mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Alrekr (19948) skrev:Alle de widgets du kan tilføje ligger derinde. Jeg kan tælle 19 widgets på min Nexus S som du også burde have på din.
Jeg fandt lige ud af at jeg ku swipe til siden, ligesom inde under Apps :)
Skal sku godt nok lige vænde mig til at det hele foregår på en lidt anden måde end med de andre Samsung android mobiler jeg har haft.
Finders der en måde man kan få den, hmm ... "quick acces top bar" som normalt ligger i skjult i toppen på samsungs android mobiler frem. Den hvor man normalt kan tænde/slukek for wifi, gps osv
Mark "vil gerne bruge kommunale ydelser" Jensen
Kan man høre lånt musik fra netbilbioteket (bibzoom eller hva det nu heder) på en iphone? Damen vil gerne låne en række ting som hun kan høre on the road, men aner hat om den slags, jeg er gammeldags og får alt min musik fra sådan nogle runde skiver :P
Kan man høre lånt musik fra netbilbioteket (bibzoom eller hva det nu heder) på en iphone? Damen vil gerne låne en række ting som hun kan høre on the road, men aner hat om den slags, jeg er gammeldags og får alt min musik fra sådan nogle runde skiver :P
Bachy (19951) skrev:Jeg fandt lige ud af at jeg ku swipe til siden, ligesom inde under Apps :)
Skal sku godt nok lige vænde mig til at det hele foregår på en lidt anden måde end med de andre Samsung android mobiler jeg har haft.
Finders der en måde man kan få den, hmm ... "quick acces top bar" som normalt ligger i skjult i toppen på samsungs android mobiler frem. Den hvor man normalt kan tænde/slukek for wifi, gps osv
nope! Men der er en settigs widget
Btw, har du forsøgt at pille alt andet fra, når du tester nettet? Ved ikke hvor åndsvagt deres udstyr er, så jeg ville forsøge at pille det helt fra, så Trio udstyret ikke engang har en chance for at se at "der sidder vistnok et eller andet til, jeg må hellere reservere noget båndbredde".
Bare en tanke.
Ja, det gør ingen forskel.
Jeg er egentlig glad nok for TDC, da de som de første har ydet en fremragende support, og i det store hele kører alt som det skal uden udfald. Jeg kan egentlig sagtens leve med det som det er, men hvis man kunne blive lidt kompenseret for den manglende båndbredde kunne det jo være nizzle.
Fordi det er nemmere kun at orientere sig en vej.
Her hvor jeg bor må man overhale både indenom og udenom, hvilket jeg synes stresser en del mere. At der tit er 6 spor gør det ikke bedre.
Jeg kører derfor for det meste i det yderste med tophastighed (der er fartkameraer overalt).
Her hvor jeg bor må man overhale både indenom og udenom, hvilket jeg synes stresser en del mere. At der tit er 6 spor gør det ikke bedre.
Jeg kører derfor for det meste i det yderste med tophastighed (der er fartkameraer overalt).
Man må overhale højre om hvis forankørende lægger an til venstresving, eller ved "kø kørsel" på flersporede veje.
Men der må ligge mere til grund for, at man ikke normalt må overhale højre om, end at det er nemmere at orientere sig til én side.
Jeg tvivler på at færdselsloven er skrevet så restriktivt. "Folk kan ikke finde ud af at kigge til højre, lad os nøjes med venstre!"
Men der må ligge mere til grund for, at man ikke normalt må overhale højre om, end at det er nemmere at orientere sig til én side.
Jeg tvivler på at færdselsloven er skrevet så restriktivt. "Folk kan ikke finde ud af at kigge til højre, lad os nøjes med venstre!"
XorpiZ (19962) skrev:Hvis man måtte overhale både højre og venstre om, så ville folk jo køre endnu værre end de allerede gør, og køre zig-zag igennem trafikken.
Det er ret imponerende at du ved hvordan kulturen ville være i en hypotetisk situation.
Hvis det var så stort et problem, så tror jeg ikke at det ville være lovligt i (nogle) andre lande.
(Især at visse amerikanske stater tillader det, fortæller mig at det kan virke. De er så paranoide og sikkerhedsfikserede. :P)
johanmw (19963) skrev:Hvor skulle folk der kører 80km/t så ligge sig på en flersporet motorvej?
