mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #8851 - NightZtorm
12. okt. 2010 09:04
det er en stop error
har kørt roll back og det hjalp ikke så prøver lige at opdatere driverne =)
Gravatar #8852 - DiZaster
12. okt. 2010 09:21
Hjælper opdateringen af driverne ikke, kan du prøve at følge denne liste fra MS.
Gravatar #8853 - Daniel-Dane
12. okt. 2010 09:39
Kan du ikke bare lave en normal boot med log, og så kigge den igennem i safe-mode?
Gravatar #8854 - Strauss
12. okt. 2010 10:54
#8845: Kris

Jeg synes det er herre nice at du køber en masse guitar ting til din kæreste!

Min tidligere kæreste sagde altid hvergang jeg købte noget musik-relateret "Er du sikker på det er en god idé? Skulle du ikke spare sammen? Husk og tænk på din uddannelse!!!"

Det var fandme pisse træls at høre på hver gang man lige havde købt en ny guitar/pedal/forstærker osv. :P
Gravatar #8855 - Kris
12. okt. 2010 11:00
#Strauss
Han skal da ha gaver han gider bruge til noget. Ellers går det sjove lidt af julen, hvis man ender med at sidde med 6 pakker strømper og en deo fra føtex. Sidste fødselsdag fik han en fender forstærker og sidste jul en pedalkasse, som stadig kan få julelysene frem i øjnene på ham når han leger rundt med det.

Jeg synes det er fedt når folk har en hobby som de virkelig går op i og gør noget ud af og det vil jeg hellere end gerne støtte. Og så hjælper det da på det hele at han faktisk ved hvad han laver.
At det så er en lidt en jungle for mig at finde ud af hvad forskellen på en flimmerdims og en dillerdaller er, det må de så bare finde sig i hos aage. :)
Gravatar #8856 - NightZtorm
12. okt. 2010 11:12
#dee-dee, woller og dizaster
tak for hjælpen, men fik ham overtalt til at opgradere til W7 =)
Gravatar #8857 - Woller
12. okt. 2010 11:15
du skulle bare have fulgt mit råd fra starten af ;-)
Gravatar #8858 - NightZtorm
12. okt. 2010 11:16
krævede jo lidt at han gik med til det =)
Gravatar #8859 - Elskov
12. okt. 2010 12:04
Me has a pwoblem

Jeg har telenor mobilt bredbånd. Det har lige været til reparation, fordi jeg måtte geninstallere lortet hver gang jeg havde haft computeren slukket. Nu har jeg fået det tilbage, men nu vil driveren ikke installeres korrekt og softwaren kan ikke finde selve dimmeren, så jeg har ikke noget net :( Jeg gik ned i en telenorbutik, hvor de testede den, og der virkede den, så det er min computer, der fucker op. De sagde jeg skulle kontakte producenten af min computer, mens at fejlfindingen på min computer siger, at jeg skal snakke med telenor. oO I iz confuuuuzd.... hvad skal jeg gøre, for at få noget hjælp hurtigt, som jeg kan bruge til noget? Hvordan er HP's kundeservice? (det er en HP jeg har)

I need my interwebs .__.
Gravatar #8860 - Daniel-Dane
12. okt. 2010 12:45
Formatér. Duk dernæst op i Telenor-butikken med din bærbar og lad dem ordne installationen.
Gravatar #8861 - Barkane
12. okt. 2010 13:31
Kris (8855) skrev:
Han skal da ha gaver han gider bruge til noget

Det er skide edeme rigtig det der.
Jeg fik sådan en fra min lillebror til min fødselsdag. Den er sej og jeg bruger den flittigt! :)
Gravatar #8862 - OxxY
12. okt. 2010 13:37
Kan man få google til at sortere resultater efter hvor nye de er? Både på normalt tekssøgning og på billedsøgning?

Bliver altid irriteret over hvor svært det kan være at finde nyheder/billeder fra tilbagevendende begivenheder der er de nyeste.
Gravatar #8863 - myplacedk
12. okt. 2010 13:46
Når du har søgeresultaterne, så prøv at kigge på "More search tools" i venstre side.
Gravatar #8864 - OxxY
12. okt. 2010 13:55
myplacedk (8863) skrev:
Når du har søgeresultaterne, så prøv at kigge på "More search tools" i venstre side.

Aha! Mange tak.

Så mangler de bare at implementere den for billedsøgning også. Det kunne dælme være lækkert.
Gravatar #8865 - Slettet Bruger [3237728890]
12. okt. 2010 14:43
Nogen herinde der kender nogen kanaler med Musik videoer hvor videoen indeholder kvinder? -.-

Er godt træt af at det er så f*king svært at søge på youtube.

