mboost-dp1

Type ahead autocompletion i Eclipse

Gå til bund
Gravatar #101 - myplacedk
5. jan. 2010 22:13
Windcape (100) skrev:
Derudover kan man jo argumentere for at hvis man opretter 20 mapper med bestemte navne så sit man kan huske kommandoen, så burde man have et script til formålet!

Hvad så hvis man gør noget så kompliceret én gang? Og så noget andet lige så kompliceret, én gang? Og gør den slags rigtigt tit? Har du et GUI til det?

Windcape (100) skrev:
Så ingen, der er sjældent grund til at benytte en konsol. Folk gør det mere af vane og nørderi, end reele grunde.

Ligesom når folk udvikler i C#? Det er da mere at være Microsoft fanboy, end at have reelle grunde. Eller hvad?
Gravatar #102 - Windcape
5. jan. 2010 22:23
myplacedk (101) skrev:
Hvad så hvis man gør noget så kompliceret én gang? Og så noget andet lige så kompliceret, én gang? Og gør den slags rigtigt tit? Har du et GUI til det?
Til en god del af det.

myplacedk (101) skrev:
Ligesom når folk udvikler i C#? Det er da mere at være Microsoft fanboy, end at have reelle grunde. Eller hvad?
Føler du dig ramt at kommentaren eller hvad sker der for en latterligt kommentar der.

Jeg oplever mange som benytter en terminal til f.eks. at åbne en zip fil på grund af vane, i stedet for at højreklikke og vælge hvor den skal udpakkes.

Prøv at tage en 14 dage hvor du skal stoppe op hver gang du åbner en terminal på din desktop, og forsøg at gøre det med GUI værktøjerne i stedet.
Gravatar #103 - myplacedk
5. jan. 2010 22:30
Windcape (102) skrev:
Til en god del af det.

Hvad så med de ting du ikke har en GUI til?

Windcape (102) skrev:
Føler du dig ramt at kommentaren eller hvad sker der for en latterligt kommentar der.

Jeg tænkte nok at du kunne se det latterlige i det, hvis jeg vendte den om.

Windcape (102) skrev:
Jeg oplever mange som benytter en terminal til f.eks. at åbne en zip fil på grund af vane, i stedet for at højreklikke og vælge hvor den skal udpakkes.

Gør det noget, hvis det nu er lige så effektivt?

Men det er nu også lige meget, for vi snakker om de gange hvor konsollen er mere effektiv. Og ja, nogle gange er konsollen mere effektiv til at arbejde med ZIP-filer.

Windcape (102) skrev:
Prøv at tage en 14 dage hvor du skal stoppe op hver gang du åbner en terminal på din desktop, og forsøg at gøre det med GUI værktøjerne i stedet.

Jeg har prøvet det flere gange, fordi jeg så tit hører at konsollen er gammeldags og yt. Lige nu har jeg 5 konsoller åbne på denne PC.

Windcape skrev:
Java is the new COBOL

Wee, Java er udødelig! :-D
Gravatar #104 - myplacedk
5. jan. 2010 22:33
Windcape, du svarede aldrig på den her:

Windcape (83) skrev:
Hvis du har brug for konsol værktøjer for at håndtere særtilfælde, er det fordi der ikke er gode nok GUI værktøjer.

myplacedk (84) skrev:
Opret en mappe pr. måned for de sidste to år. Træk en bestemt fil ud [fra versionsstyring] hver d. 1. i de måneder, og placer i de rigtige mapper.
Hvor hurtigt kan du gøre det med dit GUI-værktøj?
Gravatar #105 - Windcape
5. jan. 2010 23:16
myplacedk (103) skrev:
Wee, Java er udødelig! :-D
Vær nu glad for at Microsoft ikke gjorde C# open-source :p
Gravatar #106 - XorpiZ
6. jan. 2010 07:40
Nu er vi godt nok kommet ret off-topic, men jeg vil da lige byde ind med et par eksempler på steder, hvor konsol > GUI.

Noget de fleste windows-brugere kender - ipconfig. Nemt og hurtigt. Findes der overhovedet en GUI i Windows, der kan vise IP, hostname, dns mm.?

