mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
#48 Sysser
Jeg har det med at skylle ud med brættet nede, mest fordi jeg har en idé om, at det måske kunne nedsætte antallet af bakterier, som man skyder ud i lokalet.
Skal ikke kunne udtale mig om hvorvidt det vil virke på samme måde med gasserne, der sikkert er lettere end luft.
Selve skyllet laver nok et lille vakuum som hjælper lidt.
Jeg har det med at skylle ud med brættet nede, mest fordi jeg har en idé om, at det måske kunne nedsætte antallet af bakterier, som man skyder ud i lokalet.
Skal ikke kunne udtale mig om hvorvidt det vil virke på samme måde med gasserne, der sikkert er lettere end luft.
Mnc (16756) skrev:#48 Sysser
Bare sårn for en god ordens skyld:
Når du skyller ud med brættet nede, så ender alle fæcespartiklerne på brættet - der, hvor du hviler ryggen når du lige har født en negerarm.
Der laves ikke et lille vakuum. Der laves måske et undertryk. Vakuum er lufttomt rum - det gad jeg godt se et toilet opnå. Jeg tror i øvrigt at det er et meget, meget lille undertryk.
Jeg kan godt sidde op selv, jeg er ikke multihandikappet. :PAlrekr (16757) skrev:Når du skyller ud med brættet nede, så ender alle fæcespartiklerne på brættet - der, hvor du hviler ryggen når du lige har født en negerarm.
Det var også undertryk jeg mente. :\Alrekr (16757) skrev:Der laves ikke et lille vakuum. Der laves måske et undertryk. Vakuum er lufttomt rum - det gad jeg godt se et toilet opnå. Jeg tror i øvrigt at det er et meget, meget lille undertryk.
Men det jeg mener er, at når vand lukkes ned i kummen, og der skylles ud, at bevægelsen fra skyllet skulle hive lidt i omgivelserne, omend meget lidt.
Ved nærmere eftertanke vil det dog nok ikke kunne overvinde de luftstrømme(?) der skabes, når vand fra tanken lukkes ned i kummen.
Edit: Whatever, I don't make sense today.
Systran (16748) skrev:jeg sad på toilettet og undrede mig over, hvordan lugten vil forsvinde hurtigst: hvis man lukkede brættet og lod methanen blande sig med vandet (hvis methan da kan det?), eller hvis man åbnede for brættet og lod lugten udvide sig i rummet.
Jeg er nok én af de får her i forumet, som har en tank rådnende bæ. Også kaldt en trixtank, som fungerer efter samme princip som en septiktank. Det er første led i mit spildevandsanlæg. Dvs. det er ikke bare opbevaring, det er der det bliver nedbrudt så det kan viderebehandles.
Så vil du vel gerne vide hvad jeg gør for at undgå lugtgener, når nu jeg har sådan noget i haven tæt på huset. Er det lukket tæt så lugten ikke slipper ud? Fristende, men nej.
Der er udluftning på. Noget så fancy som et rør op til jordoverfladen, med en regnhætte på. Det gør to ting. For det første, så gør ilttilførslen at bakterierne producere minde ildelugtende gasarter. For det andet, den lugt der stadig er bliver ledt væk inden der er nok til at genere.
Der er ingen lugtgener overhovedet over jorden. Og tager man dækslet af tanken og stikker hovedet hen over åbningen (fx. for at servicere pumpen), er lugten godt nok genkendelig men ikke direkte generende.
Hvorvidt det hjælper dig i dit toiletsæde-spørgsmål ved jeg ikke, men nu ved du hvad jeg har lært af dem som ved noget om det.
markjensen skal arbejde i
døgn
NETTO
Jeg har aldrig set et (så forvirrende) ansøgningsskema. Hvad skal jeg skrive under "Lønønske?" og "Afsluttet skolegang (folkeskole/gymnasium)" (den fortsætter med Klassetrin og År), må jeg skrive nuværende uddannelse under "Anden uddannelse" (står lige efter), er der en fælles betegnelse for fritaget fra værnepligt og bortfald af værnepligt?
døgn
NETTO
Jeg har aldrig set et (så forvirrende) ansøgningsskema. Hvad skal jeg skrive under "Lønønske?"
Skal vi skaffe dig et dansk keyboard layout?
Also,
Close enough.
Also,
Laveste fribeløb
Måneder hvor du får SU (også dobbeltklip og slutlån) på en videregående uddannelse
8.625 kr. per måned
Close enough.
Det var skam dansk.. Tabletten var bare sat til at bruge Swift-Key layout.. som ikke er kompatibel med dock'ens tastatur.
Android: hvor du skal ha 3 forskellige keyboards for at kunne bruge din tablet!
Android: hvor du skal ha 3 forskellige keyboards for at kunne bruge din tablet!
AD. #67
#69/71
Nå. Jeg tænkte sgu kun på det engelske ord. Hvis det skal være dansk, bør man nok bruge tastatur i stedet for keyboard, og så bliver det tastaturlayout.
Alle positive indkomster, du beskattes af, tæller med i din egenindkomst. Det vil for eksempel sige:
Løn og anden indkomst du får i forbindelse med dit arbejde. Det gælder også feriepenge, der beskattes i år
#69/71
Nå. Jeg tænkte sgu kun på det engelske ord. Hvis det skal være dansk, bør man nok bruge tastatur i stedet for keyboard, og så bliver det tastaturlayout.
Jeg vil mene, at det er in Ordnung at bruge termer på/fra andre sprog. Jeg kan således godt bruge det engelske "keyboard layout" i stedet for tastaturlayout. Hvis jeg skrev in-app purchase midt i en dansk sætning/periode, ville det jo ikke være noget problem.
