mboost-dp1
Things that make you go hmm -leg
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Alrekr (14301) skrev:Mnc (14300) skrev:Alrekr (14299) skrev:Mnc (14298) skrev:Er der noget jeg overser?
Simpel mad.
Jeg bruger da et absolut minimum af ingredienser. :P
Det næste er vel at du foreslår, at der ikke skal bacon om et farsbrød, din psykopat.
Putter du fars i din bacon?!?!
Gris pakket ind i gris? Det kan du bande på.
Marjet billig Android-tablet: http://jecopix.mono.net/tabone2
Hvad er "Apps programmer"? Og hvorfor har de ikke eget domæne? :S
Hold da fast hvor virker det bare useriøst.
Hvad er "Apps programmer"? Og hvorfor har de ikke eget domæne? :S
Hold da fast hvor virker det bare useriøst.
Er det normalt at man kan ændre i regeringsorganisationers oplysninger på Facebook? Jeg klikkede blot på Oplysninger, og så kunne jeg redigere hvad der står.
http://peecee.dk/uploads/012012/Politi.png
Alrekr (14307) skrev:Sige at de bor i Bullerby?
Hmmm hvorfor ikke :-)
Vi kunne også melde det til politiet :-P
På vej hjem i går tog jeg, som altid, metroen. Men inden jeg nåede så langt, skulle jeg igennem et slagsmål på Nørreport. Altså, jeg var ikke oppe at slås med nogen, men jeg kunne ikke gå udenom.
Så når jeg til "DR Byen" og ser Politiet.
Altså.
Så når jeg til "DR Byen" og ser Politiet.
Altså.
Alrekr (14305) skrev:Er det normalt at man kan ændre i regeringsorganisationers oplysninger på Facebook? Jeg klikkede blot på Oplysninger, og så kunne jeg redigere hvad der står.
Det er en normal ting, men det er kun dig selv der kan se det du har redigeret...
Make the lawyers happy by reading this carefully. (There won't be a quiz later.)
Kan godt li deres måde at sige det på =)
Kan godt li deres måde at sige det på =)
Øh...:SlettetBruger (14324) skrev:hHvorfor fremstår det kun af titlen at han ramte?
Alligevel forsøgte en 54-årig mand fra Løsning sig i går morges med den model. I en blød højrekurve kom han for langt over i den modsatte vejbane og ramte en lastbil, ført af en 38-årig mand, ligeledes fra Løsning i Østjylland.
SlettetBruger (14324) skrev:oOg hvordan skulle man komme godt fra det?
Pas.
"ramte en lastbil"
Godt nok specifikt.
i call BS :PSku ingen der lige kommer sig over at nikke en lastbil en skalle med 100km/t (hvis vi antager de begge kørte 50)
Godt nok specifikt.
i call BS :PSku ingen der lige kommer sig over at nikke en lastbil en skalle med 100km/t (hvis vi antager de begge kørte 50)
Spiderboy (14328) skrev:Mon ikke bare han snittede en sidespejl eller sådan noget, og så EB som sædvanligt gør en fjer til 5 høns?
Jeg savner et medie som gør fem høns til en fjer: "USA bomber Iran, mens Karl Laursen fra Vonge kørte 2 km/t for hurtigt i sidste uge da hans kone skulle på hospitalet."
Alrekr (14330) skrev:Jeg savner et medie som gør fem høns til en fjer: "USA bomber Iran, mens Karl Laursen fra Vonge kørte 2 km/t for hurtigt i sidste uge da hans kone skulle på hospitalet."
Læser du aldrig diverse ugeaviser?.. Kan anbefale Tønder Ugeavis!
Mnc (14332) skrev:SlettetBruger (14326) skrev:med 100km/t (hvis vi antager de begge kørte 50)
Nej!
Newton's third law of motion.
To biler som kører 50 km/t (case a), og rammer hinanden, svarer præcis til én bil (case b) som kører ind i en mur med 100 km/t. Det hele handler om referenceramme.
Case b er i virkeligheden bare case a hvor referencerammen er flyttet fra en udvendig observatør til at referencerammen er den anden bil.
fra min FB væg... :D
http://peecee.dk/uploads/012012/Udklip9.PNG
http://peecee.dk/uploads/012012/Udklip9.PNG
Nej
To ens biler der rammer hinanden med en relativ hastighed på 100km/t, svarer til at den ene kører ind i en mur med 50Km/t, så længe vi antager at muren har uendelig masse.
Husk på at en mur generelt er forankret og har en relativ stor masse i forhold til bilen.
Mythbusters dækker den faktisk rimeligt godt i en af deres afsnit fra sidste år.
Nej
To ens biler der rammer hinanden med en relativ hastighed på 100km/t, svarer til at den ene kører ind i en mur med 50Km/t, så længe vi antager at muren har uendelig masse.
Husk på at en mur generelt er forankret og har en relativ stor masse i forhold til bilen.
Mythbusters dækker den faktisk rimeligt godt i en af deres afsnit fra sidste år.
Dаniel-Dane (14327) skrev:http://books.google.dk/books?id=ZEgEAAAAMBAJ&hl=da&hl=da&pg=PA43&img=1&zoom=3&sig=ACfU3U1UqBcZdLUzMPWbfTtabFIm1liZ_g&w=685&.jpg
Hurtigt! Tag hende på patterne, mens de stadig er varme!
LinguaIgnota (14338) skrev:Dаniel-Dane (14327) skrev:http://books.google.dk/books?id=ZEgEAAAAMBAJ&hl=da&hl=da&pg=PA43&img=1&zoom=3&sig=ACfU3U1UqBcZdLUzMPWbfTtabFIm1liZ_g&w=685&.jpg
Hurtigt! Tag hende på patterne, mens de stadig er varme!
Patter?! Hvor?!
Det minder mig om da jeg var på førstehjælps kursus i forbindelse med kørekort...........
Vi skulle så have et offer der skulle spille at have fået en ildebefinde og være besvimet, så vi kunne teste vores reaktioner.
Han valgte så en nydelig ung blondine i stramtsiddende bukser, en lyserød adidas jakke, og med usædvanligt proportionerede bryster i forhold til hendes petite størrelse.
Han bad hende så om at ligge sig ned og spille besvimet, og stilte derefter spørgsmålet:" Mamad, hvis du kommer ind i dette rum, her ingen andre er, og du ser hun ligger der og har mistet bevidstheden, hvad er så det første du gør?"
"Det nægter jeg at svare på højt" var ikke det korrekte svar... "Tjekker om hun er ved bevidsthed, får en til at ringe 112, sører for at hendes luftveje er frie og ligger hende i aflåst sideleje" var åbenbart facit.
Man lærer noget nyt hver dag!
Vi skulle så have et offer der skulle spille at have fået en ildebefinde og være besvimet, så vi kunne teste vores reaktioner.
Han valgte så en nydelig ung blondine i stramtsiddende bukser, en lyserød adidas jakke, og med usædvanligt proportionerede bryster i forhold til hendes petite størrelse.
Han bad hende så om at ligge sig ned og spille besvimet, og stilte derefter spørgsmålet:" Mamad, hvis du kommer ind i dette rum, her ingen andre er, og du ser hun ligger der og har mistet bevidstheden, hvad er så det første du gør?"
"Det nægter jeg at svare på højt" var ikke det korrekte svar... "Tjekker om hun er ved bevidsthed, får en til at ringe 112, sører for at hendes luftveje er frie og ligger hende i aflåst sideleje" var åbenbart facit.
Mamad (moveax1ret) (14340) skrev:Det minder mig om da jeg var på førstehjælps kursus i forbindelse med kørekort...........
Som certificeret førstehjælpsinstruktør kan jeg så fortælle dig at svar #1 var det rigtige!... Det var ihvertfald hvad jeg ville svare :P
Mnc (14342) skrev:#26 Lastbil vs personbil er et lidt mere kompliceret regnestykke, men du kan se at billisten ikke vil udsættes for al energien selv.
Som jeg læste overskriften var det lastbil imod hoved. Hvis det var tilfældet ville det ikke være det store der skete med lastbilen...
Qw_freak (14345) skrev:Fedt at chefen selv lige demonstrerer at hans produkt virker...
Yarh, vi burde gøre noget lignende med det radikale venstre der påstår vi ikke har et ghetto problem. Lad dem flytte til Vollsmose- så vil jeg respektere dem :)
Mamad (moveax1ret) (14340) skrev:Det minder mig om da jeg var på førstehjælps kursus i forbindelse med kørekort...........
http://funny-pictures-blog.com/wp-content/uploads/...
Jakob Jakobsen (14336) skrev:To ens biler der rammer hinanden med en relativ hastighed på 100km/t, svarer til at den ene kører ind i en mur med 50Km/t, så længe vi antager at muren har uendelig masse.
Jeg er ikke enig. Jeg lavede lige et regnestykke på den kinetiske energi, f_kin=2*½*m*v^2 [1]. Forudsat bilerne vejer 1500 kg. indeholder case a 3,75*10^6 J, mens case b indeholder det dobbelte - 7,5*10^6 J. Kraften er altså større ved 1*100 km/t end ved 2*50 km/t.
Jeg havde altså ikke ret i #14334, men det havde hverken du eller #14342 heller ikke.
[1] Newtons anden lov. Den kan I ikke argumentere mod.
Jeg er ikke sikker på hvad af mit du "angriber".
Som jeg læser case a er 3,75*10^6 hvad hver bil "oplever". Altså de oplever 7,5*10^6 i alt, men halvt til hver.
Hvis bilerne er identiske og kører lige hurtigt, så må deres energi være den samme. Men siger du så at hver oplever 1,875*10^6 eller 3,75*10^6 ?
Som jeg læser case a er 3,75*10^6 hvad hver bil "oplever". Altså de oplever 7,5*10^6 i alt, men halvt til hver.
Hvis bilerne er identiske og kører lige hurtigt, så må deres energi være den samme. Men siger du så at hver oplever 1,875*10^6 eller 3,75*10^6 ?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.