mboost-dp1
Hvem stemmer du på til Folketingsvalget?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Windcape (101) skrev:Der er heller intet arbejde på Fyn *efter* du er færdiguddannet.
Get used to it already :p
Vi flytter skam også til København når jeg færdig!.
Magten (98) skrev:Det er også grunden til jeg ikke ville stemme på DF.
Jeg savner bare konsekvenser ved ikke at integrere sig i samfundet og istedet nasse løs uden at røre en finger.
Det kan jeg godt følge dig i, sagen er bare at det ikke findes og DF simpelthen er for ekstrem.
Alrekr (100) skrev:Do I know it. Konen fik at vide fra IKEA, at hun ikke engang ville komme i betragtning til det job hun søgte - der var simpelthen for mange med langt bedre kvalifikationer.
Kæresten har indtil videre fået nogle venlige "nej tak" og så blevet ignoreret omkring 50 gange. Nu håber vi på en elev plads hos TV2 inden for noget økonomi noget.
Bllets (90) skrev:Hvorfor dog ikke?
Påskeferien, vinterferien, sommerferien er for de fleste en stor omgang spild af tid. Fjern de små ferier og reducerer sommerferien til 3 uger.
Op til 300 er måske urealistisk da jeg ikke lige havde tænkt på weekend, men jeg havde selv ikke noget imod at gå i skole om lørdagen, hvis jeg kunne reducerer f.eks. gymnasiet fra 3 til 2 år. (Ved samtidig at fjerne alle små ferier og reducere sommerferien med 3-4 uger)
Som sådan enig. Men jeg synes ikke, de studerende skal have flere 'arbejdsdage' end os andre. Er det 220, man normalt har?
Alrekr (94) skrev:SDUs ledelse forventer, at vi, på mit studie, bruger 42½ timer pr. uge. Alligevel er 2½ måneds sommerferie for lang tid.
Ok - det svinger selvfølgelig meget. :) Argumentet med, at man arbejder i sommerferien for at have råd/energi til at studere resten af året er fint, meeen... de studerende jeg kender bruger primært ferien på druk
Magten (98) skrev:Det er også grunden til jeg ikke ville stemme på DF.
Jeg savner bare konsekvenser ved ikke at integrere sig i samfundet og istedet nasse løs uden at røre en finger.
Integrations problematikken kan ikke løses med konsekvens, så længe ca 21% af befolkningen stemmer og mener som de gør.
Hvis man på tredie eller fjerde generation, konstant har hørt og følt at man er andenrangsborger, så får man næppe lysten til at lege med.
Eneste løsning er at du, jeg og resten af danmark vågner op, og respekterer forskellighederne i kultur og religion. Det vil nok være ret optimistisk at tro på at de der føler sig mulet, smiler bredt og går forrest.
DF's evindelige skræppen op løser helt sikkert intet.....
fidomuh (37) skrev:
Det er egentligt ret simpelt:
Synes du det er fedt selv at skulle betale naar du ligger paa baaren i ambulancen?
Synes du det er fedt at der bygges en industri op omkring ikke at redde liv, men om at profitmaksimere sygdomsramte?
Synes du det er fedt at uddannelsesstoetten skaeres endnu mere ned?
Synes du det er fedt at opfordre til raceforskelsbehandling i Danmark?
Synes du det er fedt at stille vilkaar op for fremmede, som danskerne ikke selv kan bestaa?
Synes du det er fedt at de rige bliver mere rige, mens de fattige doer i rendestenen?
Synes du det er fedt at de rige bliver lidt mindre rig, mens de fattige faar raad til mad, tandlaege, etc.
(Evt. kombineret med at skadestuen saa koster penge.)
Det er ikke saa svaert, man skal bare filtrere alt lortet fra og se paa kernen i denne valgdebat:
Synes du at der skal brugerbetaling paa den offentlige sundhed?
Dette vil 112% sikkert foere til en privatisering af sundhedsvaesnet, paa godt og ondt.
På trods af at jeg grundlæggende er enig i ovenstående, så er dette et glimrende eksempel på, hvorfor man ALDRIG skal spørge andre, hvad man skal mene..... 100% ensidigt og unuanceret.....
Jeg respekterer fuldt ud folks religion og kultur og det har intet med 2. rangs borger at gøre.PinHigh (105) skrev:Eneste løsning er at du, jeg og resten af danmark vågner op, og respekterer forskellighederne i kultur og religion.
