mboost-dp1
Things that make you go hmm -leg
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
minimuun (14247) skrev:at newz fucker med mig.. når jeg trykker gem position scroller jeg til toppen.. Og SNES har fjernet sig selv..
Javascript blev ikke startet. F5 og det virker.
Alrekr (14242) skrev:Clauzii (14241) skrev:ChickenMcNuggets - Who eats that shit:
Sådan ser det ud inden de formes og får dej om. Føøøøj...
Måske i USA. Jeg vil i øvrigt gerne se en kilde på at det faktisk er nuggets det skal blive til.
I Danmark er det Danpo som står får processen - de skærer det ud af kyllingebryst. Se evt. [url= video[/url] fra fabrikken.
Du ignorer bare fuldstændig McDonalds logoet til sidst i videoen? Det kan godt være at nuggets ikke er lavet af benmel, men det er sgu heller ikke udskårne kyllingbryststykker, hvorfor skulle de så lave det til mos og tilsætte "skind som bindemiddel".
Sanity (14252) skrev:Du ignorer bare fuldstændig McDonalds logoet til sidst i videoen?
Ja. Eftersom jeg fandt videoen gennem mcdonald.dk synes jeg ikke det var specielt farligt at ignorere logoet til sidst. Der gøres også ganske tydeligt at det er McD der står bag - kontoens navn er McDonaldsDanmark og en af personerne der snakker er franchisehaver (restaurantindehaver).
Det er måske ikke skåret af kyllingebryst - men det er ikke en klam lyserød pølse i en papkasse heller.
Jeg føler mig ret tryg ved, at det er skåret af kyllingebryst, når McDonald's siger, at det er skåret af kyllingebryst. Der kørte også en tv-reklame, hvor det blev fortalt, at McNuggets blev skåret af kyllingebryst - og jeg tror, at f.eks. EB ville glæde sig helt vildt over, om de kunne afsløre, at der ikke var tale om kyllingebryst men næb og fødder eller whatever.
Jeg er egentlig også langt mere interesseret i kyllingens forhold, før den bliver aflivet og opskåret. Om den efterfølgende bliver lavet til jordbæris, som på billedet, er sekundært.
Also, this.
Jeg er egentlig også langt mere interesseret i kyllingens forhold, før den bliver aflivet og opskåret. Om den efterfølgende bliver lavet til jordbæris, som på billedet, er sekundært.
Also, this.
Kylling er jo ikke det mest medicinerede dyr på jorden for sjov. ^^ de ligner små samsoner der i videoen
SlettetBruger (14257) skrev:men det koster :(
Kyllinge bryst- eller inderfilet er da dyrere end meget oksekød.
Skal du have kylling uden 50% vand, får du ikke meget til under 100kr/kg.
Alrekr (14243) skrev:Anyways, denne yhed giver ingen mening. Hvad betyder procentsatserne?!
Det er vel hvor mange % af de 656 trafikeksperter som har syntes at det forslag effektivt kunne reducere trafikken.
Alrekr (14262) skrev:Jakob Jakobsen (14261) skrev:SlettetBruger (14257) skrev:men det koster :(
Kyllinge bryst- eller inderfilet er da dyrere end meget oksekød.
Skal du have kylling uden 50% vand, får du ikke meget til under 100kr/kg.
Føtex' Oliver holder ellers en fin pris.
Er den fritgående? Jeg har ret svært ved at finde fritgående kyllinger i supermarkederne. :/
^Ja, jeg er klar over, at det kan se ud som om, jeg går og leder efter kyllinger, der går frit rundt i supermarkedet. Så whatever, kællinger.
LinguaIgnota (14264) skrev:Er den fritgående? Jeg har ret svært ved at finde fritgående kyllinger i supermarkederne. :/
Ikke så vidt jeg ved. Men det er fersk, ren kylling. Ingen "neutralmarinade", heldigvis - konen og jeg kan nøjes med 180 gr. om dagen af den slags + tilbehør.
LinguaIgnota (14254) skrev:Jeg er egentlig også langt mere interesseret i kyllingens forhold, før den bliver aflivet og opskåret. Om den efterfølgende bliver lavet til jordbæris, som på billedet, er sekundært.
LinguaIgnota (14264) skrev:Er den fritgående? Jeg har ret svært ved at finde fritgående kyllinger i supermarkederne. :/
^Ja, jeg er klar over, at det kan se ud som om, jeg går og leder efter kyllinger, der går frit rundt i supermarkedet. Så whatever, kællinger.
Srsly?!
http://rashmanly.files.wordpress.com/2010/11/foie-...
Tilbereder også altid mit vand. Krydrer det gerne med lidt teblade for rigtig at bringe vandets smag frem.
Colapusheren (14275) skrev:SlettetBruger vs. Rene Toft Hansen
Rene Hansen
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-sn...
Rene Toft Hansen
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thum...
LinguaIgnota (14277) skrev:http://peecee.dk/uploads/012012/Rene_vs._Rene.png
Jeg prøver at mindes hvor fuck det billede er offentligt tilgængeligt.
Anyhow, i den sidste uge har 2 kolleger, en random chick, og min fucking bedstemor påpeget ligheden.
OxxY (14280) skrev:Hey Porre jeg tror sku jeg har siddet overfor dig i lyntoget melle kbh århus engang (ka ikke huske hvilken vej).
jar kun været i århus 2 gange i mit voksne liv. 1 gang i august og igen i oktober. Det var nok Rene toft.
Colapusheren (14275) skrev:http://peecee.dk/upload/view/347594
EDIT: wtf SNES?
Du linker jo ikke til et billede men en hjemmeside. Der er grænser for hvad DD kan trylle med.
Mnc (14276) skrev:Alrekr (14265) skrev:konen og jeg kan nøjes med 180 gr. om dagen af den slags + tilbehør
Er i små afrikanerbørn eller hvad fanden er der galt med jer?
Så til aftensmad, da. Og nej, vi er ikke små afrikanerbørn. Vi har bare ikke behov for kilovis af kød. En god, rød bøf er ikke skidt, men man skal ikke have det hver dag.
Det, og så er vi studerende.
Alrekr (14285) skrev:Mnc (14276) skrev:Alrekr (14265) skrev:konen og jeg kan nøjes med 180 gr. om dagen af den slags + tilbehør
Er i små afrikanerbørn eller hvad fanden er der galt med jer?
Så til aftensmad, da. Og nej, vi er ikke små afrikanerbørn. Vi har bare ikke behov for kilovis af kød. En god, rød bøf er ikke skidt, men man skal ikke have det hver dag.
Det, og så er vi studerende.
~180g lyder som ét fint kyllingebryst, men ét er da ikke nok til et voksent menneske.
Mnc (14287) skrev:~180g lyder som ét fint kyllingebryst, men ét er da ikke nok til et voksent menneske.
Det er netop ét kyllingebryst. Så længe maden ikke består af stegt kyllingebryst, så rækker det meget langt. Man kan bruge en masse smage/krydderier så man hurtigere bliver mæt.
Alrekr - SlettetBruger nr. 2?
SlettetBruger (14281) skrev:OxxY (14280) skrev:Hey Porre jeg tror sku jeg har siddet overfor dig i lyntoget melle kbh århus engang (ka ikke huske hvilken vej).
jar kun været i århus 2 gange i mit voksne liv. 1 gang i august og igen i oktober. Det var nok Rene toft.
Husker at vedkomne læste noget løbemagasin og jeg tænkte, hah det kunne være porre hvis det ikke var fordi han boede i synderjylland.
OxxY (14290) skrev:SlettetBruger skrev:jar kun været i århus 2 gange i mit voksne liv. 1 gang i august og igen i oktober. Det var nok Rene toft.
Husker at vedkomne læste noget løbemagasin og jeg tænkte, hah det kunne være porre hvis det ikke var fordi han boede i synderjylland.
Og så bollede i, mens Ronson kiggede på! :D
Alrekr (14285) skrev:Colapusheren (14275) skrev:http://peecee.dk/upload/view/347594
EDIT: wtf SNES?
Du linker jo ikke til et billede men en hjemmeside. Der er grænser for hvad DD gider trylle med.
There.
Alrekr (14294) skrev:Mnc (14289) skrev:Jeg ville sgu ikke kunne blive mæt af så lidt kød, medmindre det er tilberedt med 2-3 gange så mange grøntsager oven i. :P
Du løste dit eget problem. Bravo!
Min tanke er så bare, at så mange grøntsager (der skal jo så være lidt variation, og ikke bare ét stort brokolihoved) vil blive dyrere end et ekstra stykke kyllingebryst. :P
Ronson (14295) skrev:Alrekr er alt for seriøs til newz.dk.
En eller anden er nødt til at tage vandfarves rolle :(
Mnc (14296) skrev:Min tanke er så bare, at så mange grøntsager (der skal jo så være lidt variation, og ikke bare ét stort brokolihoved) vil blive dyrere end et ekstra stykke kyllingebryst. :P
Så køber du forkert ind.
Alrekr (14297) skrev:Så køber du forkert ind.
Hvordan køber man så rigtigt ind?
Kylling kan jeg i denne uge finde til 61-66 kroner kiloet i netto, alt efter hvor meget jeg køber. Det oplyses som værende "100% kylling", altså uden lage.
Rema 1000 tilbyder 3 stk peber for 12,-, og jeg gad ikke lige lede i flere butikker, men jeg antager at jeg skal smide ~45 kroner efter en bakke babymajs, brokoli & løg.
Det er hvad jeg bruger, hvis jeg hiver wokpanden frem og kaster lidt kylling og grøntsager på.
Peber: 6
Løg: ~3
Brokoli: ~8
Babymajs: ~6
Der bruger jeg, bortset fra løg, halvt af det indkøbte. Og det løber op i omkring 23 kroner til den portion.
Et ekstra kyllingebryst (200g: 65kr / 5) vil kun koste 13 kroner.
Er der noget jeg overser?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.