Andre eksempler er load- og scanstate værktøjerne fra MS. De er konsol-baserede og laaaangt mere effektive end "Files and Settings Transfer Wizard".

Ellers kan nævnes, som myplacedk gør det, telnet, ssh, netstat, netsh og lign. værktøjer.
Gravatar #107 - Windcape
6. jan. 2010 10:04
XorpiZ (106) skrev:
Findes der overhovedet en GUI i Windows, der kan vise IP, hostname, dns mm.?
http://clausjoergensen.dk/media/files/ipconfig-gui.png

Skriv "Network Connections" i start-menuen's søgefelt, og vælg hvilken adapter du vil have informationer om.

ipconfig er et godt eksempel på en nørdet vane, som slet ikke har været relevant siden Windows XP ;-)
Gravatar #108 - Acro
6. jan. 2010 10:21
Windcape (107) skrev:

Skriv "Network Connections" i start-menuen's søgefelt, og vælg hvilken adapter du vil have informationer om.

ipconfig er et godt eksempel på en nørdet vane, som slet ikke har været relevant siden Windows XP ;-)

Ikke nødvendigt betyder ikke, at det er mere effektivt.

For at følge din guide, skal jeg markere startmenuen, skrive minimum "network connecti" inden valgmuligheden dukker op, trykke pil ned tre gange, trykke enter, markere med mellemrumstasten, trykke enter to gange. Det kræver uden mus 24 anslag.

Alternativet er at bruge genvejstasten til kør og skrive "cmd /k ipconfig" (eller bryde det op i to) og trykke enter. Det kræver (med genvejstast) 18 anslag.

Du sparer altså seks anslag ved at få det præsenteret i konsollen. Færre anslag må pr. definition være hurtigere end flere.
Gravatar #109 - Windcape
6. jan. 2010 10:39

Om det er mere effiktivt må afhænge af hvad du skal bruge informationerne til.

Derudover vil man til en eventuel guide af en bruger, nemmere kunne benytte sig af "Network Connections" da oversigten over adapters er noget mere brugervenligt.

Sammenlign hvad du ser på mit screenshot med ipconfig:

Windows IP Configuration

Wireless LAN adapter Wireless Network Connection:

Connection-specific DNS Suffix . :
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::c5b1:cf0a:b754:dbb1%12
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

Ethernet adapter Local Area Connection:

Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::71b1:fc8c:960e:37e0%11
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.101
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

Tunnel adapter isatap.{A83C9112-5D28-40F2-AB7F-047CCD74A63D}:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected

Tunnel adapter isatap.{FC56A340-09F9-43CB-BB65-FEBB23EDCBD5}:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected

Tunnel adapter Local Area Connection* 9:

IPv6 Address. . . . . . . . . . . : 2001:0:4137:9e50:30a2:2043:ab11:a71f
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::30a2:2043:ab11:a71f%16
Default Gateway . . . . . . . . . : ::

For brugere som har Dansk Windows, har man også den fordel at adapterne er lokaliserede i "Vis Netværks Forbindelser", så det er utrolig nemmere at forstå.

Jeg er ligeglad med at folk vil spille nørder og bruge en terminal selvom der er andre muligheder. Hvad jeg ikke er ligeglad med er når folk ikke laver "andre muligheder" end terminaler, fordi de ikke kan forestille sig at lave et ordenligt GUI værktøj.

Gravatar #110 - XorpiZ
6. jan. 2010 11:27
Windcape (107) skrev:

Nu sidder jeg godt nok lige på en XP her på jobbet, så det er lidt svært for mig at teste.

Til gengæld lærte jeg noget nyt. Hvis man får vist forbindelsesstatus på LAN-forbindelsen i sin taskbar, så kan man dobbeltklikke på den og vælge "Understøttelse" og se sin IP-adresse. Det er ligefør, det er hurtigere end at gå i cmd og skrive ipconfig.

