mboost-dp1

Ulovligt fildeling via internettet?

Gå til bund
Gravatar #51 - mrtb
18. aug. 2011 13:41
#49 Jeg kan pege på minimum 10 som allerede deler film de har downloadet.. Dvs. 0kr. i alt til filmselskaberne.
Havde det faktisk været muligt at købe dem, så kunne det jo tænkes at nogle af de folk i stedet bare havde valgt at købe filmene, både fordi det er lige så nemt og for at have god samvittighed.

#50 Ja, Steam kan installeres på flere Computere - Eneste ting der lige skal tages højde for er at man modtager en e-mail på den mail der er tilknyttet accounten man prøver at logge på, som indeholder en engangskode man skal bruge, hvis det sker fra en ny maskine.

Edit: Tvivler dog på at man kan være logget på flere steder fra samtidig.
Gravatar #52 - binderup
18. aug. 2011 13:42
Magten (44) skrev:
Men hvis man kun deler den med sine venner og bekendte og sørger for at de ikke sender den videre, så vil det jo være en fin måde at få ekstremt billige film på.

Det er jo ikke anderledes end at jeg låner en DVD af en ven og det er mig bekendt ikke ulovligt
Gravatar #53 - Chucara
18. aug. 2011 13:45
#50: Nej, du bliver logget ud af Steam hvis du logger ind på en ny maskine.

Man kan installere Steam lige så mange gange man vil, men enkelte spil kan kun aktiveres et bestemt antal gange (dem køber jeg ikke).

Hvis min kæreste f.eks. logger på min PC med hendes Steam konto, kan hun spille de spil, som jeg har installeret, som hun også har købt.

Jeg synes Steam argumentet holder i den forstand at digitale downloads har overhalet butikkerne i antallet af solgte spil, og af dem, jeg kender, der tidligere hev spil efter spil (med DRM) ned fra nettet, køber de fleste spillene over steam nu.

Jeg siger ikke, at det er trivielt at gøre det samme for film, men dine 10 venner der ikke piratkopiere men blot ville dele film tror jeg ikke tæller noget i det store hele.
Gravatar #54 - Adagio
18. aug. 2011 13:54
Magten (50) skrev:
Kan du være logget på fra flere steder samtidig i Steam?

Nej, det kan man ikke. Gør man det vil man automatisk blive logget af det andet sted (har ikke prøvet det hvis man har et spil kørende... går ud fra at man så ikke kan logge ind) og så skal man indtaste koden igen (selv hvis man har sat flueben i "husk kodeordet")

Men man kan dog logge ind offline. Nu har jeg ikke prøvet at have to computere være logget ind offline på samme tid, men umiddelbart ser jeg ikke det som et problem. Dermed kan man måske teoretisk set dele hele sin spil samling med en anden person, så længe den anden person altid logger ind offline... men som sagt har jeg ikke prøvet det
Gravatar #55 - BlackFalcon
18. aug. 2011 14:04
mrtb (51) skrev:
#49 Jeg kan pege på minimum 10 som allerede deler film de har downloadet.. Dvs. 0kr. i alt til filmselskaberne.

Det er jo et arbitrært eksmpel, men: Hvis dine 10 venner begynder at købe film fordi muligheden tilbydes, mens #49 har 10 venner der samtidig begynder at være pirat, mister man jo ethvert incitament til at bruge x millioner på at lave platformen (win-lose situation). Der skal med andre ord altså mere til for at opnå en win-win situation.
Gravatar #56 - mega2507
18. aug. 2011 14:33
Det holder bare ikke helt at sige DRM frit content ikke er vejen frem. Jeg tvivler meget stærkt på at Apple havde fjernet DRM fra deres musik butik hvis ikke der var penge i at gøre det. Jeg køber det meste af min musik i itunes og jeg syntes det er fedt at jeg kan bruge det hvor jeg vil, og hvis nu ellers kunne få lov at gøre det samme med film/serier i Danmark (uden div. VPN løsninger som øger udgiften yderligere) så havde jeg gjort det.

Btw. er serier købt i itunes uden logo, det er muligt de er watermarked på en eller anden måde og det er deres musik sikkert også, men jeg deler ikke mit itunes content med andre, og hvis folk gør det så kan de jo bare lære det hvis de bliver taget i at gøre det.
Gravatar #57 - -N-
18. aug. 2011 14:39
#53 Steam kan man jo også bruge offline, så det er måske fair nok, at de prøver at begrænse det.

Disketter og cd'er holder jo heller ikke for evigt, men jeg kan godt følge dig.
Gravatar #58 - mrtb
18. aug. 2011 14:57
#55 Som jeg nævner tidligere, så antager jeg at der er flere folk der vil følge loven hvis det blev en reel mulighed.

Jeg har ikke nogen konkrete tal for det, men det var jo givetvis noget filmselskaberne kunne prøve at undersøge, hvis de faktisk ville være lidt med på noderne.
Gravatar #59 - thethufir
18. aug. 2011 15:04
Allerede 2 sider i tråden, og ikke en post med flamebait fra terracide endnu. Er han på ferie ? :)

Ontopic:

Jeg synes det er forkert at bryde lovgivningen, men på den anden side er der altså også nogle regler der er direkte tåbelige. Og samtidig synes jeg ikke branchen gør særlig meget for at imødekomme deres kunders ønsker og behov.
Gravatar #60 - Alrekr
18. aug. 2011 16:34
thethufir (59) skrev:
Allerede 2 sider i tråden, og ikke en post med flamebait fra terracide endnu. Er han på ferie ? :)

Jeg mener, at han heller ikke var på besøg sidste gang der var en afstemning om piratkopiering. Det er som om han ikke kender til afstemningsdiskussionerne..
Gravatar #61 - Mort
18. aug. 2011 18:43
Magten (40) skrev:
Du synes ikke der er kommet forbedringer de sidste år?

Hvad vil du kalde VOD af TV/film? Digital køb af film (som stensikkert også kommer til DK så snart det er bevist at det er rentabelt og forbrugerne er klar til det)?

Nej, jeg synes ikke der er kommet forbedringer de sidste år. VOD kræver at jeg enten køber en ekstra udbyder specifik hardware boks og afspiller mediet fra eller at jeg afspiller videoen fra min PC. Ingen af delene er det jeg ønsker.

Digital køb af film ?
Ikke eksisterende.

Ja jeg ved godt at i USA kan man alt, men vi lever ikke i USA.

Filmgiganterne i USA har bestemt at folk udenfor USA ikke må købe den slags ydelser endnu, på samme måde som de bestemmer at film udenfor USA skal koste meget mere at købe eller at leje end det gør indenfor USA.

Magten (24) skrev:
K]Hvis du ikke vil have DRM så vil næste løsning være at vandmærke filmen på en måde så det altid kan spores hvis den bliver videredistribueret ulovligt. Problemet i det er at personen uden problemer kan dele filmen ud til alle han kender, så længe de ikke smider den på nettet så det bliver opdaget.

Og dét er altså ikke et ubetydeligt problem.Hvad er din løsning på det problem?

Det er jo ikke et problem der er specifikt for DRM ubeskyttede film, men et problem for alle film. Når det er et problem for alle film, kopi beskyttelse eller ej, så er det ikke et problem som skal løses for at kunne udbyde DRM fri film.

Hvis det var et problem der skulle løses, før man kunne sælge DRM fri film, så er det også et problem som skal løses når man sælger DRM fyldte film - Men det har ikke stoppet filmselskaberne fra at sælge DVD'er endnu, har det ?
Gravatar #62 - kblood
18. aug. 2011 18:48
kalash (12) skrev:
Jeg forstår stadig ikke hvorfor ikke nogen har lavet en online platform som lidt ala steam for når du køber det har du den altid med din bruger som du så kan smide programmet på en pc hvor som helst og bare hente filmen ned igen :)

Selvfølgelig kræver det meget plads, men alligevel at ingen har prøvet det endnu -.-

Det kræver jo ikke mere plads end det kræver for de streaming services der allerede findes.

