mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
OxxY (17450) skrev:Mark Jensens krydderihylde er overraskende tom
Nogen der har forslag til gode steder at købe krydderier i Århus (uden man bliver ruineret, så SantaMaria gøjl o.l. er nogo). Jeg kender godt tiger, men deres udvalg er tit sølle og af ringe kvalitet.
uden at kende kvaliteten sælger Søstrene Grene vist også krydderier ret billigt...
qw_freak (17451) skrev:OxxY (17450) skrev:Mark Jensens krydderihylde er overraskende tom
Nogen der har forslag til gode steder at købe krydderier i Århus (uden man bliver ruineret, så SantaMaria gøjl o.l. er nogo). Jeg kender godt tiger, men deres udvalg er tit sølle og af ringe kvalitet.
uden at kende kvaliteten sælger Søstrene Grene vist også krydderier ret billigt...
Anede ikke der lå en grene i Århus, men svjh er udvalget og kvaliteten vidst ca det samme som hos tiger.
Alrekr (17453) skrev:Din lokale gurker har masser af højkvalitetskrydderier. Jeg køber selv min oregano, karry, spidskommen, sort peber, chili og paprika hos en gurker. Lidt billigere end Santa Maria, mere i posen og bedre kvalitet.
Kræver jo man ved hvor den lokale gurker er. Heraf spørgsmålet :) Der er sku så langt til bazar vest bare fordi man lige ska ha toppet krydderihylden op.
Alrekr (17457) skrev:Hvor bor du henne af? Aahrus er en stor by ;)
Bor oppe ved skejby centeret. Og min normale rute ned til århus går forbi Trøjborg centeret og ned af mejlgade, eller af randersvej, og der kommer jeg ikke forbi nogen gurkere, og gider ikke rende hele byen rundt på må og få hvis der nu var nogen der kendte et godt sted :) Jeg har ikke noget mod at cykle lidt efter det, meen ud til brabrand er lige i overkanten, selvom jeg med garanti kunne finde noget på bazaren.
edit: og århus er sku ikke en stor by :p Tæller man brabrand og viby og alt det pjat med, ja så er århus vel halvstor, men det der rent faktisk heder noget med århus er da bette :D
Diverse grønthandlere har udvalg af krydderier. Jeg har købt en del i den, der ligger i Vibycentret. Men det er jo lidt langt.
Hvad med Bazar Vest?
Hvad med Bazar Vest?
qw_freak (17459) skrev:Hvordan laver man en smiley der ryster på hovet i vantro...?
rettelse:
Salt, Cayennepepper og Baconekstrakt
Zhadow (17460) skrev:Diverse grønthandlere har udvalg af krydderier. Jeg har købt en del i den, der ligger i Vibycentret. Men det er jo lidt langt.
Hvad med Bazar Vest?
Viby Torv og bazar vest er nok så langt væk man kan komme fra mig af og samtidig have frækheden af at kalde det århus :D Havde håbet på noget lidt mere centralt :)
Alrekr (17463) skrev:Gurkerbutikker (dvs. grønthandlere) findes ikke i Aahrus midtby?
Det gør de sikkert jo ... Men selvom århus ikke er stor tager det alligevel lidt tid at cykle alle gaderne igennem og stikke hovedet ind i random butikker for at se om de har de har et fornuftigt krydderiudvalg ;)
Jeg ved jo der er en del århusianere herinde, så det kunne jo tænkes at der var nogen der havde et konkret forslag.
Alrekr (17463) skrev:Gurkerbutikker (dvs. grønthandlere) findes ikke i Aahrus midtby?
Der findes en der ved føtex overfor det gamle cholkoladefabrikken eller had det hed for en million år siden, så vidt jeg husker?
Kære venner på FB. Det sociale netværk bliver til stadighed mere offentligt, og jeg vil derfor bede jer om følgende tjeneste:
1) Hold pilemarkøren over mit navn ovenover boksen her, vent indtil boksen dukker op, og tryk derefter på det højre felt: "Abonnement er oprettet".
2) En kommandoboks dukker nu op, nederst finder du feltet "kommentarer og synes godt om", som du klikker på, så fluebenet forsvinder.
I er velkomne til at kopiere ovenstående og lægge det på jeres egen status - med mindre I ønsker, at alt, hvad I har gang i, bliver officielt for alle her på FB.
WTF IS THAT SHIT?
