mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål v2
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Nu er en fartbøde i Tyskland jo heller ikke meget mere end 10€. Plus, hastighedsgrænserne er også lidt bedre dernede.
Jeg kan personligt godt lide at køre i Tyskland, især på Autobahn når man kommer syd for Hamborg.
Nu er en fartbøde i Tyskland jo heller ikke meget mere end 10€. Plus, hastighedsgrænserne er også lidt bedre dernede.
Jeg kan personligt godt lide at køre i Tyskland, især på Autobahn når man kommer syd for Hamborg.
Spillede Ronson Rocket League i går? Jeg så i hvert fald en der havde det navn. PS: Jeg var meget bedre end ham.
Hvorfor har jeg nu fået Samsung Pay på min telefon?
Det er ikke noget jeg har bedt om, det virker ikke i Danmark, og det kan ikke disables. Bah.
Det er ikke noget jeg har bedt om, det virker ikke i Danmark, og det kan ikke disables. Bah.
Hvad er et godt og pålideligt lager drev? Primære kriterier er pålidelighed og lav støj. Pris og hastighed er sekundære.
Hvorfor er der så mange dumme mennesker på YouTube?
Og hvorfor insisterer de på at lave videoer hvor de udstiller deres mangel på intelligens (og ja, her tænker jeg især på flat-earthers og NWO konspirationsteoretikere)?
Og hvorfor insisterer de på at lave videoer hvor de udstiller deres mangel på intelligens (og ja, her tænker jeg især på flat-earthers og NWO konspirationsteoretikere)?
Qw_freak (115) skrev:Mange flat earthers er satirikere, ligesom det der Kristenforum som er ovenud overdrevet radikalt.
så er der os der ved at jorden er pyramideformet :-)
Hvor paranoid skal jeg være når jeg aflever gamle harddiske på genbrugspladsen? Skal jeg bore et hul i dem, eller skal jeg bare kaste dem i bunken?
CBM (119) skrev:tænker at du kunne overveje DBAN - dereks boot and nuke
Det kan jeg ikke med PATA diskene.
mrtb (123) skrev:Jeg stemmer for at bore hul i diskene - Det er der en eller anden form for tilfredsstillelse over.
I like...
Plus, jeg har 10 styk jeg skal have "behandlet", og så er det sgu lidt besværligt at skille hver enkelt ad.
Findes der ikke et sted hvor man kan sælge bitcoins og få pengene indsat på et kreditkort? Jeg synes godt nok lidt af det gode går væk når man skal betale større gebyrer for at bruge IBAN...
zymes (129) skrev:Hva giver man i gave til et bryllup, hvor der ikke er nogen ønskeseddel?
Aner da ikke hvad de mangler! Så noget sjovt istedet? Som hvad?
til ham...https://www.gadgets.dk/yoda-maske-1
Til hende...https://www.gadgets.dk/anti-goe-halsbaand-p-333
Alternativt
Https://www.gadgets.dk/barnevognsski-nyttig-i-snee...
Https://www.gadgets.dk/beardo-lysegra-brun
https://www.gadgets.dk/fraek-valnoed
:-)
zymes (129) skrev:Hva giver man i gave til et bryllup, hvor der ikke er nogen ønskeseddel?
Aner da ikke hvad de mangler! Så noget sjovt istedet? Som hvad?
Vi fik til vores bryllup en plastik beholder fyldt med alle mulige forskellige dagligdags småting som man typisk ikke har nårt man får brug for det, jeg kan ikke præcist huske alt hvad der var i, men nogle af tingene kan jeg:
Sikringer 10A
Sikringer 16A
1 Rl. gaffa atape
1 Rl. hobby tape
Trælim
To-komponent lim
super lim
smøre olie
cykellapper
AAA, AA og A Batterier
Elastikker
Poseklemmer
isterningeposer
Bomuldssnor
Themometer til kød
Et par pærer med E27 og E14 fatninger
Div mindre køkken redskaber
+ en masse andre småting.
