mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
markjensen (19247) skrev:Danish Dude (19246) skrev:Det fungerer SLET ikke her hos mig (mellem Esbjerg og Varde - 16 km. fra Esbjerg downtown).
Min erfaring i selve Esbjerg er ikke stor...
Ved du om det gælder det for alle teleselskaber eller kun 3?
Lige her mellem Varde og Esbjerg har TDC sat en 3G antenne op midt i byen. Det fungerer ret godt med min Blackberry som modem, men det gælder selvfølgeligt kun lige her.
Da jeg havde mit 3 modem for et par år siden, virkede det OK hos svigerforældrene i den østlige del af Esbjerg - men det er ikke meget, som jeg brugte det. Der er der også fuldt skrald på 3G fra TDC på min telefon.
Måske SlettetBruger er opdateret på det?!
Danish Dude (19252) skrev:markjensen (19247) skrev:Danish Dude (19246) skrev:Det fungerer SLET ikke her hos mig (mellem Esbjerg og Varde - 16 km. fra Esbjerg downtown).
Min erfaring i selve Esbjerg er ikke stor...
Ved du om det gælder det for alle teleselskaber eller kun 3?
Lige her mellem Varde og Esbjerg har TDC sat en 3G antenne op midt i byen. Det fungerer ret godt med min Blackberry som modem, men det gælder selvfølgeligt kun lige her.
Da jeg havde mit 3 modem for et par år siden, virkede det OK hos svigerforældrene i den østlige del af Esbjerg - men det er ikke meget, som jeg brugte det. Der er der også fuldt skrald på 3G fra TDC på min telefon.
Måske SlettetBruger er opdateret på det?!
Ha! Hvis jeg kender den hippie ret, så ejer han ikke engang en mobiltelefon, fordi han er bange for at den æder hans sjæl eller sådan noget.
Det er fordi min kæreste skal kunne se de schweiziske kanaler, som vi hidtil har taget på parabol. Det kan vi ikke længere.
Jeg tænker at en løsning kunne være at benytte http://www.teleboy.ch/ eller www.wilmaa.com/
Hvordan ville et godt setup være?
Jeg tænker noget med en wd tv lignende dims hvor websiden kan køres fra. Eller en NAS. Vil det kunne sættes op så min kæreste nemt kan finde ud af det? Hun er lige så god til teknik som flertallet af kærester...
Jeg tænker at en løsning kunne være at benytte http://www.teleboy.ch/ eller www.wilmaa.com/
Hvordan ville et godt setup være?
Jeg tænker noget med en wd tv lignende dims hvor websiden kan køres fra. Eller en NAS. Vil det kunne sættes op så min kæreste nemt kan finde ud af det? Hun er lige så god til teknik som flertallet af kærester...
fjols (19258) skrev:Det setup jeg selv har forestillet mig at skulle have involverer en SlingBox, men det kræver man har nogen i hjemlandet man kan sætte senderen hos.
Det er muligvis lidt dyrere end hvad du har forestillet dig.
Altså hvis ellers de nævnte sider vil acceptere proxy/vpn så koster det ikke andet end hvad proxyen koster (ca 70$ pr år), hvilket er billigere end den nuværende løsning.
Plus setuppet selvfølgelig.
LinguaIgnota (19249) skrev:Hvad fanden betyder "3) Det er slet ikke den oprindelige stemme, der afspilles – det er en computermodel af afsenderens brystkasse, hals og mund"?
Du kunne selvfølgelig have klikket videre selv..
der var engang hvor de havde aftale om bataling af domæne ved one.com, med point... men ellers har jeg heller ik selv fundet noget at bruge dem på, så nu står jeg med 150k næsten ubrugelige points =(
Alrekr (19108) skrev:Når jeg opretter en forbindelse via AirDroid fra min telefon til min computer over det trådløse netværk, så opretter jeg forbindelse til en IP-adresse.. Men når data så sendes via data link-laget, er det så min routers MAC-adresse jeg sender til, eller er det til destinationen?
Data-link laget kender ikke til IP-protokollen. IP er bare kapsuleret i en frame, med en MAC-adresse i headeren.
Men din router pakker formentlig selv framen op til et IP-datagram. Hvori dens IP-adresse står som Destination i IP-headeren. - Eller pakker den ned igen og sender den videre til rette host.
Jeg har en kvart million point - og min første bestilling blev afgivet den 7/3-2005.
Og så kan jeg se, at jeg har brugt 40.000 point på at deltage i en konkurrence.
Og så kan jeg se, at jeg har brugt 40.000 point på at deltage i en konkurrence.
Hånter (19263) skrev:Mnc (19262) skrev:Det er ingenting. :)
Uuuh - Han raiser; hvad er så "meget"?
Jeg ved ikke hvad "meget" er, men her er mit regnskab...
Jeg har ~625k, og jeg har brugt 345k point.
Der var engang man kunne købe rabat for point. :P
Altså må jeg have tjent ~970k siden 2005.
Ronson (19250) skrev:http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvorfor-er-lyden-darlig-i-mobilen
"Kunderne har i højere grad efterspurgt billig telefoni frem for god samtalekvalitet, og det har fået teleselskaberne til at komprimere signalet, så der spares på udgifter til båndbredde."
