mboost-dp1
Vil du ha' din egen server?
Hej, jeg har denne her server der står ude i byen og koster mig en masse penge. Min tanke er at dele den op i 10 virtuelle servere for omkring 75-100 kr. pr. måned. Det er så her du kommer ind i billedet. Kunne du tænke dig at medeje en server for max. 100 kr. pr. md. som du har 100% kontrol over? Egen IP og det hele! Du kan installere lige hvad du har lyst til Windows/Linux/BSD whatever.. og den vil altid være kørende og tilgængelig når du har brug for den.
Tjek det ud på http://www.zebraa.dk/server/ og lad mig høre hvad du syntes?
- Simon
Tjek det ud på http://www.zebraa.dk/server/ og lad mig høre hvad du syntes?
- Simon
Ideen er såmænd godt nok, men en P4 1.8? De bedste virtualiseringsløsninger jeg kender til giver omkring 10% overhead per. virtual machine(hvis de vel og mærke skal kunne håndtere ethvert OS), og så er det jeg spørger, hvor meget processorkraft bliver der til hver?
Kig hellere på at leje en større løsning i f.eks. USA, der kan i få en løsning det er noget sjovere at være 10 på end den her.
Kig hellere på at leje en større løsning i f.eks. USA, der kan i få en løsning det er noget sjovere at være 10 på end den her.
Det er helt klart at serveren ikke vil være beregnet til at kører som spilservere eller leache 20GB (hvad henter man ellers for 20GB om dagen? 28½ linuxdistroer?).
Den er helt klart tænkt til at kører som satellit-server. Altså en computer der altid er online, hvor man kan øve sine evner og hoste sin egen mailserver osv.
Personligt kører jeg både post, jabber, web, database, cron, rtorrent og backup af min arbejdssatation. Tit når jeg skal have splittet tekstdokumenter op eller lave noget logik, bruger jeg php til at gøre det for mig igennem en ssh. Jeg bruger kun omkring 0.5% af serverens processorkraft i løbet af en uge. Det skal selfølgelig tages med i prisen.
#5> Kan du nævne nogle hosting-steder?, for det er da helt klart at det også skal kunne betale sig for os. Ved du hvordan forbindelsen er? Er den stabil?
Den er helt klart tænkt til at kører som satellit-server. Altså en computer der altid er online, hvor man kan øve sine evner og hoste sin egen mailserver osv.
Personligt kører jeg både post, jabber, web, database, cron, rtorrent og backup af min arbejdssatation. Tit når jeg skal have splittet tekstdokumenter op eller lave noget logik, bruger jeg php til at gøre det for mig igennem en ssh. Jeg bruger kun omkring 0.5% af serverens processorkraft i løbet af en uge. Det skal selfølgelig tages med i prisen.
#5> Kan du nævne nogle hosting-steder?, for det er da helt klart at det også skal kunne betale sig for os. Ved du hvordan forbindelsen er? Er den stabil?
#6> Så er du jo en af the good guys og det underskylder jeg gerne for, men du må på samme tid give mig ret i at det er de færreste mennesker der har brug for at lade 20GB strømme igennem deres system i døgnet, men til de mennesker der har, er det nok muligt at købe ekstra båndbredde for en billig penge. Har ikke undersøgt det, men det skal ikke være det der skiller os ad, hvis noget :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund