mboost-dp1
Tyveri af kæmpecomputer på DTU - Til hvad dog? :P
Forskere indenfor og udenfor DTU har fået deres arbejde sat på stand-by efter en kæmpecomputer blev stjålet på DTU. Administrerende direktør, Claus Nielsen afviser ikke, at omkostningerne kan nærme sig 100 millioner.
http://ing.dk/article/20070404/ELEKTRONIK/70404007...
Hvad fuck skal mon bruge den til ? :D:D Måske sælges til Iran til deres "fredelige atom program" ?
http://ing.dk/article/20070404/ELEKTRONIK/70404007...
Hvad fuck skal mon bruge den til ? :D:D Måske sælges til Iran til deres "fredelige atom program" ?
Jeg tvivler på den er nem at afsætte på det "orange" marked, der er vel ikke mange der handler med den slags typer, som har nogen i de om hvad en så stor supercomputer kan bruges til... de kunne sgu da godt lige have skrevet hvilken af dem der er blevet hugget... Mit gæt er den i bygning 302, den står jo også så alle kan se den igennem glasruderne
Enten er der en gamer der bliver ekstremt skuffet, eller også var det bestilt arbjde. Den er sikkert allerede fragtet ud af landet, og er på vej mod sin destination.
http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=4338208/
siger:
Lyder som CPU, RAM og kort.
http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=4338208/
siger:
Gerningsmanden eller mændene forsvandt bl.a. med processer, printplader og et stort antal bundkort fra den såkaldte supercomputer.
Lyder som CPU, RAM og kort.
Yep det er alt indmad fra HPC serverne de har snuppet..
Ingeniøren omkring DTU's computere
Orkede ikke lige at skrive en nyhed
Ingeniøren omkring DTU's computere
Orkede ikke lige at skrive en nyhed
#10 - hmm interresent nyhed.
Specielt dette, der stod i artiklen: På baggrund af videooptagelser fra DTU har Nordsjællands Politi nu identificeret manden, som lukkede tyvene ind. Der er tale om en mand af anden etnisk oprindelse end dansk.
Jeg vidste det var Svenskerne der stjal den super-computer.
Specielt dette, der stod i artiklen: På baggrund af videooptagelser fra DTU har Nordsjællands Politi nu identificeret manden, som lukkede tyvene ind. Der er tale om en mand af anden etnisk oprindelse end dansk.
Jeg vidste det var Svenskerne der stjal den super-computer.
Hvordan adskiller svenskere sig fra danskere på video optagelser? Var han fuld eller sådan noget? :P
Hvordan adskiller svenskere sig fra danskere på video optagelser? Var han fuld eller sådan noget? :P
Ja, hvis han var svensker var han jo nok. Hvornår har du sidst set en svensker (her i landet) der ikke var?
:)
Ja, hvis han var svensker var han jo nok. Hvornår har du sidst set en svensker (her i landet) der ikke var?
:)
#11 Ja det er skrevet lidt vagt, men det er for at vi alle skal tænke over den væmmelige terror-trussel..
Nu er de terrorister også begyndt at stjæle danske supercomputere til at udregne trajectories med...
Nu er de terrorister også begyndt at stjæle danske supercomputere til at udregne trajectories med...
»For os at se er der to årsager til tyveriet. Enten har tyvene stjålet computeren til at bruge dens regnekraft - men til hvad vil jeg ikke gisne om.Slap af mand... Gad vide hvornår Lene Espersen lukker DTU ned?
Er da ikke nødvendigt med en supercomputer til at regne projektilbaner da du kan løse kortere projektilbaner med ODEs. Så medmindre de også har stjålet avancerede raketter så tror jeg ikke helt på din teori :)
#15 Det er så ikke min teori :)
Det er journalistens og evt. den der udtaler sig på DTUs vegnes teori, at man skal spekulere over hvorfor der kommer en ikke-dansk-udseende person ind, og hvad han og hans sammensvorne vil bruge supercomputeren til.
Typisk dansk at skyde helt over målet (elkær) og misforstå et gement tyveri for noget det ikke er.
Det er journalistens og evt. den der udtaler sig på DTUs vegnes teori, at man skal spekulere over hvorfor der kommer en ikke-dansk-udseende person ind, og hvad han og hans sammensvorne vil bruge supercomputeren til.
Typisk dansk at skyde helt over målet (elkær) og misforstå et gement tyveri for noget det ikke er.
Problemet er bare at der ikke er så fandens mange steder der benytter sparc arkitektur, dermed er det meget begrænset hvem der kan aftage dem herhjemme. Jeg nægter at tro at det kan afsættes i miljøet herhjemme uden nogen opdager noget. Dermed skal den til udlandet.. Med den prin sikkert østeuropa aller længerevæk
#18:
Personligt tror jeg at det er AU der har stjålet den, ud af misundelse.
Og tvivler på at det, som #17 siger, bare er gement tyveri - det er meget muligt at det har været med videresalg for øje (og heller ikke nødvendigvis været bestillingsarbejde), men det har stadig skulle planlægges ret grundigt.
Personligt tror jeg at det er AU der har stjålet den, ud af misundelse.
Og tvivler på at det, som #17 siger, bare er gement tyveri - det er meget muligt at det har været med videresalg for øje (og heller ikke nødvendigvis været bestillingsarbejde), men det har stadig skulle planlægges ret grundigt.
#22 Nej det er det jo så ikke... Spøgelserne sås af skribenten og den administrerende direktør for DTU.
Jeg kan se artiklen er blevet rettet efterfølgende (det er sgu lidt svagt).
Nu er alle tegn efter
Spøgelserne var der åbenbart og er efterfølgende redigeret væk. Kunne du finde en anden at være efter DrBravo?
Jeg kan se artiklen er blevet rettet efterfølgende (det er sgu lidt svagt).
Tyveriet af computeren er sket natten mellem den 25 og 26. marts, og Politiets Efterretningstjeneste efterforsker sagen sammen med politiet. Ifølge Claus Nielsen er der ikke stjålet forskningsresultater fra computeren.
»Tyvene har stjålet regnekraft. Der er tale om en stor regnemaskine, og jeg aner ikke, hvad de vil bruge den til,« siger Claus Nielsen.
Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Lyngby Politi.
Nu er alle tegn efter
På baggrund af videooptagelser fra DTU har Nordsjællands Politi nu identificeret manden, som lukkede tyvene ind. Der er tale om en mand af anden etnisk oprindelse end danskOg den her
»For os at se er der to årsager til tyveriet. Enten har tyvene stjålet computeren til at bruge dens regnekraft - men til hvad vil jeg ikke gisne om.forsvundet fra artiklen.
Spøgelserne var der åbenbart og er efterfølgende redigeret væk. Kunne du finde en anden at være efter DrBravo?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund