mboost-dp1

Uh, du har en Mac.

Gå til bund
Gravatar #101 - zin
24. nov. 2007 13:47
#100:
Mjah.. Jeg tror ikke der er tale om HW lavet bedre end andet, men derimod samling, design og kodning af det enkelte stykke hardware der gør forskellen i de forskellige producenter - for mig at se kommer de alle sammen fra en kæmpe stor fabrik med et træskilt hvorpå står trykket "Børnehjem" over et fint nikkelskilt med trykket "Silicon Valley" (eller Asus, eller ASRock eller hvad pokker du nu vil. :-)).
Altså kort sagt; Hardwaren i sig selv er det samme, men sammensætningen og benyttelsen er ikke. Det er jo sjældent man rent faktisk har hardware som, af sig selv (og dermed en mekanisk/elektronisk fejl)går i stykker - Det er langt oftere pga. manglende køling, for meget variation (altså for lidt / for meget) i strømtilførsel, overophedning eller fejl 40 som gør sig gældende for de fleste hardware fejl.

Jeg tænker generelt på al Mac - og selvfølgelig også HP, og alle de andre producenter af færdige PC'ere - du kan jo ikke sætte noget i uden at bryde din garantiordning - herregud.. :-/
Gravatar #102 - fidomuh
24. nov. 2007 15:03

Mjah.. Jeg tror ikke der er tale om HW lavet bedre end andet, men derimod samling, design og kodning af det enkelte stykke hardware der gør forskellen i de forskellige producenter

Det er jo, essentielt, ogsaa en del af at vaere "lavet bedre" ;)
Taler jo om selve produktet ( HW'en ) ikke at lodningen er mere draabeformet :P
Valg af komponenter taeller ogsaa en del fx :)

Altså kort sagt; Hardwaren i sig selv er det samme, men sammensætningen og benyttelsen er ikke.

Jeg er uenig, jeg er ret sikker paa at der er forskel, rent HW-maessigt, paa et ASrock til 250kr og et Asus til 2000kr .. :)

Det er jo sjældent man rent faktisk har hardware som, af sig selv (og dermed en mekanisk/elektronisk fejl)går i stykker - Det er langt oftere pga. manglende køling, for meget variation (altså for lidt / for meget) i strømtilførsel, overophedning eller fejl 40 som gør sig gældende for de fleste hardware fejl.

Helt enig, men derfor er der stadig forskel paa kvaliteten af komponenterne, hvilket netop viser sig i at nogle boards har en stoerre "fejl"-margin det kan overleve indenfor mht. stroem / varme / etc :)

Jeg tænker generelt på al Mac - og selvfølgelig også HP, og alle de andre producenter af færdige PC'ere

Jow, det er vel ogsaa mest "fair" at sammenligne Macs med tilsvarende HP / Dell / etc, og her ser man typisk at priserne er noget taettere :)

- du kan jo ikke sætte noget i uden at bryde din garantiordning - herregud.. :-/

Faktisk mener jeg at loven er lidt anderledes i Danmark hvad angaar dette..
Du kan godt saette HW i din samlede boks, uden at bryde garantien, men du mister garantien paa "hvad du end skifter", samt at det skal vaere praecis samme HW som du udskifter og det skal goeres af en med IT-teknisk uddannelse.. Saa er det, teoretisk, ikke at bryde din garanti, men de vil nok paastaa du har brudt garantien anyway :P
Gravatar #103 - zin
24. nov. 2007 15:57
#102:
Jeg er uenig, jeg er ret sikker paa at der er forskel, rent HW-maessigt, paa et ASrock til 250kr og et Asus til 2000kr .. :)

Ja, der er forskel. Men ikke i selve komponenterne - ikke i selve delene. Det du betaler for er at den del fra Asus sandsynligvis er langt færre fyldt med fejl i forhold til køling, eller fordi den fra Asus overholder Asus' standard for f.eks. formningen af lodninger eller komponenternes mellemværdi eller noget i den retning.
Selve hardware delene, modstande, transistorer, osv. er faktisk de samme (dog, som nævnt er Asus' måske noget dyrer og derved noget højere kvalitet) - men de er stadig lavet af japsere.
Så hele idéen med "Bambus HW" kan du godt forkaste. Al hardware er "Bambus HW", jo. :-)
Gravatar #104 - fidomuh
24. nov. 2007 16:01
Ja, der er forskel. Men ikke i selve komponenterne

Jo der er, har du kigget paa et ASrock bundkort ?
Har du derefter kigger paa et Asus / DFI / andet?

Der ER forskel, ogsaa paa komponenterne.
Der er fx forskel paa hvilke typer af modstande man bruger, etc..

Det du betaler for er at den del fra Asus sandsynligvis er langt færre fyldt med fejl i forhold til køling, eller fordi den fra Asus overholder Asus' standard for f.eks. formningen af lodninger eller komponenternes mellemværdi eller noget i den retning.

Exactly? :)

Selve hardware delene, modstande, transistorer, osv. er faktisk de samme (dog, som nævnt er Asus' måske noget dyrer og derved noget højere kvalitet) - men de er stadig lavet af japsere.

De er allesammen lavet af japsere, det betyder ikke at nogen af dem ikke er bedre end de andre ;)

Så hele idéen med "Bambus HW" kan du godt forkaste. Al hardware er "Bambus HW", jo. :-)

Nej :)
Gravatar #105 - zin
24. nov. 2007 16:06
#104:
Så du vil sige at noget hardware ikke er bambus HW hvis det er af noget højere kvalitet? Det kværker jo joken!
Hele joken, så vidt jeg forstår den, er;
Bambus HW - Billig hardware fremstillet i et asiatisk land.
Problemet er bare, at al hardware er billigt fremstillet i (et eller andet) et asiatisk land.
:-/
Dog enig, selvfølgelig er der forskel på den enkelte del, om det så måtte være at drengene er mellem 8 - 12 eller 9 - 13 hos den lidt bedre fabrik. :-)
Gravatar #106 - fidomuh
24. nov. 2007 16:13

Så du vil sige at noget hardware ikke er bambus HW hvis det er af noget højere kvalitet? Det kværker jo joken!
Hele joken, så vidt jeg forstår den, er;
Bambus HW - Billig hardware fremstillet i et asiatisk land.
Problemet er bare, at al hardware er billigt fremstillet i (et eller andet) et asiatisk land.

Ah, hehe, paa den maade :)
Jamen som jeg skrev foer, saa mente jeg nu mere at det betegnede "det billigste", hvor non-bambus saa er af en dyrere / hoejere kvalitet :)

Dog enig, selvfølgelig er der forskel på den enkelte del, om det så måtte være at drengene er mellem 8 - 12 eller 9 - 13 hos den lidt bedre fabrik. :-)

Praecis ! De har jo ingen finmotorik naar de er 6-7 aar .. PFfft! :D
Gravatar #107 - themuss
25. nov. 2007 09:35
Hov hov, lad os lige vende tilbage til virkeligheden...

Hvilket AsRock mobo til 250,- koster 2000,- som Asus-board.
Gravatar #108 - DanaKaZ
25. nov. 2007 10:52
#107 Hvilken Xeon Quad Core 2,66ghz koster 2000,-?
Gravatar #109 - zin
25. nov. 2007 15:02
#107/108:
Themuss: Glem det. Du kan ikke skaffe processoren så billigt. :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login