mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
MarkJensen hører Spotify-radio
Hvorfor fanden har Spotify fjernet muligheden for at man kan tilføje flere genre til radioen?
Før i tiden kunne man klikke på radio, og så vælge 70'er, 80'er og 90'er og nyde en masse god musik. Nu har de så lavet det som en App istedet, åbenbart, og der kan man kun høre én genre af gangen.
Idioti!
Hvorfor fanden har Spotify fjernet muligheden for at man kan tilføje flere genre til radioen?
Før i tiden kunne man klikke på radio, og så vælge 70'er, 80'er og 90'er og nyde en masse god musik. Nu har de så lavet det som en App istedet, åbenbart, og der kan man kun høre én genre af gangen.
Idioti!
XorpiZ (19352) skrev:MarkJensen hører Spotify-radio
Idioti!
Fordi spotify er noget lort?
Hvor kan jeg købe sådan en?
http://chzschooloffail.files.wordpress.com/2012/01...
her eller min fejl om ikke andet har du navnet på produktet, de har den ikke lige på lager.
Bedre link
her eller min fejl om ikke andet har du navnet på produktet, de har den ikke lige på lager.
Bedre link
LinguaIgnota (19355) skrev:Hvor kan jeg købe sådan en?
kan man stadig købe træblyanter?
Ronson (19358) skrev:Hvad blev der af de der buttede (tyske) ølflasker der oversvømmede danmark for 10-20+ år siden?
Håndgranaten? Godt spørgsmål...
LinguaIgnota (19361) skrev:Han er i Køge, vil jeg tro.
Vi har bare ikke set ham her i lang tid. Og du ved, han kan jo være død i en balonulykke eller noget? Facebook siger godt nok:
"Mikael føjede Embassy of Denmark in the United States til sit arbejde."
Hvad end det så er for noget.
Det er den danske ambassade i Washington, der har været så uforsigtig at ansætte ham. Jeg ved ikke, hvad de vil med vores allesammens Failfarve, men der flytter han altså over lige om lidt - hvilket min lever formentlig vil sætte pris på.
Hvorfor bruger man typisk Xeons i workstations? nu tænker jeg fx HP Z400 eller Lenovo E30. Hvilken værdi bruger en Xeon frem for en i7 som yder langt bedre. ud over unødig stabilitet og support for error correcting ram.
SlettetBruger (19364) skrev:Hvorfor bruger man typisk Xeons i workstations? nu tænker jeg fx HP Z400 eller Lenovo E30. Hvilken værdi bruger en Xeon frem for en i7 som yder langt bedre. ud over unødig stabilitet og support for error correcting ram.
Måske fordi Xeon understøter dualsocket...til workstations...det gør i7 9xx ikke?
LinguaIgnota (19363) skrev:Det er den danske ambassade i Washington, der har været så uforsigtig at ansætte ham. Jeg ved ikke, hvad de vil med vores allesammens Failfarve, men der flytter han altså over lige om lidt - hvilket min lever formentlig vil sætte pris på.
Køge ligger da ikke på vejen? Men han skal måske lige hærdes i ghettoen, så han ved hvad han kommer over til. Køge er jo Danmarks svar på L.A. så det er måske smart nok. Der er også bander i Washington.
terracide (19365) skrev:Måske fordi Xeon understøter dualsocket...til workstations...det gør i7 9xx ikke?
God pointe, det er der dog ikke noget af i en z400 :-)
Nå, tror jeg er kommet til den konklusion at Xeon ikke hører hjemme i en pc til cad/navis.
Problemet er så at man ikke finder nogen maskiner fra lenovo eller HP med en i7 samtidig med understøttelse af et high end grafikkort.
Problemet er så at man ikke finder nogen maskiner fra lenovo eller HP med en i7 samtidig med understøttelse af et high end grafikkort.
SlettetBruger (19368) skrev:Nå, tror jeg er kommet til den konklusion at Xeon ikke hører hjemme i en pc til cad/navis.
