mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Lille regnestykke: Der går knapt 60 dåser på et kilo. Et kilo aluminium er ca. 11 kr værd lige nu. Lad os sige at en medarbejder i et eller andet firma skal hente dem er vi nok på omkring 500 i udgifter for det det vil sige at der skal 2.727 dåser til før vi lander på 0 kr i udgifter.
Erwin Mac Fagdroid (18994) skrev:I princippet tror jeg at aflevering af dåser uden pant falder in under henkastning af affald, som kan give en bøde på 80 kr
Hvis butikken ser det som et problem, så forstår jeg ikke hvorfor automaterne ikke længere spytter pant-løs emballage ud igen, ligesom de gjorde i starten.
Det ville jeg som kunde nok foretrække alligevel. Jeg afleverer kun pant-emballage, men af og til står der i displayet "ukendt - 0 kr". Tog jeg fejl, eller gjorde automaten?
Nå, men pointen (for mig) er nu ikke panten. Pointen er at få det genbrugt, så det er nok godt nok alligevel.
Erwin Mac Fagdroid (18994) skrev:henkastning af affald, som kan give en bøde på 80 kr
Wait, what? Så ikke nok med at risikoen for at blive snuppet for at smide affald på en rasteplads er cirka nul, selv hvis man bliver fanget er problemet minimalt?
Jeg håber at "henkastning af affald" i naturen, på rasteplads osv. giver flere konsekvenser end så lille en bøde. Fx. en regning på oprydningen.
myplacedk (19004) skrev:Jeg håber at "henkastning af affald" i naturen, på rasteplads osv. giver flere konsekvenser end så lille en bøde. Fx. en regning på oprydningen.
Det er noget tid siden, men dengang var det bøden for at smide affald i naturen. Jeg kan ikke lige huske årstallet men jeg mener det var i dette årtusinde. Godt at se at det har fået lidt større konsekvenser.
Mit bud: Det motiverer os til at opnå mere. Ofte er det et spørgsmål om motivation. Dette giver vores race en evolutionær fordel, og derfor er vi sådan.
Det interessante er nok nærmere hvorfor nogle mennesker ikke bare dropper tanken igen, når motivation ikke kan gøre det.
Mit bud: Det motiverer os til at opnå mere. Ofte er det et spørgsmål om motivation. Dette giver vores race en evolutionær fordel, og derfor er vi sådan.
Det interessante er nok nærmere hvorfor nogle mennesker ikke bare dropper tanken igen, når motivation ikke kan gøre det.
markjensen som Mac-supporter
Svigermor har fået en Mac i julegave. Jeg skal så hjælpe hende med at migrere fra Windows XP SP3 til Mac OSX Lion, og skal finde et password fra hendes Outlook til en mailkonto. Er det muligt at kigge i registreringsdatabasen efter kodeordet? Hun har åbenbart aldrig fået at vide hvad kodeordet til hendes mail er...
Svigermor har fået en Mac i julegave. Jeg skal så hjælpe hende med at migrere fra Windows XP SP3 til Mac OSX Lion, og skal finde et password fra hendes Outlook til en mailkonto. Er det muligt at kigge i registreringsdatabasen efter kodeordet? Hun har åbenbart aldrig fået at vide hvad kodeordet til hendes mail er...
markjensen leger fotograf
Jeg har retoucheret nogle fotos i iphoto, men når jeg så går ind på billedet senere, så er ændringerne der ikke. De kommer tilbage hvis jeg igen går ind i redigering. Det virker bare!
Det er i øvrigt den version før Lion.
Jeg har retoucheret nogle fotos i iphoto, men når jeg så går ind på billedet senere, så er ændringerne der ikke. De kommer tilbage hvis jeg igen går ind i redigering. Det virker bare!
Det er i øvrigt den version før Lion.
Er iPhoto ikke ikke-destruktiv, så originalerne aldrig røres?
Du skal nok eksportere billederne, hvis du vil se ændringerne i andet end iPhoto.
Du skal nok eksportere billederne, hvis du vil se ændringerne i andet end iPhoto.
Man kan i hvert fald gendanne originalen, men jeg synes bare det er underligt at den ikke viser det ændrede billede. Det er dog som om den gør det nogle gange. Jeg må lige teste det noget mere.
19014: Hmmm, interessant. Prøv at hive Lightroom ned til en trail (hvis du skyder raw) og leg lidt med det, folk bræger at det er mega kompliceret, men det passer ikke. Der outputter du bare en version af filen i format x, der så beholder ændringer 4evah, mens din original er urørt. tror faktisk den gør det samme med jpeg?
Ronson (19016) skrev:
Ah ja, tak, uden din skarpe opmærksomhed rettet mod mit sjuskede tastearbejde ville al mening jo være tabt.
Mark the fuck Jensen:
Som en del af en handel, skal jeg have sendt en six-pack Carlsberg til Gørlev. Og for ikke selv at sende det med post-dk, så ville det være nemmere at få en online webshop til at gøre det for mig. Men hvem kan gøre det for mig?
Som en del af en handel, skal jeg have sendt en six-pack Carlsberg til Gørlev. Og for ikke selv at sende det med post-dk, så ville det være nemmere at få en online webshop til at gøre det for mig. Men hvem kan gøre det for mig?
Ronson (19011) skrev:Har brugt dette før
http://www.nirsoft.net/utils/mailpv.html
Did the job as wanted - mange tak herr RR.
X Marks (Jensen) The Spot:
Jeg skal bestille bredbånd i det ny år, da jeg har boet i min nuværende lejlighed i 2 måneder uden, og det er jeg ved at være ret træt af. Hvad er billigst for mig? Jeg regner med, at jeg skal have en ~10/1-forbindelse, da jeg ikke downloader film og større ting, og jeg heller ikke uploader forfærdeligt store filer.
Jeg skal bare surfe, streame lidt tv, you know...
Fullrate har en 12/1-forbindelse til 199, og det ser umiddelbart fornuftigt ud. Fås det billgere? Eller kan man få en hurtigere forbindelse til marginalt færre penge?
Kan hastighedsforskellen mærkes fra f.eks. 10 til 20 mbit?
PS. Jeg gætter stærkt på, jeg ikke kan få fiber i mit område, da jeg bor i Københavns Kommune, som jo efter sigende er en fiber-bermuda-trekant.
PPS. Jeg skal også have fat i en router. Linksys WRT54G?
tl;dr Jeg skal have noget billigt bredbånd. Fullrate eller hva'?
Jeg skal bestille bredbånd i det ny år, da jeg har boet i min nuværende lejlighed i 2 måneder uden, og det er jeg ved at være ret træt af. Hvad er billigst for mig? Jeg regner med, at jeg skal have en ~10/1-forbindelse, da jeg ikke downloader film og større ting, og jeg heller ikke uploader forfærdeligt store filer.
Jeg skal bare surfe, streame lidt tv, you know...
Fullrate har en 12/1-forbindelse til 199, og det ser umiddelbart fornuftigt ud. Fås det billgere? Eller kan man få en hurtigere forbindelse til marginalt færre penge?
Kan hastighedsforskellen mærkes fra f.eks. 10 til 20 mbit?
PS. Jeg gætter stærkt på, jeg ikke kan få fiber i mit område, da jeg bor i Københavns Kommune, som jo efter sigende er en fiber-bermuda-trekant.
PPS. Jeg skal også have fat i en router. Linksys WRT54G?
tl;dr Jeg skal have noget billigt bredbånd. Fullrate eller hva'?
Hold dig fra Fullrate og deres ADSL2+-forbindelser (telefonforbindelser). Man får en meget lavere båndbredde, udfald, høj ping, etc.
Fullrates modem har i hvert fald indbygget router.
Systran (19022) skrev:PPS. Jeg skal også have fat i en router. Linksys WRT54G?
Lord Daniel-Dane (19023) skrev:Hold dig fra Fullrate og deres ADSL2+-forbindelser (telefonforbindelser). Man får en meget lavere båndbredde, udfald, høj ping, etc.
Hvor er du kær...men ligefrem sidde og lyve?
Har du tal, stats, data...eller er du bare buthurt og forstår ikke TCP, UDP, overhead og IT generelt? :)
Nu har jeg, efter at have læst nogle ting på fullrates hjemmeside, skiftet hastigheden til 20/1.
Nu begynder det at ligne noget.
Men jeg er skuffet over at fullrate har vildlet mig og sige at 35/2 var muligt der hvor jeg bor når grænsen er tydeligvis 20 Mb/s download og 1,6 Mb/s upload.
Nu begynder det at ligne noget.
Men jeg er skuffet over at fullrate har vildlet mig og sige at 35/2 var muligt der hvor jeg bor når grænsen er tydeligvis 20 Mb/s download og 1,6 Mb/s upload.
Sådan er det ved alle ISP'er.
De forsøger altid at trække mest muligt ud af kablerne, men da det ikke var muligt, så var der vel heller ingen problemer ved at nedgradere?
I forhold til at folk burde være rimelig tekniske herinde, så synes jeg godt nok der er mange der spreder de falske informationer.
De forsøger altid at trække mest muligt ud af kablerne, men da det ikke var muligt, så var der vel heller ingen problemer ved at nedgradere?
I forhold til at folk burde være rimelig tekniske herinde, så synes jeg godt nok der er mange der spreder de falske informationer.
fjols (19030) skrev:I forhold til at folk burde være rimelig tekniske herinde, så synes jeg godt nok der er mange der spreder de falske informationer.
