mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Man har da altid (siden xp?) kunnet oprette et computer-computer netværk fra sin laptop og forbinde andre enheder. Det har jeg da gjort flere gange, så det burde være let.
Gå i netværks- og delingscenter og "opret en ny forbindelse eller et nyt netværk".
Easy ...
Gå i netværks- og delingscenter og "opret en ny forbindelse eller et nyt netværk".
Easy ...
Fjolle (19306) skrev:Brugernavn (19302) skrev:Nok, ja
Er der en Lumia 800 ejer til stede, der vil skrive et par bevilgede ord om oplevelsen?
Det er en WP med Nokia N9 fysik.
Jeg kan godt læse specs, men de siger ikke meget om hvordan telefonen er i praksis. Kan den holde strøm, virker kameraet ordentligt, virker kompasset, gps'en, antennen etc. Er det kval eller noget skrammel.
Min har ca 60-40% strøm efter 16 timer (en dag). Der er et eller andet galt med mit kamera (ved ikke om det er generelt) så der er lidt problemer hvis man bruger awb i dårligt belyste steder, men i dagslys og hvis man ellers indstiller den rigtigt tager den fine billeder (Tror jeg. Jeg er billede-ordblind). Alt andet virker som det skal, bortset fra det i WP der ikke virker hvis du har en dansk live-konto.
Selve fysisk er den virkeligt solid, og hvis man (som undertegnede) skulle blive så klodset at smadre den kan man ikke se ridser i andet end chrom dimsen rundt om kameraet.
Selve fysisk er den virkeligt solid, og hvis man (som undertegnede) skulle blive så klodset at smadre den kan man ikke se ridser i andet end chrom dimsen rundt om kameraet.
Tanks :-)
Skal lige have set på det med live-kontoen kan jeg høre. Ellers lyder det ikke helt tosset. Batteritiden er dog ca. som min, hvis du har brugt den og ikke bare haft den på stand by.
Skal lige have set på det med live-kontoen kan jeg høre. Ellers lyder det ikke helt tosset. Batteritiden er dog ca. som min, hvis du har brugt den og ikke bare haft den på stand by.
Hmmm appropos lumia 800 og batteriet
http://nokialumia800.dk/nyt-fra-nokia-om-lumia-800...
http://nokialumia800.dk/nyt-fra-nokia-om-lumia-800...
Colapusheren (19305) skrev:Man har da altid (siden xp?) kunnet oprette et computer-computer netværk fra sin laptop og forbinde andre enheder. Det har jeg da gjort flere gange, så det burde være let.
Easy ...
Lige bortset fra at Android ikke umiddelbart kan forbinde til Ad-hoc-netværk.
Mark Smartphone Jensen
Tech orakler og telefon fanboys. Jeg behøver jeres hjælp.
Jeg har mere eller mindre slet ikke fulgt med i telefonræset de sidste par år, men et par familiemedlemmer har fået den gode idé, at jeg da skal finde nogle telefoner til dem.
Derfor vender jeg nu min lid til jer, og håber at i kan assistere mig i min søgen.
The easy part. De kan og kræver nogenlunde det samme.
De er begge murere, og skal derfor gerne have en telefon der kan tåle lidt uheld. Jeg har spurgt lidt ind til preferencer og ønsker, og der kom ikke rigtigt noget på bordet.
TL;DR incomming!
Telefonen skal kunne:
* tåle tæv. (Gorilla glass hedder det vistnok?)
* gå på nettet fra byggepladsen.
* ringe
* sms'e
Det vigtigste er nok at den kan tåle lidt. Ikke at de ikke vil forsøge at passe på telefonerne, men man ved jo aldrig. :)
Det er vist cirka det. :P
EDIT:
Det gør vist heller ikke noget hvis telefonen koster under fire tusinde... If you catch my drift. :D
Tech orakler og telefon fanboys. Jeg behøver jeres hjælp.
Jeg har mere eller mindre slet ikke fulgt med i telefonræset de sidste par år, men et par familiemedlemmer har fået den gode idé, at jeg da skal finde nogle telefoner til dem.
Derfor vender jeg nu min lid til jer, og håber at i kan assistere mig i min søgen.
The easy part. De kan og kræver nogenlunde det samme.
De er begge murere, og skal derfor gerne have en telefon der kan tåle lidt uheld. Jeg har spurgt lidt ind til preferencer og ønsker, og der kom ikke rigtigt noget på bordet.
TL;DR incomming!
Telefonen skal kunne:
* tåle tæv. (Gorilla glass hedder det vistnok?)
* gå på nettet fra byggepladsen.
* ringe
* sms'e
Det vigtigste er nok at den kan tåle lidt. Ikke at de ikke vil forsøge at passe på telefonerne, men man ved jo aldrig. :)
Det er vist cirka det. :P
EDIT:
Det gør vist heller ikke noget hvis telefonen koster under fire tusinde... If you catch my drift. :D
Jeg ved ærligt talt ikke hvad murere søger efter, i arbejdsøjemed. Jeg gætter på telefonnumre og adresser. :D
Dog tror jeg, at det vil være rart for dem at hjemmesider minder om dem de plejer at se.
På min gamle nokia var det text-only browsing, og så tror jeg hellere de vil have noget HTC lignende.
Jeg ved ikke helt om jeg bare skal pudse en Lumia 800 på dem eller sådan noget. :P
Det er jo nok en af dem her de vil skulle be' om:
List of devices with Gorilla Glass @ Wikipedia
Dog tror jeg, at det vil være rart for dem at hjemmesider minder om dem de plejer at se.
På min gamle nokia var det text-only browsing, og så tror jeg hellere de vil have noget HTC lignende.
Jeg ved ikke helt om jeg bare skal pudse en Lumia 800 på dem eller sådan noget. :P
Det er jo nok en af dem her de vil skulle be' om:
List of devices with Gorilla Glass @ Wikipedia
Jeg tror ikke glas er en god idé. Hvis de taber telefonen fra et par meters penge ned på en nogenlunde hård overflade er der en stor risiko for at glasset går i stykker. Hvis vi derimod taler plastikskærm, så kan den holde til mere.
Jeg har set en video (mener der blev linket til den herinde et sted, nok Terra som linkede) med en Lumia 800 som blev mishandlet. Trukket hen ad en væg, skrabet med nøgler, tabt gentagne gange fra hofte- til skulderhøjde. Man kunne ikke se det på den.
Jeg tror ikke glas er en god idé. Hvis de taber telefonen fra et par meters penge ned på en nogenlunde hård overflade er der en stor risiko for at glasset går i stykker. Hvis vi derimod taler plastikskærm, så kan den holde til mere.
Jeg har set en video (mener der blev linket til den herinde et sted, nok Terra som linkede) med en Lumia 800 som blev mishandlet. Trukket hen ad en væg, skrabet med nøgler, tabt gentagne gange fra hofte- til skulderhøjde. Man kunne ikke se det på den.
Hvis ikke Motorola Defy var langsommere end en skildpade, der går baglæns i ... medvind?, ville jeg anbefale den. Billig og solid, men du ender nok med at afprøve dens holdbarhed med power tools.
Brugernavn (19309) skrev:Tanks :-)
I praksis er det intet problem med en dansk live-konto. Bing Music og Local Scout virker ikke, men det er også det eneste jeg lige kan nævne.
Nåja, man kan ikke købe musik i Zune, men når TDC Play, Wimp og Spotify alle har apps ude går det nok.
Vedr. kamera, så har jeg læst det skulle være glimrende. Ikke det bedste på markedet, men absolut heller ikke det dårligste.
terracide (19301) skrev:Morsomt, jeg skal bare koble min Nokia til min PC og vupti...så bruger den PC'ens internet...
Det var heller ikke det problemet var.
Colapusheren (19305) skrev:Man har da altid (siden xp?) kunnet oprette et computer-computer netværk fra sin laptop og forbinde andre enheder. Det har jeg da gjort flere gange, så det burde være let.
Easy ...
Men også over Wifi? Jeg har før gjort det via kabel.
Nu vil jeg prøve det program Alrekr foreslog for det ser ud til at kunne det jeg skal bruge på en let måde.
Jeg ved godt hvad Local area network er.
Grunden til jeg spurgte er fordi jeg kan huske at man ikke kunne dele forbindelsen over wifi uden et AP/Router da jeg prøvede det sidst (tidlig Windows XP), men jeg håbede selvfølgelig det var blevet bedre, hvilket det åbenbart også er.
Grunden til jeg spurgte er fordi jeg kan huske at man ikke kunne dele forbindelsen over wifi uden et AP/Router da jeg prøvede det sidst (tidlig Windows XP), men jeg håbede selvfølgelig det var blevet bedre, hvilket det åbenbart også er.
Daniel-Dane (19311) skrev:Colapusheren (19305) skrev:Man har da altid (siden xp?) kunnet oprette et computer-computer netværk fra sin laptop og forbinde andre enheder. Det har jeg da gjort flere gange, så det burde være let.
Easy ...
Lige bortset fra at Android ikke umiddelbart kan forbinde til Ad-hoc-netværk.
Jeg tror du vil være bedst tjent med at købe den smartphone, du vil have og smide en otterbox på. Men den er ikke vandtæt. Men tjek om der findes en Otterbox defender til modellen.
Det er jo ikke til mig selv, og de der skal bruge dem er ikke just stærke indenfor "teknologi" området. :P Gider næsten ikke skulle skræddersy deres telefoner til dem, og være nødt til at være "on call" hver gang de ikke liiige kan finde ud af ting. At det virker out-of-the-box er derfor vigtigt (for mig). :P
Det skal gerne bare være holdbart, ikke for dyrt & virke out-of-the-box.
Det skal eksepelvis ikke lagge bare fordi der er en masse producent-lir på, hvis det er en Android. Som man hører folk snakke om.
Det skal gerne bare være holdbart, ikke for dyrt & virke out-of-the-box.
Det skal eksepelvis ikke lagge bare fordi der er en masse producent-lir på, hvis det er en Android. Som man hører folk snakke om.
Hvis det skal være touch smartphone, tror jeg at motorola defy er det bedste bud til en byggearbejder.
snesman (19330) skrev:#19329
Den med noget ekstra gummihejs omkring, så er den da så holdbar som den kan blive...
Yep. Det eneste, problem er at den er langsom. Den hakker osv. Jeg har en kammerat, der er meget træt af den.
markjensen har set en tabel
Hvis nu man vil lave runde kanter på en HTML-tabel, er det så en udbredt (dvs. er der mere end én der har gjort det) metode at lave rækker der er én pixel høje hver, og så lade dem blive mindre og mindre i bredden indtil man får sin runde kant? Jeg synes det lyder fuldstændig åndssvagt (argumentet var at billeder er tunge)
Hvis nu man vil lave runde kanter på en HTML-tabel, er det så en udbredt (dvs. er der mere end én der har gjort det) metode at lave rækker der er én pixel høje hver, og så lade dem blive mindre og mindre i bredden indtil man får sin runde kant? Jeg synes det lyder fuldstændig åndssvagt (argumentet var at billeder er tunge)
markjensen (19337) skrev:markjensen har set en tabel
19337 over 9000 og 1337 uhhh.
det andet ved jeg ikke noget om.
markjensen (19337) skrev:Hvis nu man vil lave runde kanter på en HTML-tabel, er det så en udbredt (dvs. er der mere end én der har gjort det) metode at lave rækker der er én pixel høje hver, og så lade dem blive mindre og mindre i bredden indtil man får sin runde kant? Jeg synes det lyder fuldstændig åndssvagt (argumentet var at billeder er tunge)
En række kan ikke have en vilkårlig bredde, det er kun kolonner. Dvs. ud over en masse rækker, skal du have en masse kolonner. Tabeller er tunge at rendere.
Personligt tror jeg koden bliver voldstomt grim, resultatet i performance ikke forudsigeligt (dvs. selv hvis det performer bedre i en test, risikerer du at det performer dårligere i en anden browser eller bare en anden version), mulighederne er begrænsede (ingen antialias, medmindre du gør ideen endnu værre), jeg ville ikke røre ved teknikken.
myplacedk (19340) skrev:En række kan ikke have en vilkårlig bredde, det er kun kolonner. Dvs. ud over en masse rækker, skal du have en masse kolonner. Tabeller er tunge at rendere.
Jeg kan ikke helt huske præcis hvordan han gør, men det er noget lignende det jeg beskrev. Måske laver han i virkeligheden nye tabeller for hver linje.
myplacedk (19340) skrev:
Personligt tror jeg koden bliver voldstomt grim, resultatet i performance ikke forudsigeligt (dvs. selv hvis det performer bedre i en test, risikerer du at det performer dårligere i en anden browser eller bare en anden version), mulighederne er begrænsede (ingen antialias, medmindre du gør ideen endnu værre), jeg ville ikke røre ved teknikken.
Ja, det er også præcis det jeg tænker, og jeg aner ikke hvorfor han absolut VIL gøre det på den måde. Jeg kunne aldrig selv finde på at gøre det sådan.
Alrekr (19339) skrev:#19337
Dunno med tabeller. Men se hvad man kan lave med CSS3.
Det havde jeg ikke set før. Ret godt lavet :). Man kan godt lave runde hjørner med css3. I div-bokse i hvert fald. Men så langt tror jeg slet ikke han er.
Mark Herpson skal ha hjælp med grafikkort
Se, i er nok alle bekendte med et issues, primært med laptops, hvor den eksterne monitor ikke får videosignal før windows logon.
Det issue ryger nu til tops hos os, da det indebære at brugere i fremtiden ikke kan se når disk-krypteringen spørger efter et password. >_<
BUT WHY? jeg kan ikke google mig til en løsning. Problemet er ikke eksisterende hvis skærmen er tilsluttet via det såkaldte VGA kabel.
Laptops sidder i portreplikatore.
Se, i er nok alle bekendte med et issues, primært med laptops, hvor den eksterne monitor ikke får videosignal før windows logon.
Det issue ryger nu til tops hos os, da det indebære at brugere i fremtiden ikke kan se når disk-krypteringen spørger efter et password. >_<
BUT WHY? jeg kan ikke google mig til en løsning. Problemet er ikke eksisterende hvis skærmen er tilsluttet via det såkaldte VGA kabel.
Laptops sidder i portreplikatore.
Clauzii (19345) skrev:Hvis man glemmer at af-vedhæfte skærm to inden man lukker ned, piller skærm to fra og starter op, vil boot sommetider foregå på den 'usynlige' skærm.
ikke tilfældet her. situationen er altid den samme: én skærm, dvi kabel, lukket låge på pc'en.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.