Find en ordenlig producent? :P
OxxY (19369) skrev:Find en ordenlig producent? :P
som hvad? Acer? :P lol
nej hp har en pavilion med de specs en af vores tegnere forespørger (i7, gtx 580)
Men jeg forstå ikke, HVORFOR putter man en Xeon i en pc??
terracide (19365) skrev:SlettetBruger (19364) skrev:Hvorfor bruger man typisk Xeons i workstations? nu tænker jeg fx HP Z400 eller Lenovo E30. Hvilken værdi bruger en Xeon frem for en i7 som yder langt bedre. ud over unødig stabilitet og support for error correcting ram.
Måske fordi Xeon understøter dualsocket...til workstations...det gør i7 9xx ikke?
Er det XENON's eneste forskel fra en I3 - I7?
Qw_freak (19371) skrev:terracide (19365) skrev:SlettetBruger (19364) skrev:Hvorfor bruger man typisk Xeons i workstations? nu tænker jeg fx HP Z400 eller Lenovo E30. Hvilken værdi bruger en Xeon frem for en i7 som yder langt bedre. ud over unødig stabilitet og support for error correcting ram.
Er det XENON's eneste forskel fra en I3 - I7?
Xeon.
SlettetBruger (19364) skrev:Hvorfor bruger man typisk Xeons i workstations? nu tænker jeg fx HP Z400 eller Lenovo E30. Hvilken værdi bruger en Xeon frem for en i7 som yder langt bedre. ud over unødig stabilitet og support for error correcting ram.
Det er større cache og evt flere sokler der er mere relevant i en workstation.
Qw_freak (19371) skrev:Måske fordi Xeon understøter dualsocket...til workstations...det gør i7 9xx ikke?
Er det XENON's eneste forskel fra en I3 - I7? [/quote]
Xenon er det 54. grundstof i det periodiske system, og har det kemiske symbol Xe. Xenon er en tung, farveløs, og lugtfri ædelgas, og findes i små mængder i jordens atmosfære.[1] Xenon er generelt meget lidt reaktiv, men xenon deltager i nogen få kemiske reaktioner, såsom dannelsen af xenonhexafluoroplatinat, som var den første forbindelse med en ædelgas.[2][3][4].
Vil mene det et er ret svært at nævne alle forskellene.
apkat (19375) skrev:Er det XENON's eneste forskel fra en I3 - I7?
Xenon er det 54. grundstof i det periodiske system, og har det kemiske symbol Xe. Xenon er en tung, farveløs, og lugtfri ædelgas, og findes i små mængder i jordens atmosfære.[1] Xenon er generelt meget lidt reaktiv, men xenon deltager i nogen få kemiske reaktioner, såsom dannelsen af xenonhexafluoroplatinat, som var den første forbindelse med en ædelgas.[2][3][4].
Vil mene det et er ret svært at nævne alle forskellene. [/quote]
Du skal nok kalde på Sårpis...han er butthurt over folk der staver forkert.
Eller også indse du er i en forkert tråd:
http://www.intel.com/content/www/us/en/processors/...
SlettetBruger (19377) skrev:Xenon CPU:
http://en.wikipedia.org/wiki/Xenon_(processor)
Den er ikke lavet af Intel....for det første...
terracide (19376) skrev:Xenon er det 54. grundstof i det periodiske system, og har det kemiske symbol Xe. Xenon er en tung, farveløs, og lugtfri ædelgas, og findes i små mængder i jordens atmosfære.[1] Xenon er generelt meget lidt reaktiv, men xenon deltager i nogen få kemiske reaktioner, såsom dannelsen af xenonhexafluoroplatinat, som var den første forbindelse med en ædelgas.[2][3][4].
Du er vidst i den forkerte tråd. Denne tråd omhandler grundstoffet xenon og IBM processor xenon.
apkat (19379) skrev:Du er vidst i den forkerte tråd. Denne tråd omhandler grundstoffet xenon og IBM processor xenon.
Flot selvmål ;)
Anyhow. det er en belastende sag.
Bruger whiner over at hans nye pc skal være en GAMER pc fordi han skal samle og lave animationer. i Navisworks
Og fordi jeg har nada viden omkring Xeon og Quadro kan jeg ikke argumentere mod hans screenshots af benchmarks.
Quadro og Xeon koster mere af en grund. Nettet er fyldt med fora hvor de modsiger hinanden. "XEON er bedst til at crunche..." men ingen beviser.
TERRA HALP.
og hvorfor fuck er producenter 3 år bagud med generationen af Xeon? HP Z400 bruger stadig W3550
Bruger whiner over at hans nye pc skal være en GAMER pc fordi han skal samle og lave animationer. i Navisworks
Og fordi jeg har nada viden omkring Xeon og Quadro kan jeg ikke argumentere mod hans screenshots af benchmarks.
Quadro og Xeon koster mere af en grund. Nettet er fyldt med fora hvor de modsiger hinanden. "XEON er bedst til at crunche..." men ingen beviser.
TERRA HALP.
og hvorfor fuck er producenter 3 år bagud med generationen af Xeon? HP Z400 bruger stadig W3550
Gamer og QUADRO er 2 ord kombienret der ikke giver mening.
GeForce = Mindre præsision men højere FPS
QUADRO = Højere præcision men lavere FPS.
GeForce = spil/privatbrug
QUADRO = Workstation med professionelle applikationer...og bedre support.
Så du kan bede ham og at glemme at få en gamer PC betalt af firmaet, specielt når han skal jobbi Naviswork:
http://www.nvidia.com/object/bfp_autocad_2011.html
For han skal vel bruge den til at ARBEJDE med...og ikke game? ;)
GeForce = Mindre præsision men højere FPS
QUADRO = Højere præcision men lavere FPS.
GeForce = spil/privatbrug
QUADRO = Workstation med professionelle applikationer...og bedre support.
Så du kan bede ham og at glemme at få en gamer PC betalt af firmaet, specielt når han skal jobbi Naviswork:
http://www.nvidia.com/object/bfp_autocad_2011.html
For han skal vel bruge den til at ARBEJDE med...og ikke game? ;)
Well han siger det skal være en gamer pc fordi "Det er det navisworks arbejder bedst med" jeg kan bare ikke finde mod eller for -beviser.
Xeon e-3 yder godt tæt på i7 og i5. så jeg har været heldig at finde nogen lenovo og HP maskiner med det indhold.
Hvad der dog er fælles for dem er at deres strømforsyninger er langt fra kraftige nok til noget der nærmer sig GTX580.
HP: 400W
Lenovo: 280W
Jeg har planer om at snakke med vores cad-leverandør om hvad quadro's præcision og certifikater egentlig betyder for os med vores simple behov.
Xeon e-3 yder godt tæt på i7 og i5. så jeg har været heldig at finde nogen lenovo og HP maskiner med det indhold.
Hvad der dog er fælles for dem er at deres strømforsyninger er langt fra kraftige nok til noget der nærmer sig GTX580.
HP: 400W
Lenovo: 280W
Jeg har planer om at snakke med vores cad-leverandør om hvad quadro's præcision og certifikater egentlig betyder for os med vores simple behov.
#19384:
Det er jo så løgn.
Lige i Naviswork arbejder QUADRO og Geforce lige:
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/item?si...
(quirken med Geforce her er så at han hele tiden skal update drivere)
Men skal han bruge noget som helst andet professionelt så a QUADRO bedre...de køre ikke kun 1/8 DP med full DP, drivere er certificerede til programmerne (god ide hvis man skla have support)
For mig at se lyder det som om han prøver at undgå at miste gaming ydelse..så firmaet betaler for hans gaming rig.
