mboost-dp1

Tv2 - Basta

Gå til bund
Gravatar #1 - vortex
23. mar. 2007 16:18
Hej. I går i Basta var der et indslag om flyselskabet Sterling.

I det indslag var der et par der var sure over at de havde købt en flybillet på nettet de skulle bruge samme dag, de havde samtidig købt en forsikring hvis de kom for sent til deres fly.
Problemet var bare at forsikringen kun var gyldig hvis den var købt min 24 timer før den skulle bruges.

Bagefter hørte man Sterlings direktør stå at sige at det ikke var teknisk muligt at lave systemet sådan at man ikke kunne købe forsikringen hvis der var under 24 timer til ens fly gik.

Nu kommer mit spørgsmål så.
Kan det virkelig passe at man ikke kunne lave deres side således at det ikke er muligt eller er ham direktøren fuld af løgn?
Gravatar #2 - arne_v
23. mar. 2007 16:26

Alt er normalt muligt. Det koster bare penge.

Hvis man ved køb af forsikringen skal angive hvilken afgang det
er (og det lyder særdeles sandsynligt at man skal angive hvad
man forsikrer !), så kan der naturligvis testes for det.

Men hvor meget det koster afhænger af hvordan systemerne er skruet
sammen og det kan godt være noget komplekst hvis forsikringen
reelt sælges af et andet firma.
Gravatar #3 - milandt
23. mar. 2007 18:11
Men det havde været god service at gøre kunden opmærksom på at den forsikring de var igang med at købe var 0 kr værd og ugyldig.

Evt sørge for at det slet ikke var muligt at købe en forsikring til en afgang inden for 24 timer.
Gravatar #4 - fidomuh
23. mar. 2007 20:24

Eller bare skrive paa forsikringen at den skal vaere koebt min. 24 timer foer? :D

Selvfoelgelig er det muligt ..
Det er uber nemt faktisk :D
Gravatar #5 - Chewy
23. mar. 2007 21:13
Direktøren skulle måske have sagt at: "det ikke er rentabelt at udforme systemet på den måde". Altså kort sagt, det koster penge hvis vi skal gøre det, og vi tjener flere penge på den anden måde ;-)
Gravatar #6 - Spiderboy
25. mar. 2007 18:42
Exactly my thought... Han er fuld af løgn. Det kan sgu ordnes med en enkelt if-sætning i formvalideringsdelen af koden.

Jeps, endnu nemmere... Det' en ommer Sterling!

Den udtalelse tror jeg ikke ville være særlig heldig, når man er under angreb af et forbrugerprogram.
Gravatar #7 - arne_v
25. mar. 2007 20:51

1) Udfra de foreliggende oplysninger fremgår det ikke at
rejse tidspunkt angives i formen.

2) Uanset om de gør eller ej, så er det ikke pænt at putte den
slags business logic i form valideringen.
Gravatar #8 - Spiderboy
26. mar. 2007 11:23
1) Hvis du går ind på Sterling.dk og bestiller en rejse, så angiver du afgangsdato og -klokkeslæt. Godt nok bliver du omridigeret til sterlingticket.com, men siden de viste i Basta indeholder også datoerne, så siden må have adgang til de oplysninger.

2) Det kan jeg godt fælge dig i. Men hvor koder man så business logic? Kunne man så ikke lave et særskilt afsnit efter formvalidering til business logic?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login