mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Dreadnought (20431) skrev:Hvor finder man det skum, som man kan fylde dækket med?
Tankstationer, Harald Nyborg, Biltema...
Dreadnought (20431) skrev:Google mener kun at det er en skidt ting at fylde i sit bildæk.
Til biler? Tjoh. Det er en midlertidig løsning, og betyder formentlig at dækket ikke kan lappes ordentligt. På nogle af dem står der at du max må køre 80 km/t, og at de KUN beregnet til at gøre dig i stand til at køre på værskted og få SKIFTET dækket. Jeg vil varmt anbefale at man i stedet skifter til reservehjul eller får vejhjælp til køre dig på værskted, det er meget billigere at få LAPPET dækket.
Men plænetraktor er noget helt andet. Man kører ikke så stærkt, og der er ingen der dør af en punktering. Og i dit tilfælde kan dækket ikke lappes alligevel. Min har kørt på skum i ... æh ... mindst 2 år nu.
Der stod på dåsen at man straks skulle køre inden for en bestemt hastighed i en bestemt længde, mens slammet udførte sin gerning. Jeg beregnede hvor lang tid det var. Jeg skulle dog ikke klippe græs, så jeg klodsede maskinen op og lod den "køre på stedet".
Ja, skummet har ikke den store betydning ved de lave hastigheder der er på en havetraktor.
Mange landmænd propper desuden et par liter i deres traktordæk, hvor det holder sig flydende og automatisk lapper små huller når de kommer.
Til biler er det noget møg, for ofte så bliver man tvunget til at købe et par nye dæk, hvor man i stedet kunne have nøjes med en lap der ville holde resten af dækkets levetid.
Ja, skummet har ikke den store betydning ved de lave hastigheder der er på en havetraktor.
Mange landmænd propper desuden et par liter i deres traktordæk, hvor det holder sig flydende og automatisk lapper små huller når de kommer.
Til biler er det noget møg, for ofte så bliver man tvunget til at købe et par nye dæk, hvor man i stedet kunne have nøjes med en lap der ville holde resten af dækkets levetid.
Hvor kan jeg finde en ordentlig dilddressing (til laks) i nærheden af Frederiksberg?
I Kvickly kunne jeg engang købe denne her, men nu ser det ud til at jeg kun kan få den hvis jeg kører til Odder.
Super Best havde engang deres egen de kaldte rævesauce, men den har de heller ikke mere.
I stedet for er det kun Bähnckes dilddressing de har over det hele, og den smager så dårligt at jeg får kvalme og ondt i halsen når jeg spiser den. Nok fordi den mest består af vand og sukker.
I Kvickly kunne jeg engang købe denne her, men nu ser det ud til at jeg kun kan få den hvis jeg kører til Odder.
Super Best havde engang deres egen de kaldte rævesauce, men den har de heller ikke mere.
I stedet for er det kun Bähnckes dilddressing de har over det hele, og den smager så dårligt at jeg får kvalme og ondt i halsen når jeg spiser den. Nok fordi den mest består af vand og sukker.
Mark Jensen har snask i sit is.
Right, så for noget tid siden lod jeg mærke til noget snavs i mit vandglas. Lignede lidt skæl for at være ærlig, og efter en dag i vind og vejr skulle det ikke undre mig at mit hår gel måske var begyndt at falde fra hinanden.
Jeg tænkte ikke mere over det, men så for en lille måned siden så jeg det samme i min kammerats glas. Så tænkte det måske var i luften men glemte det hurtigt igen.
Endelig så jeg at skidtet ikke var i min karaffel... Idag satte jeg så en test igang - lod en bred kop stå fremme. Og fyldte en skål med is og satte låg på.
koppen var ren efter en dag. Men skålen hvori der kun var væsken fra isene var fyldt med hvad jeg bedst kan beskrive som flager - nogen hele centimeter brede - hva fuck er det? Kalk?
Right, så for noget tid siden lod jeg mærke til noget snavs i mit vandglas. Lignede lidt skæl for at være ærlig, og efter en dag i vind og vejr skulle det ikke undre mig at mit hår gel måske var begyndt at falde fra hinanden.
