mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
markjensen (19405) skrev:Hvad så hvis den ikke er original?
Problemaffald. Har du ikke en gul kasse til batterier? Hvis ja, så skal den der i. Ellers skal den gemmes sammen med lysstofrør, batterier og brugte spraydeoer til næste gang du skal på genbrugspladsen.
Mnc (19404) skrev:I skraldespanden.
Fuck nu af. Det er miljøet vi snakker om.
Ifølge selvsamme Atea-side:
Canons blækpatroner er vandbaserede og indeholder ikke skadelige stoffer, og ifølge Canon er miljøgevinsten størst ved at smide Canons blækpatroner i skraldespanden sammen med almindeligt affald, frem for at lave returindsamling.
Kyocera anbefaler, at deres tonerkassetter håndteres som almindeligt affald.
Canons blækpatroner er vandbaserede og indeholder ikke skadelige stoffer, og ifølge Canon er miljøgevinsten størst ved at smide Canons blækpatroner i skraldespanden sammen med almindeligt affald, frem for at lave returindsamling.
Kyocera anbefaler, at deres tonerkassetter håndteres som almindeligt affald.
Alrekr (19406) skrev:Problemaffald. Har du ikke en gul kasse til batterier? Hvis ja, så skal den der i. Ellers skal den gemmes sammen med lysstofrør, batterier og brugte spraydeoer til næste gang du skal på genbrugspladsen.
Ah, okay. Jeg tror nok vi har et sted til "farligt" affald hvor jeg i hvert fald skal aflevere deoer. Det er vist også der jeg afleverede batterier. Skal pærer samme sted?
markjensen (19408) skrev:Skal pærer samme sted?
Sparepærer i hvert fald. De indeholder en masse tungmetaller og sjældne grundstoffer som gerne skal genanvendes - eller i hvert fald gemmes, så man senere kan genanvende det.
Canon er et special-tilfælde - og jeg er ikke sikker på at det gælder for samtlige printerpatroner fra Canon. Ifølge deres egen side indsamler de brugte patroner til genanvendelse.
SlettetBruger (19409) skrev:HVis en monitor er specificeret til at bruge 21Watt
Er det så i en time?
21 watt i timen ville skrives som 21 Wh.
21 W er pr. sekund (1 W = 1 J/s)
Disclaimer: Might be wrong.
SlettetBruger (19413) skrev:How to calc the pr hour usage?
For lige at banke den helt på plads(?):
Betragt watt som en hastighed.
21 Watt = så hurtigt for bruger den strøm
21 Watt-hour/Wh = så meget strøm bruger den på en time
SlettetBruger (19416) skrev:http://www.rapidtables.com/calc/electric/kW_to_kWh_Calculator.htm
Et online værktøj til at gange to tal med hinanden, og få det til at ligne noget kompliceret? Genialt. :-D
myplacedk (19417) skrev:SlettetBruger (19413) skrev:How to calc the pr hour usage?
For lige at banke den helt på plads(?):
Betragt watt som en hastighed.
21 Watt = så meget energi bruger den kontinuert
21 Watt-hour/Wh = så meget energi bruger den pr sekund i en time i en time.
Man kan godt sige at Watt er den hastighed som mængden af joule(energi) forbrugt, stiger med..
Ankom Hånter og RonnieBoy begge kl. 15.15 og var der masser af mysser, som den gang de fandt deres eget værelse i Pripyat?
Dreadnought (19423) skrev:Ankom Hånter og RonnieBoy begge kl. 15.15 og var der masser af mysser, som den gang de fandt deres eget værelse i Pripyat?
Nah, Ronron var der ca. 15:17 - men for at være fair, var jeg også forsinket sidste gang.
And I don't kiss and tell!
Jakob Jakobsen (19421) skrev:Hvor mange kan i gætte?
Link
John Michael Dorian, Gregory House, Dwight Schrute, Sheldon Cooper, Spock, Chuck Bartowski, Claire Bennet, Barnabus Stinson, The Smoking Man, Dr Who(gutten med hatten. Et gæt).
Jeg synes at både den blå dude, og fætteren i den gule dragt, minder mig om Breaking Bad.
Gutten med mappen minder mig om Noah Bennet. Nok pga sammenhængen. Han ser lidt ung ud, men hey, gutten der sidder og ryger er også relativt ung, og der var min første tanke C-man fra X-files. :P
Kan ikke lige komme på andre.
Edit: Sheriffen får mig til at tænke på Eureka, men har ikke set serien. Kun hørt om den.
markjensen har mange versioner!!!!
Er der en general strategi for hvad man gør (som udvikler) når man laver nye versioner af sit program hvor indstillingsfilens format er ændret? Man kan jo ikke rigtigt vide hvilken version brugeren kommer fra, så man er nødt til at have en konverteringsfunktion fra alle ældre versioner til den nye. Og det er jo ikke rart!
Er der en general strategi for hvad man gør (som udvikler) når man laver nye versioner af sit program hvor indstillingsfilens format er ændret? Man kan jo ikke rigtigt vide hvilken version brugeren kommer fra, så man er nødt til at have en konverteringsfunktion fra alle ældre versioner til den nye. Og det er jo ikke rart!
Mnc (19427) skrev:Edit: Sheriffen får mig til at tænke på Eureka, men har ikke set serien. Kun hørt om den.
OxxY (19428) skrev:[...] og sheriffen er sku ikke ham fra eureka :)
The Walking Dead.
Fakta
Renault Fluence kommer kun i en version
I Danmark leveres bilen i en udstyrsversion, kaldet Prime Time.
Bilen har to-zonet klima, 16’’ alufælge og læderrat.
Opladning sker i hjemmet via abonnement hos Better Place, der sørger for at stille ladestander op for en pris af 10.000 kr.
Opladningstiden er 6-8 timer. Har man brug for et ekstra 220Vstik kan det tilkøbes.
Bilen koster 205.000 kr. inkl. moms og dertil skal lægges leje af batteriet, hvor der er forskellige muligheder afhængig af, hvor mange kilometer man kører om året. Billigst er 10.000 km om året til 1.495 kr. Det vil også være muligt at lease en Fluence Z. E. Priserne begynder ved 5.395 kr. for 10.000 km om året.
Lad os antage en kw/h-pris på kr. 1,60. Så koster det ~ kr. 35,- at lade op til max. 185 km. kørsel. 10.000 km/185=54 opladninger á 35,- = 1890,- + 1490,- for leje af batteri, ialt: 3.380,- for 10.000 km, hvilket giver en km-pris på 3.380,-/10.000 = ~34 øre/km. Det er absolut ikke dyrt. Selv med en elpris på 2,- kw/h, er det billigt. Såfremt der ikke er noget elektrisk der går i stykker osv.
Renault Fluence kommer kun i en version
I Danmark leveres bilen i en udstyrsversion, kaldet Prime Time.
Bilen har to-zonet klima, 16’’ alufælge og læderrat.
Opladning sker i hjemmet via abonnement hos Better Place, der sørger for at stille ladestander op for en pris af 10.000 kr.
Opladningstiden er 6-8 timer. Har man brug for et ekstra 220Vstik kan det tilkøbes.
Bilen koster 205.000 kr. inkl. moms og dertil skal lægges leje af batteriet, hvor der er forskellige muligheder afhængig af, hvor mange kilometer man kører om året. Billigst er 10.000 km om året til 1.495 kr. Det vil også være muligt at lease en Fluence Z. E. Priserne begynder ved 5.395 kr. for 10.000 km om året.
Lad os antage en kw/h-pris på kr. 1,60. Så koster det ~ kr. 35,- at lade op til max. 185 km. kørsel. 10.000 km/185=54 opladninger á 35,- = 1890,- + 1490,- for leje af batteri, ialt: 3.380,- for 10.000 km, hvilket giver en km-pris på 3.380,-/10.000 = ~34 øre/km. Det er absolut ikke dyrt. Selv med en elpris på 2,- kw/h, er det billigt. Såfremt der ikke er noget elektrisk der går i stykker osv.
Mark Jensen er forvirret
Jeg installerede chrome på min nye computer i dag men ikonet er forsvundet, genvejen er der stadig bare uden ikon, hvordan får jeg det tilbage? Jeg prøvede et reinstall som virkede i ca 2 min så var ikonet væk igen.
http://peecee.dk/uploads/012012/Capture4_big_thumb...
Jeg installerede chrome på min nye computer i dag men ikonet er forsvundet, genvejen er der stadig bare uden ikon, hvordan får jeg det tilbage? Jeg prøvede et reinstall som virkede i ca 2 min så var ikonet væk igen.
http://peecee.dk/uploads/012012/Capture4_big_thumb...
Højreklik på ikonet på processlinien, og højreklik så på programmet.
http://peecee.dk/uploads/012012/egenskaber.png
"Skift ikon", og naviger til Chrome.exe eller hvad Google kalder den.
http://peecee.dk/uploads/012012/skift_ikon.png
http://peecee.dk/uploads/012012/egenskaber.png
"Skift ikon", og naviger til Chrome.exe eller hvad Google kalder den.
http://peecee.dk/uploads/012012/skift_ikon.png
been there done that :/
http://peecee.dk/uploads/012012/Capture5_big_thumb...
I menuen kan jeg godt vælge ikonet men det gør ingen forskel.
http://peecee.dk/uploads/012012/Capture5_big_thumb...
I menuen kan jeg godt vælge ikonet men det gør ingen forskel.
Har du prøvet at vælge noget andet?
Hvis du, istedet for at navigere til ~Chrome.exe skriver asdf (og trykker enter - den vil brokke sig over at den ik' ka' finde det), så burde du gerne ende med %SystemRoot%\system32\SHELL32.dll.
Prøv vælge et af de default ikoner, og se om du kan få dem frem.
Edit:
Hvis det virker, så kan det være at du skal lede efter andre .exe filer i installationsmappen, eller evt en .ico fil.
Also, har Chrome ikke en C:\Program Files (x86)\Google\Chrome mappe, eller bruger de udelukkende AppData? Nogle vælger begge løsninger (af en eller andet grund...).
Hvis du, istedet for at navigere til ~Chrome.exe skriver asdf (og trykker enter - den vil brokke sig over at den ik' ka' finde det), så burde du gerne ende med %SystemRoot%\system32\SHELL32.dll.
Prøv vælge et af de default ikoner, og se om du kan få dem frem.
Edit:
Hvis det virker, så kan det være at du skal lede efter andre .exe filer i installationsmappen, eller evt en .ico fil.
Also, har Chrome ikke en C:\Program Files (x86)\Google\Chrome mappe, eller bruger de udelukkende AppData? Nogle vælger begge løsninger (af en eller andet grund...).
Det eneste jeg liiiige kan finde hurtigt (er småtræt efterhånden... :P) er at du skal prøve at ruske lidt rundt i tingene.
Fjern ting fra taskbar/processlinie og tilføj dem igen... Lås den op og resize den frem og tilbage... Reboot. :S
Har uTorrent (og/eller Chrome) ikonet virket tidligere, i 'denne install'?
EDIT:
Evt. kig på denne hvor der også er andre idéer udover de nævnte.
Linket virker ikke for mig. Hvis du også har problemer med det så har jeg haft held med Google's cache. :)
Fjern ting fra taskbar/processlinie og tilføj dem igen... Lås den op og resize den frem og tilbage... Reboot. :S
Woller (19443) skrev:utorrent, de er begge installeret via ninite.com i første omgang men ved ikke om det har noget at sige.
Har uTorrent (og/eller Chrome) ikonet virket tidligere, i 'denne install'?
EDIT:
Evt. kig på denne hvor der også er andre idéer udover de nævnte.
Linket virker ikke for mig. Hvis du også har problemer med det så har jeg haft held med Google's cache. :)
Har jeg prøvet lidt men kan da give det et forsøg :)
Det er en ny computer og har taget mig ~4-5 timer at sætte den op så vil foretrække ikke at skulle starte forfra.
De virkede de første 5-6 minutter efter installationen, siden da har de været bugged.
Jeg takker for hjælpen, bud på en endelig løsning modtages med glæde ;-)
Det er en ny computer og har taget mig ~4-5 timer at sætte den op så vil foretrække ikke at skulle starte forfra.
De virkede de første 5-6 minutter efter installationen, siden da har de været bugged.
Jeg takker for hjælpen, bud på en endelig løsning modtages med glæde ;-)
Ronson (19432) skrev:Hvorfor er Renault Fluence ZE så billig?
Jeg var forresten lige kort med inde over et projekt med elbiler. Batterierne er åndssvagt dyre, så der er en vis fornuft i at man lejer dem i stedet for at købe dem. Også selvom lejen er høj.
markjensen
Jeg har læst flere steder, at æg blot skal have et minut i mikrobølgeovnen, og så er salmonellaen ristet. Nu har jeg en opskrift, som skal have tre minutter deri.
Sååå... Er det sikkert?
Jeg har læst flere steder, at æg blot skal have et minut i mikrobølgeovnen, og så er salmonellaen ristet. Nu har jeg en opskrift, som skal have tre minutter deri.
Sååå... Er det sikkert?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.