Her er fordelene ved QUADRO kort:
NVIDIA Quadro solutions offer features that provide additional functionality required by professional creative professionals:
• Accelerated Video Playback using the Adobe Mercury Playback Engine: The new Mercury Playback Engine in Adobe Premiere Pro CS5 give video professionals the ability to work with complex HD timelines in real-time without having to generate preview renders to see their final output. NVIDIA Quadro graphics are the recommended solution by Adobe for video professionals. (Supported on Quadro FX 3800, FX 4800 and FX 5800).
• Support for Professional SDI Output: Quadro FX also provides support for professional video output via SDI for film and video post-production and broadcast graphics. The FX3800/4800/5800 support 2 channels of SD or HD-SDI output.
• Application testing and certification: All NVIDIA Quadro FX graphics boards are consistently tested and certified with dozens of leading professional applications, providing guaranteed compatibility, stability, and optimization with the key professional applications in MCAD, DCC, oil and gas, and scientific visualization markets.
• Custom application drivers and utilities: NVIDIA Quadro FX boards offer enhancements vital to graphics professionals, including the 3ds Max Performance Driver for Autodesk 3ds Max and the accelerated AutoCAD Performance Driver for AutoCAD users.
• Support commitment of three years: NVIDIA provides support and driver updates for all NVIDIA Quadro graphics boards for three years from the date of introduction.
• Planned availability of boards for 18 months: With NVIDIA GeForce and other consumer cards, there is no guarantee how long the card will be available, but NVIDIA Quadro boards typically have an availability of 18 months, providing a more stable IT platform across your enterprise.
• Enhanced driver configuration: Designed to support the more varied needs of professional applications, Quadro drivers let users adjust settings for texture memory size, buffer flipping mode, anti-aliasing line gamma, texture color depth, stereoscopic display settings and overlay control–all of which are unavailable on NVIDIA GeForce cards. This allows users to customize DirectX and OpenGL settings that are important for professional 3D, Professional Imaging and Visualization applications.
• Support for G-Sync: The Quadro FX 5800, FX 4800 and FX3800 can utilize and optional G-Sync board to provide advanced multi-system visualization and multi-device film and video environments. The Quadro G-Sync supports frame lock, swap sync, stereo sync, and house sync.
• Support for SDI: The Quadro FX 5800, FX 4800 and FX3800 also provide support for professional video output via SDI for film and video post-production and broadcast graphics. The boards support 2 channels of SD or HD-SDI output, and digital and analog genlock.
OpenGL feature hardware acceleration and support:
• Hardware overlay planes: Enhances performance of 3D graphics when obscured by the cursor, pop-up menus, and other visual enhancements.
• Hardware antialiased lines: Vastly improves the display of 2D and 3D wireframe views in design and visualization software, at a higher performance level than on GeForce, and without taking extra video memory for oversampling.
• Two-sided lighting: Renders the front and back sides of triangles to ensure visibility of surface meshes and cutaway views, no matter the viewpoint.
• Windowed OpenGL quad-buffered stereo: Unavailable on GeForce cards, quad-buffered stereo gives designers a real-life perspective on their models while maintaining full double-buffering for the left and right views.
• Hardware-accelerated clip regions: Designed to handle the many windows and dialog boxes that can impinge upon the 3D graphics window, NVIDIA Quadro FX boards include up to eight clip regions, as opposed to the single clip region offered on GeForce cards.
Men vis ham det link og bed ham så dokumentere at det køre bedre emd GeForce...he can't ;)
Det er jo så løgn.
Lige i Naviswork arbejder QUADRO og Geforce lige:
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/item?si...
Because all of NavisWorks 3D graphics are processed using OpenGL, the only requirement to ensure a graphics card is compatible with NavisWorks is to check that it fully supports the OpenGL 1.5 standard or later versions. Most new or recent graphics cards from the major graphics vendors, such as NVIDIA and ATI, meet this requirement.
There are two types of graphics cards commercially available: workstation and consumer. Workstation graphics cards are much higher priced than consumer cards, because they generally offer more stable drivers and are tested and optimized to work across a wide range of leading CAD applications. Examples of current workstation quality graphics cards include NVIDIA Quadro® FX and ATI FireGL™.
Consumer graphics cards are usually relatively inexpensive. However, they are generally optimized for video games, and it is necessary that you install the latest driver versions as they are released. Examples of current consumer quality graphics cards include NVIDIA GeForce® FX and ATI Radeon™.
Autodesk performance testing has found that NavisWorks performs well on both workstation and consumer graphics cards, with neither offering any performance advantage over the other. It is strongly recommended that you buy the best card your budget can afford and keep the drivers up to date.
(quirken med Geforce her er så at han hele tiden skal update drivere)
Men skal han bruge noget som helst andet professionelt så a QUADRO bedre...de køre ikke kun 1/8 DP med full DP, drivere er certificerede til programmerne (god ide hvis man skla have support)
For mig at se lyder det som om han prøver at undgå at miste gaming ydelse..så firmaet betaler for hans gaming rig.
Her er fordelene ved QUADRO kort:
NVIDIA Quadro solutions offer features that provide additional functionality required by professional creative professionals:
• Accelerated Video Playback using the Adobe Mercury Playback Engine: The new Mercury Playback Engine in Adobe Premiere Pro CS5 give video professionals the ability to work with complex HD timelines in real-time without having to generate preview renders to see their final output. NVIDIA Quadro graphics are the recommended solution by Adobe for video professionals. (Supported on Quadro FX 3800, FX 4800 and FX 5800).
• Support for Professional SDI Output: Quadro FX also provides support for professional video output via SDI for film and video post-production and broadcast graphics. The FX3800/4800/5800 support 2 channels of SD or HD-SDI output.
• Application testing and certification: All NVIDIA Quadro FX graphics boards are consistently tested and certified with dozens of leading professional applications, providing guaranteed compatibility, stability, and optimization with the key professional applications in MCAD, DCC, oil and gas, and scientific visualization markets.
• Custom application drivers and utilities: NVIDIA Quadro FX boards offer enhancements vital to graphics professionals, including the 3ds Max Performance Driver for Autodesk 3ds Max and the accelerated AutoCAD Performance Driver for AutoCAD users.
• Support commitment of three years: NVIDIA provides support and driver updates for all NVIDIA Quadro graphics boards for three years from the date of introduction.
• Planned availability of boards for 18 months: With NVIDIA GeForce and other consumer cards, there is no guarantee how long the card will be available, but NVIDIA Quadro boards typically have an availability of 18 months, providing a more stable IT platform across your enterprise.
• Enhanced driver configuration: Designed to support the more varied needs of professional applications, Quadro drivers let users adjust settings for texture memory size, buffer flipping mode, anti-aliasing line gamma, texture color depth, stereoscopic display settings and overlay control–all of which are unavailable on NVIDIA GeForce cards. This allows users to customize DirectX and OpenGL settings that are important for professional 3D, Professional Imaging and Visualization applications.
• Support for G-Sync: The Quadro FX 5800, FX 4800 and FX3800 can utilize and optional G-Sync board to provide advanced multi-system visualization and multi-device film and video environments. The Quadro G-Sync supports frame lock, swap sync, stereo sync, and house sync.
• Support for SDI: The Quadro FX 5800, FX 4800 and FX3800 also provide support for professional video output via SDI for film and video post-production and broadcast graphics. The boards support 2 channels of SD or HD-SDI output, and digital and analog genlock.
OpenGL feature hardware acceleration and support:
• Hardware overlay planes: Enhances performance of 3D graphics when obscured by the cursor, pop-up menus, and other visual enhancements.
• Hardware antialiased lines: Vastly improves the display of 2D and 3D wireframe views in design and visualization software, at a higher performance level than on GeForce, and without taking extra video memory for oversampling.
• Two-sided lighting: Renders the front and back sides of triangles to ensure visibility of surface meshes and cutaway views, no matter the viewpoint.
