mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Ronson (17352) skrev:Hvor mangeårdagetimer skal jeg vente med at råæde efter at have fået lappet et hul med plastik hos tandlægen? 1? Bedøvelsen er væk.
nu? Altså, som, spis løs
Ronson (17352) skrev:Hvor mangeårdagetimer skal jeg vente med at råæde efter at have fået lappet et hul med plastik hos tandlægen? 1? Bedøvelsen er væk.
Hvis bedøvelsen er væk tror jeg ikke at der er et problem. Da jeg fik opereret min visdomstand væk fik jeg at vide, at bløde ting ville være godt pga. såret (gjorde ondt hvis jeg spiste noget hvor jeg skulle tygge), og at jeg skulle undgå at spise noget indtil bedøvelsen var væk - fordi jeg risikerede at bide mig selv i kinden..
ddiM er 3 pixels lavere end Midd her.
Desuden er rating-boksen mindre på avatar'en.
http://peecee.dk/upload/view/327816
Opera 11.51 @ 1680*1050
Desuden er rating-boksen mindre på avatar'en.
http://peecee.dk/upload/view/327816
Opera 11.51 @ 1680*1050
Well, højden er rigtigt i IE8 (som om det er en successfaktor), men rating-boksen er stadig mindre.
http://peecee.dk/upload/view/327834
IE8 på arbejdet, 1280*1024
http://peecee.dk/upload/view/327834
IE8 på arbejdet, 1280*1024
Mark Jensen flytter arbejdsstation
Kære flotte mennesker - også dig, Mini.
Hvor mange informationer bearbejder mennesket på en dag, en uge, et år eller hvad I kan finde informationer om?
Jeg faldt over min indbakke til slettet post i Outlook, som er fyldt med forskellige relevante som irrelevante mails, og så kom jeg til at tænke på, at vi i løbet af en dag bearbejder tusinder sanseindtryk, dvs. smage, lugte, lyde, mails, samtaler, osv.
Kan I derfor finde information om, hvor mange "informationer" (data, datapakker, bits, kald det hvad I vil) vi bearbejder på en dag?
Hvor mange informationer bearbejder mennesket på en dag, en uge, et år eller hvad I kan finde informationer om?
Jeg faldt over min indbakke til slettet post i Outlook, som er fyldt med forskellige relevante som irrelevante mails, og så kom jeg til at tænke på, at vi i løbet af en dag bearbejder tusinder sanseindtryk, dvs. smage, lugte, lyde, mails, samtaler, osv.
Kan I derfor finde information om, hvor mange "informationer" (data, datapakker, bits, kald det hvad I vil) vi bearbejder på en dag?
vandfarve (17364) skrev:Kan I derfor finde information om, hvor mange "informationer" (data, datapakker, bits, kald det hvad I vil) vi bearbejder på en dag?
Er det ikke helt individuelt?
vandfarve (17364) skrev:Mark Jensen flytter arbejdsstation
2..
1) Skal jeg skide?
2) Jeg skider.
vandfarve (17364) skrev:Kan I derfor finde information om, hvor mange "informationer" (data, datapakker, bits, kald det hvad I vil) vi bearbejder på en dag?
Hmm...
Der er mange måder at måle og omregne det på, men ifølge "The User Illusion: Cutting Consciousness Down to Size": Hjernens "input" har en båndbredde på noget der ligner 1-100 tbps (terabit pr sekund). Heraf går omkring 10 mbps til synsnerverne.
Men det er de ukomprimerede data direkte fra sensorerne. Især de optiske data bliver filtreret og komprimeret meget effektivt. (Det er her de fleste optiske illusioner snyder hjernen - komprimeringsfejl.)
Ud over kompressionen bliver meget håndteret automatisk af ubevidste processer. Alt i alt, inden informationerne når frem til bevidstheden er vi kommet langt fra tbps-størrelsen. Igen, det kommer an på hvordan man definerer det, men ifølge ovennævnte bog er vi helt nede på 16 bps som går gennem bevidstheden. Altså 16 bits pr. sekund.
Svaret må altså være mellem 100 tbps og 16 bps. Så må du selv gange op med det antal sekunder du vil medregne i en dag.
Rainmeter (17369) skrev:To flagstænger er 100 fod høje, mellem det er et ræb på 150 fod på det lavets punkt hænger ræbet 25 fod over jorden hvor langt er der mellem flagstængerne? .. :S
Den er sjov, da der ikke står, hvor på stængerne rebene er spændt fast.
Rainmeter (17369) skrev:To flagstænger er 100 fod høje, mellem det er et ræb på 150 fod på det lavets punkt hænger ræbet 25 fod over jorden hvor langt er der mellem flagstængerne? .. :S
Med andre ord: Du har en parabel, hvor der er toppunktet er 100-25=75 enheder over nullinjen og parablen i sig selv er 150 enheder lang. Velbekomme.
Daniel-Dane (17372) skrev:Den er sjov, da der ikke står, hvor på stængerne rebene er spændt fast.
... altså, hvis vi går ud fra at rebet hænger fra toppen af flagstængerne.
myplacedk (17367) skrev:Hmm...