---------------
Og vi har brugt det meste.. :)
Jeg har nogle tjeklister jeg bruger til diverse ting og jeg ville gerne have disse filer udskrevet automatisk baseret på f.eks. en kalender event.
Jeg bruger Google Kalender og jeg har en printer der kan sættes til en server. Er der nogen der kender et system der kan printe en PDF enten x tid før et event starter, når eventet starter og evt. når et event slutter?
Jeg bruger Google Kalender og jeg har en printer der kan sættes til en server. Er der nogen der kender et system der kan printe en PDF enten x tid før et event starter, når eventet starter og evt. når et event slutter?
IT-ekspert Yvossen (134) skrev:ter, når eventet starter og evt. når et event slutter?
Hurtig søgning giver den her:
https://github.com/insanum/gcalcli
Hvis det virer, smid det på en linux printerserver og sammen med et script som bare chekker hver halve time om der snart kommer et event. :)
Qw_freak (135) skrev:IT-ekspert Yvossen (134) skrev:ter, når eventet starter og evt. når et event slutter?
Hurtig søgning giver den her:
https://github.com/insanum/gcalcli
Hvis det virer, smid det på en linux printerserver og sammen med et script som bare chekker hver halve time om der snart kommer et event. :)
Tror allerede snart jeg har smidt noget C# kode sammen der kan varetage det for mig, også med iCal.
Kigger på at lave det sådan at hvis beskrivelsen på entry indeholder:
Print: <filnavn>\n
Så printer den <filnavn>.
gramps2 (137) skrev:Kan IFTTT ikke bruges?
Synes ikke at finde en måde at printe på. Slet ikke en bestemt fil, automatisk og differentiere på kalender event typer/overskrifter/titler.
Jeg vil gerne have min esxi og data adskilt, da jeg ikke stoler på vmwares håndtering længere.. Sikkerheden bliver RAID1/5 + backup på de gamles NAS + offline USB backup, så burde være dækket ind der.
Det jeg egentlig vil spørge om er hvordan jeg får flyttet data hurtigst muligt? Altså data -> esxi gæst/windows server -> klient.
Ville det give god mening at købe en NAS og bruge iSCSI på windows-serveren?
Eller et datastore via iSCSI i esxi (selv om jeg ikke er meget for det)?
Eller noget helt andet?
Det jeg egentlig vil spørge om er hvordan jeg får flyttet data hurtigst muligt? Altså data -> esxi gæst/windows server -> klient.
Eller noget helt andet?
Ronson ⅍ (139) skrev:Jeg vil gerne have min esxi og data adskilt, da jeg ikke stoler på vmwares håndtering længere.. Sikkerheden bliver RAID1/5 + backup på de gamles NAS + offline USB backup, så burde være dækket ind der.
Eller noget helt andet?
Jeg prøvede på et tidspunkt med en Drobo med iSCSI samt Windows Server (HPPLMS) med NFS og iSCSI. Konklusionen blev, så vidt jeg husker, at NFS performede betydeligt bedre end iSCSI.
Det kan godt være NFS(/SMB) ville give bedre mening, det gør selvfølgelig også at klienten ikke skal gennem server for at hente data - selv om jeg egentlig bare havde tænkt mig at give server og NAS deres eget netværk så serveren ikke både skulle sende modtage på samme netkort.
Jeg er vant til 110+ MB/s så hvis iSCSI gennem serveren giver noget under dette er det ikke så interessant. Tænkte bare at iSCSI burde give mindst overhead og den slags.
Jeg er vant til 110+ MB/s så hvis iSCSI gennem serveren giver noget under dette er det ikke så interessant. Tænkte bare at iSCSI burde give mindst overhead og den slags.
Ronson ⅍ (144) skrev:Ved de har dem i bilka og liva i kolding.
Liva, dem har jeg godt nok aldrig hørt om før. Dem må jeg lige kigge lidt nærmere på, når jeg kommer forbi næste gang.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.