mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #8801 - Jakob Jakobsen
8. okt. 2010 16:54

Det er et godt spørgsmål som jeg selv har undret mig over, dog har jeg ikke kunne finde et reelt svar.

Min teori er at vand giver association til vandladning, så man har mere fokus på sin blære.
Desuden sluger man ofte en del vand under svømning, selv om man ikke er klar over det.

Jeg har desuden lagt mærke til at hunde har det samme problem.
Når man vasker en hund, så er der garanti for at den skal direkte ud i haven og tisse.
Gravatar #8802 - Ronson ⅍
8. okt. 2010 17:03
Det er ligesom når man er sådan nogenlunde tissetrængende, hvis man først går ud på badeværelset så skal man VIRKELIG pisse.
Gravatar #8803 - Emil
8. okt. 2010 18:00
Altså, jeg har fundet et eller andet vildt svar i et forum, som lyder meget professionelt. Jeg kan dog ikke rigtig sige, om kilden er god eller ej.

"The urge to urinate after getting into the pool is due to the pressure that the water makes on the neck where we have pressure sensors (baroreceptors or stretch receptors) which are responsible for the short term regulation of blood pressure. When they are stimulated they reduce the blood pressure by releasing Atrial Natriuretic Hormone (ANP) and activating the parasympathetic system. The parasympathetic system reduce the heart rate and blood pressure. The ANP increases the loss of sodium (salt) and water on the urine thus reducing the plasma volume and blood pressure, in other words, ANP acts as a diuretic."

Under alle omstændigheder kunne det være rart, hvis der var en herinde, der rent faktisk viste det.
Gravatar #8804 - LinguaIgnota
8. okt. 2010 18:25
Da jeg var i svømmehalsalderen, var det første jeg gjorde, når jeg kom i vandet, at gennempisse bassinet. Så jeg kender godt fornemmelsen.

Det luner også på sådan en rar måde, synes jeg.
Gravatar #8805 - XorpiZ
8. okt. 2010 18:38
Og så er der et eller andet rebelsk over at pisse i sine badeshorts!
Gravatar #8806 - Emil
8. okt. 2010 19:43
Som en af mine kammerater, der har svømmet meget og er livredder, sagde: "Har du nogensinde set en elitesvømmer gå op af bassinet for at pisse?"
Gravatar #8808 - røvskæg
8. okt. 2010 21:18
@Tisse i vand.

Jeg har hørt fra dykkerinstruktør, det skyldes, kroppens organer funger bedere(der bliver ikke klemt alle steder) når de er vægtløse(under vand), hvilket giver bedere gennemstrømning.

Dykkerfysik 101: Når et legeme nedsænkes i vand, skal det tisse.

EDIT:
Dette er netop en meget vigtig regl som dykker, da man jo minimum har våddragt på, og man vil ikke øddelægge et dyk på grund af at man skal op tisse. - Og nej man tisser ikke i dragten. - Man tisser altid før man dykker.
Gravatar #8809 - røvskæg
8. okt. 2010 21:32
Jakob Jakobsen (8801) skrev:
Når man vasker en hund, så er der garanti for at den skal direkte ud i haven og tisse.

Ikke hvis du bruger en vaskemaskine.
Gravatar #8810 - Tumleren
9. okt. 2010 00:02
markjensens benløse fugle

Hvorfra har retten benløse fugle fået sit navn? En enkelt forklaring jeg har fået var noget med at kødet lignede fugle når de var blevet bundet ind i snor, men den virker lidt tynd
Gravatar #8811 - slemmebirk
9. okt. 2010 00:46
Kan det virkelig passe at der ikke findes en simpel måde at flytte mails fra Mac Mail til Microsoft Outlook?

Det eneste jeg kan finde går ud på at installere Eudora, det virker bare som en voldsom proces :(
Gravatar #8812 - MiniatureZeus
9. okt. 2010 10:02
Tumleren (8810) skrev:

Hvorfra har retten benløse fugle fået sit navn? En enkelt forklaring jeg har fået var noget med at kødet lignede fugle når de var blevet bundet ind i snor, men den virker lidt tynd

Det har jeg altså også fået at vide, da spækket tilsyneladende ligner et ben..
Gravatar #8813 - MiniatureZeus
9. okt. 2010 10:10
slemmebirk (8811) skrev:
Kan det virkelig passe at der ikke findes en simpel måde at flytte mails fra Mac Mail til Microsoft Outlook?

Det eneste jeg kan finde går ud på at installere Eudora, det virker bare som en voldsom proces :(

Kan man ikke eksportere hele arkivet i entourage ?
Gravatar #8814 - myplacedk
9. okt. 2010 10:38
slemmebirk (8811) skrev:

IMAP. Så ville du slet ikke have haft det problem.
Gravatar #8815 - slemmebirk
9. okt. 2010 10:43

I know, kører jeg os selv med privat. Men det er en mindre virksomhed som jeg hjælper med småting indimellem. De har så købt 5 mac books og sat dem op med mail og kørt med det i et par måneder og nu har de så besluttet sig for at Mac ikke er godt nok. Så der skal installeres Win 7 på alle maskinerne. Og i den forbindelse vil de meget gerne have alle deres mails med over.
Gravatar #8816 - Ronson ⅍
9. okt. 2010 10:44
Tumleren (8810) skrev:

Hvorfor virker det tyndt, hvis knogler = ben? Det er vel knoglerne der "holder på formen".

Bevis
Gravatar #8817 - myplacedk
9. okt. 2010 10:58
I en virksomhed er det da langt mere væsentligt at køre IMAP. Eller i hvert fald gøre et eller andet, så data ikke er på klienten. Men det må de jo selv om. :)
Gravatar #8818 - myplacedk
9. okt. 2010 11:00
Ronson (8816) skrev:
Bevis

Mere bevis
Gravatar #8819 - slemmebirk
9. okt. 2010 11:25

Det er ikke den mest gennemtænkte løsning, men direktøren i firmaet er selv af den overbevisning at han har styr på it, så han har købt webhotel hos dandomain selvom firmaet ligger i Dubai og så har han ellers sat alle mail konti op med POP3. Burde nok prøve at overbevise dem om at finde en lokal udbyder der tilbyder IMAP. Men lige nu skal jeg bare have flyttet de mails over på outlook.
Gravatar #8820 - doh09
9. okt. 2010 20:40
Emil (8799) skrev:
Spørgsmål:
Tidligere på dagen var jeg ude og svømme i et par timer, og i løbet af den tid skulle jeg pisse tre gange, trods det faktum at jeg faktisk ikke har drukket så meget som en dråbe vand hele dagen.

Da jeg er 26 år og stadig har nogenlunde styr på min blærekontrol, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad der er skyld i, at man bliver ekstrem pissetrængende af at svømme.

Jeg har forgæves søgt rundt på Google, men er kun kommet frem til nogle semi-videnskabelige forklaringer fra kilder, der ikke ligefrem lyste af at være professionelle, så hvis nogen af jer kan give mig et reelt svar, der ikke er hapset fra et random forum på nettet, så ville jeg være meget taknemlig.

nogen skal tisse oftere hvis de ser vand/ser vand løbe :)
Gravatar #8821 - røvskæg
10. okt. 2010 08:10
hvad er klokken ?
Gravatar #8822 - Caek of Doom
10. okt. 2010 10:43
001100
101100
Gravatar #8823 - Jakob Jakobsen
10. okt. 2010 13:07
Hvordan gør man dette?
Det er tredie computer der har haft dette problem fra samme person.
Gravatar #8824 - Dreadnought
10. okt. 2010 13:12
Samme ben?
Gravatar #8825 - Jakob Jakobsen
10. okt. 2010 13:19
Dreadnought (8824) skrev:
Samme ben?

Dog ikke :)
Gravatar #8826 - Daniel-Dane
10. okt. 2010 13:50
Jakob Jakobsen (8823) skrev:
Hvordan gør man dette?
Det er tredie computer der har haft dette problem fra samme person.
Hærværk?
Gravatar #8827 - xXgmzorXx
10. okt. 2010 13:51

Kan det overhovedet ske mens processoren sidder i soklen?
Gravatar #8828 - Zombie Steve Jobs
10. okt. 2010 13:52
Hvordan finder man ud af om noget er sølv vha alm. Husholdningesting?
Gravatar #8829 - Fjolle
10. okt. 2010 14:00
"Er det 925 sterling sølv? Hvis vi siger det er sølv, er det massiv sterling sølv med mindst 92.5% rent sølv. 925 sølv er næsten hvidt og vil anløbe med tiden. Overfladen bliver gul/brun eller sort, men er let at polere af. Hvis det bliver en anden farve (f.eks grøn) er der for meget kobber i mix'et. I er velkomne til at checke ægtheden af sølvet. Put en dråbe salpetersyre på bagsiden. Hvis det bliver uklart grå/beige er det 925+, hvis det bliver sort: ca. 850 og grøn 700 eller sølvbelagt. Endnu bedre er det at blande salpetersyre med kaliumdikromat (1dl/10g). Er det 925 bliver det mørkerød og 800 grøn. Denne test kan dog IKKE bruges på 925 sølv, som er stemplet "Italy" (tyk panserkæde) fordi der er et nikkelindhold i overfladebehandlingen, som også bliver grøn ved udførelse af test. Man skal i stedet for udføre en assay test."
Gravatar #8830 - myplacedk
10. okt. 2010 14:52
tanghaar (8828) skrev:
Hvordan finder man ud af om noget er sølv vha alm. Husholdningesting?

Jeg ville prøve at gøre genstanden ren med det gamle sølvpapir/salt-trick.

Så vidt jeg ved virker det på alt sølv, og intet som man kan som almindelig borger kan forveksle med sølv.
Gravatar #8832 - Zombie Steve Jobs
10. okt. 2010 17:23
#8829/8830

Noget vi købte på et loppemarked for 25 kroner, det er oldgamle the-beholdere, men de var nemlig begge sorte og ser nu ganske glimrende ud efter en silvo-omgang. Vil lige teste.
Gravatar #8833 - fjols
10. okt. 2010 19:28
Bliver en Macbook Air varm ved længere brug?
Gravatar #8834 - Zombie Steve Jobs
10. okt. 2010 21:30
#8833 handler mere om hvor meget den arbejder, men ja, en MBA bliver varm.
Gravatar #8835 - fjols
11. okt. 2010 06:14
Jeg tænker på ved surfing og lidt chat.
Overvejer nemlig sådan en, men det er ikke meget ved hvis man ikke kan sidde med den i skødet i toget (der er meget få borde i Arriva togene).
Gravatar #8836 - Kris
11. okt. 2010 12:27
Hjælp søges af guitar-eksperter(jeg ved i er derude et sted!):

Hvis nu man spiller elektrisk guitar på sådan et højt hobbyplan i grunge, punk, surfer stilen og gerne vil have en flimmerdims til at kunne recorde på computeren via noget usb eller andet. Hvad skal man så gå efter? Det må gerne ligge i prisklassen 500-1000 kr. Og det behøves ikke være voldsomt professionelt.

Jeg har kigget lidt på den her:
IK Multimedia Amplitube Live
Kan den bruges til noget som helst?
Gravatar #8837 - XorpiZ
11. okt. 2010 12:44
jarkmensen

Hvad fanden er en flimmerdims?
Gravatar #8838 - Kris
11. okt. 2010 12:52
XorpiZ (8837) skrev:
jarkmensen

Sådan en ting som jeg beskriver i #8836. Følg nu med!
Gravatar #8839 - Fjolle
11. okt. 2010 12:53
Hedder det ikke et lydkort?
Gravatar #8840 - XorpiZ
11. okt. 2010 13:00
Kris (8838) skrev:
XorpiZ (8837) skrev:
jarkmensen

Sådan en ting som jeg beskriver i #8836. Følg nu med!

Yes ma'am. Jeg troede bare det hed noget mere prof end flimmerdims :<
Gravatar #8841 - OxxY
11. okt. 2010 13:57
Kris (8836) skrev:

Hvis nu man spiller elektrisk guitar på sådan et højt hobbyplan i grunge, punk, surfer stilen og gerne vil have en flimmerdims til at kunne recorde på computeren via noget usb eller andet. Hvad skal man så gå efter? Det må gerne ligge i prisklassen 500-1000 kr. Og det behøves ikke være voldsomt professionelt.

http://www.aage.dk/shop/usb-lydkort/behringer/ucg1... ved ikke om denne behringer dims har nogle fordele frem for at bruge IK multimedia og sit eget lydkort.

edit: de har også en hardware dims der følger med til IK amplitube http://www.aage.dk/shop/usb-lydkort/ik-multimedia/...
Gravatar #8842 - Thalion
11. okt. 2010 14:59
oxxy (8841) skrev:
Kris (8836) skrev:

http://www.aage.dk/shop/usb-lydkort/behringer/ucg1... ved ikke om denne behringer dims har nogle fordele frem for at bruge IK multimedia og sit eget lydkort.

edit: de har også en hardware dims der følger med til IK amplitube http://www.aage.dk/shop/usb-lydkort/ik-multimedia/...

Begge de forslag du kommer med ser ganske fine ud, ellers tag i en aage butik hvis du har mulighed. De er meget venlige og vil nok vide præcist hvad vil være den bedste løsning.
Gravatar #8843 - Hithlum
11. okt. 2010 15:28
Smut i Aage. Jeg har ikke kigget på guitar optagelses udstyr in a loong long time :p
Gravatar #8844 - Strauss
11. okt. 2010 18:06
#8836: Kris

Du kunne eventuelt tjekke din forstærker efter lineout, så kan du trække et kabel fra forstærkeren og direkte ind i computeren via. mikrofonstikket (det lyserøde), det har jeg prøvet et par gange, og optaget med Audacity, det virker ubeklageligt :)
Gravatar #8845 - Kris
12. okt. 2010 08:47
I er da nogle skattebasser :)

Tak for alle svarene og på forhånd tak fra kæresten, som endnu ikke ved at det er sådan en flimmerdims han får i julegave.
Jeg tror det lander på at jeg giver ham aage eller eskildsen et kald. De plejer at være søde og rare og overbærende nok.
Gravatar #8846 - NightZtorm
12. okt. 2010 08:51
spørgsmål:
jeg har en computer der efter i nat har valgt at gå i BSOD hver gang jeg starter den... den skriver IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL på BSOD og fejlkoderne 0xF7A2E130, 0x00000002, 0x00000001, 0x804D9B60 (den første skifter næsten hver gang jeg genstarter) jeg kan godt starte i fejlsikret tilstand og gendanne den men det hjælper ikke (kan ikke starte i fejlsikret med netværk, der crasher den med samme fejl) jeg har kørt en MEMTESTx86 og har testet så godt som alt andet hardware med Hirens boot CD og den finder ingen fejl... nogen der har forslag til hvad der kan gøres?
Gravatar #8847 - Woller
12. okt. 2010 08:55
formater og installer windows 7
Gravatar #8848 - NightZtorm
12. okt. 2010 08:58
det er en kolega der ejer den og han vil gerne beholde XP og de programmer der ligger på den hvis det kan lade sig gøre =)
Gravatar #8849 - terracide
12. okt. 2010 09:01
Emil (8799) skrev:
Spørgsmål:
Tidligere på dagen var jeg ude og svømme i et par timer, og i løbet af den tid skulle jeg pisse tre gange, trods det faktum at jeg faktisk ikke har drukket så meget som en dråbe vand hele dagen.

Da jeg er 26 år og stadig har nogenlunde styr på min blærekontrol, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad der er skyld i, at man bliver ekstrem pissetrængende af at svømme.

Jeg har forgæves søgt rundt på Google, men er kun kommet frem til nogle semi-videnskabelige forklaringer fra kilder, der ikke ligefrem lyste af at være professionelle, så hvis nogen af jer kan give mig et reelt svar, der ikke er hapset fra et random forum på nettet, så ville jeg være meget taknemlig.

Hvis vandet var koldere end dig er forklaringen ganske simpel, den samme som hvorfor man pisser mere når man er udenfor i frostvejr:
Fordi kroppen producere flere stresshormoner når den mister varme og disse skal udskilles via:
Urinen...
Gravatar #8850 - DiZaster
12. okt. 2010 09:02

Er det en access eller stop error?

Hvis du kan starte i fejlsikret tilstand, kan du prøve at opdatere eventuelle 3 parts drivere eller hvis det er hvad han lige har gjort, så rul dem tilbage tilbage til en tidligere version.

Hvis der er installeret nogle nye programmer for nyligt, afinstaller disse, eller indstil dem så de ikke starter med windows.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login