mboost-dp1

michael jackson Muslim ??:X

Gå til bund
Gravatar #301 - Anelguso
2. jul. 2007 20:31
DJ-Mogli jeg syntes det noget lort du fyrre af !!!!!!!!!!!!!!!!!
muhammed krisen det er fordi der nogle folk der elsker sin tro og tor så meget på gud at de ikke vil have at nogle dumme danskere skal ødelægge og lave grim med deres religion !!!!!!!!!!!!!!!!
og de kristne kan da bare gøre det samme som de muslimske lande gøre hvis de føler at de muslimske lande laver grim med jesus !!!!

og du siger at den arabiske befolfkning/land er ikke moden ??
det nok fordi de ikke har penge til at blive det, det er jo et fattigt land men skal tænke på at danmark har ejet et stort del skibe og meget mere i fortiden så de er rigelig rige !!
Gravatar #302 - Anelguso
2. jul. 2007 20:41
den her video som du har fundet her

jeg kan også finde et masse lort om kritne inde på youtube !!!!

prøv se hvis islam var et lorte tro vil ikke en masse danske kristne flytte til islam ?????

islam er et flot religion
Gravatar #303 - BurningShadow
2. jul. 2007 20:47
Islam er en religion.
Religion er lort.
Lort er ikke flot.

(Gælder alle religioner!)
Gravatar #304 - Anelguso
2. jul. 2007 20:49
haha din synspunkt :D

men ikke min
Gravatar #305 - Spiderboy
2. jul. 2007 20:50
Som Muhammed-krisen viser, så har det 1400 år været forbudt/umugligt at være kritisk over for muhammed, mens det ikke har været sådan med jesus.

Hvor lang tid var det nu der gik, før reformationen kom i kristendommen? Jow, der gik også rundt regnet nogle 1500 år. Og vi skal helt op til 960'erne/1970'erne, før det blev almindeligt accepteret at være åben ateist.

Arabisk har nærmest ikke udviklet sig i 1400 år.

Det tror jeg simpelthen ikke på. Sprog udvikler sig, da dialekter opstår og blander sig, osv. Det kan ikke undgås.

Islandsk har til gengæld ikke ændret sig ret meget i løbet af de sidste 1000 år, og det er kun fordi det er et forholdsvist begrænset geografisk område og samtidig meget isoleret fra omverdenen.

Jeg håber godt for dig at du ved at alt viden og videnskab Araberne kom frem til var baseret på Græsk viden og videnskab.

Rigtig meget videnskab inden for fysik og matematik kom oprindeligt fra araberne, f.eks. forskellige emner af optik. Også i mænder, så det er sammenligneligt hvad der blev produceret i Grækenland.

Men det meste videnskab araberne producerede var dog fra inden islam blev udbredt dernede. Men hvad, vi har jo også selv haft en mørk tidsalder, hvor videnskaben stod stille i mange hundrede år.

Og det talsystem vi bruger i dag kaldes de arabiske tal (som araberne faktisk havde fra inderne, så det er et dårligt eksempel. :-P).

De muslimske lande prøvede også at give igen ved at gøre nar af dronning Margrethe og den slags. Men det tog danskerne meget afslappet. Alt andet ville også have været hykleri.
Gravatar #306 - Djaa9
2. jul. 2007 20:53
Anel har du overhovedet set den video du linkede til... Hun siger at den muslimske verden er underudviklet og deres ideer forældede. Hun siger selv at hun ikke tror på nogen religion og kalder det overtro..
Og så slutter hun af med at sige at Islam er den værste af religionerne da der er flere mennesker der slår sig selv ihjel i Allahs navn for forældede idealer.. Og fremhæver jødedommen som en god religion i Islams lys..
Ikke for at være efter dig men der skød du da vidst dig selv i foden.
Gravatar #307 - Spiderboy
2. jul. 2007 20:53