LinguaIgnota (17422) skrev:Og så afventer jeg i øvrigt en flamebait fra Mark Jensen. Han er lidt af en indebrændt fAgdroid, kan jeg fortælle jer. Lidt ligesom Trentard og Dumbass, men mindre højlydt.
Du flamebaiter, jeg rater dig flamebait. Problem, macfag?
Jeg tuder såmænd aldrig (det lader jeg dig om), jeg konstaterer bare, at du er lidt af en indebrændt bøs-bøs, hvis nogen skulle have overset det. Du behøver ikke at blive helt ilter, altså - jeg synes jo, at det er meget nuttet på sådan en småsørgelig måde. :)
OxxY (17466) skrev:Steve Jobs (17465) skrev:Der findes en der ved føtex overfor det gamle cholkoladefabrikken eller had det hed for en million år siden, så vidt jeg husker?
Hvilken føtex? Er ikke lokalkendt nok til at en chokoladefabrik siger mig noget :)
Der omkring badestuestræde, øh, bag kloster torv?
qw_freak (17467) skrev:Steve Jobs (17465) skrev:
WTF IS THAT SHIT?
Haha, så den godt igår, tænkte at det var et vellykket forsøg på at trolle folk der uvidende gør det der står i den slags beskeder..
Jeg kan ikke engang forstå hvad det er man skal gøre, men lame er det i hvert fald
Lingu: Det er da dejligt at vide at du har lagt mærke til at jeg (åbenbart) tuder (hvem var det lige der skrev et indlæg? Jeg har kun brugt ratingsystemet ligesom alle andre herinde). I øvrigt tror jeg din karakterisering af mig er forkert. Jeg har kun en Android midlertidigt fordi min Nokia gik i stykker, men jeg har haft iPad i en del måneder.
qw_freak (17474) skrev:Steve Jobs (17472) skrev:
Jeg kan ikke engang forstå hvad det er man skal gøre, men lame er det i hvert fald
Det er noget med at man så afmelder medelelser om hvad personen "synes om" og kommenterer på...
Men er det ikke netop det som folk bruger facebook til?
Jamen er det anderledes end det var før?
OxxY (17466) skrev:Steve Jobs (17465) skrev:Der findes en der ved føtex overfor det gamle cholkoladefabrikken eller had det hed for en million år siden, så vidt jeg husker?
Hvilken føtex? Er ikke lokalkendt nok til at en chokoladefabrik siger mig noget :)
Guldsmedegade.
Chokoladefabrikken er Heidis eller Social club nu.
marklab matjesen
Hvordan fitter jeg et datasæt i Matlab, som har usikkerheder (enten fast eller per punkt) i begge retninger? Den skal kunne fitte til en arbitrær funktion, og jeg ønsker koefficienter, R^2 og sigma ud af den.
Hvordan fitter jeg et datasæt i Matlab, som har usikkerheder (enten fast eller per punkt) i begge retninger? Den skal kunne fitte til en arbitrær funktion, og jeg ønsker koefficienter, R^2 og sigma ud af den.
Vi prøver igen ... lorte newz åd mit indlæg.
Matlab er ikke skidegod til eller for den sags skyld beregnet til at lave fittings. Skal du fitte data så gør det i et program der er beregnet til det som f.eks. R
http://www.r-project.org/
Matlab er ikke skidegod til eller for den sags skyld beregnet til at lave fittings. Skal du fitte data så gør det i et program der er beregnet til det som f.eks. R
Daniel-Dane (17480) skrev:marklab matjesen
Har du prøvet med "Help fit"? Matlab har normalt en ekstraordinær god hjælpefunktion, der ofte har hjulpet mig.
Hrm, jeg brokker mig jo nogengange over at svarene herinde er lige lovligt ringe. Så kunne være jeg skulle komme med et svar der rent faktisk henvender sig til matlab :D
EzyFit er en udemærket fitter, http://www.fast.u-psud.fr/ezyfit/ men jeg ved ikke om den er avanceret nok til at håndtere dine usikkerheder.
http://www.mathworks.com/matlabcentral/fileexchang... ellers kan den her lille toolboks måske demonstere nogle af de fittings muligheder matlab tilbyder og så kan du finde ud af hvordan det passer til lige præcis dit problem.
@Colapusheren, matlabs hjælp er genial, men min erfaring siger mig at lige præcis på fittings er den nærmest horiblel :P Men har ikke kigget på fittings i matlab siden version 2007 tror jeg, så kan være de har ændret det lidt siden.