Noget ala musik videoer som

Call on me

Satisfaction

HD er selvfølgelig et must ^^
Gravatar #8866 - Jakob Jakobsen
12. okt. 2010 14:50
[url=
Gravatar #8867 - Slettet Bruger [3237728890]
12. okt. 2010 14:52
http://www.youtube.com/user/YorMediaWorld1

Til dem med samme interesse er der en kanal her jeg har været heldig med.

[quote=Jakob Jakobsen (8866)][url=

Nice... Buts I am looking for more meat, and also entire Channels ^^
Gravatar #8868 - Systran
12. okt. 2010 14:53
TLI

Gravatar #8869 - Slettet Bruger [3237728890]
12. okt. 2010 15:08
Systran (8868) skrev:
TLI

-.-

Jeg synes det er et meget godt spørgsmål. Alle kan få gode af det... Smække hd videoerne op på en stor skærm til noget kampdruk..
Gravatar #8870 - Strauss
12. okt. 2010 16:07
#8855: Kris

Oh kan godt huske dengang han fik forstærkeren, der spurgte du også herinde :)

Spiller han sammen med nogle? Det lyder ret seriøst med alle de ting han har, og hvad for en guitar har han? :)
Gravatar #8871 - Kris
12. okt. 2010 16:32
#Straus
Han spiller kun for sig selv, men han har gjort det i en ti år efterhånden. Han har før spillet i et mindre band, men folk flyttede fra byen og så blev det ikke til mere.

Han har 4 forskellige guitar og en banjo(mest for sjov). Så vidt jeg lige ved så har han en squier, en original fender mustang fra usa, en hvid gibson og en eller anden sort kopifender fis fra aage som faktisk lyder helt fantastik. Men Mustangen er den han holder mest af. Han købte den på ebay for kun 3000 kr, med ægte bolsjestribe og det hele. :)
Gravatar #8872 - Elskov
12. okt. 2010 16:45
DeeDee: jeg gider fandeme ikke formatere -.- er der ikke noget nemmere?
Gravatar #8873 - Daniel-Dane
12. okt. 2010 17:16
Jeg synes nu ellers det er nemt at formatere. ;)
Gravatar #8874 - vandfarve
12. okt. 2010 17:26
Hvorfor kan jeg ikke oploade mit CV på LinkedIn?

Ikke fordi det gør det store ift. min jobsituation eller få nye og frækkere jobtilbud i fremtiden, men det irriterer mig bare, at LinkedIn fortæller mig, at "din side er kun 90% færdig, blah blah".

Så stop det!
Gravatar #8875 - markjensen
12. okt. 2010 18:57
markjensen er dum igen

Kan man reparere nogle høretelefoner som er gået i stykker nede ved selve stikket? Det er ikke gået over, men forbindelsen er ustabil (dvs. lyden bliver mærkelig hvis man bevæger kablet). Jeg har prøvet at sætte tape rundt om, men det hjælper ikke noget.
Gravatar #8876 - Strauss
12. okt. 2010 19:07
#8871: Kris

Det lyder fedt, det er sgu sejt at han kan blive ved at spille selvom det er alene, det har jeg svært ved, synes hurtigt det bliver kedeligt, måske fordi jeg det sidste år har spillet sammen med en hel masse dygtige musikere hver eneste dag i mange timer :)
Gravatar #8877 - Ronson ⅍
12. okt. 2010 19:30
Kris (8855) skrev:
Jeg synes det er fedt når folk har en hobby som de virkelig går op i og gør noget ud af og det vil jeg hellere end gerne støtte.
Tak som byder, jeg mangler faktisk noget gear.

(Btw, Kris' omtalte kæresten kan ses/høres [url=

Elskov (8859) skrev:
hvad skal jeg gøre
Som tidligere skrevet; formater! Tryk F11 under opstart og gendan til fabriksstandard. Eller prøv windows' systemgendannelse til et tidspunkt hvor du ved det fungerede.

Og må jeg i den anledning rette en varm tak til katten, for at (tynd)skide på gulvtæppet i gangen! Nu behøver jeg ikke længere spekulere over om det burde skiftes.
Gravatar #8878 - Daniel-Dane
12. okt. 2010 19:37
Hvis du er sej, så smider du en ren (retail, non-OEM) 7 på.
Gravatar #8879 - Ronson ⅍
12. okt. 2010 19:52
markjensen (8875) skrev:
markjensen er dum igen

Kan man reparere nogle høretelefoner som er gået i stykker nede ved selve stikket? Det er ikke gået over, men forbindelsen er ustabil (dvs. lyden bliver mærkelig hvis man bevæger kablet). Jeg har prøvet at sætte tape rundt om, men det hjælper ikke noget.
Kan du ikke bare klippet stikket af og lodde et nyt på ledningen?
Gravatar #8880 - Kris
13. okt. 2010 06:14
Ronson (8877) skrev:
(Btw, Kris' omtalte kæresten kan ses/høres [url=

Han er så utroligt charmerende i den video :P Skulle I egentlig ikke snart have haft den reunion? Eller er Henrik stadig en røv med kalenderen?
Gravatar #8881 - markjensen
13. okt. 2010 06:27
#8879 Ronson: Tjo, men når det er helt inde ved jack-stikket, virker det ikke så nemt. Kan jeg ikke bare klippe ledningen over, finde nogle andre høretelefoner, klippe dens ledning over, og så merge de to dele? Eller er der forskel på ledninger?

Edit: Hov, tror jeg misforstod dig. Så det jeg har skrevet i dette indlæg er vel det samme som du foreslog. Det må jeg prøve!
Gravatar #8882 - Dreadnought
13. okt. 2010 06:28
spuce (8861) skrev:
Jeg fik sådan en fra min lillebror til min fødselsdag. Den er sej og jeg bruger den flittigt! :)

Nice, og så med alle de knapper der! Men hvor sætter man lego-klodserne på?

markjensen (8875) skrev:
markjensen er dum igen

Som Ronson også er inde på så er det eneste rigtige at gøre er at sætte nyt stik på den. Eller købe et nyt kabel, hvis muligt.
Gravatar #8883 - Dreadnought
13. okt. 2010 06:37
markjensen (8881) skrev:
#8879 Ronson: Tjo, men når det er helt inde ved jack-stikket, virker det ikke så nemt. Kan jeg ikke bare klippe ledningen over, finde nogle andre høretelefoner, klippe dens ledning over, og så merge de to dele? Eller er der forskel på ledninger?

De billige højtalerledninger til små ørepropper er typisk kun to kobberpar hvor den ene bundt (Signalledningen) er lakeret (Typisk rød og grøn). (Det er forresten noget bras at lodde i.) De lidt dyre ledninger har en isoleret signalledning (Henholdsvis rød og hvid) med en skærm uden om.
Gravatar #8884 - Elskov
13. okt. 2010 09:14
Okay, jeg er ved at være træt af ikke at være på mit eget internet.
Og jeg er n00b og absolut ikke på newz fordi jeg ved noget som helst om dimser og computere. Jeg synes bare I er så hyggelige <3 så: hvordan i høwled formaterer jeg? Skal der tages back-up? for jeg har ingen ekstern harddisk, kun en lille bitte usb-dimmer :(
Gravatar #8885 - MiniatureZeus
13. okt. 2010 10:58
MarksJensen
Er det lovligt for et firma, at hænge en fyret medarbejder ud internt i virksomheden?
Gravatar #8886 - Woller
13. okt. 2010 11:55
Backstory
Min computer gik ned for noget tid siden og for at rette fejlen tog jeg harddisken ud og satte den i en anden og fik fejlen rettet.
Da jeg så bootede igen opdagede jeg at jeg skulle åbne mapper for at programmer igen kunne få adgang til filerne i dem.
Jeg har fået det meste op at køre igen men mine libraries kan jeg stadig ikke finde :S

TLDR;
Hvor finder jeg mappen Library-ms?
Gravatar #8887 - Slettet Bruger [3237728890]
13. okt. 2010 11:59
Kan dromedare pukle

edit.. sorry, bøf.
Gravatar #8888 - Zombie Steve Jobs
13. okt. 2010 12:00
Dette er teh nazi post!
Gravatar #8889 - NightZtorm
13. okt. 2010 13:57
Spørgsmål:
min chef har lige modtaget sin helt nye HTC legend, men efter at have fået den startet og kommet lidt i gang med den vil han have lagt microsoft exchange mail på den, men hver gang vi prøver melder den: kontoen kan ikke oprettet, prøv igen senere... nu har vi prøvet i et par timer og virker stadig ikke... hvad kan man gøre?
Gravatar #8890 - snesman
13. okt. 2010 14:09
Den bedste måde at få mærker lavet af lort af et trægulv? (Don't ask) Træet er vidst eg, mærkerne er mørke.
Gravatar #8891 - OxxY
13. okt. 2010 14:12
snesman (8890) skrev:
Den bedste måde at få mærker lavet af lort af et trægulv? (Don't ask) Træet er vidst eg, mærkerne er mørke.

Kommer an på om det er behandlet eller ej. Hvis det ikke er behandlet skal du bruge træsæbe (evt med hvidpigmentering ). Umiddelbart lyder det til at være sæbebehandlet eller slet ikke behandlet da der ellers ikke burde komme pletter på.'

Sider det rigtig dybt kan du jo altid slibe skidtet ned :)
Gravatar #8892 - NightZtorm
13. okt. 2010 14:15
hmm... virkede når man aktiverede WI-FI... weird phone
Gravatar #8893 - Ronson ⅍
13. okt. 2010 17:44
Kris (8880) skrev:
Skulle I egentlig ikke snart have haft den reunion? Eller er Henrik stadig en røv med kalenderen?
Det er faktisk Brian, så hvis du ser ham så skær hans arme af eller sådan noget.
Gravatar #8894 - Zombie Steve Jobs
13. okt. 2010 18:33
#8892 det er proxy'en hos jeres teleudbyder, den er gal med, tal med dem :)
Gravatar #8895 - NightZtorm
13. okt. 2010 18:49
alle andre Androids i firmaet har kunnet uden problemer...
Gravatar #8896 - Emil
14. okt. 2010 09:13
Spørgsmål:
Jeg prøver at se noget video komprimeret med x264 i 1080p, men uanset om jeg bruger VLC eller MPC-HC, så synes jeg ikke, det kører flydende. VLC laver konstant pixel-fejl og i MPC-HC er lyden ude af sync.

Er det mit hardware, der er for langsomt. Jeg har en Intel Q6600 quad core CPU ved 2,2 GHz, 6 GB ram og et gammelt 7300GT grafikkort?

Findes der evt. en afspiller, der er helt vanvittig til x264, eller et codec der er bedre end andre?
Gravatar #8897 - fjols
14. okt. 2010 09:15
Har du prøvet med hardware accelerering i VLC?
Umiddelbart synes jeg dine specs lyder fine, men har ikke særlig meget erfaring med HD video.
Gravatar #8898 - OxxY
14. okt. 2010 09:28
Emil (8896) skrev:
Spørgsmål:
Jeg prøver at se noget video komprimeret med x264 i 1080p, men uanset om jeg bruger VLC eller MPC-HC, så synes jeg ikke, det kører flydende. VLC laver konstant pixel-fejl og i MPC-HC er lyden ude af sync.

Er det mit hardware, der er for langsomt. Jeg har en Intel Q6600 quad core CPU ved 2,2 GHz, 6 GB ram og et gammelt 7300GT grafikkort?

Findes der evt. en afspiller, der er helt vanvittig til x264, eller et codec der er bedre end andre?

Jeg har presset 1080p x264 (ved en 8-10mbit) ud af en gaaammel single threaded athlon fra årtusindskiftet med 512 ram. Så ummiddelbart burde det altså ikke være specsne. Og iøvrigt kører min Atom netbook 720p uden problemer (har ikke prøvet 1080 da skærmen kun er 720).

www.x264.nl <- hent den nyeste MPC og ffdshow tryouts, er klart det har givet mig bedst performance gennem tiderne.
Gravatar #8899 - Emil
14. okt. 2010 10:22
oxxy (8898) skrev:
www.x264.nl <- hent den nyeste MPC og ffdshow tryouts, er klart det har givet mig bedst performance gennem tiderne.

Den nye MPC-udgave hjalp en del. Jeg har sådan set bare mest det problem, at når jeg bruger MPC Home Cinema-udgaven, så vil den ikke starte ffdshow af sig selv, når jeg starter en videofil. Jeg ved ikke lige, om den bruger et indbygget codecpack i stedet, eller hvad den gør.
Gravatar #8900 - OxxY
14. okt. 2010 11:37
Emil (8899) skrev:
Den nye MPC-udgave hjalp en del. Jeg har sådan set bare mest det problem, at når jeg bruger MPC Home Cinema-udgaven, så vil den ikke starte ffdshow af sig selv, når jeg starter en videofil. Jeg ved ikke lige, om den bruger et indbygget codecpack i stedet, eller hvad den gør.

Hrm, mente bestemt de nye ffdshow kom med optionen til at sætte sig selv som default i mpc. Du kan i options (i mpc) gå ned under internal decoders og så slå det fra du gerne vil have ffdshow klarer.

Jeg kan også anbefale haali mediasplitter (hvis du bruger mkv), den er umiddelbart en del bedre end de indbyggede splittere i MPC-HC og VLC, og kan muligvis hjælpe med dit sync-problem. Kræver du slår mkv fra i internal codecs også :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login