Jeg må indrømme, at jeg synes, at Koranen er en hamrende flot bog. :-D
Gravatar #308 - Anelguso
2. jul. 2007 20:57
Spiderboy
noget af det du siger kan jeg godt lide :D

og jeg respektere alle tro og respektere også dem der ikke tror på noget men respektere ikke dem der lave pis og siger grimme ting om religioner lige meget vilken det er
Gravatar #309 - Anelguso
2. jul. 2007 21:00
TheJapp
ja jeg har set videonen men jeg har også set lige så dårlig video om kristne i youtube men kan j forhelved finde alt på youtube
og alle har deres mening
Gravatar #310 - Djaa9
2. jul. 2007 21:04
ok.. fair nok.. Har lige set du tog den var et tidligere indlæg. God ide med quotes.
Syntes bare det var mærkeligt at du kom med et link der var så anti-islam... Jeg tror også de fleste her efter hvad jeg har læst mig frem til er imod religion generelt og ikke bare islam.
Gravatar #311 - Spiderboy
2. jul. 2007 21:07
Når jeg siger en hamrende flot bog, så er det udseendet jeg mener, altså dekorationerne osv. Jeg er ikke troende, så jeg tror ikke på hvad den siger. Bare lige så du ikke misforstår mig. :-)
Gravatar #312 - Anelguso
2. jul. 2007 21:08
de fleste her tror ikke på noget som jeg ved :D

må jeg spørg hvad tror du på thejapp eller er det en hemmelighed ?
Gravatar #313 - Anelguso
2. jul. 2007 21:10
nej nej jeg mener ikke kun det der med en hamrende flot bog syntes også at der er kommet god ting ud af dig og nogle af dine forklaringer er også gode

Spiderboy
Gravatar #314 - Djaa9
2. jul. 2007 21:12
Overhovedet ikke.. Spørgsmålet er nærmere OM jeg tror på noget. Jeg ved at der ikke findes en religion eller et stykke papir derude med en overbevisende sandhed for mig, men der er så meget derude vi ikke har opdaget endnu.
Mon ikke noget af det vi ikke har opdaget endnu, idag ville kunne defineres som religiøst.
Men kristen, jøde, eller muslim det kan jeg ikke kalde mig selv.. Jeg tror sandheden er meget mere indviklet.
Gravatar #315 - Anelguso
2. jul. 2007 21:16
TheJapp jeg har fuld respekt for det du siger men syntes helt seriøst at du skal prøve læse noget religion måske begynder du at tro på noget fx kristendom eller islam :D
det er også mega spændene at læse det og det er en god træning :D
Gravatar #316 - DJ-Mogli
2. jul. 2007 21:17
Jeg siger blot at jeg føler at man skal have en vis viden før man udtaler sig om noget og at det skal være sagligt begrundet.

Du føler, ja.
Om noget er sagligt begrundet er også i høj grad en subjektiv vurdering.
Så i og med jeg, lige som dig, er forudindtaget om dette emne, så vil jeg selvfølgelig også vurdere det samme om dig.

DJ-Mogli jeg syntes det noget lort du fyrre af !!!!!!!!!!!!!!!!!

sikkert. men jeg prøver ikke at lyve og sige at jeg er neutral og ikke er forudindtaget, som mange gør.

muhammed krisen det er fordi der nogle folk der elsker sin tro og tor så meget på gud at de ikke vil have at nogle dumme danskere skal ødelægge og lave grim med deres religion

Det var en skide tegning!
En tegning.
En meget stor overdrivelse. Bare på grund at man ikke må forholde sig kritisk til muhammed, som man må over for jesus, uden at blive angrebet.

og de kristne kan da bare gøre det samme som de muslimske lande gøre hvis de føler at de muslimske lande laver grim med jesus !!!!

Sikkert, jeg har ikke høje tanker om kristendommen. Men jeg kan ikke mindes at det er sket i lige så høj grad inden for de sidste par år, dog skulle det ikke undre mig at kristne er på samme måde.

Dog skal man tænke på dengang hvor Paven sammenlignede Islam med vold, eller blev misforstået. Der kan jeg huske de muslimske protester, hvor de brandte Pave-dukker af, hvor demonstrantere trampede på den afbrandte pave-dukke og råbte "ISLAM HAR IKKE NOGET MED VOLD AT GØRE!". Ikke at Islam som religion har noget med vold at gøre, men jeg synes sku det var en sjov scene.

Men tænk på dengang hvor Taliban i 2001 sprængte de store buddha-statuer i luften, så du nogle buddhister brænde muslimske ambasader af?
Nej, nok fordi Buddhisme er den mest fredelige religion i verden.

og du siger at den arabiske befolfkning/land er ikke moden ??
det nok fordi de ikke har penge til at blive det, det er jo et fattigt land men skal tænke på at danmark har ejet et stort del skibe og meget mere i fortiden så de er rigelig rige !!

Ok, de arabiske lande .... fattighe ???
Saudi Arabien, Quatar, Bahrein, Iran og Kuwait har røven fuld af olie. De andre har mange natur-ressourcer.

Jeg ved ikke hvorfor så få muslimske mennesker har bidraget til den moderne videnskab, men en ting er sikkert, det har indirekte noget med islam at gøre. Derfor må muslimer revidere islam, eller bare lade være med at lytte for meget til den, og lære at være kritiske som resten af verden, og ikke tro at det er allahs vilje det hele.

jeg kan også finde et masse lort om kritne inde på youtube !!!!

sikkert, men jeg er ikke kristen, men ateist.
Jeg gider ikke beskytte kristendommen.

Ja, men der er bare alt for mange muslimer som skider direkte på islam. Og i andre gode muslimer gør INTET imod det.

Hvor lang tid var det nu der gik, før reformationen kom i kristendommen? Jow, der gik også rundt regnet nogle 1500 år. Og vi skal helt op til 960'erne/1970'erne, før det blev almindeligt accepteret at være åben ateist.

som sagt, vil jeg ikke forsvare kristendommen, men angribe alle religioner.
Det er simpelthen på tide at Muslimere, gjorde som de kristne, reformerede den.
Hvilket Muslimen, Wafa Sultan også er inde på i dette meget kendte nyheds-indslag, et nyheds-indslag der chokkerede den islamiske verden, og gør at wafa sultan må leve under konstant politibeskytelse:

Rigtig meget videnskab inden for fysik og matematik kom oprindeligt fra araberne, f.eks. forskellige emner af optik. Også i mænder, så det er sammenligneligt hvad der blev produceret i Grækenland.

Jaja, vi har meget at takke den del af verden for, min pointe var bare at de ikke hjælper så meget til at bidrage til verden, som deres store befolkningstal burde gøre: for muslimere er ikke klogere eller dummere end alle andre, men alligevel er det dem der bidrager mindst til videnskab. Min Vurdering af grunden til dette er at Islam er en hæmsko for kritisk tænktning - hvad der er det vigtigste for alt fremskridt.

Men det meste videnskab araberne producerede var dog fra inden islam blev udbredt dernede. Men hvad, vi har jo også selv haft en mørk tidsalder, hvor videnskaben stod stille i mange hundrede år.

God pointe. Men det må være op til muslimerne selv at gøre dette. En ting er sikkert, hvis vesten prøver at gribe ind, har det den modsatte effekt.

Og det talsystem vi bruger i dag kaldes de arabiske tal (som araberne faktisk havde fra inderne, så det er et dårligt eksempel. :-P).

Men Araberne kunne da finde ud af at udbredde det :)
Gravatar #317 - Djaa9
2. jul. 2007 21:20
Ved godt der er mange der påstår at de har læst Biblen og koranen.. Men jeg har rent faktisk læst begge bøger.. Og jeg kom sammen med en hinduist i 7år, hun konvertede så til den katolske kirke mens vi var sammen. Og min mors familie er indremissionske (stærkt troede kristende). Religion er da også både spændne og facinerede... Det er bare svært, og uden grund for mig at tro på noget der ikke er bekræftet. Så hellere lade tvivlen råde og sindet være åbent..
Gravatar #318 - Spiderboy
2. jul. 2007 21:28
Jamen, tak skal du have. :-)

Ok, de arabiske lande .... fattighe ???
Saudi Arabien, Quatar, Bahrein, Iran og Kuwait har røven fuld af olie. De andre har mange natur-ressourcer.

Ja, fattige, forstået på den måde, at det er magthaverne der svømmer i rigdomme, mens den almene befolkning går i lud og koldt vand.

som sagt, vil jeg ikke forsvare kristendommen, men angribe alle religioner.

Du skrev: "Som Muhammed-krisen viser, så har det 1400 år været forbudt/umugligt at være kritisk over for muhammed, mens det ikke har været sådan med jesus."

Jeg læser det, som at du gør islam værre end kristendom, hvilket jeg så modargumenterede, da jeg ikke mente, at du havde belæg for det postulat.

Det er simpelthen på tide at Muslimere, gjorde som de kristne, reformerede den.

Helt enig. Jeg tror det det muslimske samfund trænger allermest til er en reformering som vi fik for nogle hundrede år siden. Så kom oplysningstiden og vi blev moderne.

Problemet er, at muslimerne er nogle hundrede år "bagefter" os andre.

Jaja, vi har meget at takke den del af verden for, min pointe var bare at de ikke hjælper så meget til at bidrage til verden, som deres store befolkningstal burde gøre: for muslimere er ikke klogere eller dummere end alle andre, men alligevel er det dem der bidrager mindst til videnskab. Min Vurdering af grunden til dette er at Islam er en hæmsko for kritisk tænktning - hvad der er det vigtigste for alt fremskridt.

Det er jeg ikke uenige i. Som jeg nævnte: jeg mener, at de trænger til en reformering.

God pointe. Men det må være op til muslimerne selv at gøre dette. En ting er sikkert, hvis vesten prøver at gribe ind, har det den modsatte effekt.

Det tror jeg også du har ret i. Jeg tror, at den del af verden er træt af Vestens overlegenhed og bedrevidenhed.
Gravatar #319 - DJ-Mogli
2. jul. 2007 21:56
Ja, fattige, forstået på den måde, at det er magthaverne der svømmer i rigdomme, mens den almene befolkning går i lud og koldt vand.

Det er ikke tilfældet med alle arabiske lande (Quatar, Bahrein og i Kuwait har befolkningen del i rigdommerne, fordi de har en meget refærdig, gavmild, men enevældig leder).
Men ja, selvfølgelig holdes mange Arabiske landes befolkninger i fattigdom.

Du skrev: "Som Muhammed-krisen viser, så har det 1400 år været forbudt/umugligt at være kritisk over for muhammed, mens det ikke har været sådan med jesus."

Jeg læser det, som at du gør islam værre end kristendom, hvilket jeg så modargumenterede, da jeg ikke mente, at du havde belæg for det postulat.

Kristendommen er nok den værste historisk set. Men nu, hvor de kristne lande har smidt de kristne lænker af os, er det ikke tilfældet mere. PT hører man mest om muslimer der gør uhyrligheder i islams navn. Defor burde de reformere den.

Helt enig. Jeg tror det det muslimske samfund trænger allermest til er en reformering som vi fik for nogle hundrede år siden. Så kom oplysningstiden og vi blev moderne.

Problemet er, at muslimerne er nogle hundrede år "bagefter" os andre.

Ja, og Vesten kan ikke blande sig, for muslimer vil ikke have den vestlige form for demokrati, de må selv komme til den konklusion hvorledes de kan gøre sig fri fra den del af islam der gør at de ikke i lige så høj grad kan forholde sig kritisk til verden.

Jeg håber også snart at der vil ske sådan en tanke-revolution i den islamiske verden, således at muslimer og ikke-muslimer ikke skal til at dræbe hinanden over latterlige små forskelle, som det har været tilfældet i 1400 år.

Det tror jeg også du har ret i. Jeg tror, at den del af verden er træt af Vestens overlegenhed og bedrevidenhed.

Jep. Men Vesten har jo noget at have det i, i og med at næsten alle de store ideer, opfindelser og revolutionerende videnskaber igennem de sidste 300 år er kommet fra vesten.
Og når man konfrontere muslimer fra mellemøsten med dette (jeg har prøvet), ja så kommer de bare med argumented med at alt det videnskab vi har udviklet er på baggrund af Arabisk videnskab, og derved har de opfundet alt. Muslimer har bare vilet på laurbærene for lang tid. Nu må islam reformeres
Gravatar #320 - Cloud02
2. jul. 2007 21:59
#305 Spiderboy
Det tror jeg simpelthen ikke på. Sprog udvikler sig, da dialekter opstår og blander sig, osv. Det kan ikke undgås.

Jeg kan da varmt anbefale dig at læse denne wiki-artikel
http://en.wikipedia.org/wiki/Arabic#Literary_and_M...

samt supplere op med http://en.wikipedia.org/wiki/Literary_Arabic
Gravatar #321 - Spiderboy
2. jul. 2007 23:02
Det er ikke tilfældet med alle arabiske lande (Quatar, Bahrein og i Kuwait har befolkningen del i rigdommerne, fordi de har en meget refærdig, gavmild, men enevældig leder).

Det er netop heller ikke lande som disse, der skaber problemer.

Kristendommen er nok den værste historisk set. Men nu, hvor de kristne lande har smidt de kristne lænker af os, er det ikke tilfældet mere. PT hører man mest om muslimer der gør uhyrligheder i islams navn. Defor burde de reformere den.

Korrekt og enig. Men man skal bare lige huske, at kristendommen har 600 års "forspring".

Jeg håber også snart at der vil ske sådan en tanke-revolution i den islamiske verden, således at muslimer og ikke-muslimer ikke skal til at dræbe hinanden over latterlige små forskelle, som det har været tilfældet i 1400 år.

Nemlig. Det er bare lettere sagt end gjort at revolutionere et totalitært styre, som ingen respekt har for menneskeliv.

Og når man konfrontere muslimer fra mellemøsten med dette (jeg har prøvet), ja så kommer de bare med argumented med at alt det videnskab vi har udviklet er på baggrund af Arabisk videnskab, og derved har de opfundet alt.

De glemmer bare lige den lille detalje, at alt det videnskab de refererer til, er fra inden islamisering af området. I oldtiden havde området en storhedtid med mægtige, produktive riger som Persien og Mesopotamien.

Og bare fordi de har udviklet nogle fysiske formler i optik betyder ikke, at de kan tage credits for f.eks. litografi-teknologien, som har været brugt til at fremstille mikroprocessorer med.

Interessant. Så vidt jeg kan forstå, har der naturligvis udviklet sig dialekter, som jeg påstod, men de har tilsyneladende være meget selvdisciplinære med ikke at lade det påvirke skriftsproget, så skriftsproget ikke har ændret sig ret meget (i modsætning til det talte sprog). Jeg tager mine ord i mig igen. :-)
Gravatar #322 - themuss
2. jul. 2007 23:44
De glemmer bare lige den lille detalje, at alt det videnskab de refererer til, er fra inden islamisering af området. I oldtiden havde området en storhedtid med mægtige, produktive riger som Persien og Mesopotamien.
Det er inderne der skal ha æren.

Nullet og sankrit stammer såvidt jeg ved ikke fra Mellemøsten, men Asien.
Gravatar #323 - Anelguso
3. jul. 2007 07:00
DJ-Mogli
seriøst men skulle tro at du ved alt om religion og ved alt om de fattig lande og det ved du ikke så syntes ikke du skal snakke for meget,og jeg kan se at du prøver ned gøre islam hvis du hader islam så meget så lav din egen tråd og fyrre noget lort i den.

Jeg tor på islam og er muslim men har stor respekt for de kristne og for kristendommen og syntes at det er mega spændene og læse historier om jesus /jeg må dov indrømme at jeg aldrig har læst hele biblen men kun noget af den ca halvdelen ,men jeg dog læst hele kuranen :D
Gravatar #324 - fidomuh
3. jul. 2007 07:03

Han nedgoer jo ikke islam?
Han giver sin mening om hvad islam har betydet..

Og tbh er det ikke langt fra hverken mit eller mange af mine bekendtes synspunkter..

Hvis du ikke vil have folk debatterer Islam, saa lad vaere med at oprette en traad om det.
Gravatar #325 - Anelguso
3. jul. 2007 07:14
for det første er tråden ikke oprettet for at debatte om mohammed/kuranen den er oprettet at debatte om micheal jackson

men skal ikke komme med lorte meninger som men ikke ved er rigtigt men tror det det faktisk kun dig og ham der kommer med noget lort hmm idet mindste kommer han med en forklaring men det gjorde du aldrig
Gravatar #326 - fidomuh
3. jul. 2007 07:25

Okay okay, saa lad os da tage den ...

for det første er tråden ikke oprettet for at debatte om mohammed/kuranen den er oprettet at debatte om micheal jackson

Medmindre du ikke kan laese, saa handler traaden om Michael Jackson og Islam.

At du ikke vil have folk debatterer Islam er meget tydeligt og det er et kendetegn ved muslimer.. Saa jeg er ikke overrasket..

men skal ikke komme med lorte meninger

Saa du skal tie stille?

som men ikke ved er rigtigt men tror det

Men jeg _VED_ at Islam er en stor omgang bullshit.
Du _TROR_ at der findes en gud.. Ifoelge dig selv skal du ikke sige det fordi du ikke ved det..