Omvendt, så må man aldrig undervurdere wauw-faktoren i at bruge konsollen. Folk bliver dybt imponerede :p
Gravatar #111 - mazing
6. jan. 2010 11:32
De sidste tre ikke-nørder jeg har hjulpet med at finde deres IP, har ikke kunne finde frem til det via kontrolpanelet. Knapperne hedder noget forskelligt efter om det er XP, Vista eller 7 for ikke at nævne sprog. I stedet for at sidde som en idiot og bede dem om at beskrive alt det de ser på skærmen, så bad jeg dem bare om at køre cmd og skrive ipconfig, så var det problem løst.
Gravatar #112 - fidomuh
6. jan. 2010 13:59
ipconfig?
Det bruger jeg stort set kun til release / renew.

Det er sjaeldent relevant for mig at vide hvilken IP en klient maskine har, DHCP er i brug. Serverne kan man jo huske hostname og IP paa anyway.

saaeh, cmd-r 'ipconfig /renew all' *vente*, kontra at bruge musen paa hvert interface ( Vi har ogsaa wireless paa de fleste maskiner ), vente paa gui'et fryser, etc. ... ipconfig be teh win.

Men eh, konsol > gui i stort set alle tilfaelde hvor du skal have mere end 1 funktion ind.

Hvor mange gui programmer kan du pipe rundt imellem i samme omgang ?

Hurtigt eksempel:
find & execute command.

find . -exec sh myfagscript.sh {} \;

Eller hvad med:
find -type f | (dirnum=0; filenum=499; while read i; do filenum=$[filenum+1]; if [ $filenum -ge 500 ]; then dirnum=$[dirnum+1]; dirname=../Raafiler/$dirnum; mkdir -p $dirname; filenum=0; fi; echo mv "$i" $dirname; done)

Hvilket gui program goer du dette med?
Det maa gerne vaere i windows, btw.

Pointen her er, at konsollen kan bruges til utroligt komplekse ting, som mixer mellem mange forskellige programmer.

Du kan, selvsagt, scripte disse "funktioner" sammen naar du skal bruge dem, du behoever ikke at finde en milliard forskellige programmer der kan alt muligt underligt :)
Gravatar #113 - arntc
6. jan. 2010 20:31
arne_v (42) skrev:

Jeg kender ikke Eclipse SVN plugin, men CVS behøver man ikke mere end 10 liniers intro tol.

VisualSVN/Tortoise (for windowsbrugere) og Eclipse SVN plugin - sammenlagt tager opsætningen mindre end 10 min.

Opsæt en VisualSVN server på din egen maskine (bruger ikke mange resurser), brug Eclipse SVN Plugin, og kør med dit eget personlige repository. Når du vil eksportere til en medstuderende kan han bare lave et checkout af dit repository. Du behøver skam ikke en dedikeret server for at bruge det i mindre grupper.
Gravatar #114 - Windcape
7. jan. 2010 04:50
Så er der nogen der har en logisk forklaring på hvorfor man skal installere JEE support for at få en HTML highlighter i Eclipse.

Og hvordan man slår word-wrapping til i Console, det er godt nok fustrende at skulle lave vertikale scrollbars, når Eclipse nu stadigvæk ikke har en ordenlig debugger *sigh*
Gravatar #115 - Windcape
7. jan. 2010 05:17
WTB LINQ i Java :(

public List<MailItem> getMailItems(Folder folder)
{
String name = folder.getName();
if (name.equals("Inbox"))
{
return inboxItems;
}
else if (name.equals("Sent Items"))
{
return sentItems;
}
else if (name.equals("Trash"))
{
return trashItems;
}

return new ArrayList<MailItem>();
}
Gravatar #116 - arne_v
7. jan. 2010 13:57
Windcape (114) skrev:
Så er der nogen der har en logisk forklaring på hvorfor man skal installere JEE support for at få en HTML highlighter i Eclipse.

HTML filer er for web apps.

Web apps er Java EE.

Umiddelbart lyder det meget logisk.
Gravatar #117 - arne_v
7. jan. 2010 15:35
Windcape (115) skrev:
WTB LINQ i Java

Hvordan ser den metode da ud i C# med LINQ?
Gravatar #118 - Windcape
7. jan. 2010 16:47
arne_v (116) skrev:

Web apps er Java EE.