• Windowed OpenGL quad-buffered stereo: Unavailable on GeForce cards, quad-buffered stereo gives designers a real-life perspective on their models while maintaining full double-buffering for the left and right views.
• Hardware-accelerated clip regions: Designed to handle the many windows and dialog boxes that can impinge upon the 3D graphics window, NVIDIA Quadro FX boards include up to eight clip regions, as opposed to the single clip region offered on GeForce cards.
Men vis ham det link og bed ham så dokumentere at det køre bedre emd GeForce...he can't ;)
terracide (19385) skrev:For mig at se lyder det som om han prøver at undgå at miste gaming ydelse..så firmaet betaler for hans gaming rig.
Yeah, men nu skal pc'en stå på kontoret så jeg har lidt min tvivl. :-)
Tak for det Terra. har du et link til den sidste del?
Ja det var derfor jeg spurgte ^^ de siger det de skriver er unedited fra Nvidia... så håbede på Terra havde det derfra :P
markjensen spiller Dungeon Defenders
Jeg er begyndt at spille Dungeon Defenders på PS3 (ja, jeg spiller konsol), men jeg kan ikke helt forstå hvordan hosting af spil kan fungere. Sidder de fleste ikke bag en NAT så det ikke er muligt at agere som server? Jeg har dog ikke fået det til at virke hvor jeg selv er server (jeg har kun prøvet med hende jeg spiller med), men min veninde kan sagtens oprette en server. Så mit gæt er at jeg selv sidder bag en NAT (jeg bor på kollegium), og at hun måske ikke gør. Er det plausibelt? Min kæreste har bare sagt at han har oprettet GT-spil hvor han var server, så jeg er lidt konfus.
Det er ved at være lang tid siden jeg har haft om netværk (og NAT var ikke det vigtigste på programmet), så det er muligt at ovenstående ikke giver mening.
Bonusspørgsmål: Kan man få mikrofoner der er så dårlige at lyden falder ud? Eller skyldes det med stor sandsynlighed netværket?
Jeg er begyndt at spille Dungeon Defenders på PS3 (ja, jeg spiller konsol), men jeg kan ikke helt forstå hvordan hosting af spil kan fungere. Sidder de fleste ikke bag en NAT så det ikke er muligt at agere som server? Jeg har dog ikke fået det til at virke hvor jeg selv er server (jeg har kun prøvet med hende jeg spiller med), men min veninde kan sagtens oprette en server. Så mit gæt er at jeg selv sidder bag en NAT (jeg bor på kollegium), og at hun måske ikke gør. Er det plausibelt? Min kæreste har bare sagt at han har oprettet GT-spil hvor han var server, så jeg er lidt konfus.
Det er ved at være lang tid siden jeg har haft om netværk (og NAT var ikke det vigtigste på programmet), så det er muligt at ovenstående ikke giver mening.
Bonusspørgsmål: Kan man få mikrofoner der er så dårlige at lyden falder ud? Eller skyldes det med stor sandsynlighed netværket?
ikke et problem med upnp eller hvad det nu hedder.
Jeg kunne da huske at skulle konfigurere min gamle router med det da jeg fik xbox
Jeg kunne da huske at skulle konfigurere min gamle router med det da jeg fik xbox
Jeg har fundet upnp i indstillingerne, men der står at det allerede er slået til. Nu er det godt nok PlayStation, men der er en anden funktion der hedder xbox support, måske hjælper det. Hvad med SPI mode (som jeg ikke ved hvad er)?
markjensen (19389) skrev:Min kæreste har bare sagt at han har oprettet GT-spil hvor han var server, så jeg er lidt konfus.
o_O
Jeg troede de drillede dig...
Anyways, NAT skulle ikke betyde for meget, medmindre firewallen/routeren blokerer for porte. Du kan prøve at smide IP-adressen til din PS3 i DMZ/Gaming-mode i din router. Men jeg aner ikke noget som helst om det.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.