Rent faktisk fandtes der noget i denne stil på Fileplanets Direct2Drive service. De havde Ghost in the Shell og andre anime film og serier, men mener også der var almindelige film. Nu er de væk, så et eller andet må have sat en stopper for det.
Gravatar #63 - Niversen
18. aug. 2011 20:07
flg. løsning er dyr og vil ikke kunne leveres til de samme priser som man er vant til, men noget ala newsgroups vil være godt... du betaler et beløb om mdr for en hvis mængde trafik... (der skal være til dem som ser 5 film og dem som vil have uden begrænsninger)
herefter kan man sætte sit download program til at hente pr automatik inden for den genre som man ønsker... hvis der samtidig var en streaming del, så er det fint...

btw... voddler tilbyder en udemærket streamings tjeneste i dk og har en del gratis materiale... udvalget er lille, men konceptet er fint...

men jeg vil foretrække at have en kopi liggende... og i et format som kan afspilles/bruges af flere medier

som divx (hvis det ikke kan blive bedre... filmbranchen er jo altid bagefter) mkv iso osv...

kender pt et dusin sider som kan lave denne løsning (dog i en juridisk gråzone...) forstået at der skal penge til kunstnere + server omkostninger, men det er da en vej frem
Gravatar #64 - binderup
19. aug. 2011 04:50
Man kunne måske også vende lidt af film branchens logik imod dem selv.

Hvis postulatet om at grunden til at der ikke findes tjenester i DK som giver hurtig adgang til streaming af nyt film/tv materiale (og uafhængigt af danske tidsplaner for udgivelser) er fordi at der ikke er et behov for det, så må ulovlig fildeling vel heller ikke være et stort problem?
Forstået på den måde at hvis danskerne ikke er klar til at streame/downloade film, så skaber de vel heller ikke trafik på de ulovlige kanaler? Dermed er filmbranchens kamp mod pirateri i DK en kamp mod ingenting, eller hvad? ;-)

Der er kun én eneste måde de kan dæmme op imod piratdownloads og det er at give mulighed for flatrate adgang til ubegrænset materiale - så tjener de da i det mindste en smule i stedet for ingenting.
De er også nødt til at droppe ideen med at dele verden op i regioner, for hvis noget materiale er tilgængeligt i USA i dag, men først om 3-6 mdr i DK - ja så henter folk det altså.

Gravatar #65 - Montago.NET
19. aug. 2011 08:21
Mort (61) skrev:

Ja jeg ved godt at i USA kan man alt, men vi lever ikke i USA.

Filmgiganterne i USA har bestemt at folk udenfor USA ikke må købe den slags ydelser endnu, på samme måde som de bestemmer at film udenfor USA skal koste meget mere at købe eller at leje end det gør indenfor USA.

Det kan egentlig godt være EU, toldmuren, KODA mf. som sætter en stopper for at lave streaming services..

Hele den industri som står for distribution af DVD'er og BlueRays ville jo dø hvis folk kunne downloade alting.
Gravatar #66 - Joms
19. aug. 2011 09:06
Jeg ser musik som merchandise så det er gratis, hvis musikere vil tjene penge må de sgu ud og optræde for det.
Jeg køber gode film jeg har set via download, jeg vil sgu ikke give penge for dårlige film, ligesom jeg ikke vil købe tøj jeg ikke har prøvet først.
Gravatar #67 - kblood
19. aug. 2011 09:10
# 63

Ja, Voddler har fat i noget af det rigtige, men udvalget er desværre ikke så stort, og man kan ikke lave en film klar til at kunne afspilles offline senere, men de undersøtter vidst både Android og iPhone nu, og det virker ret godt synes jeg.

Jeg ser nu helst mulighed for at kunne lave en film samling hvor det er HD kvalitet og sådan.
Gravatar #68 - Bermann
19. aug. 2011 10:09
Henter udelukkende ting jeg ikke mener bliver gjort tilgængelige for masserne (særligt os uden for USA).
Efter musik branchen er kommet lidt med og har lanceret diverse online musikbutikker, så betaler jeg for al min musik - men jeg er ikke bleg for at prøvekøre sange på YouTube o.l. selv om det i princippet er lige så galt som at downloade ulovligt.

Jeg bruger ulovlig download fordi jeg ikke gider at betale penge for noget jeg ikke synes er penge værd.
Det er absurd at skulle smide 150,- efter en ny film - før du overhoved har set andet end en skodeligt standardiseret USA-trailer - og så bare håbe at den er pengene værd.
Jeg vil gerne havde lov til at afprøve ting før jeg køber dem.

TV-serier er særligt meget utilgængelige uden for USA, og der viser jeg ingen nåde - henter alt det jeg vil uden at give en krone for det.
Så er der alle de der "hard-to-get"-film som er svære at opstøve fordi de ikke lige er mainstream nok.

Men jeg synes et eller andet sted ikke det er ok, trods min adfærd.
For i virkeligheden kunne filmbranchen sige at én film skulle koste 2000,- per gang du så den, og så ville det være sådan. Det er DERES film.
Man burde bare finde sig i omstændighederne og leve med prisen, eller undvære produktet.

Men ingen tvivl om at de er grådige, stædige og nægter at omstille sig på den nye teknologi.
Gravatar #69 - Mulpacha
19. aug. 2011 11:18
Skuespilleren Wil Wheaton forklare meget godt at hvis underholdningsindustrien fokuserede på at gøre den lovlige adgang til underholdning lige så nemt som ved piratkopiering, så ville piratkopiering lige så stille forsvinde. Efter hans vurdering er underholdningsindustrien teknologist nået til ca 1997, og det vel at mærke i USA hvor der er betydeligt bedre tilbud end i Danmark:

http://www.techdirt.com/articles/20110808/04124915...
Gravatar #70 - Mulpacha
19. aug. 2011 11:45
Bermann (68) skrev:
Men jeg synes et eller andet sted ikke det er ok, trods min adfærd.
For i virkeligheden kunne filmbranchen sige at én film skulle koste 2000,- per gang du så den, og så ville det være sådan. Det er DERES film.
Man burde bare finde sig i omstændighederne og leve med prisen, eller undvære produktet.

Der er jeg helt uenig.
Vi køber normalt ikke en film når vi siger "jeg køber en film". Vi køber distributionen af en kopi af filmen. Det er underholdningsindutrien der har valgt den foretningsmodel at de vil forsøge at indhente deres investering ved at hæve prisen for distributionen af filmen. Det virkede fint før internettet, men nu er det så nemt for folk at distribuere selv at værdien af dette nærmer sig nul, og derfor er det ikke rimeligt at underholdningsindustrien stadig tager enorme priser for dette, og det er helt forståeligt at folk vælger at distribuere selv.

At kopiere er ikke lig at stjæle. Det eneste de mister er "forventede indtægter" - og det er et problem med deres forventning til indtægten Det er ikke en menneskeret at forbrugere køber ens services.

Eller sagt på en anden måde.
Hvis min ven havde købt et hus af et stort byggefirma som var en kopi af et hus de havde brugt mange penge på at udvikle, og det var billigere for mig at bygge min egen kopi af huset end at betale firmaet for det, så er det byggefirmaets skyld at de ikke kan bygge det til en konkurrencedygtig pris.
Når min ven har købt huset så er det hans ejendom, og han kan lade mig bygge en kopi af det hvis han vil. Det kommer ikke byggefirmaet ved, ligegyldigt hvor mange penge de har brugt på at udvikle det. Solgt er solgt.

Der findes mange andre foretningsmodeller for underholdning, som fx product placement, reklamerindtægter, merchandice, donationer, endorsements, foredrag med instruktør/skuespillere, visning i biograf - og gerne en blanding af dem alle sammen.
Gravatar #71 - Bachy
19. aug. 2011 15:24
Mulpacha (70) skrev:
Det er ikke en menneskeret at forbrugere køber ens services.

Det er så sandelig heller ikke din menskeret at du SKAL se seneste afsnit af et eller andet.

Men hvis du vil se det seneste afsniit af en serie, så er selskaberne i deres gode ret til at sige at det skal du betale for.
Gravatar #72 - Slettet Bruger [2038086455]
19. aug. 2011 18:58
Chucara (25) skrev:
- Se forfilm og advarsler om piratkopiering

Har du nogen ide om hvor få der egentlig ved det er ulovligt?

Smut du ned til en folkeskole og spørg en klasse hvem der har sendt hinanden musik over Bluetooth... ^^
Gravatar #73 - Adagio
19. aug. 2011 19:06
Bachy (71) skrev:
Men hvis du vil se det seneste afsniit af en serie, så er selskaberne i deres gode ret til at sige at det skal du betale for.

Fair nok, hvis de da bare gav os mulighederne!!!
Gravatar #74 - Alrekr
19. aug. 2011 19:11
Adagio (73) skrev:

Du kan overholde loven, eller lade være. Hvis du vil overholde loven kan du være nødt til at vente.
Gravatar #75 - Slettet Bruger [2038086455]
19. aug. 2011 19:12
Adagio (73) skrev:

Hvis du holdte dig fra amerikanske medier og piratsider ville du ikke føle du skulle vente.
Gravatar #76 - Adagio
19. aug. 2011 19:15
SlettetBruger (75) skrev:
Hvis du holdte dig fra amerikanske medier og piratsider ville du ikke føle du skulle vente.

Så du vil have a jeg skal flytte ind i en jordhule? Jeg skriver ofte med folk fra hele verden (bl.a. USA), hvor der ofte snakkes om nyeste film og serier. Du vil altså have at jeg stopper al den kontakt for at undgå at jeg føler at skulle vente? You can't be serious!
Gravatar #77 - Adagio
19. aug. 2011 19:17
Alrekr (74) skrev:
Du kan overholde loven, eller lade være. Hvis du vil overholde loven kan du være nødt til at vente.

Dem der producerer alle de her film og tv vil vel gerne have vores penge, right? Jeg vil gerne betale for at kunne få lov til at se nyeste afsnit af Simpsons og Mythbusters... Hvad er det forkert i mit ønske? Det vil jo ikke være noget problem for dem at give os den mulighed, teknologien er til stede... men åbenbart vil de IKKE have vores penge!
Gravatar #78 - Slettet Bruger [2038086455]
19. aug. 2011 19:24
Adagio (76) skrev:
hvor der ofte snakkes om nyeste film og serier. Du vil altså have at jeg stopper al den kontakt for at undgå at jeg føler at skulle vente? You can't be serious!

Du gør det ikke nemt for dig selv hva...
Gravatar #79 - Alrekr
19. aug. 2011 19:28
#77: Der er intet forkert i dit ønske. Problemet er blot, at når Discovery køber Mythbusters, eller 3+ køber Simpsons, så får de ofte indskrevet en eksklusivaftale ind, som binder selskabet bag til først at frigive serien på DVD/Blu-ray/download efter en bestemt tidsperiode.
Gravatar #80 - Taxwars
19. aug. 2011 21:12
Manglende option: Loven er forkert og bør laves om
Gravatar #81 - Slettet Bruger [2038086455]
19. aug. 2011 21:14
Taxwars (80) skrev:
Manglende option: Loven er forkert og bør laves om