Hvad jeg derimod ikke respekterer er folk der kommer til Danmark for at nyde uden at yde, svindle og være ligeglad med Danmark, danskere og vores kultur. Hvis de ikke vil Danmark og vores kultur så kan de lige så godt bo et andet sted.
PinHigh (105) skrev:Hvis man på tredie eller fjerde generation, konstant har hørt og følt at man er andenrangsborger, så får man næppe lysten til at lege med.
Problemet her er vel lidt alá hønen og ægget. Den ene side vil påstå, at indvandrerne har fået rigeligt med chancer til at bevise deres vilje, mens den anden side vil påstå, at indvandrerne altid er blevet set ned på.
Hvem har ret? Tjah..
Jeg mener forøvrigt at have læs fornyligt, at der er rigtig mange kvindelige efterkommere af indvandrere, der er igang med videregående uddannelser, og det er jo kun fint.
Den primære udfordring må være de unge mandlige 2. og 3.g'ere, der for længst er tabt på gulvet.
@PinHigh
Du har ret lad os endelig give alle de tyrkiske bønder en lejlighed og bistand i Danmark for ikke at røre en finger, så de kan se arabisk satelit tv og arbejde med deres selværd og en gang måske gidder at tage et arbejde.
Det skal nok give vækst og vældfærd.
- Undskyld til de tyrkiske bønder.
Du har ret lad os endelig give alle de tyrkiske bønder en lejlighed og bistand i Danmark for ikke at røre en finger, så de kan se arabisk satelit tv og arbejde med deres selværd og en gang måske gidder at tage et arbejde.
http://politiken.dk/indland/ECE1374424/debatgruppe-lufter-terrortrusler-mod-ny-stormoske/XorpiZ (108) skrev:Hvem har ret? Tjah..
Gæt.
Hvis vi ikke havde et problem med andre folks kultur, hvorfor er det så et så stort problem at bygge en moske? Det er et byggeri som alle andre, og bør ikke påvirkes politiske overhovedet!
Det var ikke et problem for 700 år siden
I dag kan man knap nok få lov at bygge en måske i en storby med 20 millioner indbyggerer.
XorpiZ (108) skrev:Jeg mener forøvrigt at have læs fornyligt, at der er rigtig mange kvindelige efterkommere af indvandrere, der er igang med videregående uddannelser, og det er jo kun fint.
Den primære udfordring må være de unge mandlige 2. og 3.g'ere, der for længst er tabt på gulvet.
Spot on.
Generelt er der mange flere indvandrere der tager videregående uddannelser så vidt jeg husker. Men specielt kvinderne er kommet ud af hullerne.
Det jeg gerne vil have vi forhindre er det vi har set i en del år: Folk der har boet i landet i mange år uden at gøre noget som helst for at blive en del af Danmark. Dvs forsøge at lære sproget, eller som minimum engelsk, og få sig et arbejde, og bidrage til det samfund der hjælper dem.
Forstå mig ret.. Jeg har intet imod indvandrere generelt.. Jeg har en stor omgangskreds af indvandrere og jeg hygger mig med dem på trods af vores forskellige kulturer.. Jeg lærer sågar af dem ^_^
Generelt er der mange flere indvandrere der tager videregående uddannelser så vidt jeg husker. Men specielt kvinderne er kommet ud af hullerne.
Det jeg gerne vil have vi forhindre er det vi har set i en del år: Folk der har boet i landet i mange år uden at gøre noget som helst for at blive en del af Danmark. Dvs forsøge at lære sproget, eller som minimum engelsk, og få sig et arbejde, og bidrage til det samfund der hjælper dem.
Forstå mig ret.. Jeg har intet imod indvandrere generelt.. Jeg har en stor omgangskreds af indvandrere og jeg hygger mig med dem på trods af vores forskellige kulturer.. Jeg lærer sågar af dem ^_^
Windcape (110) skrev:Hvis vi ikke havde et problem med andre folks kultur, hvorfor er det så et så stort problem at bygge en moske? Det er et byggeri som alle andre, og bør ikke påvirkes politiske overhovedet!
Man kan vel ikke konkludere noget ud fra en facebook-gruppe, så radikal som den der. Det svarer vel næsten til at konkludere noget ud fra et Al-Qaida-forum.
Magten (107) skrev:Hvad jeg derimod ikke respekterer er folk der kommer til Danmark for at nyde uden at yde, svindle og være ligeglad med Danmark, danskere og vores kultur. Hvis de ikke vil Danmark og vores kultur så kan de lige så godt bo et andet sted.