Hvor de vil, I guess. Men idet vi har været vant til de nuværende regler i så lang tid, så tror jeg at kulturen ville udvikle sig til at 1. spor var til lastbiler og langsomme bilister.
Så kan 2. & 3. spor jo selv finde ud af hvordan trafikken bedst flyder.
Spekulation, naturligvis.
Mnc (19964) skrev:Det er ret imponerende at du ved hvordan kulturen ville være i en hypotetisk situation.
Hvis det var så stort et problem, så tror jeg ikke at det ville være lovligt i (nogle) andre lande.
Jeg er generelt et meget imponerende menneske.
Nej, det er selvfølgelig spekulation. Men jeg har generelt meget lidt tiltro til mine med-trafikanter. At give dem carte blanche til at overhale som de har lyst er jeg sgu ikke helt tryg ved :D
Kortet jeg trækker, når andre billister irriterer mig med deres kørsel, er at jeg reverter 100% til færdselsloven.
Det sker dog at folk kommer blæsende forbi alligevel, selv i byer.
Folk er syge i skalden.
Men hvis du vil irritere andre, så kør perfektionistisk som om du var til køreprøve. :D Det kan de ikke tåle.
Det sker dog at folk kommer blæsende forbi alligevel, selv i byer.
Folk er syge i skalden.
Men hvis du vil irritere andre, så kør perfektionistisk som om du var til køreprøve. :D Det kan de ikke tåle.
XorpiZ (19962) skrev:Hvis man måtte overhale både højre og venstre om, så ville folk jo køre endnu værre end de allerede gør, og køre zig-zag igennem trafikken.
Der er jo kun behov for at zig-zag igennem trafikken hvis dem i midterste bane ikke holder i højre som de skal. I dag er det ulovligt at køre hurtigere end dem som er i en bane til venstre for dig, da det er at overhale indenom.
Hvis det var lovligt at overhale indenom, ville det kun være dem som ikke holdt til højre, som gjorde noget ulovligt og ikke dem som benytter den tomme inderste vejbane.
Mort (19959) skrev:Hvorfor må man ikke overhale indenom ?
Jaja, jeg ved godt det er ulovligt, men hvorfor er det egentlig det, det er jo lige så let at orientere sig over højre skulder når man trækker ind til siden, som det er at orientere sig over venstre skulder.
Min kørelærer fortalte mig, at det er forbudt at overhale indenom (underhale?) fordi man (politikere og politi, I guess) vil undgå zig-zag-kørsel.
Mort (19967) skrev:Der er jo kun behov for at zig-zag igennem trafikken hvis dem i midterste bane ikke holder i højre som de skal.
Korrekt. Men det gør folk jo ikke... Hvis det blev lovligt at overhale indenom, så ville man netop se Brian i sin Audi 80 køre overhale både indenom og udenom for at komme hurtigst muligt frem.
... Læste jeg ikke en historie herinde på Newz om en bruger, som fik en bøde fordi han kørte nøjagtigt efter loven?
Han kørte i inderste ud af tre spor, og kørte hurtigere end én, som kørte i midten. Han trak så helt ud i yderste spor, overhalede, og trak ind i inderste igen. Det var civilbilen ikke glad for.
Han kørte i inderste ud af tre spor, og kørte hurtigere end én, som kørte i midten. Han trak så helt ud i yderste spor, overhalede, og trak ind i inderste igen. Det var civilbilen ikke glad for.
Mort (19959) skrev:Hvorfor må man ikke overhale indenom ?
Jaja, jeg ved godt det er ulovligt, men hvorfor er det egentlig det, det er jo lige så let at orientere sig over højre skulder når man trækker ind til siden, som det er at orientere sig over venstre skulder.
kan forestille mig det er for at gøre det mere sikkert, jeg kan ihvertfald huske jeg har fået mig en forskrækkelse eller 2 når der lige pludselig kom en bragende forbi mig indenom, men så igen, hvis det var lovligt ville man nok være mere opmærksom på det.
Er der nogen der kender til et spil i stil med Gran Turismo 5 eller Forza Motorsport 4, til PC?