Jeg tænkte ikke mere over det, men så for en lille måned siden så jeg det samme i min kammerats glas. Så tænkte det måske var i luften men glemte det hurtigt igen.
Endelig så jeg at skidtet ikke var i min karaffel... Idag satte jeg så en test igang - lod en bred kop stå fremme. Og fyldte en skål med is og satte låg på.
koppen var ren efter en dag. Men skålen hvori der kun var væsken fra isene var fyldt med hvad jeg bedst kan beskrive som flager - nogen hele centimeter brede - hva fuck er det? Kalk?
minimuun (20462) skrev:#20461
Hva med snask i bakken?
Det lyder som en ret åbenlys invitation til analsex.
SlettetBruger (20459) skrev:Mark Jensen har snask i sit is.
Det er kalk og andre mineraler fra vandet. Når man sænker temperaturen på vand sænker man den koncentrationer af stoffer der kan opløses. Så når vandet fryses bliver mineralerne udfældet som "falger" og vandet når så ikke en høj nok temperatur til at det kan opløses igen. Du burde kunne opløse "flagerne" ved at varme på vandet og røre rundt i det.
Vandet herhjemme bliver også lidt grumset når man putter isterninger i. Har aldrig lagt mærke til det udover når man bruger et par isterninger, til at holde det koldt lidt længere.
Tænkte at det nok var kalk/mineraler, så har bare drukket videre.
Men når der hældes op fra en kande - eks. når man er på besøg og får kaffe fra en ældre kande - og der er små mørke flager i kaffen... Det er ulækkert.
L2CleanYourStuff.
Tænkte at det nok var kalk/mineraler, så har bare drukket videre.
Men når der hældes op fra en kande - eks. når man er på besøg og får kaffe fra en ældre kande - og der er små mørke flager i kaffen... Det er ulækkert.
L2CleanYourStuff.
Da jeg dimitterede i 2002, var der både årskarakterer og eksamenskarakterer på eksamensbeviset, og de indgik vistnok begge i gennemsnittet.
Men der er løbet meget vand gennem åen siden da (gymnasiereform, karakterreform, osv.), så om det stadigvæk er sådan ved jeg ikke.
Men der er løbet meget vand gennem åen siden da (gymnasiereform, karakterreform, osv.), så om det stadigvæk er sådan ved jeg ikke.
LinguaIgnota (20482) skrev:Så det kræver ikke et gennemsnit på 12 at blive ansat i Fullrates kundeservice? Sikke et chok!
Dunno..har aldrig været i kundeservice...så kan alle 12 taller i verden ikke hjælpe dig når du lever i din egen bobble langt fra virkeligheden *møz*
Hils laske ;)
Han har da arbejdet på et pizzeria, såvidt jeg husker. Og selvom sådan et ansættelsesforhold måske ikke er bygget på et fundament af større akademiske præstationer, så må det alligevel byde på sine udfordringer. Jeg mener, der er da i hvert fald én grund til, hvorfor han må have svært ved at se sig selv i spejlet (den største er dog nok hans ansigt - hvis man ellers kan kalde det dét).
Henrik er vant til at nøjes. Både hvad angår hans erhvervsliv, men i høj grad også i sit parforhold.
Henrik er vant til at nøjes. Både hvad angår hans erhvervsliv, men i høj grad også i sit parforhold.
Apropos Henriks parforhold - det er ved at være noget tid siden, vi har hørt om den menneskelige kummefryser. Er hun skredet fra dig, Henny?
Danish Dude (20492) skrev:Begge karakterer var på mit eksamensbevis fra gymnasiet, da jeg afsluttede 3.G. i 1889! B~)
FYP.
[url=peecee.dk/uploads/052012/Eksamen.jpg]stx 2010[/url]
Daniel-Dane (20493) skrev:Danish Dude (20492) skrev:Begge karakterer var på mit eksamensbevis fra gymnasiet, da jeg afsluttede 3.G. i 1889! B~)
FYP.
stx 2010
FYP. Jeg nåede ikke at rette, fordi telefonen besluttede sig for at miste forbindelsen.
Daniel-Dane (20494) skrev:stx 2010
Er "Almen Studieforberedelse" et fag eller hvordan skal det forstås?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.