Jamen du og jeg er slet ikke uenige i den betragtning. Problemet er når en stor del af den danske befolkning (DF) skærer alle over en kam og umiddelbart sætter dem i samme bås..... Så bliver det som det er. Desværre.....
XorpiZ (108) skrev:Problemet her er vel lidt alá hønen og ægget.
Jeps, men hønen lagde ægget helt tilbage i 60'erne, hvor vi manglede arbejdskraft. Inviterede en bunke mennesker og proppede dem sammen i gettoer.
XorpiZ (108) skrev:Hvem har ret? Tjah..
Det kan altid diskuteres, men det interessante er hvem der kan løse problemet. ;-)
XorpiZ (108) skrev:Den primære udfordring må være de unge mandlige 2. og 3.g'ere, der for længst er tabt på gulvet.
En kæmpe udfordring ja.....
WinPower (109) skrev:
Og du forstod????? Nada???? :-o
Alene det at du fremviser at du har et problem med at de ser arabisk TV, viser at du er en del af problemet. ;-)
Man kan konkludere at det er tæt på at være ulovligt, og at debatørene sandsynligvis kan staffes med fængsel eller bøde.XorpiZ (113) skrev:Man kan vel ikke konkludere noget ud fra en facebook-gruppe, så radikal som den der. Det svarer vel næsten til at konkludere noget ud fra et Al-Qaida-forum.
Pointen er mere, hvorfor bekymre folk sig om religion, når det handler om mennesker? Kun idioter lader andre idioter gemme sig bag religion.
At gå efter religionen, ligesom DF, viser jo hvor uvidende og dumme folk er. Og netop denne slags mennesker er problemet for samfundet.
WinPower (117) skrev:Nu har vi altså en religion, der opfordrer dets troende til ikke at blande sig med vandtro.
Er det så her jeg lige skal opfordre dig til at læse 5. Mosebog kap. 17,1-7
PS. Du skal altså ikke blive så ked af det, når du bliver sagt imod. ;-)
Jeg vil ikke just paastaa at vaere objektiv i en politisk debat, naar politiske maal er 110% vurderet subjektivt af alle.
Du maa dog gerne paapege hvad der skulle vaere helt ude paa venstrefloejen? Jeg har ikke sagt noget om hvad jeg selv synes, jeg har blot udpenslet realiteten i at stemme paa nogen af partierne :)
Jeg vil ikke just paastaa at vaere objektiv i en politisk debat, naar politiske maal er 110% vurderet subjektivt af alle.
Du maa dog gerne paapege hvad der skulle vaere helt ude paa venstrefloejen? Jeg har ikke sagt noget om hvad jeg selv synes, jeg har blot udpenslet realiteten i at stemme paa nogen af partierne :)
DF er fornuften i dansk politik:
http://valget.tv2.dk/article.php/id-43108150:video...
http://tinyurl.com/3qz6eq6
http://valget.tv2.dk/article.php/id-43108150:video...
http://tinyurl.com/3qz6eq6
PinHigh (118) skrev:PS. Du skal altså ikke blive så ked af det, når du bliver sagt imod. ;-)
Jeg bliver chokeret over hvor dum, man kan være.
Jeg hjernevasker ikke mig selv 5 gange om dagen, ved at læse i det gamle testamente og gentage 10-20 gange at gud er stor. - just saying..
webwarp (51) skrev:Vildt nok at 10% stemmer på enhedslisten .. Må være fordi der er mange unge brugere (fra kbh) ??
Jeg tror, at det har noget med at gøre, der der er mange herinde der går op i IT og IT-politik.
IT-politik er ikke noget der interesserer den almindelige befolkning. Derfor har partierne en tildens til blot at acceptere de populistiske forslag og love på dette område og bruge energien på andre ting i stedet.
Det har dog vist sig, at Enhedslisten går lidt mere op i at kæmpe mod disse tiltag, end de fleste andre partier på borgen.
Et meget fint eksempel er denne liste (som dog er 4 år gammel):
http://www.modspil.dk/itpolitik/partierne_om_it_po...
Det er så smukt, når folk bebrejder DF, den danske intolerance og debattonen for vores forfejlede multikultursprojekt. Man lader til at glemme, at vi ikke står alene med vores problemer - de er såmænd udbredt i hele Europa. Også lande der i høj grad lider af berøringsangst, debatforskrækkelse og misforstået tolerance oplever problemer med multikriminelle indvandrere fra Mellemøsten og Tyrkiet. - Vi behøver vel ikke at se længere end til vores naboland Sverige, men hvis man absolut vil tage fingeren ud af navlen i et kort sekund, så kan man f.eks. se til Storbritannien, der ellers har tradition for at bukke sig bagover i et ivrigt forsøg på at tækkes den gruppe af indvandrere, som komisk nok er blevet døbt "asiater".
Hell, Frankrig er efterhånden nået til et punkt, efter et par årtier med mord, voldtægter, røverier og senest optøjer, hvor de desperat laver stramninger i blinde i håb om, at noget kan dæmme op for volden.
Men man kan måske pege på et vestligt land med en kristen kulturbaggrund, hvor masseindvandringen ikke har skabt massive problemer?
Hell, Frankrig er efterhånden nået til et punkt, efter et par årtier med mord, voldtægter, røverier og senest optøjer, hvor de desperat laver stramninger i blinde i håb om, at noget kan dæmme op for volden.
Men man kan måske pege på et vestligt land med en kristen kulturbaggrund, hvor masseindvandringen ikke har skabt massive problemer?
LinguaIgnota (127) skrev:Men man kan måske pege på et vestligt land med en kristen kulturbaggrund, hvor masseindvandringen ikke har skabt massive problemer?
USA?
Et land som er baseret på indvandre fra Europa, som mange amerikaner mener er et land der er, hvad det er, på grund af de mange forskellige kulturer og religioner.
#127 Hear - hear
Hvordan var det gået hvis, det havde været S+SF+De Radikale der havde styrret indvandre politikken de sidste 10 år ?
Pias har gjort det godt, hvilket resultere i at folk glemmer hvor vigtigt det er, det hun har gjort.
Tak til Pia for at vores lille land ikke er fucked up som så mange andre steder i EU.
Sjovt nok tror jeg, at muhhamed tegningerne, er noget af det bedste der er sket, med hensyn til integrationen af muslimske indvandre i dk.
- Det er så vigtigt at vi åbent viser at der er iorden at stille sig kritisk overfor islam, og stille spørgsmål(husk reformationen).
#128 USA ????
USA tilladder jo netop ikke indvandring a uuddannede, som er tilfældet i så mange fucked up EU lande.
Hvordan var det gået hvis, det havde været S+SF+De Radikale der havde styrret indvandre politikken de sidste 10 år ?
Pias har gjort det godt, hvilket resultere i at folk glemmer hvor vigtigt det er, det hun har gjort.
Tak til Pia for at vores lille land ikke er fucked up som så mange andre steder i EU.
Sjovt nok tror jeg, at muhhamed tegningerne, er noget af det bedste der er sket, med hensyn til integrationen af muslimske indvandre i dk.
- Det er så vigtigt at vi åbent viser at der er iorden at stille sig kritisk overfor islam, og stille spørgsmål(husk reformationen).
#128 USA ????
USA tilladder jo netop ikke indvandring a uuddannede, som er tilfældet i så mange fucked up EU lande.
WinPower (123) skrev:Jeg hjernevasker ikke mig selv 5 gange om dagen, ved at læse i det gamle testamente og gentage 10-20 gange at gud er stor. - just saying..
Lignende opførsel finder du nu også blandt kristne. Så deeet.....
Men igen. Din udlægning af sagen som at ALLE muslimer er sådan, gør dig til en del af problemet, frem for en del af løsningen.
LinguaIgnota (127) skrev:Det er så smukt, når folk bebrejder DF, den danske intolerance og debattonen for vores forfejlede multikultursprojekt. Man lader til at glemme, at vi ikke står alene med vores problemer - de er såmænd udbredt i hele Europa. Også lande der i høj grad lider af berøringsangst, debatforskrækkelse og misforstået tolerance oplever problemer med multikriminelle indvandrere fra Mellemøsten og Tyrkiet. - Vi behøver vel ikke at se længere end til vores naboland Sverige, men hvis man absolut vil tage fingeren ud af navlen i et kort sekund, så kan man f.eks. se til Storbritannien, der ellers har tradition for at bukke sig bagover i et ivrigt forsøg på at tækkes den gruppe af indvandrere, som komisk nok er blevet døbt "asiater".
Der er nok ikke mange der er blinde for at der ER problemer. Men de problemer der er, løses hverken med kæp, eller gullerod alene.
Selvfølgelig skal der dæmmes op for kriminalitet. Men forsøger man ikke at løse de masive sociale problemer og manglende akcept, så vil kriminalitet og manglende vilje til integration, vedblive med at være et problem.