Har hørt at det skulle være gode spil hvis man vil se nærmere på rigtige baner (e.g. Nürburgring, som Top Gear cremer deres undertøj over, så ofte de kan komme til det :D), men jeg gider ikke købe en konsol for det.
Halp. :(
Har hørt at det skulle være gode spil hvis man vil se nærmere på rigtige baner (e.g. Nürburgring, som Top Gear cremer deres undertøj over, så ofte de kan komme til det :D), men jeg gider ikke købe en konsol for det.
Halp. :(
Woller (19975) skrev:jeg kan ihvertfald huske jeg har fået mig en forskrækkelse eller 2 når der lige pludselig kom en bragende forbi mig indenom, men så igen, hvis det var lovligt ville man nok være mere opmærksom på det.
Jeg har flere gange overhalet indenom, når der ligger en i midtersporet og kører 100, velvidende at det kan koste mig et klip i kortet hvis det bliver opdaget.
Hvis det er muligt at komme ud i det yderste spor og overhale, så gør det i stedet, men det yderste spor er som regel fyldt af andre som også gerne vil forbi dem som ligger i midterste spor.
I stedet for at gøre det lovligt at overhale indenom, kunne de måske hæve straffen for ikke at holde til højre, således at det også koster et klip i kortet. Det ville nok give mere opmærksomhed på at overholde loven end den minimale risiko der er for at få en lille bøde for det.
Mort (19978) skrev:Jeg har flere gange overhalet indenom, når der ligger en i midtersporet og kører 100, velvidende at det kan koste mig et klip i kortet hvis det bliver opdaget.
Jeg har prøvet flere gange på en tre-sporet motorvej er der kun én bil ud over mig - en langsom (<100) i det venstre spor. De to første gange kunne jeg blinke, dytte og hvad ved jeg for at få idioten til at flytte sig, uden held.
Nu har jeg reglen at hvis der er en tom bane imellem og intet andet at tage hensyn til, har jeg intet problem med at overhale indenom. Jeg kan ikke se noget sikkerhedsmæssigt problem eller nogen bedre løsning.
Mort (19967) skrev:Der er jo kun behov for at zig-zag igennem trafikken hvis dem i midterste bane ikke holder i højre som de skal.
Når jeg ser det er det typisk ved kø-kørsel (på to-sporet motorvej).
Altså: Jeg vil gerne køre de 130 km/t man må. Men længere fremme er der en lastbil som kører 89,5 km/t og en som kører 90 km/t. Der opstår kø i venstre spor. Jeg holder fornuftig afstand til bilen foran som så mange andre. Selvfede smart-asses mener at det er en invitation til at overhale indenom. Og lukker jeg af bliver de vildt sure over at de ikke må springe over i køen.
Mort (19967) skrev:I dag er det ulovligt at køre hurtigere end dem som er i en bane til venstre for dig, da det er at overhale indenom.
Det er ulovligt at overhale indenom, men det er ikke altid at "overhalde indenom" når man passerer højre om, nogle gange er det en forbi-kørsel.
Lad os tage eksemplen ovenfor hvor der er langsom trafik i venstre spor og tomt i højre. Hvis en bil skifter fra venstre til højre spor, passerer nogle biler og skifter tilbage igen, så er det en ulovlig overhaling. Men hvis en bil i forvejen er i højre spor, bliver der og ikke ændrer hastighed, så vil det være en lovlig forbi-kørsel at passere de langsommere køretøjer i venstre spor.
Jeg ved ikke hvor grænsen går, men der er vist en ret stor gråzone. Fx. hvor længe skal der gå fra man skifter bane til man kører forbi før det bliver til en forbi-kørsel i stedet for en overhaling?
Forskellen er selvfølgelig formålet med manøvren. Skifter man bane for at overhale, eller kommer man tilfældigvis kørene og ser noget langsom trafik som ikke vedrører ens egen kørsel alverden? Man kan ikke vide hvad folks motivation er, men for det meste synes jeg nu man kan se det med ret stor sikkerhed.
Alrekr (19971) skrev:Han kørte i inderste ud af tre spor, og kørte hurtigere end én, som kørte i midten. Han trak så helt ud i yderste spor, overhalede, og trak ind i inderste igen. Det var civilbilen ikke glad for.
Han har nok ikke skiftet vognbane korrekt.