What? Det er jo praktisk talt gratis. Jeg betalte da gerne dobbelt for mine telefonsamtaler, hvis det gav bedre lydkvalitet. Well, 10-dobbelt for den sags skyld.
Markjensen er en ladnkrabbe!
Hvad stiller man op med så stort et skib som det krydstogtsskib som er gået på grund i middelhavet?
Det er alt for stort til at en kran kan løfte det, og det bliver vel svært at tætne det når det ligger så meget ovenpå klippeskærene.
Skærer man det op i mindre dele, eller fylder man bunden med krøyerkugler eller lignende?
Hvad stiller man op med så stort et skib som det krydstogtsskib som er gået på grund i middelhavet?
Det er alt for stort til at en kran kan løfte det, og det bliver vel svært at tætne det når det ligger så meget ovenpå klippeskærene.
Skærer man det op i mindre dele, eller fylder man bunden med krøyerkugler eller lignende?
Rainmeter (19274) skrev:#19273
10 gange så meget!? så når jeg ringer til min mor skal jeg betale like 265,5 kr!!
Jeg ville måske have 18 i stedet for 180 gratis minutter pr. måned. Det vil typisk dække mit behov.
Når jeg en sjældent gang tager en længere samtale bliver det pebret, men hvis jeg kunne slippe for alt det "HVA'" hver gang jeg forsøger en hurtig samtale med kæresten mens en af os har baggrundsstøj, så er det det værd.
Men i hvert fald dobbelt pris vil være helt uden betydning for mig.
Systran (19279) skrev:Mark Jensen cykler 4,6 km på 13 minutter. Har Mark Jensen så ret i, at Mark Jensen cyklede med en gennemsnitshastighed på 21,23 km/t, eller er Mark Jensen fuldstændig elendig til regning?
Du har kørt med 21,23 kilometer i timen, jo. (edit. i gns.)
Protip: i sport regner man gerne i Minuter pr sekund, frem for km/t. Ved ikke om det gør sig gældene for cykling, men jeg havde lige behov for at skrive noget.
Holy what.
Minut/km
Arbejde: belastende, har godt nok fri men derhjemme venter en neurotisk veninde >_< tror bare jeg sætter mig på en bænk i parken i nogen timer.
Minut/km
Arbejde: belastende, har godt nok fri men derhjemme venter en neurotisk veninde >_< tror bare jeg sætter mig på en bænk i parken i nogen timer.
spørger du om jeg kender kvinder der delvist er normale. Eller om jeg delvist kender nogen normale kvinder?
Nej til begge dig
Nej til begge dig
Han mener nok en delvist normal kvinde, ligesom Lise. Altså, sådan en som fungerer nogenlunde, så længe den er kraftigt medicineret.
Systran (19279) skrev:Mark Jensen cykler 4,6 km på 13 minutter. Har Mark Jensen så ret i, at Mark Jensen cyklede med en gennemsnitshastighed på 21,23 km/t, eller er Mark Jensen fuldstændig elendig til regning?
Afstand divideret med tid giver dig en gennemsnitshastighed. Så er det ligegyldigt om vi snakker 5 Ångstrøm og to år (= 2,5 Å/år) eller 60 lysår og 55 sekunder (= 0,91 lysår/sek).
I dit tilfælde er det jo så 4,6 km og 13 minutter. Det giver 0,353 km/m eller 21,2 km/t - som både du og #19280 er inde på.
SlettetBruger (19281) skrev:Protip: i sport regner man gerne i Minuter pr sekund, frem for km/t. Ved ikke om det gør sig gældene for cykling, men jeg havde lige behov for at skrive noget.
Det er fandeme en god enhed, jeg vil opfinde et apparat som kan måle det og kalde det et ur!
Mort (19291) skrev:SlettetBruger (19281) skrev:Protip: i sport regner man gerne i Minuter pr sekund, frem for km/t. Ved ikke om det gør sig gældene for cykling, men jeg havde lige behov for at skrive noget.
Det er fandeme en god enhed, jeg vil opfinde et apparat som kan måle det og kalde det et ur!
Du skal vel op i ret goe hastigheder(jvf. relativitets teorien) før du ville kunne måle andre resultater end 1/60minut/sekund.
Alrekr (19293) skrev:Well, fuck me. Jeg tastede 0,535 km/m in km/h - og google fattede hat. Så gik jeg over til WolframAlpha - lidt bedre online lommeregner i min verden :)
Cloudy calculator fattede det instantly.
Jeg sidder på et hotel hvor der kun er kablet internet, hvor jeg kun har min computer (med Windows 7) og telefon (med Android) til rådighed.
Kan man lave en slags omvendt tethering, så man deler nettet fra sin computer via telefonen? Eller måske endda direkte via computeren?
Kan man lave en slags omvendt tethering, så man deler nettet fra sin computer via telefonen? Eller måske endda direkte via computeren?
fjols (19298) skrev:Ja, eller via telefonen med et USB kabel.
Burde nok have nævnt, at der kun er et stik og vi har 2 computere der gerne skulle online.
Så en computer deler internet med en telefon, der så deler videre til en anden computer? Skal telefonen nødvendigvis på internettet? Hvis nej kan man vel bridge den trådløse forbindelse og lave ad hoc fra en computer til den anden.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.