PinHigh (130) skrev:Din udlægning af sagen som at ALLE muslimer er sådan, gør dig til en del af problemet, frem for en del af løsningen.
Jeg har aldrig udtalt mig om alle muslimer.
Jeg har intet i mod de muslimer, som holder deres middelalder religion for dem selv, og respektere mig og andre som mennesker. Samt acceptere at islam ikke er det eneste rigtige.
PinHigh (130) skrev:Der er nok ikke mange der er blinde for at der ER problemer. Men de problemer der er, løses hverken med kæp, eller gullerod alene.
Selvfølgelig skal der dæmmes op for kriminalitet. Men forsøger man ikke at løse de masive sociale problemer og manglende akcept, så vil kriminalitet og manglende vilje til integration, vedblive med at være et problem.
Talt som en sand SF'er el. Ø'er :
kritik, kritik, kritik men ingen løsningsforslag.
fidomuh (119) skrev:#53
Du har ikke påpeget en døjende fis. Du har kørt i den sædvanlige udokumenterede stil vi ser politikerne kører med skræmmekampagner og hvad har vi. Der er intet i din historie der har noget hold i virkeligheden...
jeg ved stadig ikke hvad jeg skal stemme endnu. synes det er svært.
Partierne vil jo i sidste ende bare have vores penge. Den eneste forskel er måden de gør det på. Rød blok siger det lige ud med højere skatter mens blå blok sniger ekstra afgifter ind som bare er skjulte skatter.
Partierne vil jo i sidste ende bare have vores penge. Den eneste forskel er måden de gør det på. Rød blok siger det lige ud med højere skatter mens blå blok sniger ekstra afgifter ind som bare er skjulte skatter.
Med respekt for de flestes holdninger, synes jeg det er befriende at valgkampen er startet med at diskutere ... ØKONOMI
Det er yderst vigtigt, og jeg håber at diskussionen holder sporet i valgkampen, så vi reelt set kan få en ideologisk retningsviser for hvor man gerne vil have Danmark hen, fremfor et parti, som vil gøre deres til at afspore debatten med støj fra ømme fødder fordi de går i for små sko.
Ja, vi skal nemlig vælge retning. Vil vi have en rød eller blå blok politik, eller ønsker vi en blokløs midterpolitik?
Jeg håber at pressen er i stand til at holde fokus på dette, så vi kan få en retningsgiver for hvordan uddannelse - fra folkeskole til universitet. Diskussion af miljø og energipolitik og diskussion af erhvervslivets bidrag til arbejdsmarkedet kontra det offentlige system.
Det er yderst vigtigt, og jeg håber at diskussionen holder sporet i valgkampen, så vi reelt set kan få en ideologisk retningsviser for hvor man gerne vil have Danmark hen, fremfor et parti, som vil gøre deres til at afspore debatten med støj fra ømme fødder fordi de går i for små sko.
Ja, vi skal nemlig vælge retning. Vil vi have en rød eller blå blok politik, eller ønsker vi en blokløs midterpolitik?
Jeg håber at pressen er i stand til at holde fokus på dette, så vi kan få en retningsgiver for hvordan uddannelse - fra folkeskole til universitet. Diskussion af miljø og energipolitik og diskussion af erhvervslivets bidrag til arbejdsmarkedet kontra det offentlige system.
LinguaIgnota (127) skrev:Men man kan måske pege på et vestligt land med en kristen kulturbaggrund, hvor masseindvandringen ikke har skabt massive problemer?
Kan man pege nogen der opfører sig mere usselt som tourister end danskere og enlændere? Hver gang man er i udlandet, og der er nogen, der render rundt og skaber sig, så ved man hvad nationaliteten er på forhånd.
Du udpeger 3 lande, der tror at de er bedre end alle andre. det er ikke så mærkeligt at der er problemer i dem. Det er da et rent held at folk fra fjernøsten er så tolerante overfor os.
timeless (134) skrev:jeg ved stadig ikke hvad jeg skal stemme endnu. synes det er svært.
Det er nu heller ikke skide nemt, men respekt for at du gør en indsats. ;-)
Som udgangspunkt, så kan du nok glemme alt om hvad der bliver sagt i den kommende periode. Det er langt hen af vejen ren salgsgas, der blot er til for at trække vælgere.
Prøv i stedet at huske tilbage og tænk over hvilke beslutninger der er blevet taget og hvad modargumenterne har været.
Beslut dig for hvad der er vigtigt for dig, men især også hvad du IKKE vil være med til at støtte.
Hemmeligheden er nok at finde ud af, hvem man er mindst uenig med.
Pas på med de der "hvem skal jeg stemme på" guides der findes. De kan give et meget overraskende resultat. ;-)
Og ja, regningerne for driften af danmark skal jo betales, så selvfølgelig skal der kradses penge ind.
Opfører danskere sig usselt som turister?Zhadow (136) skrev:Kan man pege nogen der opfører sig mere usselt som tourister end danskere og enlændere? Hver gang man er i udlandet, og der er nogen, der render rundt og skaber sig, så ved man hvad nationaliteten er på forhånd.
Det er nu ikke det jeg oplever når jeg tager på ferie.. Men jeg har så heller ikke været med Ung Rejs.
Ja de er virkelig tolerante over for os. Vi kan uden problemer have vores egen mening uden at de farer i flint.Zhadow (136) skrev:Det er da et rent held at folk fra fjernøsten er så tolerante overfor os.
Fornem ironien..
Nu er der en vaesentlig forskel paa "virkeligheden" og "valgloefter".
Man skal vaere mere end almindeligt naiv, hvis man ikke kan se at Loekke og Venner gerne vil privatisere sygehusene totalt.
Man skal vaere mere end almindeligt naiv, hvis man ikke kan se hvor fremmedfjendske DF er.
Jeg har udpenslet nogle helt aabenlyse traek ved et par partier.
Du er velkommen til at sige mig imod, hvis du ikke mener at V/Konservative/Radikale Venstre sigter efter et privat sundhedsvaesen, fx.
Du har ikke påpeget en døjende fis. Du har kørt i den sædvanlige udokumenterede stil vi ser politikerne kører med skræmmekampagner og hvad har vi. Der er intet i din historie der har noget hold i virkeligheden...
Nu er der en vaesentlig forskel paa "virkeligheden" og "valgloefter".
Man skal vaere mere end almindeligt naiv, hvis man ikke kan se at Loekke og Venner gerne vil privatisere sygehusene totalt.
Man skal vaere mere end almindeligt naiv, hvis man ikke kan se hvor fremmedfjendske DF er.
Jeg har udpenslet nogle helt aabenlyse traek ved et par partier.
Du er velkommen til at sige mig imod, hvis du ikke mener at V/Konservative/Radikale Venstre sigter efter et privat sundhedsvaesen, fx.
#128 USA er meget hysteriske med hvem de lukker ind i landet. Både som gæster og folk der vil bo der.
For det første filtrerer de på ansøger efter hvem de kan bruge og du kommer ikke til at sidde og nasse på staten i flere år. Hvis du er meget heldig så kan du lige få "starthjælp" i 2-3 måneder og så må du klare det selv.
Jeg tror personligt at det tiltrækker en helt anden gruppe mennesker en dem som kom til Danmark for at leve på evig forsørgelse.
#138 Amerikanere. Puha. Har mødt et par stykker i Italien. Og dem ville jeg godt nok ikke færdes meget med. Tror de ejer det hele og alle er til for dem.
Heldigvis ender de med at snyde sig selv mest.
For det første filtrerer de på ansøger efter hvem de kan bruge og du kommer ikke til at sidde og nasse på staten i flere år. Hvis du er meget heldig så kan du lige få "starthjælp" i 2-3 måneder og så må du klare det selv.
Jeg tror personligt at det tiltrækker en helt anden gruppe mennesker en dem som kom til Danmark for at leve på evig forsørgelse.
#138 Amerikanere. Puha. Har mødt et par stykker i Italien. Og dem ville jeg godt nok ikke færdes meget med. Tror de ejer det hele og alle er til for dem.
Heldigvis ender de med at snyde sig selv mest.
Jeg har selv svært ved at finde ud af hvem der skal stemmes på, da der ikke rigtigt er nogen politikere der har noget der bare minder om min holding
Jeg ønsker en fornuftig IT-politik, men her findes der stort set ingen at stemme på. Alle politikerne mener jo efterhånden at der skal censur og big brother over hele nettet
Jeg ønsker en fornuft udlændinge-politik, men her er der heller ikke meget at stemme på. DF har gang på gang vist at de simpelthen ikke ved hvad det egentligt er de laver. Det eneste de har haft "success" med er at holde de udlændinge der kan bidrage positivt til DK ude af landet, hvorimod de, der kun bidrager negativt til DK har de ikke kunnet gøre noget ved... og som ekstra bonus har de sørget for at mange lande nu ser ekstra meget ned på DK
Jeg ønsker også at DR bliver lavet om så det ikke er tvang at betale dertil (man skal jo officielt leve i en jordhule for at man ikke lever op til deres krav om at man skal betale til dem), men her er de fleste politikere også imod. Dem der har holdt øje med Licens Lars har set at DF syntes at det er fint som det er, hvorimod De Radikale mener at det skal betales over skatten. At det skal betales over skatten er da bedre end det er nu, men stadig en skod løsning
---
Hver gang der er tid til afstemning kan jeg ikke lade være med at tænke på følgende citat:
Som sagt før, så står valget jo mellem pest og kolera, man skal bare lige finde ud af hvad det mindst skadende er
DF er i mine øjne helt klart dem der skader DK mest, men hvem der skader DK mindst er uklart
Jeg ønsker en fornuftig IT-politik, men her findes der stort set ingen at stemme på. Alle politikerne mener jo efterhånden at der skal censur og big brother over hele nettet
Jeg ønsker en fornuft udlændinge-politik, men her er der heller ikke meget at stemme på. DF har gang på gang vist at de simpelthen ikke ved hvad det egentligt er de laver. Det eneste de har haft "success" med er at holde de udlændinge der kan bidrage positivt til DK ude af landet, hvorimod de, der kun bidrager negativt til DK har de ikke kunnet gøre noget ved... og som ekstra bonus har de sørget for at mange lande nu ser ekstra meget ned på DK
Jeg ønsker også at DR bliver lavet om så det ikke er tvang at betale dertil (man skal jo officielt leve i en jordhule for at man ikke lever op til deres krav om at man skal betale til dem), men her er de fleste politikere også imod. Dem der har holdt øje med Licens Lars har set at DF syntes at det er fint som det er, hvorimod De Radikale mener at det skal betales over skatten. At det skal betales over skatten er da bedre end det er nu, men stadig en skod løsning
---
Hver gang der er tid til afstemning kan jeg ikke lade være med at tænke på følgende citat:
Never vote for the best candidate, vote for the one who will do the
least harm.
-- Frank Dane
Som sagt før, så står valget jo mellem pest og kolera, man skal bare lige finde ud af hvad det mindst skadende er
DF er i mine øjne helt klart dem der skader DK mest, men hvem der skader DK mindst er uklart
Til jer der stemmer S/SF og er i gang med eller har planer om en kandidat uddannelse eller måske har venner eller familie der er:
http://www.information.dk/232870
Det kan så diskuteres om kandidat-pant minder mest om Berlinmuren eller stavnsbåndet.
http://www.information.dk/232870
Det kan så diskuteres om kandidat-pant minder mest om Berlinmuren eller stavnsbåndet.
kasperd (35) skrev:En ting jeg ikke har kunnet gennemskue er om danskfolkeparti er lige så indvandrerfjendske som deres forbilleder sydpå. Schweizisk folkeparti lægger f.eks. ikke skjul på deres holdning til indvandrerer som det kan ses i denne valgplakat fra et par år siden http://1.bp.blogspot.com/-oGYDBFjwgu8/Tge5OOyQJfI/...
Har en kæreste fra Schweiz, så jeg følger da lidt med. SVP (Schweizerische Volkspartei) ligger tæt op ad DF i deres holdninger til indvandring og EU. Men de er mere som LA i deres holdning til staten. Deres partiprogram kan findes på engelsk her. Det der kan undre er at de får næsten 30 % af stemmerne. Havde Schweiz haft samme demokratiske model som os, ville deres indflydelse være overvældende...
Magten (138) skrev:Men jeg har så heller ikke været med Ung Rejs.
Det har jeg heller ikke. Men har jeg boet i et område med flere huse/lejligheder, har det altid været danskere der larmer, spiller fodbold midt om natten, smadrer ting osv. Det firma, min mor arbejder for (Et ejendomsadministrationsfirma) har også lige været afsted. Efterregningen blev betaling af flytning af 3 familier/par til andre hoteller pga. larmen. En smadret dør og ekstra rengøring, fordi de svinede over alt.
Magten (138) skrev:Ja de er virkelig tolerante over for os. Vi kan uden problemer have vores egen mening uden at de farer i flint.
Jeg hentyder til den danske arrogange. Der er mange danskere, der mener at vi er bedre end dem, af diverse grunde.
For det første har jeg ikke selv planer om at tag en kandidat grad, men jeg er i stand til at se ud over min egen næsetip.
For det andet tror jeg at du har misforstået forslaget. Kandidat-pant handler om at unge mennesker der har taget en kandidat uddannelse på et dansk uddannelses sted, ikke må rejse til udlandet for at arbejde, uden at skulle betale noget af uddannelses omkostningerne tilbage.
Det lyder måske umiddelbart meget fornuftigt, men kandidat-pant er i bund og grund protektionisme og symptombehandling af mere grundlæggende problemer(skat, leveomkostninger) i Danmark. Protektionisme er som bekendt kun en god ting, når du er den eneste der gør det. Men hvad så hvis alle andre velfærdsstater gør det samme?
I et videnssamfund er det vitalt at en del af vores højtuddannede rejser til udlandet og samler erfaringer og udbygger deres netværk, som de jo af naturlige årsager ikke er i stand til at gøre her i Danmark. Ligesom at det er enormt vigtigt at vi får udenlandske kandidater til Danmark. Nogen af de danske kandidater vil måske rejse tilbage til Danmark når de vil stifte familie, andre vil måske forblive i udlandet, så må vi jo bare sørge for at Danmark er et attraktivt land for udenlandske kandidater at slå sig ned i. Hvis en dansk kandidat bosætter sig i Tyskland, og en tysk kandidat bosætter sig i Danmark, så er slut resultatet positivt for begge lande.
Det minder sådan set meget om betalingsbalancen, og det S/SF vil gøre ved en ringe eksport er at sætte toldmurer op aka protektionisme. Så forslaget er både samfundsøkonomisk dumt og frihedsbegrænsende for vores egne borgere.
For det første har jeg ikke selv planer om at tag en kandidat grad, men jeg er i stand til at se ud over min egen næsetip.
For det andet tror jeg at du har misforstået forslaget. Kandidat-pant handler om at unge mennesker der har taget en kandidat uddannelse på et dansk uddannelses sted, ikke må rejse til udlandet for at arbejde, uden at skulle betale noget af uddannelses omkostningerne tilbage.
Det lyder måske umiddelbart meget fornuftigt, men kandidat-pant er i bund og grund protektionisme og symptombehandling af mere grundlæggende problemer(skat, leveomkostninger) i Danmark. Protektionisme er som bekendt kun en god ting, når du er den eneste der gør det. Men hvad så hvis alle andre velfærdsstater gør det samme?
I et videnssamfund er det vitalt at en del af vores højtuddannede rejser til udlandet og samler erfaringer og udbygger deres netværk, som de jo af naturlige årsager ikke er i stand til at gøre her i Danmark. Ligesom at det er enormt vigtigt at vi får udenlandske kandidater til Danmark. Nogen af de danske kandidater vil måske rejse tilbage til Danmark når de vil stifte familie, andre vil måske forblive i udlandet, så må vi jo bare sørge for at Danmark er et attraktivt land for udenlandske kandidater at slå sig ned i. Hvis en dansk kandidat bosætter sig i Tyskland, og en tysk kandidat bosætter sig i Danmark, så er slut resultatet positivt for begge lande.
Det minder sådan set meget om betalingsbalancen, og det S/SF vil gøre ved en ringe eksport er at sætte toldmurer op aka protektionisme. Så forslaget er både samfundsøkonomisk dumt og frihedsbegrænsende for vores egne borgere.
Det kan jeg slet ikke genkende fra de ferier jeg har været på.Zhadow (146) skrev:Det har jeg heller ikke. Men har jeg boet i et område med flere huse/lejligheder, har det altid været danskere der larmer, spiller fodbold midt om natten, smadrer ting osv. Det firma, min mor arbejder for (Et ejendomsadministrationsfirma) har også lige været afsted. Efterregningen blev betaling af flytning af 3 familier/par til andre hoteller pga. larmen. En smadret dør og ekstra rengøring, fordi de svinede over alt.
Jeg har faktisk slet ikke oplevet nogen som helst nationaliteter opføre sig sådan på ferier..
Tilgengæld kan jeg genkende det fra min egen gade hvor indvandrere spiller fodbold og larmer på mange andre måder på alle tidspunkter af døgnet. De står sågar og sparker fodbolde tværs over Holmbladsgade, selv i myldretiden.
#149 Mine spaniolere-genboer larmer også helt fucking crazy med deres kamakazie-bands og sådan noget, skide perkere!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.