mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #8901 - snesman
14. okt. 2010 11:41
oxxy (8891) skrev:
Kommer an på om det er behandlet eller ej. Hvis det ikke er behandlet skal du bruge træsæbe (evt med hvidpigmentering ). Umiddelbart lyder det til at være sæbebehandlet eller slet ikke behandlet da der ellers ikke burde komme pletter på.'

Sider det rigtig dybt kan du jo altid slibe skidtet ned :)

Nå, så må det vente til jeg engang sliber gulvene... Træsæben virker ikke
Gravatar #8902 - OxxY
14. okt. 2010 11:44
snesman (8901) skrev:
oxxy (8891) skrev:
Kommer an på om det er behandlet eller ej. Hvis det ikke er behandlet skal du bruge træsæbe (evt med hvidpigmentering ). Umiddelbart lyder det til at være sæbebehandlet eller slet ikke behandlet da der ellers ikke burde komme pletter på.'

Sider det rigtig dybt kan du jo altid slibe skidtet ned :)

Nå, så må det vente til jeg engang sliber gulvene... Træsæben virker ikke

:(

Prøv at vask det et par gange, nogle gange skal det trækkes ud af træet. Og hver i øvrigt ikke bange for at sjaske det lidt til og skrub godt igennem, bare du sørger for at tørre det af sådan der ikke ligger frit vand når det tørrer (det giver pletter).
Gravatar #8903 - snesman
14. okt. 2010 11:59
oxxy (8902) skrev:

Prøv at vask det et par gange, nogle gange skal det trækkes ud af træet. Og hver i øvrigt ikke bange for at sjaske det lidt til og skrub godt igennem, bare du sørger for at tørre det af sådan der ikke ligger frit vand når det tørrer (det giver pletter).

Been there, done that. Det er nogle gamle slidte gulve med masser af mærker alligevel, så jeg vænner mig nok til det. Gode råd ellers:)
Gravatar #8904 - OxxY
14. okt. 2010 12:19
snesman (8903) skrev:
oxxy (8902) skrev:

Been there, done that. Det er nogle gamle slidte gulve med masser af mærker alligevel, så jeg vænner mig nok til det. Gode råd ellers:)

ævæv, trægulve er umulige når de får lov at suge til sig.
Gravatar #8905 - Emil
14. okt. 2010 13:28
#8900 oxxy >

Jeg siger mange tak, det hele fungerer perfekt nu.
Gravatar #8906 - OxxY
14. okt. 2010 13:53
Emil (8905) skrev:
#8900 oxxy >

Jeg siger mange tak, det hele fungerer perfekt nu.

Jammen det var da så lidt. Hvis bare alt support var så nemt :D
Gravatar #8907 - Daniel-Dane
14. okt. 2010 18:03
oxxy (8900) skrev:
Hrm, mente bestemt de nye ffdshow kom med optionen til at sætte sig selv som default i mpc. Du kan i options (i mpc) gå ned under internal decoders og så slå det fra du gerne vil have ffdshow klarer.

Jeg kan også anbefale haali mediasplitter (hvis du bruger mkv), den er umiddelbart en del bedre end de indbyggede splittere i MPC-HC og VLC, og kan muligvis hjælpe med dit sync-problem. Kræver du slår mkv fra i internal codecs også :)
Ville det så ikke være nemmere at installere CCCP, hvor begge dele er inkluderet?
Gravatar #8908 - Ronson ⅍
14. okt. 2010 18:39
codec/filterpakker bør man holde sig fra
Gravatar #8909 - Jakob Jakobsen
14. okt. 2010 19:29
Ronson (8908) skrev:
codec/filterpakker bør man holde sig fra

Why?

Mange af codecpakkerne er netop sat sammen så du får en rimelig optimal afspilning af de fleste formater uden at skulle bruge flere timer på at tweake.
Gravatar #8910 - Ronson ⅍
14. okt. 2010 20:09
Codecpakker smider jo alt ind, gerne ting der overlapper hinanden. Det er hverken nødvendigt eller smart. Du smider vel heller ikke samtlige krydderier i alt du laver?

Jeg har klaret mig i årevis med ffdshow og mpc-hc, og så coreavc afhængig af processorkraft/gpu-accelerering der er til rådighed.

Hvis det ikke kan afspille det, så kan den sidste procent som regel klares med vlc.
Gravatar #8911 - OxxY
14. okt. 2010 20:32
Jeg er med Ronson, jeg vil ikke have alt mulig crap man ikke ved hvad er ind på pc'en. Opensource ftw :)
Gravatar #8912 - Jakob Jakobsen
14. okt. 2010 21:53

Hvis man installerer pakker som K-Lite FULL og ukritisk installerer, ja så er man selv uden om det.
Men standard, lite virker udmærket og laver skam ikke rod på din computer. Desuden medfølger der et værktøj så du nemt kan angive de forskellige standardinstilligner.
CCCP er også en god og simpel pakke der uden problemer får din computer til at afspille det meste og det har et endnu mere simpelt konfigurationsprogram.

VLC bruger jeg i det tilfælde at intet andet virker, ellers aldrig da det, efter min mening, er en alt for tung og ufleksibel player.
Gravatar #8913 - zin
15. okt. 2010 08:20
#8912: Hvorfor bruge K-Lite eller CCCP når FFDShow klarer det hele (med ét codec)? :-)
Jeg er endnu ikke støt på noget, FFDShow + MPC ikke kan afspille.
FFDshow fylder mindre, er OpenSource, opdateret super ofte (seneste er fra den 6. oktober mod K-Lite's 15. September, dog er CCCP fra den 10. oktober... Men CCCP inkluderer også ffdshow...).

VLC er en super fleksibel afspiller. Men netop derfor er den tung. :-)
Gravatar #8914 - Bllets
15. okt. 2010 08:25
Hvordan overbeviser man sin kæreste om at Chris MacDonald er forkert på den?
Gravatar #8915 - Slettet Bruger [3237728890]
15. okt. 2010 08:35
Bllets (8914) skrev:
Hvordan overbeviser man sin kæreste om at Chris MacDonald er forkert på den?

Enlighten us :)
Gravatar #8916 - Bllets
15. okt. 2010 08:39
Med hvad han sagde forkert? :)
Gravatar #8917 - Kris
15. okt. 2010 08:52
Hvem er Chris MacDonald?
Gravatar #8919 - Jakob Jakobsen
15. okt. 2010 08:56
"Sundheds-guru, top motivator og foredragsholder"

Oversat "Jeg har ingen relevant baggrund, men for 25.000 kan jeg komme og snakke om ting jeg ikke ved noget om"
Gravatar #8920 - Kris
15. okt. 2010 08:59
Så er jeg også en guru.
Jeg kan endda snakke om ting jeg ved noget om.
F.eks. Johnny Cash og Final Fantasy-serien.
Hvis ham hippien kan få penge for det bras, så kan jeg vel også.
Gravatar #8921 - Bllets
15. okt. 2010 09:03
#Kris
Forskellen mellem dig og ham, er at tøser elsker hans amerikanske/danske accent, hans humor og så hans "naturlige charme". :p

Medmindre selvfølgelig fyre ser efter dig med store og sultne øjne efter du har talt, så har du da også en chance ;)
Gravatar #8922 - zin
15. okt. 2010 09:04
#Bllets:
Ang. Chris MacDonald;
Nemt. Se Penn & Teller's Bullshit! Med hende.
Specifikt, følgende episoder:
sæson 8, episode 2 (Fast Food)
sæson 7, episode 6 (Organic Food)
sæson 1, episode 11 (Eat This!)
Gravatar #8923 - Kris
15. okt. 2010 09:04
#Bllets
Jeg har bryster, det må da tælle for noget?
Gravatar #8924 - Bllets
15. okt. 2010 09:07
#Kris
Bryster tæller jo altid, men nu snakker vi jo generelt om almindelige fyre, og ikke nørder. Så der skal lidt mere til at par bryster ;)

#Zin
Det jeg ved han var forkert på om det, var sådan set ikke om mad, men om søvn.

Han sagde at det optimale antal timers søvn for unge var 10-11 timer, og det er jo langt ud i hampen.
Gravatar #8925 - myplacedk
15. okt. 2010 09:07
Hvis det er dem du snakker om, og især hvis du viser dem frem, så vil du helt klart have et publikum. Men det er vist noget andet.

Men sig til hvis du holder foredrag om Final Fantasy, det lyder da interessant. (Uanset hvor involveret dine bryster er.)
Gravatar #8926 - zin
15. okt. 2010 09:09
#8924:
Sæson 6, episode 5. (Sleep, Inc.) burde snakke noget om dette.
Ellers; Unge? Hmm. Snak med en læge. Spørg ham, hvad den optimale mængde søvn er. Hvis det er for børn, så snak med en børnelæge. (:
Gravatar #8927 - Bllets
15. okt. 2010 09:11
#myplacedk
kommer der helt an på hvilket FF vi snakker om, der har jo været visse der ikke har været værd at skrive om, Final Fantasy XIV Online blandt andet.
Og bryster er da altid velkomne, selvom det nok ville være lidt distraherende ;)

#Zin
Hvis jeg begynder at gå så meget op i det, tror hun bare jeg har noget imod Chris MacDonald, og det går heller ikke, specielt ikke når vi begge skal se ham til Januar... :)
Men jeg kigger på det afsnit med Bullshit, fantastisk show :)
Gravatar #8928 - Jakob Jakobsen
15. okt. 2010 09:11
Den optimale mængde søvn har intet med alder at gøre, men kommer 100% an på personen. Nogen skal bruge 12 timer, andre kan nøjes med 4.
Gravatar #8929 - Bllets
15. okt. 2010 09:14
#Jakob Jakobsen
Præcis!, har du eventuel noget dokumentation på det?

Tror ikke hun acceptere en kommentar på newz.dk :x
Gravatar #8930 - fjols
15. okt. 2010 09:16
Der var vist en artikel på [url=www.eb.dk]EB[/url] om søvn for nylig. Den linkede til en lidt mere troværdig kilde.
Gravatar #8931 - Kris
15. okt. 2010 09:17
#Bllets
Når kommentaren kommer fra JJ så burde hun. Han ved alt.

EDIT: Han er faktisk lidt en guru.
Gravatar #8932 - Jakob Jakobsen
15. okt. 2010 09:19

Nej, jeg har ingen dokumentation. Det er noget jeg primært har lært af erfaring og diverse undersøgelser jeg har læst igennem tiden.

Det vil jeg skynde mig at tilføje til mit CV :)
Gravatar #8933 - Kris
15. okt. 2010 09:20
Så vil jeg skrive bryster og FF på mit.
Gravatar #8934 - Slettet Bruger [3237728890]
15. okt. 2010 09:20
Bllets (8916) skrev:
Med hvad han sagde forkert? :)

YES
Gravatar #8935 - zin
15. okt. 2010 09:21
#8928: Det er dog generelt accepteret at børn (småbørn) har brug for mere søvn end en normal voksen - så vidt jeg forstår i hvert fald.
Dette har at gøre med at de bruger en forfærdelig masse energi på at vokse og udvikle sig.
Men selvfølgelig, når først man vokser op varierer det meget hvor meget søvn man har brug for - men (igen, så vidt jeg husker...) den gennemsnitlige mængde er ca. 8 timer.

Jeg skal selv ikke bruge meget mere end 4, men jeg foretrækker at få 10+. :-)
Gravatar #8936 - Jakob Jakobsen
15. okt. 2010 09:25

Ja generelt så skal børn sove mere end voksne. Men alligevel ser man børn der sover 16 timer i døgnet, hvor andre måske kun skal bruge 8 timer og alligevel er udhvilede.
Gravatar #8937 - fjols
15. okt. 2010 09:27
Wikipedia nævner også at det er individuelt, bare for lige at få en kilde på.
Gravatar #8938 - XorpiZ
15. okt. 2010 09:45
Jeg synes vi skal starte en indsamling på newz.dk og få Kris til at lave et topløst foredrag om FF og Johnny Cash.

Det må da kunne trække nogle folk til?
Gravatar #8939 - Elskov
15. okt. 2010 09:46
Bllets (8921) skrev:
#Kris
Forskellen mellem dig og ham, er at tøser elsker hans amerikanske/danske accent, hans humor og så hans "naturlige charme". :p

...eh, wut? Jeg har lyst til at slå manden xD det er vist mere de midaldrende damer, hvis egne mænd er i knapt så god form, der falder for hans "charme" og røvirriterende accent oO
Gravatar #8940 - Bllets
15. okt. 2010 09:54
Elskov (8939) skrev:
Bllets (8921) skrev:
#Kris

...eh, wut? Jeg har lyst til at slå manden xD det er vist mere de midaldrende damer, hvis egne mænd er i knapt så god form, der falder for hans "charme" og røvirriterende accent oO

Jeg beklager mange gange, jeg skulle så selvfølgelig har skrevet "en del tøser".

Og nej, det er skam også unge piger i 16-22 års alderen som kan lide ham ;)
Gravatar #8941 - Elskov
15. okt. 2010 09:59
Bllets (8940) skrev:

Jeg beklager mange gange, jeg skulle så selvfølgelig har skrevet "en del tøser".

Og nej, det er skam også unge piger i 16-22 års alderen som kan lide ham ;)

srsly? det troede jeg alligevel ikke...
Gravatar #8942 - Bllets
15. okt. 2010 10:01
Elskov (8941) skrev:

Han holdt et foredrags på min kærestes gymnasium, og det er tøserne der generelt er meget glade for hans foredrag. ;)

Men jeg vil nok også sige det generelt er de middelaldrende som bliver tiltrukket til hans show :p
Gravatar #8943 - myplacedk
15. okt. 2010 10:02
Bllets (8927) skrev:
kommer der helt an på hvilket FF vi snakker om

Nu kender jeg hende jo lidt ud fra hvad hun har skrevet her på newz. Det giver mig håb for at hvis hun synes det er interessant, så gør jeg måske også. Jeg ville ikke komme til et hvilket som helst foredrag om Final Fantasy.
Gravatar #8944 - myplacedk
15. okt. 2010 10:02
XorpiZ (8938) skrev:
Jeg synes vi skal starte en indsamling på newz.dk og få Kris til at lave et topløst foredrag om FF og Johnny Cash.

Jeg kender så ikke Kris godt nok til at vurdere om topløshed vil være godt eller skidt. Men man kan selvfølgelig argumentere for at det er en oplevelse uanset hvad.
Gravatar #8945 - Elskov
15. okt. 2010 10:03
Bllets (8942) skrev:
Elskov (8941) skrev:

Han holdt et foredrags på min kærestes gymnasium, og det er tøserne der generelt er meget glade for hans foredrag. ;)

Men jeg vil nok også sige det generelt er de middelaldrende som bliver tiltrukket til hans show :p

Det eneste fede ved ham er, at han er sundhedsguru og hedder McDonald <3 I love skæbnens ironi
Gravatar #8946 - Bllets
15. okt. 2010 10:07
myplacedk (8943) skrev:
Nu kender jeg hende jo lidt ud fra hvad hun har skrevet her på newz. Det giver mig håb for at hvis hun synes det er interessant, så gør jeg måske også. Jeg ville ikke komme til et hvilket som helst foredrag om Final Fantasy.

God pointe ;)

Jeg håber nu på 6 eller 7'eren :)

Elskov (8945) skrev:

Det eneste fede ved ham er, at han er sundhedsguru og hedder McDonald <3 I love skæbnens ironi

Nu har jeg ikke set hans foredrag endnu, men indtil videre må jeg se mig enig :D
Gravatar #8947 - Kris
15. okt. 2010 10:12
Hvor er I søde.
Hvis jeg blev sat til at holde foredrag om FF ville jeg da bruge min viden om hvordan serien startede, hvad tankerne bagved i sin tid var og hvordan det udviklede sig. Derudover ville jeg helt klart bruge tid på den største fansucces af dem alle, nemlig 7'eren. Og sætte den i sammenhæng med andre projekter og forklare netop hvorfor det var så enestående og hvorfor stort set intet siden har haft lige så stor fanbase.
Så kan I jo selv bestemme om I vil donere til sagen. :P

Og efter min mening er selv løjerlige bryster, underholdende bryster.
Gravatar #8948 - XorpiZ
15. okt. 2010 10:12
myplacedk (8944) skrev:
Jeg kender så ikke Kris godt nok til at vurdere om topløshed vil være godt eller skidt. Men man kan selvfølgelig argumentere for at det er en oplevelse uanset hvad.

Det gør jeg heller ikke. Men bryster er bryster!
Gravatar #8949 - Bllets
15. okt. 2010 10:17
Kris (8947) skrev:
Hvor er I søde.
Hvis jeg blev sat til at holde foredrag om FF ville jeg da bruge min viden om hvordan serien startede, hvad tankerne bagved i sin tid var og hvordan det udviklede sig. Derudover ville jeg helt klart bruge tid på den største fansucces af dem alle, nemlig 7'eren. Og sætte den i sammenhæng med andre projekter og forklare netop hvorfor det var så enestående og hvorfor stort set intet siden har haft lige så stor fanbase.
Så kan I jo selv bestemme om I vil donere til sagen. :P

Lyder da meget interessant, er selv en stor fan af serien og helt specielt 7'eren. ;)

Men at donere noget lyder da egentlig meget interessant hvis det kunne blive aktuelt? :)

Og der findes skam også bryster der ikke er underholdene, men det er skam en helt anden snak ;)
Gravatar #8950 - myplacedk
15. okt. 2010 10:22
Kris (8947) skrev:

Jeg tænkte det nok.

Kris (8947) skrev:

Jamen så har du da lidt indblik hvordan det er at være mand.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login