De fjernede "-nyheder for rigtige nørder" og lavede et samarbejde med arto. Det er vel hvad man kan forvente :)
Jeg har haft stofa i 2 uger og synes det ligner alt det andet internet jeg har haft...
Lord Daniel-Dane (19023) skrev:Hold dig fra Fullrate og deres ADSL2+-forbindelser (telefonforbindelser). Man får en meget lavere båndbredde, udfald, høj ping, etc.
Meh. Jeg synes Fullrate leverede fint da jeg havde dem. Deres support var dog ikke skide hjælpsomme, men jeg kan jo have fået fat i den forkerte.
fjols (19030) skrev:Sådan er det ved alle ISP'er.
Det er nu kendt, at telefonforbindelser har lavere effektiv båndbredde og højere ping. Jeg er blot sur, fordi vi afmeldte Stofanet i den tro, at Fullrate kunne levere, hvad vi bestilte (de skrev i bestillingsbekræftelsen, at forbindelsen var målt til at kunne klare 10/1). Selv efter en nedgradering kører nettet under det minimum, som TDC har lovet, med høj ping og udfald som følge.
Mine dårlige oplevelser til side vil jeg stadig foreslå at gå efter bredbånd, hvis muligt.
Apropos Fullrates modem, så fatter den hat og briller lige nu.
*EDIT* Kabelfejl. Næste status d. 3. januar. FFS!!!
*EDIT* Kabelfejl. Næste status d. 3. januar. FFS!!!
Mark "Babber Terracide" Jensen:
Hvorfor står der intet om den kabelfejl, som blev opdaget i går kl. 13, i deres Driftsinformation?
Er det fordi, at det er Henrik, der har gnavet kablet over?
Hvorfor står der intet om den kabelfejl, som blev opdaget i går kl. 13, i deres Driftsinformation?
Dreadnought (19038) skrev:Mark "Babber Terracide" Jensen:
Hvis du kigger igen kan du se at der står:
https://www.fullrate.dk/support/drift/ skrev:28/12-2011 16:15:52
Alle linier burde nu fungere optimalt. Den pågældende medarbejder er desværre direktørens hemmelige elsker og kan derfor ikke fyres. Han har fået en tur over knæet i stedet.
28/12-2011 13:02:42
Der har opstået nedbrud på netværket flere steder i landet, som følge af en medarbejder bosiddende i Sverige, der havde gnavet flere kabler over. Vi beklager situationen og arbejder på en løsning.
Dreadnought (19035) skrev:Fullrate er ok, dog hæver deres billige lorte modem latency med 30-35ms.
Nej, det gør ADSL2+ protokollen.
Du kan så ringe ind og få sat "Fast interleave" (Gamerprofil) på.
Så ryger din ping ned på 8-12 Ms, men din maksiamle hastighed falder.
Dog er alt over 512Kb/s rent lir til gaming.
Dreadnought (19038) skrev:Mark "Babber Terracide" Jensen:
Hvis det er en TDC kabelfejl kan den dække over alt fra 0-x antal Fullrate
kunder.
Hvis den kun påvirker dig...så kommer den ikke på driftsinfo.
Giver Fast Interleave mere støj på linien?
Kan pt. kun hive 5Mbit ud af det gamle kobber der går herud.
Kan pt. kun hive 5Mbit ud af det gamle kobber der går herud.
Når nu Mark Jensen er ved bredbåndssnakken
Jeg er jo forfærdeligt dum til alt teknisk, men når mit boligkompleks er med i en antenneforening, så jeg kan få Stofa billigt (?), så kan jeg vel godt få bredbånd fra fx telenor i stedet, ikke? Jeg vil ikke Stofa... Da jeg bestilte tv hos dem, fik jeg en ret lav pris at vide, men skulle i praksis betale meget mere. Det show gider jeg ikke igen.
Jeg er jo forfærdeligt dum til alt teknisk, men når mit boligkompleks er med i en antenneforening, så jeg kan få Stofa billigt (?), så kan jeg vel godt få bredbånd fra fx telenor i stedet, ikke? Jeg vil ikke Stofa... Da jeg bestilte tv hos dem, fik jeg en ret lav pris at vide, men skulle i praksis betale meget mere. Det show gider jeg ikke igen.
Mort (19048) skrev:Mnc (19047) skrev:#44
Bare du har et telefonstik med hul igennem til omverden, så skulle du gerne kunne få DSL.
Ja, med mindre boligselskabet har købt en pakkeløsning som også inkluderer telefonsystemet.
Ja, det er der mange af de der gammelkommunistiske lorte foreninger, der har, og det burde være ulovligt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.