Godt saa...

det faktisk kun dig og ham der kommer med noget lort

At du er uenig i mine konklusioner eller ikke forstaar dem, betyder ikke de er "lort".

hmm idet mindste kommer han med en forklaring men det gjorde du aldrig

EN FORKLARING PAA HVAD?!

Men mit gaet er at du ikke har laest DJ-Mogli's indlaeg..
Og at du ikke har forstaaet at det ikke er noedvaendigt for hver eneste poster at give en 10 siders forklaring, hvis man er enig med mange af de andre..

Men jeg kan da snildt give dig en forklaring paa at Islam er noget lort:

Det er skoenlitteratur som er blevet misfortolket langt ud i ukendelighed.

( Gaet selv hvor mange religioner dette gaelder )
Gravatar #327 - Anelguso
3. jul. 2007 07:29
din mor er et stort bulldhit
Gravatar #328 - fidomuh
3. jul. 2007 07:51

Muslims rejoice!

Hvis jeg skal vaere helt aerligt, saa var det det reply jeg forventede..

Det er meget typisk naar muslimer i danmark ikke ved hvad de skal sige, saa proever de at provokere med random "din mor er grim" jokes..

Men i det mindste har min mor ikke overskaeg, nasser paa samfundet eller lugter af ged.
Gravatar #329 - Spiderboy
3. jul. 2007 08:04
Det er korrekt. Inderne var også godt med, men de lavede ikke det hele.

Men jeg _VED_ at Islam er en stor omgang bullshit.
Du _TROR_ at der findes en gud..

Du lyder som en "radikal ateist". De kan være lige så slemme som radikale teister. :-)

Du ved godt, at om man tror der er en gud, eller man tror, at der ikke er en, så er begge dele at tro, dvs. man ved ikke med sikkerhed?
Gravatar #330 - fidomuh
3. jul. 2007 08:12

Du lyder som en "radikal ateist".

Jeg skal ikke paastaa at jeg laegger skjul paa min ateisme :)

De kan være lige så slemme som radikale teister. :-)

I beg to differ..
Jeg har ihvertfald ikke hoert om nogen der i ateismens navn har draebt flere millioner mennesker.. Men det er nok bare mig :)

I debatter er jeg dog helt enig med dig.. Forskellen er bare at jeg baserer min "tro" paa logik, hvor de baserer deres paa, eh, u-logik? :D

Du ved godt, at om man tror der er en gud, eller man tror, at der ikke er en, så er begge dele at tro, dvs. man ved ikke med sikkerhed?

Joda..
Nu var min "jeg VED" om islam saa ikke dirkete baseret paa troen paa allah, mere de gaengse dobbeltmoraler, loegne og direkte racistiske ting der staar i koranen :)

[spoiler]Mest af alt var det dog for at fremprovokere en "DIN MOR" kommentar.. And look, i succeeded.. Cookies for me :)[/spoiler]
Gravatar #331 - Anelguso
3. jul. 2007 08:21
jeg sagde bare min mening syntes din mor er bullshit ligesom du syntrs islam er
Gravatar #332 - holmen
3. jul. 2007 08:26
Gad vide hvad bosanac synes om den her diskussion? Egentlig længe siden man har hørt fra ham, han virkede elelrs som en der ville være aktiv herinde. Weird...
Gravatar #333 - Anelguso
3. jul. 2007 08:27
spiderboy jeg er fan af dig du er en rigtig guttermand :D
Gravatar #334 - Cloud02
3. jul. 2007 08:28
#330 fidomuh
Jeg har ihvertfald ikke hoert om nogen der i ateismens navn har draebt flere millioner

Nu vil jeg da gå ud og vove at påstå at ateismen ikke har synderligt mange år på sig ifht. religioner.
Ateisme er jo først noget der er begyndt at udbrede sig sådan i slutningen af det 18. århundrede.

Kommunisme har jo allerede lagt den første sten og de første drab, undertrykkelser osv. på troende, blot fordi de tror på noget. Der er skam begået drab i ateismens navn, jeg ved blot ikke om det løber op i millioner endnu.
Gravatar #335 - Spiderboy
3. jul. 2007 08:33
Jeg skal ikke paastaa at jeg laegger skjul paa min ateisme :)

Når jeg siger lige så slemme som teister, så mener jeg, at nogle ateister har en tendens til at være lige så skråsikre og påstående som teister.

I debatter er jeg dog helt enig med dig.. Forskellen er bare at jeg baserer min "tro" paa logik, hvor de baserer deres paa, eh, u-logik? :D

Okay, jamen hvad er så det logiske argument for at der ikke findes en gud?

Logik har intet med tro at gøre, hvad enten vi snakker teisme eller ateisme.

Logik er læren om at udlede ny viden ud fra eksisterende viden. Givet en række præmisser og et validt inferens kan man nå en logisk konklusion. Men logik kan ikke bruges til at sige noget om præmisserne i sig selv.

At gud ikke findes et en præmis, som du antager. Så at gud ikke findes, er ikke logisk.
Gravatar #336 - DJ-Mogli
3. jul. 2007 08:34
DJ-Mogli
seriøst men skulle tro at du ved alt om religion og ved alt om de fattig lande og det ved du ikke så syntes ikke du skal snakke for meget,og jeg kan se at du prøver ned gøre islam hvis du hader islam så meget så lav din egen tråd og fyrre noget lort i den.

Jeg hader ikke lige specielt islam jeg hader, men alle religioner, hvor islam selvfølgelig er blandt.
Og jeg kan da have lov til at hade den, uden at man skal overfaldes af et religiøst politi.

Men prøv at se på de pointer jeg, og specielt Spider-boy kom frem til i tråden oven over, du vil se at det ikke er så meget had til islam, men nærmere en konstatering at der er noget meget galt med islam, og at den burde reformeres.

Jeg tor på islam og er muslim men har stor respekt for de kristne og for kristendommen og syntes at det er mega spændene og læse historier om jesus /jeg må dov indrømme at jeg aldrig har læst hele biblen men kun noget af den ca halvdelen ,men jeg dog læst hele kuranen :D

Men tilykke. Jeg konstatere bare at så mange mennesker er bleven dræbt i lige de 2 religioners navne, så derfor respektere jeg dem ikke i lige så høj grad som dig.
Hvis man har for meget respekt, så blænder det en fra manger sanheder om verden og religion.

Det var dig der oprettede den, og du kunne sagtens have sagt dig selv at den gik i den retning. Samtidig oprettede du tråden fordi du syntes at det var dejligt at Michael Jackson var bleven muslim, og ikke var en ond kristen mere, så du ved godtnok ikke meget om generel newz-snak, for så ville du vide at dette ville ske.

men skal ikke komme med lorte meninger som men ikke ved er rigtigt men tror det det faktisk kun dig og ham der kommer med noget lort hmm idet mindste kommer han med en forklaring men det gjorde du aldrig

Hvad? Bare på grund af DU ikke kan lide min mening, betyder ikke at den skal censureres væk. Du startede en tråd om et islamisk emne, så er det jo ikke kun tilladt for Halal-hippier, islam-elskere og Muslimer at debatere i den.
Og jeg kom med mange forklaringer, prøv at læs hvad jeg skrev.

Islam er sikkert en smuk religion, men der har bare været for mange idiot-muslimer som har skidt direkte på islam, og udnyttet den. Derfor burde gode muslimer i højere grad fordømme de muslimer der udnytter islam, men det plejer kun at være halvhjertede forsøg og pæne men tomme ord fra de fredelige muslimer til de onde muslimer.
Reformér jeres religion, muslimer.
Gravatar #337 - Anelguso
3. jul. 2007 08:35
jeg må sq indrømme at der er nogle kloge her som men har lyst til at høre/læse på

men DJ-Mogli/fidomuh lige før men skulle tro at det er de samme personer ??
Gravatar #338 - BurningShadow
3. jul. 2007 08:39

Når jeg siger lige så slemme som teister, så mener jeg, at nogle ateister har en tendens til at være lige så skråsikre og påstående som teister.
Ja, men nu har vi (modsat teisterne) virkeligheden på vores side, så det er vel ikke så underligt?

There may be fairies at the bottom of the garden. There is no evidence for it, but you can't prove that there aren't any, so shouldn't we be agnostic with respect to fairies?
--Richard Dawkins
Gravatar #339 - holmen
3. jul. 2007 08:41
Jeg tror at du er den sidste der skal anklage andre for det.
Bare fordi de har samme holdninger, gør dem ikke til den samme person. Hvis de nu stavede lige dårligt, oprettede samme type ufyldestgørende salgsannoncer og generelt talte grimt til alle der modsage dem, så kunne man fatte den mistanke. Især hvis begge brugere var oprettet nogenlunde samtidigt. ...
Gravatar #340 - DJ-Mogli

Det er vi også.
Jeg er de fleste brugere på newz.dk, jeg er DJ-Mogli, fidomuh, Cloud02, Acro, holmen, themuss, trylleklovn, übermench, gentox, miniaturezeuz, angelguso og spiderboy.
Jeg debaterer konstant med mig selv :-)

[spoiler]PS: hvor ynkeligt at bruge "i er den samme bruger"-kortet, bare på grund af du ikke kan forsvare dig verbalt mere, og fordi du ikke vil erkende at din hjerne er mindre en alle andre herinde.[/spoiler]
Gravatar #341 - Anelguso
DJ-Mogli det noget bullshit du skriver :D
Gravatar #342 - Anelguso
3. jul. 2007 08:45
jeg har respekt for jer alle men ikke hvis i siger grimme ord om islam/kristendom

meget af det i siger er ikke rigtigt :X
Gravatar #343 - DJ-Mogli
3. jul. 2007 08:45
#341 - nej det er ej. Angelguso er jo også en af mine 700 brugere herinde på Newz.dk, så jeg fik bare den bruger til sige det der til mig selv.
Gravatar #344 - Spiderboy
3. jul. 2007 08:46
Ja, men nu har vi (modsat teisterne) virkeligheden på vores side, så det er vel ikke så underligt?

Hvordan kan du være så skråsikker på, at der ikke findes en gud?

There may be fairies at the bottom of the garden. There is no evidence for it, but you can't prove that there aren't any, so shouldn't we be agnostic with respect to fairies?

Den har jeg hørt før. Problemet er, at analogien er ikke helt i orden, da gud normalt defineres som et usanseligt væsen, dvs. at han tilstedeværelse pr. definition ikke kan måles/registreres. Derfor giver det ikke mening at prøve og derfor kan man ikke konkludere noget ud fra det.

Mig bekendt har feer traditionelt ikke denne egenskab, og derfor er fraværet af feer i haven et validt, induktivt argument for at der ikke findes feer i haven.
Gravatar #345 - themuss
3. jul. 2007 08:47
Anelguso kan du ikke gå ud og lege på motorvejen.

#329 skrev.
Det er korrekt. Inderne var også godt med, men de lavede ikke det hele.
Jeg henviste ikke til asien for at sige, at de lavede alt viden i verden.

Jeg henviste til Asien for at vise at "Mellemøsten" ofte tager æren for moderne sprog og tallenes udvikling....

Netop som der bliver skrevet i flere omgange i denne tråd.

Faktum er at en masse ting blev opfundet i ASIEN(!) og siden videreudviklet i Mellemøsten.
Gravatar #346 - Anelguso
3. jul. 2007 08:50
themuss
må jeg tage din mor med så hun kan passe på mig ??
Gravatar #347 - themuss
3. jul. 2007 08:53
Analguso: Mohammed sutter pik på gamle mænd. Når du ligger og "beder", så er du lige klar til en stor stiv negerpik.

Mohammd var den vildeste bøssekarl. Mandeklubber uden kvindeadgang. ufatteligt at en fyr som dig der er så OBS på homofobi ikke har set homo-ritualerne i Islam.

Skrid dog på amigo-bar og få det overstået.

Og hallo du hedder anal... LOL

You lose by default.
Gravatar #348 - Spiderboy
3. jul. 2007 08:57
Jeg henviste til Asien for at vise at "Mellemøsten" ofte tager æren for moderne sprog og tallenes udvikling....

Jeg nævnte også selv, at araberne stjal talsystemet fra inderne som et eksempel.

Faktum er at en masse ting blev opfundet i ASIEN(!) og siden videreudviklet i Mellemøsten.

Det er korrekt.
Gravatar #349 - Anelguso
3. jul. 2007 08:57
din mor sutter på gamle mænd mmmmmm klamt er det hendes morgenmad eller er det hendes aftensmad :D
hils hende fra mig :D
Gravatar #350 - BurningShadow
3. jul. 2007 09:00

da gud normalt defineres som et usanseligt væsen, dvs. at han tilstedeværelse pr. definition ikke kan måles/registreres.
Men hvem har defineret ham sådan? Det har dem der tror på ham, med det ene formål at slippe for det grimme lille faktum, at der ikke eksisterer guder...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login