mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Qw_freak (72851) skrev:CBM (72850) skrev:...Der ligger i sofaen med en kold øl og morer sig over sidste ord tråden
Ord. :)
;D
...Der har anskaffet sine første monitorer siden 90erne
...et par skærme med flg specs:
24"
1080p
1 ms
144 Hz
DPx1
HDMIx1
DVIx1
...Der glæder sig til at opleve indhold med mere end 60 Hz
Pris: 1999 Per stk
...Der planlægger at nøjes med 3 "store" skærme i kontoret men suppleret med 6 mini skærme som skal erstatte de andre fladskærms monitorer der pt huserer i kontorhjørnet
...Der vil benytte adaptorer og omskiftere for at flest muligt enheder kan have glæde af 2 af skærmene (sidste skærm er en aio)
24"
1080p
1 ms
144 Hz
DPx1
HDMIx1
DVIx1
...Der planlægger at nøjes med 3 "store" skærme i kontoret men suppleret med 6 mini skærme som skal erstatte de andre fladskærms monitorer der pt huserer i kontorhjørnet
...Der vil benytte adaptorer og omskiftere for at flest muligt enheder kan have glæde af 2 af skærmene (sidste skærm er en aio)
dugfrisk (72853) skrev:....der har lagt mærke til at prisen på en indkøbspose er steget. der tænker at den prisstigning skal gå til medarbejderen, eller til nedlæggelse af golfklubber
De ekstra klejner kommer i statskassen da det skyldes en grøn afgifts stigning
CBM (72855) skrev:dugfrisk (72853) skrev:....der har lagt mærke til at prisen på en indkøbspose er steget. der tænker at den prisstigning skal gå til medarbejderen, eller til nedlæggelse af golfklubber
ja
dugfrisk (72856) skrev:CBM (72855) skrev:dugfrisk (72853) skrev:....der har lagt mærke til at prisen på en indkøbspose er steget. der tænker at den prisstigning skal gå til medarbejderen, eller til nedlæggelse af golfklubber
ja
Jeps
CBM (72854) skrev:...Der har anskaffet sine første monitorer siden 90erne
24"
1080p
1 ms
144 Hz
DPx1
HDMIx1
DVIx1
Det virker som fuldstændig hul i hovedet med alle de skærme. Medmindre du er day-trader, hvilket jeg tvivler gevaldigt på.
Hånter (72858) skrev:CBM (72854) skrev:...Der har anskaffet sine første monitorer siden 90erne
24"
1080p
1 ms
144 Hz
DPx1
HDMIx1
DVIx1
Det virker som fuldstændig hul i hovedet med alle de skærme. Medmindre du er day-trader, hvilket jeg tvivler gevaldigt på.
BAE systems. Brent OIRL!! KØB!!! SÆLG!! KØB!! AMBU,,
TESLA GÅR AMOK LIGE NU!!
Hånter (72858) skrev:CBM (72854) skrev:...Der har anskaffet sine første monitorer siden 90erne
24"
1080p
1 ms
144 Hz
DPx1
HDMIx1
DVIx1
Jeg er g33k... Behøver jeg sige andet? :)
Har lige købt et kabinet mere til min stakkels ryzen maskine
CBM (72860) skrev:Hånter (72858) skrev:CBM (72854) skrev:...Der har anskaffet sine første monitorer siden 90erne
24"
1080p
1 ms
144 Hz
DPx1
HDMIx1
DVIx1
Ja. Det giver stadig ingen mening. Hvad er det du har kørende på dem (konstant), siden du skal bruge så mange?
Hånter (72862) skrev:CBM (72860) skrev:Hånter (72858) skrev:CBM (72854) skrev:...Der har anskaffet sine første monitorer siden 90erne
24"
1080p
1 ms
144 Hz
DPx1
HDMIx1
DVIx1
Ja. Det giver stadig ingen mening. Hvad er det du har kørende på dem (konstant), siden du skal bruge så mange?
Fordi jeg har hardware fetisch
arne_v (72864) skrev:#mange skærme
Der er vel ikke noget unormalt i at en udvikler har 3 skærme kørende.
En med applikations vinduet (desktop app eller browser for web app), en med debugger, en til email og IM.
Netop
Bruger selv 3 på job
1 til skype+email
1 til fjernskrivebord med miljø
1 til browser+dokumentation+desktop programmer
Hjemme bruger jeg ofte flere endnu
1 til skype+email
1 til IRC
1 til fjernskrivebord1 - web server
1 til fjernskrivebord2 - db services server
1 til fjernskrivebord3 - udviklingsmiljø 1
1 til fjernskrivebord4 - udviklingsmiljø 2
1 til fjernskrivebord5 - kundeserver1
1 til fjernskrivebord6 - kundeserver2
1 til fjernskrivebord7 - kundeserver3
1 til browser+dokumentation+desktop programmer
et par stykker er laptops fordi jeg kun har 6 skærme pt
Jeg bruger laptop (fordi Apple), men det er grundlaeggende ogsaa mit setup:arne_v (72864) skrev:#mange skærme
Der er vel ikke noget unormalt i at en udvikler har 3 skærme kørende.
En med applikations vinduet (desktop app eller browser for web app), en med debugger, en til email og IM.
Laptop monitor til Slack
Desktop monitor til Xcode
iPhone/iPad til applikationen
... der kan notere at 15 Januar 2020 var dagen hvor helvede frøs over.
InternetExplorer Edge er nu Chromium.
Internet
Ronson ⅍ (72875) skrev:...der har skidt og brækket sig hele dagen. Nogle gange samtidig.
Det var sådan jeg havde det for noget tid siden. Startede dit også med ondt i halsen og kvalme? Hvis det er det samme, så tager det dig mindst en uge at komme oven på.
God bedring her fra.
til CBM's skærme.
du er næsten nødt til at tage et billede og vise os! Jeg troede jeg var lidt geek med 3 skærme (3 x 27" tommer), jeg kan da godt se at jeg er total noob i forhold til dig.
du er næsten nødt til at tage et billede og vise os! Jeg troede jeg var lidt geek med 3 skærme (3 x 27" tommer), jeg kan da godt se at jeg er total noob i forhold til dig.
fastwrite_1 (72877) skrev:til CBM's skærme.
Jeg har pt kun 3 skærme (24") plus 6 mini skærme (7") på hjemmekontoret
:) (konen)
Retro labbet i sommerhuset har dog betydeligt flere
LLVM/clang er ogsaa udviklet af Apple.CBM (72881) skrev:...Der vil fortsætte med at bruge object Pascal selv om det er udviklet af apple
En eller anden dag laerer du vel at mennesker ikke er lig med de virksomheder de arbejder for. Maaske naar du tager din soelvpapirshat af.
Claus Jørgensen (72883) skrev:LLVM/clang er ogsaa udviklet af Apple.CBM (72881) skrev:...Der vil fortsætte med at bruge object Pascal selv om det er udviklet af apple
En eller anden dag laerer du vel at mennesker ikke er lig med de virksomheder de arbejder for. Maaske naar du tager din soelvpapirshat af.
Never :)
arne_v (72885) skrev:CBM (72881) skrev:...Der vil fortsætte med at bruge object Pascal selv om det er udviklet af apple
Og hvis man skal se positivt på det så synes jeg da et Object Pascal er langt bedre design end Object C.
:-)
Jeg kan lide begge sprog men vil ikke kommentere yderligere da det kunne friste folk til at drage for mange konklusioner omkring min holdning til Apple :-)
Hvad slags sammenligning? Det eneste Objective-C kan som Swift (endnu?) ikke kan er interop med C++ (Swift kan kun interop med C)
Saa hvis vi en sjaelden gang skal bruge C++ saa skriver vi bare en simpel Objective-C facade.
Swift er et langt overlegnt sprog, og har reduceret fejlprocenten og maengden af crashes i iOS apps med flere million procent. Null-pointer reference exceptions/crashes er ikke eksisterende pga. sprog design.