Vi må dog henvende os til Emil og spørge, om det er okay at bruge en engelsk term, hvis der eksisterer en dansk pendant.
Vi må dog henvende os til Emil og spørge, om det er okay at bruge en engelsk term, hvis der eksisterer en dansk pendant.
Du skriver ellers på dansk. Det her er et dansk forum. Ordene findes på dansk. Hvordan skal modtageren så nogensinde gætte sig frem til at du bruger udenlandske ord.
Jeg elsker fart!
Der er uden tvivl mange danske ord,
o x
der findes på udenlandsk,
x o
men som betyder noget helt andet.
x o
Jeg elsker fart!
Ronson (16776) skrev:Du skriver ellers på dansk. Det her er et dansk forum. Ordene findes på dansk. Hvordan skal modtageren så nogensinde gætte sig frem til at du bruger udenlandske ord?
Jeg er enig i, at der kan opstå forvirring, når ordene findes på begge sprog - om de betyder det samme eller ej. Jeg er faktisk også enig i, at mit valg denne gang ikke var det bedste (tøhø). Du får derfor ret, Ronson.
Mark Jensen in India!
Er Rasha et mande eller kvinde navn? Og hjælper det, at det er en amerikaner der hedder det?
Er Rasha et mande eller kvinde navn? Og hjælper det, at det er en amerikaner der hedder det?
Mark Jensen only means serious(ly) business
Hvordan kan det være, at særligt rødhårede personer samt personer med tendenser til rødt hår, fregner og the lot har en bestemt, sødlig stank af sved stort set konstant?
Dette er et helt seriøst spørgsmål, da jeg igennem mit ellers relativt lange liv endnu ikke har kunnet knække denne gåde. Det er vitterligt kun rødhårede mennesker, hvor jeg har bemærket, at de stinker (ikke lugter, nej stinker) på en bestemt og virkelig utiltrækkende måde.
Det handler ikke som sådan om personlig hygeine, da jeg har bemærket på min roommate, at hun både er renlig (dvs. skider ikke uden for kummen), går regelmæssigt i bad (dvs. når hun og "kæresten" har kneppet som kaniner) og kan finde ud af at betjene vaskemaskinen på niveauet ("Kogevask? JATAK!") over Lise.
Nogle bud? Hvorfor? HVORFOR?
Hvordan kan det være, at særligt rødhårede personer samt personer med tendenser til rødt hår, fregner og the lot har en bestemt, sødlig stank af sved stort set konstant?
Dette er et helt seriøst spørgsmål, da jeg igennem mit ellers relativt lange liv endnu ikke har kunnet knække denne gåde. Det er vitterligt kun rødhårede mennesker, hvor jeg har bemærket, at de stinker (ikke lugter, nej stinker) på en bestemt og virkelig utiltrækkende måde.
Det handler ikke som sådan om personlig hygeine, da jeg har bemærket på min roommate, at hun både er renlig (dvs. skider ikke uden for kummen), går regelmæssigt i bad (dvs. når hun og "kæresten" har kneppet som kaniner) og kan finde ud af at betjene vaskemaskinen på niveauet ("Kogevask? JATAK!") over Lise.
vandfarve (16783) skrev:Mark Jensen only means serious(ly) business
Den der lugte sveden kan, det svedens ejermand... not?
Det tætteste jeg kunne komme på et rigtigt svar på første side af en google søgning var:
Ham manden de snakker med, og selve websitet, lyder letere rataderet.
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/31816:Liv---Sjael--Under-parfumen-ved-jeg--hvem-de-er?all=1 skrev:Rødhårede har ofte et særligt fedtlag under huden, der giver dem en egen duft
Ham manden de snakker med, og selve websitet, lyder letere rataderet.
Daniel-Dane (16775) skrev:Vi må dog henvende os til Emil og spørge, om det er okay at bruge en engelsk term, hvis der eksisterer en dansk pendant.
Jeg er enig med DD.
Mark Jensen installerer Steam... og er dum
Når jeg skal installere Steam, spørger den efter min internetforbindelse. Jeg kan vælge imellem:
modem 56k
DSL > 256k
DSL > 768k
DSL/Cable > 2M
Cable/Fiber > 10M
What to choose? Jeg ved ikke hvor fuck jeg finder ud af, hvad jeg har? :S
Når jeg skal installere Steam, spørger den efter min internetforbindelse. Jeg kan vælge imellem:
modem 56k
DSL > 256k
DSL > 768k
DSL/Cable > 2M
Cable/Fiber > 10M
What to choose? Jeg ved ikke hvor fuck jeg finder ud af, hvad jeg har? :S
Hvorfor er Ældre Sagen stavet i to ord?
Og hvordan kan man få sådan et layout på sin iPhone? Jæilbræyk?
Og hvordan kan man få sådan et layout på sin iPhone? Jæilbræyk?
fjols (16714) skrev:Nogen der ved hvor i Danmark man kan få Månekager?
Jeg har forgæves forsøgt at finde nogen på nettet, så nu tænker jeg om der er nogen der har set nogen hos den lokale bager/kinabiks/asiatiske marked.
Steve Jobs (16716) skrev:Aner det ikke, men nu vil jeg også gerne vide det. Shit looks good.
Jeg fandt dem sgu i det asiatiske supermarked lige ved banegården i Århus. Ca. 25 kr. stykket. Nu skal jeg bare vente på det bliver d. 12 så jeg kan æde dem!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.