mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
markjensen
Kan I finde de tråde/debatter omkring opskrifter og især tipz og trickz til madlavning (den med en kop på hakkebøffen eller sådan noget lyder som en god ting at huske). Jeg har i sinde at skrive en cookingz-side på kynz.
Kan I finde de tråde/debatter omkring opskrifter og især tipz og trickz til madlavning (den med en kop på hakkebøffen eller sådan noget lyder som en god ting at huske). Jeg har i sinde at skrive en cookingz-side på kynz.
Elskov (16582) skrev:Hans svar var da overhovedet ikke flabet? Wtf..
Det var det da. Specifikt denne sætning: "Køb et headset der kan opfylde alle krav.", hvor han antager at jeg er så dum at det ikke ville have faldet mig ind. Enten er han dum eller flabet.
Fjolle (16586) skrev:Selvfølgeligt kan du det.
Nu er du fjolle'. Nej det kan ikke lade sig gøre hvis man er entusiast. Jeg ønsker ikke at bruge et headset med hvad du vil definere som "acceptabel lyd", når jeg kan få headphones med hvad jeg vil definere som "formidabel lyd" + ekstern mic. Og jeg spurgte slet ikke om råd til ekstern mic for at starte en diskussion om hvorvidt man kan få headsets med god lyd (der sætter jeg grænsen for god lyd så højt at et sådant headset ikke findes efter min mening), og det giver absolut heller ingen mening hvorfor jeg skulle nedgradere fra mine nuværende headphones blot for at få et ringere headset, når det eneste jeg mangler er en mikrofon til mit nuværende. Kom ind i kampen.
JesperZ (16605) skrev:Det var det da. Specifikt denne sætning: "Køb et headset der kan opfylde alle krav.", hvor han antager at jeg er så dum at det ikke ville have faldet mig ind. Enten er han dum eller flabet.Fjolle (16586) skrev:Selvfølgeligt kan du det.
Nu er du fjolle'. Nej det kan ikke lade sig gøre hvis man er entusiast. Jeg ønsker ikke at bruge et headset med hvad du vil definere som "acceptabel lyd", når jeg kan få headphones med hvad jeg vil definere som "formidabel lyd" + ekstern mic. Og jeg spurgte slet ikke om råd til ekstern mic for at starte en diskussion om hvorvidt man kan få headsets med god lyd (der sætter jeg grænsen for god lyd så højt at et sådant headset ikke findes efter min mening), og det giver absolut heller ingen mening hvorfor jeg skulle nedgradere fra mine nuværende headphones blot for at få et ringere headset, når det eneste jeg mangler er en mikrofon til mit nuværende. Kom ind i kampen.
Hmm...
Du vil ikke have en bordmikrofon, en clipon, eller en indbygget i et webcam. Er det nu jeg skal sige det åbentlyse? Så er det ligesom du har udtømt de muligheder der er? Så ja det eneste er at sige GTFO eller få et headset? Hvad havde du eller regnet med? En magisk mikrofon som en stikpille?
Så lad nu være med at snakke om flabet svar og indse at det du ønsker er umuligt...
Thalion (16606) skrev:Hmm...
Du vil ikke have en bordmikrofon, en clipon, eller en indbygget i et webcam. Er det nu jeg skal sige det åbentlyse? Så er det ligesom du har udtømt de muligheder der er? Så ja det eneste er at sige GTFO eller få et headset? Hvad havde du eller regnet med? En magisk mikrofon som en stikpille?
Så lad nu være med at snakke om flabet svar og indse at det du ønsker er umuligt...
Nej jeg ved netop ikke hvilke muligheder der er. Jeg ved blot hvilke af de muligheder jeg ved eksisterer som jeg ikke ønsker. Det kunne fx være nice med en mikrofon der kunne sættes på mine headphones som gik ned foran munden ligesom ved et headset. Altså sådan at mine headphones fungerer ligesom et headset blot hvor mikrofonen er aftagelig. Findes sådan noget ikke? Jeg spørger fordi jeg ikke ved det. Jeg er ikke kommet herind for at spørge hvilke muligheder der er blot for at affeje dem alle. Det er der jo ingen pointe i. Jeg spurgte måske ikke direkte om dette, men det jeg mente var selvfølgelig om der ikke er andre muligheder end clip-on/bordmikrofon/headset og hvis der var hvad folk så kan anbefale. Jeg har googlet efter alternativer men har ikke selv kunnet finde noget, som fx det med en mikrofon der kan sættes på headphones og tages af som man lyster. Det er der sgu ingen magi i. Drop din smart-ass attitude når du ikke har tænkt det igennem. Man behøver ikke magi for at tænke sig til en løsning der ikke involverer clip-on/bord/headset, men kan ligesom forstå at sådan noget findes ikke. Eller hvad?
Jeg har dette. Lur mig, om ikke du kan "nøjes" med den lyd de kan levere.
#JesperZ
Dette var for at referere dit oprindelige spørgsmål. Sådan forstod jeg det, men dit svar til mit første spørgsmål
virkede til at du ikke helt fattede pointen. Derfor min gentagelse:
Siden du ønsker en mic, og ikke vil have en table-mic, så brug dog et "acceptabelt" headset til de situationer hvor din mic er nødvendig.
Du kan jo fortsat bruge dine "formidable" headphones til at høre musik/se film/whatever.
Mentioned above
Dette er så nævnt tidligere i tråden, hvor jeg tilmed gav dig et link.
Tip: Det er et table mic.
Men nok om det...
Sidste alternativ må være at du får fat i en mic - i stil med dem fra de gamle wired telefon handsfree sæt. Altså en du kan klipse på trøjen.
Fandt denne: Zalman ZM-MIC 1 Microphone som eksempel.
Du vil sikkert feje dette væk også, med samme argurmenter som hvorfor du ikke vil ha' en table mic, men så tror jeg at du er ved at løbe tør for muligheder.
Mnc (16568) skrev:Det lyder til at du har 2 headsets. Et du foretrækker til lyd, men som ikke har en mikrofon... Og et som har en mikrofon...
Dette var for at referere dit oprindelige spørgsmål. Sådan forstod jeg det, men dit svar til mit første spørgsmål
JesperZ (16564) skrev:Ja det er sådan et jeg har rundt om nakken lige nu.
virkede til at du ikke helt fattede pointen. Derfor min gentagelse:
Mnc (16568) skrev:Køb et headset der kan opfylde alle krav.
Siden du ønsker en mic, og ikke vil have en table-mic, så brug dog et "acceptabelt" headset til de situationer hvor din mic er nødvendig.
Du kan jo fortsat bruge dine "formidable" headphones til at høre musik/se film/whatever.
JesperZ (16577) skrev:Jeg søger en løsning hvor jeg kan beholde mine gode headphones
Mentioned above
JesperZ (16577) skrev:skilde mig af med mit elendige headset hvor jeg kun bruger mikrofonen.
Dette er så nævnt tidligere i tråden, hvor jeg tilmed gav dig et link.
Tip: Det er et table mic.
Men nok om det...
Sidste alternativ må være at du får fat i en mic - i stil med dem fra de gamle wired telefon handsfree sæt. Altså en du kan klipse på trøjen.
Fandt denne: Zalman ZM-MIC 1 Microphone som eksempel.
Du vil sikkert feje dette væk også, med samme argurmenter som hvorfor du ikke vil ha' en table mic, men så tror jeg at du er ved at løbe tør for muligheder.
wc4 (16612) skrev:Hvad skal man gøre ved dette billede, hvis man vil gøre det mere interessant?
Patter! De hjælper på alt ..
Daniel-Dane (16609) skrev:Ja, hvis jeg husker ret. Var der ikke også nogle 212-adresser (jf. deres 212.10.10.20)?
Men er det ikke vildt upraktisk ift., at jeg f.eks. har en NAS, jeg gerne vil kunne snakke med, men den har fået en 82-adresse, mens min bærbar lige nu har en 172-adresse?
#Mikrofon-debatten
Okay så det ser ikke ud til at der er nogen perfekt løsning for mit vedkommende. Tror jeg må lave mit eget lille mod ved fx at finde et headset hvor mikrofonen er forholdsvis let at fjerne fra headsettet og lave et slags mod så jeg kan sætte den fast på mine headphones, eller også kunne jeg modde en clip-on så den kan sættes på headsettet og stadig komme forholdsvist tæt på munden. Tak for de konstruktive svar, samt tak til sidelinien der ikke kunne døje sig med at blande sig, hvilket gjorde debatten lidt sjovere ;)
Okay så det ser ikke ud til at der er nogen perfekt løsning for mit vedkommende. Tror jeg må lave mit eget lille mod ved fx at finde et headset hvor mikrofonen er forholdsvis let at fjerne fra headsettet og lave et slags mod så jeg kan sætte den fast på mine headphones, eller også kunne jeg modde en clip-on så den kan sættes på headsettet og stadig komme forholdsvist tæt på munden. Tak for de konstruktive svar, samt tak til sidelinien der ikke kunne døje sig med at blande sig, hvilket gjorde debatten lidt sjovere ;)
#15 Ja, det var også min tanke, men jeg synes da, det er tosset, at jeg får et modem, der også er WiFi-router, fra Stofa, og så kan man ikke bruge den til et hjemmenetværk, der er større end 1 (nogen gange 2) apparater. De kunne ligeså godt bare give mig et modem så.
Tja, for 500 kroner (600 er for noobs) får du et headset med god lyd og en mikrofon, som kan skubbes væk. Jeg kan dog ikke se, hvorfor du vil have et headset med fantastisk lyd OG mikrofon. Så god lydkvalitet har spil/Skype ikke.
wc4 (16612) skrev:Hvad skal man gøre ved dette billede, hvis man vil gøre det mere interessant?
Kommer an på hvad du mener med mere interessant?
Daniel-Dane (16620) skrev:Tja, for 500 kroner (600 er for noobs) får du et headset med god lyd og en mikrofon, som kan skubbes væk. Jeg kan dog ikke se, hvorfor du vil have et headset med fantastisk lyd OG mikrofon. Så god lydkvalitet har spil/Skype ikke.
Yes, det er jo så ikke til diskussion. Du synes G35 har fin lyd, jeg er uenig. Der er intet at diskutere. Spil har også godt af god lyd, omend de ikke er lige så krævende som musik. Det er nu rart alligevel når man spiller CoD at det lyder som om man er der i virkeligheden. Det er også rart at man ikke kun kan høre hvilken retning skud kommer fra, men også præcist hvor langt væk, og hvor på Z-aksen det kommer fra. At du synes det er ligegyldigt/spild af penge er ikke relevant for mig og kan ikke diskuteres.
Nå, du er en fps-gamer. http://cdn1.knowyourmeme.com/i/000/101/771/origina...
wc4 (16622) skrev:Caek: Bare generelle forslag. Mangler inspiration til hvordan jeg i PhotoShop kan gøre det mere spændende at se på.
Igen, det er svært at sige, når man ikke ved hvad du mener med spændende ;)
Tilt/shift måske? Tiltshiftmaker.com kan hjælpe med det. Jeg har prøvet at give dit billede to ture i maskinen: http://peecee.dk/upload/view/324200
MiniatureZeus (16627) skrev:http://peecee.dk/upload/view/324204
You're welcome.
Se! MZ did it .. Allerede meget mere interessant at se på! :)
Markjensen på Facebook
På forsiden af facebook, der hvor der normalt er reklamer og whatnot, har jeg to gange set ennewzticker hvor der live vises forskelligt shit, såsom kommentarer etc. Det var ret handy og jeg vil godt have, den altid er der. Hvordan får jeg den til at gøre det?
ANSWER ME!
På forsiden af facebook, der hvor der normalt er reklamer og whatnot, har jeg to gange set en
ANSWER ME!
MiniatureZeus (16631) skrev:Markjensen på Facebook
På forsiden af facebook, der hvor der normalt er reklamer og whatnot, har jeg to gange set ennewzticker hvor der live vises forskelligt shit, såsom kommentarer etc. Det var ret handy og jeg vil godt have, den altid er der. Hvordan får jeg den til at gøre det?
Er det ikke bare den nyeste udvikling for besked/IM-systemet på Facebook?
Also:
MiniatureZeus (16631) skrev:ANSWER ME!
Modtaget.
Jo kan læse mig frem til, at det er noget der bliver tvunget ud til alle brugere.. Men jeg vil have det nu!
Jeg siger det ikke én gang til, KAMMERAT!
vandfarve (16632) skrev:Modtaget.
Jeg siger det ikke én gang til, KAMMERAT!
... som var nede på stranden for nogle dage siden med at par gode venner. Vi fiskede.. ca. 20m fra hvor en model havde sit fotoshoot i sandet.
.. som har fået en ny Mac.
.. som lige har slettet sit iTunes library og er startet forfra.. og holy shit der var meget musik jeg havde glemt nu hvor jeg går det igennem... for ikke at tale om musik jeg ikke anede jeg havde.
.. som helt sikkert går over til et nyt rating princip fordi han er træt af at der er så mange med 4 stjerner.
.. som har fået en ny kogebog han er rigtig rigtig glad for.. som har undertitlen: 110 fabelagtige opskrifter til travle kvinder der vil spise sundt.
.. som har skrevet mere på newz i dag end han gjort den sidste måned.. I think.
.. som har fået en ny Mac.
.. som lige har slettet sit iTunes library og er startet forfra.. og holy shit der var meget musik jeg havde glemt nu hvor jeg går det igennem... for ikke at tale om musik jeg ikke anede jeg havde.
.. som helt sikkert går over til et nyt rating princip fordi han er træt af at der er så mange med 4 stjerner.
.. som har fået en ny kogebog han er rigtig rigtig glad for.. som har undertitlen: 110 fabelagtige opskrifter til travle kvinder der vil spise sundt.
.. som har skrevet mere på newz i dag end han gjort den sidste måned.. I think.
Norrah (16634) skrev:.. som helt sikkert går over til et nyt rating princip fordi han er træt af at der er så mange med 4 stjerner.
Aktivér brug af halve stjerner. Så har du 10 ratings og fungere ret godt, selvom iTunes ikke er helt så vild med det (er ikke en officiel indstilling)
Norrah (16634) skrev:... som var nede på stranden for nogle dage siden med at par gode venner. Vi fiskede.. ca. 20m fra hvor en model havde sit fotoshoot i sandet?
.. som har fået en ny Mac?
.. som lige har slettet sit iTunes library og er startet forfra.. og holy shit der var meget musik jeg havde glemt nu hvor jeg går det igennem... for ikke at tale om musik jeg ikke anede jeg havde?
.. som helt sikkert går over til et nyt rating princip fordi han er træt af at der er så mange med 4 stjerner?
.. som har fået en ny kogebog han er rigtig rigtig glad for.. som har undertitlen: 110 fabelagtige opskrifter til travle kvinder der vil spise sundt?
.. som har skrevet mere på newz i dag end han gjort den sidste måned.. I think?
Jeg hjalp.
#18 Jeg kender ikke dens IP - jeg har kun hostnavn - da den får en tilfældig en hver gang jeg tænder den. Jeg vil tro, at jeg kan fange den, hvis bare jeg kendte dens IP.
Jeg kan ikke gøre dens IP statisk, da jeg så bare får en adresse-konflikt med en anden Stofa-bruger. Måske jeg kan give den en 192.168.x.x-adresse. Men så er jeg i tvivl om, hvorvidt den kan få forbindelse til nettet.
So many things to try, so little time.
EDIT: Nå, jeg kunne ikke give den en statisk IP (192.168.x.x) uden at alt sprang i luften.
Jeg kan ikke gøre dens IP statisk, da jeg så bare får en adresse-konflikt med en anden Stofa-bruger. Måske jeg kan give den en 192.168.x.x-adresse. Men så er jeg i tvivl om, hvorvidt den kan få forbindelse til nettet.
So many things to try, so little time.
EDIT: Nå, jeg kunne ikke give den en statisk IP (192.168.x.x) uden at alt sprang i luften.
markjensen (16572) skrev:markjensen er en node
Hvilken bog skal man læse hvis man vil lære musikteori? Den skal helst være på engelsk. Jeg har prøvet at søge på amazon, men jeg synes meget af det er "ÅM-MA-GAD LÆR AT SPILLE PÅ DIN KØDFLØJTE PÅ 5 MINUTTER (eller mindre)"
Edit: Den skal helst henvende sig til klaver, så ingen tabs :@
markjensen vil musiere for newz
Lesson 1
Du kan finde mere hér.
Aha! Min NAS kan tilsyneladende klare DDNS vha. bl.a. no-ip.com. *thumbs up* Så er det bare at vente på, at den får en ny IP, så jeg kan se, om den rent faktisk opdaterer korrekt.
#43 Mit umiddelbare bud er, at han ikke nødvendigvis vil slippe for ledningen (selvom det jo nok også er et plus), men nærmere bøjlen rundt om hovedet. Hvis man f.eks. kunne fjerne mikrofon og ledning fra det, du linker til, og sætte fast på hans hovedtelefoner, så vil det løse hans problem.
#45:
Ja, det skal splittes lidt ad ;)
Han kunne evt. også nøjes med at skære bøjlen over lige efter ledningens udhul. Så kunne man strippe stangen fast, holde den med et par gummibånd eller, for de hardcore, lime den fast med 2-komponent eller superlim.
Dette vil give en mere korrekt placering for mikrofonen, der er lavet til at side ude ved munden, og som jo også har nemmere ved at opfange lyden fra ørebøfferne (specielt den halvåbne type), jo tættere på 'koppen' den er.
Alt efter indstillingsmulighederne i ens software til lydkortet, forstås, hvor der er nogle med indstillingsmuligheder for Feedback-killing, EQs, Gates (sjældent, og nok via software).
Og så må ledningen strippes fast til den der evt er i forvejen. Problem solved.
Ja, det skal splittes lidt ad ;)
Han kunne evt. også nøjes med at skære bøjlen over lige efter ledningens udhul. Så kunne man strippe stangen fast, holde den med et par gummibånd eller, for de hardcore, lime den fast med 2-komponent eller superlim.
Dette vil give en mere korrekt placering for mikrofonen, der er lavet til at side ude ved munden, og som jo også har nemmere ved at opfange lyden fra ørebøfferne (specielt den halvåbne type), jo tættere på 'koppen' den er.
Alt efter indstillingsmulighederne i ens software til lydkortet, forstås, hvor der er nogle med indstillingsmuligheder for Feedback-killing, EQs, Gates (sjældent, og nok via software).
Og så må ledningen strippes fast til den der evt er i forvejen. Problem solved.
qw_freak (16639) skrev:Jeg har købt denne, og den er alt hvad vi har brug for, ingen støj og sender kun når der er noget at sende for... langt bedre end de der billige harald skrald modeller som bare er walkie talkier......
Too late. Købte det billige Harald-skrald, men den ser da ud til at fungere fint.
Og den sender da også kun når der er noget at sende.
Men okay, din har nok bedre lyd, og har en længere rækkevidde.
Money well spend ?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.