mboost-dp1
Trådløs router m. VoIp (m. fullrate)
Hej,
Jeg skal have mig en trådløs router, som duer med VoIp, da jeg fortsat gerne vil kunne bruge min fastnet telefon :-) Har kigget lidt på edbpriser men kan virkelig ikke finde rundt i det. Er der nogen der kender en god og billig en? På forhånd tak.
Jeg skal have mig en trådløs router, som duer med VoIp, da jeg fortsat gerne vil kunne bruge min fastnet telefon :-) Har kigget lidt på edbpriser men kan virkelig ikke finde rundt i det. Er der nogen der kender en god og billig en? På forhånd tak.
jeg har selv fullrate og bruger bare routeren der fulgte med til IP telefoni, til den har jeg så sat en trådløs router til, fungerer uden problemer
Tak for svarene. Så går jeg efter den løsning... Nogen der kan anbefale en god router til formålet, til under 400 kr.? Jeg har en Thinkpad T61...
:-)
Tak for svarene. Så går jeg efter den løsning... Nogen der kan anbefale en god router til formålet, til under 400 kr.? Jeg har en Thinkpad T61...
Har du overvejet at spørge inde på vores kunde-til-kunde forum?
http://forum.fullrate.dk
(Kan kun tilgås fra et Fullrate IP!)
Men jeg forstår ikke helt dit spørgsmål?
Vil du bruge en anden router end den vi udlevere?
http://forum.fullrate.dk
(Kan kun tilgås fra et Fullrate IP!)
Men jeg forstår ikke helt dit spørgsmål?
Vil du bruge en anden router end den vi udlevere?
Hej igen,
Jeg skal egentlig bare bruge en trådløs router, og da jeg bestilte en ikke-trådløs hos jer, kommer jeg vel ikke uden om at skulle købe en selv. Årsagen er at jeg er gået fra en stationær til bærbar, så nu er det mindre smart med alle de kabler :-)
Jeg skal egentlig bare bruge en trådløs router, og da jeg bestilte en ikke-trådløs hos jer, kommer jeg vel ikke uden om at skulle købe en selv. Årsagen er at jeg er gået fra en stationær til bærbar, så nu er det mindre smart med alle de kabler :-)
Tak for dine svar, men hvad er forskellen på en access point og en router, sådan helt basalt? Ville det ikke fungere, hvis jeg tilsluttede en trådløs router?
#7:
Du kan godt bestille den trådløse router fra os nu, altså lease den istedet for vores standard router?
Eller skal du huske at følge denne guide for at få din router til at virke bag ved vores router:
http://forum.fullrate.dk/showthread.php?t=10
Du kan godt bestille den trådløse router fra os nu, altså lease den istedet for vores standard router?
Eller skal du huske at følge denne guide for at få din router til at virke bag ved vores router:
Umiddelbart kan jeg ikke forestille mig at der skulle være nogen ben i at få wireless op at køre vha. et AP og fullrates router.
Hvad der konkret er til forskel på et AP og en trådløs router, mener jeg ikke at jeg er i stand til at forklare.
Der er uden tvivl folk herinde som kan forklare det så det er til at forstå.
Hvad der konkret er til forskel på et AP og en trådløs router, mener jeg ikke at jeg er i stand til at forklare.
Der er uden tvivl folk herinde som kan forklare det så det er til at forstå.
Jeg er mest interesseret i at have "mit eget" hardware, og ikke lease. Men tak for informationen - tror dog at jeg bestiller en trådløs router... Så helst at jeg fik noget, der kunne erstatte FR's router fuldstændigt - men skal der pludseligt være VoIp, osv. - så koster det... Min prisramme strækker sig kun til 3-400.
#16:
Du kan ikke smide vores router ud, beekalger, den skal være første led i kæden.
Dette kunne dog være et alternativ:
http://www.fullrate.dk/support/faq.php#offentlig_i...
#15:
Nogle typer af f.eks. Netgear vil bare ikke, taler af erfaring ;)
Du kan ikke smide vores router ud, beekalger, den skal være første led i kæden.
Dette kunne dog være et alternativ:
http://www.fullrate.dk/support/faq.php#offentlig_i...
#15:
Nogle typer af f.eks. Netgear vil bare ikke, taler af erfaring ;)
Ahh, så har jeg misforstået det hele.
Så er VoIp jo ligegyldigt, hvis FR's hardware SKAL være første led. Har undersøgt det med fast ip, men er ikke interesseret i at betale månedlig leje for det...
Ville det her gå an?
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...
Så er VoIp jo ligegyldigt, hvis FR's hardware SKAL være første led. Har undersøgt det med fast ip, men er ikke interesseret i at betale månedlig leje for det...
