mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #16251 - DiZaster
15. aug. 2011 16:20
Hvad er det der "Woop Woop" crap folk er begyndt at bruge? Noget nyt comedy i DK eller?

Sidst jeg var i DK (Januar mener jeg det var), sagde min søster og hendes veninder det konstant. Derefter dukkede det op på FB, og nu har jeg lige set DD anvende det herinde...

Wth. is this shit?
Gravatar #16252 - MiniatureZeus
15. aug. 2011 16:20
Colapusheren (16250) skrev:
Mark Jensen leger med lyd.

I min lejlighed har jeg et sorroundanlæg tilsluttet mit fjernsyn. Jeg kunne godt tænke mig et afspille lyd fra både fjernsynet og stationære og bærbare PC'er, uden at skulle bøvle med ledninger hver gang. Findes der en form for trådløs dingenot, der kan tilsluttes anlægget, så jeg kan afspille lyd fra mine trådløse enheder?

Apple Airport express. Kræver dog du kører med iTunes på computeren.

Der findes vidst også nogle D-Link routere med samme funktionalitet, dog som ikke er afhængige iTunes eller lign.

Jeg har dog fantastiske erfaringer med AE'en og det kører altid som det skal, uden problemer eller noget.
Gravatar #16253 - MiniatureZeus
15. aug. 2011 16:22
DiZaster (16251) skrev:
Hvad er det der "Woop Woop" crap folk er begyndt at bruge? Noget nyt comedy i DK eller?

Sidst jeg var i DK (Januar mener jeg det var), sagde min søster og hendes veninder det konstant. Derefter dukkede det op på FB, og nu har jeg lige set DD anvende det herinde...

Wth. is this shit?

Tror det kommer derfra. Har i hvert fald aldrig hørt det før det show kom til DK (bliver sendt på zulu om søndagen vidst nok, men har kørt en del år i England)
Gravatar #16254 - Colapusheren
15. aug. 2011 16:22
Det fik jeg ikke skrevet i mit tidligere indlæg, men det skal under ingen omstændigheder komme fra Apple. Nægter at have det i min lejlighed, og nægter at bruge iTunes.

Ellers tak for buddet MZ :)
Gravatar #16255 - MiniatureZeus
15. aug. 2011 16:25
Colapusheren (16254) skrev:
Det fik jeg ikke skrevet i mit tidligere indlæg, men det skal under ingen omstændigheder komme fra Apple. Nægter at have det i min lejlighed, og nægter at bruge iTunes.

Tænkte det nok.. Ved dog der er andre non-apple routere der har samme funktionalitet, og de er sikkert også billigere end AE'en..
Gravatar #16256 - DiZaster
15. aug. 2011 16:30
MiniatureZeus (16253) skrev:

Tror det kommer derfra. Har i hvert fald aldrig hørt det før det show kom til DK (bliver sendt på zulu om søndagen vidst nok, men har kørt en del år i England)

Godt bud, men kan ikke umiddelbart høre manden sige det. Han laver sådan en trucker-træk-hornet lyd, så det er måske blot en variant af dette...

Tak for video'en i øvrigt. Havde glemt alt om T.Raumschmiere (musikstykket i starten).
Gravatar #16257 - OxxY
15. aug. 2011 16:45
@Cola: http://www.audiofi.co.uk/ læs om de forskellige og find en der paser til dit behov :p
Gravatar #16258 - vandfarve
15. aug. 2011 16:47
Jeg tror, at min omgangskreds startede med at sige det for 2-3 år siden, og at det for måske et år siden blev "umoderne" at ytre udtrykket.

Jeg kommer fra Østsjælland og bor nu i København, hvis det kan hjælpe i din opklaring.
Gravatar #16259 - MiniatureZeus
15. aug. 2011 16:51
Passer vel også meget godt med at det var dér Balls of Steel blev populært på youtube..
Gravatar #16260 - Elskov
15. aug. 2011 17:04
Hvordan stopper jeg spam med at blive sendt fra min email?
Gravatar #16261 - vandfarve
15. aug. 2011 17:07
NUKE IT FROM ORBIT!
Gravatar #16262 - Alrekr
15. aug. 2011 17:11
Elskov (16260) skrev:

Skift adgangskode. Men det er ikke sikkert at det bliver sendt fra din email, det kan sagtens ske, at nogen spoofer din email som afsendermail.
Gravatar #16263 - Jakob Jakobsen
15. aug. 2011 17:11

Er det fra din email, så er det bare at skifte kode.

Dog er det ofte en person der har dig som kontaktperson, der er blevet inficeret med malware, som så sender spam med dig som afsender.
Gravatar #16264 - DiZaster
15. aug. 2011 17:25
Elskov (16260) skrev:

Stopper med at trykke på send?
Gravatar #16265 - Ronson ⅍
15. aug. 2011 21:38
Colapusheren (16254) skrev:

Der findes i bunkevis af bluetoothmodtagere. Selv i Aldi har jeg set nogle til 199,-, men ellers ligger de til 3-400 kr i butikkerne.

vandfarve (16258) skrev:
Østsjælland og bor nu i København
Som om der er forskel?
Gravatar #16266 - Mort
16. aug. 2011 06:00
DiZaster (16251) skrev:

Wth. is this shit?

Jeg hørte det første gang i en, efterhånden gammel, film som handlede om en football spiller som blev smidt i fængsel og i fængslet begyndte han så at træne fangerne til at spille football mod vagterne.

I en af scenerne sidder et par speakers i speaker boksen, hvor indianeren (En af fangerne) siger Woop woop.

The Longest Yard

Jeg prøvede at finde woop scenen på YouTube, men uden held...
Gravatar #16267 - Elskov
16. aug. 2011 09:28
Alrekr (16262) skrev:
Skift adgangskode. Men det er ikke sikkert at det bliver sendt fra din email, det kan sagtens ske, at nogen spoofer din email som afsendermail.

Jeg prøver at skifte adgangskode og ser om det hjælper.
Gravatar #16268 - MiniatureZeus
16. aug. 2011 10:33
Mark Jensen som advokat
Findes der nogle regler for, hvad en engangsfuldmagt skal indeholde?

Er vel bare at undertegnet giver følgende person lov til bla bla bla og så en underskrift og dato, samt oplysninger om begge personer?
Gravatar #16269 - fjols
16. aug. 2011 10:39
Jeg har lavet en et par gange og den har bare indeholdt hvad du beskriver.
Gravatar #16270 - OxxY
16. aug. 2011 10:40
I princippet skal en fuldmagt vel have to vitterlighedsvidner. Men altså det er jo ikke nødvendigt for at få lov at hente en pakke hos post.dk, eller afgive en stemme til et beboermøde/foreningsmøde etc.
Gravatar #16271 - MiniatureZeus
16. aug. 2011 10:44
OxxY (16270) skrev:
I princippet skal en fuldmagt vel have to vitterlighedsvidner. Men altså det er jo ikke nødvendigt for at få lov at hente en pakke hos post.dk, eller afgive en stemme til et beboermøde/foreningsmøde etc.

Det er for at lukke en fælles konto i banken.. Har vidst aldrig lavet en fuldmagt før, andet end dem man bruger til at hente pakker på posthuset..
Gravatar #16272 - Daniel-Dane
16. aug. 2011 11:06
MiniatureZeus (16271) skrev:
Det er for at lukke en fælles konto i banken..

Så har de helt sikkert en blanket, du skal udfylde.
Gravatar #16273 - markjensen
16. aug. 2011 17:04
markjensen kører i metro

Hvorfor er der altid så mange elevatorer ved metrostationer der ikke virker? Ikke at jeg bruger dem, jeg synes bare altid der er en der er i stykker.
Gravatar #16274 - vandfarve
16. aug. 2011 17:06
markjensen (16273) skrev:
markjensen kører i metro

Hvorfor er der altid så mange elevatorer ved metrostationer der ikke virker? Ikke at jeg bruger dem, jeg synes bare altid der er en der er i stykker.

Fat people.
Gravatar #16275 - MiniatureZeus
16. aug. 2011 17:10
markjensen kører i metro

De har underdimensioneret hvor mange folk der ville tage elevatoren, når der ikke er rulletrapper (som der ikke er ved mange metrostationer)

Det har hele tiden været meldt ud og været meningen, at elevatorerne kun er til dem der har brug for dem.

Jeg ved at man har snakket om, at gøre så elevatoren kører langsommere, så folk skal vente i længere tid på at komme med.
Gravatar #16276 - vandfarve
16. aug. 2011 17:15
MiniatureZeus (16275) skrev:
markjensen kører i metro

De har underdimensioneret hvor mange folk der ville tage elevatoren, når der ikke er rulletrapper (som der ikke er ved mange metrostationer)

Det har hele tiden været meldt ud og været meningen, at elevatorerne kun er til dem der har brug for dem.