Men jeg vil stadig mene at R er det optimale at bruge til fittings, hvis det er noget der skal arbejdes seriøst med.
edit: og en lille fitting tutorial til matlab just for fun http://www.home.uos.de/kbetzler/notes/fitp.pdf
EzyFit er en udemærket fitter, http://www.fast.u-psud.fr/ezyfit/ men jeg ved ikke om den er avanceret nok til at håndtere dine usikkerheder.
http://www.mathworks.com/matlabcentral/fileexchang... ellers kan den her lille toolboks måske demonstere nogle af de fittings muligheder matlab tilbyder og så kan du finde ud af hvordan det passer til lige præcis dit problem.
@Colapusheren, matlabs hjælp er genial, men min erfaring siger mig at lige præcis på fittings er den nærmest horiblel :P Men har ikke kigget på fittings i matlab siden version 2007 tror jeg, så kan være de har ændret det lidt siden.
Men jeg vil stadig mene at R er det optimale at bruge til fittings, hvis det er noget der skal arbejdes seriøst med.
edit: og en lille fitting tutorial til matlab just for fun http://www.home.uos.de/kbetzler/notes/fitp.pdf
OxxY (17481) skrev:Vi prøver igen ... lorte newz åd mit indlæg.
Ad, gratis.
Ja, for fanden. Jeg bruger konstant hjælp eller bare googler "Matlab <term>" (fx "Matlab multiple axes"). Jeg har brugt "doc fit", men
http://www.mathworks.se/support/tech-notes/1500/1508.html#section3 skrev:When fitting data that contains random variations, there are two major assumptions that are usually made about the error:
[list]
[li]The error exists only in the response data and not in the predictor data.[/li]
[li]The errors are random and follow a normal (Gaussian) distribution with zero mean and a constant variance.[/list]
[/list]
Nu viser det sig faktisk, at fit() formåede at fitte med en R^2 på 1, så jeg tror ikke, at det kan blive bedre, da fittet går LIGE igennem områder med lav usikkerhed.
Jeg bruger i øjeblikket 2010a, da datf kræver det, men når det er overstået, bliver det 2011b. :D
Anywhores, jeg gemmer da lige R, så jeg har den til næste gang.
Hvad blev der af den tråd med tricks'n'fifs?
http://server2.static.wa.supportingservices.dk/ima... = 500x380
Det gælder i øvrigt billeder på woman.dk, hvem der ellers læser den side. Jeg forestiller mig at det er mest relevant for folk der ser ting som desperate housewives. Så primært lingu.
http://server2.static.wa.supportingservices.dk/ima... = 500x380
Det gælder i øvrigt billeder på woman.dk, hvem der ellers læser den side. Jeg forestiller mig at det er mest relevant for folk der ser ting som desperate housewives. Så primært lingu.
GEEEFUUUUU
Er jeg den eneste der oplever at TDC's netværk er helt boned og crazy langsomt inde i kbh? Er lortet gået i stykker eller er det på grund af de 80.000 telefoner der findes per m2? Sidder med en iphone, wp7 og android og hele pisset kører røv så fucking langsomt, to erhvervsabonnemeter og et privat, stadig så langsomt som en negersæd-lorteblanding, der løber ned af terras inderlår. FFS
Er jeg den eneste der oplever at TDC's netværk er helt boned og crazy langsomt inde i kbh? Er lortet gået i stykker eller er det på grund af de 80.000 telefoner der findes per m2? Sidder med en iphone, wp7 og android og hele pisset kører røv så fucking langsomt, to erhvervsabonnemeter og et privat, stadig så langsomt som en negersæd-lorteblanding, der løber ned af terras inderlår. FFS
Jeg har slet ikke haft signal det meste af dagen. På Oisters hjemmeside står der at der er driftsproblemer (jeg har dog glemt hvorfor).
Det et bare 3 der er gået ned igen. tdc har været helt åndssvagt sløv og med store udfald under opkald siden det der større regnvejr.
"Aktuelle driftsinformationer fra OiSTER
27. september 2011
Kl. 20.50
Vores teknikere har nu fundet fejlen, og vi er ved at genstarte netværket. I forventes derfor, at kunne bruge jeres mobiler igen gradvist område for område i løbet af aftenen. Vi anbefaler, at I genstarter jeres mobiler. Vi beklager endnu engang de gener, det har medført.
I kan holde jer opdateret på http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Driftsinformat...
27. september 2011
I øjeblikket oplever vi desværre forstyrrelser på hjemmesiden. Det betyder, du kan opleve problemer ved f.eks. tilmeldingen og brug af Mit OiSTER. Vi vil bede dig forsøge igen senere og beklager de gener, det måtte medføre dig.
Modtage opkald/SMS
Nogle af vores kunder oplever desværre ikke, at kunne modtage nogle opkald og SMS beskeder. Vi er opmærksomme på fejlen og arbejder hårdt på at løse den. "
27. september 2011
Kl. 20.50
Vores teknikere har nu fundet fejlen, og vi er ved at genstarte netværket. I forventes derfor, at kunne bruge jeres mobiler igen gradvist område for område i løbet af aftenen. Vi anbefaler, at I genstarter jeres mobiler. Vi beklager endnu engang de gener, det har medført.
I kan holde jer opdateret på http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Driftsinformat...
27. september 2011
I øjeblikket oplever vi desværre forstyrrelser på hjemmesiden. Det betyder, du kan opleve problemer ved f.eks. tilmeldingen og brug af Mit OiSTER. Vi vil bede dig forsøge igen senere og beklager de gener, det måtte medføre dig.
Modtage opkald/SMS
Nogle af vores kunder oplever desværre ikke, at kunne modtage nogle opkald og SMS beskeder. Vi er opmærksomme på fejlen og arbejder hårdt på at løse den. "
Mark Jensen hader newz forum
Kære flinke mennesker på newz (og DD)
hvorfor kan jeg pludselig ikke slette tråde fra min nyeste tråde liste på newz.dk/forum? hvis jeg trykker på fjern / går ind i en tråd, så er den der stadig på listen når jeg trykker på forum igen (og går jeg ind i den igen, så er sidst læste post den samme som sidst jeg gik ind i den).
Plz help me oh mighty gods of newz (and DD)
Kære flinke mennesker på newz (og DD)
hvorfor kan jeg pludselig ikke slette tråde fra min nyeste tråde liste på newz.dk/forum? hvis jeg trykker på fjern / går ind i en tråd, så er den der stadig på listen når jeg trykker på forum igen (og går jeg ind i den igen, så er sidst læste post den samme som sidst jeg gik ind i den).
Plz help me oh mighty gods of newz (and DD)
og nu kan jeg heller ikke poste mere fra nightztorm brugeren =( browser gør ingen forskel =( men jeg kan da rette posts i 125 min (hvis den da ville gemme)
peecee.dk...
peecee.dk...
Alrekr (17490) skrev:Oister er 3s discountprodukt, så de opererer på 3s netværk. Stevie-drengen er lidt inde på det.
Jeg synes da ellers bare at den nogle gange går over på TDC. Men ja, du har vist ret i at de kører på 3's netværk.
markjensen (17498) skrev:Jeg synes da ellers bare at den nogle gange går over på TDC. Men ja, du har vist ret i at de kører på 3's netværk.
3 har en aftale med TDC om at de bruger TDCs netværk når 3s ikke er tilgængeligt (dog ikke ved fuldstændig nedbrud). Det var den forklaring jeg fik da jeg fik en kæmpe regning efter konen og jeg havde snakket meget sammen, selvom vi begge var 3-kunder og begge betalte for 0på3. Det, og en masse andre problemer, gjorde, at vi aldrig skal have 3 igen.
Huh?
Jeg er på 3's netværk (via Oister), og har også fuld adgang til TDC's netværk. Det står mig frit for at vælge ét af dem på telefonen, eller sætte telefonen til at vælge automatisk. (Dvs. den slår over på TDC når der ikke er dækning på 3's netværk.)
Og det koster altså intet. Det er vist længe siden prisen blev påvirket af det. Jeg ved ikke med dig, men dengang var det noget jeg fik at vide af telefonsælgeren inden jeg kunne nå at grine af hans elendige tilbud og afvise ham, det var ikke noget der bare stod med småt.
Huh?
Jeg er på 3's netværk (via Oister), og har også fuld adgang til TDC's netværk. Det står mig frit for at vælge ét af dem på telefonen, eller sætte telefonen til at vælge automatisk. (Dvs. den slår over på TDC når der ikke er dækning på 3's netværk.)
Og det koster altså intet. Det er vist længe siden prisen blev påvirket af det. Jeg ved ikke med dig, men dengang var det noget jeg fik at vide af telefonsælgeren inden jeg kunne nå at grine af hans elendige tilbud og afvise ham, det var ikke noget der bare stod med småt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.