Ville det her gå an?
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...
Hej igen,
Jeg har bestilt ovenstående - håber det virker :-)
Tak for hjælpen. Vender stærkt tilbage, hvis der skulle vise sig at være problemer. Skal man slå DHCP fra?
Jeg har bestilt ovenstående - håber det virker :-)
Tak for hjælpen. Vender stærkt tilbage, hvis der skulle vise sig at være problemer. Skal man slå DHCP fra?
Men kan du svare mig på om routeren vil fungere med fullrate, og om det er et fornuftigt køb? Har lige bestilt den :-)
Jeg er overbevist om at det vil virke. Jeg kender ikke den router du har der, men jeg har kun gode erfaringer med D-link switche og AP's, så jeg ville ikke være urolig for at købe en D-link router.
Du skal bare lige være opmærksom på, som #13 siger, at det kan give problemer med to DHCP servere, så bare deaktiver DHCP i den ene router, så kan jeg ikke se hvad der skulle kunne skabe problemer.
Hvilket mærke er den router du har fra fullrate?
Du skal bare lige være opmærksom på, som #13 siger, at det kan give problemer med to DHCP servere, så bare deaktiver DHCP i den ene router, så kan jeg ikke se hvad der skulle kunne skabe problemer.
Hvilket mærke er den router du har fra fullrate?
#19:
Du har fast IP med alle vores produkter, offenligt IP betyder bare at vores router går i brigde-mode og fungere som et "modem".
Du skal huske at du skal slå DHCP fra i din egen router, da vores skal være DHCP og ændre du dette bliver dette overskrevet af vores konfigurations-kontrol.
Bare du følger denne guide skulle der ikke være problemer:
Du kan desuden også godt bruge din egen VoIP-boks eller lignede bag ved vores udstyr, bare du ikke bruger port 5060, da den er låst til vores SIP.
Bare du husker at åbne de korrekte porte ;)
(dette er desuden og så den eneste port vi har låst, selv ikke port 25 er låst ;) )
Du har fast IP med alle vores produkter, offenligt IP betyder bare at vores router går i brigde-mode og fungere som et "modem".
Du skal huske at du skal slå DHCP fra i din egen router, da vores skal være DHCP og ændre du dette bliver dette overskrevet af vores konfigurations-kontrol.
Bare du følger denne guide skulle der ikke være problemer:
Du kan desuden også godt bruge din egen VoIP-boks eller lignede bag ved vores udstyr, bare du ikke bruger port 5060, da den er låst til vores SIP.
Bare du husker at åbne de korrekte porte ;)
(dette er desuden og så den eneste port vi har låst, selv ikke port 25 er låst ;) )
Hej,
Jeg har gevaldige problemer med netværket. Guiden som en ansat linkede til
her i tråden, virkede da også udemærket, men så var det kun muligt at logge
ind på zyxel's webconfig, og ikke d-links. Har prøvet at lade d-link'en
fungere som dhcp og samtidigt slå det fra i fullrates router - men uden
held. Er der nogen der kender til en løsning? Vil helst administrere min
forbindelse i min egen d-link :-)
Nu har jeg nulstillet begge routere, og nu virker nettet - HVIS jeg lader
min d-link køre med totalt standard-indstillinger, altså ikke laver en
netværkskode eller navngiver routeren - det er simpelthen for mærkeligt.
- og kun hvis routerkablet går fra lan -> wan.
DHCP er slået fra d-link'en - den kan nok registrere at zyxel'en har
dhcp.
- Men nu virker det! Eller dvs. kun halvt, for mine porte er ikke åbne.
Har sagt til zyxel routeren at den skal åbne for alle porte til ip'et
som d-link'en har... Og så selvfølgelig åbnet de porte jeg skal bruge
på d-link'en, men det virker.
Ved ikke hvad det er jeg gør forkert, og om der findes en meget bedre
løsning, for den der blev linket til herinde, gjorde åbenbart ikke
tricket... :-)
Jeg har gevaldige problemer med netværket. Guiden som en ansat linkede til
her i tråden, virkede da også udemærket, men så var det kun muligt at logge
ind på zyxel's webconfig, og ikke d-links. Har prøvet at lade d-link'en
fungere som dhcp og samtidigt slå det fra i fullrates router - men uden
held. Er der nogen der kender til en løsning? Vil helst administrere min
forbindelse i min egen d-link :-)
Nu har jeg nulstillet begge routere, og nu virker nettet - HVIS jeg lader
min d-link køre med totalt standard-indstillinger, altså ikke laver en
netværkskode eller navngiver routeren - det er simpelthen for mærkeligt.
- og kun hvis routerkablet går fra lan -> wan.