Logisk hvis man kun bruger Eclipse til Java.

arne_v (117) skrev:
Hvordan ser den metode da ud i C# med LINQ?
Den ville tillade refactoring til en simpel getter på mailitems i første omgang, og lade sortering blive håndteret længere ude ved brug af f.eks. mails.Where(x => x.FolderType == Folder.Trash);

Man savner virkelig lambda's. De må godt skynde sig med Java 7.
Gravatar #119 - arne_v
7. jan. 2010 17:48
Windcape (118) skrev:

Web apps er Java EE.

Logisk hvis man kun bruger Eclipse til Java.

Jeg er sikker på at HTML editor funktionaliteten er open source, så andre web relaterede sprog som f.eks. PHP kunne inkludere det.

Hvad er det for et sprog som ikke inkluderer det men burde?
Gravatar #120 - Windcape
7. jan. 2010 17:52
Jeg mener bare at Eclipse burde inkludere det som standard, lidt ligesom Visual Studio 2008 gør.

Jeg fandt nogle half-arsed guides som kunne forklare hvad man skulle installere fra deres update-manager, så det virker nu, (dog ikke fantastisk, det er godt nok en halvhjertet editor).
Gravatar #121 - arne_v
7. jan. 2010 17:53
Windcape (118) skrev:

Den ville tillade refactoring til en simpel getter på mailitems i første omgang, og lade sortering blive håndteret længere ude ved brug af f.eks. mails.Where(x => x.FolderType == Folder.Trash);

LINQ ville gøre dette meget nemt.

Du kunne godt lave noget lignende i Java. Det har du så bare valgt ikke at gøre.

Min pointe er at den kode du viste kan ikke i seig selv erstattes af LINQ.

Det er ikke engang god kode.
Gravatar #122 - arne_v
7. jan. 2010 17:54
Windcape (120) skrev:
Jeg mener bare at Eclipse burde inkludere det som standard, lidt ligesom Visual Studio 2008 gør.

VS er nærmest en monolitisk app.

Det er Eclipse ikke.

Der er ikke nogen grund til at ikke-web udviklerne skal sidde med et HTML plugin.
Gravatar #123 - arne_v
11. jan. 2010 02:49
arne_v (119) skrev:
Hvad er det for et sprog som ikke inkluderer det men burde?

Jeg har lige checket - Eclipse for PHP kommer også med den.
Gravatar #124 - Windcape
11. jan. 2010 04:52
*dybt suuuuuuuuuuuuuuuuuuk*

Eclipse's keybindings er komplet håbløse. F.eks. kan man ikke rebinde F2.
Gravatar #125 - Corholio
11. jan. 2010 07:38
Windcape (124) skrev:
*dybt suuuuuuuuuuuuuuuuuuk*

Eclipse's keybindings er komplet håbløse. F.eks. kan man ikke rebinde F2.

Jo, det kan man så godt... man kan faktisk binde den til hvad som helst, også flere ting (på forskellige contexts).
Gravatar #126 - Windcape
11. jan. 2010 07:54
Ja, det er flot, kun 9 forskellige "Rename", "gæt hvilken er korrekt".
Gravatar #127 - fidomuh
11. jan. 2010 08:54

Hvilken version af Windows sidder du og fumler rundt i ?

Jeg har *INGEN* problemer med at rebinde i OS X eller Linux her.

Saa ja, Windcape, det er soerme *flot* :D
Gravatar #128 - Corholio
11. jan. 2010 09:45
Windcape (126) skrev:
Ja, det er flot, kun 9 forskellige "Rename", "gæt hvilken er korrekt".