Du mener det skal være lovligt der kun skal sælges én film pr land og resten af befolkningen får så en gratis kopi?
Gravatar #82 - binderup
20. aug. 2011 06:19
Hvis selskaberne ikke har planer om at sende en serie ud på det europæiske marked og det så bliver downloaded i EU, så har selskabet reelt ikke tabt en eneste krone - de har jo afskrevet det marked :-)
Gravatar #83 - p1x3l
20. aug. 2011 06:42
#79 ja også det men vi har bare kun lorte kanaler herhjemme og dr/licens der ødelægger market der ingen dk stationer der har råd til købe rettigheder til at vise nyeste serier de som regel også ekslusiv på en kanal og senere på andre men herhjemme er de 3/6md bagud med afsnit, de har ik råd til bare sende de nye serier så de venter og vudere hvor mange der så det og pris og hva de så kan hive hjem i reklame penge for at få det til at gå op
Gravatar #84 - Bachy
20. aug. 2011 08:34
@83 Hvordan mener du DR ødelægger markedet?
Gravatar #85 - Athinira
20. aug. 2011 11:25
SlettetBruger (81) skrev:
Du mener det skal være lovligt der kun skal sælges én film pr land og resten af befolkningen får så en gratis kopi?

Nej, men vi kan jo starte med lovgivning der:
- Stiller forbrugeren bedre når det kommer til købsmuligheder (f.eks. ved at forpligte selskaber til ikke at måtte udelukke kunder fra andre lande fra salg, eller gør det lovligt for forbrugeren at downloade "ulovligt" hvis selskaberne ikke stiller lokale købsmuligheder - gerne digitale - til rådighed).
- Stiller forbrugeren bedre når det kommer til deres rettigheder omkring afvikling af underholdningsproduktet (læs: DRM skal forpligtes til at være så minimal som produktet tillader det når der kommer til afvikling).
- Stiller forbrugeren bedre når det kommer til retten til at konvertere mellem formater på produktet.
- Gør i ALLE tilfælde gør det lovligt for menigmand at fremstille eller/og benytte løsninger der omgår DRM på et lovligt købt produkt.

Nu har film og musik været stærkt diskuteret i den her tråd, men for mit vedkommende betyder Spil også meget. Mange af de spil som sælges nutildags har DRM som muligvis betyder at det vil være umuligt at spille dem i fremtiden hvis firmaet der har lavet dem går under eller vælger muligheden "pull the plug on this game", i modsætning til i gamle dage hvor spil kunne spilles for evigt så længe du har kompatibel hardware (eller software-emulering). Online-spil vil ikke kunne overkomme dette problem, men DRM-løsninger som dem Ubisoft præsenterer på deres single-player (!!) spil er i mine øjne direkte dæmoniske over for forbrugeren og burde forbydes.
Gravatar #86 - Montago.NET
20. aug. 2011 19:48

DR tvinger folk til at betale 200kr om måneden for et sæt kanaler som indeholder tonsvis af 'public service' indhold. Derved har forbrugerne 200kr mindre i deres TV-budget til at købe de private TV-kanaler og interessen for at få flere udenlandske kanaler er mindre end hvis vi ikke havde DR/TV2

100% sandt & relevant
Gravatar #87 - De4_Kia
20. aug. 2011 22:57
Utallige undersøgelser har gang på gang vist.
At Piratkopiering slet ikke skader fx filmindustrien, så meget som fx. filmindustrien gerne vil have alle til at tro. Undersøgelserne har gang på gang vist, at piratkopiering gavner. Da dem som piratkopierer/ downloader fx. film ulovligt på nettet, er de største forbrugere, som køber film.

Rigtig mange der henter film ulovligt på nettet, ser det ikke som en gratis måde at få filmene på, uden at betale for det. De ser det mere som et "bibliotek" hvor man låner filmen, for at se om det er noget man gider bruge penge på. For man gider ikke gå ud og bruge fx. 280 kr. på en nyudkommet Blu-ray film, hvis man så ikke synes om den.

Det er hvad undersøgelserne viser. Det er et billede jeg kan genkender.
jeg downloader selv film, og jeg gør det for at se om det er noget jeg gider bruge penge på. Jeg har 1000 film på min hylde 75% af dem, er kun købt fordi jeg har set dem ulovligt først, og derefter har jeg købt filmen. Ikke nødvendigvis til fuld pris.

Jeg køber udelukkende mine film på Blu-ray, og har ikke købt en DVD film til mig selv, siden 2009. Jeg vil MAX give 100 kr. for en ny Blu-ray film. Så når en ny Blu-ray koster 280 kr. Så går der lang tid før jeg køber dem, da det er 180 kr. over den grænse jeg har sat. Det er også en af grundene til at jeg henter film. Fordi de er for dyrere i butikkerne. Men nogle gange kan man ikke vente på at se dem. Så henter man dem, og hvis man synes om den, bliver den købt på tilbud.

Jeg støtter personligt at ulovligt download skal gøres lovligt. Da undersøgelserne taler for sig selv: Det gavner mere end det skader.

Men hvis man ikke kan gøre det lovligt, og vil man forsat gerne komme piratkopiering til livs. Så skal man sætte priserne ned på premiere film på DVD og Blu-ray.

Jeg synes personligt, at det er noget svineri, at en film som fx.
Harry Potter og Dødsregalierne del 1. Kan koste 280 kr. på Blu-ray herhjemme da den udkom. Mens jeg kunne få præcis samme Blu-ray udgaven i Storbritannien for 110 kr. med Porto. Hvor den eneste forskel er coveret og prisen. Ellers er de ens, og begge med danske undertekster. Det er altså en besparelse på 170 kr.

Det er jo komplet til grin. Derfor handler jeg også de fleste af mine film fra Amazon.co.uk.

Fx. Kan jeg få den komplette Star Wars boks, på Blu-ray, og den nylig udkommet udvidet udgave af: Ringenes Herre på Blu-ray, for i alt ca. 900 kr. med porto.

Herhjemme skal jeg alene for Star Wars den komplette boks på Blu-ray, give 800 kr. + port. Hvilket er komplet idiotisk. Kort sagt får jeg den ene boks foræret gratis, ved at købe den hos Amazon.co.uk.

Et andet eksempel: Sidste år da Back to The Future udkom på Blu-ray.
Der kunne boksen, der indeholde en masse ekstra materiale, som fx. plakater, og tegningerne over tidsmaskinen. Fås for 315 kr. med porto, hos Amazon.co.uk. Mens jeg herhjemme skulle give 800 kr. + porto for samme boks.

Det er seriøst røveri ved højlysdag, at man kan tillade sig at tage så meget for en eller flere film. Der kan fås billigere i et andet EU land. Hvor eneste forskel er prisen (og måske coveret)

Gør piratkopiering lovligt, eller sæt priserne ned - så skal jeg nok købe flere film.
Gravatar #88 - Rainmeter
21. aug. 2011 10:45
SlettetBruger (81) skrev:

Nej har du ikke fattet det din kage!?! .. En pr univers ffs..
Gravatar #89 - terracide
21. aug. 2011 11:19
Montago (28) skrev:
Flatrate Film og TV-serier så skal jeg nok holde op med at hente dem ulovligt... indtil da... fuck em all...

Så din barnlige følelse af "jeg har ret til fordi jeg synes jeg har ret til det" betyder at man skal tilsidesætte "betal for dit forbrug"?

Hvis din chef synes du er for dyr i løn, så er det helt ok han mener du skal arbejde gratis?

Eller går "moralen" kun en vej...nemlig den der lader dig nasse uden at betale.

At betale for de ydelser/services man benytter sig af er en af fundamenterne i økonomi.

Om det så er arbejdskraft, mad...eller tamme sitcoms fra USA af.
Gravatar #90 - Alrekr
21. aug. 2011 17:30
o.O

Terracide uden flammer i ørerne, men med en meget tydelig og velgennemtænkt pointe?
Gravatar #91 - Flava
21. aug. 2011 18:17
Lille info til alle jer PS3 personer, det er muligt at afspille brændte film, på sin PS3, og også BLUE-Ray film,,,
Gravatar #92 - Brugernavn
21. aug. 2011 18:57
Alrekr (90) skrev:
Terracide uden flammer i ørerne, men med en meget tydelig og velgennemtænkt pointe?

Terracide er omfattet af kvantefysikkens love. Hvis man tror at man ved hvor man har ham for længe af gangen, gør han noget uventet.
Gravatar #93 - tomas1991
21. aug. 2011 20:21
Hvor blev "FORKERT - gør det stadig" af? :D
Gravatar #94 - Montago.NET
22. aug. 2011 11:06
terracide (89) skrev:
Så din barnlige følelse af "jeg har ret til fordi jeg synes jeg har ret til det" betyder at man skal tilsidesætte "betal for dit forbrug"?

Hvis din chef synes du er for dyr i løn, så er det helt ok han mener du skal arbejde gratis?

Eller går "moralen" kun en vej...nemlig den der lader dig nasse uden at betale.

At betale for de ydelser/services man benytter sig af er en af fundamenterne i økonomi.

Om det så er arbejdskraft, mad...eller tamme sitcoms fra USA af.

du tager fejl

- jeg vil gerne betale for film og tv serier, bare ikke de astronomiske beløb og til de udgivelses tidspunkter som distributions industrien synes jeg skal købe/have dem på.

- Dertil det fact at der ikke findes en tjeneste hvor jeg har adgang til streaming af samtlige film i hele verden 2-3 dage efter de kommer i biografen eller som oftest på Blueray - eller for dens sags skyld en tjeneste hvorfra jeg kan se TV-serier dagen efter de kan ses på amerikansk TV...

industrien for distribution er FAIL så længe de ikke giver mig dét jeg vil have, NÅR jeg vil have det til en pris som er rimelig...

som sagt , indtil da - Fuck em all.
Gravatar #95 - Morphin
22. aug. 2011 13:02
Den evige kamp.
Gravatar #96 - binderup
22. aug. 2011 14:38
Morphin (95) skrev:
Den evige kamp.

Ja korekt

Film stjernerne tjener stadig flere og flere penge
Rekorder bliver stadig slået i seertal og solgte billetter
Film indtjener stadig mere og mere

og
Piraterne downloader mere og mere

For mig at se er det Win-Win for alle parter :-)
Gravatar #97 - Slettet Bruger [2038086455]
22. aug. 2011 16:40
Montago.
Du lyder som en forkælet møgunge.
Hvis du ikke har råd så hold fingrene væk. De skal nok lære det når de mister penge... Men eftersom de fortsat tjener penge og slår rekorder, at så må der jo ikke mangle noget effektivt distributionssystem eller lavere priser, Det er dig der er en fattigrøv eller en nærrigpind, der ikke fatter at underholdning er en luksus, ikke en menneskeret.
Gravatar #98 - Montago.NET
22. aug. 2011 20:14
SlettetBruger (97) skrev:
Montago.
Du lyder som en forkælet møgunge.
Hvis du ikke har råd så hold fingrene væk. De skal nok lære det når de mister penge... Men eftersom de fortsat tjener penge og slår rekorder, at så må der jo ikke mangle noget effektivt distributionssystem eller lavere priser, Det er dig der er en fattigrøv eller en nærrigpind, der ikke fatter at underholdning er en luksus, ikke en menneskeret.

Fuck dig... jeg vil bare gerne have samme forhold som i USA hvor folk med NetFlix og lign. streamer alt hvad de vil ha for ingen penge pr måned.

hvis man kan med Musik (TDC Play) kan man også med film og serier !
Gravatar #99 - ty
22. aug. 2011 20:29
tomas1991 (93) skrev:
Hvor blev "FORKERT - gør det stadig" af? :D

Det gik nok for stærkt. Disse to betyder vel også det samme:

"Jeg har ingen holdning til emnet"
"Stem blankt, vis resultat"
Gravatar #100 - Magten
22. aug. 2011 20:35
Montago (98) skrev:
hvis man kan med Musik (TDC Play) kan man også med film og serier !
Kan man nu også det?

Hvad har vi set af krav her i tråden indtil videre?

Samtlige film i hele verden skal være tilgængelig til download, uden DRM samt mulighed for at kopiere som man har lyst til, i alle formater folk måtte foretrække, i kvalitet lige fra VHS til Bluray, lige efter bio premiere.

Det opsumerer det vel meget godt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login