DHCP er slået fra d-link'en - den kan nok registrere at zyxel'en har
dhcp.
- Men nu virker det! Eller dvs. kun halvt, for mine porte er ikke åbne.
Har sagt til zyxel routeren at den skal åbne for alle porte til ip'et
som d-link'en har... Og så selvfølgelig åbnet de porte jeg skal bruge
på d-link'en, men det virker.
Ved ikke hvad det er jeg gør forkert, og om der findes en meget bedre
løsning, for den der blev linket til herinde, gjorde åbenbart ikke
tricket... :-)
Hvorfor al den snak om at slå dhcp fra.
Jeg har lige sat en trådløs router til hos en ven, det eneste der skulle gøres var at sætte netwærks stikket der går fra fullrate routeren til routerens wan port. Og derefter sørge for at der ikke er nogen adressekonflikter(det skal man i hvert fald med linksys udstyr da standart gateway her er den samme som fullrate bruger).
Jeg har lige sat en trådløs router til hos en ven, det eneste der skulle gøres var at sætte netwærks stikket der går fra fullrate routeren til routerens wan port. Og derefter sørge for at der ikke er nogen adressekonflikter(det skal man i hvert fald med linksys udstyr da standart gateway her er den samme som fullrate bruger).
#29:
Finder du ud af første gang den Linksys når at svarer på DHCP før vores router når at svare...så er der nemlig ikke forbindelse til WAN ;)
Løsningen er så en af 2 ting.
Genstarte skidtet og vente på næste gang WAN falder ud, hvorefter man genstarter igen og venter på at WAN falder osv, osv osv......eller konfigurere netværket korrekt til at starte med ;)
Finder du ud af første gang den Linksys når at svarer på DHCP før vores router når at svare...så er der nemlig ikke forbindelse til WAN ;)
Løsningen er så en af 2 ting.
Genstarte skidtet og vente på næste gang WAN falder ud, hvorefter man genstarter igen og venter på at WAN falder osv, osv osv......eller konfigurere netværket korrekt til at starte med ;)
Ja, jeg har fulgt guiden, og ja, det virkede (til tarracide), MEN, så var det jo at jeg ikke kunne logge på min d-link router... :-( Og det er den jeg gerne vil have til at styre forbindelsen. Kunne kun logge på jeres zyxel router.
Derfor har jeg prøved med de alternative løsninger. Nu kører den som #29 skriver - altså at de begge to har DHCP slået til, og at det simpelthen er lan -> wan.
Ville være rart, hvis man kunne administrere begge routere samtidigt, og at dhcp var slået fra i d-linken... Det var den opsætning jeg fiskede efter, uden held. :-)
Derfor har jeg prøved med de alternative løsninger. Nu kører den som #29 skriver - altså at de begge to har DHCP slået til, og at det simpelthen er lan -> wan.
Ville være rart, hvis man kunne administrere begge routere samtidigt, og at dhcp var slået fra i d-linken... Det var den opsætning jeg fiskede efter, uden held. :-)
Forstår ikke helt hvad du mener, den opsætning jeg skitserede forudsætter at ens egen router svarer på dhcp request's fra LAN.
Dvs. at diverse pc'er på LAN ikke har nogen interaktion men fullrate routeren, og derved vil det aldrig være et problem hvilken router der svarer først på omtalte request, da den vil blive sendt til den ip som ens egen router har og ikke til fullrate routeren.
Ens egen router får selvfølgelig ip fra fullrate routeren.
Det eneste problem jeg kan se med denne form for opsætning er hvis man skulle være så uheldig at komme til at bruge ip på LAN som har en anden funktion på fullrates netværk.
Jeg tror det han mener er at hvis man slår dhcp fra i sin egen router så er det ikke gennemskueligt hvilken ip den får og da man skal bruge denne ip for at administrerer routeren så er det lidt svært.
Forstår ikke helt hvad du mener, den opsætning jeg skitserede forudsætter at ens egen router svarer på dhcp request's fra LAN.
Dvs. at diverse pc'er på LAN ikke har nogen interaktion men fullrate routeren, og derved vil det aldrig være et problem hvilken router der svarer først på omtalte request, da den vil blive sendt til den ip som ens egen router har og ikke til fullrate routeren.
Ens egen router får selvfølgelig ip fra fullrate routeren.
Det eneste problem jeg kan se med denne form for opsætning er hvis man skulle være så uheldig at komme til at bruge ip på LAN som har en anden funktion på fullrates netværk.
Jeg tror det han mener er at hvis man slår dhcp fra i sin egen router så er det ikke gennemskueligt hvilken ip den får og da man skal bruge denne ip for at administrerer routeren så er det lidt svært.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund