mboost-dp1

michael jackson Muslim ??:X

Gå til bund
Gravatar #201 - holmen
1. jul. 2007 11:56
Prøver igen: Anelguso er det langt ude når en mand slår sin søster ihjel, på sin fars ordre, fordi hun har giftet sig med en anden mand, end ham faderen havde tiltænkt hende?
Gravatar #202 - gentox
1. jul. 2007 11:58
For at gøre op med hans slavebaggrund og slavenavn. Og for dem der ikke skulle vide det hed han Cassius Marcellus Clay, Jr. før navneskiftet.

Efter at have vundet sin første titel kamp mod Sonny Liston, offentlig gjorde Clay at han var medlem af "Nation of Islam" også på tiden kaldet "Black Muslims", efter det gav trossamfundet ham navnet Cassius X, netop for at smide slavenavnet væk.

Senere under en rundvisning hos de forenede nationer(6 marts 1964), givet af Malcom X, blev navnet offentlig gjort for resten af verden.

Senere samme aften besluttede Cassius X, dog helt at ændre sit navn til Muhammad Ali, som de fleste kender ham under i dag :)
Gravatar #203 - gentox
1. jul. 2007 12:12
#199 Kan ikke undgå at bemærke at det er vigtigt for dig, at finde kendte mennesker med muslimsk baggrund?
Er det for at bekræfte/legalisere det for os andre, og dig selv, at det er godt at være muslim?

For jeg tror det er ret ligegyldigt, enten tror man, eller også gør man ikke.
Gravatar #204 - Spiderboy
1. jul. 2007 12:22
De fleste vælger den religion, som deres forældre og deres omgangskreds har.

Jeg er enig i, at buddisme er et godt bud. Hvis jeg nogensinde skal vælge en religion, bliver det enten buddisme eller konfuciasisme (bliver betragtet som en religion, selv om det teknisk set ikke er det). :-)

Jeg ser nu på det, som at religion som udgangspunkt er en god ting, men bliver misbrugt til dårlige ting. Men det er jo bare et spørgsmål om perspektiv. :-)
Gravatar #205 - DJ-Mogli
1. jul. 2007 12:22
Kan ikke undgå at bemærke at det er vigtigt for dig, at finde kendte mennesker med muslimsk baggrund?

ja, jeg tænkte det samme. Mange af disse folk der har fundet en ny religion som Islam eller scientology, nævner næsten altid at det er deres religion der er deres bedste ting ved dem. F.eks. at mange danske islamiske konvertiter (eller revertiter som de så arrogant kalder det) altid nævner at de er muslim, som noget af det først, ikke noget med at de er danskere, eller danskere med bosnisk eller palæstinensisk baggrund, nej det er deres muslimske baggrund der er vigtigst...... og det er en af grundene til at der måske er sådan en afstand mellem muslimke om ikke-muslimske mennesker i den vestlige verden.
Gravatar #206 - Cloud02
1. jul. 2007 12:33
For at svare på det i stedet for Anelguso gør, og siger noget forkert.
So ja, selvfølgelig er det langt ude og forkasteligt og afskyeligt at man kan finde på at dræbe familie medlemmer fordi de gifter sig af egen fri vilje.
MEN, det er en kulturel ting, som ikke har udspring i religionen! Æresdrab har lige så lidt at gøre med religionen Islam, som omskæring af kvinder har.
Gravatar #207 - Anelguso
1. jul. 2007 12:38
holmen ja det langt ude men det er da ikke noget med islam at gøre det bare fordi faren vil bestemmer over datteren eller kan han bare ikke lide datterens kærste !!!!!!!!!!!

det du kommer med er slet ikke noget med islam
Gravatar #208 - DJ-Mogli
1. jul. 2007 12:46
det du kommer med er slet ikke noget med islam

Men af en eller anden grund er det hovedsageligt kun muslimer der udøver tvangsægteskaber, æresdrab og lignende.

Så det er fuldt forståeligt at folk kopler disse værdier til islam, når man kun ser muslimer udøve det.
Gravatar #209 - Anelguso
1. jul. 2007 12:50
rarararararrararararara
det er jo mest i iraq der gør det og i iraq har de en tradetion at det forældrene der skal gifter datteren væk men fx i bosnien der bestemmer men selv hvem men vil giftes med
og jeg kender faktisk en kristen pige som ikke må få en kæreste hvor moren og faren skal bestemmer hende ægtemand

så nej det har ikke noget med islam at gøre !!!
Gravatar #210 - gentox
1. jul. 2007 12:51
Fordi noget bliver lagt ud som om det er en del af en trosretning, er det ikke nødvendigvis sandheden.
Meget af det er sørgeligt nok kultur, og ikke relateret til en trosretning.
Gravatar #211 - Cloud02
1. jul. 2007 12:55
Nej, det er hovedsageligt Tyrkiet, Irak, Pakistan og Indien hvor der bliver udøvet tvangsægteskaber. Det har ofte grundlag i at der i disse samfund, er et socialt lag, og en social status. En ting som dem der er emigreret fra de lande, ikke har lagt bag sig.
edit: hovedparten af de mennesker der tvinger deres børn til at gifte sig, kommer ofte fra landsbyer, eller mindre byer på landet.

At folk kopirer disse værdier til Islam, gør det ikke til en del af Islam og ydermere vil jeg sige at de folk der kopierer værdierne til Islam er uoplyste.
Gravatar #212 - Anelguso
1. jul. 2007 13:00
ikke i tyrkiet har over 5 tyrker venner som ikke bliver tvunget iraq ja pakistan ved jeg så ikke
Gravatar #213 - DJ-Mogli
1. jul. 2007 13:01
Det bliver heller ikke lagt ud i medierne som om at islam tillader tvangsægteskaber og æresdrab.

Jeg konstatere bare at det hovedsageligt er muslimer fra Tyrkiet og Pakistan der gør disse ting, og det er derfor at folk forståeligt set har den opfattelse at islam hænger sammen med tvangsægteskaber og æresdrab.
I alle tilfælde hænger det sammen med de store muslimske lande, så derfor hænger det sammen med islamisk kultur, none the less.
Ligesom korstogene hænger sammen med kristendom, selvom Jesus ikke prædikede for korstog.

Men forbyder Koranen tvangsægteskaber og æresdrab? For jeg har ikke læst den, og gider ikke.
Gravatar #214 - Anelguso
1. jul. 2007 13:03
http://home9.inet.tele.dk/mha/Bibelen-voldtaegt.ht...
gå ind i linken og læs lidt af biblen :D
Gravatar #215 - Cloud02
1. jul. 2007 13:03
Men forbyder Koranen tvangsægteskaber og æresdrab? For jeg har ikke læst den, og gider ikke.

Islam forbyder æresdrab og tvangsægteskaber, ja.

edit:
Jeg konstatere bare at det hovedsageligt er muslimer fra Tyrkiet og Pakistan der gør disse ting, og det er derfor at folk forståeligt set har den opfattelse at islam hænger sammen med tvangsægteskaber og æresdrab.

Du kan konstatere at det er indvandrere fra Tyrkiet, Pakistan osv. der gør disse ting, og så kan du derfra antage at de nok kalder sig muslimer.
Gravatar #216 - gentox
1. jul. 2007 13:05
Ligesom korstogene hænger sammen med kristendom, selvom Jesus ikke prædikede for korstog.
Det er ved at være længe siden vi sidst har været på korstog, for at befri Jerusalem fra de vantro(jøder og muslimer), så det er måske ved at være tid igen?
:P
Gravatar #217 - Anelguso
1. jul. 2007 13:06
prøv hør de kristene voltæger mere sine egene børn end de musliske mænd gør

er det så fordi det har noget med religion at gøre ???
Gravatar #218 - DJ-Mogli
1. jul. 2007 13:11
Det er ved at være længe siden vi sidst har været på korstog, for at befri Jerusalem fra de vantro(jøder og muslimer), så det er måske ved at være tid igen?
:P

Min pointe var bare, hvis du prøver at snakke politik med muslimer uden for vestlige lande, så er Korstogene meget friske i deres, ikke hukommelse, men i deres tanker når de snakker om USA og vesten. De kopler dette direkte på vesten, så jeg synes det er forståeligt at folk fra vesten kopler islam med tvangsægteskaber og æresdrab.

edit:
Du kan konstatere at det er indvandrere fra Tyrkiet, Pakistan osv. der gør disse ting, og så kan du derfra antage at de nok kalder sig muslimer.

Øh, ja hvis du studerede enkelt-sagerne om æresdrab og tvangsægtskab, så ville du vide de var muslimere. Samtidig med at disse lande er over 90% muslimske, så er det meget, meget sandsyndeligt at de er muslimske.
Gravatar #219 - Anelguso
1. jul. 2007 13:22
for det første i ved ikke engang om muslimerne er teorrister<kan ikke stave til det/
jeg har set på tv at det ikke er sikkert det bare noget de tro osv
og dem der er teorrister er ikke rigtige muslimer for der står med store bogstava i kuranen at der skal være fred osv
Gravatar #220 - Anelguso
1. jul. 2007 13:23
men sef der er flere tallet af danskere her end muslimere self holder i med jeres tro :!
Gravatar #221 - holmen
1. jul. 2007 13:26
prøv hør de kristene voltæger mere sine egene børn end de musliske mænd gør

er det så fordi det har noget med religion at gøre ???
Ehm, hvad bygger du det på?
Hvis du virkelig vil sammenligne de to grupper (kristne VS muslimer) og se på hyppigheden af kriminalitet, så synes jeg du skal slå op i en bog med statistikker.
Mange af de muslimske indvandrere og flygtninge der er i DK lever under ringere kår en den dennemsnitlige dansker, hvilket kan hænge sammen med at det er en væsentlig større del af muslimer i DK der begår kriminallitet. Det er IKKE pga. religionen, det er bare fakta.

Du prøver at fremstille et rosenrødt billede af islam i forhold til kristendommen. Begge dele er lige fucked imo. Jeg forstår bare ikke at muslimer vil tilbede en mand der havde sex med sin 9-årige niece. Muligt det var accepteret den gang, det gør bare ikke at jeg forstår at folk tilbeder ham i dag.
Gravatar #222 - DJ-Mogli
1. jul. 2007 13:26
og dem der er teorrister er ikke rigtige muslimer for der står med store bogstava i kuranen at der skal være fred osv

Ja, det siger i muslimer om og om igen, men muslimer går stadig ud sprænger ting i luften, ligegyldigt hvad.
Og kristne smadrede næsrten hele verden i anden verdenskrig, selvom Jesus lære er om kærlighed og fred.

Problemet med Kristendom og islam er at de er nedskrevet for så mange år siden, at det tankesæt fra dengang er nedarvet i muslimske og kristne terrorister.
Derfor burde vi alle vende disse religioner ryggen.
Gravatar #223 - trylleklovn
1. jul. 2007 13:27
men sef der er flere tallet af danskere her end muslimere self holder i med jeres tro :!

Hvis du har læst et eneste indlæg herinde, så ville du vide at størstedelen af brugerne er enten ateister eller agnostikere, dvs. de tror ikke på en religion og har derfor ingen tro at forsvare, anden end "troen" på logik.
Gravatar #224 - holmen
1. jul. 2007 13:28
#20 kristendommen er IKKE vores tro, (de fleste af os ihvertfald). De fleste herinde tror ikke på noget. Heller ikke kristendommen. JEG ER IKKE KRISTEN! [spoiler]Bare for doven til at melde mig ud af folkekirken[/spoiler]
Gravatar #225 - gentox
1. jul. 2007 13:31
Hvilken tro? For at slå det fast er jeg ikke troende, altså ateist.
Selvfølgelig er der kristne her, og andre trosretninger. Men tror også der er mange ateister.

Og selvom jeg var kristen, ville du ikke høre mig forsvare det lige så meget som en muslim.

Men det er måske fordi kristendommen, har været igennem dens storhedstid, med krige og forfølgelse af anderledes troende. Kristendommen er trods alt ældre end den muslimske tro.
Gravatar #226 - BurningShadow
1. jul. 2007 14:56

Prøv at gå udenfor, og se dig omkring... Langt de fleste danskere er de-facto ateister.
Gravatar #227 - DJ-Mogli
1. jul. 2007 15:08
#226 Selvom langt de fleste danskere er de-facto ateister, så bruger vi jo Kristendommen til ritueller, såsom bryllup, konfirmation og begravelser. Men det er egentlig en dum ting, vi bruger bare de kristne ritualler, på grund af vi har "arvet" dem, ikke fordi vi tror på dem, eller tillægger dem religiøs værdi, de er nærmere kulturelle danske værdier, end de er kristne.
Så ja, vi danskere er meget ateiskiske.

Selvom alle mennesker er forkert på den. Der er én korrekt tro, én tro der prædker guds ord. Og det er Krebsismen, hvor vi tilbeder, gud og læser op af vores profets tekster, vores profet er selvfølgelig Poul Krebs.
Gravatar #228 - BurningShadow
1. jul. 2007 15:15

Det var dog en fuldstændig vanvittig påstand, hvor har du dog sådan noget ævl fra?!?
Enhver med bare en lille smule fornuft, ved jo at jeg er Gud! Den eneste sande Gud!
Gravatar #229 - gentox
1. jul. 2007 15:20
#228 Det er muligvis den største selvmodsigelse du nogensinde er kommet med :D

Men hvad ved jeg, kan være du har brug for pengene som L. Ron Hubbard havde :P
Gravatar #230 - Anelguso
1. jul. 2007 15:25
BurningShadow
du er ikke en skid
Gravatar #231 - DJ-Mogli
1. jul. 2007 15:26
Enhver med bare en lille smule fornuft, ved jo at jeg er Gud! Den eneste sande Gud!

Det harmoniere fint med min tro. Jeg siger jo bare at Poul Krebs er Guds endelige Profet.
Så teologisk set, kunne du jo sagtens være gud, selvom jeg personligt mener at det er Peter Belli :)
Gravatar #232 - Anelguso
1. jul. 2007 15:29
her er sangen han synger den er faktisk god :D
Gravatar #233 - BurningShadow
1. jul. 2007 16:02

Det er da ikke en selvmodssigelse. Jeg lider bare af manglende selvtillid.

Jeg er Gud + Jeg tror ikke på eksistensen af guder = Jeg tror ikke på mig selv = Jeg lider af manglende selvtillig :D
Gravatar #234 - BurningShadow
1. jul. 2007 16:03

Jeg troede faktisk at du synes at jeg er en skid, men jeg er da glad for at jeg har taget fejl ;)
Gravatar #235 - Anelguso
1. jul. 2007 16:06
BurningShadow
jeg er ligeglad hvad du tror du er jov du kan være nørdernes gud :D
Gravatar #236 - BurningShadow
1. jul. 2007 16:15

Jamen det vil jeg være så. Nu skal jeg bare have besluttet om jeg skal voldtage en ung kvinde og få en søn, eller om jeg skal vælge en profet.

Jeg begynder at forstå hvorfor Allah valgte en profet...
Gravatar #237 - themuss
1. jul. 2007 16:52
Hvad fanden har I gang i? Nu må I lige spænde hjelmen og komme ind i kampen.

Altså guds sande profet er Tommy Seebach. Slut færdig.

Her er beviset: http://video.google.com/videoplay?docid=-336972813...
Gravatar #238 - fidomuh
1. jul. 2007 17:34
Nu styrer i jer fandme.. _JEG_ er gud.

Jeg har endda beviset.. Hvis du tror paa at jeg er gud, saa kan jeg befale dig til at goere som jeg siger..

Og fordi jeg har givet jer fri vilje kan i selv bestemme om i vil foelge mine magiske regler.

Derudover arbejder jeg i uransaglige veje, saa naar jeg ikke lige gider at redde jer, saa er det altsaa fordi jeg regner med i goer det selv og ikke afbryder midt i min gaming-tid ...

Og da jeg er gud befaler jeg jer er at draebe alle hedninge.. Vi kan ikke have folk stiller spoergsmaalstegn til at jeg er gud, da jeg jo er gud :)
Gravatar #239 - DJ-Mogli
1. jul. 2007 18:28
#237 - i stand corrected.
Intet kan hamle op med 70ernes Tommy Seebach syngene Apachee i hvad der ligner en baghave i Hellerup, INTET.
Tommy Seebach ER GUD!
Jeg konvertere til Seebachisme lige nu.
Gravatar #240 - Anelguso
1. jul. 2007 18:49
en ting :D
allah han er en og alt han er de kristenes gud og muslimske
vi har bare andre profeta ja jesus og allah fandtes begge 2 ,
men muslimerne troede ikke på at jesus er guds søn men at han var en profet tror de på :D

plizzz se den her sang og hør godt efter så vil i lære noget
Gravatar #241 - Anelguso
1. jul. 2007 18:51
undskyl mente jesus og mohammed fandtes begge 2
Gravatar #242 - holmen
1. jul. 2007 18:54
Allah er ikke de kristnes gud. Nogle mener at Allah er gud. Gud er gud.
Gravatar #243 - Anelguso
1. jul. 2007 19:00
lol allah er kristenes gud det er 1 gud kun en hvores gud er jeres det bare et andet navn for gud !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gravatar #244 - Spiderboy
1. jul. 2007 19:02
Jeg tror det Anelguso mener, er at Kristendommen, Jødedommen og Islam ligner så meget hinanden, at de hellige skrifter egentlig bare er forskellige varianter af den "samme" religion/gud.

De opstod jo alle i det samme område nogenlunde samme tid (inden for nogle hundrede år) og har generelt mange ligheder.
Gravatar #245 - Anelguso
1. jul. 2007 19:04
i kuranen står der at jesus fandtes og at han var en bud af gud men ikke guds søn
Gravatar #246 - gentox
1. jul. 2007 19:37
#240 Kan bedre lide den her :D
Gravatar #247 - Anelguso
1. jul. 2007 19:58
ER DET DIN FAR DER DANSER PÅ YOUTUBE >??
Gravatar #248 - gentox
1. jul. 2007 20:06
Min far er død, så næppe :P

Edit: iøvrigt var han også en del mere bleg :P
Gravatar #249 - BurningShadow
1. jul. 2007 20:15

Ham i videoen ser sgu også lidt død ud...
Gravatar #250 - DJ-Mogli
1. jul. 2007 20:20
i kuranen står der at jesus fandtes og at han var en bud af gud men ikke guds søn

Ifølge Koranen var Jesus søn af Moses og Arons søster Miriam (Sura 19.28)!!
(Men Moses søster Miriam levede 1300 år før Jesus)!
Den gravernde fejl skyldes dels, at Muhammad ikke har kendt Det Nye Testamente, dels at han har blandet to forskellige personer med næsten samme navn sammen.
Men Sura 3.59 påstår samtidig at Jesus ikke er født, men skabt af Allah ligesom Adam blev skabt af Allah. Koranen siger at Jesus ikke døde på korset, det var en anden. Allah snød de kristne så det så sådan ud for dem. Ifølge Koranen kom Jesus kun for at pege på Muhammad som det sendebud fra Allah, som skal komme efter ham:
(Sura 61.6) "Jesus Marias søn sagde: Israels børn, jeg er sendt af Allah til jer for at bekræfte den tora (jødiske lov), som er kommet før mig, og bebude en apostel, som skal komme efter mig og hvis navn er Muhammad...."
Sura 5,17: "Vantro er sandelig de som siger: Gud er bestemt Kristus, Marias søn. Sig: Hvem formår da noget mod Allah – Hvis han ønsker at tilintetgøre Kristus, Marias søn ...."

fra http://www.islaminfo.dk/artikler.asp?PgID=227
Så Muhammed har egentlig ikke guddommelig indsigt omkring Jesus, da han lavede meget åbenlyse fejl, da han citerede om Jesus, så derfor lyder det til at Muhammed bare brugte de kilder han kunne huske fra kristne han mødte.... ergo Muhammed var oppotunist, der bare indlagde de kristne og jødiske tro i islam, for at han derved kunne gøre det lettere for folk at konvertere til islam (altså få undersåtter til muhammed).

Koranen forbander dem, som siger, at Jesus er Guds Søn. De er forbandede, perverse og vil blive sendt til Helvede:
Sura 9,30: ..."De kristne siger: Kristus er Guds søn. Dette er hvad de siger med deres munde: De efterligner med den snak de vantro, som var før dem. Allah forbande dem! Hvor er de perverse (vanartede) og bortvendte fra sandheden."
3.sura 62 "Lad os sende en forbandelse over de vantro (ikke-muslimerne)"
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login