Der er mange måder at måle og omregne det på, men ifølge "The User Illusion: Cutting Consciousness Down to Size": Hjernens "input" har en båndbredde på noget der ligner 1-100 tbps (terabit pr sekund). Heraf går omkring 10 mbps til synsnerverne.
Men det er de ukomprimerede data direkte fra sensorerne. Især de optiske data bliver filtreret og komprimeret meget effektivt. (Det er her de fleste optiske illusioner snyder hjernen - komprimeringsfejl.)
Ud over kompressionen bliver meget håndteret automatisk af ubevidste processer. Alt i alt, inden informationerne når frem til bevidstheden er vi kommet langt fra tbps-størrelsen. Igen, det kommer an på hvordan man definerer det, men ifølge ovennævnte bog er vi helt nede på 16 bps som går gennem bevidstheden. Altså 16 bits pr. sekund.
Svaret må altså være mellem 100 tbps og 16 bps. Så må du selv gange op med det antal sekunder du vil medregne i en dag.
Det var lige præcis dét, jeg ville have at vide.
Mange tak, myplacedk! :)
Mark Je... Ah, screw it
HVORFOR FANDEN ER MIN MORMOR PÅ LINKEDIN?!
Jebus-fucking-Christ, jeg er træt af, at den hyæne skal være alle steder. Først får hun computer, så mail og nu en LinkedIn-profil, som hun ikke en fucking gang kan finde ud af, så hun beder mig om hjælp til at snage i mit liv.
What. The. Fuck!
Hvis du ikke kan finde ud af bruge en computer, så lad vær.Det næste bliver vel kraftfuckinghelvede, at hun også er på newz.dk.
Nvm. Hej, mormor.
HVORFOR FANDEN ER MIN MORMOR PÅ LINKEDIN?!
Jebus-fucking-Christ, jeg er træt af, at den hyæne skal være alle steder. Først får hun computer, så mail og nu en LinkedIn-profil, som hun ikke en fucking gang kan finde ud af, så hun beder mig om hjælp til at snage i mit liv.
What. The. Fuck!
Hvis du ikke kan finde ud af bruge en computer, så lad vær.
Nvm. Hej, mormor.
Har altid hørt det som "POLLS"
TALL GIRLS
LOW GIRLS
WE NEED CARROTS
THIS IS SYRIA http://peecee.dk/upload/view/328029/full
Ha! TALL GIRLS: http://peecee.dk/upload/view/328031/full
TALL GIRLS
LOW GIRLS
WE NEED CARROTS
THIS IS SYRIA http://peecee.dk/upload/view/328029/full
Ha! TALL GIRLS: http://peecee.dk/upload/view/328031/full
#17384, nå, der gav jeg alligvel for meget credit til Villys engelskevner. Båt I have the carrots to admits thats I am wrong, me so sowy, I will remeber the HIGH GIRLS but I have to leave now because
Mikaels mårmår skrev:Tak for din mail med information om Linkedin. Niels kan sikkert godt hjælpe mig, men han har en lidt akavet holdning til noget, han ikke selv har sendt til mig. Han vil helt sikkert svare, at det er Mikael, der har sendt det til dig, og så må du spørge ham!!!! De mails, som jeg sender til dig havner vel ikke på Facebook??????
Det kan vel ikke hjælpe, at ringe til dig og fortælle dig, hvad jeg ser, og derfra hjælpe mig?????
Hvad fanden gør jeg, gutter?
vandfarve (17388) skrev:Mikaels mårmår skrev:Tak for din mail med information om Linkedin. Niels kan sikkert godt hjælpe mig, men han har en lidt akavet holdning til noget, han ikke selv har sendt til mig. Han vil helt sikkert svare, at det er Mikael, der har sendt det til dig, og så må du spørge ham!!!! De mails, som jeg sender til dig havner vel ikke på Facebook??????
Det kan vel ikke hjælpe, at ringe til dig og fortælle dig, hvad jeg ser, og derfra hjælpe mig?????
Hvad fanden gør jeg, gutter?
W
T
F
Steve Jobs (17385) skrev:#17384, nå, der gav jeg alligvel for meget credit til Villys engelskevner
Det var nu heller ikke helt galt.
Han sagde:
We need more high girls.
Han mente:
We need more high goals
eller
We need higher goals.
Burde nok have sagt noget helt andet.
Præcis
Og så skal det være stabilt. Ikke sådan Picasa*-stabilt, hvor den går ned hvis videofilen ikke lige er 104% i orden. Hvis MPC kan læse filen uden at gå ned så burde det også være muligt at generere en thumbnail uden at gå ned.
* Picasa er ikke videre anvendelig til det her formål i øvrigt
Og så skal det være stabilt. Ikke sådan Picasa*-stabilt, hvor den går ned hvis videofilen ikke lige er 104% i orden. Hvis MPC kan læse filen uden at gå ned så burde det også være muligt at generere en thumbnail uden at gå ned.
* Picasa er ikke videre anvendelig til det her formål i øvrigt
Jeg tænker lidt at der må være et open source program, der kan noget af det, men video thumbs er ikke helt trivielt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.