Jeg ved at man har snakket om, at gøre så elevatoren kører langsommere, så folk skal vente i længere tid på at komme med.

Ergo, jeg havde mod forventning al forventning? Hold da kæft!
Gravatar #16277 - LinguaIgnota
16. aug. 2011 17:27
vandfarve (16276) skrev:
Ergo, jeg havde mod forventning al forventning?

Hva'?
Gravatar #16278 - vandfarve
16. aug. 2011 17:33
Cheese and rice, jeg er en douchetard.

Jeg havde mod al forventning ret. Jep, jeg skal nok tage 100 atomic situps som straf.
Gravatar #16279 - MiniatureZeus
16. aug. 2011 18:07
Mark Jensen læser TopGear
Jeg har fået et tilbud på at få TopGear Magasinet sendt hjem meget billigt igennem en ven, men jeg har aldrig nogensinde læst i magasinet, da hver gang det har været i kiosken, har det været pakket ind i plastik så har ikke kunne læse i det..

Selvom det er et godt tilbud, så er det mange penge jeg skal af med lige nu, så vil gerne vide om det er et blad som folk kender og kan anbefale?

Jeg tænker at det er ligesom Bilmagasinet, hvilket er sådan lidt meh i forhold til hvad er interessere mig.. Eller sagt på en anden måde, så er jeg ret ligeglad med at læse "anmeldelser" af biler til 12-13 millioner kroner, vil hellere se dem på TV..

Men kender folk det?
Gravatar #16280 - LinguaIgnota
16. aug. 2011 18:27
Du kan hente en .pdf på det der internet. Men du har det ikke fra mig...
Gravatar #16281 - MiniatureZeus
16. aug. 2011 18:33
Nå ja.. du er så klog Onkel.

Nu har jeg så *host* lånt *host* en HiDef udgave! Oh yeah!
Gravatar #16282 - Emil
16. aug. 2011 20:21
Du kan få tilsendt en gratis udgave, så du kan danne dig en mening om bladet først. Du skal bare gå ind på siden http://www.4chan.org/b/ og skrive dit navn, telefonnummer, adresse og samtidig uploade et billede af dig selv i tangatrusser, så klarer folkene derinde resten!
Gravatar #16283 - MiniatureZeus
16. aug. 2011 20:34
For djævlan da i er godt nok hjælpsomme herinde!

Men nu fik jeg læst lidt i mit HiDef blad, som ikke var så HiDef alligevel, og det er et meh blad.. For meget bla bla bla og for lidt teknik og detaljer..
Gravatar #16284 - makloka
17. aug. 2011 09:18
Hvordan hulen kan et parti som Venstre gøre den samme fejl 2 gange http://politiken.dk/politik/ECE1362758/pressefotog...
Gravatar #16285 - Daniel-Dane
17. aug. 2011 09:27
Fejl? Tror du selv på det?
Gravatar #16286 - Zombie Steve Jobs
17. aug. 2011 09:30
#16283 Det gamle AutoBild (altså, den danske version) var meget teknikfikseret, ved ikke, om det er sådan endnu, men de må i hvert fald ikke shoop da woop deres billeder, og det gør det lidt mindre sjovt, så måske det også smitter af på indholdet??
Gravatar #16287 - Fjolle
17. aug. 2011 10:08
makloka (16284) skrev:
Hvordan hulen kan et parti som Venstre gøre den samme fejl 2 gange http://politiken.dk/politik/ECE1362758/pressefotog...

Det er jo styret af politikere (eg Djøf), som vi alle ved er totalt uduelige til alt.
Gravatar #16288 - Dr_Mo
17. aug. 2011 21:09
makloka (16284) skrev:

Måske burde man alligevel indføre 3-strikes reglen i DK. Tre gange brud på ophavsret og man mister muligheden for at stille op til valg :P
Gravatar #16289 - zin
18. aug. 2011 05:53
DiZaster (16251) skrev:

Wth. is this shit?

En billig imitation af Dr. Zoidberg's famøse "[url= i "Balls of Steel" kaldet Neg[/url] (Neg's Urban Sports).
Gravatar #16290 - Zombie Steve Jobs
18. aug. 2011 07:35
zin (16289) skrev:
DiZaster (16251) skrev:

Wth. is this shit?

En billig imitation af Dr. Zoidberg's famøse "[url= i "Balls of Steel" kaldet Neg[/url] (Neg's Urban Sports).

Der så igen er stjålet fra three stooges?
Gravatar #16291 - vandfarve
18. aug. 2011 07:48
Mark Jensen vil gerne have opmærksomhed (fra Terracide)

Hvor mange nationer har selv, har adgang til eller kan hurtigt få adgang til ikke-nukleare EMP-våben?

Her tænker jeg, at særligt USA's og generelt alle Vestens bevæbnede styrker er afhængig af elektroniske systemer og digital kommunikation i sådan en ekstrem grad, at jeg dårligt tør at tænke på det. Derfor undrer det mig, i hvor høj grad vi står over for truslen, at nuværende og kommende fjender vil kunne sætte vores forsvar ud ved brug af EMP-våben.
Gravatar #16292 - Brugernavn
18. aug. 2011 08:16
Ingen, så vidt jeg ved.

EMP p.t. = skyd en atombombe af oppe i rummet, over en by eller hvad du nu vil ramme.
Gravatar #16293 - OxxY
18. aug. 2011 09:08
vandfarve (16291) skrev:
Mark Jensen vil gerne have opmærksomhed (fra Terracide)

Hvor mange nationer har selv, har adgang til eller kan hurtigt få adgang til ikke-nukleare EMP-våben?

Her tænker jeg, at særligt USA's og generelt alle Vestens bevæbnede styrker er afhængig af elektroniske systemer og digital kommunikation i sådan en ekstrem grad, at jeg dårligt tør at tænke på det. Derfor undrer det mig, i hvor høj grad vi står over for truslen, at nuværende og kommende fjender vil kunne sætte vores forsvar ud ved brug af EMP-våben.

Jeg mener at rigtig meget forsvarsgrej rent faktisk er skærmet til at kunne klare den slags. Selvom det pt. kun er Nukes og Hollywood der har EMP kapaciteter :)
Gravatar #16294 - Alrekr
18. aug. 2011 10:02
vandfarve (16291) skrev:
Her tænker jeg, at særligt USA's og generelt alle Vestens bevæbnede styrker er afhængig af elektroniske systemer og digital kommunikation i sådan en ekstrem grad, at jeg dårligt tør at tænke på det.

Ork, det klarer de snildt. Har du ikke spillet Modern Warfare 2?
Gravatar #16295 - vandfarve
18. aug. 2011 11:22
Alrekr (16294) skrev:
Ork, det klarer de snildt. Har du ikke spillet Modern Warfare 2?

Undskyld, hjerneblødning, men hvad?
Gravatar #16296 - Alrekr
18. aug. 2011 11:43
vandfarve (16295) skrev:
Undskyld, hjerneblødning, men hvad?

Atombombe lammer Washington DC. Man skal kæmpe uden al den elektronik. Og tror det eller ej - amerikanerne vinder selvfølgelig over de onde russere. Spillet dokumenterer også, at Whiskey Hotel (White House) er EMP-skærmet.
Gravatar #16297 - vandfarve
18. aug. 2011 11:45
Alrekr (16296) skrev:
Atombombe lammer Washington DC. Man skal kæmpe uden al den elektronik. Og tror det eller ej - amerikanerne vinder selvfølgelig over de onde russere. Spillet dokumenterer også, at Whiskey Hotel (White House) er EMP-skærmet.

Af ren personlig interesse, er der så tale om en statslig aktør, der angriber WH, eller en ikke-statslig aktør?
Gravatar #16298 - Alrekr
18. aug. 2011 11:48
vandfarve (16297) skrev:
Af ren personlig interesse, er der så tale om en statslig aktør, der angriber WH, eller en ikke-statslig aktør?

Det er en brite, som opererer efter devisen 'If you want to put out a fire, set off a bigger fire next to it'. Ikke-statslig aktør, omend tidligere britisk elitesoldat.
Gravatar #16299 - Kris
18. aug. 2011 11:56
Mark Jensen har sure opstød:

Hvad kan man gøre for at berolige sin mavesyre? Drikke mælk? Spise banan? Eller?
Det skal helst være noget som ikke kræver apotektilgang.
Gravatar #16300 - Clauzii
18. aug. 2011 12:02
#16299:
Det er meget forskelligt, men ½ liter vand og en banan plejer at hjælpe her, de få gange det er sket.

Et par skiver hvidt brød kan også gøre underværker, da det suger væske til sig.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login