Hvad slags sammenligning? Det eneste Objective-C kan som Swift (endnu?) ikke kan er interop med C++ (Swift kan kun interop med C)
Saa hvis vi en sjaelden gang skal bruge C++ saa skriver vi bare en simpel Objective-C facade.
Swift er et langt overlegnt sprog, og har reduceret fejlprocenten og maengden af crashes i iOS apps med flere million procent. Null-pointer reference exceptions/crashes er ikke eksisterende pga. sprog design.
Objective-C, C, C++ og Swift kan alle kompileres med LLVM, saa der er det nemt.
C# og C++ kan ikke kompileres med samme compiler, men Visual Studio kan have flere forskellige projekt typer og saa kan man have interop fra C++ til C# (men ikke den anden vej) via. en raekke forskellige muligheder (DLLImport er meget typisk).
Men hvis du f.eks. vil arbejde med Ruby og C++, saa skal du kompilere dem separat, og saa tilgaa hinanden via. IPC/XPC eller via. simpelt command-line kald hvor du saa parser output (piping)
Objective-C, C, C++ og Swift kan alle kompileres med LLVM, saa der er det nemt.
C# og C++ kan ikke kompileres med samme compiler, men Visual Studio kan have flere forskellige projekt typer og saa kan man have interop fra C++ til C# (men ikke den anden vej) via. en raekke forskellige muligheder (DLLImport er meget typisk).
Men hvis du f.eks. vil arbejde med Ruby og C++, saa skal du kompilere dem separat, og saa tilgaa hinanden via. IPC/XPC eller via. simpelt command-line kald hvor du saa parser output (piping)
arne_v (72888) skrev:
Så må jeg jo se om windcape vil lave en sammenligning mellem Swift og Objective C.
Jeg vil formode at den vil falde ud til Swift's fordel.
Claus Jørgensen (72889) skrev:
Swift er et langt overlegnt sprog, og har reduceret fejlprocenten og maengden af crashes i iOS apps med flere million procent.
Tænkte jeg nok.
Matematisk nit pick: Objective C kan have flere millioner procent højere antal problemer end Swift, men Swift kan ikke have flere millioner procenter færre antal problemer end Objective C.
Qw_freak (72890) skrev:
Dumt spørgsmål, hvordan arbejder man med kode fra to sprog i samme program. Jeg troede man var nødt til at arbejde med et eller flere program(mer) for hvert sprog som man så kører efter behov!?
Lad os antage native kode.
Lad os starte uden libraries.
Har du aldrig overvejet hvorfor der eksisterer .obj/.o filer?
foobar.c --(C compiler)--> foobar.obj --(linker)--> foobar.exe
foobar.for --(Fortran compiler)--> foobar.obj --(linker)--> foobar.exe
Måske ikke. Det er standard idag at compileren kalder linkeren så det ser ud som:
foobar.c --(C compiler)--> foobar.exe
foobar.for --(Fortran compiler)--> foobar.exe
Men det første er faktisk hvad der sker under motorhjelmen.
Og tricket er at man kan lave:
foo.c --(C compiler)--> foo.obj
bar.for --(Fortran compiler)--> bar.obj
foo.obj + bar.obj --(linker)--> foobar.exe
Så kommer libraries, hvor library sagtens kan være et ander sprog end programmet.
Claus Jørgensen (72891) skrev:
Hmmm.
Jeg vil da mene at DllImport er for managed kode f.eks. C# -> native kode med C API.
C++ mixed mode kan alt. Onde tunger vil sige bortset fra at kunne forståes.
Er ideen ikke med dll filer at de kan bruges uanset?
Har da tit brugt dll filer skrevet i alle mulige sprog i OBJECT Pascal
:D
Har da tit brugt dll filer skrevet i alle mulige sprog i OBJECT Pascal
:D
For dem som vil læse lidt om name mangling:
https://docs.microsoft.com/en-us/cpp/build/referen...
For dem som vil læse lidt om name mangling:
https://docs.microsoft.com/en-us/cpp/build/referen...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.