Du må ikke skifte mere end et spor af gangen, så hvis han bare har blinket en gang før han skifter 2 spor til venstre, så kan man sagtens få en bøde for det.
kimx (19984) skrev:Med hensyn til at overhale indenom så er det farligt netop fordi at det er ulovligt og folk derfor ikke forventer at der er nogen der overhaler indenom.
Aha, og det er ulovligt, fordi det er farligt, så det er ulovligt, fordi det er ulovligt.
Desuden skal folk altid forvente det værste. Man ser sig jo også for, når man får grønt lys og træder ud på vejen.
Jeg har kørt en smule i USA, hvor det ikke er lovpligtigt at køre i højre kørebane og hvor det er lovligt at overhale til begge sider.
Min erfaring er at trafikken glider meget dårligere og opnår en lavere gennemsnitshastighed i forhold til hastighedsgrænserne, da der ikke automatisk kommer en hastighedsforskel på de forskellige kørebaner.
Vores regel lov at holde til højre, passer således fint sammen med at det er ulovligt at overhale til højre, da det ellers kan give en del farlige situationer.
Til gengæld mener jeg at politiet burde slå mindst lige så hårdt ned på dem der ikke holder til højre, som dem der overhaler højre om.
Min erfaring er at trafikken glider meget dårligere og opnår en lavere gennemsnitshastighed i forhold til hastighedsgrænserne, da der ikke automatisk kommer en hastighedsforskel på de forskellige kørebaner.
Vores regel lov at holde til højre, passer således fint sammen med at det er ulovligt at overhale til højre, da det ellers kan give en del farlige situationer.
Til gengæld mener jeg at politiet burde slå mindst lige så hårdt ned på dem der ikke holder til højre, som dem der overhaler højre om.
Mark Jensen retter opgaver i dusinvis:
Nu har jeg den fornøjelse at have en nogenlunde hukommelse, så når mine elever kopierer besvarelser fra hinanden i deres afleveringsopgaver, så husker jeg som regel, at jeg har læst en sætning før og straffer dem for det. Jeg tænker dog, at min hukommelse på et tidspunkt vil svigte mig, og jeg spørger derfor de ærede herrer, om de kender til et program, der automatisk kan sammenligne n antal word-filers indhold for at spotte efter sammenfald?
Nu har jeg den fornøjelse at have en nogenlunde hukommelse, så når mine elever kopierer besvarelser fra hinanden i deres afleveringsopgaver, så husker jeg som regel, at jeg har læst en sætning før og straffer dem for det. Jeg tænker dog, at min hukommelse på et tidspunkt vil svigte mig, og jeg spørger derfor de ærede herrer, om de kender til et program, der automatisk kan sammenligne n antal word-filers indhold for at spotte efter sammenfald?
kimx (19984) skrev:Med hensyn til at overhale indenom så er det farligt netop fordi at det er ulovligt og folk derfor ikke forventer at der er nogen der overhaler indenom.
Men hvis du ikke orienterer dig i sidespejl + blinde vinkel, inden du trækker tilbage i højre spor, så er det stadig din fejl. Altså hvis nogen overhaler indenom, og du kører ind i dem, eller ind foran dem hvor de ikke kan nå at bremse.
De kører ulovligt først, true, men du skal stadig se dig for. :)
Ifølge færdselsloven må du i de fleste tilfælde ikke have den slags forventninger om andre i trafikken, du skal altid reagere udfra hvad der foregår.
Bare fordi andre ikke kan finde ud af reglerne, så kan man stadig godt selv forsøge at følge dem. :P
Nogen der kan fortælle mig om denne tablet har nogen åbenlyse fejl?
F.eks. tænker jeg om "Capacitive Screen" er den gode type skærm?
F.eks. tænker jeg om "Capacitive Screen" er den gode type skærm?
#19987 Mine Gymnasielærere benyttede sig af dette system: http://www.urkund.se/SE/gog_plagiatkontroll.asp
fjols (19992) skrev:Nogen der kan fortælle mig om denne tablet har nogen åbenlyse fejl?
F.eks. tænker jeg om "Capacitive Screen" er den gode type skærm?
Hjemmesider med den slags popups burde forbydes. Føj de er trælse :(
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.