Tjah, så må du godt nok ha' installeret lidt af hvert. Jeg har 2 entries:

Rename - F2 - In Windows
Show Tooltip Description - F2 - Editing Text

Så er det ikke så vanskeligt at finde ud af hvilken man skal ændre, mon ikke også der er meningsfyldt tekst på din keybindings tabel?
Gravatar #129 - zin
11. jan. 2010 09:53
Vent, er det her Windcape's officielle Eclipse Whine-thread eller sker der faktisk noget konstruktivt herinde? :o
Gravatar #130 - myplacedk
11. jan. 2010 09:56
1'eren. :-/
Gravatar #131 - Windcape
11. jan. 2010 11:22
Corholio (128) skrev:
Så er det ikke så vanskeligt at finde ud af hvilken man skal ændre, mon ikke også der er meningsfyldt tekst på din keybindings tabel?
Nej.

Fordi det viste dig at være den mindst relatede genvej overhovedet.

Rebinding af den normale rename (Ctrl+Shift+E) til F2 virkede ikke. Rebind af Ctrl+2, E til F2, virkede.

Latterligt.
Gravatar #132 - arne_v
13. jan. 2010 18:47
På et område tør jeg dog godt spå at Eclipse ikke slår igennem lige med det samme.

Emonic (C# plugin til Eclipse) er lige udkommet i version 0.4 og det er stadigvækt meget basalt.
Gravatar #133 - arne_v
13. jan. 2010 20:06
#windcape og Eclipse

Jeg vil iøvrigt kunne få windcape til at elske Eclipse på en halv times tid.

Jeg ville bare sætte ham til at udvikle i IBM Visual Age for Java 3.5 i den halve time.

Dem der har været så uheldige at måtte bruge dette produkt for en 10 år siden vil uden tvivl give mig ret.
Gravatar #134 - Windcape
13. jan. 2010 20:08

Jeg tror man kan blive bedre venner med Eclipse, hvis man havde en guru til at gå programmet igennem mens man rent faktisk bruger det til produktion.

Problemet med Eclipse er det er dybt overdrevet in komplexitet, med contextmenuer der er størrere end skærmen, og 9 ens genveje som kan mappes til forskellige ting.

F.eks. krav om at forskellige views (views != perspectives), skal være åbne for at keybinds virker er underligt.
Gravatar #135 - fidomuh
14. jan. 2010 00:12

Jeg tror man kan blive bedre venner med Eclipse, hvis man havde en guru til at gå programmet igennem mens man rent faktisk bruger det til produktion.

Det gaelder jo saa alle produkter.
Proev du at faa Visual Studio til at compile et stoerre, komplekst, C projekt, korrekt og med optimeringer.

Problemet med Eclipse er det er dybt overdrevet in komplexitet, med contextmenuer der er størrere end skærmen, og 9 ens genveje som kan mappes til forskellige ting.

Det er meget open source software ofte, til stor glaede for power users, men det giver en stoerre indlaeringskurve.

F.eks. krav om at forskellige views (views != perspectives), skal være åbne for at keybinds virker er underligt.

Giver vel fint mening hvis man bruger forskellige views til projekt haandtering, ligesom man typisk bruger screens til i Linux.

Det fungerer OK her, men jeg har saa udelukkende rodet med Eclipse for din skyld.
Det er kun til PHP, men det har er da lykkedes mig at faa det til at spille godt nok til, at jeg overvejer at skifte fra det simplistiske Smultron :)

Det skyldes faktisk kun 2 ting:
1) Projekthaandtering
Rent faktisk at have alle filer til et givent projekt aabent og nemt overskueligt, sammen med andre projekter lige ved haanden, som der nemt kan klippes fra, etc.. Meget gg faktisk, og lidt mere overskueligt end min nuvaerende loesning. Det er dog noget mere rodet naar jeg skal fokusere paa koden, men jeg kan sikkert finde et 'full screen' mod af en art.

2) PHP Functions
Det er meget rart ikek at skulle skifte screen til Opera for at tjekke PHP funktioner, dependencies, variabler, etc.
Det er dog igen tveaegget, da jeg typisk skal bruge noget mere komplekse forslag end Eclipse kan levere anyway.

