farvestoffer, gider ikke have alt muligt unødigt crap i mit ansigt.

(de har også den nye quattro hos efi, som fik fine andmeldelser i tænk men den har jeg ikke prøvet).
Gravatar #20045 - Fjolle
30. mar. 2012 17:31
Kom nu over til den mørke side og få jer en ragekniv :)
Gravatar #20046 - OxxY
30. mar. 2012 17:33
JEg skal fanme ikke ha en ragekniv i mine morgentrætte hænder :P
Gravatar #20047 - Fjolle
30. mar. 2012 17:38
OxxY (20046) skrev:
JEg skal fanme ikke ha en ragekniv i mine morgentrætte hænder :P

Det er blandt andet også derfor jeg holder mig til en DE skraber indtil videre.

Men bare sådan en er fantastisk efter at have køre med gilette eller *shudders* engangs-skrabere.

Mark Jensen
Ses vi i Mølleparken i morgen?
Gravatar #20048 - markjensen
30. mar. 2012 17:39
Fjolle (20047) skrev:
Mark Jensen
Ses vi i Mølleparken i morgen?

Var det et spørgsmål til tråden eller til mig? :)
Gravatar #20049 - Zombie Steve Jobs
30. mar. 2012 17:39
Barbermaskine ftw.
Huden vænner sig hurtigere til det end en skraber/ragekniv... :S og jeg er ret sikker på, at det er billigere i længden
Gravatar #20050 - Fjolle
30. mar. 2012 17:40
markjensen (20048) skrev:
Var det et spørgsmål til tråden eller til mig? :)

Tråden :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login