mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #16451 - OxxY
23. aug. 2011 09:28
Mark "Fashion" Jensen
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1605966.ece
Hvad fan er det Helle har om benene?
Gravatar #16452 - Fjolle
23. aug. 2011 09:28
OxxY (16448) skrev:
Inderne spiser chili konstant (også til morgenmad), og de er sjældne tykke! :D

Arh. Det passer vist ikke helt...

OxxY (16451) skrev:
Mark "Fashion" Jensen

Bukser?
Gravatar #16453 - Thalion
23. aug. 2011 09:33
OxxY (16451) skrev:
Mark "Fashion" Jensen

Haremsbukser med leopard print
Gravatar #16454 - OxxY
23. aug. 2011 10:35
Thalion (16453) skrev:
OxxY (16451) skrev:
Mark "Fashion" Jensen

kk, det ligner noget der er løgn :P
Gravatar #16455 - Alrekr
23. aug. 2011 11:05
Thalion (16453) skrev:
OxxY (16451) skrev:
Mark "Fashion" Jensen

Det svar kom mistænkeligt hurtigt.
Gravatar #16456 - Fjolle
23. aug. 2011 11:12
Alrekr (16455) skrev:
Thalion (16453) skrev:
OxxY (16451) skrev:
Mark "Fashion" Jensen

Det er vel ikke så svært at se...

Hvad havde i regnet med at det var?
Gravatar #16457 - Slettet Bruger [3237728890]
23. aug. 2011 12:04
Alrekr (16423) skrev:
Samtidig siger FDA, at aspartam er et af de stoffer, som de har testet mest grundigt, uden at finde noget farligt

Ja det er et stof testet mest grundigt. men med negative resultater.
2 af dommerne fik arbejde i firmaet der repræsenterede producenten af aspartame...

Money Money Money :-)

Noget andet er... Aspartam blev udviklet som et kemisk våben af pentagon... hvorfor skal det være i min mad?
Google: Gulf War Syndrome.

On June 1, 1977, Donald Rumsfeld became Chairman and CEO of G.D. Searle. Rumsfeld, straight out the White House as Gerald Ford's Secretary of Defense and before that his Chief of Staff, was a heavy gun for Searle to secure FDA approval of aspartame (Equal, NutraSweet). A hard-right Republican who served four terms in Congress (1962-69), Rumsfeld voted against food stamps, Medicare and anti-poverty funds. Rumsfeld's political ideology encompasses the stockpiling of chemical weapons, downsizing the Federal government, and eliminating funding for the Corporation for Public Broadcasting.

Searle er firmaet bag aspartam
Sjove tilfældigheder?

Searle Pharmeceuticals submitted 13 studies to the FDA to prove aspartame did not cause genetic damage. FDA scientists found deficiencies in all of them. In the DKP toxicity test on rats, 15 fetuses were missing from the submission.

Hvorfor skulle man snyde med tests hvis det ikke var skadeligt?

in March 1971. In this pivotal study, seven Rhesus monkey infants were given aspartame with milk. One died after 300 days. Five others had grand mal seizures. The monkeys were then fed powdered Similac for three months. The monkeys had no more seizures. Searle submitted false results of the Waisman study to the FDA.

Nej det kan da godt være aspartame ikke er skadeligt i bittesmå mængder...

Noget andet er, så sent som i år har et hold italienere vist at Aspartam har angiogenetiske egenskaber; 'fundamentet' for al slags kræft.

Searle betalte "UAREP" $500000 for at undersøge aspartame. Men senere blev UAREP snuppet i at skjule de test der havde negative resultater.

Herefter blev aspartam bannet af FDA.. enstemmigt

THEN this happened:

In March of 1981, a newly innauguarated President Ronald Reagan fired his predecessor Jimmy Carter's FDA Commissioner, Jere Goyan, and appointed Dr.Arthur Hull Hayes, the new FDA Commissioner.

In April of 1981, Hayes created yet another 5-member team, a Scientific Commission of scientists. The new group was to review the findings of the PBOI, which had reviewed the Bressler report which had reviewed the 1975 FDA Task Force that had reviewed Searle's original tests and reviews of the original tests by the UAREP and the EPL.

The vote of the newly appointed Scientific Commission was 3 to 2, against aspartame (Equal, NutraSweet). Satya Dubey a member of the panel said the brain tumor data was "so worrisome" that he couldn't recommend approval. Another member was then added to the Commission, a toxicologist asked to comment on isolated issues, creating a deadlocked vote of 3-3.

FDA Commissioner Dr. Arthur Hull Hayes, citing a late study that had come in (from Japan's Ajinomoto, Searle's partner in crime) broke the deadlock. (mgold, Gordon, Mullarkey, US Senate).

On July 18, 1981, FDA Commissioner Arthur Hull Hayes, Jr, approved aspartame (Equal, NutraSweet) for use in dry foods, overruling the Public Board of Inquiry and ignoring several laws of the Food Drug and Cosmetic Act.
Two FDA officials admitted in 1985 that Hayes was determined to clear all obstacles to NutraSweet approval. Florence Graves, in "Common Cause" magazine reported being told, 'people at the top' were closed to questions concerning the quality of the tests submitted by Searle. (Who? Cg)

Hvis noget bliver nedstemt handler det åbenbart bare om skifte personerne ud.

Gravatar #16458 - Slettet Bruger [3237728890]
23. aug. 2011 12:10
Hvis du vil kan jeg nemt skrues op på Conar mode når det kommer til APM :)
Gravatar #16459 - Elskov
23. aug. 2011 12:14
Hvad skal jeg lave den næste halve time?
Gravatar #16460 - Alrekr
23. aug. 2011 12:17
Hvis du gider give kilderne, så var det til at tage seriøst. Anyways, Searle, nu under Pfizer-vinger, har i lange tider lavet afføringsmidler, sovepiller og andre af den slags medikamenter.

Jeg vil især gerne have en kilde på det med kemisk våben - for ifølge wikipedia, så var en forsker i gang med at lave et medikament mod mavesår, og fik produceret aspartam i den forbindelse. Han opdagede den søde smag (ved et tilfælde). Historien går videre, at Searle havde ringe erfaring med at udarbejde dokumenter omkring tilsætningsstoffer (med erfaring indenfor medikamenter kan det vel ikke overraske).

Henviste du i øvrigt til det (italienske) studie, hvor man gav gamle rotter aspartam, og lod unge rotter være kontrolgruppen, og hvor der ikke var dokumentation nok for hvordan man fodrede rotterne, så man ikke kunne være sikker på, at det udelukkende var aspartam, som var synderen? Det er et studie, som ikke anerkendes nogetsteds i det videnskabelige miljø. Kun holistiske folk tror på det studie. I øvrigt et studie ud af mange - hvor langt de fleste andre siger, at der ikke sker noget.

Dertil, "The PBOI concluded aspartame does not cause brain damage, but it recommended against approving aspartame at that time, citing unanswered questions about cancer in laboratory rats."
Gravatar #16461 - XorpiZ
23. aug. 2011 12:26
SlettetBruger (16458) skrev:
Hvis du vil kan jeg nemt skrues op på Conar mode når det kommer til APM :)

Du er allerede deroppe :<
Gravatar #16462 - Jakob Jakobsen
23. aug. 2011 12:31

Damn du kom først.
Men ja, halvdelen af Porres post omhandler rimeligt kendte hoaxes.
Alligevel synes jeg man skal holde sig fra aspartam, med mindre man har specielt brug for det.
Gravatar #16463 - myplacedk
23. aug. 2011 12:37
OxxY (16451) skrev:
http://ekstrabladet.dk/..

Det ser ud til at være en trøje med leopardprint.

Jeg er ligeglad med hvor moderne de bukser er, det klæder ikke nogen som helst. Bukser behøver ikke være stramme, men en eller anden vag ide om hvor skridtet er ville hjælpe meget.
Gravatar #16464 - Slettet Bruger [3237728890]
23. aug. 2011 12:45
Alrekr (16460) skrev:
aspartame does not cause brain damage

Ja lol, skaden omtalt var at Aspartam skulle lave huller i hjernen ^^

http://www.aspartamekills.com/mpvalley/
For snakken omkring den politiske del, datoer og undersøgelser. Der står lidt om Gulf war syndrome også.

Når aspartam når en vis temperatur nedbrydes den og bliver til;

methanol,
formaldehyde,
diketopiperazine
formic acid.

Dét var blandt andet problemet ved Golfkrigen :)

Det jeg er mere obs på dog, er de italienere der har vist aspartams angiogenetiske egenskaber, men synes ikke jeg har held med at finde "American Journal of Industrial Medicine" hvor undersøgelsen skulle være publiceret.
Ser ikke ud til de har en hjemmeside ^^ kun et fysisk blad.

Men når man én gang har snydt med det, som det tyder på Searle har.. Så skulle de mennesker bannes fra planeten :-) For det er jo et tegn på noget er galt.

Der har været, og er mia af penge i at bilde folk ind at noget er sundere.

Jeg kan i det hele taget ikke forstå, hvorfor regeringer ikke banner alt det usunde pis :D Men sådan fungere kapitalisme jo. Der er ikke penge i Mainstream sundhed ^^

Gravatar #16465 - Slettet Bruger [3237728890]
23. aug. 2011 12:46
myplacedk (16463) skrev:
vag

Det er Netop for at beskytte vagina imod spark...
Gravatar #16466 - Alrekr
23. aug. 2011 12:59
SlettetBruger (16464) skrev:
http://www.aspartamekills.com/mpvalley/

Åhmingud, hovedsiden er så tillidssvækkende at det er helt vildt. Jeg kan ikke tage det seriøst.

Når aspartam når en vis temperatur nedbrydes den og bliver til;

methanol,
formaldehyde,
diketopiperazine
formic acid.

Dét var blandt andet problemet ved Golfkrigen :)

Øhm.. Det sker også i kroppen.. Hvis det virkelig skete ved høj temperatur, så tror jeg ikke, at FDA ville godkende aspartam til bagebrug.

Det jeg er mere obs på dog, er de italienere der har vist aspartams angiogenetiske egenskaber, men synes ikke jeg har held med at finde "American Journal of Industrial Medicine" hvor undersøgelsen skulle være publiceret.
Ser ikke ud til de har en hjemmeside ^^ kun et fysisk blad.
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Aspartame_controversy#Ramazzini_studies behandler Ramazzini-studierne.

Det ser i øvrigt ud til, at man kan søge i American Journal of Industrial Medicine via http://onlinelibrary.wiley.com/journal/10.1002/%28...
Men når man én gang har snydt med det, som det tyder på Searle har.. Så skulle de mennesker bannes fra planeten :-) For det er jo et tegn på noget er galt.

Jeg synes ikke der er tegn på snyd - der er tegn på uvidenhed. Searle havde ikke erfaring med tilsætningsstoffer, kun medikamenter.
Gravatar #16467 - Fjolle
23. aug. 2011 13:04
http://www.aspartamekills.com/..

Når den ikke refererer til sine kilder er det ca 1000 gange værre end at referere til wiki.

Jeg kunne lave en (pænere) side hvor der stod at aspartam ikke er farligt. Men de findes allerede.
Gravatar #16468 - Dr_Mo
23. aug. 2011 13:09
Her er artiklen (Kræver at man har adgang, f.eks. via (stats)biblioteket eller uni).

Ja, den side er fuldstændig værdiløs.
Gravatar #16469 - MiniatureZeus
23. aug. 2011 13:29
vandfarve (16447) skrev:
MiniatureZeus (16445) skrev:
Samme ven som i ..#41 har også været på en "chili-kur" som mere eller mindre var opfundet af ham selv.. Den gik ud på at spise 150 gr. chili (eller noget i den dur, i hvert fald en 10-15 chilier) hver dag, da chili jo øger forbrændingen og han derved ville tabe sig..
Han proppede chili i alt! Både hans havregryn om morgenen og imellem rugbrød til frokost.. Den eneste regel var, at chilien ikke måtte opvarmes ret meget..

Hvordan fungerede eksperimentet udover utrolig dårlig mave?

Ved jeg faktisk ikke.. Eller, han blev i hvert fald ikke til en tynd streg..
Gravatar #16470 - LinguaIgnota
23. aug. 2011 13:30
BLEV HAN IKKE TIL EN TYNDSTEG?!?!!!!!!
Gravatar #16471 - Thalion
23. aug. 2011 13:55
Alrekr (16455) skrev:
Thalion (16453) skrev:
OxxY (16451) skrev:
Mark "Fashion" Jensen

Du går også i Odense på tek ikke?

Så kan jeg bare sige jeg studerer Integreret Design så er det nok svar nok for dig ^^
Gravatar #16472 - Slettet Bruger [3237728890]
23. aug. 2011 14:05
Alrekr (16466) skrev:
Åhmingud, hovedsiden er så tillidssvækkende at det er helt vildt. Jeg kan ikke tage det seriøst.

Ja... Jeg så den lige :S ohmagawd

Men hvis jeg søger på info fra artiklen kan jeg sagtens finde andre sider med samme info der ikek er copy pasta. Den må vi dog tage næste gang chefen ikke er på arbejde ;D
Gravatar #16473 - Alrekr
23. aug. 2011 14:35
Thalion (16471) skrev:
Alrekr (16455) skrev:
Thalion (16453) skrev:
OxxY (16451) skrev:
Mark "Fashion" Jensen

Du går også i Odense på tek ikke?

Så kan jeg bare sige jeg studerer Integreret Design så er det nok svar nok for dig ^^

Overbo? :|

Nvm, havde glemt at I alle sammen er lidt løse i håndleddet nede i A-B-delen :)
Gravatar #16474 - Emil
23. aug. 2011 15:16
MiniatureZeus (16445) skrev:
Den gik ud på at spise 150 gr. chili (eller noget i den dur, i hvert fald en 10-15 chilier) hver dag, da chili jo øger forbrændingen og han derved ville tabe sig..

At chili skulle øge forbrændingen/stofskiftet er en gammel myte. Det er så marginalt, at gåturen ud i køkkenet for at hente chilien forbrænder mere.
Gravatar #16475 - Elskov
23. aug. 2011 15:53
Jeg sidder og drikker aspartam og synes det smager godt. Basta.
Gravatar #16476 - Daniel-Dane
23. aug. 2011 15:56
Pas på, du får bare hjerneskade og lyst til chokoladeoverhældt flæsk!!!11
Gravatar #16477 - Elskov
23. aug. 2011 16:01
Too late.
Gravatar #16478 - Daniel-Dane
23. aug. 2011 16:02
Noooooooo!
Gravatar #16479 - Ronson ⅍
23. aug. 2011 16:12
Daniel-Dane (16476) skrev:
chokoladeoverhældt flæsk
Ikke dårligt, sådan lige umiddelbart vil jeg mene det vil fungere. Ligesom farin på bacon.
Gravatar #16480 - Elskov
23. aug. 2011 16:28
eeew..
Gravatar #16481 - fjols
23. aug. 2011 19:09
Mark Jensen er hardwareliderlig

Skal jeg købe en 128 gb SSD disk og/eller 4 gb RAM (har 4 i forvejen) til min bærbare (og eneste) computer?
Og hvorfor/hvorfor ikke?

Gravatar #16482 - MiniatureZeus
23. aug. 2011 19:16
Mark Jensen til Valgkamp

Hvor sidder den der valgknap og hvordan ser den ud?
Er det en jeg selv kan købe og sætte op, f.eks. på toilettet?
Gravatar #16483 - vandfarve
23. aug. 2011 19:18
Jebus Christ!
Gravatar #16484 - JesperZ
23. aug. 2011 19:38
Skal have ny kontorstol til computeren, og ville egentligt gerne have en der er bare tilnærmelsesvis så god at sidde i som en blød lænestol.

Jeg har været på nettet og søge, samt alverdens butikker i Aalborg. Kan det virkeligt passe at kontorstole bare skal være hårde at sidde på?

Måske noget ala denne, men så helst bare i ægte læder og helst noget man købe i DK?
Gravatar #16485 - terracide
23. aug. 2011 19:53
fjols (16481) skrev:

Skal jeg købe en 128 gb SSD disk og/eller 4 gb RAM (har 4 i forvejen) til min bærbare (og eneste) computer?
Og hvorfor/hvorfor ikke?

En SSD vil gøre mere for din bærbar end 4 GB udvidet til 8 GB...
Gravatar #16486 - ignuz
23. aug. 2011 19:53
fjols (16481) skrev:

Og hvorfor/hvorfor ikke?

Hvad skal du bruge den til ? I de fleste tilfælde vil en SSD disk give en større ydelse forbedring end 4 ekstra GB ram.
Edit: 5 sekunder for sent : (
Gravatar #16487 - fjols
23. aug. 2011 19:56
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal bruge det til.
Hurtigere boot tid vil jeg tro er det eneste en SSD vil hjælpe mig, men jeg har bare hørt at man bliver meget overrasket over hvor meget det egentlig giver.

Derudover så koster 4 gb ram kun 153 kr., så hvis man alligevel skal handle så kan man vel lige så godt købe dem også.
Gravatar #16488 - Jakob Jakobsen
23. aug. 2011 20:00

Jeg kan kraftigt anbefale Recaros kontorstole. Dem kan man sidde i hele dagen uden at blive træt i kroppen.
Problemet er dog at prisen starter ved de 15.000.
Gravatar #16489 - Fjolle
23. aug. 2011 20:02
Den er godt nok ikke pudet, men man sidder sku godt i en oxford stol...
Gravatar #16490 - MiniatureZeus
23. aug. 2011 20:12
Jakob Jakobsen (16488) skrev:
kontorstole

Kæft hvor er den grim..
Gravatar #16491 - Alrekr
23. aug. 2011 20:13
JesperZ (16484) skrev:
Skal have ny kontorstol til computeren, og ville egentligt gerne have en der er bare tilnærmelsesvis så god at sidde i som en blød lænestol.

Jeg har været på nettet og søge, samt alverdens butikker i Aalborg. Kan det virkeligt passe at kontorstole bare skal være hårde at sidde på?

Måske noget ala denne, men så helst bare i ægte læder og helst noget man købe i DK?

Har du kigget i Ikea? De siger, at de har nogle gode kontorstole - uden at jeg dog har efterprøvet det. Sidst jeg efterprøvede deres toiletter blev de lidt sure...
Gravatar #16492 - Clauzii
23. aug. 2011 20:22
#87:
Alle launchtider, load/&save-handlinger, indekseringer osv. bliver forøget i hastighed med et SSD.

Men du har også ret i at 4GB xtra er en ok ide, hvis man så vitterligt sidder med programmer som video-/audio-redigering, store 3d ting osv.

Eller 480 faneblade åbne i Firefox...

Så mit endelige svar er "Og!"
Gravatar #16493 - JesperZ
23. aug. 2011 21:18
#88 Ja 15k er ikke lige penge jeg har til en kontorstol. Håbede lidt på at holde mig på max 3000, hvilket jeg også synes er meget for en stol, men skal jo også bruge den mange timer dagligt.

#89 Har prøvet alle mulige former og farver (af kontorstole!), men så længe de er hårde sidder jeg ikke godt.

#91 Ja. Ikea har det ultimativt dårligste udvalg jeg endnu har set for en butik hvor man kunne forvente noget der bare er lidt ok. Man sidder elendigt i alle deres kontorstole.

#- Er der i øvrigt nogle der ved om man kan købe denne stol eller lignende i en lidt mere anerkendt butik?
Gravatar #16494 - Ronson ⅍
23. aug. 2011 21:48
Jeg var en tur i jysk (køb ALDRIG kontorstole der), ikea og daells og ende med denne, det har jeg ikke fortrudt. Endnu!
Gravatar #16495 - JesperZ
23. aug. 2011 21:57
#94 Den ser også behagelig ud. Du stødte ikke på en udgave med ægte læder (omend dyrere)? Har aldrig ejet nogle møbler at kunstlæder, så frygter lidt at det bliver hurtigt slidt og at det bliver klæbrigt hvis man sveder. Er i hvert fald nogle af de rygter jeg har hørt om kunstlæder.
Gravatar #16496 - Elskov
23. aug. 2011 21:58
ægte læder får da en til at svede, der hvor man rører det? Så vidt jeg har hørt..
Gravatar #16497 - Daniel-Dane
23. aug. 2011 22:35
Ronson (16494) skrev:
Jeg var en tur i jysk (køb ALDRIG kontorstole der), ikea og daells og ende med denne, det har jeg ikke fortrudt. Endnu!

Årgh hvad mand! Vi er lissom kontorstolebrødre!
Gravatar #16498 - JesperZ
23. aug. 2011 22:50
#96 Hvad jeg lige umiddelbart kunne finde ud af efter en kort tur på Google, så er det netop kunstlæder der får en til at svede. Tilsyneladende er det også kunstlæder som har en tendens til at blive meget varmt om sommeren og iskoldt om vinteren. Denne tendens skulle ægte læder ikke have. Min far har lædersofaer og jeg mindes heller ikke at have svedt ved at ligge i dem eller at de har været exceptionelt kolde/varme på noget tidspunkt. Så jeg tror jeg holder mig til ægte læder. Om ikke andet så holder det længere, så jeg synes bestemt pengene tjener sig selv hjem i længden (må jo så bare håbe resten af stolen er lige så holdbar).
Gravatar #16499 - apkat
23. aug. 2011 22:51
Har denne, har haft den i en 5-10år og den er fandme da god mand.

Ronson (16494) skrev:
Jeg var en tur i jysk (køb ALDRIG kontorstole der)

samme erfaring her, vi fik dog pengene igen da sædet knækkede første gang der blev siddet på den. flot..
Gravatar #16500 - Colapusheren
24. aug. 2011 07:53
Jeg har haft denne i et par år. Den er netop gået i stykker, og er nu på vej til IKEA for at købe en ny :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login