Men alt i alt, kan det godt vaere en smule fordelagtigt, det eneste jeg dog ikke kan bruge til en fis, er auto-completion.
Gravatar #136 - illishar
14. jan. 2010 08:27
fidomuh (135) skrev:
det eneste jeg dog ikke kan bruge til en fis, er auto-completion

Den er heller ikke så brugbar i Eclipse som man kunne have ønsket, men det er altså stadigvæk hurtigere at skrive "speciallægePraksisPlanlægningsStabiliseringsPeriode" via den, end uden ;)
Gravatar #137 - fidomuh
14. jan. 2010 11:04

Den er heller ikke så brugbar i Eclipse som man kunne have ønsket, men det er altså stadigvæk hurtigere at skrive "speciallægePraksisPlanlægningsStabiliseringsPeriode" via den, end uden ;)

Jojo, jeg bruger som regel block-copy i VIm, saa det er sjaeldent jeg skriver den slags.

Det er maaske, 3-4 tastetryk jeg sparer, forudsat at jeg ikke har 50 funktioner der hedder speciallaegepraksisplanlaegnings* :)

Mmmm.. VIm :P

Jeg kunne godt taenke mig et Smultron plugin der kunne lave search and copy og som kunne forstaa en form for wildcards og evt. regular expressions :)
Saa man kunne trykke ctrl-f, skrive "spe*periode$", enter, ctrl-v.

Maaske jeg skulle lave mine egne plugins snart :D
Gravatar #138 - T-Hawk
14. jan. 2010 22:58
fidomuh (135) skrev:
Det er dog noget mere rodet naar jeg skal fokusere paa koden, men jeg kan sikkert finde et 'full screen' mod af en art.

Nu er jeg ikke helt med på om du savner dette i eclipse, men hvis det er der du mener, så kan du få den til at minimere alt andet end koden ved at dobbeltklikke på tabbaren med åbne filer.
Gravatar #139 - Windcape
15. jan. 2010 09:23
@ Eclipse / portability:

Når man kopiere Eclipse fra een pc til en anden følger plugins ikke med. Og plugins er eller ikke gemt i ens Workspace.

Så meget for "nemt at kopiere fra en pc til en anden". Idioti på højt niveau.

Og da jeg bitechede over SVN var det pga. open-source hippiernes idiotiske valg af GPL gør at man skal have SVN-connectors fra et 3. parts side, da de ikke må distribuere det selv. (http://community.polarion.com/index.php?page=download&project=subversive)

Så nej myplacedk, du kan IKKE bare installere SVN out of the box.
Gravatar #140 - myplacedk
15. jan. 2010 09:36
Windcape (139) skrev:
Når man kopiere Eclipse fra een pc til en anden følger plugins ikke med.

Jo de gør. Plugins er i mapperne "features" og "plugins". Jeg benytter mig af dette både hjemme og på arbejde.

Hvorrfor du tror noget andet aner jeg ikke. Jeg gætter på et plugin som har data uden for eclipse-mappen, eller at du har gjort noget forkert.

Windcape (139) skrev:
Så nej myplacedk, du kan IKKE bare installere SVN out of the box.

Jeg forstår ikke den kommentar. Jeg kan ikke huske præcist hvordan jeg fik SVN-integration i Eclipse, men det var ikke problematisk. Og da jeg kopierede Eclipse til en anden maskine virkede det stadig.

Windcape (139) skrev:
Idioti på højt niveau.

...
Gravatar #141 - Windcape
15. jan. 2010 09:39
myplacedk (140) skrev:
Jo de gør. Plugins er i mapperne "features" og "plugins". Jeg benytter mig af dette både hjemme og på arbejde.
Jeg har lige kopieret Eclipse fra en pc til en anden.

Mine SVN plugins fulgte ikke med. Hele mappen og hele min Workspace mappe blev kopieret.

Gravatar #142 - myplacedk
15. jan. 2010 09:59
Når det så virker hos mig, og jeg fortæller dig at plugins er filer i en undermappe til Eclipse, kan du så ikke godt selv se, at den generelle udtalelse "[url=#139]Når man kopiere Eclipse fra een pc til en anden følger plugins ikke med[/url]" ikke er korrekt?
Gravatar #143 - Windcape
15. jan. 2010 10:37
Eclipse er så dejligt:

1. opstart: Error loading <random Google class library>
2. opstart: Cannot find AppServer
3. opstart: Missing DotNucleus
4. opstart: Crash
5. opstart: Endelig kan jeg køre min kode.

Eclipse har humørsvinginger. Nogle gange virker den ikke, andre gange gør den.

Den synes også det er sjovt at randomly inkludere filer i min package explorer, og så brokke sig over de er ude af sync med filsystemet.

Jeg fatter ikke i kan overleve at arbejde med sådan et stykke lorte software.

Gravatar #144 - Windcape
15. jan. 2010 10:42
@ contextmenuer:

http://clausjoergensen.dk/media/files/eclipsefaggo... (Læg mærke til at størstedelen af dem ikke har keyboard genveje).

Jeg håber alle som arbejder med Java, sørger for at få et par 24" skærme med i kontrakten.

Gravatar #145 - myplacedk
15. jan. 2010 10:55
Windcape (143) skrev:
Eclipse er så dejligt:

Så når argumenterne taler imod dig bitcher du bare over et eller andet tilfældigt. Du er umulig at diskutere med.

Ih hvor er de synd for dig at Eclipse er så slem. Du har min medlidenhed.

Men Eclipse er stadig mit favorit IDE til Java-udvikling. Hvis ikke du kan nøjes med medlidenhed, men insisterer på at jeg skal have samme holdning som dig, så er det bare ærgeligt.

Men lær nu at kende forskel på subjektivt og objektivt. Og at fordi du ikke kan få en ting til at virke, betyder det ikke at softwaren er designet fra bunden til at det ikke er muligt.
Gravatar #146 - Windcape
15. jan. 2010 11:00
myplacedk (145) skrev:
Men Eclipse er stadig mit favorit IDE til Java-udvikling.
Er der alternativer? ;-)

Gravatar #147 - fidomuh
15. jan. 2010 11:22

Der er et par stykker her i traaden.

Jeg har lige kopieret Eclipse fra en pc til en anden.

Mine SVN plugins fulgte ikke med. Hele mappen og hele min Workspace mappe blev kopieret.

Jeg har lige kopieret det mellem 2 macs og 2 linux masiner, alle plugins virkede fint.
Gravatar #148 - T-Hawk
15. jan. 2010 11:23
Windcape (139) skrev:

Og da jeg bitechede over SVN var det pga. open-source hippiernes idiotiske valg af GPL gør at man skal have SVN-connectors fra et 3. parts side, da de ikke må distribuere det selv. (http://community.polarion.com/index.php?page=download&project=subversive)

Wrong, man skal bare ikke bruge subversive (som ja, har det problem, er ikke helt med på hvorfor). Subclipse derimod har connectors indbygget, aka. ingen problemer.

Windcape (146) skrev:
Er der alternativer? ;-)

Ja?
Gravatar #149 - Windcape
15. jan. 2010 11:31

Jeg bruger den SVN som dukker up ved "sub" eller "svn" søgning. Hvis der er flere underlige plugins gemt her og der, hvordan fanden skulle jeg vide det.

IDEA, NetBeans og Oracle JDeveloper er forreste alternativerne, men de kan ikke rigtig bruges til GWT eller Android udvikling.

Man er stort set ligeså låst i Java som i .NET mht. udviklingsmiljø, hvis ikke mere pga. applicationservers. (Jeg fatter ikke at IBM holder fast i den gamle træhest, og ikke går ind i det nye årtusinde)
Gravatar #150 - T-Hawk
15. jan. 2010 11:35
Windcape (149) skrev:
IDEA, NetBeans og Oracle JDeveloper er forreste alternativerne, men de kan ikke rigtig bruges til GWT eller Android udvikling.

Man er stort set ligeså låst i Java som i .NET mht. udviklingsmiljø, hvis ikke mere pga. applicationservers

Du kan ikke klandre hverken Sun eller Eclipse for at Google vælger at basere deres Android SDK på Eclipse. Og det kan vel ikke komme som en overraskelse at GWT, som er udviklet til brug i Eclipse, lægger op til udvikling i Eclipse.

Btw, så kan du jo sådan set kode dit java i hvad du vil, selv notepad hvis det skulle lyste.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login